32.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مردم فلسطین به ما چه ربطی دارند؟
🔺️بیانات آیتالله مصباح یزدی(قدس سره) در مورد نقش امام خمینی (رحمه الله علیه) در اهتمام به سایر مسلمانان و انسان های جهان، ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
#روز_قدس
🌙 @mesbahyazdi_ir
20.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 من بعد از من
تغییر و تحول شخصیتی تجربه گر پس از تجربه نزدیک به مرگ
🔸 این قسمت: خاک و خاکستر
باقر حسین زاده. ۳۶ساله از قم.
هر روز ساعت ۱۷:۳۰
بازپخش: ساعت ۲۲:۳۰ و ۱۲:۳۰ روز بعد
از شبکه چهار سیما
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
#زندگی_پس_از_زندگی
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
#فصل۴
🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کاش خاک بودم
گناهانی که منجربه سوختن تجربه گر در آتش دوزخ شد
🔸 این قسمت: خاک و خاکستر
باقر حسین زاده. ۳۶ ساله از قم.
هر روز ساعت ۱۷:۳۰
بازپخش: ساعت ۲۲:۳۰ و ۱۲:۳۰ روز بعد
از شبکه چهار سیما
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
#زندگی_پس_از_زندگی
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
#فصل۴
🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 لحظه سخت جان دادن
روایت تجربهگر از سختی لحظه جان دادن به دلیل گناهانی که مرتکب شده بود
🔸 این قسمت: خاک و خاکستر
باقر حسین زاده. ۳۶ ساله از قم.
هر روز ساعت ۱۷:۳۰
بازپخش: ساعت ۲۲:۳۰ و ۱۲:۳۰ روز بعد
از شبکه چهار سیما
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
#زندگی_پس_از_زندگی
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
#فصل۴
🌸🌸🌸🌸🌸
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 گر نگاهی به ما كند زهرا (س)
تجربهگری که به خاطر حب امام حسین(ع) توسط حضرت زهرا (س) مورد شفاعت قرار گرفت
🔸 این قسمت: خاک و خاکستر
باقر حسین زاده. ۳۶ ساله از قم.
هر روز ساعت ۱۷:۳۰
بازپخش: ساعت ۲۲:۳۰ و ۱۲:۳۰ روز بعد
از شبکه چهار سیما
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
#زندگی_پس_از_زندگی
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
#فصل۴
🌸🌸🌸🌸🌸
🌷حضرت محمد صلیالله علیهوآله:
💎فَمَن لَم یُغفَر لَهُ فِی رَمَضانَ فَفِی أَیَّ شَهرٍ یُغفَرُ لَه
💎کسی که در رمضان آمرزیده نشود، در کدام ماه آمرزیده خواهد شد؟
📚امالی(صدوق)، ص۵۳
#ماه_رمضان
#حدیث_زندگی ۴۹
🌸🌸🌸🌸🌸
#شب_قدر
🔻 انسان برای بهره برداری از ظرف زمان یک الگویی می خواهد و این را قرآن با ظرافت و لطافت، در بیان ظرفیت لیلةالقدر روشن کرده است که ببینید یک سرفصل زمانی ۱۲ ساعته به نام لیله میتواند بهتر و برتر و بالاتر باشد از شصت هزار برابر خودش که الف شهر است.
🔸 آن وقت اگر به همین الگودهی قرآن در بخشهای دیگر غیر از این ظرف زمان [مثل ظرف مکان یا ظرفیت استفاده از اولیاء یا ظرفیت اعمال خاص و...] توجه و استفاده بشود، از یک شیعه یا یک مسلمان یک موجوداتی بینهایت با این الگوها میتواند درست کند.
کد ۴۲۴
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
#عارف_کبیر_استاد_جعفر_ناصری ۲۵
🌺🌺🌺
🔷 اى مولاى من!
شناختی که از تو دارم، راهنمای من بهسوى تو است
و عشقم به تو، واسطه و شفاعتگرم به پیشگاه تو
🔶 مَعْرِفَتِی یَا مَوْلایَ دَلِیلِی عَلَیْکَ
وَ حُبِّی لَکَ شَفِیعِی إِلَیْکَ
🔸 دعای ابوحمزه ثمالی
تفکّر برای تذکّر | #قطره_باران
🌺🌺🌺
#کلام_بزرگان
معنی مراقبه، کشیک نفْس را کشیدن است؛ که مبادا اعضاء و جوارح را به خلاف وا دارد و عمْر عزیز را که هر آنی از آن، بیش از تمام دنیا و مافيها قیمت دارد، ضایع بگرداند.
آیتالله شیخ محمد بهاری
تذكرة المتقين: ۵۶
🌺🌺🌺
مصباحیه ...
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیههای ۱۴۰۲ سحر بیستوسوم؛ «حقیقت توحیدی امیرمؤمنان علی علیهالسلام» استاد
سحر بیستوسوم؛
«حقیقت توحیدی امیرمؤمنان علی علیهالسلام»
آیتالله استاد علی فروغی
یکم؛ 👈 00:53
از امام صادق علیهالسلام پرسیدند که منظور از «انسان» در آیات ابتدایی سوره مبارکه الرحمن، کیست؟ حضرت در پاسخ فرمودند: «علی علیهالسلام». انسان برای شناخت خود باید علی علیهالسلام را که حقیقت و ذات انسان است، شناخته و درک کند. همچنان که ذات آب رطوبت است، ذات انسان، علی علیهالسلام است. نه آب میتواند بدون رطوبت، آب باشد و نه انسان میتواند بدون علی علیهالسلام، انسان!
دوم؛ 👈 02:30
آبی که از آسمان میبارد تا بشوید و پاک کند، در ظاهر باران است. اما امام باقر علیهالسلام میفرمایند منظور از آسمان، رسول خدا صلیاللهعلیهوآله است و منظور از آب نازلشده علی علیهالسلام. اگر ولایت علی علیهالسلام بر انسانها نبارد، بشر راهی برای طهارت و پاکی نخواهد داشت.
سوم؛ 👈 04:55
ما به علیبنابیطالب علیهالسلام محتاج و نیازمندیم. او را چه نیاز به ماست وقتی ذات «الله جلجلاله» را مس فرموده است؟ علی علیهالسلام از خود بیخبر و غرق در عالَم توحید است. از این روست که محبت و معرفت او، محبت و معرفتِ الله است.
چهارم؛ 👈 05:58
امیرمؤمنان علی علیهالسلام چنان کوه بلند توحید است که سیلهای حقایق آفرینش از آن جاری است. نیز هیچ بلندپروازی نمیتواند در رفعت و بلندای مقام علی علیهالسلام پرواز کند.
پنجم؛ 👈 06:47
علی علیهالسلام با همه عظمت توحیدیاش، توان تحمل ثقل و سنگینی وجود توحیدی پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله را ندارد. به همین دلیل بود که در لحظه شکستن بُتهای کعبه، علی علیهالسلام پا بر دوش مبارک نبی اسلام صلیاللهعلیهوآله نهاد. این یعنی، علی علیهالسلام از همه بیشتر به پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله نزدیکتر، شایستهتر و نیز امام بعد از ایشان، اوست.
🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیههای ۱۴۰۲
سحر بیستوچهارم؛ «آموزههایی چند از قرآن کریم»
حجتالاسلام استاد عیدی
پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون
پس از اذان صبح (به افق تهران)
🌺🌺🌺
vasiyyateh emam sadegh be ebne jondab-18.mp3
6.77M
#درس_اخلاق
🎙آیت الله #مصباح_یزدی (ره)
🔰پندهای امام صادق علیهالسلام به رهجویان صادق
🔹جلسه هجدهم:
چند نکته و سفارش اخلاقی(1)
🗓18 ارديبهشت 1377
🌸🌸🌸🌸🌸
💠 خاطره ویژه | امانت
🔸️تقریباً چهلوپنج دقیقهای به اذان مغرب و عشا مانده بود. رفته بودم منزل حاجآقا به ایشان سری بزنم. تنها بودند؛ حتی حاجخانم هم نبودند. حاجآقا داشتند پاهایشان را چرب میکردند. سالها بود زانودرد و پادرد همپایشان شده بود. دکترها روغنهایی را تجویز کرده بودند و باید هر روز پایشان را چرب میکردند.
🔸️احوالپرسی همیشگی و خوشوبشی کردیم. حاجآقا همچنان مشغول بودند که از من خواستند چیزی برایشان بیاورم. میخواستند بگویند متکا را بیاور که کلمهاش یادشان نیامد! چند ثانیه کشید. مقداری که گذشت متوجه شدم و متکا را برایشان آوردم.
🔸️سرشان را انداخته بودند پایین. غرق فکر شدند. چند دقیقهای سکوت شد. رو کردند به من و بغضآلود و با صدای لرزان گفتند: «آدم گاهی اوقات کلمه به این سادگی که شاید هزاران بار در طول زندگی با آن سروکار داشته، یادش میرود، اگر روزی به ما گفتند که خدایت کیست و یادمان رفت آن موقع چه خاکی بر سر کنیم؟ اگر گفتند که امامت کیست و یادمان رفت، اگر گفتند کتابت چیست و یادمان رفت! آنجا باید چه کنیم؟»
آن بغض سنگین اشک شد و کمکم از چشمانشان سرازیر شد.
🔸️ این سؤال را تکرار کردند. گفتند: «چه کار کنیم؟» فکر میکردم این پرسش مقدمه توضیحی است، اما دیدم ادامه دارد. باز هم مرتب از من پرسیدند.«به نتیجه ای رسیدی؟ فکر کردی؟» همزمان خودشان هم حال معنوی دیگری پیدا کرده بودند که لحظهبهلحظه تشدید میشد.
🔸️نزدیک اذان شد. از وضو که برگشتند دوباره با بغض و اشک پرسیدند: «خب! به نتیجه ای رسیدی چه کار کنیم؟» مات و مبهوت مانده بودم. رفتند سمت چوبلباسی. عطرهای دمدستیشان را آنجا میگذاشتند. صدای اذانشان در خانه پیچید. وقتی نزدیک سجاده شدند، بغض صدایشان ترکید. به پهنای صورت اشک میریختند. گفتند: «شما که جوابی به این سؤال ندادی! اگر پرسیدند اسم خدایت کیست اگر یادمان رفت چه کنیم. اما فکر میکنم این «علی علی» گفتنهای ما در طول زندگی که هر جا توانستیم و از دستمان برآمد، مدام گفتیم «علی علی» این «علی علی» گفتنها ما را رها نمیکند. ما را ول نمیکنند. امیرالمؤمنین (علیه السلام) به جایش میآیند و جواب این «علی علی» گفتنها را میدهند. اگر هم یادمان برود به ما یادآوری میکنند.»
🔸️بعد بلافاصله گفتند: «اگر در این دنیا ایمانمان را امانت بدهیم دست امیرالمؤمنین (علیه السلام) به شرطی که ایمان را خراب نکرده باشیم، بگوییم این امانت خدمت شما آن لحظه و جایی که من احتیاج دارم، این را به من برگردانید؛ بعید میدانم امیرالمؤمنین کسی باشد که بخواهد از امانت نگهداری نکند و حتماً آدم امینی است. مهم این است که ما ایمانمان را امانت دهیم. این علی علی گفتنها آنجا کار خودش را میکند.»
🔸️مشغول نماز مغرب شدیم. نماز عجیبی شد. ادعا ندارم همیشه با ایشان بودهام و حالاتشان را دیدهام، اما در سنوسال خودم و در موقعیتهایی که با حاجآقا ارتباط داشتم، کمتر چنین نمازی از ایشان دیده بودم. با حال و پر اشک. بین هر آیه سوره حمدشان گریه میکردند.
🔸️بین دو نماز بحث را ادامه دادند و تأکید کردند روی اینکه آدم ایمانش را بسپارد به دست آنها، آنها شب اول قبر برگردانند.
🔺️خاطره ای از نوه آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)
#خاطره
#امام_علی
🌸🌸🌸🌸🌸
آیت الله مصباح :
🔸️ مقام مناجات برای این است که آمرزش و جبران گناهان بشود و [عمدتاً] توجه به این است که حالی در آدم پیدا شود تا مورد مغفرت خدای متعالی قرار گیرد.
۱۳۹۸/۰۱/۲۱
#قرار_عاشقی
🌸🌸🌸🌸🌸
وَ قَالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا (فرقان/۳۰)
ترجمه:«و ( در آن روز ) فرستاده خدا گوید: ای پروردگار من ، همانا قوم من ( امت من از زمان بعثت تا آخر دنیا ) این قرآن را متروک گذاشتند ( و از درک معارف و عمل به آن اعراض نمودند ).»
آیت الله مصباح :
💠 هیچ خیانتی، هیچ جنایتی، هیچ ناشکری و کفران نعمتی به این اندازه زشت نیست که: در روز قیامت، پیغمبر صلیاللهعلیهوآله شکایت میکند از عدهای که قرآن را ترک و رها کردند.
۱۳۹۶/۰۹/۰۹
#نکته_قرآنی
🌸🌸🌸🌸🌸
بدی دنیا از دلبستگی ماست.mp3
1.1M
بدی دنیا از دلبستگی ماست
🔸️آن دنیایی که شایسته نکوهش اخلاقی است، این نکوهش [در واقع] به خود ما باز می گردد که دل ببندیم به این دنیا و آخرت را فدای دنیا کنیم، این مذموم است. و الا اگر دنیا را دوست بداریم و طول عمر بخواهیم برای این که ثواب آخرتمان بیشتر شود، برای این که خدمت به خلق خدا بیشتر داشته باشیم، معرفتمان به خدا بیشتر شود، علم و کمالمان بیشتر شود، این زندگی مطلوب است. این هم ارزشمند است، نعمت بزرگ خدا است.
🔸️باید قدرش را بدانیم و شکرش را هم به جا بیاوریم، بدی برای دلبستگی و فریب خوردن از دنیا، دنیا را جای آخرت گرفتن و وسیله را جای هدف گرفتن است، این بد است، لذا [در قرآن] می فرماید: «متاع الغرور»(حدید، ۲۰) یعنی فریبتان می دهد.
درس اخلاق جلسه دوم، شب سوم ماه مبارک رمضان
۱۳۹۳/۰۴/۱۰
#درس_اخلاق
🌸🌸🌸🌸🌸
«بهترین هدیه به امام عصر علیهالسلام»
#پاسخهای_استاد_مؤیدی_به_پرسشها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
ایتا | اینستگرام | آپارات
مکاسب آیت الله العظمی سبحانی.mp3
485.6K
🔊#فقه| مکاسب آیت الله العظمی سبحانی، متن آموزشی شده مکاسب شیخ اعظم
🎙استاد علی فرحانی
📚گزیده تدریس مکاسب. جلد سوم. موسسه دارالهدی. سال 94.
#فقه #مکاسب
#پای_درس_استاد_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
▪️﷽ انالله و انا الیه راجعون▪️
درگذشت همکار و صدیق مکرم جناب
حجت الاسلام والمسلمین
سید مصطفی حسینی
را به خانواده محترم ایشان و همکاران گرامی بنیاد علمی فرهنگی هاد، تسلیت عرض میکنیم.
@BonyadHad
👈🏻مراسمات اطلاع رسانی میگردد...
ایشان (مرحوم آقا سید مصطفی حسینی) مانند ستاره در شهر #قم می درخشد...
#عارف_کبیر_استاد_جعفر_ناصری ۲۵
lobollobab14
هدایت شده از یادداشت خوانی
◀️رسانهای به نام شیخ حسین انصاریان
🔰سهگانهای که میتواند الگو شود
⭕️در ایام نوجوانی، شهر ما میزبان یک واعظ تازه به شهرت رسیده شد. مسجد جامع شهر یعنی محل سخنرانی همان واعظ جای سوزن انداختن نبود. در نبود رسانههای همنشین آدمها و در دورانی که شنیدهها کار هزاران شبکه و پیامرسان اجتماعی را میکرد، مردم شهر از لسان گروههای مرجع شهر وصف واعظ را شنیده بودند. میگفتند دوره شیخ حسین انصاریانها تمام شده و دوره این آقایان رسیده. سیدی و ویدئوی واعظ دست به دست میچرخید. او بر شوق مردم به نوگرایی و موج رسانههای جدید سوار شد و اتفاقاً همین شوق و موج زمینش زد. او رفته و شیخ حسین انصاریان مانده، در ذهن و یاد و بیان مردم شهر ما و چه بسا همه کشور.
⭕️شیخ حسین انصاریان، یک رسانه است و نه حتی یک «انسان رسانه» که وصف اینفلوئنسرهای پرفالوئری است که هر یک در رسانهای مشغول به کارند، و آنانند که به محل کارشان وزن و اعتبار و شهرت میدهند، در ایران و جهان. اما شیخ حسین همه ویژگیهای یک رسانه را دارد. رسانه، با سهگانه بستر یا ابزار، مخاطب و پیام تعریف میشود و البته انواع و اشکالی همچون یکسویه یا دوسویه، انبوه و غیرانبوه دارد. مهمتر از تعریف رسانه یا تمجید از شیخ حسین و تطبیق کاری که او میکند، بر ارکان رسانه، این است که یک بار بهتر ببینیم و بدانیم که او چه میکند.
⭕️امسال و پارسال، دعاهای شیخ حسین برای معتادها و زنان بدکاره در شبکههای اجتماعی دیده شد. او به دنبال دیده شدن است؟ او از روی عمد به دنبال ویژگی یا وجه متمایزی است که ترند شود؟ شاید. اما چرا دیگر وعاظ و روحانیون چنین فکری به ذهنشان نرسیده است؟ دو ویژگی شیخ حسین کمک کرده است تا او از این حیث، بر هملباسهایشان تقدم داشته باشد. او مردمی است و البته بیش از مردمی بودن، لوطی است، عیار است، جوانمرد است، مشتی است. این بیان، تقدیر از شیخ حسین نیست، تلاشی است برای توضیح رویکرد او به مسائل. امسال او پس از دعا برای زنان بدکاره، دو نکته میگوید: اولاً بدکارهها را جدا نمیکند و بر دعایش تخصیص نمیزند که بگوید منظورم زنانی است که به خاطر معیشت و از روی اجبار دامان خود را آلودهاند. بلکه میگوید بدکارهها، چه آنانی که از روی اجبار دست به چنین کاری میزنند و چه آنانی که اسیر هوای نفسند. این نگاه، یعنی بهرهمندی از نوعی شفقت نبوی که روحانیت را در خدمت مردم قرار میدهد، و نه فراتر و برتر از ایشان، شیخ حسین را رسانه کرده است.
⭕️منبر شیخ حسین، پیام دارد، اما پیچیده نیست. پر از شعر و ضربالمثل و حکایت است، اما سرراست و مستقیم است. بیسواد و باسواد، پیر و جوان، زن و مرد، میفهمندش. برخی روحانیون تصور میکنند برای حل مسائل پیچیده جهان، تکلیف دارند و باید الزاماً به شکلی سخت و صعب در یک منبر، در یک دهه، در یک ماه همه چیز را حل کنند یا برای همه خط و نشان بکشند. از سویی دیگر، هستند عدهای هم که پردازش نمیدانند و همه حرف و بیانشان در یک خط و چند دقیقه تمام میشود و سناریو و طراحی و تعلیق و تفسیر و تبیین و توضیح نمیشناسند. ممکن است مخاطب ماجرایی یا آیه و حدیثی از زبان روحانی یا آخوندی شنیده باشد، اما وقتی شیخ حسین از آن میگوید، در جان او مینشیند. هنر همین است که یک پیام را به شکلی طراحی و تزئین کنید که اقناعساز باشد نه تنفرزا.
⭕️شیخ حسین، فقه را لاغر نمیکند، از شریعت نمیزند، پایبند و ملتزم به اصول شرعی است و مرزهای حلال و حرام را محو نمیکند. اهل غش نیست. گفتگو با مردم، ارتباط با آنان، شهرت، سخن گفتن برای جمعیت میلیونی، برخورداری از پامنبری و طرفدار، سبب نشده او از وجوب حجاب و حرمت مشروبخواری، نهی از ارتکاب گناهان کبیره و اهمیت شعائر دینی بکاهد. او به واقع پاسبان مرزهای غیرت دینی است. اما در ضمن مراقبت دارد که وزن و ضریب پیامهایش متناسب با اهمیت احکام در فقه باشد. تصویر شیخ حسین از دین، کاریکاتوری نیست؛ درختواره است. در نظر او، ریشه و مبنا، بازگشت به سوی خداست، بندگی الله است. از این جهت است که او به دعا اهمیت بسیار میدهد. اگر مرتضی مطهری فیلسوف فطرت بود، حسین انصاریان مبلغ فطرت است.
⭕️این سهگانه یعنی نگاه نبوی و دلسوزانه به مردم، طراحی سناریوی اقناعی برای پیامهای ساده دینی و وزندهی به احکام و دستورات مبتنی بر یک درختواره، سهگانه تبلیغی شیخ حسین انصاریان است. آیا او و روش و منش تبلیغی او اشکال و ایرادی ندارد؟ آیا او نمیتوانسته در همه سالیان گذشته بهتر عمل کند؟ حتماً جای اصلاح و ارتقاء و پیشرفت هست، اما حسین انصاریان، وزین و معتبر است و واعظهای رسانهمحور، شیوخ توئیتری و اینستاگرامی نباید گمان برند که برای اصلاح جامعه باید دست به هر کاری بزنند که امیرالمؤمنین علی علیهالسلام فرمود: «کن فیالناس و لاتکن معهم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخ حسین انصاریان در سخنرانی شب بیست و سوم #ماه_رمضان :
من گناهِ گنهکاران را از سر لجبازی نمیدانم، اگر هم به احتمال خیلی ضعیف یکی از سر لجبازی گناه میکند
این لجبازی بی حجاب شدن، خواهر باکرامتم، خواهر عزیزم، خواهر هم دینم، خواهر هم کشورم این لجبازی به درد مردم نمیخوره، اصلا به اونها بر نمیگرده!
لجبازی با کی؟
▫️ از شما مادرم، خواهرم، هم دینم سوال میکنم، اگر این لجبازی به خدا بر گرده تقصیر خدا چیه؟ ...
▫️ خدا که میگه خانم، دختر صورت زیبا بهت دادم ...
▫️ جرم پرودگار چیه که باهاش مخالفت میکنید؟
▫️ همین سوال را از بقیه گنهاکاران دارم، از ربا خواران.
▫️ از گناهتان دست بردارید تا خدا شما را ببخشد.
روایت شیخ حسین انصاریان از سامان دادن وضعیت مراکز فساد و زنان بدکاره
▫️... با اعلامیه ای همه زنان آنجا را فراخواندیم؛ البته آن ها سه دسته جوان، میانسال و سالمند بودند. برای سالمندان مقرری تعیین کردیم که ماهانه به آنها پرداخت می شد. میانسال ها و بعضی از جوانان را با آماده سازی و توبه دادن، به خانواده هایشان تحویل دادیم. شماری از از زنان جوان را نیز شوهر دادیم که در این بین، چند نفر به عقد کارمندان دایره منکرات در آمده و زندگی سالم و پاکی را تشکیل دادند و اکنون نیز صاحب فرزندانی هستند که گاهی هم پای منبر من می آیند.
🔹بدین ترتیب کل منطقه از فحشا و منکر و مواد مخدر پاکسازی شد. فورا با چند بلدوزر، منطقه را با خاک یکسان کردیم ؛ بخشی به بیمارستان فارابی واگذار شد و بخش اعظم دیگر برای احداث پارک و مرکز تفریحی برای همشهریان اختصاص یافت.
▫️روزی در ادامه کار، طی نامه ای خدمت حضرت امام نوشتم که ما دست به این کار خطیر زده ایم و اکنون باید مخارج چهار هزار زن را بپردازیم و تقاضای کمک مالی کردم. حضرت امام فرمودند: « اگر از کمک های مردمی تامین نشدید، من به شما اجازه می دهم از سهم امام استفاده کنید.» نیز در ادامه کار، آقای گیلانی مبلغ سه میلیون تومان دیگر به ما دادند که در پایان مقدار زیادی اضافه آمده بود. خواستیم مقدار باقی مانده پس بفرستیم که ایشان گفتند : «در امر خیر دیگری به مصرف برسانید.»
🔹به دنبال کار ما در تهران، در شهرهای دیگر نیز مراکز فساد و فحشا برچیده شد که بعضا از ما راهنمایی و خط و مشی می گرفتند. مراکز فحشا، علاوه بر معصیت و عواقب وخیم اخروی، آلودگی و بیماری بسیار بدی هم داشت و خیلی از جوانان به مرض های مختلف دچار می شدند.
🔻من در آن مدت با چهار هزار زن سر و کار داشتم. آن ها به دفتر اداره می آمدند، صحبت کرده، مشکلاتشان را مطرح می کردند. من هم به آنها راهنمایی و کمک می کردم. خدا شاهد است که در این مدت من همیشه سرم پایین بود و حتی چهره یکی از آنها را ندیدم. اضافه بر آن، برای آن که کارم خالص و مخلص برای پروردگار باشد، در این امر خیر یک ریال دستمزد هم نگرفتم. بچه های اداره هم همه پاک و سالم بودند ...
▫️گاهی مجله ها و رسانه های جمعی، با زنانی که از آن مراکز فساد رهایی یافته و دنبال زندگی سالمی رفته بودند، مصاحبه می کردند. روزی ساعت ده صبح، یکی از آن مصاحبه ها از طریق رادیو پخش شد. من خودم شنیدم که خبرنگار از دختر جوانی سوال کرد که «شما قبلا کجا بودید و چه می کردید؟» او گفت: «من اصلا به قبل و بعد کاری ندارم و هیچ حرفی برای گفتن ندارم. فقط این را می خواهم بگویم که یک نفر آمد و مرا نجات داد که او هم پدر من است و هم عمویم، هم برادر و دایی و مادرم، او همه کاره ی من است. او شیخ حسین انصاریان است.»
▫️خاطرات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صص 179 و ۱۸۰.