eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اصرار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طارق در منزل حافظان قرآن حضور پیدا کرده. می‌گوید ما‌ فقط درگیر غذا و جنگ نیستیم، بلکه ما همّ اسلام را در سینه‌‌مان حمل می‌کنیم و می کوشیم پرچم اسلام را به اهتزاز در آوریم. از خدا می‌خواهیم به ما و فرزندان‌‌مان برکت دهد و ما را ذخیره‌ای برای اسلام و مسلمانان قرار دهد. @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 هنگام تشرف به مرقد امام رضا علیه السلام حتما پس ورود به حرم با مراجعه به قفسه های کتاب، این کتب بی نظیر را بخوانید 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ، دختر نسل زد چادری، بجای زرد بودن، طلایی شدن را زندگی کرده است تا این پنجه‌ی آفتاب، در دانش اختر و نجوم، شهره‌ی آفاق شود. در دنیای گودزیلاها و پلنگ‌ها، تو مثل حنانه‌ فرشته باش. در زمانه‌ای که سلبریتی‌های شهرت‌زده دسته گل به آب می‌دهند، تو مثل حنانه به گل کاشتن مشهور شو. او افتخار ملی است، اما چرا برنده‌ی المپیاد علمی به اندازه‌ی مدال‌آور المپیک ورزشی دیده نمی‌شود؟! ✍ زهرا محسنی‌فر
هدایت شده از باور
. 🔰براى تربيت انسان، براى ساختن بشر بايد در او عشقى آفريد كه از تمام غريزه‏ها نيرومندتر باشد و بايد در او نيرويى گذاشت كه تمام زنجيرها را با خود بردارد...و مادام كه اين عشق عظيم و اين نيروى بزرگ در انسان نيايد و پا نگيرد، براى انسان حركتى نخواهد بود و از بند اسارت‏ها نجاتى نخواهد يافت. 🔰قرآن مى‏گويد:«وَالَّذينَ آمَنُوا اشَدُّ حُبّاً للَّهِ»؛آن‏ها كه به سوى حق گرويده‏اند و به سوى «اللَّه» آمده‏اند،از عشق،از محبت شديدترى نسبت به حق برخوردارند. ما از محبوب‏هاى خود به خاطر محبوب‏ترى چشم مى‏پوشيم و خوب را فداى خوب‏تر مى‏كنيم و آنچه با اهميت‏تر است انتخاب مى‏كنيم. با آن كه پول را دوست داريم مى‏دهيم تا به آنچه بيشتر مى‏خواهيم برسيم...عشق شديدتر و حب «اللَّه» ما را از اسارت غرايز و حب نفس و حب دنيا آزاد مى‏كند... ❓چگونه مى‏توان اين عشق را در نهاد انسان برافروخت؟... معرفت و شناخت، عشق را سبز مى‏كند و به وجود مى‏آورد. شناخت خوبى‏ها در انسان عشق را زنده مى‏كند و شناخت بدى‏ها نفرت را و اين عشق و نفرت انسان را به حركت مى‏اندازند، جلو مى‏آورند و يا فرارى مى‏دهند... ❓معرفت و شناخت را چگونه بدست بياوريم؟ با تفكر و تجربه، با اين دو عامل، انسان به شناخت‏ها مى‏رسد... ✅ پس تفكر سنگ اول رشد انسان و زيربناى تربيت او و سرنخ اين كلاف سردرگم است. ادامه‏ى تفكر، شناخت است و ادامه‏ى شناخت، محبت است و ادامه‏ى محبت، حركت و عمل و آزادى و رشد و تكامل و آدم‌شدن و انسان‌شدن. | مسئولیت و سازندگی، صفحات ۶۷ الی ۶۹ 💡 9⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از باور
. 💢 ادامه‌ی متن قبل 🔰براى رشد انسان، فقط تفكر نتيجه بخش نيست. تفكر احتياج به تدبرها و مطالعات و مواد خام دارد و اين هر دو باز احتياج به اصل ديگرى دارند؛ اصل تعقل و سنجش. 🔰شناخت نهايى به مقايسه و سنجش و به نظارت عالى عقل نيازمند است. چون عقل دو نظارت دارد: يكى بر راه‏هايى كه فكر ارائه مى‏دهد و ديگر بر هدف‏هايى كه فكر براى نشان دادن راهش مى‏كوشد و تلاش مى‏كند... 🔰شناخت و انتخاب و عمل نتيجه‏ى تدبر و تفكر و تعقل است و اين هر سه نياز به كسى دارند كه آن‏ها را رهبرى كند و كنترل نمايد... ✅ مربى سه كار را عهده‏دار است: 1⃣ تزكيه و آزادى‏ قطب‏نماى فكر ما مى‏تواند جهت حركت ما را نشان بدهد به شرط اين كه گرفتار آهن‌رباهاى عادت و تعصب و تقليد نشده باشد؛ و گرنه اين قطب‏نماى منحرف به جاى اين‏كه ما را به مقصد برساند، در دريا غرق مى‏كند... 2⃣ تعليم و آموزش‏ خيلى‏ها تفكراتى را شروع كرده‏اند و به نتيجه نرسيده‏اند و مأيوس شده‏اند و يا به نتيجه‏هاى غلط دست يافته‏اند و منحرف شده‏اند. پس بايد مربى به ما روش تدبر و مطالعه و طرز تفكر را بياموزد. 3⃣ تذكر و يادآورى‏ انسان گرفتار غفلت‏ها و گرفتار وسوسه‏هايى است كه شيطان به آن كمر همت بسته و اين است كه مربى بايد يادآورى‏ها و تذكرهايى داشته باشد... ✅ تدبر و تفكر و تعقل، سنگ اول تربيت انسان هستند و اين همه به مربى و رهبر نيازمندند و رهبر سه وظيفه‏ى تزكيه، تعليم و تذكر را به عهده دارد. | مسئولیت و سازندگی، صفحات ۶۹ الی ۷۱ 💡 0⃣2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از عمو تلافی (مشهد)
مردي نزد✨ امام حسن مجتبی «علیه السلام» رفت و از گرفتاري و احتياج خودش به امام گفت. ✨حضرت فرمودند: حاجت خود را بنــــ📝ــویس و به من بده. مرد👳‍♂ نامه‏‌اي✉️ نوشت و به ✨امام داد. امام «علیه السلام» نامه‏‌اش✉️ را خواندند و دو برابر خواسته‏‌اش به او بخشيدند😳😊. يکي از حاضران گفت: اي پسر رسول خدا، اين نامه✉️ براي او بسيار پربرکت بود. ✨حضرت در پاسخ فرمود: برکت آن براي من بيشتر بود، زيرا مرا جزء نيکان قرار داد. مگر نمي‏‌داني👇👇 🌸 که نيکي آن است که بدون درخواست به کسي چيزي ببخشند. زيرا آنچه پس از درخواست داده مي‏‌شود، بهاي ناچيزي در برابر آبروي اوست شايد آن شخص👳‍♂ نيازمند، شبي را در ناراحتي😔 و اضطراب😥 به سر برده و نمي‏‌دانسته که در برابر خواهشش چيزي به وي داده مي‏‌شود يا خير؟ اکنون که با تن لرزان 😰و دل نگران نزد تو آمده، اگر فقط به اندازه‏ احتياجش به او ببخشي، در برابر آبرويي که نزد تو ريخته، بهاي اندکي به او داده‏‌اي.🌸 دوستان گلـــــ🌻ــــــم این داستان رو گفتم تا همه مون یادبگیریم مثل اماممون سخاوتمند و دست ودل باز باشیم و نسبت به کسی که به مانیاز داره بی تفاوت نباشیم.... ┄┅🏴🍃🌸🚩🌸🍃🏴┅┅ (علیه_السلام) 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/amootalafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨قال الامام حسن علیه السلام : 🔺 نِعمَ العَونُ الصَّمتُ في مَواطِنَ كثيرَةٍ وإن كُنتَ فَصِيحا. 🔺در بسيارى جاها، چه ياور نيكويى است، خاموشى؛ هر چند كه سخنور باشى. 📗معاني الأخبار : ۴۰۱ / ۶۲. 🌷🏴🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«نگاه تاجرانه به زندگی»، طرحی معرفتی ـ تربیتی براساس اندیشه علی صفایی‌حائری https://islamicedu.rihu.ac.ir/article_2184.html نوع مقاله: پژوهشی نویسندگان: محمدتقی هادیزاده مجتبی وافی محمدجواد درودی چکیده: هدف: تربیت اعتقادی به «فرایند آموزش معارف (دین) با هدف شکل‌دهی به شناخت‌های اساسی زندگی انسان» توجه دارد. با توجه به اتکای این ساحت از تربیت به معارف دین اسلام، به نظر می‌رسد عمده تلاش‌های معرفتی شکل‌گرفته در اندیشه اسلامی با وجود برخورداری از یکسری قوت‌ها، اما از دو منظر نیازمند بازنگری‌اند؛ اول این که در چارچوب اندیشه محدود مانده و در درگیر کردن احساسات و عاطفه مخاطب ناتوان‌اند و در نتیجه، به تحول در رفتار منتهی نمی‌شوند؛ دوم اینکه صبغه وحیانی قابل توجهی ندارند و استناد آنها به متن وحی دشوار است. در این میان، استاد علی صفایی‌حائری در زمره اندیشمندانی است که به این مهم توجه داشته است. یکی از اقدامات وی، استفاده از نگاه قرآن به «زندگی تاجرانه انسان در دنیا» برای تبیین معارف بنیادی دین است. در این راستا هدف از این پژوهش، واکاوی آثار ایشان برای دستیابی به تصویر منسجم و یکپارچه‌ای از معارف اساسی دین، در پاسخ به دو نیاز یادشده است. روش: روش استفاده شده در این پژوهش، روش توصیفی ـ تحلیلی است. یافته‌ها: برای این منظور، در طیّ ده گام، معارف اساسی از جمله «شناخت انسان و عظمت او»، «شناخت الله و عظمت و رحمت او»، «شناخت نقش انسان در هستی»، «شناخت ادامه حیات انسان (معاد)»، «شناخت وجود رسول و امام و جایگاه آنها در هدایت انسان» در قالب ادبیات تجارت تبیین شده است. 🌷🇮🇷🌷
✨امام علی علیه السلام: همانا فرزند را به پدر، و پدر را به فرزند حقّى است. حق پدر بر فرزند اين است كه فرزند در همه چيز جز نافرمانى خدا، از پدر اطاعت كند. و حق فرزند بر پدر آن كه نام نيكو بر فرزند نهد، خوب تربيتش كند، و او را قرآن بياموزد 📚حکمت ۳۹۹ نهج البلاغه 🌷🏴🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
«نگاه تاجرانه به زندگی»، طرحی معرفتی ـ تربیتی براساس اندیشه علی صفایی‌حائری https://islamicedu.rihu.
EDU_Volume 19_Issue 48_Pages 143-166.pdf
1.36M
«نگاه تاجرانه به زندگی»، طرحی معرفتی ـ تربیتی براساس اندیشه علی صفایی‌حائری https://islamicedu.rihu.ac.ir/article_2184.html نوع مقاله: پژوهشی نویسندگان: محمدتقی هادیزاده مجتبی وافی محمدجواد درودی چکیده: هدف: تربیت اعتقادی به «فرایند آموزش معارف (دین) با هدف شکل‌دهی به شناخت‌های اساسی زندگی انسان» توجه دارد. با توجه به اتکای این ساحت از تربیت به معارف دین اسلام، به نظر می‌رسد عمده تلاش‌های معرفتی شکل‌گرفته در اندیشه اسلامی با وجود برخورداری از یکسری قوت‌ها، اما از دو منظر نیازمند بازنگری‌اند؛ اول این که در چارچوب اندیشه محدود مانده و در درگیر کردن احساسات و عاطفه مخاطب ناتوان‌اند و در نتیجه، به تحول در رفتار منتهی نمی‌شوند؛ دوم اینکه صبغه وحیانی قابل توجهی ندارند و استناد آنها به متن وحی دشوار است. در این میان، استاد علی صفایی‌حائری در زمره اندیشمندانی است که به این مهم توجه داشته است. یکی از اقدامات وی، استفاده از نگاه قرآن به «زندگی تاجرانه انسان در دنیا» برای تبیین معارف بنیادی دین است. در این راستا هدف از این پژوهش، واکاوی آثار ایشان برای دستیابی به تصویر منسجم و یکپارچه‌ای از معارف اساسی دین، در پاسخ به دو نیاز یادشده است. روش: روش استفاده شده در این پژوهش، روش توصیفی ـ تحلیلی است. یافته‌ها: برای این منظور، در طیّ ده گام، معارف اساسی از جمله «شناخت انسان و عظمت او»، «شناخت الله و عظمت و رحمت او»، «شناخت نقش انسان در هستی»، «شناخت ادامه حیات انسان (معاد)»، «شناخت وجود رسول و امام و جایگاه آنها در هدایت انسان» در قالب ادبیات تجارت تبیین شده است. زندگی تاجرانه انسان   🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارشناس صهیونیست از فشار و ناراحتی لباس خود را در استودیوی شبکه عبری «کان» پاره کرد! 🔹این وضعیت اسرائیل است؛ اسرائیل ورشکسته شده؛ چقدر گفتیم و تذکر دادیم که اگر فشار نظامی بیاورید آن‌ها گروگان‌ها را خواهند کشت؟! 🔹اکنون ما در شرایطی قرار داریم که اگر مرده یا زنده گروگان‌ها هم برگردند، مشکل اسرائیل حل نخواهد شد! ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🗓| یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🗓| دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏در ســــوگ نبی، جـــهان سیه می‌پوشد در سینه، دل از داغ حــــسن می‌جوشد ◾️ ســــالروز شــــهادت پــــیامبر گرامی اســــلام حــــضرت مــــحمد صلی الله علیه و آله و امــــام حــــسن مجتبی علیه السلام تــــسلیت باد صلی الله علیه وآله علیه‌السلام ┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄ ╰➤ eitaa.com/mokeb_1403