هدایت شده از هادیانه ها
#گزارش_جلسه_دانشگاه_تهران ۳
📌گزارش متن جلسه
🔹حدود ساعت ۱۰ و ربع جلسه آغاز شد
تقریبا ۱۵ نفر به صورت حضوری
و در همین حدود به صورت مجازی در جلسه حاضر بودند
🔹#دکتر_وحدتی از اعضای جدید هیأت علمی دانشکده نیز از ابتدای جلسه حاضر شدند
🔹خانم #دکتر_شهین_ایروانی از اعضای باسابقه هیأت علمی دانشکده و دارای آثار گرانسنگ هم تا نیمه ارائه من، متواضعانه جلسه را همراهی کردند
🔹بحث با سوال درگیر کننده #جایگاه_وحی_در_تربیت آغاز شد و بعد از اظهار نظر نیمی از اعضای جلسه و ترسیم سه رویکرد متفاوت در نگاه مخاطب ادامه پیدا کرد
🔹با بیش از یک ساعت #ارائه بحث همراه با رفت و برگشت برخی سوالات، تجربه زنده و با نشاطی از جلسه را تجربه کردیم _ به لطف خدا در این زمان تقریبا بخش عمده ای از آنچه لازم بود ارائه شد
🔹ادامه جلسه میدان رد و قبول های جدی و چالشی مورد انتظار بود؛ دانشجویان اهل فکر به واکاوی جدی و #طرح_سوالات قوی و پایه ای مباحث پرداختند _ انتظار هم از بچه های نخبه فوق لیسانس و دکتری دانشگاه تهران همین بود
🔹#جمع_بندی حقیر از فضای جلسه و گفتگوهای فردی بعد از آن در مجموع مثبت بود؛ البته منتظر رسیدن بازخوردهای بعدی هستم
🔹به نظر زمینه آشنایی و پیگیری برخی (که مبنای مخالف جدی اتخاذ نکردند) با #گفتمان_تربیت_وحیانی فراهم شد؛ از جمله این افراد یکی از دانشجویان نخبه ارشد بود که در نمازخانه منبع مطالعاتی بیشتر برای دین حداکثری طلب می کرد
📌در پست های بعدی
۱_فایل صوتی ارائه بحث
۲_فایل پرسش و پاسخ ها
۳_ تصویر پاور ارائه شده
را تقدیم میکنم
@hadianeha
هدایت شده از جریــــــــــــان
✿ ✿ ✿ ✿
✿
✿
⁉️چطوری تلقی و نگرش مردم ،نسبت به خودشــــون ارتــقاء پیـــدا میـــکنه
✅از جهت محتوایی،باید شناخت جدیدی از انســان داده بشــه
✅ از جهت روشی،روشِ #تربیت_انسان_بالغ رو باید آموخت
به جریان بپیوندید👇
╭🪴
╰┈➤ @jarayaane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال تکاندهنده کودکی در غزه ؛ دارم خوابم می بینم یا واقعیت است!؟
کودکی که در هنگام خواب زخمی شده و از عمویش می پرسد :
عمو دارم خواب میبینم یا بیدارم و واقعیت است ؟
🔺چقدر این جمله آشناست!
یا عمّاه! 😭 یا ابالفضل العباس 😭
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از حسینیه شهید محسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از از عشق تا بهشت با روابط متکامل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهربان و با وفا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله:
علم نافع علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کنه استعداد اون رو شناسایی کنه .
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نیروی القسام تا این حد به تجمع سربازان صهیونیست نزدیک شدند و اطراف آنها را بمبگذاری کردند
🔹۲ روز پیش القسام اعلام کرد محل استقرار ۶۰ نظامی صهیونیست را بمبگذاری کرده و صهیونیستهای باقیمانده را با شلیک گلوله به هلاکت رسانده است.
@Farsna
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
امروز , بالاخره بعد از چند سال انتظار، کتاب #راه_رشد که #جامعترین اثر تربیتی مرحوم آیت الله حائری شیرازی است، از چاپ بیرون آمد. 😍
@haerishirazi
هدایت شده از خانهی طراحان انقلاب اسلامی
#پوستر | کار دستی اسرائیلی
◽️رژیم صهیونیستی با نقض قوانین بین المللی و حمله به بیمارستانها و مدارس غزه، باعث کشتن بیش از ۶۰۰۰ کودک یک نسل کشی بزرگ شده است.
▫️طراح گرافیک: مهدی توحیدی
⬇️دریافت نسخهی باکیفیت | ۲۲مگابایت
#غزه | #رژیم_صهیونیستی
🔹خانهی طراحان انقلاب اسلامی
@KHATTMEDIA
🔺برخی بازیهای تعاملی کاملاً شبیه به صحنههای سینمایی ساخته شدهاند و بازیکنان به جای یکی از کاراکترهای بازی، باید در دوراهی ها انتخاب کنند و تصمیم بگیرند. بنابراین شما بازیگر نقش اول فیلم هستید و هر تصمیمی درطول روند داستان بگیرید، تاثیرهای چشمگیری بر بخشهای مختلف بازی خواهد گذاشت.
مثلا بازی میراث هاگوارتز جای هری پاتر یا شخصیتهای دیگر بازی میکنی و تعیین میکنی چه اتفاقاتی بیفتد
یا بازی رستگاری سرخپوست ۲ ، دو راهه های اخلاقی خوبی دارد که با انتخاب راه های اخلاقی ، شرافت بازیکن افزایش پیدا میکند.
🔺به کمک هوش مصنوعی و امکانات فضای متاورس، فیلم ها و انیمیشن ها هم تعاملی خواهد شد!
و شما به عنوان یک شخصیت وارد جریان فیلم و انیمیشن می شوید و همراه بازیگران فیلم نقش آفرینی می کنید!!
این نسل از فیلم ها و انیمیشن ها و بازی ها، عرصه تربیت و رشد را بسیار متفاوت خواهد کرد... همینطور مدل های آموزشی را
🌷
🔺 امروز در کشور با بحران مرجعیت اجتماعی روبرو هستیم
📌 دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز با بحران مرجعیت اجتماعی روبرو هستیم، گفت: دانشمندان حتی در کشور ما جایگاه اجتماعی ندارند و ستارههای فوتبال و سینما جای آنان را گرفتهاند و بیشتر روی نسل امروز اثر دارند و همین امر جای سؤال دارد.
🔷 دکتر علم الهدی وضعیت علم در ایران را به دو بخش قبل و بعد از تاسیس دارالفنون تقسیم کرد و افزود: قبل از تاسیس دارالفنون علم فضیلت بود و عالم ویژگیهای شخصیتی خاصی داشت که مردم دور او جمع میشدند، ولی بعد از تاسیس دارالفنون با علم مدرن روبرو شدیم و معنای علم از فضیلت اخلاقی به برتری اجتماعی در سازمان قدرت تبدیل شد.
🔶 نگاه اقتصادی و سیاسی نسبت به علم پررنگ و روش تحقیق و روش تدریسهای قابل استفاده برای همه معلمان طراحی شد. بنابراین از علم و عالم شخصیت زدایی کردیم، نهادهای علمی بیشتر از عالم مرجعیت یافتند. به عبارت دیگر تکنوکراسی بر علم حاصل شد و تکنیکزدگی در علم اتفاق افتاد، تخصص جای فرهیختگی را گرفت. عالمان کارمندان سازمانهای علمی شدند.
https://sccr.ir/news/23646/1/
ble.ir/join/7gRrYWfWaU
✅ *ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی*
@s_talimotarbiat
*پوستر نسخه ۰۱ نوزدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان منتشر شد*
▪️نوزدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان با هدف همافزایی تخصصی فعالان حوزه کودک و نوجوان کشور و با محوریت *همبستگی با کودکان مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی* در تاریخ *یکشنبه 19 آذرماه* ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح الی ۱۲:۳۰ در *سینما فلسطین* برگزار خواهد شد.
▫️شبکه سازی میان فعالان حوزه کودک و نوجوان از دیگر محورهای این گردهمایی ۶۰۰ نفره خواهد بود.
▪️فعالان حوزه کودک و نوجوان علاقمند به شرکت در این دورهمی، از طریق لینک زیر ثبتنام کنند؛
*dorehami.net/koodak/event19 *
▫️در این گردهمایی امکان حضور مادران نیز در ظرفیت محدود پیشبینی شده است، که میتوانند از طریق لینک زیر ثبتنام کنند؛
*dorehami.net/mothers*
▪️مجمع فعالان حوزه کودک و نوجوان در پیامرسان بله؛
*ble.ir/join/YzY5OWE4Yj*
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
#فراخوان ثبتنام در رویداد اتم (۱۴۰۲)
🔸بنیاد اتم (الگوها و تجربههای موفق مردمی)، اولین ماموریت خود را این گونه تعریف کرده است:
معرفی افرادی که مسئلهای را در شهر و روستای خود، از طریق نوآوری اجتماعی، خلاقانه و با مشارکت مردم حل کردهاند.
از نگاه بنیاد اتم این افراد الگوهای موفقی هستند که با تکثیرشان میتوان به آینده ایران امید داشت.
🔸در همین راستا، بنیاد اتم طبق روال سالهای گذشته درصدد است، برای سال ۱۴۰۲ هم، اتمهای جدیدی را به جامعه معرفی کند.
🔸واجدین شرایط کافی است جمله "من یک اتم هستم" را به همراه نام "استانشان" به شماره ۱۰۰۰۲۳۳۹ پیامک کنند.
#اتم
#الگوها_و_تجربههای_موفق_مردمی
#فراخوان
#نوآوری_اجتماعی
🏳️ | ستاد پیشرفت جامع منطقهای |
💠 @setadepishraft
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁 اطعام دانش آموزان و جشن تولد متفاوت خادمان حضرت امام رضا علیهالسلام در مدارس حاشیه شهر مشهد
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
45.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ ۲
#فرمانده_سلام
خیبر خیبر یا صهیون
#حریفت_منم
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️«استقلال فرزندان» چه نقشی در تربیت آن ها دارد؟
🔹گرچه #محبت شدید #پدر و #مادر به #فرزند، ایجاب مى کند او را همواره در کنار خود نگه دارند، ولى پیدا است فلسفه این محبت از نظر قانون آفرینش، همان #حمایت بى دریغ از فرزند به هنگام نیاز به آن است، روى همین جهت، در سنین بالاتر باید این حمایت را کم کرد، و به فرزند اجازه داد به سوى #استقلال در زندگى گام بردارد؛ زیرا اگر همچون یک نهال نورس براى همیشه در سایه یک درخت تنومند قرار گیرد، رشد و نمو لازم را نخواهد یافت.
🔹شاید، به همین دلیل بود که #یعقوب_نبی (علیه السلام) در برابر پیشنهاد فرزندان با تمام علاقه اى که به #حضرت_یوسف (عليه السلام) داشت، حاضر شد او را از خود جدا کند، و به خارج شهر بفرستد، گرچه این امر، بر حضرت یعقوب (عليه السلام) بسیار سنگین بود، اما مصلحت یوسف (عليه السلام) و رشد و نمو مستقل او ایجاب مى کرد تدریجاً اجازه دهد، او دور از پدر ساعت ها و روزهایی را به سر برد. این یک #مسألهمهمتربیتى است که: بسیارى از #پدران و #مادران از آن غفلت دارند و به اصطلاح فرزندان خود را «عزیز دردانه» پرورش مى دهند، آنچنان که هرگز قادر نیستند، بیرون از چتر حمایت پدر و مادر زندگى داشته باشند.
🔹چنین افرادى در برابر یک #طوفان_زندگى به زانو در مى آیند، و #فشارحوادث آنها را بر زمین مى زند. و باز به همین دلیل است که بسیارى از شخصیت هاى بزرگ کسانى بودند که در کودکى، پدر و مادر را از دست دادند، و به صورت #خودساخته و در میان انبوه مشکلات پرورش یافتند. مهم این است که، #والدین به این مسأله مهم تربیتى توجه داشته باشند، و #محبتهای_کاذب مانع از آن نشود که آنها #استقلال خود را باز یابند. جالب این است که: این مسأله به طور غریزى درباره بعضى از #حیوانات دیده شده است،
🔹اینکه، مثلاً جوجه ها در آغاز در زیر بال و پر #مادر قرار مى گیرند، و مادر چون جان شیرین در برابر هر حادثه اى از آنها دفاع مى کند. اما کمى که بزرگتر شدند، مادر نه تنها #حمایت خود را از آنها برمىدارد، بلکه اگر به سراغ او بیایند، با نوک خود آنها را به شدت مى راند، یعنى بروید و راه و رسم #زندگی_مستقل را بیاموزید، تا کى مى خواهید #وابسته و غیر مستقل زندگى کنید؟ شما هم براى خود کسى هستید؟!. ولى، این موضوع هرگز با مسأله پیوند خویشاوندى و حفظ #مودت و #محبت منافات ندارد، بلکه محبتى است عمیق و پیوندى است حساب شده بر اساس مصالح هر دو طرف.
📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دار الکتب الإسلامیه، چاپ سی و سوم، ج ۹، ص ۴۰۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#تربیت #تربیت_فرزند
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی بابا بودن رو بلد باشی :)))
👤 Elsa
🌷👶🌷
استاد حاج علی اکبری تربیت-حماسی؛-چیستی-و-چرایی.pdf
564.4K
استاد حاج علی اکبری تربیت-حماسی؛-چیستی-و-چرایی