eitaa logo
مُستَبین
1هزار دنبال‌کننده
111 عکس
30 ویدیو
35 فایل
تاریخ و معارف. گاه‌نوشت‌های مصطفی صادقی کاشانی برگرفته از آیه ۱۱۷ صافات: وَ آتَيْناهُمَا الْكِتابَ الْمُسْتَبِينَ ارتباط با نویسنده: @sadeqi48
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 معرفی آثار: 23 مهدیان دروغین استاد رسول جعفریان 📗 این کتاب به معرفی مدعیان از صدر اسلام تا دوره‌های اخیر در مناطق مختلف جهان اسلام می‌پردازد. به گفته مؤلف، خط تألیف در این کتاب، استمرار همان حرکت علمی گذشته دانشمندان و مؤلفان شیعه مانند شیخ طوسی در کتاب الغیبه است. ❌ مسأله مهدیان دروغین منحصر به شیعیان نیست و سنیان نیز اگر نه بیشتر به همان مقدار گرفتار این چالش بوده‌ و هستند. جامعه تشیع، بویژه از قرن سیزدهم هجری به این سمت، در این زمینه، آسیب‌پذیرتر شده و لازم است تا جدیت بیشتری در زمینه آگاهی بخشی به توده‌های شیعه داشته باشد. 📌 چاپ جدید این کتاب به ضمیمه هفت رساله درباره مهدویت است. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
🏴 پرچم‌های سیاه 📖 در یکی دو روایت ضعیف شیعی و اخبار فراوانی از اهل‌سنت، رایات سود (پرچم‌های سیاه) یکی از نشانه‌های ظهور دانسته شده است. ❌ این نشانه در طول تاریخ، مکرر مورد سوء استفاده قرار گرفته و آخرینِ آن پرچم‌های سیاه داعش بود. 📣 اما حقیقت این است که اگر این روایات را ساخته و پرداخته ندانیم، خوش‌بینانه خواهیم گفت پیشگویی پیامبر یا برخی صحابه برای ظهور دولت عباسی است که نماد خود را پرچم و لباس سیاه قرار داده بودند. ↩️ عباسیان خود را منجی و مهدی قلمداد کردند و وقتی حکومت را به دست گرفتند اعلام کردند که ما حکومت را به عیسی بن مریم تحویل خواهیم داد! ⚠️ آنچه درباره شرق و ظهور مهدی از خراسان هم گفته می‌شود تفسیری نزدیک به این دارد. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
تصویر بخشی از مقاله «امام مهدی دوازدهمین پیشوای شیعه» درباره وظایف منتظر؛ چاپ شده در مجموعه مقالات معارف کلامی شیعه: آموزه‌های اختصاصی، سازمان سمت و دانشگاه ادیان، 1399. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
نوروز 🌸 آغازین سال سده پانزدهم هجرت رسول‌الله به اعتدال بهاری و خورشیدی بر همگان به سعادت قرین باد. 🗞 مقاله قدیمی «نوروز در فرهنگ شیعه» همچنان خواندنی است. ر.ک: متن شماره 14 مستبین. ↩️ در این مقاله می‌خوانیم: بحث از نوروز در فرهنگ شیعه، از قرن پنجم به بعد مطرح شد و تا آنجا که به منابع برجاى مانده مربوط می‌شود، نخستین بار در مختصر مصباح شیخ طوسى از آن یاد شد. پس از آن در منابع دیگر هم وارد گردید. در این مقاله سیر ورود آن در منابع شیعه و موضعگیرى فقهاى شیعه در باره آن را توضیح خواهیم داد. نکته جالب توجه آنکه در دوره صفوى، آثار فراوانى در زمینه عید نوروز نوشته شد. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
📃 حکمت‌هایی از نهج‌البلاغه 📌 صحَّةُ الْجَسَدِ مِنْ قِلَّةِ الْحَسَدِ هر چه حسادت کمتر؛ جسم سالم‌تر. ☁️ إذَا أَمْلَقْتُمْ‏ فَتَاجِرُوا اللَّهَ بِالصَّدَقَةِ آن‌گاه که تنگ‌دست شدید، با خدا تجارت کنید و صدقه بدهید. 📍 الْوَفَاءُ لِأَهْلِ الْغَدْرِ غَدْرٌ عِنْدَ اللَّهِ وَ الْغَدْرُ بِأَهْلِ الْغَدْرِ وَفَاءٌ عِنْدَ اللَّهِ. ترجمه آیتی: وفادارى با بى‌وفايان، بى‌وفايى با خداست و بى‌وفايى با بى‌وفايان، وفادارى با خداست. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
❌ سید خراسانی ↩️ در موضوع نشانه‌های ظهور از عنوان سید خراسانی بسیار سخن گفته می‌شود. بر خلاف این شهرت عام، چنین تعبیری در منابع اسلامی وجود ندارد. تنها دو روایت با عنوان الخراسانی داریم که هر دو از نظر معیارهای حدیثی غیر قابل اعتماد است. 🏴 نکته‌ای که در اغلب اینگونه روایات جلب توجه می‌کند، سخن از پرچم‌های سیاه و بنی‌عباس است که در آن زمان با عنوان بنی‌هاشم و مدعیان جانشینی پیامبر شناخته می‌شدند. یک احتمال درباره خراسانی، ابومسلم است که از منطقه خراسان با پرچم‌های سیاه به سمت کوفه رفت و با کمک دیگران حکومت عباسی را تأسیس کردند. 🔖 در فرسته‌های قبل اشاره شد که بحث از زمینه‌سازی ایرانیان برای ظهور نیز برگرفته از همان روایات مشرق و خراسان است. 📗 برای اطلاع بیشتر از این مباحث، به کتاب تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور مراجعه شود. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
دعای 44 صحیفه 📖 امام سجاد(ع) در دعای خود به مناسبت حلول ماه رمضان چنین مناجات می‌کند: (16) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ إِنْ مِلْنَا فِيهِ فَعَدِّلْنَا، وَ إِنْ زُغْنَا فِيهِ فَقَوِّمْنَا، وَ إِنِ اشْتَمَلَ عَلَيْنَا عَدُوُّكَ الشَّيْطَانُ فَاسْتَنْقِذْنَا مِنْهُ. (17) اللَّهُمَّ اشْحَنْهُ بِعِبَادَتِنَا إِيَّاكَ، وَ زَيِّنْ أَوْقَاتَهُ بِطَاعَتِنَا لَكَ، وَ أَعِنَّا فِي نَهَارِهِ عَلَى صِيَامِهِ، وَ فِي لَيْلِهِ عَلَى الصَّلَاةِ وَ التَّضَرُّعِ إِلَيْكَ، وَ الْخُشُوعِ لَكَ، وَ الذِّلَّةِ بَيْنَ يَدَيْكَ حَتَّى لَا يَشْهَدَ نَهَارُهُ عَلَيْنَا بِغَفْلَةٍ، وَ لَا لَيْلُهُ بِتَفْرِيطٍ. 🤲 بار خدایا، بر‌ محمد ‌و‌ خاندان او‌ درود بفرست. اگر در‌ این ماه به‌ راه کج رفتیم، به‌ راه راستمان آور ‌و‌ اگر از‌ حق عدول کردیم، به‌ حقمان بازگردان ‌و‌ اگر دشمن تو، شیطان، بر‌ ما‌ چیره شد، ما‌ را‌ از‌ چنگال او‌ رهایى بخش. خداوندا، ماه رمضان را‌ از‌ زمزمه‌ عبادت ما‌ پر ساز ‌و‌ شب ‌و‌ روزش را‌ به‌ طاعات ما‌ آراسته گردان. ما‌ را‌ یارى ده‌ که‌ روزهایش را‌ روزه بداریم ‌و‌ شبهایش را‌ به‌ نماز ‌و‌ تضرع ‌و‌ خشوع ‌و‌ مذلت در‌ پیشگاه تو‌ به‌ سحر رسانیم، تا‌ مباد که‌ روزهایش به‌ غفلت ما‌ شهادت دهند ‌و‌ شبهایش به‌ سهل انگارى ما. 🖋 از ترجمه مرحوم آیتی در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin
کم‌خرج پر سود 📝 عبارت «خفیف المؤونه و کثیر المعونه» که در سخنان اهل‌بیت برای تمجید افراد به کار رفته، به معنای کسی است که کم هزینه و کم خرج و سبک‌بار است؛ مصرف‌گرا نیست و در عین حال پر کار و پر فایده است و وجودش ثمردهی و سود بسیار دارد. کلینی از امام صادق(ع) نقل کرده که مؤمن باید چنین باشد. 🏴 در ایام بیماری امیرمؤمنان(ع)، صعصعة بن صوحان یار با وفای آن‌حضرت اجازه ملاقات خواست که بخاطر جراحت شدید و شرایط جسمانی امام به او اجازه عیادت داده نشد. پس به آن حضرت پیغام داد که: خدا تو را در حیات و ممات رحمت کناد که خدا نزد تو بزرگ بود. امام هم فرمود به صعصعه بگویید خدا تو را نیز رحمت کند که «خفیف المؤونه و کثیر المعونه» بودی. ✅ عنایت به این جمله قابل توجه است که قبلاً عین آن را در جنگ جمل خطاب به زید بن صوحان برادر شهید صعصعه فرموده بود. ⬅️ و عبارت صعصعه یار فهیم امام به آن‌حضرت نیز قابل توجه و تأمل است که به جای کلمات عجیب یا غلوآمیز به او چنین پیام داد و مولای متقیان را اینگونه ستود: لقد كان اللّه في صدرك عظيماً، و لقد كنتَ بذات اللّه عليماً. ☑️ صلی الله علیک یا امیرالمؤمنین در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
❌ ندای آسمانی 📌 امیرالمؤمنین علی(ع) شخصیت دوم جهان اسلام بلکه مقرب‌ترین بنده صالح الهی پس از رسول‌خدا در جهان هستی است. همه مؤمنان به او عشق می‌ورزند و در سرای دیگر به شفاعت و دست‌گیری او نیازمندند. بنابراین کم و زیاد شدن عباراتی درباره چگونگی شهادت مظلومانه آن انسان کامل، از مقام عظیم او نخواهد کاست. 🔖 جمله مشهور «والله تهدمت ارکان الهدی...» که گفته می‌شود جبرئیل هنگام ضربت خوردن آن حضرت بیان کرد، برای نخستین بار در کتاب بحار آمده و مرحوم مجلسی آن را طی روایتی 40 صفحه‌ای به نقل از کتابی ناشناخته آورده و آن را کتابی قدیمی توصیف می‌کند. 📝 این داستان طولانی از ابوالحسن بکری نقل شده و در منبع دیگری وجود ندارد. بکری از قصه‌گویان مشهور در تاریخ اسلام به شمار می‌رود. درباره احوال او به متن شماره 15 مستبین مراجعه شود. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
قصاص ابن ملجم 🗡 بنا به گزارش‌های متعدد، امیرمؤمنان در ایام بیماری درباره ضارب خود توصیه کرد و فرمود اگر زنده ماندم خود درباره او تصمیم می‌گیرم که ببخشم یا چگونه برخورد کنم و اگر از این دنیا رفتم او را همانگونه که به من ضربت زده قصاص کنید و زیاده‌روی یا مُثله نکنید یا خون دیگری بر زمین نریزید. بنا به نقلی هم فرمود گذشت کنید. 🏴 پس از شهادت آن‌حضرت قاتل را کشتند. اما روایاتی هست که داماد او عبدالله بن جعفر یا افراد دیگری برخوردهای تندی با قاتل داشتند که این حکایت‌ها با توجه به مجموع اخبار و شواهد تاریخی نمی‌تواند پذیرفته شود. 🖊 در سال‌های اخیر این موضوع مورد سؤال واقع شده و شبهاتی مطرح شده است. مقاله بازخوانی روایات فرجام ابن‌ملجم در مجله پژوهش‌های علوم تاریخی دانشگاه تهران تلاش دارد این مسئله را بررسی کند. این مقاله را در متن شماره 16 مستبین مطالعه کنید. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
دخالت خانواده‌ها 📌 یکی از مشکلات خانواده‌ها بخصوص زوج‌های جوان که منجر به اختلاف و حتی متأسفانه جدایی می‌شود، دخالت‌های دیگران است. به روایتی از سیره و رفتار پیامبر برخورد کردم که از این منظر جالب بود. 📃 افرادی از رسول‌خدا درخواست کردند که اجازه دهد دخترش فاطمه(س) در مراسمی که دارند شرکت کند. پیامبر فرمود او اکنون همسر علی بن ابی‌طالب است و هماهنگی به دست خود زوجین است. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
قطب راوندی 📌 امروز 14 شوال را روز درگذشت قطب‌الدین سعيد بن عبد اللّه راوندی دانسته‌اند. 🖋 وی از علمای مشهور امامیه در قرن ششم و معاصر با سید ابوالرضا راوندی دیگر عالم شیعی است. محمد بن على بن سليمان راوندى صاحب کتاب راحة‌الصدور و ادیب اهل‌سنت نیز معاصر و هم‌محل این دو عالم شیعه است. 📚 قطب را مؤلف 60 کتاب و رساله (جزوه / مقاله) دانسته‌اند. 📖 آثار مشهور و منتشر شده وی عبارتنداز: فقه القرآن، منهاج البراعه (شرح نهج‌البلاغه)، الدعوات (سلوة الحزين)، الخرائج و الجرائح، قصص الانبياء. ◀️ از شواهد تاریخی استفاده می‌شود که قطب به ری مهاجرت کرد و به سال 573 در قم درگذشت. ❌ ابن ابی‌الحدید در شرح نهج‌البلاغه از قطب و کتابش یاد کرده و ناظر به شرح وی مطالبی را بیان می‌کند. ↩️ برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به مقاله: دیدگاه تاریخی راوندیان در شماره 10 مجله تاریخ‌پژوهان. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
حرصِ روزی 📗 در دو جای از نهج‌البلاغه می‌خوانیم: الرِّزْقُ رِزْقَانِ رِزْقٌ تَطْلُبُهُ وَ رِزْقٌ يَطْلُبُك‏... ◀️ امیر مؤمنان فرمود روزى بر دو گونه است: يكى آنكه تو در طلبش هستى و يكى آنكه او در طلب توست و اگر تو به سوى او نروى او به سوى تو خواهد آمد. ❌ پس اندوه سال خود را بر اندوه روز خود بار مكن كه هر روز، هر چه تو را روزى مقرر كرده‌اند، كفايت كند. اگر آن سال از عمر تو باشد، خداى تعالى در هر روز كه مى آيد، آنچه قسمت تو ساخته به تو عطا خواهد كرد. و اگر آن سال از عمر تو نباشد پس چرا بايد اندوه چيزى را بخورى كه از آن تو نيست. (از ترجمه مرحوم آیتی) در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
شیعه تنوری روایت مشهوری است که یکی از اهالی خراسان خدمت (ع)‌ رسید و ضمن انتقاد از سکوت آن‌حضرت، ادعا کرد در خراسان صد هزار شیعه پا به رکاب دارد که می‌توانند برابر او شمشیر زده و حق (ع) را بگیرند. امام به او فرمود داخل تنور برود و چون استنکاف کرد، آن دستور را به هارون مکی داد و او فوراً داخل تنور رفت. آنگاه فرمود از چنین شیعیانی چند نفر در خراسان داریم؟ گفت یک نفر هم ندارید! هر چند این خبر مورد قبول یا ردّ واقع شده، اما محتوای آن در تاریخ و سیره آن‌حضرت قابل ردیابی است. چنانکه دعوت ابوسلمه و به نقلی ابومسلم را ردّ کرد و این تصور را که شیعیان معتقد آماده‌ای وجود دارند نادرست دانست. داستان هارون مکی از سوی سایت پرسمان دانشجویی که بسیاری از پاسخ‌های آن غیر علمی است، پذیرفته و توجیه شده است. ر.ک به متن شماره 17 مستبین. از سوی دیگر نظر یکی از محققان بر نادرستی این خبر است و نقدهای متعددی به آن وارد می‌کند. ر.ک به متن شماره 18 مستبین. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی مواظب باشید. این مسند خطرناک است. چهره امروز، چهره مظلومیت نیست تا محبوب بشوید. http://emam.com/posts/view/2207 سالگرد رحلت امام خمینی گرامی باد. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
پناهندگی مأمون به امام رضا(ع) شهید آیت الله سید محمدباقر صدر: 🔶 مأمون در دشواری‌هایی که دولت وی را تهدید می‌کرد، به امام رضا علیه‌السلام پناه می‌برد. از جمله یک بار مأمون به ایشان عرض کرد: شیعیان شما در یک جایی علیه ما شورش کرده‌اند، آیا نامه‌ای به آنان می‌نویسید؟ زیرا اگر شما بنویسید قبول می‌کنند. به آنان بنویسید از بلوا علیه ما دست بردارند. 🔹 بار دیگر وقتی بود که فضل بن سهل ترور شد و اهالی خراسان ترور وی را کاری از سوی مأمون تفسیر کردند و انبوهی از مردم به پا خاستند و بر در کاخ مأمون در انتظار ایستادند تا او بیرون بیاید و خشم خود را بر سرش خالی کنند و از او انتقام بگیرند. مأمون از درِ پشتی خارج شد و به خانه امام ـ که در همسایگی وی بود ـ رفت و به ایشان پناه بُرد. آنگاه امام بیرون آمد و انبوه مردم را به یک فرمان پراکنده کرد. این یعنی در همان سرزمینی که مأمون در آن حکومت می‌کرد و در واقع در همان شهری که حکومت را به مأمون داده بود و با نیرو و سپاه او را یاری می‌کرد، در همان سرزمین، پشتوانه مردمی و اجتماعی امام به چنین حدی رسیده بود؛ بگذریم از پشتوانه علمی و فکری ایشان و پیشوایی علمی و فکری ایشان که خود نمونه‌های بسیاری از آن سراغ دارید. 📗 از کتاب امامان اهل‌بیت(ع) مرزبانان حریم اسلام؛ ترجمه کتاب ائمة اهل‌البیت و دورهم فی تحصین الرسالة الاسلامیه؛ مجموعه گفتارها و مقالات شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر. 📌 ملاحظه: مورد اول در روضه کافی و مورد دوم در اصول کافی روایت شده است. مورد دوم زمانی است که مأمون همراه امام و دیگران از مرو به بغداد می‌رفت و در سرخس وزیر و ذی‌حق خود فضل را از سر راه برداشت. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
📚 معرفی آثار 24 📗 فضیلت‌های فراموش شده 👈 این کتاب شرح حال حاج آخوند ملاعباس تربتی عالم عارف و شخصیت کم‌نظیر تاریخ معاصر است، به قلم فرزندش مرحوم راشد (سخنران رادیو در سال‌های قبل از انقلاب) و مقدمه زیبای جلال رفیع و چاپ مؤسسه اطلاعات (که مدیر معتدلش اخیراً به رحمت الهی رفت و خلف شایسته‌ای برای او تعیین شد). 📌 چند کلمه از متن کتاب: مرحوم حاج آخوند به مادرم و به همه ما احترام می‌گذاشت. ما را با کلمه شما خطاب می‌کرد و در بیشتر وقت‌ها اگر می‌خواست تذکری بدهد و چیزی بفهماند به طور غیرمستقیم آن تذکر را می‌داد. مثلاً نمی‌گفت چنین کاری که کردی خوب نبود بلکه می‌گفت به نظر می‌رسد که آدم اگر اینطور بکند خوب است. چنین نیست؟ شما چه می‌گویید؟ در این کلمه اغراق نمی‌گویم که حاج آخوند یکپارچه ادب و معرفت بود... ↩️ ادامه این مطلب در تصویر صفحه 154 کتاب در بالا آمده است. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
مقاله «نگاهی دوباره به مستندات تاریخی ارتداد» انتشار: تیر ۱۴۰۱ https://jorr.ut.ac.ir/article_81363.html 📃 این مقاله با نگاهی نقادانه به روایات و مستندات تاریخی ارتداد، آنچه را که دربارۀ قتل افرادی در صدر اسلام به دلیل ارتداد گفته ‌شده است، بررسی می‌کند. 🖋 فرضیه آن است که دستور اعدام افراد متهم به ارتداد به دلیل این حکم، قطعی نیست و قتل آنها می‌تواند به دلایل دیگری مانند قصاص بوده باشد. مقاله همچنین توجه می‌دهد که جریان ردّه در صدر اسلام نباید در تحلیل حکم ارتداد نادیده گرفته شود. 👩‍👧‍👦برخی افرادی که علت حکم آنان بررسی شده عبارتند از: حارث بن سويد، عبدالله بن خطل، عُقبه، ساره، مسیلمه، ابن ابی‌سرح و داستان خرّیت بن راشد در عصر امیرمؤمنان. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
قاتل امام جواد(ع) ❌ روضه مشهور دهه‌های اخیر درباره امام (ع) این است که همسرش ام‌الفضل دختر خلیفه مأمون بعد از اینکه امام را مسموم کرد همراه کنیزانش به شادمانی پرداخت! همچنین پیکر امام چندی بر بام و زیر آفتاب بود و... ↩️ اساساً شهادت امام به دست همسرش یکی از اقوال است و برخی مسبب حادثه را شخص خلیفه معتصم یا یکی از کارگزاران او می‌دانند. 📖 منابعی که او را قاتل معرفی می‌کند، مانند دلائل الامامه منسوب به طبری، گویند ام‌فضل پس از این جنایت پشیمان شد و گریست. 📌 اهانت و جسارت به پیکر مطهر امام در منابع معتبر نیست و دستگاه خلافت در برابر شیعیان و دوستان آن حجت خدا و ذریه رسول، جرأت چنین بی‌حرمتی نداشت. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
امام باقر علیه‌السلام فرمود: وقتی پدرم در حال احتضار بود مرا به آغوش گرفت و فرمود تو را وصیت می‌کنم به آنچه پدرم حسین(ع) هنگام رفتنش سفارش کرد که: فرزندم! بر آنچه حق است صبر کن هر چند تلخ باشد. کافی 91/2 https://eitaa.com/Mostabin https://t.me/AlMostabin
🔹دستی بلند شد...🔹 فرمان ز حق رسید چو در حجّةُ الوداع عالم به شور حیدری افتاد در سماع جبریل خود ز دست شد آن دم که در غدیر آیات وحی را به نبی داد اطلاع شیطان سقوط کرد ز مرکب چو تا به عرش دست علی ز دست نبی یافت ارتفاع دستی بلند شد ز امیری که انس و جان کردند تا ابد پی پابوسش، اجتماع نازم به پادشاه ولایت که در صفش زهرا به بذل جان خود از او کند دفاع کیهان ندیده است شهی چون علی رئوف میدان ندیده است یلی چون علی شجاع خورشید حق اگر چو علی مشتری نداشت بعد از نبی نبود به بازار دین متاع شاهین ابروان علی گر عیان نبود در می گرفت بین ترازو و‌ حق، نزاع حکم علی‌ست در کمر عدل چون ستون حب علی‌ست در فقرات خرد، نخاع پامال شد به سان علف زیر پای چرخ هر کس که از ولای علی کرد امتناع تا حشر باد روشن از او دیده‌ی یقین تا حشر باد چشم ستم کور از آن شعاع ✍️ افشين علا - تیر ۱۴۰۱ (ع) در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO