eitaa logo
ایران قوی
204 دنبال‌کننده
72 عکس
60 ویدیو
27 فایل
ایران قوی، محفلی برای ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد در شرایط سنگین ترین جنگ نرم ادمین کانال: @B_Shamizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
پیروزی قبل از شروع جنگ.mp3
4.57M
🎧 💠مردم در این انتخابات پیروز شدند بر رسانه هایی که بازیگر ندارند تا مردم را بازی بدهند 📌 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
ملت همیشه پیروز.mp3
3.17M
🎧 💠در واقع برد و باختی برای ملت وجود ندارد. ملت در هر صورت برنده است. نکته اساسی در مورد انتخابات این است... 📌 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
ورود همگانی به انتخابات...mp3
3.65M
🎧 💠شرط اول است؛ همه وارد بشوند، با نشاط وارد بشوند، و من به شما عرض بکنم وارد هم می‌شوند! این ملتی که ما دیدیم، این آگاهی و بصیرتی که این ملت از خود نشان داده، به فضل الهی به اذن الهی به توفیق الهی، ان‌شاءالله ملت عزیزمان وارد خواهد شد... 📌 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
حضور-ایران قوی.mp3
5.24M
🎧 🔹مسئله اصلی ما مسئله مردم است. حضور مردم، میل مردم، اراده مردم، عزم راسخ مردم، در همه تحولات و جنبش های اجتماعی بزرگ، نقش مردم نقش معیار است! 🔸ظهور حضرت برای جامعه‌ای است که در انتخابات رشد کرده باشد. 🔹تکیه نظام به آرا مردم است...نظام بدون حمایت مردم، بدون رأی مردم، بدون خواست مردم در حقیقت چیزی نیست! هیچ است! 🔸راه نظام جمهوری اسلامی راه خدا است. هدف ها هدف های الهی است. تکیه گاه اراده الهی است و این چنین راهی هیچ وقت به بن بست منتهی نخواهد شد. 📌 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
01 کتاب عظمت ملت.pdf
3.51M
💠کامل‌ترین نسخه کتاب عظمت ملت،ایران قوی، تحول 1400 🔷محتوای جهاد امید آفرینی برپایه عظمت ملت ایران و ضعف دشمن برای تحول 1400 از بیانات رهبری معظم انقلاب 👈نسخه چکیده کتاب 👉
امام.mp3
4.92M
🎧 💠امام اعتقاد داشت که این ملت، ملتی است با ایمان عمیق، باهوش و شجاع که اگر پیشوایان لایقی در میان آنها پیدا شوند، این ملت می‌تواند مثل خورشید در میدان های مختلف بدرخشد. 📌 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
حفظ یاد و خاطر امام.mp3
2.29M
🎧 💠ملت و کشور ما امروز و تا آینده های دور، به نگهبانی از این یاد و خاطره عزیز احتیاج دارد... 📌 📣 1️⃣ 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
جمهوری+اسلام(2).mp3
4.92M
🎧 💠راز پرشکوه و افتخار بخش این نظام و ماندگاری این نظام، همین دو کلمه است؛ یعنی جمهوری و اسلامی. موجودی که از این دو کلمه تشکیل شده، این باید هم پایدار بماند... 📌 📣 2️⃣ 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
خلق جمهوری اسلامی.mp3
1.14M
🎧 💠کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد. آن را وارد میدان نظریه های سیاسی گوناگون کرد؛ بعد به آن تحقق بخشید، عینیت بخشید. صرف ایجاد یک نظریه نبود؛ بلکه آن را تحقق داد، نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورد. 📌 📣 3️⃣ 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
مردم سالاری دینی.mp3
6.07M
🎧 💠جزو مهم‌ترین و لازم‌ترین حقوق پروردگار بر مردم این است که باید همکاری کنند تا حق در جامعه اقامه پیدا کند... 📌 📣 4️⃣ 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
💠امام یکی از قلّه‌های بلند است و بعد از این هم ملّت ما، امّت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام، نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پُرقدرت انقلاب به هدفهای خود، به آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت. 📣 ۱۳۹۷/۰۳/۱۴ 🆔@Iran_ghavy
💠 ۱۴ خرداد دیگری فرا رسید و فضای عمومی کشور، آکنده شد با یاد و خاطره آن شخصیت عظیم؛ آن مردم بزرگ، آن رهبر بی‌جایگزین، آن دل عطوف، آن اراده پولادین، آن عزم سرشار از صلابت، ایمان عمیق و روشن، آن خردمند حکیم و دور اندیش؛ ملت و کشور ما امروز و تا آینده های دور، به نگهبانی از این یاد و خاطره عزیز احتیاج دارد... 📣۱۴۰۰/۰۳/۱۴ 🆔 @Iran_ghavy
دعوت2.mp3
2.27M
🎧 💠تک تک آحاد مردم خودشان را موظف بدانند که علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت کنند، دیگران را هم دعوت کنند به شرکت در انتخابات 📌 📣 4️⃣ 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است👈 با شما...🌹 🆔 @Iran_ghavy
🇮🇷با سلام و عرض ادب و تبریک ایام و اعیاد بخصوص پیروزی ملت ایران در عرصه انتخابات 🔹انشاء الله در فصل جدید از انقلاب اسلامی، سعی خواهیم کرد مباحثی پیرامون وظایف نیروهای انقلابی نسبت به تسریع و انتظام بخشی به حرکت عمومی مردم در امر دولت سازی، مبتنی بر بیانات رهبری عزیز ارائه دهیم. 🔸 البته مشتاق و منتظر نظرات اصلاحی و تکمیلی دوستان هستیم.
حماسه آغازین تحول در قرن چهارده.mp3
5.13M
🎧 💠این انتخاباتی که گذشت، به معنای واقعی کلمه حماسه این مردم بود؛حماسه آفریدند... کار کارِ بزرگی بود...با یک چنین وضعی مردم اینطور می‌آیند شرکت میکنند... اینها چیست؟ اینها مشت محکمی است که مردم بر سینه آن تحریم کنندگان و مخالفین و معارضین انتخابات زدند؛مردم ایستادند. این واقعا یک حماسه است. این واقعا یک حرکت عظیم مردمی است. برنده انتخابات همه کسانی هستند که به شور و هیجان این انتخابات کمک کردند... برنده اصلی ملت ایران است. بازنده اصلی هم کسانی هستند که این مدت تلاش کردند که مردم در این انتخابات شرکت نکنند و با طرد مردم مواجه شدند؛ و امید آنها و طمع آنها نسبت به نتیجه انتخابات را مردم ناکام کردند. این حضور مردمی خیلی با ارزش است. حماسه حضور مردم رو نبایستی ندیده گرفت. 📌 📣 🔰استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع آزاد است🌺 🆔 @Iran_ghavy
جدیت، پایان کار کرونا.mp3
2.5M
🎧 💠 نباید چون طول کشیده است... موجب شود که قضیه رعایت شیوه‌نامه ها عادی جلوه کند و حساسیت مردم آرام آرام کاهش پیداکند؛ نه! شیوه‌نامه ها حتما باید رعایت شوند. اگر چنانچه ما این سختی را تحمل کنیم و یک برهه‌ای این زحمات را به طور کامل به خودمان تحمیل کنیم، ریشه این بیماری کنده می‌شود... 📌 ⚠️نشر حداکثری... 🆔 @Iran_ghavy
انعکاس عظمت ملت در امام.mp3
4.57M
🎧 💠شما خیال نکنید کسانی که در سطح جهان شیفته امام بودند همه دوستان امام بودند، نه! حتی دشمنان او هم شیفته او بودند... شیفته آن شجاعت، آن قدرت، آن عظمت، بودند؛ و عظمت امام همان عظمت شما است، عظمت ملت! 💠ما باید حرفمان را بگوییم. یعنی ملت ایران باید آن حرف قاطع خودش را بگوید... و این مسئلۀ بسیار مهمی است. البته ملت حرفشان را گفته اند. ما در این زمینه هیچ چیزی کم نداریم... ملت ایران حرف خودش را به طور قاطع گفته است. لاکن در مسائل جهانی، اینطور نیست که یک نفر یک بار یک چیز را بگوید و تمام بشود، نه! باید این استمرار حفظ بشود. 📌 🆔 @Iran_ghavy
توجه به زمان.mp3
2.73M
🎧 💠یکی از علامت های بیداری یک ملت این است که لحظه ها را بشناسد... یکی از برکات این نهضت و از خصوصیات آن رهبر استثناییِ بی‌نظیر همین بود، لحظه ها را به حساب آورد. سرانگشت ذهن ما را حساس کرد... امام ما را حساس کرد؛ این ملت را حساس کرد تا بفهمیم چه چیزی در زمان میگذرد. 📌 🆔 @Iran_ghavy
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🔷عبرت سیلی 🔸«و كَأَيِّنْ مِنْ آيَةٍ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ يَمُرُّونَ عَلَيْها وَ هُمْ عَنْها مُعْرِضُونَ». یوسف/105 🔸«ما اکثر العبر و اقلّ الاعتبار». حکمت 289 🔹سیلی خوردن مسئول نظام اسلامی بخصوص در دولتی که امید است شروع حرکت تحولی باشد، گوش همه ما را به صدا درآورد و باید هم چنین باشد؛ اما این سیلی بیش از اینکه مظلوم بودن و ظالم بودن طرفین را نشانه رود، باید نشان دهد که حرکت ما به سمت -اسلامی به گونه‌ای کُند و پرهزینه شده است که سِیل عظیم سیلیِ بی صدا و بی نشانه، بی تسلّی مانده و مردان باغیرتی را میطلبد که کمر به انتقام عاقلانه و منضبط ببندند؛با به صدا درآمدن سیلی‌های بی‌صدا، این بیان رهبری و مانند آن باید در گوشمان یا بهتر بگویم درِگوشمان به صدا درآید: «چرا ما نیاز داریم به اینکه به وجود بیاید؟ لزوم این حرکت به خاطر این است که در کنار پیشرفتهای کشور و موفّقیّتهای کشور که زیاد است ما در جاهایی عقب‌ماندگی داریم و مشکلات مزمن‌شده داریم که این مشکلات بایستی حل بشود. در حوزه‌ی اقتصاد، ‌در حوزه‌ی عدالت، به طور جدّی مشکل داریم؛ در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی مشکلات اساسی داریم که بعضی از اینها حقیقتاً به صورت بیماری مزمن هم درآمده و نیاز به راه‌‌حل‌های جدّی دارد» .21/02/1400 🔹بنابراین اگر درِگوش مسئول نظام اسلامی از سیلی سرخ شده، وجود ما نیز باید از درد های مزمن کشور که سیلی خوردن مسئول یکی از عوارض آنهاست، کبود باشد تا با جان و دل به دنبال حل ریشه‌ای آنها برآییم. نه اینکه با له کردن ضارب و حمایت از مضروب -که هر کدام در جای خود و البته به اندازه درست است- از درد اصلی و درمان واقعی غفلت کنیم و قصه‌ سیلی ها همین‌گونه تکرار شوند تا اینکه روزی خودمان درد آن را به طور واقعی لمس کنیم و خدای نکرده همین راهی را که ضارب انتخاب کرده انتخاب کنیم و مایه عبرت دیگران شویم. 🔹باید گفت که آقای مسئول نظام اسلامی، این دست هرچند به جهت انتساب به صاحب دست، متهم به ارتکاب جرمی است که اندازه و مجازات آن باید در قوه قضائیه مشخص شود و نه در فضای مجازی؛اما از آن جهت که یک تقدیر الهی است میخواهد به همگان نشان دهد که میخواهید دولتی را سروسامان ببخشید که با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند. اگر نخواهیم این دست و صدای اصلی آن را که خبر از مشکلات مزمن میدهد بشنویم همین دست شاید روزی خود و دیگران را به آتش بکشد و کار از کار بگذرد چنانکه کشید و چنانکه گذشت. 🔹خلاصه زمان، زمان پی بردن از زخم‌های باز شده به ریشه‌های اصلی زخم و روی برنافتن از نشانه های راه تحولی است که رهبری به بیانها و صداهای مختلف آنها را ترسیم نموده است تا شاهد این قبیل غصه ها نباشیم. 🆔 @Iran_ghavy
📌عیار انقلابی گری؛ مردم یا مسئول؟ 🔹پرسس اصلی این است که آیا پذیرش و عدم پذیرش رفتار مسئول انقلابی، عیار انقلابی گری مردم است یا فهم مردم از یک رفتار و انطباق آن با شاخصهای انقلابی گری و عدم آن ، معیار انقلابی بودن مسئولین؟ این پرسش به بهانه اعتراض افکار عمومی به انتصاب داماد آقای زاکانی توسط ایشان طرح شده است؛ چرا که در تعارض بین انقلابی بودن یک مسئول و در نتیجه فرض صحت رفتارهای او و اعتراض افکاری عمومی به یک رفتار مسئول انقلابی، برخی دچار تردید میشوند. 📌برخی راه برون رفت از این تعارض را در محدود کردن این اعتراض به افراد خاص و نفی آن از مردم و تحریک شدن آن عده خاص از سوی ضد انقلاب و در نتیجه انقلابی نما بودن آنها دانسته و در نتیجه این اعتراض را غیر وارد و عیار انقلابی گری را شخص مسئول انقلابی میدانند. روشن است که این گروه صورت مسئله را پاک کرده اند و فارغ از اینکه در این مسئله خاص اعتراض افکار عمومی شکل گرفته یا نه به مواردی که این افکار عمومی شکل میگیرد پاسخ نداده اند به طوری که حتی از برخی از بیانات میتوان استظهار کرد که حتی اگر عموم افراد هم چنین فکر کنند باز تحت تأثیر جریان ضد انقلاب و انقلابی نماهاست و افکار عمومی هیچ وقت مستقل نیستند تا معیار حق و باطل باشد. و در اینکه افکار عمومی معیار حق و باطل نیست به آیات و روایات نیز استناد میکنند. 📌برخی دیگر نیز اولا با واقعی دانستن اعتراض در سطح افکار عمومی و ثانیا وارد بودن این اعتراض سعی کرده اند، انقلابی بودن مسئول را نفی کرده و به نوعی به مردم بگویند که مسئولینی که فکر میکردید انقلابی هستند تو زرد درآمده اند. این گروه نیز با انقلابی ندانستن مسئول صورت مسئله را پاک کرده بلکه در ادعای خود نسبت به شکل گیری اعتراض افکار عمومی هم چنان صادق نیستند بلکه خود سعی دارد این مسئله را دامن زده و آن را بزرگنمایی کند. لذا این گروه به دنبال دعواهای سیاسی و انتقام گیری هستند نه اینکه در نظر آنها اعتراض افکار عمومی اهمیت داشته باشد که اگر اینگونه بود پیش از این همین مردم بر مسائل بسیار مهم تر از این اعتراض کردند و از طرف آنها پاسخی داده نشد. 📌گروه سومی در عین پذیرش اعتراض افکار عمومی و از سوی دیگر پذیرش بلکه اصرار بر انقلابی بودن مسئول، سعی کرده اند بگویند که هنوز مردم ما به رشدی نرسیده اند که بتوانند بین ارزیابی رفتار مسئول با سابقه انقلابی و مسئول غیرانقلابی تفکیک قائل شوند. و باید تلاش کنیم که مردم را به مضرات این مسیر آگاه سازیم. چنانکه مشاهده میشود این گروه پاسخ سوال عیار انقلای گری را با تفکیک مسئولین به دارای سابقه انقلابی و بدون سابقه و لزوم اعتماد به دسته اول و اعتراض به دسته دوم داده اند. آنچه ما را به طرح پرسش « عیار انقلابیگری، مردم یا مسئول؟» واداشت بیشتر این نگاه سوم بود که برای تحلیل آن و ارائه پاسخ پیشنهادی بهتر است به پرسشهای زیر توجه کنیم: 🔹اولا: آیا نظارت مردمی بر عملکرد مسئولین تنها نسبت به مسئولین بی سابقه است ؟ یا هر مقدار که سابقه و به تبع آن قدرت نفوذ شخص مسئول بیشتر میشود باید نظارتها هم دقیق تر باشد؟و مگر نه آن است که آنها که بالا نشین هستند اگر بیافتند سخت‌تر میشکنند و باید بیشتر مراقبت کرد. 🔹ثانیا: آیا صرف وجود تحریک دشمن، دلیل نظارت نکردن و بدتر از آن دلیل نبود اشکال و بدتر نبود احتمال اشکال و بلکه بالعکس دلیل درستی فعل مسئول انقلابی است؟ همیشه باید به خود بگوییم که حبّ الشی یعمی و یصمّ. و نشستن مگس را دلیل وجود زخم بدانیم. 🔹ثالثا: اگر بپذیریم که الف. انقلابی بودن چنانکه رهبری فرموده اند، امر تشکیکی است (14/3/95) و در نتیجه هر مسئول انقلابی درمسیر انقلابی شدن بوده و باید با مجاهده خود و نظارت مردم به نصاب دولتمرد اسلامی نزدیک و نزدیکتر شود(12/9/79) و ب. تشکیل دولت مطلوب اسلامی یعنی تلاش برای ارتقاء رتبه انقلابی مسئولین انقلابی؛ آیا نبایدبپذیریم که هنوز برخی روش و منشهای انقلابی مورد انتظار در دولت اسلامی (مثلا درجه 80 انقلابیگری) در برخی مسئولین وجود ندارد و به تناسب آن رفتارهایی که امکان نقد آنها و مطالبه و نظارت و بلکه به معنایی دقیق مبارزه برای برآورد آنها جهت تشکیل دولت اسلامی وظیفه ای است که بیش از همه بر دوش مردم انقلابی است. https://eitaa.com/Iran_ghavy
🔸بنابراین انقلابی گری مردم اقتضاء میکند که همواره نظارت و مراقبت کنند تا مسئول انقلابی نه اینکه در دام قدرت پسرفت نداشته باشد بلکه فرصت مسئولیت درجه انقلابی او را ارتقا دهد و اگر دیروز این نوع اقدامات زیر ذره‌بین انقلابیون نبود نه به این دلیل که با آمدن انقلابیون و به تحریک ضد انقلاب و کج فهمی انقلابی نماها، از پیشرفت انقلاب جلوگیری میکنند همان‌ها دیروز هم قدرت حذف هواپرستان را نداشتند؛ بلکه مردم که خود معیار انقلابی بودن و نبودن هستند در هر زمان با فهم دقیق نصاب انقلابی گری مسئولین، سعی میکنند انتظار خودشان از انقلابی گری مسئولین را جوری تنظیم کنند که مسیر رشد تدریجی و از سوی دیگر فرصت امتحان و حذف اختیاری آنها مهیا شود. البته روشن است که این وظیفه با وظیفه عدم تخریب نیروی انقلابی و عدم خدشه در تصمیمات حکومتی آنهاقابل جمع است. https://eitaa.com/Iran_ghavy
🔷مسئولان انقلاب در سرتاسر کشور 📣امام خامنه ای مدظله العالی دیدار با ائمه‌‌ی جمعه‌‌ی سراسر کشور 07/03/1369 🔸«در این نظام، مجموعه و صحنه‌ی عظیمی پُر از مردم را تصور کنید. اگر در وسط این تشکیلات، مرکز هدایت عمومی – یعنی دستگاه رهبری - را فرض کنیم، آن پایگاه‌ها و مراکز نزدیک به ذهن و گوش و جسم مردم در سرتاسر کشور، نمازهای جمعه است؛ یعنی نمازهای جمعه در هرجایی از نقاط کشور، بَهر و بخشی از کار دستگاه رهبری این کشور را انجام می‌دهند، مردم را توجیه می‌کنند، به استقامت در راه وادار می‌نمایند، از اشتباهات دور نگه می‌دارند، ذهن مردم را با معارفِ لازم آشنا می‌کنند، دشمنان را نسبت به نفوذ در اذهان مردم مأیوس می‌کنند، از این‌که دشمن بتواند روی مردم اثر سوء بگذارد، مانع می‌شوند و مردم را به حرکت و تلاش در مجموعه‌ی کلی نظام وادار می‌کنند. وقتی نظام مردمی است، همه‌ی مردم باید حرکت کنند تا نظام راه بیفتد؛ والّا اگر عده‌ای از مردم حرکت نکردند، حرکت نظام، کُند خواهد شد. چه کسانی در همه‌ی کشور، مردم را به حرکت دائمی وامی‌دارند؟ ائمه‌ی جمعه. مسئولان انقلاب در سرتاسر کشور، ائمه‌ی جمعه‌اند. پایگاه‌های هدایت و رهبری مردم در سرتاسر کشور، ائمه‌ی جمعه‌اند. سنگرهای دفاع معنوی در مقابل دشمنان در سطح جامعه، ائمه‌ی جمعه‌اند. این، اهمیت ائمه‌ی جمعه است. اگر امامت جمعه و این دستگاه و نمازهای جمعه، از انقلاب گرفته بشود، یقیناً لطمه‌ای سخت به انقلاب خواهد خورد». 🔹 روشن است که اولا این فرمایش رهبری جایگاه مطلوب ائمه جمعه در دولت اسلامی را به تصویر می‌کشد و ما هنوز منتظر دولت اسلامی هستیم و ارزیابی عملکرد ائمه جمعه با توجه به سهمی که از دولت اسلامی دارند باید صورت پذیرد در عین اینکه باید با مطالبه گری صبورانه و عاقلانه به سمت جلو حرکت کرد. 🔹 ثانیا این فرمایش نشان دهنده یک جایگاه جامع از ائمه جمعه است تا جائی که ائمه جمعه نازل منزله دستگاه رهبری و به عبارت مسئول انقلاب اسلامی بشمار میروند. 🔹 ثالثا هدف محوری در تلاشهای ائمه جمعه به حرکت درآوردن دائمی همه مردم است یعنی تداوم بخشیدن به حرکت عمومی https://eitaa.com/Iran_ghavy
📌جایگاه افکار عمومی در سنجش رفتار دولتمرد اسلامی؟ 🔹بازنگری در یادداشت «عیار انقلابی‌گری؛ مردم یا مسئول؟» که به بهانه اعتراض صورت گرفته نسبت به انتصاب داماد آقای زاکانی در شهرداری تهران مطرح شد؛ 🔸گفته شد که باید در عیار رفتار دولتمرد اسلامی تأمل بیشتری کرد بخصوص در مواردی که اولا به معنای واقعی اعتراض افکار عمومی در حد معتنابه شکل بگیرد و این شکل گیری در اثر تهییج جریانهای ضد انقلاب و انقلابی نما نباشد و ثانیا دولتمرد موردِ اعتراض، از سابقه خوب انقلابی گری برخوردار باشد و ثالثا رفتار مورد اعتراض، رفتار خلاف قانون نباشد و قابلیت توجیه با هر دو عیار انقلابی و غیرانقلابی را داشته باشد؛ 🔸فارغ از کسانی که اساسا یا: الف. افکار عمومی را بازیچه‌ای بیش نمیدانند و ب. انقلابی بودن را ارزش تلقی نمیکنند که برایش عیاری انتخاب شود و ج. خود را عیار انقلابی گری میدانند و در نتیجه پاسخی جز غرض ورزی سیاسی در قالب پاک کردن صورت مسئله ندارند؛ به نظر میرسد غالب کسانی که نظام مردم سالاری دینی را قبول دارند، یکی از دو راه زیر را پیشنهاد داده‌اند: 🖌تلاش دولتمرد برای تبیین وجوه انقلابی رفتار خود و در مقابل لزوم اعتماد افکار عمومی براساس تنفیذ اختیارات قانونی به دولتمرد. بخصوص با وجود دستگاه‌های نظارتی که توسط مردم انتخاب شده و موظف به شناسائی و مقابله با رفتارهای غیرقانونی هستند. 🖌تلاش مردم برای تبیین وجوه غیرانقلابی رفتار دولتمرد و در مقابل لزوم پذیرش دولتمرد براساس وجود حق نظارت عمومی علیرغم تفویض اختیارات قانونی و نهادهای نظارتی. 🔹روشن است که در هر دو راه به نوعی با قائل شدن حق نظارت و انتخاب در عرض یکدیگر در چگونگی تعامل آن دو اختلاف شده است؛ راه نخست با اولویت دادن به حق اختیار دولتمرد، حق نظارت محدود شده و در راه دوم با غلبه حق نظارت حق اختیار محدود شده است. 🔸 اما به نظر میرسد در نگاه رهبری عرصه‌های مردم سالاری و روابط آنها به گونه‌ای ترسیم شده است که به چنین تعارضی ختم نمی‌شود؛ 📣 امام خامنه‌ای مدظله العالی(14 خرداد 1380) «وقتی امام بر روی عنصر «مردم» تکیه میکرد، لفّاظی نمیکرد؛ به معنای حقیقی کلمه به اصالت عنصر «مردم» در نظام اسلامی معتقد بود و مردم را در چند عرصه مورد توجّه دقیق و حقیقی خود قرار داد. عرصه اوّل، عرصه تکیه نظام به آراء مردم است...عرصه دوم، عرصه تکلیف مسؤولان در قبال مردم است... عرصه سوم - که باز بر محور مردم حرکت میکند - عبارت است از بهره‌برداری از فکر و عمل مردم در راه اعتلای کشور؛ یعنی استعدادها را شکوفا کردن و معطل نگذاشتن... عرصه چهارم در خصوص توجه امام به مردم، عبارت است از لزوم آگاه‌سازی دائمی مردم». 🔹چنانکه ملاحظه میشود مردم در چها عرصه مورد توجه دقیق و حقیقی قرار گرفته اند؛ در عرصه نخست به رأی مردم توجه شده و در عرصه دوم به نیازهای مردم و در عرصه سوم به استعدادهای مردم در رفع نیازهای خودشان و در عرصه چهارم به فهم مردم که پایه هر سه توجه فوق است. 🔸احترام به انتخاب مردم، لازمه توجه نخست؛ پاسخگوئی مسئولین نسبت به عملکرد خود ،لازمه توجه دوم؛ تأمین راهکارهای قانونی مشارکت مردم در پیشبرد اهداف از یک سو و لزوم کمک کردن مردم به مسئولین از سوی دیگر، لازمه توجه سوم و بالاخره باز کردن گره‌های ذهنی مردم و تبیین فرآیند امور و شناساندن فرصتها و تهدیدها و ... لازمه توجه چهارم است. 🔸بنابراین حقی به نام نظارت در عرض حق انتخاب وجود ندارد و نظارت‌های قانونی هرچند قابل تکمیل و توسعه هستند اما در طول حق انتخاب بوده و با اعتراض و مانند آن قابل استیفاء نیستند. لذا از این جهت رفتار دولتمرد را نمیتوان با عیار افکار عمومی سنجید. 🔹اما افکار عمومی از سه جهت‌ دیگر باید در تصمیمات دولتمردان مؤثر باشد: 🖌لزوم پاسخگویی مسئولین نسبت به رفتارهایی که قانون نسبت به آن ساکت است و شائبه انحراف در آن وجود دارد. هرچند در صورت عدم اقناع افکار عمومی و قانونی بودن رفتار، مسئول ملزم به تغییر رفتار نیست. 🖌 جلب مشارکت عمومی و خصوصی مردم بدون همراهی افکار عمومی ممکن نیست و وجود اعتراض در افکار عمومی مانعی در تحقق این مشارکت است. لذا افکار عمومی معیار خوبی برای تشخیص امکان همراهی و مشارکت است. 🖌و بالاخره آگاهی دائمی حق مردم و پایه مردم سالاری دینی است و تا جائی که امکان دارد باید به پرسشهای افکار عمومی نسبت به یک تصمیم،روشنگری شود تا در قالب اعتراض ظاهر نشود. بخصوص اگر بپذیریم که انقلابیگری امر تشکیکی است (14/3/95) و در نتیجه هر مسئول انقلابی درمسیر انقلابی شدن بوده و باید با مجاهده خود و نظارت مردم به نصاب دولتمرد اسلامی نزدیک و نزدیکتر شود(12/9/79). 🔸با بیان فوق جایگاه «گفتمان سازی» در نظام اسلامی و مکتب امامین انقلاب نیز روشن میشود که در مجال دیگری میتوان به توضیحش پرداخت. https://eitaa.com/Iran_ghavy