هدایت شده از عمو تلافی (مشهد)
#شهادت_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام
#داستان
مردي نزد✨ امام حسن مجتبی «علیه السلام» رفت و از گرفتاري و احتياج خودش به امام گفت.
✨حضرت فرمودند: حاجت خود را
بنــــ📝ــویس و به من بده.
مرد👳♂ نامهاي✉️ نوشت و به ✨امام داد.
امام «علیه السلام» نامهاش✉️ را خواندند و دو برابر خواستهاش به او بخشيدند😳😊.
يکي از حاضران گفت: اي پسر رسول خدا، اين نامه✉️ براي او بسيار پربرکت بود.
✨حضرت در پاسخ فرمود: برکت آن براي من بيشتر بود، زيرا مرا جزء نيکان قرار داد.
مگر نميداني👇👇
🌸 که نيکي آن است که بدون درخواست به کسي چيزي ببخشند. زيرا آنچه پس از درخواست داده ميشود، بهاي ناچيزي در برابر آبروي
اوست
شايد آن شخص👳♂ نيازمند، شبي را در ناراحتي😔 و اضطراب😥 به سر برده و نميدانسته که در برابر خواهشش چيزي به وي داده ميشود يا خير؟ اکنون که با تن لرزان 😰و دل نگران نزد تو آمده، اگر فقط به اندازه احتياجش به او ببخشي، در برابر آبرويي که نزد تو ريخته، بهاي اندکي به او دادهاي.🌸
دوستان گلـــــ🌻ــــــم
این داستان رو گفتم تا همه مون یادبگیریم مثل اماممون سخاوتمند و دست ودل باز باشیم و نسبت به کسی که به مانیاز داره بی تفاوت نباشیم....
┄┅🏴🍃🌸🚩🌸🍃🏴┅┅
#شهادت_امام_حسن_مجتبی (علیه_السلام)
#عمو_تلافی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/amootalafi
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨قال الامام حسن علیه السلام :
🔺 نِعمَ العَونُ الصَّمتُ في مَواطِنَ كثيرَةٍ وإن كُنتَ فَصِيحا.
🔺در بسيارى جاها، چه ياور نيكويى است، خاموشى؛ هر چند كه سخنور باشى.
📗معاني الأخبار : ۴۰۱ / ۶۲.
🌷🏴🌷
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
«نگاه تاجرانه به زندگی»، طرحی معرفتی ـ تربیتی براساس اندیشه علی صفاییحائری
https://islamicedu.rihu.ac.ir/article_2184.html
نوع مقاله: پژوهشی
نویسندگان:
محمدتقی هادیزاده
مجتبی وافی
محمدجواد درودی
چکیده:
هدف: تربیت اعتقادی به «فرایند آموزش معارف (دین) با هدف شکلدهی به شناختهای اساسی زندگی انسان» توجه دارد. با توجه به اتکای این ساحت از تربیت به معارف دین اسلام، به نظر میرسد عمده تلاشهای معرفتی شکلگرفته در اندیشه اسلامی با وجود برخورداری از یکسری قوتها، اما از دو منظر نیازمند بازنگریاند؛ اول این که در چارچوب اندیشه محدود مانده و در درگیر کردن احساسات و عاطفه مخاطب ناتواناند و در نتیجه، به تحول در رفتار منتهی نمیشوند؛ دوم اینکه صبغه وحیانی قابل توجهی ندارند و استناد آنها به متن وحی دشوار است. در این میان، استاد علی صفاییحائری در زمره اندیشمندانی است که به این مهم توجه داشته است. یکی از اقدامات وی، استفاده از نگاه قرآن به «زندگی تاجرانه انسان در دنیا» برای تبیین معارف بنیادی دین است. در این راستا هدف از این پژوهش، واکاوی آثار ایشان برای دستیابی به تصویر منسجم و یکپارچهای از معارف اساسی دین، در پاسخ به دو نیاز یادشده است.
روش: روش استفاده شده در این پژوهش، روش توصیفی ـ تحلیلی است.
یافتهها: برای این منظور، در طیّ ده گام، معارف اساسی از جمله «شناخت انسان و عظمت او»، «شناخت الله و عظمت و رحمت او»، «شناخت نقش انسان در هستی»، «شناخت ادامه حیات انسان (معاد)»، «شناخت وجود رسول و امام و جایگاه آنها در هدایت انسان» در قالب ادبیات تجارت تبیین شده است.
🌷🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
«نگاه تاجرانه به زندگی»، طرحی معرفتی ـ تربیتی براساس اندیشه علی صفاییحائری https://islamicedu.rihu.
EDU_Volume 19_Issue 48_Pages 143-166.pdf
1.36M
«نگاه تاجرانه به زندگی»، طرحی معرفتی ـ تربیتی براساس اندیشه علی صفاییحائری
https://islamicedu.rihu.ac.ir/article_2184.html
نوع مقاله: پژوهشی
نویسندگان:
محمدتقی هادیزاده
مجتبی وافی
محمدجواد درودی
چکیده:
هدف: تربیت اعتقادی به «فرایند آموزش معارف (دین) با هدف شکلدهی به شناختهای اساسی زندگی انسان» توجه دارد. با توجه به اتکای این ساحت از تربیت به معارف دین اسلام، به نظر میرسد عمده تلاشهای معرفتی شکلگرفته در اندیشه اسلامی با وجود برخورداری از یکسری قوتها، اما از دو منظر نیازمند بازنگریاند؛ اول این که در چارچوب اندیشه محدود مانده و در درگیر کردن احساسات و عاطفه مخاطب ناتواناند و در نتیجه، به تحول در رفتار منتهی نمیشوند؛ دوم اینکه صبغه وحیانی قابل توجهی ندارند و استناد آنها به متن وحی دشوار است. در این میان، استاد علی صفاییحائری در زمره اندیشمندانی است که به این مهم توجه داشته است. یکی از اقدامات وی، استفاده از نگاه قرآن به «زندگی تاجرانه انسان در دنیا» برای تبیین معارف بنیادی دین است. در این راستا هدف از این پژوهش، واکاوی آثار ایشان برای دستیابی به تصویر منسجم و یکپارچهای از معارف اساسی دین، در پاسخ به دو نیاز یادشده است.
روش: روش استفاده شده در این پژوهش، روش توصیفی ـ تحلیلی است.
یافتهها: برای این منظور، در طیّ ده گام، معارف اساسی از جمله «شناخت انسان و عظمت او»، «شناخت الله و عظمت و رحمت او»، «شناخت نقش انسان در هستی»، «شناخت ادامه حیات انسان (معاد)»، «شناخت وجود رسول و امام و جایگاه آنها در هدایت انسان» در قالب ادبیات تجارت تبیین شده است.
زندگی تاجرانه انسان
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارشناس صهیونیست از فشار و ناراحتی لباس خود را در استودیوی شبکه عبری «کان» پاره کرد!
🔹این وضعیت اسرائیل است؛ اسرائیل ورشکسته شده؛ چقدر گفتیم و تذکر دادیم که اگر فشار نظامی بیاورید آنها گروگانها را خواهند کشت؟!
🔹اکنون ما در شرایطی قرار داریم که اگر مرده یا زنده گروگانها هم برگردند، مشکل اسرائیل حل نخواهد شد!
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از خبرگزاری فارس
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در ســــوگ نبی، جـــهان سیه میپوشد
در سینه، دل از داغ حــــسن میجوشد
◾️ ســــالروز شــــهادت پــــیامبر گرامی اســــلام حــــضرت مــــحمد صلی الله علیه و آله و امــــام حــــسن مجتبی علیه السلام تــــسلیت باد
#شهادت_پیامبر_اکرم صلی الله علیه وآله
#شهادت_امام_حسن_مجتبی علیهالسلام
┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄
╰➤ eitaa.com/mokeb_1403