📣کمپین #حقوق_طلا از بهمن ماه ۹۸ آغاز گردید.
این مطالبه در سال ۱۴۰۱ با تجربیات عملیاتیِ بیشتر دنبال میگردد.
🏅این کمپین تلاش دارد تا جائی که میتواند؛ قراردادهای حقوق، دستمزد، پاداش، عیدی، کارانه، بن، حق مسکن، پاداش و... را براساس محاسبه با طلا گفتمان سازی نماید.
🔸از امروز تا پایان سال، به گفتمان سازی و رفع ابهامات این موضوع برای کارگر، کارفرما و دولت می پردازیم.
🔹همکاری شما در تولید محتوا و انتشار آن میتواند تاثیر زیادی در ارتقای عدالت اجتماعی و کاهش شکاف طبقاتی داشته باشد.
🔗کانال موسسۀ متا
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
💡پاسخ به #سوالات_متداول پولطلا 9️⃣ آیا رمزارزهایی مانند #بیت_کوین بهتر از پولطلا نیستند؟ هفت پاسخ
💡پاسخ به #سوالات_متداول پولطلا
🔟آیا در وضعیت ریالیِ امروز #حقوق_طلا امکان پذیر است؟
هفت پاسخ :
🔹اولا- در دوران گذار از ریال به پولطلا هستیم و برخی چالش های «حقوق طلا» طبیعی است.
🔸ثانیا- میتوان با #یک_پارامتر قراردادی مانند پاداش، بن، آکورد، عیدی و ... شروع کرد و پیش رفت.
توضیح : عیدی کارمندان دولت در سالهای 62 و 63 و 64 با سکۀ طلا پرداخت شده است.
🔹ثالثا- حقوق طلا موجب رضایت شغلی پرسنل و افزایش بازدهی و علاقمندی به شرکت میشود.
🔸رابعا- در همین شرایط ریالی هم سطح عمومی #قیمتها با طلا تنظیم میگردد و به لحاظ اقتصادی میتوان هزینه های پرسنلی را هم -در بسیاری از مشاغل- به طلا منتقل کرد.
🔹خامسا- در وضعیت حقوق ریالی، کارفرما (دولت) از کاهش ارزش ریال منتفع و کارگر (کارمند) متضرر میگردد.
🔸سادسا- پرداخت حقوق طلایی در برخی مشاغل تجربه شده و قابل مطالعه است.
🔹سابعا- با حقوق طلا، چالش های هر سالۀ «کارگر - کارفرما - دولت» تمام میشود.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
📣کمپین #حقوق_طلا از بهمن ماه ۹۸ آغاز گردید. این مطالبه در سال ۱۴۰۱ با تجربیات عملیاتیِ بیشتر دنبال م
📊نمودار 40 سالۀ حقوق ریالی و حقوق پولطلایی
🏛براساس محاسبات ریالی، حقوق پایه از مبلغ 1905تومان در سال 1359 به مبلغ 1835000 تومان در سال 1399 رسیده است.
یعنی حقوق پایه #963_برابر شده است.
🏅براساس محاسبات پولطلایی، حقوق پایه از مبلغ 0.8 سکه در سال 1359 به مبلغ 0.2 سکه در سال 1399 رسیده است.
یعنی حقوق پایه #یک_چهارم شده است.
🤔کدام واحد پولی برای محاسبات شرعی و قانونی، دقیقتر است؟
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔹دهههای آینده دهههای شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به #آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید #ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.
(بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی)🇮🇷
🌷 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد.
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین
یادداشت راهبردیِ #سیدمحمدحسین_متولی_امامی به مناسبت 22بهمن99🇮🇷
متن کامل در سایت بینش تمدنی :
📃 https://bineshetamadoni.ir/2021/02/از-کلینی-تا-خمینی/
نشر مطلب در خبرگزاری رسانیوز :
📃 https://rasanews.ir/fa/news/674676/از-کلینی-تا-خمینی-از-نگرش-فرهنگی-تا-نگرش-سیاسی-به-دین
@MataNevesht عید انقلاب مبارک🌺
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ #سیدمحمدحسین_متولی_امامی به
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین
یادداشت راهبردیِ #سیدمحمدحسین_متولی_امامی به مناسبت 22بهمن99🇮🇷
🔹همواره تاریخ فقه شیعه از کلینی تا خمینی (ره)، به مسأله #ولایت_فقیه توجه داشته است. اما چه شد که تنها امام خمینی توانست این ایده را به یک امر سیاسی واقعی تبدیل کند ولی دیگر فقیهان، از چنین قدرت و توانی برخوردار نبوده اند؟
بخشی از جواب، به شرایط سیاسی، تاریخی و ظرفیت های اجتماعی ارتباط دارد. در برخی مقاطع تاریخی، شرایط سیاسی و یا رشدیافتگی مردم، برای یک انقلاب سیاسی فراهم نبوده و تبعاً فقیهان ناظر به ظرفیت زمانه خود اقدام می کرده اند.
اما بخش دیگری از جواب، مربوط به منظر سیاسی حضرت امام (ره) در مطالعات اسلامی است. براي درك تفاوت نگاه فقيهاني مثل حضرت امام و ساير فقها، لازم است به تفاوت منظر فرهنگي و منظر سياسي توجه شود. #مناظره_اي كه ميان امام خميني و سيد محسن حكيم، 27 مهرماه 1344 رخ داده و در فضاي مجازي قابل جستجو است، حاوي اين تفاوت در فهم دين است.
مرحوم حكيم نگران تنهاماندن و عدم همراهي مردم و ريختهشدن خون مردم است؛ اما امام ايده سياسي اتحاد عالمان ديني را دارد. آقاي حكيم مردم را دروغگو و شيفته دنيا ميپندارد اما مرحوم امام ميگويند: مردم در پانزده خرداد جوانمردی و صداقت خود را نشان دادند.
🔹هرچند پدیده های تمدنی، ریشه در فرهنگ اجتماعی دارند، اما انتقال یک مقوله فرهنگی تا رسیدن به سرمنزل پدیده های تمدنی، نیازمند #فرآوری_سیاسی است. کسی که به دین، از باب یک مقوله فرهنگی نگاه می کند، دغدغهاي جز فهم و اجراي احكام اسلامي ندارد، اما فقيهي كه منظر سياسي برگزيده، اجراي احكام را در مسير اداره جامعه ميداند. در رويكرد فرهنگي، احكام پراكنده ديده ميشود و به قدر متقينها اكتفا ميشود، اما در رويكرد سياسي، به احكام اسلامي به مثابه نرم افزار اداره جامعه ديده ميشود. در رويكرد فرهنگي، فقيه براي مردم احكام ميگويد، ولي خود را زعيم جامعه نميداند. اگر هم زعيم مردم بداند، دغدغه اجراي احكام دارد و دركي از موقعيتمندي جامعه و سياستورزي ندارد. اميرالمؤمنين (ع) ميفرمايند: آفَةُ اَلزُّعَمَاءِ ضَعْفُ اَلسِّيَاسَةِ.
🔹رویکرد فرهنگی، بیرون از میدان سیاست و در محیط های کتابخانه ای و ایزوله، براي مردم و سیاست مداران توصيههايي دارد، غافل از این که سیاست، منتظر چنین توصیه هایی نمی ماند. سیاست مانند بازی شطرنج است و نیازمند تصمیم گیری در موقعیت است. رویکردهای فرهنگی، نمی توانند چنین میدانی را اداره کنند مگر آنکه با #ایده_سیاسی وارد این میدان شوند. اينكه حضرت امام، در شرايطي كه اغلب فقيهان، از ترس خون خود و شيعيان، حكم به تقيه داده بودند، به يكباره ميفرمايند: «مصلحت اسلام از همه مصالح بالاتر است. تقيه حرام است و لو بلغ ما بلغ». چنين گفتاري از يك درك عميق سياسي برخواسته است.
🔹منظر سیاسی به دین، شکل فهم و سطح تحلیل فقیه را ارتقا داده و دین را به مثابه نرم افزار مدیریتی جامعه اسلامی فرآوری می کند. منظر سیاسی به ما می آموزد که احکام اسلامی، برای اداره جامعه اسلامی تشریع شده و اهمیت حکم #زکات_کمتر_از_ولایت_فقیه_نیست ؛ چراکه احکامی چون زکات، خمس، اجرای حدود، دیات، و...، بستر جریان ولایت در جامعه است. منظر سیاسی به فقیه می گوید: «اگر بستر اجرای زکات در این زمانه نیست، بستر آن را خودت محقق کن و با جريان برائت، زكات را به تعطيلي نكش».
ادامه در بخش دوم👇
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ #سیدمحمدحسین_متولی_امامی به
ادامۀ بخش اول👆
🔹منظر سياسي به تغيير معادلات اجتماعي فكر ميكند، نه اينكه فقط حكمي براي رفتارهاي روزمره و #بناهاي_عقلائيه دست و پا كند. منظر فرهنگي ميگويد، هنوز مردم آمادگي يك انقلاب سياسي ندارند، اما منظر سياسي ميگويد طرح سياسي راهبرانه، فرهنگساز است و مردم را با خود همراه ميكند.
🔹کسانی که با نگاه به معضلات اجتماعی امروز ایران، با ناامیدی، عبا به سر کشیده و به گوشه عزلت خزیده اند و به زعم خود، راهی برای نجات انقلاب اسلامی نمی یابند، درکی از حقیقت انقلاب اسلامی ندارند. امام خمینی بزرگ ترین بحران های اجتماعی را با فهم سیاسی نظریۀ ولایت فقیه پشت سر گذاشت و آن چه سال ها در کتب فقهی شیعه، با رویکرد فرهنگی تدریس می شد و حسرت تحقق آن خورده می شد را عملی کرد. هنر امام خمینی این بود که ولایت فقیه را از منظر سیاسی بازخوانی کرد و آن را به یک #موج_اجتماعی و مطالبه عمومی تبدیل نمود. از دل این رویکرد، ایده مقاومت و مکتب سلیمانی جوشید و حرارت آن، جهان اسلام را فراگرفت، تا جایی که ایرانی، عراقي، افغانی، سوری، لبنانی، یمنی و بحرینی را زیر یک چتر واحد متحد ساخت. این اتفاق، با یک ایده سیاسی (تشکیل هسته های مقاومت) تحقق یافت؛ وگرنه با سال ها سخنرانی و توصیه، چنین پدیده عظیمی رخ نمی نمود. به تعبیر آیت الله سیستانی، تأثیر کاری که ایران در یمن کرد، از تأثیر هزاران منبر بیشتر بود.
🔹ایدۀ سیاسی با تقلیل امور به مسائل سیاسی روزمره و حزب بازی تفاوت دارد. ایده سیاسی، پروبلماتیک و مسأله محور است و برآمده از نظریه علمی و ناظر به واقعیت های اجتماعی است. بنابراين ميتوان در اقتصاد و فرهنگ هم ايده سياسي داشت. راهبرد تکامل انقلاب اسلامی، درک سیاسی اسلام و آموزه های دینی، فارغ از نظریه های غربی و کشف ایده های جدید و فرهنگ ساز برای انتقال فرهنگ دینی به عینیت های تمدنی است. تا وقتی #حوزه_های_علمیه ، بدون هيچ ايده سياسي، در حسرت اقتصاد اسلامی و جهش تولید و با آرزوی حذف ربا از جامعه، با توصيه و نگارش كتب و مقالات، اقتصاددانان را به رعايت احكام اسلامي دعوت كنند، روز به روز منزوي تر خواهند شد و اقتصاد اسلامی همچون دیگر نظریه های مدفون شده در کتب دینی که هیچ گاه فرصت ظهور پیدا نکردند، زینت بخش کتابخانه های اسلامی می شود.
🔹دولت اسلامی، مقدمه تحقق تمدن اسلامی است؛ اما دوران شخص محوری تمام شده و باید نیروهای انقلابی، به بلوغ ایده محوری رسیده باشند. مهم آن است که دولت بعد، چه ایده هایی برای تکامل انقلاب اسلامی دارد و آبشخور این ایده ها کجاست. به نظر می رسد رسالت نیروهای انقلابی، تولید، فرآوری و تلاش برای عینی کردن ایده های نوین و کارآمد است؛ اما ایده هایی که خود را همچنان به نظریه های غربی وابسته ندانند و بر #بحران_تمدنی ایرانیان بیش از پیش نیافزایند.
🏅پولطلا، طرح پیشنهادی موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی (متا) برای برداشتن گام دوم انقلاب است که به نظر ما، ایده سیاسی برآمده از متون اسلامی، برای عبور جمهوری اسلامی از گردنه سخت اقتصادی موجود است. پولطلا، ایده #فرآوری_شده سیاسی، برای تحقق تمدنی اقتصاد اسلامی، در بستر کنونی جمهوری اسلامی است.
سلام و درود بر امام و شهيدان انقلاب اسلامي 🇮🇷
22 بهمن 99
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🌺حلول ماه رجب مبارک باد.
🔹پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله :
رَجَبٌ شَهرُ اللّه ِ الأصَبُّ يَصُبُّ اللّه ُ فِيهِ الرَّحمَةَ عَلى عِبادِهِ
🌙رجب ماه بارش رحمت الهى است . خداوند در اين ماه رحمت خود را بر بندگانش فرو مى ريزد.
[عيون اخبارالرضا عليه السلام ، ج 2 ، ص 71 ]
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
«مطالبه گر نظام اقتصادی اسلام» 1️⃣دورۀ اول : نظام پولی جامعه اسلامی (استاد : آقای محمدحسن غلامی)
💻ترم 9 موسسۀ متا
(نظام پولی جامعۀ اسلامی)
🔸همۀ تلاشمان را کردیم که ترم جدید متا را به صورت حضوری برگزار کنیم. ولی با توجه به تمایل دوستان در مناطق مختلف کشور، دوره به صورت #آنلاین برگزار میگردد.
🔹اساتید این دوره :
- مهندس محمدحسن غلامی
- حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قدیری
- حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدحسین متولی امامی
🔗لینک ثبت نام در دوره :
https://survey.porsline.ir/s/ZV2hBcg
🗓روزهای چهارشنبه از 29 بهمن تا 27 اسفند1399 - ساعت 15 تا 17
سرفصل های ترم 9 متا در پست بعدی کانال رسمی موسسه
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
💻ترم 9 موسسۀ متا (نظام پولی جامعۀ اسلامی) 🔸همۀ تلاشمان را کردیم که ترم جدید متا را به صورت حضوری بر
🗓برنامۀ زمان بندی و سرفصل های ترم 9 متا با موضوع نظام پولی
(دورۀ آنلاین)
🏅پس از گذراندن این دوره میتوانید دست بانکداران را از #جیب_تان خارج کنید.
🔗لینک ثبت نام :
https://survey.porsline.ir/s/ZV2hBcg
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
📊نمودار 40 سالۀ حقوق ریالی و حقوق پولطلایی 🏛براساس محاسبات ریالی، حقوق پایه از مبلغ 1905تومان در سا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍بحث حوزویِ تاثیر کاهش ارزش پول در حقوق و دستمزد
(گزیده ای از #مناظرۀ مرحوم سیدعباس موسویان با سیدمحمدحسین متولی امامی)
🏅مطالبۀ ما برای توافقات قراردادیِ پایان سال 99، پذیرش نیم سکه جهت پرداخت #عیدی_1400 است.
عیدی طلا قبلا تجربه شده و کاملا عملیاتی است.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
🗓برنامۀ زمان بندی و سرفصل های ترم 9 متا با موضوع نظام پولی (دورۀ آنلاین) 🏅پس از گذراندن این دوره می
🗒اعلام برنامۀ ترم 9 متا (آنلاین)
1️⃣جلسۀ اول :
آشوب تمدنی ایران معاصر در معیشت و اقتصاد
استاد :
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدحسین متولی امامی
زمان :
چهارشنبه 29بهمن99 ساعت 15
2️⃣جلسۀ دوم :
22رویکرد اقتصادی مطرح در کشور ما
استاد :
🔹مهندس محمدحسن غلامی
زمان :
چهارشنبه 29بهمن99 ساعت 16
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
🔍بحث حوزویِ تاثیر کاهش ارزش پول در حقوق و دستمزد (گزیده ای از #مناظرۀ مرحوم سیدعباس موسویان با سیدمح
🏅کمپین #حقوق_طلا با هدف تورم ناپذیر کردن قراردادهای شغلی فعالیت مینماید.
📣منتظر اخبار جدید این کمپین باشید.
🎯گام اول :
مطالبۀ پذیرش طلا در توافقات #عیدی_1400
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔦بیماریِ مزمنِ حقوق و دستمزد
🔹همواره کارگران از میزان افزایش حقوق سالیانه ناراضی هستند.
کارگران معتقدند؛ مقدار افزایش حقوق، کفاف افزایش هزینه ها را نمیدهد و موجب #کاهش_رفاه ایشان میگردد.
🔸از طرفی کارفرمایان نیز از افزایش حقوق سالیانه ناراضی هستند.
کارفرمایان معتقدند؛ افزایش حقوق، هزینۀ تمام شده را افزایش میدهد و موجب #رکود_و_گرانی میگردد.
⚠️واقعا چرا باید هر دو طرفِ یک توافق، از مبلغ قرارداد ناراضی باشند!!؟؟
این تقابل عجیب و نارضایتیِ عمومی، یک سریال تکراری در کشور ما شده است.
🔍علت بیماری :
دلیل اصلی این بیماریِ مزمن را باید در #معیار_سنجش حقوق و دستمزد جستجو کرد.
وقتی معیاری را برای قرارداد یک ساله در نطر گرفته ایم که هر روز و هر ساعت دچار نوسان ارزش است، نتیجه ای جز نارضایتی عمومی نخواهیم داشت.
💡درمان بیماری :
پیشنهاد میکنیم، معیار ثابتی را برای توافق انتخاب شود که هر سال نیازی به تعیین مبلغ جدید نباشد.
با مبنا گرفتن طلا، کارگر و کارفرما میتوانند روی #ثبات دریافتی و پرداختی خود برای بلندمدت برنامه ریزی نمایند.
🏅به عنوان گام عملیاتی، پیشنهاد می کنیم برای #عیدی_1400 مبلغ نیم سکۀ بهار آزادی در نظر گرفته شود.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا - حجت الاسلام محمدرضا قدیری
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
♦️آدرس غلط کسری بودجه
🔍برخی تصور میکنند؛ عامل اصلیِ خلق پول و تورم، کسری بودجۀ دولت است.
درحالیکه این نمودار نشان میدهد، بانکها عامل اصلی #افزایش_نقدینگی هستند و دولت تنها عامل حدود 20% افزایش نقدینگی است.
🏛درواقع 80% افزایش نقدینگی و تورم برای تامین منافع بانکها ایجاد میگردد.
مردم باتورم، هزینۀ تامین منافع بانکی را میپردازند.
🏅ضمن اینکه استفاده از #پولطلا در ارقام بودجه ، کسری بودجۀ ناشی از کاهش ارزش ریال را از بین میبرد.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🏛مضحکۀ «عدالت بانکی»
( طنز )
دو تا موش یکتکه پنیر را بردند نزد گربه، تا به #عدالت برایشان تقسیم کند.
گربه پنیر را به دقت به دو قسمت تقسیم کرد و آن را در دو کفه یکترازو گذاشت.
یک طرفش سنگینتر بود، پس از آن طرف تکهای برید و در دهانش گذاشت.
حالا طرف دیگر سنگین تر شد!
همین طور ادامه داد تا دیگر چیزی از پنیرها در دو کفه باقی نماند!
موشها که چنین دیدند اعتراض کردند، پس گربه هر دو آنها را هم خورد!
🧀 : پول
😼 : بانک مرکزی
🐭 : کسانی که به سیستم پولیِ بانک مرکزی اعتماد میکنند.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
🗒اعلام برنامۀ ترم 9 متا (آنلاین) 1️⃣جلسۀ اول : آشوب تمدنی ایران معاصر در معیشت و اقتصاد استاد : 🔹حج
🗒اعلام برنامۀ ترم 9 متا (آنلاین)
3️⃣جلسۀ سوم :
اقتصاد مدرن : جادوی پولی و مالی دشمن در اقتصاد جهانی
استاد :
🔹مهندس محمدحسن غلامی
زمان :
چهارشنبه 6اسفند99 ساعت 15
4️⃣جلسۀ چهارم :
اقتصاد ایران : گذشته، حال و آیندۀ معیشت و اقتصاد در ایران
استاد :
🔹مهندس محمدحسن غلامی
زمان :
چهارشنبه 6اسفند99 ساعت 16
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
💡نگاه تمدنیِ حضرت امام خامنهای (حفظه الله)
چهارم اسفند 1399 - دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری
🔹منظومۀ معرفتی و ارزشی اسلام یک مجموعۀ مفاهیمی است که آوردن این مفاهیم به میان #مردم و آنها را به مرحله و منصۀ عمل درآوردن، یک کار بسیار بزرگ و مهمّی است.
🔹 عرض بنده این است که عناوین و مفاهیم معرفتی اسلام جنبۀ #عملیاتی و ترجمۀ عملیاتی پیدا کند و عمل به آنها ممکن و رایج بشود که این به خودیِ خود نمیشود و احتیاج به تلاش دارد.
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔹امام على علیه السلام :
مَعاشِرَ النّاسِ، اَلفِقْهَ ثُمَّ الْمَتْجَرَ ، وَاللّه لِلرِّبا فى هذِهِ الاُْمَّهِ أخْفى مِنْ دَبیبِ النَّمْلِ عَلَى الصَّفا
اى مردم؛ ابتدا احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید.
به خدا قسم که ربا در میان این امت ناپیداتر از حرکت مورچه بر روى سنگ است.
(بحارالانوار، ج ۱۰۳، ص ۱۱۷، ح ۱۶)
🌺ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر مبارک باد.
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📊مهمترین هدف سیستم اقتصادی مدرن، افزایش شاخص GDP است.
🔺برای افزایش شاخص GDP باید به هر بهانه ای، گردش پول را افزایش داد.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
💡پاسخ به #سوالات_متداول پولطلا 🔟آیا در وضعیت ریالیِ امروز #حقوق_طلا امکان پذیر است؟ هفت پاسخ : 🔹
💡پاسخ به #سوالات_متداول پولطلا
1️⃣1️⃣ پولطلا چه نسبتی با گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی دارد؟
هفت پاسخ :
🔹اولا- نظریۀ پولطلا برآمده از مبانی دینی و قابل انطباق با شرایط امروز است.
این دو پارامتر، لازمۀ هر حرکتی به سمت تمدن نوین اسلامی است.
🔸ثانیا- نهادهای مالیِ هماهنگ با #ولایت_فقیه بر بستر پولطلا شکل میگیرند که با سایر نهادهای تمدنی متناسب است.
🔹ثالثا- رهبر انقلاب در ابتدای بیانیۀ گام دوم، نارضایتی خود را از وضعیت عدالت در کشور اعلام میکنند. پولطلا زیربنای عدالت اقتصادی است.
🔸رابعا- طبق بیانیۀ گام دوم؛ اقتصاد قوی، نقطۀ قوّت و عامل مهمّ #سلطه_ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است. این هدف از مسیر پولطلا میگذرد.
🔹خامسا- ایشان راه حل مشکلات را «اقتصاد مقاومتی» دانسته اند. طبعا اقتصاد مقاومتی بدون #پول_مقاوم غیرممکن است.
🔸سادسا- طبق بیانیۀ گام دوم ؛ در جمهوری اسلامی، دلهای مسئولان بهطور دائم باید برای رفع محرومیّتها بتپد و از شکافهای عمیق طبقاتی بشدّت بیمناک باشد.
یکی از مهمترین عوامل محرومیت و شکاف طبقاتی، سیستم پولی و بانکی موجود است.
🔹سابعا- همۀ نخبگان و صاحبان ایدۀ اقتصادی را دعوت میکنیم، طرح خود را در نسبت با #بینش_تمدنی بازنگری نمایند.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
⛔️خرج کردن از دخل دولت بعد
💡این روزها نیروهای انقلابی خود را برای انتخابات آماده میکنند. اما خبر ندارند که -به همت آقای همتی- دولت آینده قبل از تشکیل، تبدیل به #بدهکارترین دولت تاریخ ایران شده است.
🏛بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته، از عملیات بازار باز و اوراق قرضه رونمایی کرد.
موضوعی که همان زمان تحت عنوان «ربای اورجینال» مطرح شد و متاسفانه با عنوان اوراق مرابحه، توجیه شرعی گردید.
🔺در این سیستم مدرن پولی، #آینده_فروشی به عنوان یک منبع درآمد جدید برای دولت مطرح شده است.
دولت در حال صدور چک های بی محل با نرخ ربای بالا است و دولت بعدی را در باتلاق تورم و بدهی غرق میکند.
🏅با #پولطلا به این سیستم درنده خو ، پایان خواهیم داد.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
🗒اعلام برنامۀ ترم 9 متا (آنلاین) 3️⃣جلسۀ سوم : اقتصاد مدرن : جادوی پولی و مالی دشمن در اقتصاد جهانی
🗒اعلام برنامۀ ترم 9 متا (آنلاین)
5️⃣جلسۀ پنجم :
مبانی پول و تناقضات شرعی و کارشناسی و عملیاتی ریال
استاد :
🔹مهندس محمدحسن غلامی
زمان :
چهارشنبه 13 اسفند99 ساعت 15
6️⃣جلسۀ ششم :
معرفی پولطلا و ضرورت آن در اقتصاد مقاومتی و تمدن اسلامی
استاد :
🔹مهندس محمدحسن غلامی
زمان :
چهارشنبه 13 اسفند99 ساعت 16
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
هدایت شده از موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هشدار :
فقهی که توجیه گر سیستم بانکی باشد، دچار فتنه شده است.
🔹تمدن اسلامی یعنی هماهنگی سیاست و اقتصاد و فرهنگ
🔺بزرگترین مانع برداشتن #گام_دوم انقلاب اسلامی، نظام اقتصادی مبتنی بر بانک است.
فیلم کامل در آپارات : https://www.aparat.com/v/qG6Pv
#سیدمحمدحسین_متولی_امامی
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔺شکاف طبقاتی، نتیجۀ اقتصاد گزینشی
(گفتاری از آیتالله مهدی هادوی تهرانی - استاد درس خارج حوزه علمیه قم)
لینک :
meftaah.com/رسیدن-به-عدالت-و-استقلال-اقتصادی-با-فرا/
✅نظام اقتصادی اسلام بر #حفظ_ارزش و مالیت، صیانت از مالکیت و پذیرش تنوع مالکیت و آزادی اقتصادی بنا شده و هدف مکتب اقتصادی اسلام، رسیدن به عدالت اقتصادی در داخل و پیدا کردن قدرت اقتصادی در خارج است.
🔹برای رسیدن به اهداف اقتصادی اسلام ، باید مبانی اقتصاد اسلامی را پیاده کنیم و #نهادهای اقتصادی اسلام را شکل دهیم؛ سپس منتظر باشیم تا به اهداف برسیم.
♦️وقتی نه مبانی را درست سامان دادیم و نه نهادها را درست شکل دادیم و برخی از نهادها را به شکل گزینشی آن هم با یک سری محدودیتهایی پذیرفتهایم، نتیجه این میشود که به جای #رفاه_عمومی ، گرفتار فقر عمومی میشویم و به جای اینکه ثروت تعدیل شود و فاصله فقیر و غنی کاسته شود، این فاصله بیشتر میشود.
توضیح متا :
🏅ضمن تشکر از شجاعت و حُریّت آقای هادوی، پیشنهاد میگردد #پولطلا و نهاد ضرب سکه به عنوان بستر اصلیِ حفظ ارزش و مالیت، مورد بحث قرار گیرد.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir