eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مراحل شکل گیری ایمان از دیدگاه فولر و نقد آن نویسنده: محمود نوذری ، مهدی غلامی پیام: نوع مقاله: مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی) چکیده: در میان نظریه پردازانی که به بررسی تحول ایمان از منظر روان شناختی پرداخته اند، فولر به عنوان صاحب نظری مهم، برجسته و تاثیرگذار شناخته شده است. این مقاله به بررسی سه مسئله مهم در این عرصه از دیدگاه او پرداخته است. اول اینکه، فولر ایمان را چگونه توصیف و تحلیل می کند؟ دوم اینکه، ایمان چگونه در طول عمر متحول می شود؟ سوم اینکه، نقاط قوت و ضعف نظریه وی کدام است؟ روش پژوهش، توصیفی تحلیلی و انتقادی است. یافته ها در پاسخ به این پرسش ها چنین است که ایمان کنش عام انسانی است و هر انسانی بماهو انسان با آن درگیر می شود و به کسب و اکتساب ایمان می پردازد. وی تحول ایمان را در قالب یک پیش مرحله و شش مرحله به تصویر می کشد. تاثیرپذیری وی از آموزه های مسیحی، تمرکز بر ساختار و عدم توجه به مضمون و محتوای ایمان و ابتنای مراحل تحول ایمان بر دیدگاه پیاژه از مهم ترین اشکالات و نقدها بر دیدگاه وی در نظر گرفته می شود. کلیدواژگان: فولر ، ایمان نامتمایز ، ایمان فرافکنانه ، ایمان داستان سرایانه ، ایمان عرفی ، ایمان فردی شده ، ایمان عاطفی ، ایمان جهان شمول زبان: فارسی انتشار در: نشریه اسلام و پژوهش های روان شناختی، سال سوم شماره 2 (پیاپی 8، پاییز و زمستان 1396) صفحات: 65 تا 83 لینک کوتاه: magiran.com/p1985987  
بررسی مراحل تحول مولفه عاطفی ایمان به خدا در کودکی و نوجوانی نویسنده: مجتبی حیدری ، علی عسگری ، محمود نوذری ، سید محمدرضا موسوی نسب چکیده: این پژوهش، با هدف بررسی مراحل تحول مولفه عاطفی ایمان به خدا در کودکان و نوجوانان، با روش مقطعی انجام شده است. 198 دانش آموز دختر و پسر 7 الی 17 ساله شهر قم، به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده های پژوهش بر پایه روش بالینی و از طریق مصاحبه انفرادی نیمه ساخت یافته گردآوری و توسط پنج کارشناس نمره گذاری شدند. داده ها با روش تحلیل واریانس مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که با افزایش سن، سطح عاطفه ایمانی نیز افزایش و دگرگونی می یابد. همچنین بر پایه نتایج به دست آمده، روند تحول مولفه عاطفی ایمان به خدا در کودکان و نوجوانان دارای مراحل ذیل است: احساس خدا، به عنوان موجودی مهربان، درد دل کردن با خدا، داشتن رابطه نزدیک و صمیمانه با خدا، داشتن حس شکرگزاری یا شرمندگی در مقابل خدا. همچنین، مقایسه نمرات دختران و پسران بیانگر تفاوت معنادار دو جنس در این مولفه، و بالاتر بودن نمره دختران نسبت به پسران است. کلیدواژگان: مرحله ، تحول ، ایمان به خدا ، مولفه عاطفی ایمان ، کودکی و نوجوانی زبان: فارسی انتشار در: فصلنامه روان شناسی و دین، سال نهم شماره 3 (پیاپی 35، پاییز 1395) در صفحه: 5 لینک کوتاه: magiran.com/p1586114  
عرض النموذج الإسلامی فی التربیه الروحیه للاطفال نویسنده: معصومه کیانی* ، محمود مهرمحمدی ، علیرضا صادق زاده ، محمود نوذری ، خسرو باقری نوع پرست چکیده: علی الرغم من ان «التربیه الروحیه لدی الاطفال» اخذت تنمو کفرع علمی فی الجامعات، إلا انها لم تحظ بالاهتمام فی النظام التربوی للجمهوریه الإسلامیه الإیرانیه. إثر ذلک وبسبب عدم توافر النماذج والنظریات العلمیه بالنسبه إلی النشاه الروحیه لدی الاطفال فی مجال التربیه، فسحت المجال لنشر بعض النظریات التربویه فی النمو والتی لا تشتمل علی البعد الروحی للاطفال. فمن هنا نجد من الضروری القیام بملء الفراغات فی مجال التنظیر التربوی. ویحاول البحث الحصول علی نموذج إسلامی فی مجال تربیه الاطفال الروحیه علی اساس فلسفه التربیه للجمهوریه الإسلامیه الایرانیه بما تحتوی علی ابعاد وجودیه ومعرفیه وقیمیه وإنسانیه. ویظهر من هذا النموذج ان مفهوم التربیه الروحیه للاطفال مفهوم شامل یستوعب جمیع شوون حیاه الطفل وله مستویات مختلفه فیما قبل الدیانه وبعد الدیانه. وعلی اساس هذا النموذج، فإن الطفل یبنی لنفسه المعنی ویستجده. واسلوب هذا البحث وفی بیان مفهوم التربیه الروحیه للاطفال، اسلوب التحلیل الإستعلائی، وفی إستنتاج الاصول التربویه، اسلوب الاستنتاج القیاسی ل «فرانکنا». کلیدواژگان: النموذج الإسلامی ، التربیه الروحیه ، الطفل ، الانتولوجیا (علم الوجود) ، الإبستیمولوجیا (نظریه المعرفه) ، الاکسیولوجیا (علم القیم) ، الانثربولوجیا (علم الإنسان) زبان: عربی انتشار در: مجله دراسات فی العلوم الانسانیه، سال بیست و دوم شماره 2 (پاییز 1394) صفحات: 33 تا 52 لینک کوتاه: magiran.com/p1663985  
بررسی مراحل تحول بر اساس منابع اسلامی نویسنده: محمدرضا قائمی مقدم ، محمود نوذری * ، محمد داوودی ، مسعود آذربایجانی پیام: چکیده: رشد و تحول انسان تدریجی و دارای مراحل است. در هریک از این مراحل، ساختار روانی، ویژگی ها و رفتار انسان متفاوت از مرحله قبل است. شناخت این مراحل از این جهت اهمیت دارد که به مدد همین مراحل می توان انواع مشخصی از تربیت را تعریف و طراحی کرده، اصول و شیوه های مختلفی را برای تربیت به کار برد. بسیاری از دانشمندان نیز تحقیقات خود را به بررسی و شناسایی این مراحل معطوف داشته اند. از این رو جست وجوی این موضوع در متون دینی و شناسایی مراحل رشد و تحول انسان از منظر دین، برای جامعه علمی و دینی بسیار حائز اهمیت است. سوال این است که متون دینی، عمر و زندگی را چگونه تقسیم، مرحله بندی و توصیف کرده است؟ روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی- تحلیلی و توصیفی- استنباطی است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که دین، عمر انسان را به سه مرحله کلی و نه زیرمرحله تقسیم می کند. دوران ضعف اولیه، شامل مراحل حمل، رضاع، قبل از تمیز و مرحله تمیز است. دوران قوت، شامل مراحل نوجوانی، شباب و کهولت و دوران ضعف ثانویه، شامل مراحل شیخوخیت و ارذل العمر می باشد. کلیدواژگان: رشد ، تحول ، عمر ، مرحله ، ضعف ، قوت ، طفل ، بلوغ ، شباب ، شیخ ، ارذل العمر زبان: فارسی انتشار در: فصلنامه روان شناسی و دین، سال هشتم شماره 4 (پیاپی 32، زمستان 1394) در صفحه: 23 لینک کوتاه: magiran.com/p1495490  
⚡️ اگر یک قصّه‌نویس بخواهد داستان حضرت یوسف را روایت کند، همۀ ماجرا را براساس یک‌سری امور اتفاقی و تصادفی تحلیل می‌کند! در حالی که خداوند متعال می‌فرماید: «وَکَذَلِک مَکّنَّا لِیُوسُفَ فِی الْأَرْض» (و ما اين‌گونه به يوسف در آن سرزمين، مُكنت و قُدرت داديم). ⚡️ حوادث زندگیِ ما اتّفاقی و تصادفی نیست، بلکه براساس مقدّرات است. 💠 آیت‌الله میرباقری: ◀️ قرار گرفتنِ مسئولیتِ «خدمتِ به آستان اهل‌بیت(ع) و سربازی امام زمان(عج)» بر دوش اشخاص، با دستِ تقدیرِ خداوند متعال رقم می‌خورد و ناشی از تصادف نیست. ◀️ خداوند متعال در قرآن کریم وقتی ماجرای یوسف صدیق(ع) را بیان می‌کند، می‌فرماید برادران یوسف او را در چاه انداختند و ماجراهایی پیش آمد، تا آنجا که به خانۀ یکی از بزرگان مصر راه پیدا کرد. این بزرگ مصر، وقتی یوسف را از بازار خرید، عظمت و بزرگی را در چهره او دید و به همسرش که فرزندی نداشت، گفت: «أَكْرِمي‏ مَثْواهُ عَسى‏ أَنْ يَنْفَعَنا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدا»، برده‌وار با او برخورد نکن، او شخصیت بزرگی است و روزی به کارمان می‌آید و اصولاً او را به‌عنوان فرزند خودش انتخاب کرد و از آنجا بود که حضرت یوسف به‌عنوان فرزندخواندۀ یکی از بزرگان مصر شد، در حالی که در چند روز قبل، او یک کودک افتاده در چاه در یک بیابان بود. ◀️ اگر یک قصّه‌نویس بخواهد این داستان را روایت کند، همۀ ماجرا را براساس تصادفات تحلیل می‌کند؛ تصادفاً برادرانِ یوسف او را در چاه انداختند، تصادفاً کاروان تشنه‌ای که مسیرش هیچ‌گاه از اینجا عبور نمی‌کرد، گذرش به اینجا افتاد، تصادفاً در اینجا تشنه شدند، تصادفاً رفتند آب بیاورند و آب نبود و به‌خاطر تشنگی، مجبور شدند که از آبِ تلخِ چاهی که حضرت یوسف در آن بود استفاده کنند، تصادفاً از این چاه آب برداشتند و تصادفاً یوسف صدیق بالا آمد، تصادفاً ماجرا چنین پیش رفت که او را ببرند و بفروشند، تصادفاً در مصر فروختند، تصادفاً یکی از بزرگان مصر مشتریِ یوسف شد، تصادفاً عظمت را از چهرۀ او فهمید و دانست که آیندۀ روشنی دارد، تصادفاً خدا به آنها بچه نداده بود و تصادفاً حضرت یوسف را به‌عنوان فرزندخوانده انتخاب کردند و تصادف‌های دیگر! ما مقدّرات الهی را این‌گونه تحلیل می‌کنیم! ولی خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَکَذَلِک مَکّنَّا لِیوسُفَ فِی الْأَرْض»، ما به یوسف مکنت دادیم؛ این تازه، اوّلِ تقدیری است که ما با این بندۀ خوب انجام دادیم، «وَ لِنُعَلِّمَهُ مِنْ تَأْوِیلِ الْأَحَادِیثِ وَ اللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ». این درس بزرگی است: «وَ اللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ»، خداوند بر کار خود غالب است و هر کاری را که بخواهد، انجام می‌دهد. خداوند یک گِله‌ای هم از ما می‌کند: «وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُون‏»، اگر مردم این را می‌دانستند، به درِ هیچ خانۀ دیگری نمی‌رفتند. ◀️ این نکته را عرض کردم که ما تلقی نکنیم که تصادف شده و تصادفات دست به دست هم داده و ما آمده‌ایم و اینجا نشسته‌ایم! خیر! بلکه تقدیری پشت‌سرِ این امر است. یک دستی ما را به اینجا آورده است و فقط یک طرفِ ماجرا ما هستیم، طرفِ اصلیِ ماجرا خداوند متعال و ولیّ او وجود مقدّس امام زمان(عج) است. بنابراین فرصت‌ها را باید یک نعمت الهی تلقی کرد.‌ نعمت‌های الهی وقتی به‌سراغ انسان می‌آید، با «شکر» و «کُفرِ» انسان است که این نعمت، یا افزون می‌شود یا از دست می‌رود. ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از قم آنلاین🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 صحنه‌ای نادر از افرادی که برای اولین بار دوربین فلیمبرداری را در سال 1901 در منچستر انگلیس مشاهده می‌کنند به پوشش کامل زن‌ها توجه کنید http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c ⏏️به قم‌آنلاین اولین و بزرگترین کانال خبری قم بپیوندید
سلام و عرض ادب و احترام خدمت مدیریت محترم کانال توحید اکبری طارسی هستم نویسنده کتاب در حوزه علوم انسانی و روانشناسی جسارتا من اخیرا چند کتاب رو به چاپ رسوندم و میخواستم این کتاب رو رایگان در اختیار اعضای محترم کانال قرار بدم. اگه امکانش هست این دو هدیه ناقابل بنده ی حقیر رو به عنوان هدیه ای ناچیز از طرف من در کانال قرار دهید..
روانشناسی اجتماعی_230529_191339.pdf
1.1M
روانشناسی اجتماعی اثر توحید اکبری طارسی
راهنمایی و مشاوره تحصیلی_230529_190609.pdf
1.52M
راهنمایی و مشاوره تحصیلی اثر توحید اکبری طارسی
🔴 داستان تربیتی واقعی دادن ☘ 💌معلّم از دانش‌آموز سوالی کرد امّا او نتوانست جواب دهد، همه او را تمسخر کردند. معلّم متوجّه شد که او اعتماد به نفس پایینی دارد. زنگ آخر وقتی همه رفتند معلّم، او را صدا زد و به او برگه‌ای داد که بیت شعری روی آن بود و از او خواست آن بیت شعر را حفظ کرده و با هیچ‌کس در این مورد صحبت نکند. 👈 روز بعد، معلّم همان بیت شعر را روی تخته نوشت و به سرعت آن را پاک کرد و از بچّه‌ها خواست هر کس توانسته شعر را سریع حفظ کند، دستش را بالا ببرد. تنها کسی که دست خود را بالا برد و شعر را خواند همان دانش آموز بود. 👈بچّه‌ها از این که او توانسته در فرصت کم شعر را حفظ کند مات و مبهوت شدند. معلّم خواست برای او دست بزنند. معلّم هر روز این کار را تکرار می‌کرد و از بچّه‌ها می‌خواست تشویقش کنند. دیگر کسی او را مسخره نمی‌کرد و دارای اعتماد به نفس شد و احساس کرد دیگر آن شخصی که همواره به او "خِنگ" می‌گفتند، نیست و تمام تلاش خود را می‌کرد که همیشه احساس خوبِ برتر بودن و باهوش بودن را حفظ کند. آن سال با معدّلی خوب قبول شد. به کلاس‌های بالاتر رفت. وارد دانشگاه شد. مدرک دکترای فوق تخصص پزشکی گرفت و اکنون پدر پیوند کبد جهان است. 📚کتاب زندگانی دکتر ملک حسینی 🌐به مهارتکده فکری و معنوی بپیوندید👇 ╭🪴 ╰┈➤@moslem_garivani
📝«چایلد گرومینگ» و اغفال سایبری کودکان، چالشی در دنیای والدگری ✍️اسماء حسین زاده ( پژوهشگر واحد پژوهش دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی) 🔹امروزه یکی از چالش‎هایی که کودکان در فضای مجازی با آن مواجه‎اند، پدیده‎ای است که در غرب از آن تعبیر بهchild grooming می شود و برایش جرم‎انگاری شده است ولی ما هنوز ترجمه‎ی درستی هم از آن نداریم و بطور اجمالی و دست و پا شکسته می‎توانیم بگوییم: هرزه‎نگاری و اغفال سایبری کودکان؛ اما منظور از این چالش، ایجاد اعتماد برای کودک و بزرگسالان اطراف کودک، جهت دسترسی به او و خلوت کردن با اوست. در این راستا، ممکن است مجرمان از تهدید و زور فیزیکی برای تجاوز جنسی یا سوءاستفاده از کودک استفاده کنند. مجرم با استفاده از فضاهای آنلاینی که کودکان در آن حضور دارند، شروع به برقراری رابطه با کودک و جلب اعتماد او و حتی اطرافیانش می‌کند و با سوءاستفاده از این اعتماد، زمینه آسیب جسمی و روحی به کودک را فراهم می کند. 👇جهت مطالعه متن کامل این yun.ir/s1ouga 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جهان بدون گلزار ناقصه/اگر ما برای فرزندانمان برنامه نداشته باشیم قطعا دیگران کنترل اذهان و احساسات و عواطف انسانی آنها را در اختیار خواهند گرفت . ▪️آموزش‌وپرورش حداقل ١٢سال فرصت دارد، هویت حقیقی فرزندان این کشور را رشد دهد... وقتی معلمین و والدین تمام تمرکز بچه ها را به گرفتن نمره صرف کردند. ▪️وقتی در مدارس، دانش آموزان تحقیر شدند، وقتی صداوسیما و رسانه، به معیار زیبایی افراد بیشتر از هویت اخلاقیشون ضریب دادند، وقتی الگوهای متنوع موفق را معرفی نکردیم، وقتی حوزه علمیه خواهران به عنوان مرکز تربیت مبلغ، رشته تبلیغ تخصصی ندارد، وقتی مساجد از برنامه های متنوع مورد نیاز نوجوان خالی شود، مادران آینده برای ارتباط خیالی با تصویر یک بازیگر و توهم عاطفی، اشک ها می ریزند و از واقعی خودشان فاصله می گیرند. 🌎نهضت جهانی مقاومت🌍 http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a 🌷🇮🇷🌷
✅ استاد : سه سطح اجتهاد: استظهار، علی القواعد، مستحدثات 🔹ما در فقه با سه دسته از مسائل روبه‌رو هستیم که طلبه باید به ‌طور جداگانه، روش برخورد با این مسائل و استنباط را بیاموزد: فقه استظهاری، فقه علی‌القواعد و فقه مستحدثات. 🔹فقه در مواردی که روایات متنوع‌تر و مفصل‌تر و برخورد بین روایات بیشتر باشد، پرکاربردتر می‌شود. 🔹مهارت‌های مورد نیاز در فقه استظهاری، عبارتند از مهارت تحلیل سؤال، مهارت تجمیع ادله، مهارت تحلیل محتوای آیات و روایات و مهارت جمع‌بندی محتویات به دست آمده 🔹ابواب خاصی برای فقه استظهاری مناسب‌تر است، مثل قسمت‌هایی از طهارت، بخش‌های عمده صلاه، حج، نکاح، حدود و… . 🔹فقه بعد از فقه استظهاری است،وقتی با یک مسئله روبه‌رو می‌شوید، تجزیه مسئله به مسائل بسیط و تطبیق هر قاعده بر بخش مربوط به خودش، فقه علی‌القاعده است. از این رو، به روندی که در آن از قاعده‌ها، مسائلی را می‌یابید که مستقیم با واقعه مرتبط است، فقه علی‌القاعده می‌گویند. 🔹کاربرد مهارت تفریع بیشتر در فقه است. مسائل بیع، اجاره و عمده مسائل نکاح، مباحث علی‌القواعدشان خیلی بیشتر است. بحث طهارت و بحث‌هایی از صلاه، مانند بحث خلل صلاه نیز این‌گونه هستند. متن کامل در: http://ravesh-ejtehad.blog.ir/post/64 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) @Ravesh_ejtehad
🇮🇷 📝 دانش آموز سیزده ساله انگلیسی بخاطر پوشیدن جوراب کوتاه جریمه شد. 🍃🌹🍃 🔻به اولیای دانش آموز ۱۳ ساله انگلیسی گفته شد قوزک پاش معلومه و اینکار باعث حواس پرتی و عدم تمرکز معلم و دانش آموزان میشه و سه روز او را به مدرسه راه ندادند! 🌷🇮🇷🌷
از ابي محمد مهلبي، وزير بهاءالدّوله دیلمی نقل كرده‌اند كه مي‌گفت: روزي به من خبر رسيد خداوند به پسري عنايت كرده است. فرصت را غنيمت شمردم و خواستم به بهانه اين مولود صله‌اي به سيد رضي بدهم. به غلامان دستور دادم طبقي حاضر كردند و دو هزار دينار بر طبق گذاشتم و به رسم چشم روشني و هديه برايش فرستادم. سيد قبول نكرد و پيغام داده بود كه: لابد وزير مي‌دانند و اگر مطلع نيستند، بدانند كه من از كسي صله قبول نمي‌كنم. به اميد اينكه اصرارم ثمر بخشد دوباره طبق پر سيم و زر را فرستادم و گفتم: اين هدية ناچيز را قبول بفرماييد و به قابله‌ها بدهيد. او آنها را دوباره پس فرستاد و جواب داد: قابله‌ها غريبه نيستند و رسم ما بر اين نيست كه بيگانگان به خانه ما رفت و آمد داشته باشند. آنها از بستگان خودمان مي‌باشند و چيزي هم نمي‌پذيرند. براي بار سوم طبق را فرستادم و گفتم: حال كه خود قبول نمي‌كنيد بين طلبه‌هايي كه پيش شما درس مي‌خوانند تقسيم كنيد. چون طبق را آوردند استاد در حضور طلبه‌ها فرمود: طلبه‌ها خودشان حاضرند! بعد رو كرد به شاگردان و گفت: هر كس به اين پولها محتاج است بردارد. در اين هنگام يكي از آنان برخاست ديناري (طلا) برداشت و قسمتي از آن را قيچي كرد و بقيه را سرجايش گذاشت. ديگر طلبه ها هم چيزي برنداشتند. شريف رضي از آن طلبه پرسيد: براي چه اين مقدار برداشتني؟! وي گفت: شب گذشته هنگام مطالعه روغن چراغ تمام شد، خادم نبود كه از انبار مدرسه روغن بدهد، از فلان بقال مقداري روغن چراغ نسيه كرده‌ام. حالا اين قطعه طلا را برداشتم تا قرض خود را اداء كنم! سيد رضي تا اين سخن بشنيد دستور داد به عدد طلاّب كليد ساختند تا هر كس چيزي لازم داشت كليد انبار را همراه داشته باشد. اعيان الشيعه، ج 9، ص 217. @talab_elm
هدایت شده از محسن قنبریان
• اندیشه ها و دانش های امام خمینی از جذاب ترین فعالیت های علمی است. گرایش ها در سلوک اخلاقی و هم انقلابی او از جذاب ترین نقاط جمع حماسه و عرفان برای روح های متعالی است. • بارها گفته ام ولایت، اولا رابطه دو طرفه مردم با ولیّ است و ثانیا قبل از "نمود" و پوسته حقوقی و فقهی (جعل و اختیارات و وظایف) یک "هستی" و "بود" دارد. همه علوم نافع از عرفان تا فقه در ولیّ مجسم و در مردم کشش و هم فعلیت بخشی با پیوند عمیق بروز می کند. • هزار منبر، توصیف کردن این "بود"؛ به اندازه روایت واقعی رابطه مردم با امام خمینی گویا نیست. این روزها در کنار فعالیتهای علمی و پژوهشی درباره امام عزیز، واقعا به وجدم می آورد. • مجموعه نامه ها به حضرت روح الله از کودک و زن تا اسیران در بند صدام؛ از ایران و جهان به شکل زیبایی آن حقیقت را تصویر می کند. بچه های دو مدرسه که بی خبر از هم از سر یک درس در کتاب درسی می خواهند امام را نصیحت کنند تا بچه های مدرسه اسپرینگ دال آمریکا و دختری از آلمان و... این روزهای پر یادبود از امام، خوب است این کتاب را هم جرعه نوش کنید. سپاس از جناب برای گردآوری و تدوین. • این عنوان "روحی جان سلام" هم قصه ای دارد که می خوانید...! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
جشنواره کشوری الگوی برتر تدریس از سوی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان و مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی ویژه استادان علوم پایه در رشته های ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برگزار می گردد. 🔵اهداف جشنواره: ✅توسعه زمینه پژوهش در آموزش و ترویج به روز رسانی روش های آموزش با توجه به مرجعیت علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان ✅سازماندهی تجارب حاصل از صلاحیت های حرفه ای اساتید در آموزش های تخصصی ✅ایجاد فرصت تعامل میان اساتید ✅ایجاد انگیزه و تشویق و حمایت از فعالیتهای علمی 🔵قالب های آثار ارسالی: 🔸فیلم تدریس + طرح درس مربوط به آن + کلیه مستندات مورد استفاده 🔸طراحی آموزشی + طرح درس مربوط به آن + کلیه مستندات مورد استفاده 🔸طرح درس + کلیه مستندات مورد استفاده در طرح درس 🔵مخاطبین جشنواره: 👈گروه اول: اساتید هیئت علمی موظف و مدرسان موظف 👈گروه دوم: مأموران آموزشی و اساتید مدعو 🔵تاریخ های مهم جشنواره: 🕐ارسال فیلم تدریس توسط اساتید: از۱۵ /۳ تا۳۱ تیر 🕑داوری استان ها: از ۱۵ / ۶ تا ۱۵مهر 🕐مراسم اختتامیه جشنواره و تقدیر از برگزیدگان:۲۰/ ۷/ ۱۴۰۲ 👌ضمن دعوت از کلیه استادان محترم علوم پایه سراسر کشور به شرکت در این جشنواره، جهت کسب اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال آثار از طریق سایت جشنواره به نشانی زیر اقدام فرمایند. https://topteacherkhr.cfu.ac.ir/ ستاد برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس اساتید علوم پایه دانشگاه فرهنگیان - خراسان رضوی https://eitaa.com/esf_anjoman
ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش آغاز شد 🔹متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش‌وپرورش از امروز تا روز ۳۱ خرداد می‌توانند در سایت sanjesh.org ثبت‌نام کنند. ••✦•┈┈┈••❅✾❅••┈┈┈•✦•• 🆔(اطلاع رسانی کارگاه، ضمن خدمت، همایش، مسابقات، جشنواره ها و ...) 🔸https://eitaa.com/esf_anjoman 🔹https://t.me/+99Cgbb7inScyZTc0
هدایت شده از 
📣 وبنیار بزرگ تربیتی گرایــــش نـوجوانان به سلبربتی‌ها و‌ گروه ‌bts ⭕️ کاملا رایگان⭕️ 📆زمان: ۳۱،۳۰،۲۹ خرداد ⏰ ساعت: ۱۸ الی ۱۹ 🌐به صورت آنلاین 🔰 مدرس: محمد مهدی الهی منش مدیر مجموعه تربیت بنیادی ➖ طلبه درس خارج ➖ ارشد ➖ مدرس دوره های تربیت فرزند 🍃🍃🍃 مهمان ویژه روز سوم 👇 دکتـــر ، مشــاور و روانشــناس و 🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/104529971C9c728b6f0e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨هدف زندگی رو از چندین نفر( غیر ایرانی) از کودک تا پیر، می‌پرسند؛ پاسخ‌ها رو ببینید: هدف شما از زندگی چیه؟ https://www.aparat.com/v/ZwrBm
📕نگاهی دوباره به تربیت اسلامی ج1- خسرو باقري
جدول مبانی اصول و روش های تربیتی - کتاب خسرو باقری .pdf
69.7K
✨جدول مبانی اصول و روش های تربیتی - کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی ج1- خسرو باقري
خسرو باقری نمودار کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی.pdf
46.2K
✨نقشه کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی ج اول خسرو باقری