eitaa logo
سرگشته | حسین ایرانپور
457 دنبال‌کننده
33 عکس
34 ویدیو
1 فایل
🔰تأملات پراکنده حسین ایرانپور 🔰پژوهش‌گر فلسفه، فقه و علوم اجتماعی 🔰دانشجوی دکتری دانش اجتماعی مسلمین دانشگاه تهران @H_Iranpour
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️دلالت‌های سخنی خاص از رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران علمی ✏️ رهبر انقلاب: الان هم ما یک استقلال سیاسی‌ای خوشبختانه داریم. یعنی ایران، جمهوری اسلامی، نسبت به مسائل کلی دنیا دارای منطق و دارای حرف و دارای جایگاه مشخصی است. ما در قضیه فلسطین حرف داریم، در قضایای آمریکا حرف داریم، در قضایای دنیا، در قضیه نظم نوین جهانی حرف داریم. حرف داریم در دنیا، یعنی حرفی که شنیده می‌شود داریم. در دنیا حرف ما را می‌شنوند و روی آن حساب می‌کنند. ممکن است قبول نکنند خیلی‌ها، اما بالاخره روی این حرف حساب می‌کنند، این استقلال است. ✏️این را نباید از دست بدهیم؛ حالا هر دولتی که سر کار می‌آید یکی از مسائل مهمش باید این باشد که این استقلال سیاسی‌ای که خوشبختانه بوجود آمده، این استقلال سیاسی را حفظ کنیم. ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ ❇️ضمیر مخاطبین این سخن باید به درد آید. رهبری بدون علت نکته‌ای را گوشزد نمی‌کنند. این سخنان معنای این را دارد که ایشان هم این خطر را احساس کرده‌اند که ممکن است جریانی رأی بیاورد و هیئتی به عنوان سر کار بیاید که جایگاه سیاسی ایران را به‌تمامه از بین ببرد. 🟤این دولت خاص می‌تواند عمق راهبردی ، ، ، فروش آزادانه در عین تحریم، کنش‌های سیاسی حمله به مقرهای در آلبانی و فرانسه، پیوند‌های مستحکم و راه‌کنشی (تاکتیکی) با کشورهای بزرگی هم‌چون ، ، ، ، ، ، ، ، ، و الی ما شاءالله، خون‌های به ناحق ریخته مردم مظلوم ، و هزاران دستاورد داخلی را به یک‌باره به نابودی بکشاند. 🟢🟣چرا این دولت خاص می‌خواهد تمامی این دستاوردها را به مرز نابودی بکشاند؟ پاسخ ساده است. چون دل در گرو تمدن غربی دارد. چون شیفته غرب و مظاهر آن است و در یک کلام چون است. 🔲حال شما بیابید را... ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
⭕️از روز آخر ثبت‌نام و پس از آن از روز اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت‌شده قصد داشتم چند خطی در مورد آقای بنویسم. 💢او در آمار نظرسنجی‌ها در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد؛ اما وجه توجه ویژه‌ی راقم این سطور به او به چند دلیل است: ۱. او اخراجی سه جریان است: او به نوعی از دولت احمدی‌نژاد، قوه قضائیه آملی لاریجانی و دولت روحانی اخراج شده است. ۲. مشی او به سبک اعتدال‌گرایان است. ۳. مشخص شد پشت‌ سر او قرار دارد. ۴. حامیان ستادی و جریانی او (همانند خودش) اخراجی‌های جریانات مختلف هستند. ۵. هیچ جریانی او را گردن نمی‌گیرد. ❗️در مناظره اول مشخص شد او امروز است. ❗️او در عین مسؤول و مورد سوال بودن در جریان حمله به در دوربین زل می‌زند و آن را محکوم می‌کند. لازم به ذکر است آقای پورمحمدی در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۹۴ وزیر دادگستری بود و جزئی از دولتی بود که نسبت به جمع‌کردن قضیه حمله به سفارت هیچ کاری (و موکدا عرض میکنم) کاری انجام نداد. ❗️او از کلیدواژه‌های همه جریان‌ها استفاده می‌کند. در مورد فیلم ضبط می‌کند، در مناظره از رهبری دم می‌زند، از کلیدواژه‌ی استفاده می‌کند، را نقد می‌کند، از می‌گوید و از همه مهم‌تر می‌زند. اینها هر کدام ارجاع (رفرنس) به یک جریان است. ❗️از همه بدتر او فقط می‌کند. انگار نه انگار در تمامی عمر انقلاب بر کرسی مسوولیت تکیه زده و خود باید پاسخگو باشد. واقعا آیا او جای اعتراض دارد؟ 💢پورمحمدی همان روحانی است. در شکل و شمایلی معترض‌تر. ♻️در آینده‌ای نزدیک بیشتر با او آشنا خواهید شد، چرا که سمت مشاورت او را به عهده دارد. پورمحمدی است. ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
⭕️اندر مصائب شکل‌گیری منسکی دیگر؛ این بار | بخش اول 🗓وقتی مریدان شاه صفی الدین اردبیلی برای به دست آوردن قدرت می‌جنگیدند، استفاده از یک عقیده مذهبی هم‌چون یک کنش‌یار (کاتالیست) برای آنان عمل کرد. ترک‌های قزلباش که علیه آق‌قویونلوها می‌جنگیدند، شیعه امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب بودند و استفاده از قطبیّت علی (ع) مستمسکی بود برای به‌خط‌کردن سربازانی که در مسلک صوفی‌گری طیّ طریق می‌کردند. ⚜این مبارزات به سرکردگی اسماعیل که توانست اردبیل و تبریز را به تصرف درآورد و در مدت کوتاهی ایران را به صورت یک‌پارچه ذیل حکومت خود گنجاند. و مذهب رسمی ایران پس از آن شد. ⏺«به قدرت رسیدن صفویان پس از آشوب‌های متعددی که در ایران آن روز وجود داشت از طرفی نتیجه تلاش‌های شاهان صفوی و سربازان و سرداران قزلباش بوده است و از دیگر سو مرهون حمایت‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌های علمای شیعی آن دوران می‌باشد. اما کار به همین جا ختم نمی‌گردد و علمای آن دوران خواست خود و درخواست شاهان صفوی به کمک دربار آمده و در شکل‌دهی به ساختار دیوان‌سالاری و حمایت از مردم و شریعت نقش اصلی را ایفا کرده‌اند» (بوذری‌نژاد و ایرانپور، 1401الف: 3). 💢«در زمان صفویه پس از آن که با تلاش‌های شاه اسماعیل و شاه‌طهماسب و مساعدت‌های محقق کرکی و شاگردان او دولت صفویه تشکیل و تثبیت شد، نوبت به شاه‌عباس رسید. در این زمان و به‌خاطر اقتضائات خاص دوران وی برخی از علما با دربار در تعامل بودند، اما این به معنای تأیید تمامی احوالات و تصمیم‌گیری‌های شاه‌عباس نبود و همواره مخالفت‌های علما با امور مخالف با شریعت وجود داشت» (بوذری‌نژاد و ایرانپور، 1401ب: 52). منابع: 1. بوذری‌نژاد، یحیی و حسین ایرانپور (1401الف)، «اعتبارسنجی فرضیات تأثیر منفی نهاد دین در زوال صفویه»، پژوهش‌های علوم تاریخی، دوره‌ی 14، شماره‌ی 1، صص: 15-1. 2. بوذری‌نژاد، یحیی و حسین ایرانپور (1401ب)، «پیامدهای سیاسی و اجتماعی اخباری‌گری در دوره‌ی صفوی»، پژوهش‌های ایران‌شناسی، دوره‌ی 12، شماره‌ی 1، صص: 66-45. ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
⭕️اندر مصائب شکل‌گیری منسکی دیگر؛ این بار | بخش دوم 🔒پس از مدتی در درون حرکت علمی نهاد علمی شیعیان جریانی به نام شروع شد. «در زمان رشد چشم‌گیر و بیش از انتظار اخباری‌گری، مردم ایران به تازگی به مذهب تشیع گرویده بودند. در این حالت، مجتهدان در تلاش بودند تا مردم را بر اساس اجتهادات و فتاوی هدایت کنند و به مسیر درست و ولایت‌الله رهنما باشند. در جانب دیگر ماجرا، جریان اخباری‌گری با تخطئۀ عقل انسانی سخنانی دربارۀ تکیه به عقول معصومان مطرح ساختند و مردمی که تازه شیعه شده بودند و محبت اهل‌بیت را در دل داشتند، به سمت‌وسوی تعطیلی عقل خود و مجتهد کشاندند و سعی در قبولاندن اخباری‌گری به کل اجتماع کردند و تا حدودی هم موفق شدند. بدین صورت این جریان، هم جنبۀ سیاسی پیدا کرد و هم جنبۀ اجتماعی، و همین مسئله باعث شد در زمان بسیار اندکی، این جریان به نحوی گسترش یابد که تا حدود دویست سال بر حوزه‌های علمیه و جامعۀ شیعی ایران چنبره داشت و سبب اتفاقات عدیده‌ای شد» (بوذری‌نژاد و ایرانپور، 1401: 54). ✂️«ظاهر گرایی و بی اعتنایی به علوم عقلی منجلابی است که اگر گریبان‌گیر جامعه‌ای شود، بازار هر گونه خرافه‌پرستی داغ و رواج اعتقادات بی اساس را تند می‌کند. در زمان صفویه، خرافاتی نه تنها در میان مسلمین بلکه در میان هندوها و ارمنی‌های ایران پدید آمد (تاورنیه، 1336: 445؛ دلاواله، 1380: 74). در این دوره در میان مسلمین نیز برخی از شیوه‌های عزاداری شکل و طرح تازه‌ای به خود گرفت. از همه مهم‌تر شیوه‌های عزاداری برای سیدالشهدا (علیه السلام) است که در این دوره دچار دگردیسی عجیبی شد. شیوه‌های غیر معمولی همانند از این دوره است که بدعت‌گذاری می‌شود و عزاداری ابا عبدالله الحسین ( علیه السلام) را به انحراف می‌کشاند (آژند 1358: 444-441). این نکته را نیز باید در نظر داشت که از این زمان است که به عزاداری ابا عبدالله «روضه خوانی» اطلاق شده و بسیاری از نقل‌های ضعیف و بی‌اساس به مقاتل حضرت وارد می‌شود و سرمنشأ بسیاری از انحرافات بعدی می‌گردد. علاوه بر شیوه‌های غیرمعمولی که در میان عزاداری‌ها شکل گرفته است، برگزاری مراسم و آیین‌هایی همانند «عمر کشان» و «عیدالزهرا» که به نوعی وهن دین محسوب می‌شود نیز ریشه در همین تاریخ دارد (کارری، 1348: 126)» (بوذری‌نژاد و ایرانپور، 1401: 64-63). منابع: 1. آژند، یعقوب (1358)، نمایش در عصر صفوی، تهران: فرهنگستان هنر. 2. بوذری‌نژاد، یحیی و حسین ایرانپور (1401)، «پیامدهای سیاسی و اجتماعی اخباری‌گری در دوره‌ی صفوی»، پژوهش‌های ایران‌شناسی، دوره‌ی 12، شماره‌ی 1، صص: 66-45. 4. تاورنیه، ژان (1336)، سفرنامه تاورنیه، ترجمه‌ی ابوتراب نوری، اصفهان: سنائی. 5. دلاواله، پیترو (1380)، سفرنامه پیترو دلاواله، ترجمه‌ی محمود بهفروزی، تهران: قطره. 6. کارری، جملی (1348)، سفرنامه کارری، ترجمه‌ی عباس نخجوانی و عبدالعلی کارنگ، تبریز: اداره کل فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی. ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
⭕️اندر مصائب شکل‌گیری منسکی دیگر؛ این بار | بخش سوم 🔻این رویکرد در دوره پیگیری شد و به مجالس عزاداری بدون حد و مرز و زیارت‌رفتن‌های خارج از شماره منتهی شد که یادداشت دیگری را می‌طلبد. 🔸قبل از انقلاب اسلامی در ایران جریاناتی همانند در صدد ایجاد مناسک‌هایی همانند قرائت و جشن‌های در ضریب کشوری و پرحجم بودند و تا حدود زیادی هم موفق عمل کردند. 💢پس از انقلاب اسلامی تلاش برخی از متدینین احیای برخی از سنت‌های دوره‌های گذشته است و در برخی موارد عبور از آنان هدف شده است. قرن‌ها است توسط شیعیان گرامی داشته و در آن عزاداری می‌شود، اما پس از انقلاب اسلامی دهه‌هایی همانند ، ، ، و اخیرا و باب شده است. ⭕️راقم این سطور کاری با وجه بدیعیّت و بدعت بودن یا نبودن این مناسک و وجوه فقهی آن‌ها ندارد. تنها وجه اجتماعی این جریانات برای او مهم است. به راستی شرایط اجتماعی ایران از لحاظ چینش قومیتی مختلف و گرایشات جدید غیرمذهبی و رویکردهای جدید توان و تاب‌آوری ایجاد این مناسک جدید را دارد؟ 🖇پی‌نوشت: در تاریخ 1403/03/26 جمعی از هیئات مذهبی سالروز شهادت جناب مسلم بن عقیل را در حرم مطهر حضرت معصومه در برنامه‌ای با طول و تفصیل بسیار برگزار کردند و هنوز هم مراسماتی ذیل عنوان در حال برگزاری است. ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اندر احوالات گفتمان 🟧روی صحبتم با گفتمان دکتر است. 🔸او از جانب جبهه‌ی اصلاحات برای تصدی منصب ریاست‌جمهوری معرفی شد و از او انتظار می‌رفت در باب سخن بگوید. 🔸مشاورانش وزرا و نزدیکان اعتدالیون هستند، کسانی که سال‌ها می‌گفتند راه ما از اصلاح‌طلبان جدا است. 🔸او آیه و روایت می‌خواند، آیه و روایتی که رفیق شفیقش مهرعلیزاده، بخاطر عالم بودن به همان آیه و روایت را بی‌سواد می‌خواند. 🔸در ستادهایش چادری و بی‌حجاب حضور دارند. 🔸در جواب همه چیز می‌گوید کارشناس نیست. حتی در میزگرد اقتصادی در مورد وزارت بهداشت و تعیین موارد مربوط به پزشکان از او سوال شد و در کمال طنّازی گفت کارشناس نیست😳. پس تو چیستی ای مرد؟ 🟦در میزگرد سیاسی وقتی دکتر داشت کولاک می‌کرد، او دست و پا می‌زد که نمودارهای را بگیرد و نشان دهد. 🔹همان نمایش مضحک و در مناظرات سال 1396. و نمودارهایی که تا سال 2020 بودند. 🔹طبق گفته آنتونی بلینکن بیشترین تحریم های نفتی در دولت بایدن انجام شد اما ایرانی‌ها مصمم به فروش نفت هستند. حال آیا پیچ را بایدن شُل کرده است؟ 🟨به نظر می‌رسد گفتمان دکتر -اگر بتوان آن را گفتمان خواند- بیشتر یک است و چنگ زدن به صندلی قدرت تا راه برای نجات ایران... 💢به نمودارهای واقعی مؤسسه در مورد آمار و توجه کنید. تازه داشت دوستان، یاران و همراهان همیشگی جناب را می‌خواباند. ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
*▀▄█▌ اصلاحاتچی عصبانی* دکتر حامد حاجی‌حیدری؛ فقط ایده‌ای برای تأمل بیشتر ▬ هر گاه، یک اصلاحاتچی عصبانی می‌بینم، یاد «صبوحی» می‌افتم... ▬ یادم هست نیکمرد زیباروی و خوش‌فکری به نام آقای صبوحی، ورودی ۱۳۷۳ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، از جبهه و اسارت، بدون فک پایین برگشته بود؛ از آن‌ها بود که به قول ابراهیم حاتمی‌کیا، «تیپ رفته بودند و گردان برگشته بودند»، و پس از بازگشت، ... ▬ در همان اوان خیز اصلاحات، در سال ۱۳۷۵، دریافته بودند که گویا، جوانی و سلامت خود را برای «رهایی» برخی دختران و پسران در برقراری روابط ناسالم گذاشته‌اند، لااقل مطابق «قرائت»ی که کارگزاران و اصلاحاتیان از حجاب و اخلاق و قواعد حکمرانی ولنگار مردم‌سالار، به نام «سروش» عرضه می‌کردند. آن موقع هم، اصلاحاتیان، با چنگ انداختن به حکم قرآنی «حجاب»، قصد داشتند به حیات سیاسی نفاق‌آلود و دروغین خویش، تنفسی مصنوعی ببخشند ... خلاصه، حس بدی برای امثال آقای «صبوحی» بود؛ از دست رفتن جوانی و سلامت و ... فقط به قیمت «رهایی» برخی دختران و پسران... همین؟! آن‌ها تیپ رفته بودند و گردان برگشته بودند، و پیکر خونین برادران خود را در آغوش خویش برگردانده بودند، و حالا می‌دیدند که آرمان‌ها به قیمت بقای یک جریان سیاسی عمیقاً نفاق‌آلود حراج شده‌اند... و در گرماگرم اولین «فتنه» کلاسیک پس از انقلاب در سال ۱۳۷۸، هیچ چیز، به خوبی فیلم «آژانس شیشه‌ای» وضع و حال امثال آقای صبوحی را آشکار نمی‌کرد ... ▬ و در آن وضع،... ▬ اصلاحاتچی‌ها امثال «صبوحی» را به «آرامش» و «رفتار مدنی» دعوت می‌کردند... ▬ «صبوحی»، جوانی و سلامت خودشان و از آن مهم‌تر، دوستان و همرزمان خود را از دست داده بودند و پس از بازگشت از جبهه، همه آنچه برای آن جنگیده بودند را در حال چپاول اصلاحاتچی‌ها می‌دیدند، و مدام به «آرامش» و «رفتار مدنی» دعوت می‌شدند... ▬ حالا، یک «اصلاحاتچی» پیدا شده که نه فوج فوج پیکر بیجان برادرانش را به دست خود برگردانده، نه فک پایین خود را از دست داده، ... بلکه حداکثر «از دانشگاه اخراج شده» و این اخراج هم برایش بدجوری نون کرده و سر و شکلش مطلقاً به بیکارهای بی‌پول و فلک‌زده نمی‌خورد و از قرار معلوم خون دلار به زیر پوستش خزیده و خوب آب و رنگی به صورت دارد... ▬ خلاصه...، روزگار چرخید و چرخید، تا کسانی که روزی انقلابی‌های مظلوم و مقتدر را متهم به رفتار غیرمدنی می‌کردند، به غیرمدنی‌ترین رفتارها آلوده شوند؛ ▬ معجزه الهی را ببینید که انقلابی‌های مظلوم و مقتدر که حاصل هزاران خون مقدس را در خطر می‌دیدند، و با خون دل، تاب از کف داده بودند ولی به «آرامش» و رفتار «مدنی» دعوت می‌شدند، امروز را دیدند که این «مدنی»های پیشین، این‌چنین «غیرمدنی» هستند و «غیرمدنی» بودن خود را فریاد می‌زنند... هو العلیم www.PhiloSociology.com ✍🏻دکتر حامد حاجی حیدری؛ عضو هيئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران https://eitaa.com/Hossein_iranpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آیت‌الله میرباقری در برنامه جریان: 🔰تفسیر آیات مورد استناد برای صلح و برقراری عهد با کسانی که عهد خود را مرتبا نقض می‌کنند! https://eitaa.com/Hossein_iranpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فرق می‌کند چه کسی باشد. 🔰آری جناب ! فرق می‌کند بر کرسی تکیه بزند. فرق می‌کند همانند پرزیدنت بر صندلی‌اش تکیه بزند و زخم بستر بگیرد یا همانند خود را وقف مردم کند. 🔰آری جناب ! فرق می‌کند وزیر امور خارجه‌ای امضای را تضمین بداند یا هم‌چون برای مردم مظلوم هستی‌اش را در میان بگذارد. 🔰آری جناب ! فرق می‌کند شما به دنبال و باشید و گلوی خود را بدهید یا دنبال این نباشید! فرق می‌کند جردادن گلو را برای مردمِ از همه‌جا بی‌خبر خرج کنی یا برای حمایت از مظلومین جهان. 🔰آری جناب ! فرق می‌کند غرب‌زدگانِ مدهوش غرب و تجملاتش در رأس قدرت باشند یا پرورش‌یافتگان مکتب ... 🔰آری جناب ! فرق می‌کند مغزهای خشک بی‌رگ و شیفته‌ی غرب راهی پاستور شوند یا متّکیان به قدرت روح‌افزای اسلام و مردم مقتدر ! ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار ویدئو سخنان محمدجواد ظریف در جلسه هیئت دولت ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ برای اولین‌بار 🔹این جلسه پیش از تشکیل کابینه جدید با حضور شهید رئیسی و مخبر برگزار شده است 🔹ظریف: با وجود گذشت ۵ ماه از درخواست، فقط برای ۵ میلیون واکسن از چین تأمین ارز شده است و برای درخواست مرحله دوم هم چینی‌ها هیچ تعهدی نداده‌اند. 🔹کاری که الان می‌توانیم بکنیم این است که التماس چین را بکنیم تا به ما واکسن بدهد. https://eitaa.com/Hossein_iranpour
🔰به هنگام شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان این سوالات را مطرح کردم👇👇👇
♨️آیا با شهادت آیت‌الله رئیسی شرایط خیلی تغییر خواهد کرد؟ ⭕️حدود 2 میلیون خانواده (بخوانید حدود ۷ میلیون نفر) درگیر پروژه‌های مسکن هستند. ⭕️هزاران خانواده خودروهای خود را فروخته‌اند که خودروی ثبتنامی خود را تحویل بگیرند. ⭕️هزاران خانواده تنها درآمدشان یارانه است که از 45 هزار به 400 هزار افزایش یافت. ⭕️هزاران خانواده چشم شان به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک بود. ⭕️صدها هزار کارگر با احیای واحدهای تولیدی امیدوار به دارابودن شرایط کار بودند و زندگی آنان به تحریم‌ها گره زده نشد. ⭕️صدها دانشمند هسته‌ای به کار و تخصص خود بازگشتند و ایران توانست با تکیه بر توان هسته‌ای خود تهدید به تغییر دکترین هسته‌ای خود کند. ⭕️دو میلیون فلسطینی در غزه پشت‌گرم به حمایت معنوی ایران بود. ⭕️صدها مدیر بی‌لیاقت برکنار شد که در کنارش امید میلیون‌ها نفر از مردم بی پناه که کارشان در گرو آن بی لیاقت ها بود، زنده شد. ⭕️با رشد واحدهای صنعتی هزاران دانشجو به داشتن آینده متناسب با تخصص و تحصیلات‌شان امیدوار شدند و مشغول به کار. ⭕️هزاران جوان نخبه در دستگاه‌های مختلف به کارگیری یا امیدوار به داشتن تأثیری در آینده کشور شدند. ⭕️میلیون‌ها نفر از محرومین پس از سال‌های متمادی خرسند از دیدار مقام عالی‌رتبه خود یعنی خادم (بخوانید رئیس) جمهور خود شدند. ⭕️میلیون‌ها انسان از درد و رنج‌های خود با مسؤولین عالی‌رتبه کشور سخن گفتند و هیچ کدام با جملاتی همانند «خودت بمال» مواجه نشدند. ⭕️یک انسان به نام رهبر نظام جمهوری اسلامی به پشتوانه مقام معتمد اجرایی خود به مسائل راهبردی کشور پرداخت و مجبور به نوشیدن «جام زهر» نبود. 🔰آیا پس از 50 روز تمامی این شرایط تغییر خواهد کرد؟ یا فردی اصلح جانشین فردی صالح خواهد شد؟ 💢ان شاء الله به حکم آیه «مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا ۗ أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» (بقره/106) امید میلیون‌ها انسان ناامید نشود. ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
سرگشته | حسین ایرانپور
#تحلیل_اجتماعی ♨️آیا با شهادت آیت‌الله رئیسی شرایط خیلی تغییر خواهد کرد؟ ⭕️حدود 2 میلیون خانواده (
💢حال پس از گذشت ۴۰ روز درخواست می‌کنم: 🔰به کسی رای دهید که پروژه‌های مسکن شهید رئیسی را پیگیری کند. 🔰به کسی رأی دهید که خودروهای ثبت‌نامی را تحویل دهد. 🔰به کسی رأی بدهید که برای پرداخن یارانه‌ها عزا نگیرد ‌و آن‌ها را افزایش دهد. 🔰به کسی رأی بدهید که کالابرگ‌ها را برای حفظ شأنیت خانواده ادامه دهد. 🔰به کسی رأی بدهید که احیای واحدهای تولیدی و استدامه فعالیت‌های آن‌ها را به تحریم‌ها گره نزند و را بدبخت نکند. 🔰به کسی رأی بدهید که دانشمندان هسته‌ای را بیکار و ذلیل نکند. 🔰به کسی رأی بدهید که مدیران بی‌لیاقت را بر شما مسلط نکند. اللهم لاتسلط علینا من لایرحمنا. 🔰به کسی رأی بدهید که دانشجویان را متناسب با تخصص‌شان به کار گیرد. 🔰به کسی رأی بدهید که جوانان نخبه را ناامید نکند. 🔰به کسی رأی بدهید که از دیدارش بهره‌مند شوید نه اینکه در پاستور بگیرد. 🔰به کسی رأی بدهید که بتوانید درد خود را به او بگویید و او از جنس شما باشد و در پی حل آن بکوشد نه بگوید . 🔰به کسی رأی بدهید که دل رهبر به او قرص باشید و بتواند به مسائل راهبردی بپردازد. 🔰و در آخر به کسی رأی بدهید که امید ۲ میلیون بی‌گناه اهل را ناامید نکند... 💢به رأی بدهید حتی اگر در نظرسنجی‌ها گرایش کمتری به او باشد... ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این، درس برای ماها است؛ آدم خوبی هستی ولی مدیریت بلد نیستی آیت‌الله خامنه‌ای: از ابوذر روایت است که پیغمبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود من جنابعالی را در مدیریّت، ضعیف میبینم. خیلی آدم خوبی هستی، مجاهد فی‌سبیل‌اللّه، رُک‌گو، و آسمان بر راست‌گوتر از او سایه نیفکنده، زمین راست‌گوتر از او را بر خودش حمل نکرده؛ اینها همه به جای خود محفوظ، امّا شما آدم ضعیفی هستی. فَلا تُؤَمَّرَنَّ عَلیٰ اِثنَین حالا که آدم ضعیفی هستی، مواظب باش بر دو نفر هم ریاست نکنی! یعنی پیدا است آن ضعفی هم که حضرت فرمودند، ضعف در مدیریّت است؛ یعنی تو آدمی هستی که مدیریّت نداری؛ اگر چنانچه بر دو نفر یا بیشتر ریاست پیدا کردی، نمیتوانی کار آنها را به سامان برسانی. این، درس برای ماها است. https://eitaa.com/Hossein_iranpour
⭕️خاک بر دهانی که به باز شود. 🟧در این دوره از انتخابات اگر چه تلاش من این بود که نشان دهم اهتمام خودم به افزایش‌دادن مشارکت است، اما حواسم بود که با زدن برچسب و بی‌انصافی باعث ایجاد شقاق در بدنه‌ی مسمّی به انقلابی نباشم. بی‌انصافی زیادی دریافت کردم و به‌خاطر عدم موضع‌گیری به نفع یکی از نامزدها خوب مورد دوستان قرار گرفتم! 🔸اما خدا را شاهد می‌گیرم که حذف و طرد هر یک از بچه‌های انقلابی از دایره انقلابی‌گری به‌شدت زیان‌بار است و در بلندمدت به نفع هیچ کس از دوست‌داران این جبهه نیست. 🔸هر چند با جمع زیادی از دوستانم که طرفدار دکتر جلیلی بودند، اختلاف نظر دارم و به نظرم آنان باید دست از و برچسب‌زنی‌ها و تفرقه بردارند، اما صریح و شفاف از امروز هر کاری از دستم بربیاید برای پیروزی دکتر جلیلی انجام خواهم داد، چون میدان سیاست عرصه‌ی اجماع برای اهداف مشترک است و باید با تکیه بر قرابت‌ها و دوری از اختلافات برای هدفی مشترک جنگید. 🟦من به خوبی دوران ۸ ساله دولت پرزیدنت را به‌خاطر دارم. 🔷دورانی که ۵ سال ابتدایی و تورم ۳ سال انتهای‌اش کمر اقتصاد ایران را به تشک نزدیک کرد، اما خب هنوز زمین نخورده است. 🔷دورانی که با آن وزیر مسکن و راه و شهرسازی‌اش، نه ساخت ( را خواند)، نه را امتداد بخشید و نه را آباد کرد. 🔷دورانی که همه‌چیز به گره زده شده بود و برای مملکت نداشت. 🔷دورانی که ریاست‌جمهوری سفر استانی نداشت و در میان مردم نبود و را نصیب خود می‌کرد. 🔷دورانی به‌شدت نامردمی و ضدمردمی بود و با های هزاران میلیاردی در تاریخ باقی ماند. ⭕️خاک بر دهانی که به باز شود. ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
⭕️ بیانیه جمعی از اصحاب علوم اجتماعی ایران در حمایت از دکتر سعید جلیلی به نام او که حافظ حرمت خون شهید است شهید ابراهیم رئیسی، دولت را پس از یک دهه، به ساحت سرزنده «اجتماع» بازگرداند؛ و قاطبه مردم ایران عزیز، به پاسداشت این جهاد، بدرقه‌ای شکوهمند برای او رقم زدند تا برای همیشه، او را به الگویی برای دولت‌داری و حکمرانی مردمی بدل کنند و مدال را جایگزین عنوان رئیس‌جمهور کردند. اکنون، در یک صف‌آرایی کم‌سابقه، الیگارشی مدیران «ضداجتماعی» که در علوم اجتماعی رهایی‌بخش ما الیگارشی نامیده می‌شوند، پشت چهره‌ای بیش از حد جمع شده‌اند و گمان دارند که شهادت را می‌توانند فرصتی برای بازگشت سیاست «ضداجتماعی» خویش قرار دهند، و بی‌پرده را بر سر کار آورند. آن‌ها امیدوارند که در پشت این مهره، بتوانند بدنه هفت هزار مدیر الیگارشی نولیبرال را به مصادر امور جامعه و مصادره منافع اجتماع بازگردانند. ما، عمیقاً از این منش برائت می‌جوییم و به جوانان سرزنده توصیه می‌کنیم که برای یک به میدان بیایند و به سراغ بروند، از گروه‌هایی که صدایشان شنیده نمی‌شود دعوت کنند، به زنان و مردانی که در هیاهوی رسانه‌ها سانسور می‌شوند سر بزنند تا برای ایفای خود به میدان بیایند و با انتخاب معنادار خویش، عناصر این الیگارشی ضداجتماعی را کنار بزنند، و با ، ، امتداد مسیر را هموار نمایند. والله المستعان
سرگشته | حسین ایرانپور
#تحلیل_اجتماعی ♨️آیا با شهادت آیت‌الله رئیسی شرایط خیلی تغییر خواهد کرد؟ ⭕️حدود 2 میلیون خانواده (
🛑 شوک ناگهانی به ثبت‌نام کنندگان طرح مسکن ملی! رییس ستاد پزشکیان: هیچ تعهدی در قبال تکمیل طرح مسکن ملی نداریم! علی عبدالعلی زاده، رییس ستاد پزشکیان: 🔹 اگر طرح مسکن مهر را یک طرح بد بدانیم، طرح مسکن ملی افتضاح است. کار اشتباه را ادامه نخواهیم داد و هیچ تعهدی به تکمیل این طرح نخواهیم داشت. 🔹  در سه سال گذشته، دو میلیون نفر از خانوارهای فاقد مسکن در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند و در حال پرداخت اقساط خود در این طرح ملی هستند. | رجانیوز https://eitaa.com/Hossein_iranpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سخن‌ها بسیار است و مجال توضیح نیز بسيار. 🔰از دیشب که آراء شعبه را شمردیم و صندوق امانی را به متولی‌اش سپردیم، بارها نوشتم و پاک کردم. 🔰فعلا تنها می‌توانم بگویم خداوند علیم را به خاطر نعمات پرطمطراقی هم‌چون اختیار انسانِ اجتماعی و تمشّی قصد انسان مدنی شاکرم و برای رئیس‌جمهور منتخب آرزوی موفقیت دارم. ان شاءالله که امید انسان‌هایی که در نوشته‌های قبلی به آنان اشاره کرده‌ام ناامید نشود و رئیس‌جمهور و تیم همراهش هوای مردم را داشته باشند. ✍🏻حسین ایرانپور https://eitaa.com/Hossein_iranpour
🔺فکر میکردند قالیباف را میزنند؛ اما ترکش آن به دکتر جلیلی هم خورد؛ و ما هر دو را از دست دادیم. اکنون بنشینید و با نگاه بر رخسار پزشکیان لبخند بزنید. میگویند نگو. بس است! خب چیزی نگوییم، مردم هم آگاه نشوند و باز یکی دو سال دیگر با همین ترفند ضربه دیگری بزنند؟ نباید بفهمند خیانت و تفرقه و لجن پراکنی هزینه دارد؟ الان که نه قالیباف را داریم و نه جلیلی را راضی هستید؟ عزیزم آقای ثابتی را بر کرسی مجلس نشاندید. رسایی هم دارد زندگی اش را میکند. اشتری هم کافه اندرزگو اش را دارد. رائفی پور هم با موسسه و درآمدها و نذوراتش روزگار میگذارند... آن کارگر بینوا که در دل آفتاب جنوب زجر میکشد را خبری از حالش دارید؟ کارمندی که معلوم نیست فردا سیاست لیبرالی با او چه خواهد کرد چه؟ آقای قالیباف ضرر نمیکند به مجلس برمیگرد. جلیلی باز می رود در سایه مینشیند! شما میمانید و آفتاب سوزان تیر و مرداد. باز هم میخواهید اجازه دهید تفرقه افکنان بی هزینه بروند استتار کنند فردا دوباره برگردند؟ نباید عبرت بشود برایشان این گندی که به زندگی مردم زده اند؟ من را نصیحت میکنید؟ آن موقع که باید رعایت میکردند نکردند.. حالا که همه چیز را باخته ایم به من میگویید چیزی نگو؟ تحلیل هایت را ادامه بده؟ زندگی مردم مصیبت باشد تحلیل به چه دردشان میخورد؟ به خودتان بیایید! ✍🏻عبدالرحیم انصاری | تحلیل‌گر سیاسی https://eitaa.com/ansari_rahim 🖋پی‌نوشت | حسین ایرانپور: البته بشخصه چند حرکت اخیر رئیس‌جمهور منتخب را به شدت پسندیدم: یکی نامه‌ی مفصل ایشان به جناب سیدحسن نصرالله، دیگری گفتگوی قاطع با آقای در خصوص ادامه توافقات و دیگری تداوم مردم‌داری ایشان که از قدیم زبان‌زد بوده است. https://eitaa.com/Hossein_iranpour
روضه های مکتوب به مناسبت دههٔ اول محرم 🖤💔 4⃣ روضه شب چهارم محرم ــ مصيبت فرزندان و برادران زينب(س) در شب چهار محرم، میهمان «حضرت زینب کبری سلام الله علیها» ام المصائب هستیم که در واقعه کربلا، برادران، برادرزادگان و فرزندانش را در مقابل چشم خویش از دست داد: روز عاشورا، هنگامی كه ناگزير بودن كارزار مسجّل شد، اصحاب نگذاشتند كه تا زنده هستند فرزندان رسول خدا(ص) به ميدان روند و كشته شوند. اما هنگامي كه تمامی ياران امام حسین(ع) جانفشانی كردند و به شهادت رسيدند، نوبت اهل بيت پيامبر(ص) شد كه خود را فدای حق و حقيقت نمايند. در اين لحظات سخت، جوانان بنی هاشم ــ یعنی فرزندان علی(ع)، جعفر طيار، عقيل، امام حسن(ع) و سيدالشهداء(ع) ــ گردهم آمدند، يكديگر را در آغوش كشيدند و با هم وداع كردند. در روایتی آمده است که رسول خدا(ص) روزی به چند تن از جوانان قريش نگريست كه صورت‌هايی زيبا و نورانی داشتند. پيامبر(ص) با ديدن آنان اندوهگين شد. پرسيدند: "ای رسول خدا! شما را چه شد؟" فرمود: "ما خانداني هستيم كه خداوند، آخرت را برای ما برگزيده است نه دنيا را. يه ياد آوردم آنچه را كه امت من بر سر فرزندانم خواهند آورد و آنان را می‌کشند يا آواره می‌سازند". بنا بر برخی نقل های تاریخی، از بين افراد خاندان نبوت كه در كربلا به دست لشکر يزيد به شهادت رسيدند سه نفر فرزندان عبدالله بن جعفر طيّار (همسر حضرت زينب) و سه نفر ديگر از آنان  برادران تنی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) (يعني برادارن حضرت زينب) بودند. * فرزندان حضرت زينب(س) «عون»، «محمد» و «عبيدالله» سه پسر عبدالله بن جعفر (شوهر حضرت زينب سلام الله عليها) بودند كه به همراه مادر خويش در ركاب امام(ع) به كربلا آمده بودند. آنان وقتی كه تنهاییِ دايی و امام خويش را ديدند يک به يک به ميدان رفتند و جان خود را فدای اسلام كردند. «عون» در مقابل چشمان نگران مادرش زينب به سوی ميدان تاخت در حالی كه قهرمانانه می‌خواند : إن تنكروني فأنا ابنُ جعفر / شهيد صدق في الجنان ازهر يطير فيها بجناح اخضر / كفی بهذا شرفاً في المحشر يعنی: اگر مرا نمی‌شناسيد بدانيد كه من پسر «جعفر طيار» هستم؛ همان كه در راه حق و حقيقت به شهادت رسيد و در فردوس برين می درخشد. همو كه بر فراز بهشت با بال‌هايی سبز پرواز می‌کند، و همين نسب و شرف برای روز محشر كافی است. عون سه سوار و هجده پياده از لشکريان دشمن را كشت تا اينكه به دست سپاه کوفه به شهادت رسيد. پس از وی، دو برادرش محمد و عبيدالله نيز در راه حق جنگيدند و شهيد شدند. * برادران حضرت زينب(س) «عباس»، «عبدالله»، «جعفر» و «عثمان» چهار برادر ناتنی امام حسين(ع) و زينب كبری(س) از «فاطمه ام البنين» بودند. هنگامی كه حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) مشاهده كرد كه بسياری از اهل‌بیت به شهادت رسيده‌اند خطاب به سه برادر مادری خود گفت: "برادران عزيزم! دوست دارم كه در مقابل من به ميدان رويد تا اخلاص شما در راه خدا و رسول را ببينم". سه برادر يک به يک به ميدان رفتند و در رجزهايشان خود را "فرزند علی" معرفی كردند و پس از كارزاری پهلوانانه به شهادت رسيدند. عثمان بن علی ــ كه اميرالمؤمنين فرمود: "او را به ياد برادرم عثمان بن مظعون (صحابی صديق رسول الله) عثمان ناميدم" ــ جوانی ۲۱ ساله بود. هنگامی كه جنگ قهرمانه او را ديدند و در مصاف تن به تن از پس او بر نیامدند، برای كشتن او به تيراندازی متوسل شدند. «خولی» تيری به پهلوی او زد و عثمان از اسب به زير افتاد. سپس يكی از دشمنان بر او تاخت و وی را به شهادت رساند. اين شش برادر، تنها چند نفر از خويشانی بودند كه حضرت زينب(س)، شهادت آنان را به چشم ديد؛ شيرزنی كه در يک نيمروز، پسران و برادران و برادرزادگان و عموزاده‌های خويش را بر خاک و خون مشاهده كرد و در سفری سخت، سر آنان را بر نيزه ديد... امان از دل زینب... ألا لعنة الله علی القوم الظالمين؛ و سيعلم الذين ظلموا أيّ منقلب ينقلبون. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نکته: در تعداد و نام فرزندان عبدالله بن جعفر از حضرت زینب(س) اختلاف ‌نظر وجود دارد. آنچه در آن اتفاق‌ است این که حداقل دو فرزند عبدالله بن جعفر به نام‌های «عون» و «محمد» در کربلا به شهادت رسیدند. بر اساس منابع تاریخی، مادر «عون» ــ معروف به «عون اکبر» ــ حضرت زینب کبری(س) بوده است. طبق برخی از منابع تاریخی دیگر، مادر «محمد» نیز حضرت زینب(س) بوده است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✓ منابع اصلی:  ۱. سيد بن طاووس؛ اللهوف في قتلی الطفوف؛ قم: منشورات الرضي، ۱۳۶۴. ۲. شيخ عباس قمی؛ نفس المهموم؛ ترجمه و تحقيق علامه ابوالحسن شعرانی؛ قم: انتشارات ذوي‌القربی، ۱۳۷۸. ۳. شیخ مفید؛ الاختصاص؛ قم: منشورات کنگره شیخ مفید، ۱۴۱۳ ق. ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال|سیدعلیرضا حسینی (عارف) @alirezahoseiniaref https://eitaa.com/Hossein_iranpour
*عشق بی پایان* کلاس فلسفه‌ داشتیم. ده دوازده نفری می‌شدیم. استاد فلسفه‌مان،  مردِ میان‌سالِ بلند قامت و استخوان دُرشتی بود. برای ما دانشجویان گاهی سوالاتی مطرح می‌کرد.. پرسید: کدام کلمه است که با شنیدن آن می‌شود امام حسین علیه‌السلام را توصیف کرد طوری که حق امام حسین با آن ادا شود؟... 🥺 کلمه باشد نه جمله! این سوال را که پرسید خودش را به پنجره‌ی انتهای کلاس رساند. دستانش را روی رفِ پنجره، ستون چانه کرد وبه شمشادهای تازه هرس شده‌ی حیاط دانشگاه خیره شد. بعدِ آن سوال همه‌ی ما  خودمان را به عقب چرخانده بودیم تا با استاد ارتباط چهره به چهره‌مان را حفظ کنیم. من دستم را بلند کردم و گفتم:  آقا! مظلوم! بغل دستی‌ام ضربه‌ای به شانه‌ام زد و گفت این کلمه‌ی انتخابی من‌هم بود. استاد سرش را به سمت ما برگرداند و به دوستم گفت: شما کلمه‌ی دیگری را بگویید. او گفت: شهید!😞 سومی! عطشان! _غریب!😢 _بی کفن!🥺 کلاس روضه‌ی کلمات شده بود. استاد سرش را داخل رف پنجره کرد. من که بهترین زاویه را برای دیدن نیم‌رخ استاد داشتم، قطره اشکی را دیدم که از کنار صورتِ استاد غلتید و  روی طاقچه افتاد. دیگری گفت.... _  پایمال شده! _ غارت‌شده! _ بی‌سر! _ امام! استاد به نفر آخر نگاه تحسین آمیزی کرد. آرام و با وقار خودش را پشت میزش رساند و گفت: آفرین! تنها یک امام می‌تواند این  همه مصیبت  را تحمل کند. در طول تاریخ، امام‌ واژه‌ای بوده که معصومین علیه‌السلام به خاطرش غربت و مصیبت زیادی کشیده‌اند. هنوز توضیحات استاد کامل نشده بود که محمد دستش را بلند کرد و گفت: آقا! البته خیمه‌های‌ سوخته و اسیری هم هست. همه دیدیم که استاد بهم ریخت . آرامش صورتش آشوب شد و نتوانست جلوی اشکش را بگیرد.  همانطور که حلقه‌ی اشک داخل چشمانش وول می‌خورد ، صدای بمِ مردانه‌‌اش لرزید و گفت :  گفتم حسین را توصیف کنید. این کلمه‌ها وصفِ خانوم زینب است... 💢سلام علی قلب زينب الصبور 💢سلام علی جبل الصبر 💢سلام علی عقیله العرب https://eitaa.com/Hossein_iranpour
🚩 استفاده رایگان از نرم‌افزار مقتل‌الحسین علیه‌السلام ◻️ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در ایام عزای حسینی امکان استفاده از نرم‌افزار مقتل الحسین علیه‌السلام را فراهم کرد. 📚 این نرم افزار شامل متن ۱۰۱ عنوان کتاب درباره امام حسین علیه السلام می باشد. 📎 استفاده از نرم‌افزار 🔹🔹🔹🔹🔹 https://pazhuhesh.ismc.ir/ @Riismc | معاونت پژوهش
⭕️کدام امام حسین(ع)؟ ۱. امام حسین(ع) تاریخی: یک شخصیت برجسته و قهرمان که صاحب مرام و مروت است اما در صحنه تاریخی مظلوم واقع شده است. نگاه به این امام حسین(ع) نگاه در تاریخ ماندن است. این دیدگاه نمی‌خواهد امام حسین(ع) از دل تاریخ به روز و مسائل جاری حیات انسانی تسری یابد. محور باشد. تعیین کننده و تنظیم گر روابط سیاسی اجتماعی انسان باشد. در واقع اینجا کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا معنا ندارد. یک پدیده یا واقعه معلق در تاریخ است. ۲. امام حسین(ع) مناسکی: در این تفسیر و رویکرد غلبه بر احساسات و عواطف است. یک امام معصوم مورد ظلم واقع شده و باید هر سال طی مناسکی یاد او را صرفا گرامی نگاه داشت. غایت در اینجا همان انجام مناسک عزاداری است. مناسکی که در طول تاریخ بنا بر فرهنگ و آداب رسوم هر منطقه پیش رفته است. در اینجا نیز کل یوم عاشورا نیست. عاشورا تمام شده است. یکبار بوده، تکرار نمیشود. اینجا هم امام حسین(ع) تعیین کننده روابط در جامعه نیست. آدم خوب و مظلوم قصه است. باید احترامش حفظ شود. امام حسین(ع) را برای خود میخواهد. ارادت دارد. ۳. امام حسین(ع) هدفی: اینجا تفسیر متفاوت است. هدف امام حسین(ع) اهمیت دارد و غلبه بر احساس و مناسک پیدا می‌کند. اینجا دیگر کل یوم عاشوراست. اینجا امام حسین(ع) صرفا یک مظلوم محبوب کنج تاریخ نیست. اینجا امام ضدظلم، قیام کننده و معترض است. عدالت را طلب می‌کند. ضدحاکم طاغوت است. مقاوم است‌. کوتاه نمی آید حتی اگر کمتر از صد نفر باشد. تعیین کننده و تنظیم گر حیات اجتماعی جامعه بشری برای تمام عرصه هاست. عین عقلانیت است. در اوج عواطف، عقلانیت را ملاک و مبنا قرار میدهد. این نگاه به امام حسین(ع) حرکت آفرین است. 🔰اشک و سنت های عزاداری بنا بود و هست که هدف قیام امام حسین(ع) برای تمام عصرها زنده نگاه دارند. غایت و هدف مطلق صرف عزاداری نیست. عزاداری مهم است. مناسک اهمیت دارند اما از لابه لای آن عزاداری و مناسک باید به هدف قیام رسید وگرنه مسعود رجوی هم در آن تفسیر غلط خودش را پیرو امام حسین(ع) می دانست و پیش از شروع عملیات متوسل می شد! ✍🏻علیرضا زادبر https://eitaa.com/Hossein_iranpour