🔣 برای رفع اشکالات ریاضی مطمئن شوید که کودک تان پیش نیاز هر مبحث را به خوبی یاد گرفته است.
1⃣قبل از آموزش ریاضی باید مفاهیم جهت یابی، تن آگاهی، سبک و سنگین، بلند و کوتاه و .... را در سن پیش دبستانی یاد گرفته باشد .
2⃣برای آموزش جمع و تفریق می بایست کودک شما: شمارش مستقیم، شمارش معکوس، مفهوم اعداد، شکل اعداد و مفهوم جمع شدن و کم شدن را بداند.
3⃣برای آموزش ضرب فرزند شما باید به الگوهای عددی به خوبی مسلط باشد، مفهوم ضرب و مراحل ۱و ۲ خوب یاد گرفته باشد.
4⃣پیش نیاز تقسیم دانستن
تثبیت و مسلط بودن بر مراحل ۱و ۲و۳ میباشد .
🔷اختلالات ریاضی در کلاس دوم به بعد اغلب تشخیص داده میشود .
🔸بایستی کودکان مطالب آموزشی در هر سطح آموزشی را تثبیت کنند بعد وارد سطح آموزشی دیگر شوند . مطالب زنجیر وار به هم ربط دارند .
هدایت شده از مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره
میدونستی که تحقیقات نشان داده است افرادی که پول خود را به جای خریدهای غیرضروری اجناس مختلف، صرف تجربیات جدید همچون سفر، کلاسهای آموزشی، ماجراجویی و غیره می کنند، افرادی بسیار شادتر هستند.؟
هدایت شده از گروه آموزشی ماز ورزنه
دوستان عزیز سلام
اشتراک الماس فقط و فقط امشب تا ساعت ۱۲ قابل ثبت نام هست... از دوستانت عقب نمونی...
نمایندگی انحصاری گروه آموزشی ماز شهرستان ورزنه
با این شماره تماس بگیر
09133705782
✅ نمونه ای از #تمرین های پایه که موجب تحریک #نرون ها شده و باعث ایجاد تغییراتی در دندریتها، آکسون و جسم سلولی می شود و در نتیجه به تقویت #هوش و #حافظه و #یادگیری کمک می کند
👌قابل انجام در #منزل #مدرسه #مرکز مشکلات یادگیری و...
۱. راه رفتن با #ریتم ضربه هایی که درمانگر ایجاد می کند.
۲. #پریدن جفت پا در دو طرف #طناب، از طرف #جلو و #عقب
٣. تمرین #لی_لی با هر دو پا
۴. تعریف کردن #لطیفه
۵. #نگاه کردن به ابرها، شکل سازی و #داستان سازی در مورد آنها
۶ . گذاشتن #کتاب روی سر و راه رفتن در جهت های #مختلف با حفظ #تعادل
۷. #تاب بازی به صورت جلو، عقب، چپ و راست و چرخشی
۸. #چرخاندن میله با انگشتان
۹. #خوابیدن و #غلت زدن روی توپ پلاستیکی عاجدار
۱۰. اجرای #پانتومیم
۱۱. نشان دادن حالتهای #هیجانی مختلف با تغییر چهره
۱۲. #مچاله کردن کاغذ توسط دو دست، به طور #همزمان
۱۳. شمارش #معکوس اعداد زوج و فرد
۱۴. شمارش #معکوس اعداد طوری که هر بار به تعداد عددها #افزوده شود.
۱۵. تقلید حرکات #حیوانات
📗 منبع: کتاب درمان اختلالات خواندن ؛ دکتر مصطفی تبریزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شکستن پایان کار نیست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ آموزش انرژی
✳️«نگاه به آینده؛ درس ازگذشته!»
✅⚡️اگر موقع رانندگی "فقط" از آینه؛ به عقب نگاه کنید؛ تصادف خواهید کرد.
✅⚡️اگر در زندگی هم؛ "فقط" به گذشته فکر کنید؛ ادامه مسیرِ ناموفقی خواهید داشت.
✅🌈هر از گاهی برای اینکه اشتباه نکنید؛ به عقب وگذشته نگاه کنید؛ اما تمرکز بایدبه جلو وآینده باشد. درغیر این صورت حتماً تصادف خواهید کرد وبه اهدافِ پیش رونخواهیدرسید.
✅🌈مقصد روبرو؛ وآینده است.به مسیرِ رو به رو؛ وآینده متمرکزباشید
هدایت شده از مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره
چطوری چیزی رو پشت گوش نندازیم؟
تحقیقات نشون داده کسایی که کارهاشون رو به تعویق میندازن بخش بادامه مغز بزرگتره چون مدام به نتیجه ی کار فکر میکنن بخاطر همین کارهارو پشت گوش میندازن!
حالا برای جلوگیری از پشت گوش انداختن چیکار کنیم!؟
۱-تعیین زمان:بازده های کوچیک مثلا ۳۰ دقیقه کار و پنج دقیقه استراحت کن و با افزایش کار،بازده ی استراحت رو بلند تر کن مثلا یک ساعت کار و ۱۵ دقیقه به خودت استراحت بده.
۲-فهرست کارها:کارهای که باید در طول روز انجام بدی به تربیت الویت فهرست بندی کن.
۳-متمرکز باش: نزار احساست،موبایل،افکار یا آدم ها تورو از کارت دور کنن.
⁉️⁉️⁉️⁉️
خصوصیات کودک درون گرا
1- کودکان درونگرا انرژیشان را از تنهایی و خلوت خودشان میگیرند.
این کودکان معمولاً ساکتتر و آرامتر هستند و دوست دارند زمانهایی را مختص به خودشان داشته باشند.
باید توجه داشت که کودکان درون گرا لزوماً افسرده و غمگین یا ضد اجتماع نیستند، بلکه کودکانی هستند که از تنهایی خود لذت بیشتری می برند.
2 ـ کودکان درونگرا کم حرف هستند.
3 ـ این کودکان تن صدای پایینی دارند.
4 ـ دامنه دوستیشان یک تا سه نفر است.
5 ـ کودکان درونگرا علایق محدودی دارند.
6 ـ و نکته مهم این است که کودکان درونگرا سخت با دیگران ارتباط برقرار میکنند.
ما به عنوان پدر و مادر باید به این نکته توجه داشته باشیم که هرگز به کودکی که این ویژگیها را دارد، برچسب خجالتی نزنیم. اگر این برچسب را به کودکمان زدیم، باورش میشود که خجالتی است و اضطراب و نگرانی که معمولاً از حضور در جمع دارند را صفتی مشخص و ثابت میپذیرد و تلاشی برای کنترل آن نمیکند.
با این توضیحات که دادیم آیا کودک شما درون گراست؟
مشاوره تربیتی کودک و نوجوان
ورزنه ، خ دکتر بهشتی،جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی ، طبقه اول
گروه دانش بنیان لکو شهرستان ورزنه
@Lecovarzane
ارتباط با ادمین👇
@ravanshenas_100
@Moshavere_20_20
09133705782
09137676453
03146485840
⚠️اطلاعیه شماره ۳: ویژه ثبت نام لکوکاپ کشوری ۲۲
🌱باسلام و احترام به اطلاع نمایندگان محترم لکوایران میرساند:
ثبت نام تک نفره لکوکاپ کشوری ۲۲
نمایندگان گرامی میتوانید در سایت لکوایران وارد بخش لکوشاپ شده و در بخش لکوکاپ، به تعداد دانش آموزان خود محصول لکوکاپ کشوری آزاد یا سهمیه ای را انتخاب نمایید و مانند خریدهای دیگر، خرید لکوکاپ را نیز تکمیل کنید.
پس از آنکه خرید لکوکاپی خود را تکمیل کردید، لطفا وارد لینک زیر شده و اطلاعات دانش آموزان خود را وارد نمایید.
🔸https://lecocupsharif.ir/lcnat-reg/
🔹ثبت نام سهمیه ای صرفا برای دانش آموزانی است که در یکی از لکوکاپ های منطقه ای ۱۴۰۳ حضور داشته است.
🔺فرآیند تکمیل شدن ثبت نام دانش آموزان پس از تکمیل فرم مذکور صورت خواهد پذیرفت.
با تشکر🌻
هدایت شده از مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره
『عوامل زمینه ساز(زخم ساز)عزت نفس پایین』
❒عزت نفس یکی از جنبههای کلیدی سلامت روانی و روانشناختی است و میتواند تحت تأثیر عوامل زیادی قرار گیرد. در ادامه، به تفصیل به چهار دسته عوامل مرتبط با ایجاد عزت نفس پایین یا شکننده در افراد پرداخته میشود:
➊ عوامل زمینه ساز
➋عوامل اشکار ساز
➌حوزه ارزشمندی
➍عوامل تداوم بخش
❒ عوامل زمینه ساز عزت نفس پایین:این عوامل معمولاً در دوران کودکی و نوجوانی شکل میگیرند و میتوانند تأثیرات منفی زیادی بر عزت نفس فرد بگذارند:
① والدین انتقادگر: والدینی که به جای تقدیر و تشویق، بیشتر بر انتقادات و اشکالات تمرکز دارند، میتوانند حس بیارزشی و ناکامی را در فرزندان خود القا کنند.
② والدین مقایسهگر: مقایسه مداوم کودک با سایرین (به ویژه خواهر و برادرها یا همسالان) میتواند موجب شود کودک احساس کند هرگز به اندازه کافی خوب نیست و این حس او را از درون میشکند.
③ والدین طردکننده: عدم توجه، عدم محبت و احساس طرد شدن توسط والدین میتواند احساس عدم ارزش و بیارزشی را در کودک ایجاد کند.
④ نقصهای بدنی یا ناتوانیهای خاص: مشکلات جسمی یا ناتوانیهای خاص میتوانند به طور مستقیم بر احساس فرد در مورد خود تأثیر بگذارند، زمینهای برای عزت نفس پایین ایجاد کنند.
⑤ تجارب ناخوشایند با برادر و خواهر: دعواها یا رقابتهای منفی در محیط خانواده میتواند موجب شود کودک احساس تنهایی و عدم تابآوری کند.
⑥ تجارب ناخوشایند با همسالان: bullying (آزارهای اجتماعی) و طرد شدن توسط همسالان میتوانند آثار عمیقی بر روی عزت نفس کودک بگذارند.
⑦ مدارس رقابتطلب: سیستمهای آموزشی که بر رقابت بیشتر از همکاری تأکید دارند، ممکن است به کاهش عزت نفس در آن دسته از دانشآموزانی که نتایج مطلوبی کسب نمیکند منجر شوند.
❒عوامل اشکار ساز عزت نفس پایین:این عوامل به ظهور علائم بارز عزت نفس پایین در فرد کمک میکنند:
① طرد شدن: تجارب طرد شدن در روابط اجتماعی، میتواند عزت نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهد و احساس بیارزشی را تقویت کند.
② شکست: مواجهه مکرر با شکست، چه در زمینههای تحصیلی، اجتماعی یا حرفهای، میتواند به عنوان یک عامل قوی در تقویت عزت نفس پایین عمل کند.
❒حوزه ارزشمندی:این دسته از عوامل به تأثیری که فرد در تعریف ارزشمندی خود دارد، میپردازد. معمولاً فرد برای احساس ارزشمند بودن خود به موارد زیر وابسته میشود:
① موفقیتهای تحصیلی: موفقیتهای تحصیلی میتوانند برای برخی از افراد زیرمجموعه اصلی ارزشمندی باشند و عدم موفقیت میتواند عزت نفس آنها را به شدت آسیب بزند.(آزمون کنکور)
② زیبایی ظاهری: احساس زیبایی یا نازیبایی ظاهری میتواند تأثیر زیادی بر عزت نفس داشته باشد.
③ تواناییهای بدنی و صفات فیزیکی: نمایش قدرت بدنی یا ویژگیهای دیگر میتواند بر نحوهی ارزشگذاری فرد نسبت به خودش تأثیر بگذارد.
④ ازدواج موفق یا شریک مناسب: زندگی زناشویی رضایتبخش میتواند برای برخی از افراد به عنوان نمادی از موفقیت و ارزشمندی در نظر گرفته شود.
⑤ داراییها و شغل موفق: داشتن شغل معتبر یا وضعیت مالی خوب میتواند احساس ارزشمندی را در فرد تقویت کند.
⑥ داشتن دوستان تأییدکننده: روابط مثبت با دوستان و تأیید اجتماعی میتواند به افزایش عزت نفس کمک کند.
❒عوامل تداوم بخش:این عوامل باعث میشوند که عزت نفس پایین در فرد ادامه یابد و بهبود نیابد:
① ادراک نادرست از خویشتن: فرد ممکن است تصویر نادرستی از خود داشته باشد که به ادامه عزت نفس پایین منجر میشود.
② رفتارهای ناکارآمد در مقابل انتقاد: افراد با عزت نفس پایین غالباً به انتقادها به صورت منفی واکنش نشان میدهند، که این میتواند روند بهبودی را مختل کند.
③منتقد درونی: وجود صدای منفی درونی که مدام فرد را نقد میکند و بر احساسات منفی تأکید دارد، میتواند عزت نفس را کاهش دهد.
④ ناتوانی در بیان خواستهها: افرادی که قادر به بیان خواستهها و نیازهای خود نیستند، ممکن است خود را در موقعیتهای اجتماعی ناتوان و بیارزش احساس کنند.
⑤ مشکل در هدفگزینی به اشکال مختلف: نداشتن اهداف واضح و روشنی میتواند به کمبود انگیزه و عزت نفس پایین منجر شود.
⑥ تفکر مقایسهگر آسیبزننده: مقایسه مداوم خود با دیگران، به ویژه در مورد مواردی که برای فرد مهم است، میتواند به احساس ناکافی بودن و عزت نفس پایین منجر شود.
#عزت_نفس #عوامل_زخم_ساز
🏠مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی نسیم
شهرستان ورزنه
@moshavereh_salamat_ravan
09137676453
09203701260
09133705782
مشاوره 👇
@ravanshenas_100
@Moshavere_20_20
هدایت شده از مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره
🔵"روش مطالعه هشت مرحله ای هاروارد"✅
سرانه مطالعه در هر جامعه میزان رشد و پیشرفت آن جامعه را نشان میدهد. هر چه بیشتر کتاب بخوانیم بهتر میتوانیم جهانمان را تغییر دهیم، به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم و جامعه مدرنی داشته باشیم. با مطالعه کردن میتوانید در جریان افکار، رویدادها، ذهنیتها و فرایندهای جهان پیرامونمان باشیم بدون اینکه بخواهیم همه آنها را تجربه کنیم در واقع عمرمان اجازه نمیدهد همه چیز را تجربه کنیم.
مطالعه و یادگیری مطلوب نیاز به ابزار و تجهیزاتی دارد که یکی از آنها تندخوانی و دیگری که در این مقاله به شما معرفی میشود نقشه ذهنی هاروارد است. در این روش از هشت گام موثر برای یادگیری بهتر صحبت شده است.
هشت مرحله یادگیری بدون فراموشی
اصول زیر که به آن هشت مرحله یادگیری بدون فراموشی میگویند را گروهی از محققین دانشگاه هاروارد طراحی کردهاند. هر کدام از این مراحل برای قسمت خاصی از حافظه است که وقتی با هم اجرا شوند به فرد این توانایی را میدهد که مطلبی را که آموخته برای مدت زیاد و حتی برای همیشه در ذهن خود با تسلط داشته باشد. البته شاید جالب باشد که بدانید این روش در حدود سالهای ۱۹۷۰ طراحی شده است ولی به دلیل کامل و دقیق بودن و از همه مهمتر کسب تجربههای موفقیتآمیز آن، باعث شده حتی با پیشرفت علم و علوم روانشناسی باز هم تاکید کارشناسان به اجرای دقیق آن باشد. اما هشت اصل که به روش PQRST معروف است بدین شرح است:
✅۱- دید کلی نسبت به کل کتاب:
هدف از این مرحله پیدا کردن یک دید کلی نسبت به کتاب است؛ یعنی بدانیم موضوع کتاب چیست؟ چند صفحه و فصل دارد؟ و اینکه موضوع هر فصل چیست؟
✅۲- دید کلی به بخش موردنظر کتاب:
بهطور مثال ما میخواهیم فصل سه یک کتابی را بخوانیم که در اینجا باید دید کلی به آن قسمت داشته باشیم؛ یعنی این فصل چه موضوعی دارد؟ چند صفحه است و چند بخش دارد.
✅۳- طرح سوال:
در این قسمت کافی است با توجه به دید کلی که نسبت به کتاب پیدا کردهایم چند سوال که به ذهنمان خطور کرده را روی کاغذ بنویسیم یا میتوانیم به سوالات آخر فصل یا آخر کتاب و یا سوالات امتحانی را نگاهی بیاندازیم.
✅۴- خواندن متن به همراه یادداشتبرداری:
متن را آرام میخوانیم؛ بدون برگشت و هرگاه موضوعی را فهمیدیم آن موضوع را فقط با چند کلمه که نهایتا چهار کلمه مجزا باشد روی کاغذ مینویسم.
✅۵- مرور مرحله قبل:
این مرحله همین طور که از اسمش هم پیداست مرحله مرور است که باید در آن کلماتی که در مرحله قبل نوشتیم را بخوانیم و ببینیم که آیا مطالبی که خواندهایم یادآوری میشوند یا نه. اگر متوجه نشدیم یا عبارت بهتری را پیبردیم، آن را جایگزین میکنیم.
✅۶- نقشه ذهنی:
کلماتی را که در مراحل چهار و پنج نوشتیم را باید به نقشه ذهنی تبدیل کنیم. به این صورت که موضوع را در وسط کاغذ نوشته و بعد بقیه کلمات را با خطهایی به آن متصل میکنیم. البته باید کل فصل را در یک کاغذ سفید و بدون خط بنویسیم تا بتوان به راحتی ارتباط بخشهای یک فصل را متوجه شویم.
✅7- مرور مراحل قبلی:
در این مرحله باید ببینیم که با نگاه به نقشه ذهنی آیا مطالب به خاطرمان میآید و همچنین این که آیا به سوالات طراحی شده خودمان پاسخ دادهایم.
✅۸- مرور:
باید قبول کنیم که بدون مرور هر آموزشی بیثمر خواهد بود ولی با توجه به این که مرور هر نقشه ذهنی حدود یکونیم دقیق طول میکشد؛ پس نباید زیاد نگران مرور باشیم. بنابراین برای مرور کافی است که نقشه ذهنی را یک بار بیست دقیقه بعد از مطالعه، بار دیگر ۲۴ساعت بعد، یک هفته بعد و در آخر یک ماه بعد بخوانیم. همچنین می توانید از خلاصه نویسی نیز کمک بگیرید
اگر هنگام مطالعه این مراحل را انجام دهیم و نقشه ذهنی هاروارد را به خوبی رعایت کنیم میتوانیم مطالعه موثرتری داشته و یادگیری برایمان لذتبخش و هیجانانگیز شود. یادگیری وقتی با هنر و تفریح و کنجکاوی همراه شود میتواند در حافظه بلند مدت ما ثبت گردد و مطالب مهم و آموزشی را در زندگی به کار برده و از فواید آن سود ببریم.
#روش_مطالعه
🏠 کانال مشاوره تحصیلی و کنکور پیشرفت شهرستان ورزنه
@konkurpishraft
09203701260
09133705782
مشاوره 👇
@ravanshenas_100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
پنجمی و ششمی عزیزم🖐
جمع تفریق کسر هارو راحت یاد بگیر
حالا اگه مخرج ها برابر نبودن چی؟🤔
اول از همه .....
هیچی نمیگم خودت ببین☺️
.
هدایت شده از مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره
Admin1
☎️: 09133705782
🧑🏻💻: @ravanshenas_100
Admin2
☎️: 09203701260
🧑🏻💻: @moshaver24s
📍آدرس دفتر مرکزی: ورزنه ، خ دکتر بهشتی ، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی ، طبقه اول
◀️ نمایندگی انحصاری گروه آموزشی ماز ورزنه
@mazevrzne
خوشبخت کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی دارد، یا کتابهای خوب، یا دوستانی که اهل کتاب باشند.
👤 ویکتو هوگو
هدایت شده از مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره
❌تدریس خصوصی❌
🚫قبل از اینکه ندونی مشکل دانش آموزت چیه، تدریس خصوصی انجام نده...🚫
💯سنجش و ارزیابی و درمان مشکلات دانش آموزان در دقت ، توجه، تمرکز، حافظه، سرعت پردازش ، مهارت های اجرایی و... میتونه باعث بشه که آموزش به راحتی صورت بگیره و در غیر اینصورت دانش آموز در کلاس و تدریس خصوصی با فشار و با استرس و اضطراب و دلزدگی از درس و مدرسه یاد خواهد گرفت.💯
🚯(آموزش و تدریس خصوصی بدون توجه به رویکرد درمانی صرفا فشار آوردن به دانش آموز است.)🚷
با ما همراه باشید با رویکردهای درمانی تخصصی و نوین مشکلات یادگیری دانش اموزان با دانش آموخته دانشگاه تهران و دارای شماره نظام روانشناسی ۱۴۲۲۲۳۸
و دانشجوی دکتر مصطفی تبریزی پدر اختلالات یادگیری ایران در👇
🏠مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی نسیم
شهرستان ورزنه
@moshavereh_salamat_ravan
09137676453
09203701260
09133705782
مشاوره 👇
@ravanshenas_100
@Moshavere_20_20
👌با ما هیچ دانش آموزی ضعیف نیست👌
هدایت شده از مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره
در رنج های زندگی به دنبال معنا باشید
وقتی روانپزشک اتریشی ویکتور فرانکل پس از سه سال اسارت در اردوگاههای کار اجباری آلمان نازی آزاد شد، به یک نتیجهٔ مهم علمی دست یافت که بعدها یکی از مکاتب روانشناسی به نام «معنا درمانی» شد.
او در پی تجربه شخصی و مشاهده زندانیان دیگر نتیجه گرفت که انسانها قادر هستند هر رنج و مشقتی را تحمل کنند، مادام که در آن رنج و مشقت «حکمت » خاصی را درک کنند.
به عنوان مثال، اگر دو برادر همسان را به مدت سه سال هر روز به بدترین شکل کتک بزنند و به اولی بگویید کتک خوردنش جزئی از یک تمرین ورزشی است و به دومی هیچ دلیلی برای کتک خوردنش ارائه ندهید، برادر اول بعد از سه سال به ورزشکاری قوی با اعتماد به نفس بالا و برادر دوم به انسانی حقیر و سرشار از عقدهها و کینهها تبدیل می شود.
کتک خوردن و رنج برای هر دو یکسان است اما تفاوت در حکمتی است که می تواند به رنج کشیدن «معنا» بخشد. یکی به امید روزهای بهتر رنج می کشد و دیگری با هر ضربه خُردتر و حقیرتر می شود.
اینکه چگونه با سختیها و مشقتهای زندگی کنار بیاییم و به آنها واکنش نشان دهیم، نهایتاً محصول یک «تصمیم شخصی» است.
میتوانیم تصمیم بگیریم به سختیها و مصائب اجتنابناپذیر زندگی از منظر «معنا و حکمت» نگاه کنیم تا در پسِ هر ضربهٔ روحی و هر لطمهٔ جسمی تنومندتر، مقاومتر و آگاهتر بیرون بیاییم یا اینکه تصمیم بگیریم در بهترین حالت یک «قربانی منفعل» با حیاتی پر از غم باشيم.
انسان در جستجوی معنا
#ویکتور_فرانکل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سازه پنکه_ امیر حسین یوسفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پروژه رباتی که در تاریکی چراغ خود را چشمک زن کرده و متوقف میشود و در روشنایی حرکت میکند.