◽️علامه مصباح ریشههای انحراف اصلاح طلبی و اعتدال گرایی را برملا کرد
حجتالاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی:
◾️آیتالله مصباح این مبارز خستگی ناپذیر در مقابل خوانشهای لیبرالیستی از دین تحت نام اصلاحطلبی و اعتدالگرایی که ریشه و یا شیوهای غیر دینی و حتی ضد دینی داشت به حمایت از انقلاب برخاست و روشنگری کرد و ریشههای منحرف آنها را بر ملا کرد.
◾️در سخنرانیهای قبل نمازجمعه و در منبرها و چه در سفرها به اقصی نقاط کشور و به تنهایی وظیفهای که یک مجموعه باید انجام میداد را به عهده گرفت.
.روی عنوان ابی کلیک کنید.
@mesbahieh
شبکه اعزام سخنران و استاد عمار يزد برگزار میکند:
🔹چهارمین نشست مجازی #عمار_انقلاب
🎤 سخنران: آیتالله محمود رجبی، قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو شورای عالی حوزه علمیه قم
💠 موضوع: سبک تربیتی مرحوم علامه مصباح یزدی (ره)
📅 دوشنبه ١٣٩٩/١١/١٣ ⏰ ١٩:٣٠
🌐 از لینک زیر به عنوان میهمان وارد شوید:
📲 http://yun.ir/4xilr1
🔰 اینستاگرام ↙️
https://www.instagram.com/ammaryazd.ir
ابراهیمی1_2.mp3
16.66M
✳️#مصاحبه_صوتی
🔻تبیین مکتب فلسفی آیت الله مصباح یزدی(ره)
💠حجت الاسلام عبدالجواد ابراهیمی فر،
شاگرد آیت الله مصباح.
ابراهیمی2_1.mp3
11.48M
✅#اختصاصی
✳️#مصاحبه_صوتی
🔻ساختارآموزشی در منظومه فکری
آیت الله مصباح یزدی(ره)
💠حجت الاسلام ابراهیمی فر
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عمار #انقلاب #مصباح
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فرج نژاد1_1.mp3
18.96M
✅#اختصاصی
✳️#سخنرانی_صوتی
🔻مدیریت علمی و ژورنالیسم علم در اندیشهی آیت الله مصباح یزدی
💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد
🔘استاد حوزه ودانشگاه
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#علم #ژورنالیسم #اندیشه #مصباح_یزدی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فرج نژاد2.mp3
15.92M
✅#اختصاصی
✳️#سخنرانی_صوتی
🔻مدیریت علمی و ژورنالیسم علم در اندیشهی آیت الله مصباح یزدی (قسمت دوم)
💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد
🔘استاد حوزه ودانشگاه
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#علم #ژورنالیسم #اندیشه #مصباح_یزدی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻فیلسوف انقلاب اسلامی و خدمات متقابل انقلاب و تفکر
✍️داود مهدویزادگان
🔹علاوهبر جنبه وفاداری ایشان به مشرب عقلی در مباحث علمی، به ویژگی دیگری در دانش و تخصص ایشان میتوان اشاره کرد و آن وسعت آگاهی ایشان از مکتبها و موضوعات و مباحث فلسفی است.
🔹براساس دریافتی که من از درسهای ایشان دارم عرض میکنم که علامه مصباحیزدی(ره) در شرح کتب فلسفی، چه شرح شفاء بوعلی یا شرح مرحوم خواجه نصیرطوسی بر کتاب الاشارات و التنبیهات بوعلی و یا درسهای اسفار اربعه ملاصدرا و یا درسهای نهایه الحکمه، میتوان کاملا مشاهده کرد که در هر جایی که نویسندگان این آثار بزرگ اشاراتی اجمالی به مکتبها و دیدگاههای فلسفی و آثار فلسفی داشتند، جناب استاد علامه مصباحیزدی بهعنوان یک معلم و شارح کتاب فلسفه برخود لازم میدانست که دیدگاهی را که به اجمال اشاره شده، باز کند.
🔹وقتی این بحثها را میبینیم که علامه مصباح در شرح خود بی هیچ ترس و واهمهای دیدگاهها را باز میکند و بهطور مبسوط و به قدر نیاز، آن دیدگاهها را مطرح میکند و از ابعاد و جنبههای مختلف به آن میپردازد، حس میکنیم که چقدر ایشان به آرا و اندیشههای فلسفی فیلسوفان مسلمان مسلط هستند، چقدر با مباحث عمیق فلسفی آشنایی دارند و بر آنها اشراف دارند. مهمتر از همه اینکه ایشان این مباحث را در کمال تواضع و فروتنی مطرح میکردند.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3522
تاثير مقاومت و افشاگري مبارزان نهضت بر پيروزي انقلاب.mp3
4.56M
🔴افشاگری آیتالله مصباح علیه رژیم پهلوی
♨️بازخوانی وقایع نهضت امام خمینی به کلام تاریخ نگار انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی
✳️به مناسبت ایام مبارک دهه فجر
🔹ماجرای اعلامیه مشترک آیت الله مصباح، مرحوم آیتالله پهلوانی،حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی در شرایط #خفقان_بار سالگرد #انقلاب_سفید شاه
🔸 نقش ویژه آیتالله مصباح و شهید مطهری در پیشگیری از انحراف مبارزات و جذب نیروها به حرکتهای مارکسیستی و کمونیستی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✅ سوال هوشمندانه، پاسخ عالمانه!
❓سوال مهم آقای رحیمپور ازغدی از حضرت آیتالله مصباح یزدی(ره):
اگر امروز چهل سال جوانتر بودید، چه مسائلی را در اولویت کاری خود قرار می دادید؟
✳️ پاسخ علامه مصباح یزدی(ره):
«به نظر من در چند مسأله باید بیشتر کار شود؛ در حوزه علوم اجتماعی و به ویژه علوم انسانی که اسلامی سازی آن ها مطرح است، در بین آن، آنچه بیشتر احتیاج به کار دارد، رابطه مسائل فردی و اجتماعی یا به عبارت دیگر رابطه روانشناسی و جامعه شناسی در قسمت های مختلف آن است؛ این که اصل کدام است و از کدام باید شروع کرد؟ آیا جامعه شناسی فرع بر روانشناسی است و یا روانشناسی مقدمه جامعه شناسی است و اصالت با جامعه است؟
هم چنین در مسائل دینی تبیین رابطه تقدیر با اختیار مهم به نظر می رسد؛ تبیین توحید افعالی با وجود وظایف سنگین که تا پای جان دادن بر عهده انسان وجود دارد باید مورد توجه قرار گرفته و تبیین شود.»
🌐 بیشتر در پایگاه اطلاعرسانی آثار آیتالله مصباح یزدی👇👇👇
http://mesbahyazdi.ir/node/6720
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
✳️ گروه علمی فلسفه علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار میکند
✅ دیدگاه آیتالله علامه مصباح یزدی درباره علوم انسانی اسلامی
🔷 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمدحسین شریفی عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔶 دوشنبه 13 بهمن 1399 ⏰ 19
🏢 مكان حضوري: قم، خ 19 دي، كوچه 10، كوچه 2
🌐 آدرس مجازي جلسه👇👇👇
http://hekmateislami.com/?page_id=10685
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
✳️ بزرگداشت حضرت علامه مصباح(ره) و ایامالله دهه فجر
✅ سخنران: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر قاسم روانبخش، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🗓 شنبه 1399/11/11 ⏰ 20:30
🔹 شهرستان لالجین، مسجد امام حسن علیهالسلام
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
1399-11-11-Shobahat-OstadJafari.mp3
3.13M
🔺بررسي مواجهه استاد علامه مصباح يزدي(ره) با جريانهاي روشنفکري ديني
🔺جلسه اول: استاد مصباح و جريان روشنفکري ديني علم گرا ✳️ روشنفکری دینی مدعی جمع میان سنت و تجدد است که علیرغم این که خود را در میانه رویکرد روشنفکری لائیک و اسلام سنتی معرفی می نماید ، اما همواره در صدد بازخوانی دین بر اساس مبانی مدرنیته است. ✳️ در طی سده اخیر، سه رویکرد مختلف در روشنفکری دینی شکل گرفته که استاد مصباح با هر سه جریان، مواجهه انتقادی داشته است.
🎙حجت الاسلام و المسلمين دكتر محمد جعفري
◾️حساسیت ساواک بر دروس علامه مصباح
◽️بنده یکی از شاگردان ایشان هستم و به یاد دارم که قبل از انقلاب، ساواک بهشدت با جلسات درسی ایشان مخالفت میکرد. ما نیز عدهای بودیم که در درس عقاید و اخلاق ایشان موفق بودیم. حساسیت ساواک بر تدریسهای ایشان بهقدری بود که بارها دروس ایشان را در شهر قم تعطیل کردند و ایشان محل تدریس را از شهر قم به بیرون شهر در یکی از باغهای اطراف قم انتقال دادند و این جلسات به صورت هفتگی ادامه داشت.
◽️بعدها برای بار چندم ساواک توانست این محل را شناسایی و از برگزاری این دروس نیز ممانعت به عمل آورد. خدماتی که ایشان دارد تنها به دهه معاصر مربوط نیست، بلکه ایشان قبل از انقلاب به عنوان انسان شجاع، خلیق و در عین حال شاگرد پرور و تربیت کننده نسل جدید حوزه ایشان هستند و حق عظیمی به گردن حوزویان دارد و ما امیدواریم که بتوانیم رهرو راه ایشان باشیم.
📝 راوی: حجتالاسلام رضوی حائری از شاگردان قدیمی علامه مصباح
99844837.out_532583014220194019.mp3
6.35M
🌺 سرود بهمن خونین جاویدان...
در زمستان بهاران آمد...🌹🌹
آدم از قعر دوران آمد...🌹🌹
آغاز ۴۳ امین سالگرد
دهه فجر انقلاب اسلامی گرامی باد...
🌸🌸🌸
@mesbahieh
🔻علامه مصباح ریشههای انحراف اصلاح طلبی و اعتدال گرایی را برملا کرد
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی مصباح یزدی:
🔹علمای ربانی کسانی هستند که خود را وقف دین و شناخت اسلام، ارزش های عملی و پیاده کردن ارزش های اسلامی در جنبه های فردی، اجتماعی و سیاسی و دیگر جنبه ها می کنند.
🔹علامه با آثار خود که در کشور و حتی در جهان دیده شد به مبارزه با انحرافات و ریشه یابی آن ها و دفاع از اندیشه شیعه پرداختند و این دفاع همیشه به یک شکل نبود و در شرایط مختلف عکس العمل های متفاوتی از ایشان شاهد بودیم و متناسب با سلاح دشمن علیه او سلاح متناسب برمی داشتند.
🔹آیت الله مصباح این مبارز خستگی ناپذیر در مقابل خوانش های لیبرالیستی از دین تحت نام اصلاح طلبی و اعتدال گرایی که ریشه و یا شیوه ای غیر دینی و حتی ضد دینی داشت به حمایت از انقلاب برخاست و روشنگری کرد و ریشه های منحرف آن ها را بر ملا کرد.
🔹علامه خود را وقف دین کرد و اگر در دور افتاده ترین نقطه ایشان را دعوت می کردند ابا نداشت که با آن ها بنشیند و در طرح ولایت گاهی ساعت ها با جوانان می نشست و به سوالات آن ها پاسخ می داد.
بیشتر بخوانید👇
http://tabyin.ir/node/105355
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
💐 ارسال مطلب با لینک کانال💐
🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
1608570492128.pdf
17.85M
🔸 همزمان با ایام الله دهه فجر، فایل pdf کتاب #صعود_چهل_ساله تقدیم تان میشود.
🔰 این کتاب که ما حصل ۱۷ هزار ساعت کار پژوهشی و بررسی ۱۹ هزار #آمار_بینالمللی است، دستاورد های جمهوری اسلامی #ایران را در دوران #چهل_سالگی_انقلاب بیان میکند و الحمد لله مورد تحسین و عنایت بسیاری از بزرگان واقع شده است.
@mesbahieh
🌺 رضوان الهی بر #علامه_مصباح باد که درباره هدف اصلی انقلاب اسلامی میفرمود:
"گفته ها و عملکردهای امام خمینی در تمام دوران مبارزه با رژیم پهلوی ـ و نیز پس از آن ـ به روشنی گواهی می دهد که "احیای دین و مبارزه با دین ستیزان" بزرگترین هدف او از تشکیل و ادامه نهضت 15 خرداد 42 بوده است. سخنرانیها، بیانیه ها، اعلامیه ها، و نیز وصیتنامه تاریخی ایشان شاهدان صدق این مدعایند." (کتاب "عبرت های خرداد" ص 110)
@mesbahieh
audio_2019-01-31_23-35-13_5951690976983516135.ogg
1.83M
بوی گل سوسن و یاسمن آمد...🌸🌸🌸
رهبر محبوب خلق از سفر آمد...🌸🌸🌸
@mesbahieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی و ما ادراک امام خمینی
👈سخنان آیت الله مصباح درباه حضرت امام و انقلاب اسلامی
@mesbahieh
🔴درسهايي که بايد از علامه مصباح آموخت
🔸درس بيست و دوم: صمت و سکوت
🖊احمدحسين شريفي
🔸اولياء الله گفتهاند از جملة مهمترين امور در تحصيل معارف الهي و درک و فهم حقايق رباني، «ترک سخن مالايعني و طلب خاموشي» است:
صبر و خاموشي جذوب رحمت است
وين نشان جستن نشان حکمت است
🔸آيتالله مصباح هر چند بسيار خوشمشرب و اهل صفا و صميمت بود؛ اما اين بدان معنا نبود که حتي در مجلس شاگردان خود نيز، به اصطلاح، نبض جلسه را به دست بگيرد و فراوان سخن بگويد. او بسيار کمسخن بود. او در دوستانهترين و صميمانهترين جلسات نيز جز به ضرورت سخن نميگفت، او حقيقتاً اهل صمت و سکوت بود.
🔸زماني ميفرمود يکي از ويژگيهاي مهم امام خميني، سکوتهاي طولانيمدت و کمگويي و البته گزيدهگويي ايشان بود. او شيفتة اين ويژگي امام بود؛ و البته خود نيز حقيقتاً اهل اين ويژگي بود؛ او اين ويژگي بزرگ را از استاداني چون امام خميني، علامه طباطبائي و آيتالله بهجت به ارث برده بود؛ او اهل سکوتهاي طولانيمدت بود. جز به ضرورت سخن نميگفت و جز سخنان ضروري هم نميگفت.
🔸وقتي سخن ميگفت، حقيقتاً لجام زبان را کاملاً در اختيار عقل و وحي قرار ميداد. سخني که خلاف اين دو باشد، بر زبان جاري نميکرد. هرگز سخن لغو نميگفت؛ هرگز سخني از سر بدخواهي و کينهورزي نگفت؛ هرگز از روي شهوت و حرص و طمع سخني بر زبان جاري نکرد؛ بلکه هرگز سخني که براي گفتنش حجتي نداشت، بر زبان جاري نميکرد.
سخندان پرورده پير کهن
بينديشد آنگه بگويد سخن
مزن بيتأمل به گفتار دم
نکو گوي اگر دير گويي چه غم
بينديش و آنگه برآور نفس
وزان پيش بس کن که گويند بس
به نطق، آدمي بهتر است از دواب
دواب از تو به گر نگويي صواب
🔸خود آن عزيز سفرکردة ما، دربارة آثار سکوت ميگفت:
🌺«از آثار سکوت آن است که انرژي ذهني انسان براي کارهاي مثبت و ثمربخش ذخيره ميگردد. کساني که زياد حرف ميزنند، فعاليتهاي ذهنيشان پراکنده ميگردد و از قدرت تفکر و تمرکزشان کاسته ميشود. وقتي انسان سعي کند کم حرف بزند و از حرفهاي بيفايده اجتناب کند، انرژيي که صرف حرف زدن ميگشت، صرف فکر کردن و دستيابي به آگاهي بيشتر ميگردد. ... کسي از علامه طباطبائي پرسيد: چه کنم تا در نماز حضور قلب داشته باشم؟ ايشان فرمودند: .. کم حرف بزن. توضيح روانشناختي اين مطلب اين است که وقتي انسان زياد حرف ميزند ذهنش به امور گوناگون مشغول ميگردد و در نتيجهي پراکندهنگري، قدرت تمرکز از او گرفته ميشود، لذا در نماز نيز نميتواند حواسش را جمع کند و فکرش پراکنده ميگردد. اما وقتي عادت کرد جلوي زبانش را بگيرد و هر حرفي را نزند، قدرت بر تمرکز پيدا ميکند.»(راهيان کوي دوست، ص199-200.)
دم مزن تا بشنوي از دمزنان
آنچ نامد در زبان و در بيان
دم مزن تا بشنوي زان آفتاب
آنچ نامد در کتاب و در خطاب
دم مزن تا دم زند بهر تو روح
آشنا بگذار در کشتي نوح
🔸او در عين علامه بودن و حکمتهاي بينظيري که از دل او بر زبانش جاري ميشد، نه تنها اصراري بر سخن گفتن نداشت که اگر ضرورتي بر سخن گفتن نميديد، سخن نميگفت:
بر لبش قفل است و در دل رازها
لب خموش و دل پر از آوازها
عارفان که جام حق نوشيدهاند
رازها دانسته و پوشيدهاند
#علامه_مصباح
@Ahmadhoseinsharifi
🌹 @mesbahieh
🔵 مجمع عالي حكمت برگزار ميكند
✅ ويژه برنامه بزرگداشت حضرت علامه آيتالله مصباح يزدي(ره)
🔵 11 لغات 23 بهمن 1399
🔶 قم، اصفهان، تبريز، تهران، شيراز، مشهد
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
#سخنرانی
🔸 به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیتالله #مصباح_یزدی؛
🔰 نشست "میراث #مجاهد حکیم"
🎙 با حضور:
آیتالله #علی_اکبر_رشاد
📅 سهشنبه ۱۴ بهمنماه، ساعت ۱۳ تا ۱۵
📌 علاقهمندان جهت حضور در این نشست میتوانند به سامانه امجد به نشانی amjad.jde.ir/isqa مراجعه کنند و «نشست میراث حکیم مجاهد» را انتخاب کرده، نام خود را درج و با رمز ۱ تا ۶ وارد سامانه شوند.
📡 از طریق لینک زیر:
👇👇👇👇👇👇
eitaa.com/feghheumanism
🆔 @Rashad_ir
Ayatollah Mesbah Yazdi .mp3
1.78M
🔴کلامی از آیت الله مصباح ؛
نقش کنشهای انحرافی در تغییر بینشهای اسلامی از نگاه علامه مصباح
🔶رفتار زشت، عقاید انسان را هم ضعیف می کند؛
از جمله مهمترین دلایل گرایش به باورها و ارزشهای غیراسلامی، رفتارهای ناصوابی بوده است که آرام آرام به تضعیف باورها و ارزشهای دینی منجر شده است.
🔶از جمله واجبترین و مؤکدترین واجبات برای عالمان دینی تشریح علمی مباحث اخلاقی اسلام و همچنین اقدام عملی در جهت نهادینه سازی اخلاق در افراد و جامعه است.
@mesbahieh