هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
کتاب #سایه_روشن منتشرشد
📚 این کتاب که #۱۰۰داستان_کوتاه از حاکمان و رهبران ۱۰۰ساله ایران است، به ۲۵تفاوت آشکار بین #پادشاهان_پهلوی و #امامین_انقلاب پرداخته که برای جوانان و نوجوانان بسیار مفید است...
🔰 این کتاب علاوه بر نسخه مکتوب، به صورت فایل نمایشگاهی نیز موجود است
🔴 جهت دریافت به فروشگاه اینترنتی اندیشکده راهبردی سعداء به نشانی زیر مراجعه فرمایید👇👇
🌐 www.soada.ir/shop
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام رضا(ع) نبود ما دین نداشتیم
#منبر
@Fars_plus
مباحث درسی در یک مدرسه حیوانات
بحث داغ برنامه ریزی موضوعات آموزشی در مدرسه حیوانات در جریان بود. خرگوش اصرار داشت که دویدن جزء برنامه درسی باشد. پرنده معتقد بود که باید پرواز نیز گنجانده شود. ماهی هم به آموزش شنا معتقد بود و سنجاب اصرار داشت که بالا رفتن از درخت نیز باید در زمره آموزشهای مدرسه قرار بگیرد.
شورای مدرسه با رعایت همه پیشنهادات دفترچه راهنمای تحصیلی مدرسه را تهیه نمود و بعد قرار شد که همه حیوانات درسها را یاد بگیرند.
خرگوش در دویدن نمره بیست گرفت، اما بالا رفتن از درخت برایش دشوار بود، مرتب از پشت به زمین میخورد. دیری نگذشت که در اثر یکی از این سقوطها مغزش آسیب دید و قدرت دویدن را هم از دست داد. حالا به جای نمره بیست، نمره ده میگرفت و در بالا رفتن از درخت هم نمره اش از حد صفر بالاتر نمیرفت.
پرنده در پرواز عالی بود اما نوبت به دویدن روی زمین که میرسید نمره خوبی نمیگرفت، مرتب صفر میگرفت. صعود عمودی از تنه و شاخه و برگ درختها هم برایش سخت بود.
جالب اینجاست که تنها مارماهی کند ذهن و عقب افتاده بود که میتوانست درسهای مدرسه را تا حدودی انجام دهد و با نمره ضعیف بالا رود. اما مسئولان مدرسه از این خوشحال بودند که همه دانش آموزان همه دروس را میخوانند.
.
.
و چقدر این داستان آشناست...
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
#معرفی_ابزار
در زمینه: #فناوری_اطلاعات
آیا میدانید که برای عبور از تحریم های اینترنتی و استفاده از وب سایت، نرم افزار و یا سرویسی که کشور عزیزمان را #تحریم نموده، در بسیاری از موارد نیازی به نصب فیلترشکن نیست و میتوان تنها از یک تحریمشکن قانونی و امن به نام شکن استفاده نمود؟!
اطلاعات بیشتر در 👇
معرفی منابع و ابزارهای مفید برای دانش افزایی
eitaa.com/sarcheshme_danaee/90 🌷🌹
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
#معرفی_ابزار #معرفی_کتاب
نرم افزار کاربردی استاد #مطهری
با نصب یک نرم افزار کاربردی مفید بر روی گوشی خود، به همه کتابها و سخنرانی های علامه شهید مطهری (و حتی نسخه صوتی کتابها) به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید!!
اطلاعات بیشتر در 👇
معرفی منابع و ابزارهای مفید برای دانش افزایی
eitaa.com/sarcheshme_danaee/95
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میدونستید چیپس از پسته و بادوم گرونتره؟
خب بهجای چیپس، بادم به بچههامون بدیم😕
حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
هدایت شده از کانال حمید کثیری
این تصویر از کفشداری حرم امام رضا جان است 😍😍 کفشهای عروسکی که به کفشداری سپرده شده.
دم اون خادم امام رضا گرم که خواسته اون دخترک رو محترم شمرد. دم اون خادم هم گرم که این تصویر رو برامون به یادگار گذاشت ...
حرم آقا جان، امنترین جای جهانه. دلمون تنگ شده ...
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از یک طلبه معلم ( مهدی جلالیان )
#هوش_مصنوعی
#آموزشوپرورش
همین قدر میدونم که تا ۶_۷سال آینده همه چیز آموزش و پرورش تحت تاثیر پدیدههای نو ظهوری مثل هوش مصنوعی عوض میشه...
بنظرم تا چند سال آینده _شاید هم حتی همین الان_ آموزش به این نحوه رایج در مدارس هیچ توجیه اقتصادی نداشته باشه. کاش مسئولین کلان کشور با توجه به #آینده_پژوهی واقع بینانه دست به برنامهریزی و #استخدام نیرو و نوشتن طرح و برنامه کنن... والا بنظرم در چند سال آینده میشه با نیروهای بسیار کمتری آموزش و پرورش رو اداره کرد.
پ.ن۱: همین الان بنظرم با فیلمو مدرسه بشه ارزانتر و با کیفیت تر به بچهها خیلی از درسها رو درس داد...
پ.ن۲: مسالهی پرورش حسابش جداست . بحثش مفصله؛ ولی همین قدر میفهمم که خیلی خیلی تحت تاثیر فضای مجازی تغییر کرده و تحت تاثیر هوش مصنوعی بسیار بسیار بیشتر دگرگون میشه...
#نگرانم...
دغدغههای یک طلبه معلم معمولی رو در کانال تخته سیاه دنبال کنید 🔻🔻
@Takhteh_siah
هدایت شده از کارگاه تربیت نوجوان (محسن بختیاری)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶جشن دختر ایران🔻
⭕️برای نظر دادن درباره هر رویداد و اتفاقی، یا باید در آنجا حضور داشت، و یا تمام ابعاد و زوایای پیدا و پنهان آن را در قالب فیلم و ... مشاهده کرد.
💎آنچه در بالا می بینید قسمتی از یک جشن دخترانه است، همین چند روز پیش در تهران عزیز
🔖چند دیدگاه را درباره این جشن شنیده ام.
دیدگاه هایی که نقاط مشترک و البته تفاوت های اساسی نیز با هم دارند.
☘️اگر شما طراح یک رویداد بودید و می خواستید مشابه این برنامه را اجرا کنید، به چه نکاتی توجه می کردید؟
❌خط قرمز هایتان چه چیزهایی بود؟
🎀چقدر طبع و طرز فکر و زندگی نوجوان امروزی را در برنامه ریزی خود دخیل می کردید؟ به ویژه در حیطه دختران؟
☘️سعی می کنید مقبولیت بیشتر و دایره مخاطب بیشتری داشته باشد، یا کیفیت و اصالت و جنبه های تربیتی برنامه برایتان مهم تر است؟
📺رسانه و تصویر برنامه چقدر برایتان اهمیت دارد؟
👥با چه افرادی در این زمینه مشورت می کنید؟
🗣عکس العمل های مخاطبین و صاحب نظران متنوع و مختلف، چقدر برای شما شنیدنی است؟
💡دقت در این ریزه کاری ها، مدیریت فرهنگی و اجتماعی من و شما را قوی تر می کند.
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سر به سر گذاشتن با پیرمرد روستایی😊
نگاه کنیدعالیه
#دهه_کرامت
#امام_رضا
🔹 آیا آموزش و پرورش در ایران چیزی به دانش آموزان می آموزد؟
✅ علیرضا عابدین (روان شناس) در پژوهشی به بررسی و تحلیل داستان های کتاب فارسی کلاس اول در ایران و مقایسه آن با داستان های کتاب زبان کلاس اول در دو کشور شرقی و غربی یعنی چین به عنوان نماینده فرهنگ جمع گرا و آلمان به عنوان نماینده فرهنگ فردگرا پرداخته است.
✅ او به این منظور تمامی داستان های کتاب فارسی اول ابتدایی در ایران، شامل ۵۱ داستان منتشر شده در سال ۱۳۹۱، همچنین ۴۴ داستان از داستان های کتاب کلاس اول چین و ۲۶ داستان از مجموعه چهار کتاب کلاس اول آلمان را به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب کرده است.
✅ نتایج این پژوهش نشان داد که کودکان ایرانی در کتاب های درسی خود می آموزند که مطیع و سر به راه باشند، کودکان چینی یاد می گیرند که مهرورز بوده، آموزش دهنده و بخشنده باشند، و کودکان آلمانی می آموزند که استقلال طلب بوده و نگاه رو به جلو و هدفمندی داشته باشند.
✅ ایراد اصلی چنین پژوهش هایی این است که بدون فهم کلی از وضعیت آموزش و پرورش یک کشور و صرفا بر اساس سنجش یک متغیر مانند؛" محتوای کتاب های درسی" می کوشد تا نوعی نتیجه گیری درباره وضعیت آموزش و پرورش و فرهنگ یک جامعه ارائه دهند.
✅ اقدامی که پیشاپیش محکوم به شکست بوده و نتیجه آن صرفا تبلیغاتی و ژورنالیستی از آب در می آید. واقعیت این است که دانش آموزان ایرانی به سختی در مدارس چیزهایی می آموزند که بتواند تاثیر پایداری بر نحوه تربیت آنها داشته باشد. نکته جالب تر اینکه بچه ها در مدارس ما حتی همان اطاعت پذیری را نیز نمی آموزند.
✅ مجموعه عوامل از هم گسیخته و متعارضی مانند خانواده، مدرسه و جامعه دست به دست هم داده و میزان تاثیر پذیری دانش آموزان از معلمان را به جز سواد خواندن و نوشتن (آن هم به صورت حداقلی) به شدت کاهش می دهند.
✅ دلیل آن هم روشن است؛ آموزش و پرورش کنونی فهم درستی از مناسبات دانش آموز، مدرسه و جامعه ندارد و همچنان تصور می کند می تواند با گفتار درمانی به آموزش مهارت های زندگی بپردازد. در حالی که چنین امری مستلزم مشارکت جدی دانش آموزان در فرآیند تعاملی یادگیری است.
✅ بنابراین حتی اگر مدارس ایران به دنبال آموزش اطاعت پذیری هم باشند لاجرم ناکام خواهند ماند. از سوی دیگر آموزش و پرورش به دلیل ویژگی ایدئولوژیک و به شدت محافظه کارانه اش در ایران نتوانسته به یک نهاد پیشرو در مقایسه با تحولات پرشتاب اجتماعی تبدیل شود.
✅ این عقب ماندگی به حدی است که دانش آموزان را به نوعی اسکیزوفرنی شخصیتی در گذار میان جامعه و مدرسه دچار ساخته است. پیامد این دوگانگی شخصیت عبارت از آشفتگی، عصبیت و بی قراری در میان دانش آموزان می باشد.
✅ کتاب های درسی اگرچه از اهمیت زیادی در مدارس برخوردارند ولی قدرت "برنامه درسی پنهان" که می تواند در شکاف میان آرمان ها و واقعیت ها جای گیرد بخشی از آموزش های رسمی را بی اثر می کند.
✅ همین امر باعث می شود که عزم بر ایجاد اطاعت پذیری در میان دانش آموزان حتی به نتیجه عکس خود منجر شده و موجبات بیزاری از مدرسه را فراهم آورد. بدون حرکت به سوی تحول واقعی در بنیادهای آموزش و پرورش موجود بعید است وجود این نهاد در وضعیت کنونی چندان توجیه پذیر باشد.
https://www.ias.ac.ir/index.php/2015-09-21-08-02-04/2561-2023-05-28-14-13-35
🔺رونمایی از کتاب آموزش وپرورش آینده در فرهنگستان علوم
📗این کتاب با همکاری چهار فرهنگستان و ۴۱ استاد در ۲۳ مقاله در چهار بخش:
آینده
سلامت همه جانبه
عدالت آموزشی و
سندکاوی و آسیب شناسی
مبتنی بر #سند_تحول و #برنامهدرسی_ملی نگاشته شد.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
https://www.ias.ac.ir/index.php/2015-09-21-08-02-04/2561-2023-05-28-14-13-35
🔺رونمایی از کتاب آموزش وپرورش آینده در فرهنگستان علوم
📗این کتاب با همکاری چهار فرهنگستان و ۴۱ استاد در ۲۳ مقاله در چهار بخش:
آینده
سلامت همه جانبه
عدالت آموزشی و
سندکاوی و آسیب شناسی
مبتنی بر #سند_تحول و #برنامهدرسی_ملی نگاشته شد.
🌷🇮🇷🌷
✨بیانات در دیدار مسئولان و معلّمان دبیرستان علوم و معارف اسلامى شهید مطهّرى ره
بسم الله الرّحمن الرّحیم
🔺بنده هم از زیارت آقایان خیلى خوشوقتم؛ و لطف فرمودید. [تأسیس] این مدرسه به نظر بنده یکى از ابتکارات #بسیارخوب و #خیلى_مفید و #راهگشا بود بحمدالله و انشاءالله که ادامه پیدا کند.
البتّه برنامههاى درسى مدرسهی عالى شهید مطهّرى را بنده تفصیلاً نمیدانم، [امّا] اجمالاً مطّلع هستم که برنامههاى درسى حوزهاى است که ممکن است با یک نظم خاصّى و کلاسبندى خاصّى باشد؛ 'واقعاً براى ورود در آن درسها، اینجور مدرسهاى لازم بود؛ کمااینکه در دنیا هم #مدارس_مقدّماتى دانشگاهها -دبیرستانهاى پیشدانشگاهى- با همان روال و در همان جهتْ دانشآموزان را بار آوردن معمول است.
🔺بنده اگر برایم میسور بود، همهی فرزندان خودم و کسانى را که به آنها دسترسى داشتم یا مشورت میکردند، توصیه میکردم که به این مدرسهها بیایند. البتّه درسى که میخوانند -به همین ترتیبى که فرمودید- خوب است؛ ضمن اینکه درس مرسوم دولتى و فرهنگ را میخوانند، این مقدار پیشرفت قابل توجّه است.
🔺 اگر بشود در این سنین یک قدرى به #قرآن در این مدرسه بیشتر تکیه بشود، شاید یک دستاورد بزرگى را فراهم بکند؛ مثلاً حفظ قرآن، ولو نه بهصورت برنامه -چون شما بیش از برنامه درحقیقت درس دارید و شاید اگر حفظ قرآن به شکل برنامهاى باشد، مشکلاتى را ایجاد کند- لکن به شکل یک امتیاز. فرضاً این گفته بشود که اگر مثلاً در این دوره یا در این ثلث یا در این سال، کسى این مقدار قرآن حفظ کرد، این امتیاز را خواهد داشت -یا امتیازِ نمره فرضاً یا امتیازهاى دیگر؛ [یعنى] دست شما براى دادن امتیازهاى مختلف باز است- شاید ما بتوانیم این مسئلهی حفظ قرآن را یک مقدارى در این مدرسه و بین این گروه جوانهاى تازهسالمان رشد بدهیم.
واقعاً این، یک #نقیصهاى در حوزههاى ما است. در بعضى حوزههاى اهل سنّت، از ابتدا شرط آن حفظ قرآن است بعضى دیگر هم اگر شرط آن نیست، لکن به حفظ قرآن تشویق میشوند. غالب اهل علمِ آنها با قرآن #اُنس زیادترى دارند. درحالیکه ما در حوزههاى خودمان طلبههایى را مشاهده میکنیم که درس هم مقدارى خواندهاند، لکن هنوز به همین #قرائت_رایج قرآن که ما با آن اُنس داریم -یعنى قرائت حفص- #تسلّط ندارند، فضلاً از اینکه قرائات دیگر را بدانند؛ یعنى اشکالاتى در تلاوتشان هست. علّتش این است که سابق، قرآنخوانى در #مکتبخانهها تأمین میشد؛ لذا هر کسى وارد میدان علم و مانند اینها میشد، قرآن را یاد گرفته بود. بعد که مکتبخانهها برافتاد و در مدارس جدید هم قرآنخوانى به آن شکل شروع نشد، این خلأ باقى مانده. اگر کسى شانس داشته و #پدرى یا #مادرى #مأنوسبهقرآن و #عاشق_قرآن کنار دستش بودند، یک قرآنى یاد گرفته یا دورهی قرآنى رفته؛ [امّا] اگر کسى این شانس را نداشته باشد، اگر وارد حوزه شد، حوزه به او [آموزش] قرآن نخواهد داد !!؛ یعنى بهاصطلاح ظواهر قرآن و متن قرآن و آموزشهاى ابتدائى قرآن را از حوزه فرانخواهد گرفت. حالا گیرم فقهى که میخواند، بالاخره فقه قرآن است و محصول قرآن است -یا معارف یا فلسفه یا هرچه- لکن #متن_قرآن را [فرانمیگیرد]!!
حالا اگر در این مدارس -که حالا شما شروع کردهاید و این بناى مبارک را پایهگذارى کردهاید- بشود این کار را شروع بفرمایید که این جوانها با قرآن [مأنوس بشوند] -حالا شاید #باقرآن_اُنس پیدا میکنند؛ نمیدانم- و بخصوص حفظ قرآن را بتوانند اینجا تأمین کنند، خیلى چیز #مهمّى خواهد بود.
📆۱۳۶۸/۱۲/۲۷
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کیدیو | بازی، قصه و مهارت کودک
هدایت شده از هوش و سرگرمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک ساعت شنی عجیب و غریب!
🧐@iq_sargarmi
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهمترین چالش وزیر جدید آموزش و پرورش چیست؟
#فیلمنوشت
@TasnimNews
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💖عشق بازی یک سبزواری با خداوند جل و جلاله
این کلیپ را چندین بار ببینید و بشنوید، همان طور که رهبرمون چندین بار متنش را خوانده
#عاشقانه
#وصیت_نامه
#لاله_ها
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
31.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨اخبار موسسه
📢 در حاشیه نشست علمی تربیت اسلامی، چالش های پیش رو
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد درودی مدیر گروه تربیت اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی
مهترین چالش پیش رودر تربیت اسلامی از دیدگاه شما؟
#روابط_عمومی۱
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh