eitaa logo
نهج البلاغه*کلام امیر (ع) *ماء معین
249 دنبال‌کننده
300 عکس
204 ویدیو
10 فایل
"کانال های مجموعه ماءمعین" راه قرآنی ماءمعین👇 @MaeMaein1 صحیفه سجادیه👇 @MaeMaein2 نهج البلاغه👇 @MaeMaein3 برگزیده های مطالب ناب * ماء معین 👇 @MaeMaein5 کانال صوتی ماءمعین 👇 @MaeMaein313 ارتباط با ادمین👇 تبادل نداریم 🚫 @M_Hannan
مشاهده در ایتا
دانلود
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ▪️انا لله و انا الیه راجعون ▪شهادت حاج #قاسم_سلیمانی سردار اسلام و انقلاب ، مالک اشتر زمان ، به دست امریکای جنایتکار که لحظاتی قبل بوقوع پیوست را به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و ولی امر مسلمین جهان تبریک و تسلیت عرض میکنیم . یا #صاحب_الزمان_آجرک_الله ⚫️ شهیدان را شهیدان میشناسند 🥀🥀 ▪شادی روح مطهرش صلوات ▪ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّـدٍ ▪ و آلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ ◼ @MaeMaein1 ☀️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دعای حاج قاسم که مستجاب شد! 🔺خدایا عاقبت ما را ختم به شهادت کن... @MaeMaein313
#شهادت_برترين_افتخار! ✨إنَّ أَکْرَمَ الْمَوْتِ الْقَتْلُ ! وَالَّذِي نَفْسُ ابْنِ أَبِي طَالِب بِيَدِهِ، لاََلْفُ ضَرْبَة بِالسَّيْفِ أَهْوَنُ عَلَيَّ مِنْ مِيتَةعَلَى الْفِرَاشِ فِي غَيْرِ طَاعَةِ اللهِ ▪️به يقين بهترين مرگ شهادت (در راه خدا) است، سوگند به آن کس که جان فرزند ابو طالب در دست اوست هزار ضربه شمشير بر من آسانتر است تا مرگ در بستر، در غير طاعت خدا ! 📚 #خطبه 123 نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☀️
نهج البلاغه*کلام امیر (ع) *ماء معین
#شهادت_برترين_افتخار! ✨إنَّ أَکْرَمَ الْمَوْتِ الْقَتْلُ ! وَالَّذِي نَفْسُ ابْنِ أَبِي طَالِب بِي
امام (عليه السلام) میفرمایند هيچ کس نبايد تصور کند مى تواند از چنگال مرگ حتمى فرار کند، زيرا : «مرگ طلب کننده سريعى است، که نه آنها که بر جاى خود ايستاده اند از چنگال او رهايى مى يابند و نه آنها که فرار مى کنند مى توانند از دست او بگريزند !» (إنَّ الْمَوْتَ طَالِبٌ حَثِيثٌ لاَ يَفُوتُهُ الْمُقِيمُ. وَلاَ يَعْجِزُهَ الْهَارِبُ). در اين جا سؤالى پيش مى آيد و آن اين که : مى دانيم مرگ دو گونه است : مرگ حتمى، و مرگ معلّق يا مشروط; آنچه قابل تغيير نيست مرگ حتمى است. ولى مرگهاى مشروط قابل تغيير و دگرگونى با تغيير شرايط است و مرگهاى ميدان نبرد ممکن است از مرگهاى حتمى نباشد. پس چگونه امام (عليه السلام) به اين مسأله استناد مى فرمايد، که هيچ کس نمى تواند از چنگال مرگ فرار کند ؟ اين سؤال را مى توان از دو جهت پاسخ گفت : نخست اين که : امام (عليه السلام) تنها ناظر به مرگهاى حتمى است که خواه در ميدان نبرد باشد يا غير ميدان نبرد، قابل اجتناب نيست و سرآمد نهايى عمر است. ديگر اين که بر فرض که انسان بتواند از چنگال مرگهاى مشروط و معلّق بگريزد، ولى چه سود ؟ سرانجام مرگ حتمى دامن هر انسانى را بدون استثنا مى گيرد، براى چند روز زنده ماندن، نبايد انسان تن به ذلّت و تسليم در برابر ظالمان بدهد سپس امام به نکته مهم و پرارزشى اشاره فرموده، مى گويد : «به يقين بهترين مرگ شهادت (در راه خدا) است، سوگند به آن کس که جان فرزند ابو طالب در دست اوست هزار ضربه شمشير بر من آسانتر است تا مرگ در بستر، در غير طاعت خدا !» (إنَّ أَکْرَمَ الْمَوْتِ الْقَتْلُ ! وَالَّذِي نَفْسُ ابْنِ أَبِي طَالِب بِيَدِهِ، لاََلْفُ ضَرْبَة بِالسَّيْفِ أَهْوَنُ عَلَيَّ مِنْ مِيتَة عَلَى الْفِرَاشِ فِي غَيْرِ طَاعَةِ اللهِ). اين تعبير حکايت از عظمت مقام شهيدان و امر شهادت مى کند تا آن جا که امام (عليه السلام) حاضر است هزار ضربه شمشير را به جان بخرد ولى در بستر، به مرگ طبيعى نميرد و اين زبان قال يا حال همه مؤمنان مخلص و شجاع و پاک باختگان راه حق است. در ضمن، معناى اين سخن آن نيست که احساس درد و رنج ضربات شمشير را نمى کنم ـ آن گونه که بعضى از شارحان «نهج البلاغه» پنداشته اند ـ بلکه، منظور اين است از نظر معنوى و ارزشى سزاوار است که انسان به استقبال ضربات شمشيرها برود و در بستر، به مرگ طبيعى نميرد زيرا افتخار شهادت، انسان را آماده تحمّل رنجها مى کند. البتّه اگر انسان در بستر بميرد و در مسير طاعت حق باشد ـ از روايات اسلامى استفاده مى شود ـ که حکم شهادت را دارد و اين همان چيزى است که در آخر عبارت، امام (عليه السلام) به آن اشاره کرده است. نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ التماس دعای فرج ☀️
☘️امام علی (ع) هنگام فرستادن مالک اشتر به مصر 🔸من بنده‌ ای از بندگان خدا را به سوی شما فرستاده ‌ام كه در ایام ترس چشم بر هم نمی‌نهد و از بیم مصائب، از دشمن نمی‌هراسد و بر تبهكاران از آتش سخت‌تر است 📗نامه 38 نهج البلاغه 🌷و سردار شهیدمان چه مالک وار بر تبهکاران از آتش سخت تر بود... نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☀️
بسمه تعالی🥀 🏴اطلاعیه🏴 ✅دوستان فرزندان و برادران و خواهران *سردار دل ها* این پیشنهاد نه *فتوای مراجع* است *نه اجبار*  زحمت زیادی هم ندارد اما مردی که بیش ازچهل سال گردن همه ما حق دارد باهم در شب دفن سردار ضمن قرائت *نماز لیله الدفن* هر کدام از ما *از طرف امام زمان علیه السلام* *دو رکعت نماز *مثل نماز صبح  به روح حاج قاسم نثارکند* 👌و بهتر اینکه رکعت دوم بعد از توحید *سوره ی نصر* بخوانید و در پایان *چهارده صلوات*باز هم *از طرف امام عصر ع* به روح پاک ایشان نماز تان را نورانی تر فرمایید پس از اتمام نماز و صلوات یاد شده  *در گروه ها اعلام کنیدخوانده اید* تا به دوستان تان  نماز هدیه *یادآوری* شود و *بتوانیم حدس بزنیم چه مقدار نماز و صلوات* از سمت امام عصر ع به حاج قاسم عزیز هدیه شده است امام عصر ع از شما راضی باد 👈با ارسال به  تمام گروه ها *در*اجرش شریک باشید..* ضمنا نام پدر شریف حاج قاسم زنده ی جاویدان *حسن* می باشد *از طرف دوستداران دلسوخته* حاج آقا پناهیان میگفت: فردا تا ظهور حضرت رو از خدا نگرفتین از مراسم تشییع برنگردینا ...😔😔👌 ☀️التماس دعای فرج ☀️
💯راه وصول به مقامات صالحان ✨وَ اعْمَلُوا في غَيْرِ رياء وَ لاسُمْعَة، فإنَّهُ مَنْ يَعْمَلْ لِغَيْرِ اللهِ يَکِلْهُ اللهُ لِمَنْ عَمِلَ لَهُ نَسْأَلُ اللهَ مَنازِلَ الشُّهَداءِ و مُعايَشَةَ السُّعَداءِ وَ مُرافَقَةَ الاَْنبياءِ 💠اعمال خود را از ريا ، پاک کنيد! چرا که هر کس، کارى براى غير خدا انجام دهد، خداوند، او را به همان کس واگذارد; از خدا تقاضا مى کنيم که درجات شهيدان و زندگى سعادت مندان و همنشينى پيامبران را، به ما عنايت فرمايد 📚 #خطبه ۲۳ #نهج_البلاغه نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☀️
✹﷽✹ ೋღ❤ღೋ 🔶🔸🔶💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻰ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ 💠🔶🔸🔶 🍁🍁 ☀️ امام علی عليه السّلام فرمودند: 📒 جَعَلَ اللَّهُ مَا كَانَ مِنْ شَكْوَاكَ حَطّاً لِسَيِّئَاتِكَ فَإِنَّ الْمَرَضَ لاَ أَجْرَ فِيهِ وَ لَكِنَّهُ يَحُطُّ السَّيِّئَاتِ وَ يَحُتُّهَا حَتَّ الأَْوْرَاقِ وَ إِنَّمَا الأَْجْرُ فِي الْقَوْلِ بِاللِّسَانِ وَ الْعَمَلِ بِالأَْيْدِي وَ الأَْقْدَامِ وَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ يُدْخِلُ بِصِدْقِ النِّيَّهِ وَ السَّرِيرَهِ الصَّالِحَهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ الْجَنَّه💫 به يكي از ياران خود فرمود هنگامي كه او از بيماري شكوه نمود. 📋 خدا آنچه را از آن شكايت داري موجب كاستن گناهانت گرداند📌 چه دربیماری مزدی نیست📌 لیکن گناهان را می کاهد و می پیراید چون پیراستن برگ درختان📌 و مزد در گفتارست به زبان✨ و کردار باگامها ودستان✨ و خداي سبحان بخاطر نيت راست و نهاد پاك- بنده- هر بنده را كه خواهد به بهشت در آورد.💫 📎خلاصه شرح سید رضی📎 و می گویم امام(ع) راست گفت که دربیماری مزد نیست چه بیماری ازجمله چیزهاست که آن را عوض است -نه مزد- چرا كه استحقاق عوض مقابل بلا و مصيبتي است كه از جانب خدا بر بنده آيد، چون دردها و بيماريها ومانند آن مزد و پاداش در مقابل كاري است كه بنده كند، و ميان عوض و مزد فرق است و امام چنانكه علم نافذ و رأي رساي او اقتضا كند آن را بيان فرمود. 🔗ترجمه دیگر🔗 «خداوند، رنج تو را باعث برطرف شدن گناهانت قرار داده، البته بيماري پاداشي ندارد، امّا گناهان را از بين مي برد، و آنها را مانند برگ درختان مي ريزد، بلكه پاداش در گروي گفتار زبان و كردار دست و پاهاست، خداوند پاك- هر كه را از بندگانش بخواهد- به دليل شايستگي و پاكدلي وارد بهشت مي سازد» 🖇 شرح کامل 🖇 سيد رضي- خدايش رحمت كند- مي گويد: «مقصود امام (ع) اين است كه بيماري خود پاداشي ندارد، زيرا بيماري از قبيل چيزهايي است كه سزاوار عوض دادن است، از آنرو كه فعل خداي متعال از بيماري و درد و نظير اينها نسبت به بنده عوض دارد، اما مزد و پاداش تنها در برابر كاري است كه بنده انجام مي دهد، بنابراين امام (ع) فرق بين عوض و پاداش را براساس علم فراوان و انديشه رساي خود بيان كرده است».✨ امام (ع) براي صحابي خود، بدانچه امكان داشت دعا فرموده است، كه همان از بين رفتن گناهان به وسيله بيماري است🙏 اما براي او اجر و مزد نخواسته است، با اين استدلال كه بيماري پاداش ندارد. راز مطلب اين است كه اجر و پاداش در گرو كارهايي است كه بايد انجام گيرد، همانطوري كه امام (ع) با اين بيان اشاره فرموده است: براستي كه پاداش در گفتار و... پاهاست. امام (ع) عبارت: اقدام (پاها) را از اقدام به عبادت، و همينطور، هر ترك عادتي كه مانند روزه گرفتن و امثال آن به منزله انجام كاري مي باشد، كنايه آورده است. و ليكن بيماري نه كار بنده است و نه ترك عملي كه معمولا انجام مي گيرد. امّا اين كه بيماري، گناهان را از بين مي برد به دو جهت است: 1- براستي نيروي شهوت و غضب بيمار، كه ريشه تمام گناهان و مفاسد است. شكسته و سست مي شود. 2- اقتضاي بيماري اين است كه انسان، در آن حال، با توبه و پشيماني از گناه به طرف پروردگارش باز مي گردد و تصميم بر ترك آن قبيل كارها مي گيرد، همانطوري كه خداي تعالي فرموده است: وَ إِذا مَسَّ الْإِنْسانَ الضُّرُّ دَعانا لِجَنْبِهِ أَوْ قاعِداً أَوْ. به اين ترتيب آن گناهاني كه در حقيقت نفس جايگزين نشده اند، بزودي از بين مي روند، و گناهاني كه به صورت ملكه در آمده اند، بسا كه در طول بيماري، با ادامه پشيماني و بازگشت به جانب خدا، برطرف مي گردند. امام (ع) كلمه حطّ: نابودي را براي نابودي گناهان استعاره آورده از باب تشبيه- در قدرت نابودسازي و زدودن- به محو كردن اوراق كتاب. آنگاه امام (ع) با عبارت: انّ اللّه... بر اين نكته توجه داده است كه هرگاه بنده خدا- با صدق نيّت و با قلبي پاك- رنج بيماري خود را به حساب خدا بگذارد، اين خود، زمينه رسيدن اجر و پاداش بر او شده و باعث ورود او به بهشت مي گردد. و از بين بردن ملكاتي كه با قصد قربت به خدا همراهند نيز وارد در اين قسمتند. سخن سيد رضي- رحمه اللّه- به روش مذهب معتزله است. 📚آرشیو نهج البلاغه☝️ به جمع عاشقان امیرالمومنین علی (ع) بپیوندید. @MaeMaein3 ☀️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج☀️ ೋღ❤ღೋ
بعد از رسول حرمت آل عبا شکست دست قضا ، شیشه ی شرم و حیا شکست آتش گرفت باب نزول ملائکه در سست شد به ضرب لگد از جفا شکست یا ایهاالرسول بخوان واقعه که چون مسمار در ، سینه ی خیرالنسا شکست 🔘شهادت سیدة النساء العالمین حضرتِ #فاطمه_الزهرا_سلام_الله_علیها تسلیت باد. @MaeMaein3 ☀️التماس دعای فرج ☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایام #فاطمیه را قدر بدانیم ! #حجت_الاسلام_سعیدی #سخنرانی_کوتاه راه قــــــرآنــــی ماء معین 👇 @MaeMaein1 ☀️ التماس دعای فرج ☀️
❖✨ امیرالمؤمنین، علی علیه السلام فرمودند: 『إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أوليائِهِ』 ⇚ همانا جهاد دری از درهای بهشت است كه خداوند آن را بر روی اوليای خاص خود گشوده است. 📚 #نهج_البلاغه، خطبه ۲۷ نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ التماس دعای فرج ☀️
🔴 چه کسی مقصر است؟ آمریکا یا ما؟! 🔺خداوند امروز از حاجی زاده امتحان سختی گرفت سخت تر از ۸سال جنگ تحمیلی سخت تر از نشاندن هواپیمای آر کیو ۱۷۰ سخت تر از حمله موشکی به داعش و سختتر از پاسخ موشکی به آمریکا امروز خداوند بر خلاف این چهل سال او را نه با جانش بلکه با آبرویش آزمایش کرد او امروز آمد از خطای اپراتور پدافند تا تاخیر ستاد کل در اعلام خبر را بر عهده گرفت این کار جرات میخواهد... ایستادن و عذرخواهی کردن مردانگی میخواهد 🔺آن لاشخورهایی که فراموش کرده اند شروع کننده این آتش آمریکا بود بدانند هر روز به تعداد شهدای هواپیمای اکراینی در این کشور بیمارانی از دنیا میروند که به خاطر تحریمهای آمریکا دارو به آنها نمیرسد اگر دلسوز مردمید اینها را فریاد بزنید آن کفتارهای خارج نشینی که امروز دارند اشک تمساح میریزند همانهایی هستند که تا دیروز نامه مینوشتند ایران را تحریم کنید، همانهایی هستند که به ترامپ نامه نوشتند به ایران حمله نظامی کن، این خائنین همانهایی هستند که به ترامپ گفتند در سخنرانیت بگو به ۵۲ نقطه ایران حمله میکنی 🔺این فاجعه دردناک است خیلی هم دردناک، آنقدر که قلبها از شدتش فشرده میشود و چشمها از ناراحتیش گریان اما: 🔺این باعث نمیشود یادمان برود جلاد کیست! مردم در این چند روز دیدند چه کسی اغاز کننده بود مردمی که به عشق قاسم سلیمانی به خیابان آمده اند فراموش نمیکنند باعث اصلی خون این شهیدان ما همانهایی هستند که عزت مارا گروگان گرفته اند تا خواسته هایشان برسند ما هیچ وقت در هیچ برهه تاریخ جنگ طلب نبودیم و امروز هم نیستیم ما همیشه خواستار صلحیم اما جنگیدن برای صلح جنگ طلبی نیست بلکه صلحیست مقدس! امیدوارم مقصرین شناسایی شوند حاجی زاده امروز گفت مقصر این خطای سهوی اوست و دلایلش را هم با شهامت برای مردم گفت اما امیدوارم آنها که دو روز سکوت کردند و دیگران را هم از گفتن بازداشتند به مردم توضیح بدهند چرا! 🔺باز هم به خانواده داغدار هموطنانمان تسلیت میگویم و عمیقا اعتقاد دارم خون این شهدا بر گردن آنهاست که در کاخ سفید نشستند و صحنه ارایی کردند انتقام خون حاج قاسم و این شهدا بر گردن تمامی ما و همچنین نظام است از این خونها و تمام کسانی که هر روز به دلیل تحریمهای دارویی آمریکا جانشان را از دست میدهند نباید گذشت @MaeMaein3 ☀️ التماس دعای فرج ☀️
تحلیل دقیق و جنجالی 😱😉 اصابت موشک به هواپیما چند تا نکته مهم در این جریان دیده نشد یا حداقل بهتره بگیم تو بازیهای رسانه ای قرار گرفت و بهش دقت نشد 💐اول سپاه همیشه و در همه حالات حافظ حان و مال و ناموس مردم بوده و هست و خواهد بود این موضوع کاملا مشخص هست از سیلها و زلزله هایی که پیش اومد و سپاه و ارتش و بسیج قبل از هر نهاد مسئول و پاسخگویی در محل حاضر بودند تا الان که صریحا اعلام شده هواپیمای مسافربری 😕 اوکراینی به سمت مرکز مهم نظامی ما در غرب تهران تغییر مسیر داده و مسلما اگر برخوردی هم صورت‌گرفته طبق قوانین و دستورات حفاظت از مردم بوده 💐دوم قبل از بزرگ کردن کلمه ..خطای انسانی .. از طرف بعضی داخلیهای بعضا نادان که دقیقا نوک این تیر رو به سمت سپاه گرفتند چرا کسی از خلبان اوکراینی اطلاعاتی نمیده که با چه ذهنیتی و به دستور چه کسی راه خودش رو کج کرده و به سمت مقر نظامی ما پرواز کرده 😐 💐سوم با تعجب و تحیر از بیانیه های سریع دولت و استفاده از جملاتی منفعلانه از شخص رییس دولت سوال داریم که آیا با مسببین برخورد دو قطار تبریز مشهد در سمنان و کشته شدن شمار زیادی از زائرین مولا که وزیرشون براحتی اعلام کردند خدا رو شکر مردم بیمه بودن و داغ به دل عزیزان داغدیده گذاشتند و یا واژگونی اتوبوس داخل دانشگاه که به کشته شدن تعدادی از عزیزان نخبه مون منتهی شد هم به این سرعت بیانیه دادید و با متخلفین برخورد کردید 🤔 یا با استعفاشون موافقت کردید تا براحتی برن به زندگیشون برسن 💐چهارم مسئله امنیت در هر کشوری حرف اول رو میزنه آیا با عاملین آمریکایی که در خلیج فارس گفتن به اشتباه هواپیمای مسافربری ایران رو زدیم و جالبه در جواب تهدیدهای آمریکا که عدد ۵۲ رو بکار برد سریع توییت کردید ۲۹۰ نفر آمار عزیزانی که در اون‌پرواز از دست دادیم و شماره پرواز اون هواپیما رو جناب سوالم از شما اینه چرا یاد اوری کردید بهشون سقوط و زدن اون هواپیما 👆🤔 عزیزانم اینا فقط نکات ریزی بود که جهت بازتر شدن دیدتون ارائه شد از ممنونیم که پیگیر ماجرا هستند و همچنان بر عهد خودشون پایبندند که حافظ امنیت ما باشند به عزیزان داغدیده تسلیت میگیم و واقعا از این واقعه بسیار ناراحت شدیم و حتما برای عزیزان از دست رفته طلب آمرزش و بالاترین درجات نزد خداوند رو داریم و لطفا در هر موضوعی دقت داشته باشید تا بتونید مقصر اصلی رو شناسایی کنید و مطالبه داشته باشید بعضیها فضا رو شلوغ میکنند تا از این شلوغی به نفع خودشون بهره ببرند سعی کنید تو زمین این افراد بازی نکنید 👆💐🙏 ادامه در لینک زیر👇 http://eitaa.com/joinchat/1655439360C3ac9fe7eda @MaeMaein1 ☀️التماس دعای فرج ☀️
💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻰ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ 💠 🍁🍁 ☀️ امام علی عليه السّلام فرمودند: 📒 فِي ذِكْرِ خَبَّابِ بْنِ الأَْرَتِّ يَرْحَمُ اللَّهُ خَبَّابَ بْنَ الأَْرَتِّ فَلَقَدْ أَسْلَمَ رَاغِباً وَ هَاجَرَ طَائِعاً وَ قَنِعَ بِالْكَفَافِ وَ رَضِيَ عَنِ اللَّهِ وَ عَاشَ مُجَاهِداً 📋 آنگاه كه از خبّاب ياد كرد فرمود: خدا بيامرزاد خبّاب پسر أرتّ را. به رغبت اسلام آورد و از روي فرمانبرداري هجرت كرد و به گذران روز قناعت، و از خدا راضي بود و مجاهد زندگي نمود. 🔗ترجمه دیگر🔗 «خداوند خبّاب بن ارتّ را بيامرزد، كه با علاقه مسلمان شد و با علاقه از وطن مهاجرت كرد، و جهادگر بود. خوشا به حال كسي كه به ياد روز قيامت باشد و براي حساب كار كند و به اندازه معيّن از روزي بسنده كرده و از خداوند خوشنود باشد». 🖇شرح: خبّاب با خاي نقطه دار و باي مشدّد، نام يكي از مهاجران و ياران امام (ع) است، او پس از بازگشت از جنگ صفين، در كوفه از دنيا رفت، و نخستين كسي است كه امام (ع) با دست خود او را دفن كرد، و با سه صفت از اوصاف صالحان او را ستوده است: 1- اسلام آوردن از روي ميل و رغبت كه اسلام سودمندي است. 2- مهاجرت علاقه مندانه وي با پيامبر خدا (ص)، كه هجرت كامل از روي ميل و رغبت در راه خدا و پيامبر خداست. 3- زندگي خود را با پيامبر خدا در جهاد با كفّار و در زمان امام (ع) در جهاد با سركشان، خوارج و بيعت شكنان، گذراند. عبارت امام (ع): طوبي، در زمينه تعريف خبّاب و مشعر بر اين است كه وي آن چنان بوده است. طوبي وزن فعلي از صفت طيّب است. در تفسير آمده است كه آن، درختي در بهشت است. و با اين عبارت امام (ع) وادار به ياد كردن روز قيامت و حساب آن روز فرموده است كه خود باعث عمل براي آنهاست. و همچنين انگيزه براي فضيلت قناعت و خوشنودي از خدا و رضايت به قضا و قدر اوست. قناعت فضيلتي از شاخه هاي عفّت، و رضا فضيلتي از شاخه هاي عدالت است. 📚آرشیو نهج البلاغه☝️ به جمع عاشقان امیرالمومنین علی (ع) بپیوندید. @MaeMaein3 ☀️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج☀️
🌺امروز شرائطی مشابه شرائط دوران حکومت امیرالمؤمنین است 🍀"ما امروز در دنیای عظیمی که با شعارهای زیبا در بسیاری از نقاط این دنیا شعار داده میشود کم و بیش همان وضعیت را داریم. 🔹حتی ما امروز در دنیای اسلام - که درک و دریافت و بینش اسلامی در آن گاهی با فاصله‌‌‌‌هایی به اندازه‌‌‌‌ی فاصله‌‌‌‌ی ایمان و کفر از هم دور هستند - با یک چنین واقعیتی مواجه هستیم. 🔸امروز آشکارترین و روشنترین حقایق اسلامی بوسیله‌‌‌‌ی بعضی از مدعیان اسلام در کشورهای اسلامی نادیده گرفته میشود. 👈 امروز همان روزی است که شعارها یکسان است اما جهت‌‌‌‌گیریها به شدت مغایر یکدیگر است، امروز شرائطی مشابه شرائط دوران حکومت امیرالمؤمنین است، پس روزگار است." 📚بیانات مقام معظم رهبری دامت برکاته در تاریخ ۱۳۶۳/۰۱/۲۶ نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☀️
💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻰ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ 💠 🍁🍁 ☀️ امام علی عليه السّلام فرمودند: 📒 طُوبَي لِمَنْ ذَكَرَ الْمَعَادَ وَ عَمِلَ لِلْحِسَابِ وَ قَنِعَ بِالْكَفَافِ وَ رَضِيَ عَنِ اللَّهِو 📋 خوشا كسي كه معاد را به ياد آورد.📌 ✅و براي حساب كار كرد. ✅و به گذران روز قناعت نمود. ✅و از خدا راضی بود. 📚آرشیو نهج البلاغه به جمع عاشقان امیرالمومنین علی (ع) بپیوندید. @MaeMaein3 ☀️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج☀️
✨أَلاَ إِنَّ فِیهِ عِلْمَ مَا یَأْتِی، وَ الْحَدِیثَ عَنِ الْمَاضِی، طوَ دَوَاءَ دَائِکُمْ، وَ نَظْمَ مَا بَیْنَکُمْ 🌸بدانید که در قرآن علم آینده و حدیث روزگاران گذشته است شفادهنده دردهای شما و سامان دهنده امور فردی و اجتماعی شما است. نهج البلاغه #خطبه ۱۵۸ نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☀️
نهج البلاغه*کلام امیر (ع) *ماء معین
💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻰ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ 💠 #نهج_البلاغه #کلام_امیر🍁🍁
💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻰ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ 💠 🍁🍁 ☀️ امام علی عليه السّلام فرمودند: 📒 طُوبَي لِمَنْ ذَكَرَ الْمَعَادَ وَ عَمِلَ لِلْحِسَابِ وَ قَنِعَ بِالْكَفَافِ وَ رَضِيَ عَنِ اللَّهِو ☀️امام(عليه السلام) فرمود: خوشا به حال كسى كه (پيوسته) به ياد معاد باشد و براى روز حساب عمل كند. به مقدار كفايت قانع گردد و از خدا راضى باشد. ✅ خوشا به حال چنين كسان ☀️امام(عليه السلام) در اين گفتار پرمعناى خود به چهار جمله اشاره مى كند و آن را مايه خوشبختى انسان مى داند كه جمله سوم و چهارم آن با حكمت 43 مشترك است. 👈 در جمله اول و دوم مى فرمايد: «خوشا به حال كسى كه (پيوسته) به ياد معاد باشد و براى روز حساب عمل كند»; (طُوبَى لِمَنْ ذَكَرَ الْمَعَادَ، وَعَمِلَ لِلْحِسَابِ). هنگامى كه واژه معاد گفته مى شود دنيايى در برابر انسان مجسم مى گردد كه در آن موازين سنجش اعمال برپاست و نامه هاى اعمال به دست افراد است; گروهى (نيكوكاران) به دست راست و گروهى (بدكاران) به دست چپ; همان نامه عملى كه «(لاَ يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلاَ كَبِيرَةً إِلاّ أَحْصَاهَا); هيچ عمل كوچك و بزرگى از صاحب آن سر نزده مگر اين كه در آن احصا شده است» همه از سرنوشت خود نگرانند و اضطراب بر همه حاكم است. تمام اعضاى بدن انسان در آن دادگاه بزرگ گواه بر اعمال او هستند و نيازى به گواهى فرشتگان ثبت اعمال نيست، هرچند آنها نيز گواهى مى دهند. 👌 آن كس كه چنين دادگاهى را باور داشته باشد و به ياد آن بيفتد به يقين به سراغ گناه و ظلم و فساد نمى رود، زيرا چنين ايمانى انگيزه عمل است; عملى پاك و خالى از هرگونه آلودگى و اگر لغزشى از او سر زند به زودى توبه مى كند و به سراغ جبران مى رود. ممكن نيست ايمان به چيزى در دل انسان راسخ باشد و عملى هماهنگ آن انجام ندهد. 👈 در حديثى از☀️ امام صادق(عليه السلام) در كتاب شريف كافى آمده است كه شخصى از او سؤال كرد «أَلاَ تُخْبِرُنِى عَنِ الاِْيمَانِ أَقَوْلٌ هُوَ وَعَمَلٌ أَمْ قَوْلٌ بِلاَ عَمَل; عرض كرد آيا به من خبر نمى دهى كه ايمان اعتقاد و عمل هر دو است يا فقط اعتقاد است» امام در پاسخ فرمود: «الاِْيمَانُ عَمَلٌ كُلُّهُ وَالْقَوْلُ بَعْضُ ذَلِكَ الْعَمَلِ; تمام ايمان عمل است و ايمان بعضى از آن عمل است. (اشاره به اين كه ركن اصلى ايمان عمل است)». ✨ آن گاه در سومين و چهارمين جمله مى فرمايد: «به مقدار كفايت قانع گردد و از خدا راضى باشد»; (وَقَنِعَ بِالْكَفَافِ، وَرَضِيَ عَنِ اللَّهِ). منظور از قانع بودن به مقدار كفايت اين است كه حداقل لازم زندگى را داشته باشد، زيرا بالاتر از آن خالى از مسئوليت نيست و كمتر از آن خالى از ذلت. ✨ قانع بودن به مقدار كفايت به قدرى اهميت دارد كه در حديث معروفى از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) نقل شده كه با يارانش از بيابانى مى گذشت، ساربانى در آنجا بود، حضرت براى رفع عطش يا براى نياز به غذا مقدارى شير از او طلب كردند (البته در برابر وجه) و او بخل ورزيد و گفت: آنچه از شير در پستان و يا در ظرف هاست همه براى صبحانه و شام قبيله است و به ديگرى نمى رسد. پيامبر در حق او دعا كرد: خداوندا مال و فرزندانش را افزايش ده. بعدا به چوپان ديگرى رسيد و همين درخواست را نمود. چوپان نه تنها شيرى را كه در ظرف داشت بلكه آنچه در پستان گوسفند بود را نيز دوشيد و به عنوان هديه، با احترام به نزد پيامبر آورد و به آن حضرت تقديم كرد. ☀️ پيغمبر در حق او نيز دعا كرد; ولى چنين عرضه داشت: «اللّهُمَّ ارْزُقْهُ الْكَفافِ; خداوندا به حد كفاف به او مرحمت كن» بعضى از ياران تعجب كردند كه چگونه در حق آن بخيل پيغمبر اكرم دعاى فزونى مال و فرزند كرد ولى درباره اين مؤمن سخاوتمند دعايى كمتر از آن فرمود. از اين مطلب سؤال كردند و پيامبر در جواب فرمود: «إِنَّ مَا قَلَّ وَكَفَى خَيْرٌ مِمَّا كَثُرَ وَأَلْهَى; مقدار كم كه براى زندگانى انسان كافى باشد بهتر از مقدار فراوانى است كه آدمى را از خدا غافل سازد». منظور از رضايت پروردگار كه در سخن پربار بالا به آن اشاره شده همان رضايت از مقدارات خداست چه مطابق ميل انسان باشد و چه بر خلاف ميل او همان گونه كه در حديثى از امام صادق مى خوانيم: «رَأْسُ طَاعَةِ اللَّهِ الصَّبْرُ وَالرِّضَا عَنِ اللَّهِ فِيمَا أَحَبَّ الْعَبْدُ أَوْ كَرِهَ وَلاَ يَرْضَى عَبْدٌ عَنِ اللَّهِ فِيمَا أَحَبَّ أَوْ كَرِهَ إِلاَّ كَانَ خَيْراً لَهُ فِيمَا أَحَبَّ أَوْ كَرِهَ; برترين طاعت الهى صبر و شكيبايى و رضايت و خشنودى از خداست; چه در امورى كه بنده او دوست دارد يا دوست ندارد و هيچ بنده اى از مقدرات الهى در آنچه دوست دارد يا دوست ندارد راضى نمى شود مگر اين كه در هر دو صورت خير اوست». نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ التماس دعای فرج ☀
💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻰ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ 💠 🍁🍁 ☀️ امام علی عليه السّلام فرمودند: 📒 لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفِي هَذَا عَلَي أَنْ يُبْغِضَنِي مَا أَبْغَضَنِي وَ لَوْ صَبَبْتُ الدُّنْيَا بِجَمَّاتِهَا عَلَي الْمُنَافِقِ عَلَي أَنْ يُحِبَّنِي مَا أَحَبَّنِي وَ ذَلِكَ أَنَّهُ قُضِيَ فَانْقَضَي عَلَي لِسَانِ النَّبِيِّ الأُْمِّيِّ ( صلي الله عليه وآله وسلم ) أَنَّهُ قَالَ يَا عَلِيُّ لاَ يُبْغِضُكَ مُؤْمِنٌ وَ لاَ يُحِبُّكَ مُنَافِقٌو 📋 اگر بدين شمشيرم بر بيني مرد با ايمان زنم كه مرا دشمن گيرد، نگيردواگرهمه جهان رابرمنافق ریزم تامرا دوست دارد٬نپذیرد اين از آن است كه قضا جاري گشت و بر زبان پيامبر امّي گذشت كه فرمود: اي علي مؤمن تو را دشمن نگيرد و منافق دوستي تو نپذيرد. 🖇: جمّات جمع جمّه، عبارت است از جايي از زمين كه در آن جا آب گرد آيد. و از آنرو كه ايمان راستين باعث اتحاد و محبت خالص ميان مؤمنان در راه خداست، ناگزير دشمني و كينه امام (ع) با آن در يك دل جمع نشود. و از طرفي چون نفاق مخالف ايمان است، با آنچه لازمه ايمان است يعني محبت در راه خدا نيز مخالف است و با آن جمع شدني نيست، هر چند به بهاي دادن مال فراواني به شخص منافق باشد. كلمه جمّات را از باب تشبيه معقول به محسوس، براي محل اجتماع اموال دنيا، استعاره آورده است، آري گاهي به وسيله مال دنيا محبت عرضي حاصل مي شود كه با از بين رفتن علّت يعني صرف مال و نظير آن، محبت نيز از بين مي رود، و سخن در اين نوع از محبت نيست، اينست راز سخن امام (ع): دشمن نمي دارد... و امام (ع) اين مطلب را بر قضاي الهي كه بر زبان پيامبر خدا (ص) مقدّر شده، نسبت داده است. 📚آرشیو نهج البلاغه به جمع عاشقان امیرالمومنین علی (ع) بپیوندید. @MaeMaein3 ☀️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج☀️
💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻰ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ 💠 🍁🍁 ☀️ امام علی عليه السّلام فرمودند: 📒 سَيِّئَهٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَهٍ تُعْجِبُكَ 📋 گناهي كه تو را زشت نمايد نزد خدا بهتر است از كار نيكي كه پسندت آيد. 🔗ترجمه دیگر🔗 «بدي و گناهي كه تو را غمگين سازد، نزد خدا بهتر از عمل نيكي است كه تو را به خودبيني وا دارد». 🖇شرح: مقصود امام (ع) از بدي و گناهي كه تو را غمگين سازد، عملي مانند گناهي است كه از انسان سر مي زند،⚡️ در نتيجه او پشيمان شده و نسبت به انجام آن كار غمگين مي شود،😔 و مقصود از عمل نيك كه انسان را به خودبيني وا دارد، امثال نماز، و يا صدقه اي است كه بدان وسيله خودبيني و غرور حاصل مي شود.⚡️ اما اين كه چنان گناه و بدي در نزد خدا بهتر از اين نيكي است، از آنرو است كه پشيماني كه بدنبال بدي مي آيد گناه را از بين مي برد، در صورتي كه آن خوبي كه در پي آن خودخواهي است با نابودسازي و محو كردن نيكي داراي اثر بد و پستي است كه صفحه دل را سياه مي سازد،☁️ ☄بنابراين آن بدي سهل تر و در نزد خدا بهتر است . نهج البلاغه کلام امیر 👇 به جمع عاشقان امیرالمومنین علی (ع) بپیوندید. @MaeMaein3 ☀️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج☀️
💠 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻰ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ 💠 🍁🍁 ☀️ امام علی عليه السّلام فرمودند: 📒 سَيِّئَهٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَهٍ تُعْجِبُكَ كار بدى كه تو را ناراحت (و پشيمان) مى سازد نزد خدا بهتر است از كار نيكى كه تو را مغرور مى كند. ⭕️ بلاى عُجب امام(عليه السلام) در اين سخن كوتاه و پرمحتوا به نكته مهمى اشاره مى فرمايد كه در سير و سلوك انسان به سوى خدا بسيار تأثيرگذار است. مى فرمايد: «كار بدى كه تو را ناراحت (و پشيمان) مى سازد نزد خدا بهتر است از كار نيكى كه تو را مغرور مى كند»; (سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَة تُعْجِبُكَ). دليل آن روشن است، زيرا انسان معصيت كارى كه از عمل زشت خود ناراحت مى شود به سوى پشيمانى و توبه و جبران آن گام بر مى دارد حال آنكه آن كس كه از كار نيك خود مغرور مى گردد گامى به سوى رياكارى بر مى دارد. ♻️ توبه آثار شوم آن معصيت را مى شويد در حالى كه غرور عُجب و ريا از كارهاى نيك، انسان را به پرتگاه گناهان كبيره مى كشاند. در حديثى از☀️ پيغمبر اكرم مى خوانيم: «مَنْ رَأى أنَّهُ مُسىءٌ فَهُوَ مُحْسِنٌ; كسى كه خود را بدكار مى داند او نيكوكار است». به گفته مرحوم مغنيه در فى ظلال نهج البلاغه عكس اين مطلب نيز صادق است و آن اينكه گفته شود «مَنْ رَاى إنَّهُ مُحْسِنٌ فَهُوَ مَسىءٌ; كسى كه خود را نيكوكار بداند بدكار است» زيرا عُجب و غرور احسانش را تباه كرده و چه بسا سخنانى كه ايمان را نيز از اساس متزلزل سازد. در حديثى از☀️ امام صادق(عليه السلام) مى خوانيم كه فرمود: «خداوند متعال به داود وحى فرستاد: «بَشِّرِ الْمُذْنِبينَ وَانْذُرِ الصِّديقينَ; گنهگاران را بشارت ده و صديقين (والا مقام) را بيم ده» (داود تعجب كرد و) عرض كرد: اى پروردگار چگونه چنين چيزى ممكن است؟ خداوند فرمود: گنهكاران (پشيمان و نادم) را بشارت ده كه من توبه آنها را مى پذيرم و از گناهانشان صرف نظر مى كنم و صديقين را بيم ده كه از اعمالشان عُجب به خود راه ندهند». ✨ در حديث ديگرى از آن حضرت چنين آمده است كه مى فرمايد: دو نفر وارد مسجد شدند يكى عابد بود و ديگرى فاسق اما هنگامى كه از مسجد خارج مى شدند فاسق، جزء صديقان شده بود و عابد از فاسقان. 〽️ سپس فرمود: اين بدان رو است كه چون عابد وارد مسجد شد به عبادت خود مى باليد و در اين فكر بود و فاسق هنگامى كه وارد شد فكرش در پشيمانى بود و پيوسته از گناهان خويش استغفار مى كرد. ✨ اين سخن را با حديث ديگرى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) پايان مى دهيم: خداوند به آن حضرت وحى فرستاد كه بعضى از بندگان من در مسير عبادت تلاش مى كند و شب از خواب خوش و بستر لذت بخش بر مى خيزد و مشغول عبادت مى شود و خود را در عبادت من به سختى و تعب مى اندازد. 👈گاه من او را يك شب يا دو شب گرفتار خواب مى كنم تا در مسير صحيح گام بردارد، زيرا هنگامى كه به خواب مى رود و صبح بيدار مى شود نسبت به خود خشمگين است و خود را سرزنش مى كند و اگر او را در آنچه از عبادت من مى خواهد آزاد بگذارم، چه بسا عُجب و خودپسندى به او عارض شود و از اين راه حالتى به او دست دهد كه هلاكش در آن است. نهج البلاغه کلام امیر 👇 به جمع عاشقان امیرالمومنین علی (ع) بپیوندید. @MaeMaein3 ☀️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج☀️
💢 را باید و ❤️ مقام معظم رهبری حضرت ایت الله خامنه ای می فرماید : 💠 این را باید خواند و فراگرفت. در دوران اخیر، بسیاری از متفکران و اندیشمندان غیرمسلمان ـ نه فقط مسلمان‌ها ـ با آشنا شدند؛ کلمات امیرالمؤمنین را خواندند و دیدند؛ حکمت‌های مجسم در این بیانات را شنیدند و فراگرفتند و از عظمت این کلام و صاحب کلام بهت‌زده شدند. ما به بیش از این بایستی توجه کنیم؛ بیش از این باید فرا بگیریم؛ بیش از این باید از دریای مواج حکمت امیرالمؤمنین بهره ببریم؛ همه‌ی ابعاد کار را روشن میکند، همه‌ی درس‌ها را به ما می‌دهد. علمای بزرگ اهل سنت درباره‌ی این کلمات تعبیراتی دارند که انسان شگفت‌زده می‌شود. نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☀️
🔴 زهی خیال باطل! آقای ما فرزند است... 🔻به یقین شناخت حقیقت داستان غصب فدک در یک ضرورت است. شاید کوته بینان و ظاهربین ها فدک را صرفا یک ارض با مرز محدود تفسیر کنند! اما شیعه معتقد است دنیا برای فاطمه(س) بود و فاطمه برای دنیا نبود. اما براستی حقیقت فدک چیست و مادر با طلب فدک برای فرزندان امروزش چه درس دارد؟ 🔹 تصور شیعه از فدک تنها یک زمین به ارث رسیده نیست. فدک حق غصب شده ی شیعه در طول تاریخ است. در منظر اهل بصر، طلب فدک ندای حق خواهی، بانگ مظلومیت، فریاد خطر دنیاطلبی برای خواص و غریو ظلم ستیزی و استبدادستیزی است. 🔹 درس بزرگ فاطمیه در مدرسه تاریخ برای فاطمیون "پرداخت هزینه ی ولایتمداری" است. (وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ) 🔻در حقیقت پاسخ امام کاظم(ع) آنگاه که هارون الرشید آن میوه ی شجره ملعونه حدود فدک از او طلب کرد بانگ بیداری بود در مارپیچ سکوت اموی ها.. امام مان چه زیبا فرمود: مرز فدک مرز همه حکومت های اسلامی است..! 🔻 اما انگاری داستان کوچه های مدینه و غصب فدک را هنوز پایانی نیست... 🔹 کوچه های فرودگاه بغداد امتداد کوچه های مدینه است و قاسم ما فرزند فاطمه است... 🔹 فدک کنعان، فدک حجاز و فدک یمن توسط آل سعود و آل یهود غصب شده است. 🔹 نیز لیبرالیسم، اومانیسم، تحجر، ریش حنایی های تکفیری، صاحبان وتو، لابی صهیونیسم، تشیع لندنی دوباره در سقیفه دور هم جمع شده اند. 🔹 قباله ی فدک دنیا در دستان ترامپیستی ها و آل شروری که این بار نه در کوچه های مدینه بلکه در گهواره یمن، سوریه و غزه و... مادران بی گناه را در پیشگاه ابناء و بنات به حجله ی خون میفرستند... 🔹 هنوز طناب دست دشمن است و کدخدانمایان میخواهند با بستن زنجیر فشارحداکثری، تحریم و تهدید بر پای غیرت و عزت ایرانیان، مولای مان را مجبور به بیعت با نظم ننگین نوین جهانی کنند !! ؛ اما زهی خیال باطل! "آقای ما فرزند فاطمه است.." 🔻 آری! و تاریخ تولد ماست و بکاء سلاح ما..! اما آن کس که به گریستن بسنده کند و در تاریخ تولدش متوقف شود بدون شک مرده به دنیا آمده است..! ؛ ظالم همین را می خواهد! توقف در ایستگاه تولد و توقف در گام اول...! 🔹 توقف در کوچه های مدینه! 🔹 توقف در گودال قتلگاه! 🔹 توقف در انقلاب ۵۷ ! 🔻امروز تداوم فاطمی بودن در و است و رمز انقلابی ماندن در آستانه ی انتخابات مهم مجلس در شناخت توطئه دشمن در جنگ اراده ها است. ترامپ با طناب به دنبال در دوم اسفند است! گریه ای برای فاطمه (س) ارزشمند است که چشم ها را باز کند و حاج قاسم ها را در مهد ایران تربیت کند... رسانه باشید راه قــــــرآنــــی ماء معین 👇 @MaeMaein1 ☀️ التماس دعای فرج ☀️
🌴🌴🌴🌴🌴🌴 سلام حضرت صبر ، آجرک الله یا مهدی جان🌴 در کوچه بوی دود می آید . تازیانه ای در هوا می پیچد و بر بازویی فرود می آید . دستان حرامزاده ای ، صورت بهشتی یاس پیامبر را نیلی می کند . جای طناب روی دستان حیدر است و هزار غم بر قلب شرحه شرحه اش ... 🌴بانوی قد خمیده ای که تمام آفرینش ، مرهون نفس های اوست به سوی مسجد روانه است تا با دفاع جانانه اش از حریم سرخ ولایت ، چراغ غدیر را تا ابدیت ، روشن نگاه دارد . ... بانو زیر لب تو را می خواند ... 🌴... پسرم ... مهدی ... ▪️مانند شمع قصه ات از سر تمام شد ▪️کوتاه مثل سوره کوثر تمام شد ▪️سیلی وزید در وسط کوچه باد شد ▪️تا هیجده ورق زد و دفتر تمام شد 🌴شهادت صدیقه کبری علیها تسلیت باد. نهج البلاغه کلام امیر 👇 @MaeMaein3 ☀️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☀️
🔴 چرا فاطمه(س) تنها ماند؟ «اى پسر ابوطالب! همانند جنين در شكم مادر پرده ‏نشين شده، و در خانه اتهام به زمين نشسته ‏اى... انصار حمايتشان را از من باز داشته، و مهاجران ياريشان را از من دريغ نمودند، و مردم از ياريم چشم‏پوشى كردند، نه مدافعى دارم و نه كسى كه مانع از كردار آنان گردد، در حالى كه خشمم را فروبرده بودم از خانه خارج شدم و بدون نتيجه بازگشتم... » این فرازی از خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)ست؛ آنگاه که پس از خطابه ای مملو از استدلال های قرآنی و نبوی، به خانه باز می گردد و نزد امیرالمومنین(ع) این چنین از مردم زمانه خود شِکوه می کند. 🔰 اینکه انگیزه مردم عصر زهرا(س) از یاری نکردن وصی و دختر پیامبر(ص) هر دو، چه بود، دیدگاه ها مختلف است. از قدرت تازه روی کارآمده، وصایای پیامبر (ص) در اطاعت از علی(ع) و حب به اهل بیت شان، خوی و پیمان شکنی، طلبی و دنیاپرستی و... 🔰اما مهم ترین وجه رفتاری مردم این عصر را باید در "پایین بودن سطح دانش و بینش سیاسی" دانست. آنها بعضا اهل تقوای فردی، و نماز شب های طولانی بودند؛ قراء و تالیان برجسته، مجاهدان سابق، اصحاب پیامبر(ص) در میان آنان به وفور دیده می شدند. اما آنها کسانی را بر خود گماشتند که ۲۵ سال بعد، خود عزلشان کردند، نه تنها عزل، که کشتند؛ و سرانجام چنان برای بیعت به سوی علی بن ابیطالب(ع) هجوم بردند که به فرموده مولا، نزدیک بود حسنین علیهما السلام در زیر دست و پا، له شوند. 🔰 همین کم بودن دانش سیاسی، بار دیگر در بزنگاه های حساسی چون جنگ صفین خود را نشان داد. آنگاه که با قرآن بر نیزه کردن معاویه، به تردید افتادند.. آنگاه که دست از یاری امام مجتبی(ع) کشیدند و سرانجام آنجا که کوفیان، برای حسین (ع) نامه نوشتند و سپس در برابر او ایستادند. 🔰این جمله حکیمانه رهبر انقلاب در توصیف علت شکست های تاریخی صدر اسلام، واگویه همین موضوع است: «بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکرّراً گفته ام که، چیزی که ... امیرالمؤمنین علیه السّلام را آن طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود، واِلّا همه مردم که بی دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند.» (12 آبان 1372) 🔸تا دانش سیاسی مردمان این باشد، شِکوه های فاطمی هم خواهد بود... @MaeMaein3 ☀️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج