eitaa logo
منتظران ظهور
2.4هزار دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
81 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇 قرار شبانه ما قرائت دعای فرج جهت تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باهم زمزمه می کنیم... 🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇 @Montazeranezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«بِسم الله الرحمن الرحیم» ❤️ سلام امام مهربان زمانم صبحتان بخیر ❤️ به رسم شروع روزهای انتظارمان می خوانیم: 💠يا اللّٰهُ یا رَحْمَانُ یا رَحیم،يَا مُقَلِّبَ القُلُوب ثَبِّتْ قَلبی عَلی دینِک 💠دعای زمان غیبت؛ ▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّك ▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَك ▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی 💠توسل به امام زمان(عج)؛ يا وَصِيَّ الْحَسَن وَ الْخَلَفَ الْحُجَّهَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه، يَا حُجَّهَ اللَّهِ عَلَي خَلْقِه يَا سَيِّدَنا وَمَولانا، إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ إلَي اللَّه و قَدَّمْنَاكَ بَيْنَ يَدَیْ حَاجَاتِنا،یا وَجِيهاً عِنْدَاللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَاللَّه 🌀به امید آنکه امروز را آنگونه بگذرانیم که شایسته ی نام "منتظر مهدی(عج)" باشیم🌀 @Montazeranezohour
☀در شروع روزهای انتظارمان با قرائت دعای عهد، با امام زمانمان، (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تجدید بیعت می کنیم☀ آن عهد این است🤝 #متن_دعای_عهد @Montazeranezohour
💛💖💛💖💛💖💛💖💛💖💛 منور مي كنيم قلوبمان را با قرائت صفحه اي از قرآن جهت تعجيل در فرج و سلامتی امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🎁ثواب قرائت تقدیم به مولايمان (ارواحنا فداه) #تصویر_صفحه_ی_قرآن #تفسیرقرآن @Montazeranezohour
🌹قرار دوشنبه های انتظارمان🌹 قرائت زیارت آل یس باهم زمزمه می کنیم.... @Montazeranezohour
🔻شرح زیارت آل یاسین✨18✨ 💢﴿السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ﴾ سلام برتو آن هنگام که به طور کلّی در حال نمازخواندن و قنوت و نیایش هستی! راستی؛ اگر توجه من و تو به صورت آرمانی عباداتمان نیفتد، چیزی جز پوسته ای تهی از آن ها باقی خواهد ماند؟ و آیا وقتی عبادات از حقیقت تهی شد، شخصیت عبادت کننده جز پوسته ای تهی از انسانیت چیز دیگری است؟! با سلام به آن حضرت در هنگام نماز، به عین نماز و نیایش، سلام کرده ای، آری به عین نماز سلام کرده ای. قرآن در راستای مقام امام و عینیت آن مقام با احکام الهی می فرماید: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاهِ وَإِیتَاء الزَّکَاهِ وَکَانُوا لَنَا عَابِدِینَ» یعنی؛ ما آن ها را امام قرار دادیم که به «امر» ما هدایت می کنند و «فعل خیر» و «اقامه نماز» و «ایتاء زکات» را به آن ها وَحی کردیم، چراکه آن ها بندگان عبادت گر ما بودند. مفسرین در تفسیر این آیه نکات دقیقی دارند، صاحب تفسیر قیّم المیزان می فرماید: فعل خیر و اقامه نماز و ایتاء زکات را به آن ها وَحی کرد، نفرمود نماز بخوانید، بلکه نماز خواندن را به آن ها وَحی فرمود و لذا نماز آن ها همان وَحی الهی است، و این است که می گوییم امامان عین نماز اند و هر نمازی با اتصال به عین نماز، معنی حقیقی خود را پیدا می کند و سلام بر آن حضرت در رابطه با این مقام خاص، یعنی مقام نماز و مقام نیایش آن حضرت با خدای خود؛ ما با سلام به آن حضرت و با نظر به نماز آن حضرت، امید لبیکی مناسب آن را إن شاء الله داریم و در آن حالت است که معنی زندگی را خواهیم فهمید. چون معنی نماز را در آینه وجود مقدس آن حضرت فهمیده ایم. @Montazeranezohour
منتظران ظهور
⏱چله های انتظار⏱ 💚به عشق امام حسين(ع) شماره 33 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 تعدیل غریزه جنسی به نحو اجمال با دو مشکل اساسی روبه روست: نخست آنکه، طبیعت بشری باتوجه به بعد مادی و حیوانی اش، میل به ارضای به قید و شرط تمایلات نفسانی دارد و بدیهی است که تعدیل غریزه جنسی، به معنای مهار و کنترل آن و مقابله با زیاده خواهی جنسی است. و سختی این کار بر کسی پوشیده نیست. علاوه بر این که اگر کسی مدتی از عمر خویش را با بعضی از انحراف های جنسی گذرانده باشد، برای او طبیعت ثانوی ایجاد کرده و مبارزه با آن عادت و نهادینه کردن عادت های پسندیده درنهایت دشواری و صعوبت است. با توجه به این دو چالش مذکور، آدمی گذشته از همت و الا به محرکهایی نیازمند است، تا نفس مایل به تنبلی و رکود را به حرکت و تلاش وادارد و در طریق مجاهدت با نفس ثابت قدم و مقاوم گرداند. در این میان، مهم ترین محرک، تنبیه و مجازات و به تعبیر علمای اخلاق، معاتبه و معاقبه نفس است. مجازات خویشتن در برابر زیاده خواهی جنسی از ملامت شروع می‌شود و سپس به مراحل شدیدتر مانند محروم کردن خویشتن از بعضی لذائذ زندگی در یک مدت معین منتهی می‌گردد. بنابراین برای مقابله با طغیان غریزه جنسی گاهی لازم است عقوبت‌هایی در نظر گرفته شود تا نفس سرکش تادیب گردد. امام علی(ع): در شرح یکی از اوصاف پرهیزگاران می‌فرماید: «هرگاه نفس، او را در انجام دادن وظایفی که خوش ندارد سرکشی کند، او هم از آنچه دوست دارد و محرومش می‌سازد و از این طریق نفس سرکش را مجازات می‌کند.» (نهج البلاغه، خطبه 193) در جای دیگر آن حضرت می‌فرماید: «هنگامی که نفس بر تو سخت گیرد، تو هم بر او سخت گیر تا در برابر تو تسلیم گردد.» (غررالحکم و دررالکلم، ج 1، ص 319) در حالات فقیه بزرگ آیت الله بروجردی نقل شده که هرگاه عصبانی می‌شد، بلافاصله از همین پرخاش مختصر پشیمان شده و در مقام عذرخواهی و جبران برمی آمد و طبق نذری که داشت، فردای آن روز را برای جبران این کار روزه می‌گرفت و به این ترتیب خود را در برابر این کار کوچک معاقبه می‌فرمود. (اخلاق در قرآن، مکارم شیرازی، ج 1، ص 264) آری مراقبه و محاسبه، در صورتی تاثیر دارد که معاقبه و کیفرهای مناسب برای هوا و هوس‌های سرکش در نظر گرفته شود و گرنه اثر آن بسیار ضعیف خواهد بود. 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 ✅ما منتظران ظهور از چهل روز مانده به محرم ؛ بيش از قبل چشم ،قلب و غرايز خود را كنترل كرده و از تمامي گناهان دوری خواهيم كرد. @Montazeranezohour
33.mp3
985.4K
🎙صوت را ازدست ندهید⚡️ «راههای کنترل شهوات انسانی» 👤 «حجت الاسلام والمسلمین رنجبر» @Montazeranezohour
منتظران ظهور
ﻭ ﻧﻴﺰ ﺷﻴﺦ ﺻﺪﻭﻕ ﺩﺭ ﻛﻤﺎﻝ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﻭ ﻋﻴﻮﻥ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺍﻟﺮﺿﺎ ﺍﺯ ﺩﻋﺒﻞ ﺧﺰﺍﻋﻰ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﭼﻮﻥ ﻗﺼﻴﺪﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﻦ ﺍﺑﻴﺎﺕ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﻴﺸﺪ: * ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺁﻳﺎﺕ ﺧﻠﺖ ﻣﻦ ﺗﻠﺎﻭﺓ ﻭ ﻣﻨﺰﻝ ﻭﺣﻰ ﻣﻘﻔﺮ ﺍﻟﻌﺮﺻﺎﺕ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺧﻮﺍﻧﺪﻡ ﻣﻮﻗﻌﻰ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﻦ ﺷﻌﺮ ﺭﺳﻴﺪﻡ: * ﺧﺮﻭﺝ ﺍﻣﺎﻡ ﻟﺎ ﻣﺤﺎﻟﺔ ﺧﺎﺭﺝ ﻳﻘﻮﻡ ... (ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻣﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﻣﻴﺒﺎﻳﺪ ﺑﻴﺎﻳﺪ، ﺣﺘﻤﻰ ﺍﺳﺖ ﺍﻭ ﺑﻨﺎﻡ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﺮﻛﺎﺕ ﺍﻭ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻫﺮ ﺣﻘﻰ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ ﺗﻤﻴﺰ ﺩﻫﺪ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻫﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﻭ ﻧﻘﻤﺘﻰ ﺭﺍ ﻋﻄﺎ ﻧﻤﺎﻳﺪ) ﺍﺯ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﺍﻳﻦ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺳﺨﺖ ﺑﮕﺮﻳﺴﺖ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺭﻭ ﺑﻤﻦ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻯ ﺧﺰﺍعی! ﺭﻭﺡ ﺍﻟﻘﺪﺱ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﺗﻮ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺑﻴﺖ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻥ! ﻣﻴﺪﺍﻧﻰ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﻴﺴﺖ ﻭ ﻛﻰ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻴﻜﻨﺪ؟ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﺁقا! نه! ﺍﻳﻦ ﻗﺪﺭ ﺷﻨﻴﺪﻩ‌ﺍﻡ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻣﻰ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻴﻜﻨﺪ، ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻟﻮﺙ ﻓﺴﺎﺩ ﭘﺎﻙ ﻣﻴﮕﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻋﺪﻝ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻯ ﺩﻋبل! ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﭘﺴﺮ ﻣﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻋﻠﻰ ﭘﺴﺮ ﺍﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺴﺮﺵ ﺣﺴﻦ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺣﺴﻦ ﭘﺴﺮﺵ، ﺣﺠﺖ ﻗﺎﺋﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ (ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ) ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﻴﺒﺘﺶ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﻴﻜﺸﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻇﻬﻮﺭﺵ ﺍﺯ ﻭﻯ ﻓﺮﻣﺎﻥ- ﺑﺮﺩﺍﺭﻯ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﻋﻤﺮ ﺩﻧﻴﺎ ﺟﺰ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ ﻧﻤﺎﻧﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻃﻮﻟﺎﻧﻰ ﻣﻴﮕﺮﺩﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﻭ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﻭ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻋﺪﻝ ﻛﻨﺪ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﻣﺎ ﭼﻪ ﻭﻗﺖ ﻇﻬﻮﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ؟ ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻧﻤﻮﺩ. ﭼﻪ ﭘﺪﺭﻡ (ﻣﻮﺳﻰ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ) ﺍﺯ ﭘﺪﺭﺵ ﻭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺯ ﭘﺪﺭﺍﻧﺶ ﺍﺯ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ (ﺹ) ﺳﺆﺍﻝ ﺷﺪ: ﻗﺎﺋﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻧﺴﻞ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﻛﻰ ﻇﻬﻮﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺁﻣﺪﻥ ﻭﻯ ﻣﺜﻞ ﺁﻣﺪﻥ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺘﺨﻴﺰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻴﻔﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻟﺎ ﻳُﺠَﻠﻴﻬﺎ ﻟِﻮَﻗْﺘِﻬﺎ ﺇِﻟﺎ ﻫُﻮَ ﺛَﻘُﻠَﺖْ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴﻤﺎﻭﺍﺕِ ﻭَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻟﺎ ﺗَﺄْﺗِﻴﻜُﻢْ ﺇِﻟﺎ ﺑَﻐْﺘَﺔً ﻳﻌﻨﻰ: ﻛﺴﻰ ﺟﺰ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﻤﻴﻜﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﮔﺮﺍﻥ ﺁﻣﺪﻩ، ﺑﻄﻮﺭ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﻰ ﺑﺴﻮﻯ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ . ﺩﺭ ﻛﻔﺎﻳﺔ ﺍﻟﺎﺛﺮ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺑﺴﻨﺪ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﺑﻮ ﺻﻠﺖ ﻫﺮﻭﻯ ﻧﻴﺰ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. 🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۲۹۳ @Montazeranezohour
💚قرار ظهر روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 @Montazeranezohour
⚡️حکایات و حکمتها ⭕️ نمونه هایی از تقوا و ورع ✍️مرحوم آیة الله محسن امین در شرح احوال مرحوم میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو آورده است: حواله هائی را که برای کمک رساندن به نیازمندان می‏ نوشت در کاغذی که از کف دست تجاوز نمی‏ کرد. با خط زیبای خود می ‏نوشت، آن را مهر می‏ کرد، جای خالی برای اضافه کردن چیزی نمی‏ گذاشت. درباره این روش از او سوال شد. در جواب فرمود: مصرف کاغذ بیشتر از این اسراف است. و از طرف دیگر وقتی کاغذ پر شود، جائی برای اینکه کسی در آن چیزی اضافه کند نمی ‏ماند. مرحوم میرزا، فروتن و در لباس و معاش و دیگر امور خود قانع بود. و برای خود و خانواده ‏اش از املاک موروثی خود خرج می‏ کرد. جز در مورد اضطرار از اموالی که برایش آورده می‏ شد مصرف نمی ‏کرد، بلکه همه آن اموال را بین فقرا و طلاب تقسیم و در امور خیریه مصرف می ‏نمود. یکی از کسانی که حالات او را می‏ شناخت برای من گفت که میرزا چوب کبریتهائی را که با آن در روز چیق خود را روشن می‏ کرد جمع می‏ کرد. برای اینکه در شب کبریت دیگری مصرف نکند، آن چوب‏ها را با شعله چراغ می‏ گیراند و استفاده می‏ کرد. موقعی که درباره یکی از اهل علم مطلبی که خلاف عدالت بود می‏ شنید؛ تنها عکس العمل او این بود که از واردین حال او را نمی ‏پرسید، همین. از او خواسته شد برای یکی از معروفین به فضل گواهی اجتهاد بنویسد و او خودداری کرد. گفته شد: مگر در اجتهاد او شک دارید؟ فرمود: نه، ولی نه به هر مجتهدی اجازه داده می‏ شود و نه هر مجتهدی اجازه می ‏دهد. (گویا آن شخص ضعیف العقل و بی تدبیر بوده است) نیز یکی از پسر عموهای ما از او گواهی اجتهاد خواست ایشان به او فرمود: «گواهی را بنویس ولی زیاده از واقع ننویس که زیاده از واقع، واقع را هم ضایع می‏ کند». او به من گفت من همانطور که گفته بود گواهی را نوشتم و او آن را امضاء کرد. (اعیان الشیعه، ج5،ص307) 📚مردان علم در میدان عمل، سید نعمت الله حسینی، دفتر انتشارات اسلامی (وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، جلد 1. @Montazeranezohour
💢میثم تمار یکی از بهترین اسوه ها در تبلیغ ولایت ⭕️به مناسبت شهادت میثم تمار 👇 یکی از کسانی که جان خود را را بر سر محبت و ولایت امیر المومنین علی(ع) از دست داد میثم تمار است که بر روی دار افشای اسرار کرد. میثم تمار بر روی دار آنچه که امیرالمومنین علی (ع) از قول رسول گرامی اسلام در مورد بنی امیه فرموده بود و ظلم‌ها و انحرافاتی که آن‌ها در جامعه اسلامی ایجاد می‌کردند را افشا کرد و و ولایت امیر المومنین (ع) را بر سردار فریاد زد. او را به عنوان یک اسطوره تاریخی می‌توان نام برد.میثم تمار به عنوان کسی که عاشق و شیدای امیرالمومنین (ع) بود و به خاطر همین محبت و ولایت جان خود را از دست داد. اطلاعات چندانی از نسب و زندگی میثم تمار در دست نداریم، ولی چون او و خاندانش در کوفه می‌زیستند او را کوفی نسبت دادند. و در برخی روایات او را نهروانی دانستند. میثم بن یحیی تمار، غلام زنی از بنی اسد بود که امیرالمومنین (ع) او را از آن زن خرید و آزاد ساخت و به تعلیم و تربیت او پرداخت. میثم تأویل قرآن را از زبان امیرالمومنین (ع) آموخت و مکتوب کرد. در روایتی، میثم، خطاب به عبدالله بن عباس گفته است که امام علی (ع) تأویل قرآن را به وی آموخته است. زمانی که میثم به عمره رفت، به ابن عباس گفت هر مطلبی دربارهٔ تفسیر قرآن می‌خواهد، از وی بپرسد. ابن‌عباس از این پیشنهاد استقبال کرد و کاغذ و دواتی خواست و آنچه را که میثم املا کرد، نوشت. ادامه👇👇
...چون میثم او را از شهادت خود به دستور ابن‌زیاد خبر داد، ابن‌عباس که گمان می‌کرد میثم این خبر را از روی غیب گویی به او داده است، به وی بی‌اعتماد شد و درصدد برآمد مطالبی را که از او نوشته بود، پاره کند. میثم او را از این کار باز داشت و از او خواست این تفسیر را حفظ کند و اگر آنچه وی از آن خبر داده است، به وقوع نپیوست، آن را از بین ببرد. ابن‌عباس پذیرفت و پس از مدتی همهٔ اخباری که میثم از آینده داده بود، محقق شد. میثم، کتابی هم در حدیث داشته است که در منابع روایی شیعه فرزندانش از آن، روایاتی نقل کرده‌اند که مشتمل بر موضوعاتی، چون حبّ و بغض به اهل بیت (ع)، برتری مسجد کوفه بر بیت المقدس و ... است. یکی از برجسته‌ترین موضوعات مرتبط با جناب میثم تمار آگاهی دادن امیرالمومنین (ع) به وی از چگونگی شهادتش، قاتلش و آویخته‌شدنش به درخت نخلی است که حضرت آن درخت را هم به او نشان داده و به او بشارت داده بودند که پاداش مقاومت او در برابر خواست ابن زیاد آن است که در آخرت، کنار امام در درجه‌ای شایسته خواهد بود. روایت شده است که میثم کنار آن درخت نماز می‌خواند و با آن سخن می‌گفت. میثم خبر شهادتش را که از زبان امام علی (ع) شنیده بود، برای دیگران نقل می‌کرد. بنا بر روایتی، میثم و حبیب بن مظاهر در میان گروهی از شیعیان، خبر شهادتشان را بیان کردند، اما حاضران، آنان را تکذیب و تمسخر کردند. 🏴چگونگی شهادت میثم تمار: در مورد نحوه شهادت جناب میثم تمار دو روایت موجود است ➖ در روایت نخست ابن زیاد به دستور یزید بن معاویه میثم را که از دوستداران و مولیان امیرالمومنین بود دستگیر و به زندان افکند و او در زندان با مختار بن ابی عبید ثقفی که بعد‌ها به خونخواهی امام حسین (ع) قیام کرد، دیدار و خبر آزادی زودهنگام مختار را پیشگویی کرد و سرانجام به دستور ابن زیاد به دار آویخته و به شهادت رسید. در این روایت ابن‌زیاد از عریفِ (سرکردۀ) قومِ میثم خواسته بود که او را تحویل داده و در غیر اینصورت خود او را خواهد کشت. ابن‌زیاد عریف را همراه صد سوار از سپاهش فرستاد و آنان میثم را در قادسیه (در پانزده فرسخی کوفه)، دستگیر کردند و به کوفه برده و زندانی کردند و پس از چندی به دستور ابن‌زیاد به دار آویختند. ➖ در روایت دوم میثم بنا به درخواست عده‌ای از بازاریان کوفه که نسبت به رفتار عامل بازار کوفه برای شکایت نزد ابن زیاد رفته بودند، سخنانی بلیغ ایراد کرد. در آن مجلس عمروبن حریث امیر کوفه که از طرفداران عثمان و دشمن امیرمومنان و دوستداران آنحضرت بود، میثم را دروغگو و دوستدار دروغگو (یعنی امیرمومنان علی بن ابی طالب) خواند. میثم خود را راستگو و دوستدار راستگو خواند. ابن زیاد به وی دستور داد تا از علی بن ابی طالب تبری جسته و به وی دشنام دهد. میثم که شیدا و واله و غرق در عشق و ولایت امیرمؤمنان بود از این کار امتناع کرد و در برابر تهدید ابن زیاد که گفت دست‌ها و پاهایت را قطع و به دار خواهم آویخت گفت که امیرمومنان علی وی را از شهادتش به دست ابن زیاد آگاه کرده و او نه تنها دست‌ها و پاهایش را قطع بلکه زبانش را نیز خواهد برید. ابن زیاد برای دروغ جلوه دادن خبر میثم دستور داد فقط دست و پا‌های میثم بریده و زبانش را قطع نکنند. سرانجام میثم را بر در خانه عمرو بن حریث به دار آویختند. میثم بر سر دار فریاد می‌زد تا مردم برای شنیدن اخبار شگفت آور او نزد او بیایند. میثم بر سر دار روایاتی را که از فتنه‌های بنی امیه و فضایل اهل بیت شنیده بود روایت می‌کرد. عمروبن حریث که از افشاگری‌های میثم و تجمع مردم مضطرب و هراسان شده بود شتابان نزد ابن زیاد رفت و موضوع را به وی اطلاع داد؛ لذا ابن زیاد دستور داد تا زبان وی را نیز قطع کنند. میثم بر روی دار با اعلام و یادآوری این مطلب که ابن زیاد نتوانست سخن مولایش علی را عملی نکند، زبانش بریده و پس از چندی به شهادت رسید. 🔻میثَم تمّار اَسَدی کوفی، از یاران امام علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع)، که شهادت او پیش از واقعه کربلا در کوفه بود و مرقد وی نیز در نزدیکی مسجد کوفه قرار دارد. @Montazeranezohour
4_5868288540365818426.mp3
1.87M
🔉داستان صوتی مباهله 🔻قسمت سوم (ادامه ی داستان صوتی مباهله، فردا حوالی همین ساعت) @Montazeranezohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞مضطر 👥مهدي نجفي و مرحوم کافي ❤️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج❤️ @Montazeranezohour
امام مهدي(عج) از ديدگاه امام هادي(ع) 🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🔸️امام بعد از من پسرم «حسن» مي باشد، اما چگونه خواهد بود حال شما در مورد امام بعد از او؟. 🔹️ ابوهاشم جعفري عرض کرد: چرا سرورم؟ خداوند مرا فداي تو سازد. 🔸️فرمود: «زيرا خود او را نخواهيد ديد، و ياد کردن او با اسم براي شما روا نخواهد بود». 🔹️ ابو هاشم عرض کرد: پس چگونه از آن حضرت نام ببريم؟ 🔸️فرمود: «بگوييد: حجت از آل محمد (عج)». 🌼حدیث مهدویت🌼 @Montazeranezohour
دوشنبه هرهفته همراه با مطالب مهدویت در نگاه اهل سنت @Montazeranezohour
مهارتهای زندگی💪 روابط همسران💞 ❣️امام علی (ع): المراه ریحانه و لیست بقهرمانه (نهج البلاغه نامه 31) ✨زن مانند گلی خوشبوست.و کارگزار و خدمتکار نیست. ❣️باید جنس زن را بشناسیم❣️ ❣️توانایی ها و ویژگی های او را درک کنیم. 💘یکی از خیانت هایی که برخی جنبش ها به اسم کمک به حقوق زن انجام دادند این بود که زن را تبدیل به مرد کردند و فکر کردند که چه کار بزرگی کرده اند. در حالیکه این کار عین ظلم به زن بود. فکر کردند عدالت در حقوق و تکالیف یعنی اینکه زن و مرد باید در هر زمینه ای مساوی بشوند. در حالیکه زن نیاز های متفاوتی از مرد دارد. ✨پیامبر (ص) برای تقسیم وظایف، کارهای داخل خانه را به حضرت زهرا (س) می دهند. و ایشان از این تقسیم بندی بسیار خشنود می شوند. 🔸البته این موضوع به این معنا نیست که زن باید خانه نشین باشد. @Montazeranezohour
💎نكات مهدوی💎 🌀برکات عصر ظهور در بیان رسول اکرم(ص) و امام حسین(ع) بر اساس آیات و روایات اندیشه مهدویت در طول تاریخ بشریت همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خوبان بشر یعنی انبیا و رسولان الهی بوده است تا جایی که با یک نگرش تمدنی به تاریخ انبیاء و رسولان، اتصال جریان نبوت به مهدویت را خواهیم یافت. این مسأله برخاسته از آن چیزی بود که خداوند متعال در کتب آسمانی پیامبران بر آن‌ها وحی کرده بود. بخش‌هایی از آیات کتب آسمانی ادیان، به ویژه «عهدین» اختصاص به موضوع آخرالزمان و منجی‌گرایی دارد؛‌ قرآن از این مسأله مستثنی نیست. بر اساس پژوهش‌های صورت‌گرفته بیش از 1000 آیه از آیات قرآن با توجه به روایات ذیل آن‌ها، اختصاص به مسأله مهدویت دارد که از آن‌ها با عنوان آیات‌المهدی(عج) یاد می‌شود. در مجموعه مجلدات معجم احادیث امام مهدی(عج) این روایات مهدوی احصا شده است. 👈برای نمونه در یکی از روایات مهدوی می‌خوانیم پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: مردى از اهل‌بیت من به سلطنت خواهد رسید که به سنت من (آن طور که باید) عمل کند و خداوند از آسمان براى وى روزى فرستد و زمین آنچه دارد، بیرون دهد و او زمین را پر از عدل کند چنان که پراز ظلم و ستم باشد او به بیت المقدس درآید و هفت سال سلطنت کند؛‌ یُخرجُ رجُلٌ مِن أهل بَیتى و یَعملُ سُنتى و یُنزّلُ الله لَه البَرکةَ مِن السّماء و تُخرجُ الأرض برکاتِها و تَملاءُ بِه الأرضَ عَدلاً کَما مُلئَت ظُلماً و جُوراً». (شرح إحقاق الحق، السید المرعشی،ج ١٣، الصفحة ١٤) ❇️این روایت شامل پنج قسمت است: 1ـ خروج مردی از اهل‌بیت پیامبر(ص) 2ـ عمل به سنت پیامبر(ص) 3ـ جاری شدن برکت از آسمان و زمین 4ـ ایجاد عدل در شرایطی که ظلم عالم را گرفته است. 5ـ ورود امام عصر(عج)‌ به بیت‌المقدس. تأکید پیامبر(ص) بر نسبت دادن منجی بشریت به خاندان وحی که در بسیاری از روایات نبوی دیده می‌شود، به دلیل جلوگیری از سوء استفاده مدعیان دروغین مهدویت است. با این حال شاهدیم در طول تاریخ اسلام بسیاری از معاندان خود را مهدی منجی نامیدند. اما نکته مهمی که در این روایت اشاره شده است، جاری شدن برکت از آسمان و زمین به یُمن وجود امام عصر(عج) و ایجاد حکومت عدل در اوج رواج ظلم و ستم در دنیاست. امام باقر(ع) در یک روایت با اشاره به آخرین خطبه امام حسین(ع) در روز عاشورا و به نقل از آن حضرت، به برخی مصادیق برکت‌های آسمان و زمین در عصر ظهور اشاره کرد. ▫️در این روایت امام حسین(ع) پس از وعده به رجعت خود در مقطعی از ظهور و پس از بیان فعالیت‌هایی که در عصر ظهور در نابودی بدان و بدی‌ها انجام می‌دهند، اشاره به برکات آن دوران کرده و فرمودند: * در روى زمین شخص نابینا و زمین‏گیر و مبتلائى نخواهد بود مگر اینکه خداوند به وسیلۀ ما اهل‏بیت بلا را از او برطرف مى‌‏کند؛ وَ لَا یَبْقَى عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ أَعْمَى وَ لَا مُقْعَدٌ وَ لَا مُبْتَلًى إِلَّا کَشَفَ اللَّهُ عَنْهُ بَلَاءَهُ بِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ». * و به قدرى برکت از آسمان به سوی زمین نازل مى‏‌شود که شاخه درخت از زیادى میوه مى‌‏شکند! میوه زمستانى در تابستان و میوه تابستانى در زمستان خورده مى‌‏شود‌؛ وَ لَیُنْزِلَنَّ الْبَرَکَةَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ حَتَّى إِنَّ الشَّجَرَةَ لَتُقْصَفُ بِمَا یَزِیدُ اللَّهُ فِیهَا مِنَ الثَّمَرَةِ وَ لَتَأْکُلُنَّ ثَمَرَةَ الشِّتَاءِ فِی الصَّیْفِ وَ ثَمَرَةَ الصَّیْفِ فِی الشِّتَاءِ» سپس امام حسین(ع) این برکات را تأویل این آیه از قرآن معرفی کرده و فرمود: «(این همه برکات) معنای این سخن خداوند است که فرمود: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى ‏آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ منَ السَّماءِ وَالْأَرْضِ وَ لکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ؛ یعنى اگر اهل کتاب ایمان می‏‌آوردند و تقوا پیشه می‏کردند،ما به یقین برکاتى از آسمان و زمین براى آنان قرار می‏‌دادیم، ولى اینان تکذیب کردند و ما آنان را به واسطۀآنچه کسب کردند مؤاخذه کردیم.» ادامه دارد... @Montazeranezohour