﷽
✍️ تبیین سیاست های کلان امام خامنه ای در تبلیغ ولایت اهل بیت علیهم السلام
1️⃣ لزوم تبیین ولایت و حجیت اهل بیت علیهم السلام بدون دعوا و درگیری
«مسألهى ديگر هم مسألهى حجت اهلبيت و ولايتشان است؛ همين كارى كه مرحوم 👈سيّد شرفالدين (رضواناللَّه تعالى عليه)با آن وسعت نظر و با آن قدرت انجام داده، و قبل از ايشان، 👈مرحوم ميرحامد حسين و ديگران اين كارهاى مهم را انجام دادند.
اين كار بايستى به زبان امروز و مناسب با امروز و بدون دعوا و بدون درگيرى انجام بگيرد. بالاخره سخن تشيع بايستى ارائه بشود؛ ديگران دارند اين كار را مىكنند.»
2️⃣ لزوم ارائه محتوای شیعی بر اساس روش های جدید و مناسب با امروز
«من ديدم كه اخيراً كشورهاى عربى، اين كتاب «تحفه اثنى عشرية» را - كه خود كتاب، كتاب تفرقهافكنى و برانگيزانندهى اختلافات است و در حقيقت بر ضد و ذم شيعه و در مدح اهل بيت است - خلاصه كردهاند و با زبان عصر و با بهترين چاپ و با فهرست و با تصحيح منتشر نمودهاند. اين كتاب شايد مثلاً در صدوپنجاه سال قبل - يعنى در زمان شاه ولىاللَّه دهلوى - نوشته شده است، كه مرحوم «ميرحامد حسين» همين كتاب «عبقات» را در جوابش نوشت. ما شيعيان هنوز چاپشدهى كتاب «عبقات» با اين عظمت را نداريم! حالا اگر چاپ هم بشود، آيا مىتواند در محافل علمى دنيا، با آن عظمت و ضخامت و فارسى، عربىِ مخلوط مطرح بشود؟ اين خودش جاى بحث دارد.»
3️⃣ تبیین توطئه های جریان های افراطی اهل سنت علیه شیعه و ائمه علیهم السلام
«يكى از توطئههايى كه امروز وجود دارد، جدا كردن شيعه از اهلبيت است. اصلاً مىخواهند بگويند شيعيان به اهلبيت كارى ندارند؛ اينها خودشان را به اهلبيت چسباندهاند! محتواى «تحفه اثنى عشرية» همين است. مؤلف، اين كتاب را به نام ائمهى اثنىعشر اسمگذارى كرده و مىگويد: «سمّيته تحفة اثنىعشريّة تمسّكا بالأئمّة اثنىعشر». از همهى بزرگواران - از اميرالمؤمنين (عليهالسّلام) تا حضرت مهدى (عجّلاللَّه تعالى فرجه) - اسم مىآورد؛ ولى مىگويد ما با اينها سروكار نداريم - اينها كه ائمهى ما هستند - ما با اين شيعه سر و كار داريم كه خودشان را به اينها چسباندهاند! حرفهاى اهلبيت را به عنوان حرفهاى شيعه ذكر مىكنند و سپس رد مىكنند!»
4️⃣ لزوم کار متمرکز در محیط شیعه با الگوگیری از روش و اخلاص علمایی مثل قاضی نور الله شوشتری
«همهى اينها، كار متمركز را در محيط شيعى ايجاب مىكند. در محيط شيعى، بر اساس همان اخلاص و احساس مسؤوليت، انصافاً خيلى كار شده است. در طول تاريخ، علمايى از قبيل 👈«قاضى نوراللَّه»ها و ديگران و ديگران👉 نشستند و با مظلوميت كتابهايى نوشتند؛ خداى متعال هم به خاطر همان مظلوميت، بركت داده و منتشر شده است؛ ليكن گنجينهى ما خيلى قويتر از اينهاست.»
https://www.leader.ir/fa/speech/572
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
بسم الله الرحمن الرحیم
برخی از دوستان به حقیر پیام دادند که در نظر برخی مخاطبین، شما بیانات رهبری را تحریف می کنید و یا اینکه برخی جمع بندی ها و برداشت های شما صحیح نیست.
می گوییم:
یک: ما ادعایی نکردیم همه کلمات را درست فهمیدیم، ولی چندین بار آی دی خودم را در کانال گذاشتم تا هر کسی نقدی دارد مطرح کند. وعده نشر هم دادیم تا حقی ضایع نشود.
دو: تهمت تحریف و ... وصله ناچسب به ما است. تمامی بیانات داری لینک معتبر از سایت امام خامنه ای است.
سه: ما معتقد به کرسی آزاد اندیشی، جهاد تبیین، گفتگو و مناظره هستیم،
هر کدام از دوستان که نقطه نظری دارند یا خواهان مناظره هستند در خدمت هستیم. فقط شجاعت علمی داشته باشید تهمت و برچسب زدن هنر نیست.
ممنون از حسن توجه همه دوستان
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
⏹ با افتخار، نقد های شما را در کانال منعکس می کنیم
👇👇
@Alialialialiali_110
نکات بسیار ارزنده حجة الاسلام و المسلمین عبدالله زاده در موضوع وحدت و گفتمان تقریب:
👇👇
☀️گفتمان تقریب، وحدت و انقلاب اسلامی
✍️یکی از گفتمان هایی که باعث شده کتب اصحاب ما (رحمهم الله تعالی اجمعین) در محافل اهل سنت مطرح گردد و رجوع و تدرس شود، گفتمان تقریب و وحدت اسلامی بوده است تا جایی با زحماتی که آیت الله بروجردی (اعلی الله مقامه الشریف) انجام داد، مذهب جعفری (علیه السلام) به وسیله شیخ شلتوت به عنوان مذهب پنجم در جهان اسلام مطرح شود و مسلمانان در فقه می توانند از مذهب جعفری هم پیروی کنند. نه گفتمان سب و لعن علنی و اهانت به مقدسات اهل سنت که باعث می شود آنها نه تنها کتب شیعیان را مطالعه کنند بلکه در دام وهابیت تکفیری بیفتند و منکر بسیاری از فضائل اهل بیت (علیهم السلام) شوند و این افترائاتی که علیه شیعه زدند، را باور کنند.
👌این گفتمان وحدت بعد از انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (اعلی الله مقامه الشریف) پر رنگ تر شده و استکبار ستیزی یکی از شاخصه های مهم گفتمان امام خمینی (اعلی الله مقامه الشریف) بود تا جایی که جوانان زیادی از اهل سنت مجذوب گفتمان امام (رحمه الله تعالی) شدند.
🔥در مقابل این گفتمان امام (رحمه الله تعالی) دشمنان مسلمانان مخصوصا وهابیت تکفیری ضربات محکمی خورده است لذا آنها آمدند علیه امام (رحمه الله تعالی) و انقلاب اسلامی و شیعیان کتاب های متعددی نوشتند (البته بر تکفیر و تفسیق و تبدیع اهل سنت هم کتاب نوشتند) تا جلوی گفتمان امام خمینی (رحمه الله تعالی) و وحدت و تقریب را بگیرند از باب نمونه به چند تا از عبارات وهابیت تکفیری اشاره می شود:
💥قفاری وهابی تکفیری می نویسد:
«وبناء على هذا "الحكم" - بأنه لا خلاف بين الفريقين - طالب الشيعة باعتبار مذهبهم مذهباً خامساً، وأصدر شلتوت "فتواه" بجواز التعبد بالمذهب الجعفري ، ونَشَر الشيعة في ديار السنّة بعض كتبهم الفقهية، ودعا بعض المنتسبين للسنّة برجوع السنّة إلى كتب الشيعة في الحديث كما يرجعون إلى صحيح البخاري وغيره من كتب السنّة، كما قام بعضهم بتحقيق بعض كتب الشيعة في ديار السنّة ونشرها»
شیخ شلتوت جواز تعبد به مذهب جعفری (علیه السلام) داده و کتب فقهی شیعیان در مناطق اهل سنت پخش شده و بعضی از اهل سنت در حدیث به کتب حدیثی شیعه رجوع می کردند.
أصول مذهب الشيعة الإمامية الإثني عشرية - عرض ونقد -، ناصر بن عبد الله بن علي القفاري، دار النشر: بدون، چاپ اول، 1414 هـ. ج 1، ص 9.
💥قفاری تکفیری در جای دیگر می نویسد:
«وقد سببت دعوة التقريب خسارة كبرى لأهل السنّة، وضرراً كبيراً لا يتصوره إلا من وقف على عدد القبائل التي ترفّضت بجملتها، فضلاً عن الأفراد، حتى تحولت العراق - مثلاً - بسبب هذه الدعوة من أكثرية سنّية إلى أكثرية شيعية. وشيوخ الروافض يخططون لنشر الرفض بكل وسيلة تحت شعار التقريب. وبعد العراق بدأوا في مصر وغيرها من بلاد العالم الإسلامي»
مساله تقریب خسارت بزرگی به اهل سنت زده و عراق از اکثریت سنی به اکثریت شیعه تبدیل شده است (البته این دروغی است از قفاری چون عراق همیشه اکثرا شیعه بودند) و افکار شیعه در مصر و دیگر کشورهای اسلامی پخش شده است.
مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ناصر بن عبد الله بن علي القفاري، دار النشر: دار طيبة للنشر والتوزيع، الطبعة: الثالثة، 1428 هـ ج2، ص 277.
💥همچنین او می نویسد:
«بعد قيام الثورة الإيرانية بقيادة الخميني، استبشر بقيامها 👈كثير من شباب أهل السنّة في مختلف بقاع الأرض، وعلقوا عليها آمالاً، وفرضت فكرة التقريب نفسها، فقد هب الكثير من المنتسبين لأهل السنّة لتأييد الخميني في ثورته، 👉👈🏿ووصفت الحركة الشيعية بقيادة الخميني بأنها حركة إسلامية قد بعدت عن ذلك "الغلو" الشيعي المعهود، ونأت عن الطائفية الضيقة، فهي ترفع شعار "الإسلام"، وتعلن "الجمهورية الإسلامية" وتنص في دستورها على تحكيم الكتاب والسنّة!!👉🏿»
بسیاری از اهل سنت مجذوب انقلاب اسلامی شدند و انقلاب اسلامی را تایید کردند و این حرکت شیعی را حرکت اسلامی توصیف کردند.
همان، ص 229
💥علاء الدين البصير تکفیری خلفی می نویسد:
«واصبح 👈التقريب في نظر الشيعة ان يتاح لهم المجال لنشر عقائدهم في ديار السنة بكل وسيلة تحت شعار التقريب ، وباسم هذه الدعوة وجدت كتب الشيعة ونشراتهم ورسائلهم مكاناً لها في بلاد السنة ، واصبح رجالهم يتحركون وسط بلاد السنة بيسر وسهولة وينشرون كتبهم ويقيمون ندواتهم ويفتحون مراكز لهم👉»؛
با شعار تقریب می خواهند عقائد خودشان را در بین اهل سنت پخش کنند و کتاب های شیعیان در شهر های اهل سنت پخش شده است.
الصلاة خير من النوم، علاء الدين البصير جز 7 ص57
⚡️انصافا این تکفیری خلفی از این گفتمان وحدت و تقریب رنج می برد!! آیت الله بروجردی (رحمه الله تعالی) و اصحابش (رحمهم الله تعالی اجمعین چکار کردند؟ این جوری کتب ما در بین اهل سنت پخش شده است. هزاران برابر را امام خمینی (رحمه الله تعالی) با گفتمان انقلاب در جهان اهل سنت موج ایجاد کرده است و دل ها را جذب کرده است.
🔺بنابراین با گفتمان وحدت می توان با دنیای جهان اسلام ارتباط بگیریم و معارف اهل بیت (علیهم السلام) را به آنها معرفی کنیم و جلوی گفتمان وهابیت تکفیری را بگیریم تا اهل سنت خودشان به منابع شیعه و روایات شیعه رجوع کنند، تا بتوانند قضاوت درستی داشته باشند.
#گفتمان_وحدت
#شیعه
#اهل_سنت
#وهابیت_تکفیری
@Tebyan110110
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ با افتخار، نقد های شما را در کانال منعکس می کنیم
👇👇
@Alialialialiali_110
🔻آیتاللهالعظمی سبحانی عصر امروز در آیین افتتاح مرکز تخصصی علم کلام موسسه امام صادق(ع) بیان کردند:
❇️ برای مقابله با شبهات هم باید مدافع بود هم مهاجم
◻️ هجوم شبهات هم به اصل مذهب و هم به ولایت و تشیع بسیار زیاد شده است کسانی که فارغالتحصیل موسسه امام صادق(ع) میشوند علاوه بر مدافع بودن باید مهاجم نیز باشند چراکه در مقابل هجوم شبهات تنها دفاع کافی نیست بلکه باید مهاجم نیز بود.
@HawzahNews
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe1834
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
✍️ اخیرا در برنامه چاووش - 9 مهر 1402 شبکه چهار برنامه ای با موضوع وحدت اسلام برگزار شد. شما می توانید در لینک زیر این برنامه را مشاهده کنید.
https://tv4.ir/episodeinfo/397439
✍️ جناب آقای کمیلی و حجت الاسلام تقی زاده به عنوان دو نماینده از کنشگران وحدت در این برنامه حاضر بودند و مباحثی را نیز مطرح کردند.
ان شالله در سلسه پست هایی نظرات خود را مطرح می کنیم.
بسیار روشن و واضح است که مخاطبین گرامی حق نقد و به چالش کشیدن نقد های ما را دارند و ما از این موضوع استقبال می کنیم.
نقد های خود را به
@Abolhasanain110
بفرستید!
منتظر پست های بعدی باشید ..
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
1️⃣ نقد اول: انتقاد از حرکت یک سویه صدا و سیما
🔸 با وجود اینکه طیف های متعددی از کنشگران وحدت در بین علما و نهادهای حوزوی فعالیت دارند، جای تعجب است که چرا صدا و سیما هر ساله فقط از یک طیف خاص که گرایش های سیاسی مشترکی با برخی از مسئولین رده بالای صدا و سیما دارند دعوت می شوند.
♦️ بر اساس دیدگاه های امام خامنه ای، اندیشه علمایی مثل علامه امینی در الغدیر، علامه شرف الدین در المراجعات و ... از اسباب مهم وحدت شیعه و اهل سنت است. چرا از نهادهایی حوزوی که مروج این آثار هستند، هیچ دعوتی در صدا و سیما صورت نمی گیرد؟ چرا تریبون در یک طیف خاص منحصر است؟
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
2️⃣ نقد دوم: مفهوم بدیهی وحدت و تاکید بر اشتراکات و تعامل عملی در حوزه های مشترک
جناب آقای کمیلی در چند جای برنامه اقدام به تبیین مفهوم وحدت _ بعضا از دیدگاه امام خامنه ای _ نمود. از دید ایشان اصل وحدت امری بدیهی، فطری بوده. علمای بزرگی همانند مرحوم بروجردی و امام خمینی داعیه دارن این حرکت هستند.
از دیدگاه ایشان باید وارد فاز عملیاتی وحدت شد. او از نشست ها و همایش های صوری وحدت انتقاد کرد.
عدم ارتباط اندیشمندان حوزوی با علما و متخصصین سایر کشور ها، از دیگر نقاط ضعف موجود در حوزه وحدت شیعه و اهل سنت و دنیای اسلام است.
ایشان وحدت را تاکید بر مشترکات تفسیر نمود و یکی شدن در اعتقادات را از حوزه وحدت خارج نمود.
تعامل و هم افزایی عملی در مشترکات _ همانند فعالیت های اقتصادی ایران و ترکیه و ارتباط با عربستان _ را امری جدای از اختلافات اعتقادی معرفی نمود.
✍️ موارد مطرح شده در فوق از دیدگاه ما نیز صحیح است و ما از این نوع تحلیل ها استقبال می کنیم.
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
3️⃣ نقد سوم: تلقی نادرست از لایه های فکری و معرفتی مراحل انقلاب اسلامی
✍️ حجت الاسلام تقی زاده در تبیین حقیقت وحدت با طرح مفهوم امت ابراهیم و اجتماع امت حول «اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت» سخن از آئین حق گرای ابراهیم علیه السلام به میان آورد.
از دیدگاه ایشان امام خمینی عناوین فرقه ای شیعه و سنی را تغییر داد و به جای آن سخن از اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی نمود. مستکبر و مستضعف به جای مفهوم سنی و شیعه را مطرح نمود.
از دیدگاه ایشان، حقیقت وحدت، رسیدن به همین آئین ابراهیمی و امت واحده است. در این امت واحده مرزبندی مذهبی شیعه و سنی رنگ می بازد.
ما باید دنبال دین توحیدی باشیم در این دین توحیدی مرزبندی مذهبی و عقاید فرقه ای را باید کنار بگذاریم!
✍️درباره مطالب فوق توجه به چند نکته زیر ضروری است:
یک: انقلاب اسلامی در منظومه فکری امامین انقلاب، دارای چند لایه اعتقادی و فکری است:
لایه اول و قلب این انقلاب مبانی فکری شیعه برخواسته از غدیر است. تمام عقاید، فقه سیاسی، اخلاق و ... ریشه در این اعتقاد دارد.
لایه بعدی این انقلاب تاکید بر مشترکات با مسلمانان است. ما با مسلمین و فرق دیگر در اصل توحید، نبوت، قرآن و ... اشتراکات فراوانی داریم. تاکید و تعامل در اشتراکات و پرهیز از تنازع و اختلاف در اختلافات راهکار تحقق امت متحد مقابل کفار و مستکبرین است.
لایه بعدی انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفین در تمام عالم_چه مسلمان و مسیحی و ... _ است. این لایه نیز تاکید بر حقوق فطری انسان ها، تاکید بر کرامت الهی و انسانی بشر، نفی ظلم و غارت و استکبار و ... است. انقلاب اسلامی می تواند با تاکید بر این مشترکات عقلی و فطری میان تمام ادیان و انسان ها مقابل کفر و شرک و استکبار موضع گیری کند.
دقت کنید؛ این لایه ها با ادبیات متفاوتی از سوی امامین انقلاب تبیین شده و از حیث اعتقادی هیچ تنافی و تعارضی با یکدیگر ندارد.
خطای راهبردی برخی کنشگران وحدت احساس تضاد میان این لایه ها است. همین امر باعث شده است که آنها سخن از کنار گذاشتن لایه اعتقادی اول کنند و بگویند در امت جهانی و امت ابراهیمی هیچ مرز مذهبی وجود ندارد!!
این خطای آشکار باعث شده است برخی از کلیدی ترین عقاید شیعه را امری تاریخی تلقی کرده و هر نوع تاکید بر آن را تحجر و در تاریخ ماندن تلقی کنند.
این خطای آشکار در ادامه باعث التقاط و غلطیدن در دامن سکولاریزم خواهد شد. اندیشه عبور از عقاید محکم امامت شیعه و کمرنگ کردن آن، سرنوشتی همانند انحرافات سازمان مجاهدین، جریان های انحرافی قرآنیون خواهد داشت.
دو: نظریه فقه سیاسی اسلام و کلان قاعده فقهی «الاسلام هو الحکومة» که توسط امام خمینی مطرح شد، هم اکنون در حوزه های علمیه توسط استاد عزیزم آیة الله فاضل لنکرانی مورد بحث قرار گرفته. تمام ادله، حدود و ثغور و مجرای این قاعده بر اساس فقه جواهری مبتنی بر آیات و روایات تبیین شده است.
به جای تحلیل های بدون پشتوانه فقهی نسبت به دیدگاه های امام، تلاش کنیم اندیشه های آن حکیم فقیه ایستاده بر قله را صحیح دریافت کنیم.
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
4️⃣ نقد چهارم: تفسیر غلط از جریان تحجر و افتادن در دامن التقاط
✍️ حجت الاسلام تقی زاده و آقای کمیلی در تبیین موانع وحدت، یکی از مهم ترین موانع را تحجر در بدنه حوزه معرفی کردند. و راه برون رفت از این مانع را تغییر نگاه حوزه های علمیه از دین را مطرح کردند و یکی از مهم ترین راهکارهای تغییر نگاه غلط حوزه(به زعم گوینده محترم) تاکید بر محوریت صرف قرآن در فهم حقایق دینی و گذر از فهم دین با روایات معرفی کردند و از دید ایشان«منهای قرآن امر دیگری در فهم نباید[معیار] قرار بگیرد!».
✍️می گوییم:
یک: جریان تحجر در حوزه امری غیر قابل انکار است. ویژگی های اصلی این جریان نفی نگاه جهانی، جاودانه و جدید به گزاره های فقهی و اعتقادی است. این جریان قدرت فهم صحیح گزاره های دینی را به دلیل عدم معرفت کافی از مبانی اسلامی ندارد.
ب: امامین انقلاب برای گذر از این مانع بحث تحول در حوزه با محوریت فقه جواهری و تحکیم عقاید شیعه با محوریت فلسفه وحکمت اسلامی را مطرح کرده اند.
ج: از مسلم ترین مبانی اجتهادی و معرفتی امامین انقلاب برای مدیریت مسائل فردی، اجتماعی، نظام سازی و بالاتر شکل گیری امت واحد اسلامی محوریت ثقلین با متد فهم فقه جواهری از آن است. در این روش فهم، قرآن از سنت معصومین علیهم السلام جدا نمی شود. هر نوع گسست بین این دو گمراهی و التقاط خواهد بود.
د: تاکید مدعیان وحدت برای انحصار فهم دین در قرآن، خود مهم ترین عامل التقاط و تحجر است چرا که دوری از سنت معصومین علیهم السلام و تاریخمند کردن گزاره های مرتبط با عقاید شیعه و دستورات ائمه علیهم السلام، مقدمه نفی توحید در تشریع و غلطیدن در دامن لیبرالیزم خواهد بود. لیبرالیزم نیز خود سنگی بزرگ در مقابل تحقق حکومت مهدوی حول توحید و نفی طاغوت است.
تلقی و فهم شما از امت واحده ابراهیمی، چه تفاوتی با مدینه فاضله مدعیان غرب گرا و پلورالیست ها دارد؟
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
⏹ با افتخار، نقد های شما را درباره مطالب گفته شده در برنامه چاووش در کانال منعکس می کنیم
👇👇
@Alialialialiali_110
﷽
✍️ سوال: آیا بیانات امام خامنه ای در باب #تبلیغ_تهاجمی شامل مباحث نقد مخالفین مکتب اهل بیت علیهم السلام نمی شود؟
✍️ برای پاسخ صحیح به این سوال ابتدا مروری به بیانات معظلم له در تاریخ 21 تیر 1402 در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور می کنیم:
🔹«نکتهی دوّم اینکه تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست؛ اینجور نیست که ما خیال کنیم بنشینیم ببینیم چه شبههای وجود دارد، پیشگیری کنیم از آن شبهه، یا پاسخ بدهیم به آن شبهه؛ خب بله، این کار که واجب است، لازم است امّا فقط این نیست؛ طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛ طرفِ مقابل حرف دارد، فکر دارد، منطق دارد؛ مبانیِ این منطق، مبانیِ غلطی است؛ ما باید اینها را بشناسیم. در تبلیغ، موضع تهاجم لازم است. اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمهاش شناخت صحنه است؛ یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید، با چه کسی طرفید؛ ما با چه کسی طرفیم؟»
✍️ ایشان در ادامه بیانات، مثال هایی مارکسیسم و لیبرال دموکراسی مطرح می کند و اشاره به روشت صحیح تهاجمی علامه طباطبایی و شهید مطهری می کند که آنها شناخت دقیق از پشت صحنه و منشا شبهات داشتند. در ادامه مقام معظم رهبری، به نکته بسیار کلیدی مواجهه تمدنی و جهانی علیه مبانی نظام می کنند:
🔹«مثلاً یک تبلیغاتی علیه نظام اسلامی پیش میآید که مبانی این نظام را زیر سؤال قرار میدهد؛ این از طرف کیست؟ البتّه وقتی تحقیق میکنیم، دنبال میکنیم ــ که ابزار دنبال کردنش هم بحمدالله در اختیارمان هست ــ میفهمیم که منشأ کجا است امّا آن که این ابزار را هم ندارد، وقتی نگاه میکند، باید بفهمد. طرف، فلان مقالهنویسِ ضدّانقلابِ پناهبردهی به خارج یا مثلاً احیاناً در داخل ــ که خب کمند ــ نیست؛ طرف، یک دستگاه حکومتی است؛ مبارزه، مبارزهی تمدّنی است، مبارزهی جهانی است»
✍️در آخر این قسمت از بیانات جمع بندی کلیدی زیر را مطرح می کنند:
🔹«نکتهی دوّم اینکه در موضع تدافعی گرفتار نشویم و منحصر نباشد؛ البتّه دفاع لازم است، واجب است امّا موضع، تهاجمی [باشد]. همهی اینها میتواند آماج حملات تبلیغی شما قرار بگیرد. البتّه شرطش این است که جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آنوقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید»
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=53333
ادامه در پست بعدی👇👇
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍️ در تحلیل بیانات فوق می گوییم:
1️⃣ مقصود از «طرف مقابل» تمام کانون های شبهه افکن علیه «مبانی انقلاب و نظام اسلامی» است. بسیار روشن است که رکن کلیدی نظام و مهم ترین مبنای آن، «ولایت فقیه» است. ولایت فقیه مبتنی بر اندیشی سیاسی امامت ائمه علیهم السلام است. مهم ترین سند این ولایت سیاسی و کانون محوری آن، واقعه عظیم غدیر خم است. لذا هر گونه تشکیک و شبهه در ولایت سیاسی ائمه علیهم السلام و حقانیت آنها، حمله به قلب تپنده و مهم ترین ستون فقرات نظام اسلامی است.
حال تفاوتی نمی کند که منشأ شبهه پراکن، چه دین و مذهب و چه ملیتی داشته باشد. کانون شبهه می تواند بهایی، وهابی، جریانات صوفی، قرآنیون، انجمن حجتیه، جریان های روشن فکری و غرب زده و ... باشند. البته بسیار روشن است که همه کانون های شبهه مطرح شده، سرانگشتان نظام استکبار جهانی علیه نظام اسلامی هستند.
✅ نتیجه آنکه اگر از هر حنجره ای (چه شیعه، چه سنی، چه بهایی، چه سلفی و ... ) هر شبهه ای علیه امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام _ بالأخص ولایت سیاسی آنها_ مطرح شود، مبانی انقلاب و نظام اسلامی مورد تهاجم قرار گرفته و وظیفه سربازان انقلاب آن است که علاوه بر پاسخ به شبهه، باید به کانون شبهه نیز تهاجم کنند!
ادامه در پست بعدی👇👇
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
2️⃣ نگاه کلان رهبری به امر تبلیغ، مبارزه تمدنی و جهانی علیه کانون های فساد زا و شبهه پراکن است. در این نگاه، ما با یک فرد خاص یا یک شبکه خاص طرف نیستیم؛ بلکه با چندین کشور و حکومت که هضم در نظام استکباری و صهیونیزم جهانی هستند، طرف هستیم!
بر هر اندیشمندی روشن است که علاوه بر جریان های سلفی و وهابی، برخی از اهل سنت نیز در این نظام جهانی علیه امامت اهل بیت علیهم السلام هجمه می کنند بلکه بالاتر برخی از جریان ها انحرافی شیعه نیز (همانند صوفیه و قرآنیون و ...) تکمیل کننده جنگ تمدنی استکبار، علیه نظام اسلامی هستند.
✅ ملاک و معیار کلیدی امام خامنه ای، هم راستایی جریان ها، افراد، دولت ها با نقشه های کانون های شبهه پراکن علیه مبانی انقلاب است و تفاوتی نمی کند که فرد شبهه افکن شیعه یا سنی، بهایی یا سلفی، ایرانی یا خارجی و ... باشد.
به عبارت روشن تر، هر صدایی که علیه اصول و ارکان کلیدی انقلاب _ خصوصا امامت سیاسی اهل بیت علیهم السلام_ بلند شود، داخل در ایادی استکبار جهانی و در جبهه مقابل نظام اسلامی است.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
نظر حجت الاسلام و المسلمین دکتر یوسفعلی تبار درباره #تبلیغ_تهاجمی
👇
سلام علیکم.
این نکته آقا که این شبهه ها را در افق فردی و یا صرفا جریانی متوقف نمی بینند نکته قابل توجهی هست. محور اساسی تولید فساد فکری و عقیدتی طاغوتها هستند، لذا وقتی ما فسادهای زمان انبیا و اهلبیت را که پیگیری می کنیم سر منشا همه شان طاغوتهای زمانه هستند. لذا بخشی از تبلیغ تهاجمی واضح کردن این دست های پشت پرده است، دعوای مخلوق بودن یا نبودن قران، تفکر مرجئی و قدری، نفی توسل و ... همه اش مرتبط با دستگاه حاکم و طاغوت زمانه است.
با توجه به این نگاه آقا هیچ بحران معرفتی و عینی نیست که طاغوت زمان در آن دستی نداشته باشد.لذا آقا در زمان ما کانون بحرانزا را در بیرون جستجو می کنند که نمونه اش تحلیل ایشان از حوادث سال ۸۸،۹۸ و ۱۴۰۱ است و در قضیه حجاب هم گفتند اگر بعضی بدانند که چه دستهایی پشت پرده است تجدید نظر میکنند.
همین خط سیر در مباحث اعتقادی هم باید مورد دقت واقع شود، اگر بنی امیه و بنی العباس منفور شوند و ربط علمای مرتبط با اینها در علم و اخلاق وفقه و ... مشخص شود، آنوقت کانون بحران پنبه اش زده شده و یک نحوه تبلیغ تهاجمی محقق میشود.
از آنجا که مشی اهلبیت اینچنین بوده که ورای همه مباحث علمی و اخلاقی و... شان به کانون بحرانزا یعنی طاغوت اشاره داشتند لذا طاغوتها هم بشدت با اهلبیت در تقابل بوده اند، چون وجه تهاجمی مباحث اهلبیت بسمت خودشان را درک میکردند. پس این رویکرد که بخواهیم در مباحث کلامی در لایه پایین دست درگیر باشیم و کانون ها را نزنیم بنظر می رسد با سیره اهلبیت چندان سازگار نیست.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
دیدگاه حجت الاسلام و المسلمین استاد معروفی در نقد کنشگر وحدت حجت الاسلام تقی زاده
👇
هدایت شده از کلمه سواء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا در ادبیات قرآن کریم تاکید بر عنصر مذهب به شدت کمرنگ است؟
⬅️ این سخن قطعا نادرست است. چرا که در قرآن اصلا و ابدا هیچ سخنی از عنصر مذهب وجود ندارد تا بخواهد تاکید بر آن کمرنگ یا پررنگ باشد.
نه فقط در قرآن کریم بلکه حتی پس از گذشت یک قرن از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هم هنوز اصطلاح "مذهب" به معنایی که برای ما شناخته شده است در میان مسلمانان چیز معهودی نبوده.
⭕ بله درست است هر چه بوده فقط و فقط سخن از دین کامل و اسلام مرضی پروردگار عالم بوده.
❌ اما مشکل این شیخ و همفکرانش این است که نمیفهمند که رکن رکین دین حق و آن چیزی که عامل حقانیت یک دین و بطلان هر چیزی غیر آن است خود حجت خدا است.
به دیگر سخن، چیزی که این شیخ به غلط آن را یک مذهب در عرض دیگر مذاهب میداند در حقیقت، خودِ خود دین حق است و هر چیزی غیر از آن گمراهی است.
از همین رو است که امام خمینی رضوان الله تعالی علیه میفرمایند:
"آن مساله(امامت) مسئلهای است که اگر او را کسی قبول نداشته باشد اگر آن ولایت کلی را قبول نداشته باشد، اگر تمام نمازها را مطابق با همین قواعد اسلامی شیعه هم بجا بیاورید باطل است، این غیر حکومت است آن در عرض اینها نیست، آن از اصول مذهب است، آنی است که اعتقاد به او لازم است و از اصول مذهب است."*
اگر تشیع هم مانند سایر مذاهب فقهی و کلامی بود ( همگی برآمده از اجتهادات بشری هستند) بدیهی است که ایمان آوردن/نیاوردن به امام مذهب نباید نقشی در پذیرش/عدم پذیرش اعمال داشته باشد؛ چرا که امام مذهب چیزی بیش از یک طریق برای رسیدن به فتوای درست نیست.
*http://emam.com/-/jGYUA5
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
✍️ اخیرا برخی از کنشگران وحدت افراطی و نامنضبط، با استناد به کلیپی تقطیع شده از حجت الاسلام مهدی پور، مدعی برخورد و ابراز ناراحتی آیة الله العظمی بروجردی (اعلی الله مقامه الشریف) از علامه امینی صاحب «الغدیر» در موضوع منابر ایشان در اصفهان شدند.
⏹ در این باره گفتنی است:
1️⃣ یک: حقیر (بهرامی زاد) امروز صبح حقیقت این ماجرا را استادم آیة الله فاضل لنکرانی جویا شدم. ایشان فرمود: انتساب چنین مطالبی که از قول مرحوم بروجردی که بگوید: «ده نفر مثل امینی را فدا می کنم و ...» به ایشان ثابت نیست. ما از مرحوم والد(آیة الله العظمی فاضل لنکرانی، فقیه انقلابی و از برجسته ترین تلامذه محقق بروجردی) چنین اخبار و مطالبی را نشنیدیم. بعلاوه این نوع برخورد ها و کلمات ( به خاطر سستی در محتوا و سخافت آن) به محقق بروجردی قابل انتساب نیست.
2️⃣ دو: اعتبار و عظمت علمی علامه امینی و نیز کتاب «الغدیر»، از دیدگاه محقق بروجردی و شاگردان برجسته او همانند امام خمینی، آیات عظام گلپایگانی، فاضل لنکرانی، منتظری (رضوان الله علیهم)، زنجانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و ... (دامت برکاتهم) بر أحدی پوشیده نیست.
علامه امینی در «الغدیر» هزاران نقد علمی، مستند و محکم به مبانی اهل سنت نموده است. صدها مورد از بدعت ها، انحرافات، فضائل جعلی خلفای سابق مثل ابوبکر، عمر، عثمان، معاویه و ... با منطقی قوی و علمی، تبیین و رد کرده است. با اینکه این کتاب در دسترس محقق بروجردی و تلامذه برجسته او بوده، هیچ اشکال و طعنی به روش و شیوه علمی این کتاب وارد نکرده و به هیچ وجه، امر خلاف وحدت و تقریب از آن استشمام ننموده و در آثار علمی و دروس خود همواره به این کتاب سترگ مراجعه کرده اند.
3️⃣ سه: به نظر می رسد هدف از ایجاد چنین تقابلی میان محقق بروجردی و علامه امینی، هجمه به مدافعان و افسران جنگ نرم علیه مبانی شیعه و امامت اهل بیت (علیهم السلام) است. علمایی که روش آنها همانند روش شیخ مفید، علامه حلی، علامه امینی، علامه شرف الدین، علامه مظفر و ... است. این علما با استناد به منابع معتبر اهل سنت به شیوه برهانی و جدال احسن با علمای دیگر مذاهب، مباحثه و مناظره علمی متقن انجام می دهند. بالطبع کسی که چنین سخنان سخیفی را از قول فقیهی بزرگ، علیه علامه امینی بشنود، او را شخصی تندرو، افراطی و ... تصور می کند و دیگر شور شوقی به مطالعه آثار او همانند الغدیر و ... پیدا نمی کند.
4️⃣چهار: مستند به صوتی از مرحوم استاد دوانی (از متخصصین درجه یک تاریخ معاصر خصوصا تاریخ روحانیت شیعه) محقق بروجردی مخالف هر گونه وحدت خارج از چارچوب و بی انضباط بوده است. این فقیه والامرتبه در واکنش به برخی از چهره های معروف که در صدد انتشار مکاتبات سری ایشان با شیخ شلتوت بودند می گوید: «شور وحدت را درنیاورید!» مستند این امر پیوست می شود.
#وحدت
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
مرحوم استاد دوانی:👆👆
مرحوم آیت الله بروجردی: شور وحدت را در نیاورید❗️
﷽
⏹ ریشه یابی شهادت امام حسین علیه السلام در سقیفه ملعونه در کلام فقیه انقلابی آیة الله فاضل لنکرانی
✍️ امام صادق علیه السلام فرمود: جدّ ما حسین بن علی در سقیفه ملعونه شهید شد، حالا این معروف است که در سقیفه به شهادت رسید، در سقیفه بنای عاشورا و کربلا گذاشته شد، ولی قبل از سقیفه در زمان حیات رسول خدا(صلی الله علیه وآله) آن پنج نفری که سقیفه ملعونه را امضا کردند و پیمان بستند، کسانی بودند که به امیرالمؤمنین(علیه السلام) در غدیر خم تبریک گفتند، اما با هم پیمان بستند بعد از ارتحال پیامبر(صلی الله علیه وآله) نگذارند امیرالمؤمنین(علیه السلام) به ولایت برسد. فرمود آنجا حسین بن علی کشته شد. این حقایق باید برای مردم گفته شود، دیگر نباید در این مسائل تردید کرد...»
https://fazellankarani.com/persian/lessons/22550
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341