eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨با تشکر از استاد محمود از طراحان رشته تربیت دینی کودک و نوجوان سطح ۳ که محتواهای مفیدی را برای اساتید؛ دانش‌پژوهان و مربیان این رشته سخاوتمندانه ارسال نمودند سبد محتواهای ارسالی ایشان (البته تا اکنون) را می‌توانید در کانال زیر 👇 ببینید: @Mtarbiatdini ✨البته مطالب این کانال در کانالی حمایتی به همین نام در پیامرسان روبیکا بارگذاری میشود به جهت مانایی و تسهیل دسترسی اگر فایلی در کانال ایتا حذف شده بود از روبیکا دریافت نمایید. 👇 https://rubika.ir/Mtarbiatdini ✨دلهایتان همچنان گرم ایمان و سرشار از رحمت الهی 🌷🇮🇷🌷
🔰 *رَه‌نما* سلسله بسته‌های تربیتی و معرفتی ویژۀ نوجوانان 🔸️میز مجموعه فرزندان روح الله قصد دارد با تالیف بسته‌های رَه‌نما برنامه‌ها، محتواها و بسته‌های کاربردی و توانمندساز در مسیر رشد معنوی و معرفتی و بصیرتی نوجوانان را آماده کند تا با پرورش شخصیت آن‌ها، زمینه ایجاد هویتی ایرانی، اسلامی، انقلابی را فراهم آورد. 🔹️«ما امروز جنگ را نداریم. جای جنگ چه چیزی دارید؟ چگونه میخواهید آن روح هیجان‌طلب این جوانان را اشباع کنید به جای جنگ؟ کجاست آن برنامه؟» "مقام معظم رهبری" یکی از مشکلات موجود در جامعه امروزی عدم شناخت واقعی جوانان به ذات وجودی خود و باور نداشتن به توانایی‌های درونی‌شان است و برنامه‌های جالب توجه در سطح گسترده به منظور کنترل هیجانات و نیز پرورش جوانان پرشور از نیازهای اساسی کشور برای رفع این مشکل است. 🔸اردوهای از برنامه‌هایی است که مطابق با این نیاز و در فضای فرهنگی و رزمی و پرورشی و تفریحی ایجاد گردیده است. اردوی فصل رویش، روشی خاص در برگزاری اردوهای رزمی_عملیاتی _تفریحی است که توسط موسسه فصل رویش در مناطق مختلف کشور از جمله در نقاطی مانند بابلسر، جزیره خارک، شهرک سینمایی دفاع مقدس و ... برگزار می شود. 🔹️در این نوشتار، این رویداد در سه محور بررسی شده است. در بخش *اهداف* مواردی چون افزایش روحیه شهامت اقدام و شجاعت، من میتوانم، نظم و انسجام و اطاعت پذیری و همچنین تحمل سختی اشاره شده است. محور دوم *روش اجرای طرح* است که ذیل آن پس از معرفی کلی طرح، جزئیاتی بیشتری مثل زمانبندی دوره، برنامه‌ها و آموزش‌های مختلف اردو آورده شده است. 👇
1792483074_-210788.pdf
545.1K
🔹️در این نوشتار، رویداد فصل رویش در سه محور بررسی شده است. در بخش *اهداف* مواردی چون افزایش روحیه شهامت اقدام و شجاعت، من میتوانم، نظم و انسجام و اطاعت پذیری و همچنین تحمل سختی اشاره شده است. محور دوم *روش اجرای طرح* است که ذیل آن پس از معرفی کلی طرح، جزئیاتی بیشتری مثل زمانبندی دوره، برنامه‌ها و آموزش‌های مختلف اردو آورده شده است. همچنین در این محور نمونه‌های اجراشده پروژه فصل رویش با طبقه بندی مکان انجام آنها بررسی شده است. در بخش آخر هم نمونه‌هایی از *موانع و آسیب‌های احتمالی اردو* عنوان شده که از جمله‌ی آنها می‌توان به چالش‌های هماهنگی بین مسئولین کانون و موسسه صاحب امکانات و آیتم‌های دارای فضای رزمی و عملیاتی اشاره کرد. 📝این جزوه توسط *موسسه استعداد برتر میثم تمار قم* تهیه و تدوین گردیده است 🌷🇮🇷🌷
🏴🏴🏴 👌۳۰ نکته در یک داستان تکراری از سيره بزرگترین شخصیت عالم هستی چقدر و است. ✨مى‏گويند: ۱- يكى از به بزرگ دوازده هديه كرد كه بگيرند. ۲- حضرت نمود و را مأمور خريدارى پيراهن كرد و او پيراهنى به دوازده درهم تهيّه كرد و آورد. ۳- حضرت هنگامى كه ديد پول‏ها براى خريد يك پيراهن‏ مصرف شده، به على فرمود: آيا مى‏شود اين معامله را اقاله كنى؟( رضايت به فسخ معامله از دو طرف را« اقاله» گويند) "من پيراهن ‏تر مى‏خواهم". ۴- على باز مى‏گردد و مسأله را با فروشنده در ميان مى‏گذارد و ۵- او معامله را مى‏كند و على پول‏ها را به نزد پيامبر برمى‏گرداند. پيامبر بزرگ مى‏خواهد ‏هايى بدهد؛ درس‏هايى براى آنها كه در آن زمان با او بودند و همراهش آمدند و براى ما كه امروز مى‏شنويم و به گوش مى‏گيريم. ۶- پيامبر در راه به كنيزى برمى‏خورند كه در گوشه‏اى نشسته و غمگين و متحير در خود فرو رفته و ناله مى‏كند. درس اول، و بازجويى و اوست، توجه به و و ‏شكسته است. بيچاره مأمور خريد چيزى بوده و چهار درهم پولش را گم كرده و اكنون مى‏ترسد كه به خانه برگردد و مورد شكنجه قرار بگيرد. ۷- رسول بزرگ از همان دوازده درهم، چهار درهم بيرون مى‏آورد و گرفتارى را از و بيرون مى‏كشد و ۸- به راه خود ادامه مى‏دهد تا بازار كه لباسى به چهار درهم مى‏خرد و در همان‏جا به بَر مى‏كند و به‏ راه مى‏افتد و چه درس‏هايى كه با خود مى‏گذارد! ۹- در برگشت، برهنه‏اى فرياد مى‏زند: آيا كسى مرا مى‏پوشاند تا او را خداوند در روزى كه پوشش‏ها فرو مى‏ريزند، بپوشاند؟ رسول بزرگ را كه خريدارى كرده بود، در ‏جا بر او مى‏پوشاند و خود باز مى‏گردد، نه اينكه او را به زحمت بيندازد. نه، خود باز مى‏گردد و لباس خود را به او مى‏دهد تا اينكه براى هم، او برهنه نماند. و در اين صحنه هم درس‏هاى ديگرى است! ۱۰- با چهار درهم باقى مانده، براى حضرت لباسى فراهم مى‏شود. ۱۱- در آخر راه به همان كنيز درمانده برخورد مى‏كند كه هنوز حيرت‏زده ايستاده است و مى‏گويد: مى‏ترسم به خاطر تأخير و دير كردن آزارم دهند. باز رسول بزرگ، با او به راه مى‏افتد و درِ خانه مولاى او مى‏ايستد و مى‏گويد: «السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا اهْلَ الدَّارِ». و چنين بود رسول بزرگ؛ كه تا سه مرتبه با صداى بلند براى صاحب خانه دعا مى‏كرد و درود مى‏فرستاد و اگر جوابى نمى‏شنيد، باز مى‏گشت. در آخرين مرتبه، جواب سلام از داخل بلند شد و صاحب خانه بيرون آمد و توضيح داد كه ما مى‏خواستيم دعاى شما در حق ما تكرار شود، لذا آخرين دفعه به جوابگويى صدا بلند كرديم. حضرت داستان را خلاصه كرد و جهت تأخير را شرح داد و كرد. ۱۲- مولاى كنيز در جواب عرضه داشت: من به خاطر و شما او را آزاد كردم و در راه خدا رها نمودم. و ۱۳- پيامبر شكر مى‏كند كه عجب بود؛ دو برهنه پوشيده شدند و يك كنيز گرفتار آزاد گرديد! امالى صدوق، ص 238 ۱۴- ✅ در همين و داستان درس‏هايى هست براى من، كه حتى با پول يك پيراهن و يك قبا مى‏توان دو برهنه را پوشاند و يك گرفتار را آزاد كرد. و ۱۵- رسول بزرگ عملًا نشان مى‏دهد كه ✨"چگونه مى‏توان با پول كم، كارهاى زياد انجام داد و از هر پيش‏آمد بيشترين نتيجه را گرفت." ۱۶- اما من براى اين درس‏ها ندارم. ۱۷- در حالى كه در وسيله تأمين يك خانواده هست و ۱۸- در جهاز يك دختر هست و ۱۹- بر پوشاك ده نفر هست و ۲۰- در ذخيره يك ماه هست و ۲۱- در ‏ام خوراك يك كاروان هست، ۲۲- باز مى‏گويم: "بيش از خودم ندارم و چه كنم؟ خدا برساند!!" ۲۴-🔺اگر روح و و و يا لااقل و ‏دارى و در حوايج و به امور مسلمين در ما *زنده* مى‏شد، بسيارى از مسائل تأميناتى در همين مى‏شد و به كمك فلان كس هم احتياج نمى‏افتاد. ۲۵- درست است كه آنها و مى‏توانند رسيدگى كنند، اما هنگامى كه به آنها نيست و گرفتارى آنها است، نمى‏توان همين‏طور و تراشيد. ۲۶- هر كس به‏اندازه ‏ خود بايد بردارد و به ‏كامان برساند، ۲۷- گرچه آنكه و و دارد، زيادترى دارد. ۲۸- هنگامى كه مسلمين در صدر اسلام نداشتند و آه در بساطشان نبود، با همين و و ‏دارى و و يكديگر را داشتند ۲۹- و لااقل و ‏خوار يكديگر بودند و و براى هم! ۳۰- در نتيجه از ، به رسيدند. 📗روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: 187 🌷🏴🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌میتوان فداکاری را از هرکسی یاد گرفت حتی از یک نوجوان😇 نوجوان یزدی نوجوان برومند دیگری از کشور عزیزمان بسیار زیبا 💌 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
41.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴غوغای جانسوز این پسربچه دیدنی است 😭 السلام‌ علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🚨 عدم نمایش صحنه های غیراخلاقی در موبایل ⛔️ *عدم نمایش نتایج غيراخلاقى* 🔁 گاهی هنگام جستجو در گوگل، با نتایج نامناسب و بعضاً غيراخلاقى روبرو می‌شوید. ☀️ آیا می‌دانید گوگل گزینه‌ای دارد که اگر فعالش کنید، نتایج غيراخلاقى را نشان نمی‌دهد؟ 👌🏻برای اینکار کافی ست: 1⃣ داخل مرورگرتان نشانی زیر را تایپ کنید: Google.com/preferences 2⃣ بعد از بازشدن صفحه نمایش، گزینه‌ی فیلتر کردن نتایج غيراخلاقى را با زدن تیک در دستگاه ها به زبان انگلیسی گزینه: ✅Turn On SafeSearch و در دستگاه هایی با زبان فارسی گزینه: ✅ "پنهان کردن نتایج بی پرده" فعال گردد. 💠 مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨یک شعر زیبا جایگزین سند ۲۰۳۰ و ساسی ... در مدارس‌ 🔺امیری حسین 🌷🇮🇷🌷
مفهوم شناسی معنویت از دیدگاه اندیشمندان تربیتی غربی و مسلمان.pdf
403.2K
👌مفهوم شناسی معنویت از دیدگاه اندیشمندان تربیتی غربی و مسلمان چکیده هدف اصلی این مقاله، تبیین و مقایسة مفهوم «معنویت» در غرب (با تأکید بر آراء اندرو رایت، پارکرجی پالمر، جین اریکر، ران بست، گراهام راستر) و اسلام است. ادبیات تحقیق نشان می دهد تعریف واحدی دربارة مفهوم معنویت وجود ندارد. مهم ترین عامل در تغییر و تنوع این دیدگاه ها، نوع رابطة مفهوم «معنویت» با «دین» بوده است. در پژوهش حاضر، دیدگاه های اندیشمندان مزبور، بر اساس نوع رابطة بین معنویت و دین، تحلیل و دیدگاه های آنها ذیل سه جهان بینی دینی، فارغ از دین، و غیردینی تبیین گردیده است. سپس برای تبیین دقیق تر مفهوم «معنویت»، مبانی فلسفی دیدگاه های اندیشمندان مزبور بررسی گردید. در مرحله بعد، مفهوم «معنویت» در اسلام با این مفهوم در غرب مقایسه شد. بخشی از یافته ها عبارت است از: مفهوم «معنویت» در اسلام، دارای مابازای بیرونی قابل شناسایی است. بنابراین، معنا امری صرفاً ساختنی نیست، بلکه یافتنی نیز هست، و حال آنکه در برخی از دیدگاه های غربی، مرجع امر معنوی دست ساز خود انسان و بنابراین، «معنا» صرفاً ساختنی است. برخی از دیدگاه های غربی به وجود تکثر در مرجع امر معنوی قایلند، اما دیدگاه اسلامی به وحدت معتقد است. معنویت از منظر اسلام، یک مفهوم کل گراست که همة ابعاد زندگی کودک را دربر می گیرد و چهار بعد ارتباط فرد با خود، خلق، محیط و خداوند را شامل می شود. ولی در برخی از دیدگاه های غربی، به ابعاد ارتباط با خود، دیگران و محیط محدود می شود. روش انجام این تحقیق، استفاده از روش «تحلیل کیفی محتوا» است.
1_50373471.pdf
749.1K
📚📚📚📚📚📚📚 تالیف استاد ابراهیم استاد اخوی از روانشناسان و مشاوران حوزه علمیه قم هستند که این کار علمی و پژوهشی را در چندین مرحله تالیف کرده اند و در هر مرحله منابع علمی این پژوهش ارائه شده است. هر چند ایشان در همین موضوع ( در زندگی کودکان) کتاب هم تالیف کرده اند. همه مباحث در این فایل گنجانده شده است. 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182
✅ این کتاب درصدد است الگوی جامعی از تربیت قرآنی که بر اساس روایات اهل بیت علیهم السلام به دست ما رسیده را تبیین کرده و چگونگی بذرپاشی ایمان از قبل از تولد تا هفت سالگی را در اختیار والدین و مربیان پیش دبستانی قرار دهد. 🆔@rahrovanehedayat13
هدایت شده از کتابخانه تخصصی تربیت اسلامی
درآمدي بر فلسفه فقه تربیتی.pdf
370.8K
درآمدي بر فلسفه فقه تربیتی
👌✨یک خبر خوب 🔺بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا برای اولین بار اقدام به تهیه نسخه PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری باکیفیت بالا و عرضه آن در فضای مجازی نموده است. لازم به ذکر است که تاکنون نسخه های گوناگونی از متن و فایل PDF کتاب های استاد در محیط مجازی منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهید نمی شد. ثانیا دارای اغلاط فراوان تایپی و نگارشی بود و ثالثا با نسخه چاپی کتاب ها منطبق نبود. از امکانات و مزایای نسخه فعلی می توان موارد زیر را برشمرد: – تطبیق کامل نسخه PDF کتاب ها با آخرین نسخه چاپی آنها – درج فهرست تفصیلی کتاب ها در کنار متن هر کتاب – حجم پایین اغلب فایل ها فایل PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری • صدانت 👇 https://3danet.ir/morteza-motahhari-books-pdf/ 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از دوره تربیت مشاور ایلام
مجموعه_ای_کامل_از_بازی_های_سنتی ۱۸ عدد .pdf
891.4K
✳️ مجموعه ای کامل از بازی های سنتی 🌹 🌐@nedayetahzib_ilam
💻 وبینارهای رایگان "درس های فنلاندی برای معلم ایرانی": 🗓 از اولین جمعه آبان ماه، هفتم آبان ۱۴۰۰ 📌 جمعه هر هفته تا ۵ هفته 🕰 ساعت ۱۹ الی ۲۰ 🔗 لینک جلسه: https://vclass2.modares.ac.ir/b/esm-ae9-q5h-u36 📚 برنامه های وبینار: 1️⃣ معرفی برنامه و نظام آموزشی فنلاند با ارائه دکتر محمود مهرمحمدی و دکتر اسماعیل عظیمی، تاریخ ۱۴۰۰/۸/۷ 2️⃣ روش های آموزشی در نظام آموزشی فنلاند با ارئه دکتر علی حسینی‌خواه، تاریخ ۱۴۴/۸/۱۴ 3️⃣ میدان بازیگری معلم فنلاندی با ارئه دکتر خلیل غلامی، تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۱ 4️⃣ سنجش و ارزشیابی در نظام آموزشی فنلاند با ارائه دکتر اسماعیل عظیمی، تاریخ ۱۴۰۰/۸/۲۸ 5️⃣ نقش معلم فنلاندی در تبدیل (ترجمه) برنامه درسی ملی به برنامه درسی کلاسی با ارئه دکتر ابراهیم طلایی، تاریخ ۱۴۰۰/۹/۵ 🗓 پیشنهاد می‌کنم در تقویم‌تان یادداشت و برای دیگران ارسال فرمایید. 🔻🔻🔻 @owjeman
4_6046132145271867777.mp3
51.36M
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔻🔻پست موقت 🔻🔻 (قبل از جلسه دوم، کامل گوش دهید) 📌بیان رویکرد های تربیتی 📌بیان روش های غلط تربیتی 📌پاسخ به چند شبهه و... پست فقط تا دو هفته در کانال خواهد بود 🍃 🌹🍃
4_6046132145271867777.mp3
51.36M
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔻🔻پست موقت 🔻🔻 (قبل از جلسه دوم، کامل گوش دهید) 📌بیان رویکرد های تربیتی 📌بیان روش های غلط تربیتی 📌پاسخ به چند شبهه و... پست فقط تا دو هفته در کانال خواهد بود 🍃 🌹🍃
4_6048401597401139615.mp3
39.29M
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔻🔻پست موقت 🔻🔻 (قبل از جلسه سوم، کامل گوش دهید) پست فقط تا دو هفته در کانال خواهد بود 🍃 🌹🍃
4_6050967659971873560.mp3
41.01M
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔻🔻پست موقت 🔻🔻 پست فقط تا دو هفته در کانال خواهد بود https://splus.ir/joinchannel/kbhHBDC2EU0ejVFqMdJY8pxP https://eitaa.com/joinchat/104529971C9c728b6f0e 🍃 🌹🍃
هدایت شده از تربیت و عصر فریب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️✍️📣😈 لانه و اهریمن در فضای ایران، سران ، در ، میراثی از سکولارها و افساد طلبان موانع و و مهمترین ! و ✨سوره نساء - آیه ۹ وَلْیَخْشَ الَّذِینَ لَوْ تَرَکُواْ مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّیَّةً ضِعَفاً خَافُواْ عَلَیْهِمْ فَلْیَتَّقُواْ اللَّهَ وَلْیَقُولُواْ قَوْلاً سَدِیداً کسانى که اگر پس از خود فرزندان به یادگار بگذارند، بر ( آینده) آنان و (آینده گرانقدری - انقلاب- که می‌خواهند بدست ضعیف آنان بسپارند) مى‏‌ترسند، (از کوتاهی و اهمال درباره آنان بترسند). از خداوند کنند و سخنى (تصمیم و تربیت) گویند. دلبندخود و فرزندان دیگران را به‌گونه‌ای کنیم که در برابر هجوم و و (در فضای پر ویروس دانشگاه‌های مجازی و واقعی امروز) و باشند. چُدنی نیست شُدنی است! است! ! ! 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صرفا جهت اطلاع و اقدام.... فاجعه ی جدید در تلویزیون.... وقتی موسیقی و عرفان های کاذب و عینک دودی و البسه غربی را به نام وجود مقدس علامه حلی رحمه الله و سایر علمای اعلام شیعه به خورد فرزندان بی پناه این مرز و بوم می دهند.. @ttej_bazi