eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
123 ویدیو
974 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فلسفه ذهن
🔥 ند بلاک، جوزف لوین، پیتر ون اینواگن، ریچارد سوئین‌برن، تیم کرین، اوریا کریگل، سوزان بلک‌مور چارلرز تالیافرو و برخی دیگر از اساتید شناخته‌شده بین‌المللی در اولین کنفرانس بین‌المللی فلسفه ذهن ایران به ارائه بحث خواهند پرداخت👆 ⏰ این کنفرانس قرار است هفته اول اسفندماه امسال به صورت حضوری و آنلاین برگزار شود: دو روز آنلاین به زبان انگلیسی و سه روز حضوری به زبان فارسی. 📣 ارسال مقاله کوتاه (۲۵۰۰-۲۰۰ کلمه) تا ۱۵ آبان از طریق آدرس ایمیل info@philmind.ir یا از طریق فرم مربوطه در صفحه اختصاصی کنفرانس بر روی سایت www.philmind.ir امکان‌پذیر است. 🗓 پوستر فراخوان مقالات و محورهای محتوایی همایش و سایر جزئیات در سایت فوق قابل مشاهده است. @PhilMind
✅ استدلال شکاکان در مورد دانش نسبت به جهان بیرون از ذهن [استدلال رویا] 🔺تصور کنید امیر در یک شب سرد، در اتاقش، کنار آتش مشغول کار است. او شعله‌های آتش را می‌بیند و گرمای آن را حس می‌کند. با توجه به این ادراکات، او باور دارد که نزدیک آتش است. اما آیا این تجربه‌های حسی به او این امکان را می‌دهد که بداند نزدیک آتش است؟ ممکن است امیر در یک رویایی تمام آن ادراکات را داشته باشد و احساس کند نزدیک آتش است. هر تجربه حسی‌ای ممکن است جزئی از یک رویا باشد. بنابراین تجربه حسی، هم با رویا سازگار است و هم با بیداری و امیر نمی‌تواند بداند آیا بیدار است یا خیر. در نتیجه او نمی‌تواند بداند که در جهان بیرونی، نزدیک آتش نشسته است. 🔺مطلب فوق را می‌توان در استدلال ذیل خلاصه کرد: ۱. اگر امیر نداند که نزدیک آتش است، پس او هرگز چیزی در مورد جهان بیرون نمی‌داند. (مقدمه) ۲. امیر نمی‌داند که نزدیک آتش است. (مقدمه) ۳. پس امیر هرگز چیزی در مورد جهان بیرون نمی‌داند. (نتیجه از ۱ و ۲) این استدلال از نظر منطقی معتبر است. یعنی اگر تمام مقدمات آن صادق باشد، نتیجه آن نیز ضرورتا صادق خواهد بود. صدق مقدمه ۱ به نظر قابل قبول می‌رسد. اما صدق مقدمه ۲ نیاز به اثبات دارد. 🔺استدلال زیر، از صدق مقدمه ۲ پشتیبانی می‌کند: ۱. امیر می‌داند که امکان رویا با دانش او به اینکه نزدیک آتش است، ناسازگار است. (مقدمه) ۲. امیر می‌داند که اگر امکان رویا با دانش او نسبت به ادعایی ناسازگار باشد، برای آنکه آن ادعا را بداند، باید بداند که امکان رویا، کاذب است. (مقدمه) ۳. پس امیر برای آنکه بداند نزدیک آتش است، باید بداند که امکان رویا کاذب است. (نتیجه از ۱ و ۲) ۴. اما امیر نمی‌تواند بداند که امکان رویا کاذب است (مقدمه). ه. بنابراین، امیر نمی‌داند که نزدیک آتش است. (از ۳ و ۴) آیا باید استدلال شکاکان را بپذیریم؟ به نظر می رسد پذیرش نتیجه استدلال آنها عجیب و نگران کننده است. برای مقابله با آن، باید بکوشیم صدق یکی از مقدمات استدلال را رد کنیم. 📕 Epistemology A Guide (2013: 1-4) ✍ John Turri 🔸🔸🔸 🌐 کانال معرفت‌شناسی 🆔 @epistemology_issues
1674884365-10646-1401-1-6.pdf
181.5K
سنجش نقش عقل فعال در تعقل و بررسی ادله آن در دیدگاه ابن سینا حسنی همایون
J12.mp3
35.58M
🔥 مدرسه تابستانی فلسفه ذهن (۱۴۰۲) 🎙 کلاس دکتر جواد درویش 📣 موضوع: الهیات و علوم شناختی 🗓 پنجشنبه، ۲ شهریور ۱۴۰۲ 🚩 انجمن مغز و فلسفه ذهن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی @PhilMind
🔸 نمودار مقولات عشر در نسخه ای خطی 🌾 @naturalphilosophy
4_5868582273179191035.pdf
476.2K
نقدی روش شناختی بر کتاب الهیات الاهی و الهیات بشری استاد حکیمی و بیان بی اعتباری استدلالات آن. سیدحسن اسلامی 👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
4_5800756295669647912.mp3
33.96M
صوت جلسه دکتر همازاده در وبینار انجمن مغز و فلسفه ذهن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با موضوع «نظریه اینهمانی ذهن و مغز از منظر مسئله دشوار»، https://t.me/nabardb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا