🎙🔴نقد BTS و گروه های کره ای
🔺 دوره ی کامل شناخت موج کره ای و گرایش نوجوانان وجوانان به کی پاپ و کی داراما
شیخ قمی
💢 دو پایه اصلی ای که مبلغین و پدرمادرها در مورد کشور کُره ی جنوبی باید بدانند کی دراما(فیلم و سریال کره ای) و کی پاپ (موسیقی کره ای BTS , EXO , BLACKPINK) است که فی الحال در بین دانش آموزان خصوصا دختران رواج زیادی داشته و در طول روز ده ها بار موسیقی کره ای گوش میدهند یا درگیر سریالهای کره ای هستند
دوره ی ده جلسه ی زیر نمای کاملی از اوضاع احوال موسیقی و فیلمو سریال کره ای و گرایش دانش آموزان و جوانان به این نوع سبکها و همچنین نوع مواجهه با چنین دانش آموزانی را نشان میدهد
💠 جلسه اول👈 https://eitaa.com/mdehban313/199
💠 جلسه دوم👈https://eitaa.com/mdehban313/200
💠جلسه سوم👈 https://eitaa.com/mdehban313/201
💠جلسه چهارم👈https://eitaa.com/mdehban313/202
💠جلسه پنجم👈https://eitaa.com/mdehban313/203
💠جلسه ششم👈https://eitaa.com/mdehban313/204
💠جلسه هفتم👈https://eitaa.com/mdehban313/205
💠جلسه هشتم👈https://eitaa.com/mdehban313/206
💠جلسه نهم👈https://eitaa.com/mdehban313/207
💠جلسه دهم👈https://eitaa.com/mdehban313/208
🔅@ghaaff
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨اخبار موسسه
📢معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با همکاری گروه علمی اخلاق، تربیت و مشاوره خانواده برگزار می کند:
🔰نشست علمی " تربیت اسلام؛ چالش های پیش رو"
🔹با حضور استاد ارجمند؛
حجت الاسلام دکتر درودی
(مدیر کارگروه تربیت اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی، مدیر گروه تربیت پژوهی موسسه معارف اهل بیت(ع))
🔸دبیر علمی: حجت الاسلامی دکتر حیدری
(مدیر گروه اخلاق، تربیت و مشاوره خانواده)
📆سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
⏰ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴
🔺مکان: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه، سالن علامه طباطبایی
🔹لینک نشست
https://bbb01.dte.ir/b/zz9-z6s-gfx-yvm
#پژوهش
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از سواد امنیتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️⚡️هیچ وقت روی روغن آتش گرفته آب نریزید !
😳
#معرفی_کتاب
📙راه کارهای عملی آموزش اخلاق و مهارت های اخلاقی
🖊احمد ابراهیمی
کتابی مناسب برای مربیان برای اداره کلاسهای هدفمند و مفید است. راهکارهایی که قوه خلاقیت مخاطبان را بارور میکند تا عملی در زندگی استفاده کنند.
قدم به قدم با کاربرگ های مورد نیاز و نحوه ارائه موضوعات.
موضوعاتی مانند اعتماد بنفس، کم رویی، شادزیستی، ثبات شخصیت، وسواس، واقع بینی،....
✍ ″آینده″، با مروری بر آنچه در نمایشگاه کتاب ″گذشت″
💠 اینبار تجربهی حضوری متفاوت در نمایشگاه بین المللی کتاب، حال خوبتری داشت؛ همیشه خریدار بودم و اینبار اما نه فروشنده، که #مبلّغ بودم...
🔹 حضور در غرفهی لیلة القدر یک فرصت تبلیغی بسیار متفاوت بود، با تنوع بسیار زیادی از مراجعهکنندهها؛ از پسران و دختران طلبه، دختران محجبه و پسران بسیجیِ دانشگاههای مختلف، تا پسرانی فراری از حکومت و دخترانی بدون روسری!
دخترانی بدون روسری که کتاب #حجاب_و_آزادی_روابط را میخواندند و میخریدند؛ و حتی دختران کمحجابی –به تعبیر رایج– که کتابهای #علامه_صفایی_حائری را به همراهان محجبهٔ خود، معرفی میکردند.
آنجا به راحتی میشد اهل دین و ایمان بودن این تیپهای گوناگون را دید...
✅ اجتماع این تیپهای گسترده در این غرفه، فقط میتوانست دو دلیل داشته باشد:
1⃣ مواجهه با #حرف_های_نو از دین، از زبان و قلم یک عالم دین
2⃣ نبودِ سایهی دستهبندیهای سیاسی و ... بر سر نویسندهی این کتابها؛ که این یک فرصت طلایی و ظرفیتی کمنظیر است.
🔆 از اینها گذشته، معلمهای جوانی -پسر و دختر- آمده بودند که بیشتر، مراجعهشان برای تهیهی کتابهای #تربیتی ایشان بود،
و نیز جوانان دغدغهمندی که بر کار تربیتی و فرهنگی همّت کرده و به دنبال #روش_هایش به این غرفه آمده بودند،
و نیز بسیجیهای دانشگاههای مختلف که برای برنامههایشان در دانشگاه، به سراغ این #تفکر آمده بودند.
✔️ اگر سال گذشته و پس از نمایشگاه کتاب، «خوراک فکری» را نوشتم، حالا اما بسیار امیدوارتر، از «آینده» مینویسم که تا ۲۰ سال دیگر، این تفکر را در کف خیابان خواهید دید؛ دانشآموزان امروز و دانشجویان و جوانان و طلاب...
إن شآءالله.
سید. م
۷/خرداد/۱۴۰۲
🌿 @ehya_amr
امام سجاد سلام الله علیه فرمودند:
وَ أَمّا حَقّ أَبِيكَ فَتَعْلَمُ أَنّهُ أَصْلُكَ وَ أَنّكَ فَرْعُهُ وَ أَنّكَ لَوْلَاهُ لَمْ تَكُنْ فَمَهْمَا رَأَيْتَ فِي نَفْسِكَ مِمّا يُعْجِبُكَ فَاعْلَمْ أَنّ أَبَاكَ أَصْلُ النّعْمَةِ عَلَيْكَ فِيهِ وَ احْمَدِ اللّهَ وَ اشْكُرْهُ عَلَى قَدْرِ ذَلِكَ.
حق پدرت این است که بدانی او ریشه تو و تو شاخه او هستی و بدان که اگر او نبود، تو نیز نبودی؛ پس هرگاه در خودت نعمتی یافتی که شادمانت میکند، بدان که پدرت برای تو ریشه آن نعمت است و حمد خدا به جای آور و به اندازه آن نعمت از او شکرگزار باش.
تحف العقول ص٢۶٣
مفاتیح الحیاة ص ٢٢۵
ویژگی های عمومی دورۀ نوجوانی دکتر جانبزرگی.pdf
506.1K
🎁ویژگی های عمومی دورۀ نوجوانی دکتر جانبزرگی
آموزش والدین و توانمندسازی خانواده در بلوغ و نوجوانی.pdf
657.3K
🎁📕آموزش والدین و توانمندسازی خانواده در بلوغ و نوجوانی
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
کتاب #سایه_روشن منتشرشد
📚 این کتاب که #۱۰۰داستان_کوتاه از حاکمان و رهبران ۱۰۰ساله ایران است، به ۲۵تفاوت آشکار بین #پادشاهان_پهلوی و #امامین_انقلاب پرداخته که برای جوانان و نوجوانان بسیار مفید است...
🔰 این کتاب علاوه بر نسخه مکتوب، به صورت فایل نمایشگاهی نیز موجود است
🔴 جهت دریافت به فروشگاه اینترنتی اندیشکده راهبردی سعداء به نشانی زیر مراجعه فرمایید👇👇
🌐 www.soada.ir/shop
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام رضا(ع) نبود ما دین نداشتیم
#منبر
@Fars_plus
مباحث درسی در یک مدرسه حیوانات
بحث داغ برنامه ریزی موضوعات آموزشی در مدرسه حیوانات در جریان بود. خرگوش اصرار داشت که دویدن جزء برنامه درسی باشد. پرنده معتقد بود که باید پرواز نیز گنجانده شود. ماهی هم به آموزش شنا معتقد بود و سنجاب اصرار داشت که بالا رفتن از درخت نیز باید در زمره آموزشهای مدرسه قرار بگیرد.
شورای مدرسه با رعایت همه پیشنهادات دفترچه راهنمای تحصیلی مدرسه را تهیه نمود و بعد قرار شد که همه حیوانات درسها را یاد بگیرند.
خرگوش در دویدن نمره بیست گرفت، اما بالا رفتن از درخت برایش دشوار بود، مرتب از پشت به زمین میخورد. دیری نگذشت که در اثر یکی از این سقوطها مغزش آسیب دید و قدرت دویدن را هم از دست داد. حالا به جای نمره بیست، نمره ده میگرفت و در بالا رفتن از درخت هم نمره اش از حد صفر بالاتر نمیرفت.
پرنده در پرواز عالی بود اما نوبت به دویدن روی زمین که میرسید نمره خوبی نمیگرفت، مرتب صفر میگرفت. صعود عمودی از تنه و شاخه و برگ درختها هم برایش سخت بود.
جالب اینجاست که تنها مارماهی کند ذهن و عقب افتاده بود که میتوانست درسهای مدرسه را تا حدودی انجام دهد و با نمره ضعیف بالا رود. اما مسئولان مدرسه از این خوشحال بودند که همه دانش آموزان همه دروس را میخوانند.
.
.
و چقدر این داستان آشناست...
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
#معرفی_ابزار
در زمینه: #فناوری_اطلاعات
آیا میدانید که برای عبور از تحریم های اینترنتی و استفاده از وب سایت، نرم افزار و یا سرویسی که کشور عزیزمان را #تحریم نموده، در بسیاری از موارد نیازی به نصب فیلترشکن نیست و میتوان تنها از یک تحریمشکن قانونی و امن به نام شکن استفاده نمود؟!
اطلاعات بیشتر در 👇
معرفی منابع و ابزارهای مفید برای دانش افزایی
eitaa.com/sarcheshme_danaee/90 🌷🌹
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
#معرفی_ابزار #معرفی_کتاب
نرم افزار کاربردی استاد #مطهری
با نصب یک نرم افزار کاربردی مفید بر روی گوشی خود، به همه کتابها و سخنرانی های علامه شهید مطهری (و حتی نسخه صوتی کتابها) به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید!!
اطلاعات بیشتر در 👇
معرفی منابع و ابزارهای مفید برای دانش افزایی
eitaa.com/sarcheshme_danaee/95
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میدونستید چیپس از پسته و بادوم گرونتره؟
خب بهجای چیپس، بادم به بچههامون بدیم😕
حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
هدایت شده از کانال حمید کثیری
این تصویر از کفشداری حرم امام رضا جان است 😍😍 کفشهای عروسکی که به کفشداری سپرده شده.
دم اون خادم امام رضا گرم که خواسته اون دخترک رو محترم شمرد. دم اون خادم هم گرم که این تصویر رو برامون به یادگار گذاشت ...
حرم آقا جان، امنترین جای جهانه. دلمون تنگ شده ...
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از یک طلبه معلم ( مهدی جلالیان )
#هوش_مصنوعی
#آموزشوپرورش
همین قدر میدونم که تا ۶_۷سال آینده همه چیز آموزش و پرورش تحت تاثیر پدیدههای نو ظهوری مثل هوش مصنوعی عوض میشه...
بنظرم تا چند سال آینده _شاید هم حتی همین الان_ آموزش به این نحوه رایج در مدارس هیچ توجیه اقتصادی نداشته باشه. کاش مسئولین کلان کشور با توجه به #آینده_پژوهی واقع بینانه دست به برنامهریزی و #استخدام نیرو و نوشتن طرح و برنامه کنن... والا بنظرم در چند سال آینده میشه با نیروهای بسیار کمتری آموزش و پرورش رو اداره کرد.
پ.ن۱: همین الان بنظرم با فیلمو مدرسه بشه ارزانتر و با کیفیت تر به بچهها خیلی از درسها رو درس داد...
پ.ن۲: مسالهی پرورش حسابش جداست . بحثش مفصله؛ ولی همین قدر میفهمم که خیلی خیلی تحت تاثیر فضای مجازی تغییر کرده و تحت تاثیر هوش مصنوعی بسیار بسیار بیشتر دگرگون میشه...
#نگرانم...
دغدغههای یک طلبه معلم معمولی رو در کانال تخته سیاه دنبال کنید 🔻🔻
@Takhteh_siah
هدایت شده از کارگاه تربیت نوجوان (محسن بختیاری)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶جشن دختر ایران🔻
⭕️برای نظر دادن درباره هر رویداد و اتفاقی، یا باید در آنجا حضور داشت، و یا تمام ابعاد و زوایای پیدا و پنهان آن را در قالب فیلم و ... مشاهده کرد.
💎آنچه در بالا می بینید قسمتی از یک جشن دخترانه است، همین چند روز پیش در تهران عزیز
🔖چند دیدگاه را درباره این جشن شنیده ام.
دیدگاه هایی که نقاط مشترک و البته تفاوت های اساسی نیز با هم دارند.
☘️اگر شما طراح یک رویداد بودید و می خواستید مشابه این برنامه را اجرا کنید، به چه نکاتی توجه می کردید؟
❌خط قرمز هایتان چه چیزهایی بود؟
🎀چقدر طبع و طرز فکر و زندگی نوجوان امروزی را در برنامه ریزی خود دخیل می کردید؟ به ویژه در حیطه دختران؟
☘️سعی می کنید مقبولیت بیشتر و دایره مخاطب بیشتری داشته باشد، یا کیفیت و اصالت و جنبه های تربیتی برنامه برایتان مهم تر است؟
📺رسانه و تصویر برنامه چقدر برایتان اهمیت دارد؟
👥با چه افرادی در این زمینه مشورت می کنید؟
🗣عکس العمل های مخاطبین و صاحب نظران متنوع و مختلف، چقدر برای شما شنیدنی است؟
💡دقت در این ریزه کاری ها، مدیریت فرهنگی و اجتماعی من و شما را قوی تر می کند.
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سر به سر گذاشتن با پیرمرد روستایی😊
نگاه کنیدعالیه
#دهه_کرامت
#امام_رضا
🔹 آیا آموزش و پرورش در ایران چیزی به دانش آموزان می آموزد؟
✅ علیرضا عابدین (روان شناس) در پژوهشی به بررسی و تحلیل داستان های کتاب فارسی کلاس اول در ایران و مقایسه آن با داستان های کتاب زبان کلاس اول در دو کشور شرقی و غربی یعنی چین به عنوان نماینده فرهنگ جمع گرا و آلمان به عنوان نماینده فرهنگ فردگرا پرداخته است.
✅ او به این منظور تمامی داستان های کتاب فارسی اول ابتدایی در ایران، شامل ۵۱ داستان منتشر شده در سال ۱۳۹۱، همچنین ۴۴ داستان از داستان های کتاب کلاس اول چین و ۲۶ داستان از مجموعه چهار کتاب کلاس اول آلمان را به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب کرده است.
✅ نتایج این پژوهش نشان داد که کودکان ایرانی در کتاب های درسی خود می آموزند که مطیع و سر به راه باشند، کودکان چینی یاد می گیرند که مهرورز بوده، آموزش دهنده و بخشنده باشند، و کودکان آلمانی می آموزند که استقلال طلب بوده و نگاه رو به جلو و هدفمندی داشته باشند.
✅ ایراد اصلی چنین پژوهش هایی این است که بدون فهم کلی از وضعیت آموزش و پرورش یک کشور و صرفا بر اساس سنجش یک متغیر مانند؛" محتوای کتاب های درسی" می کوشد تا نوعی نتیجه گیری درباره وضعیت آموزش و پرورش و فرهنگ یک جامعه ارائه دهند.
✅ اقدامی که پیشاپیش محکوم به شکست بوده و نتیجه آن صرفا تبلیغاتی و ژورنالیستی از آب در می آید. واقعیت این است که دانش آموزان ایرانی به سختی در مدارس چیزهایی می آموزند که بتواند تاثیر پایداری بر نحوه تربیت آنها داشته باشد. نکته جالب تر اینکه بچه ها در مدارس ما حتی همان اطاعت پذیری را نیز نمی آموزند.
✅ مجموعه عوامل از هم گسیخته و متعارضی مانند خانواده، مدرسه و جامعه دست به دست هم داده و میزان تاثیر پذیری دانش آموزان از معلمان را به جز سواد خواندن و نوشتن (آن هم به صورت حداقلی) به شدت کاهش می دهند.
✅ دلیل آن هم روشن است؛ آموزش و پرورش کنونی فهم درستی از مناسبات دانش آموز، مدرسه و جامعه ندارد و همچنان تصور می کند می تواند با گفتار درمانی به آموزش مهارت های زندگی بپردازد. در حالی که چنین امری مستلزم مشارکت جدی دانش آموزان در فرآیند تعاملی یادگیری است.
✅ بنابراین حتی اگر مدارس ایران به دنبال آموزش اطاعت پذیری هم باشند لاجرم ناکام خواهند ماند. از سوی دیگر آموزش و پرورش به دلیل ویژگی ایدئولوژیک و به شدت محافظه کارانه اش در ایران نتوانسته به یک نهاد پیشرو در مقایسه با تحولات پرشتاب اجتماعی تبدیل شود.
✅ این عقب ماندگی به حدی است که دانش آموزان را به نوعی اسکیزوفرنی شخصیتی در گذار میان جامعه و مدرسه دچار ساخته است. پیامد این دوگانگی شخصیت عبارت از آشفتگی، عصبیت و بی قراری در میان دانش آموزان می باشد.
✅ کتاب های درسی اگرچه از اهمیت زیادی در مدارس برخوردارند ولی قدرت "برنامه درسی پنهان" که می تواند در شکاف میان آرمان ها و واقعیت ها جای گیرد بخشی از آموزش های رسمی را بی اثر می کند.
✅ همین امر باعث می شود که عزم بر ایجاد اطاعت پذیری در میان دانش آموزان حتی به نتیجه عکس خود منجر شده و موجبات بیزاری از مدرسه را فراهم آورد. بدون حرکت به سوی تحول واقعی در بنیادهای آموزش و پرورش موجود بعید است وجود این نهاد در وضعیت کنونی چندان توجیه پذیر باشد.