هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✨امام حسن عسکری علیه السلام 💕:
🔺تا جايى كه مى توانى تحمّل كنى دست نياز دراز مكن؛ زيرا هر روز، روزىِ تازه اى دارد. بدان كه پافشارى در درخواست، هيبت آدمى را مى بَرد، و رنج و سختى به بار مى آورد؛ پس، صبر كن تا خداوند دَرى به رويت بگشايد كه براحتى از آن وارد شوى؛ كه چه نزديك است احسان، به آدم اندوهناك، و امنيت، به آدم فرارى وحشتزده؛ چه بسا كه دگرگونى و گرفتاريها، نوعى تنبيه خداوند باشد و بهره ها مرحله دارند ؛ پس، براى چيدن ميوه هاى نارس شتاب مكن، كه به موقع آنها را خواهى چيد . بدان، آن كه تو را تدبير مى كند، بهتر مى داند كه چه وقت، بيشتر مناسب حال توست، پس در همه كارهايت به انتخاب او اعتماد كن، تا حال و روزت سامان گيرد.
📚ميزان الحكمه جلد ۵ صفحه ۱۶۷
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چطوری تذکر یه پسر اصفهانی به فرح پهلوی، شهر رو از میزبانی بزرگترین مانور ثروت و فحشای طاغوت(جشن های ۲۵۰۰ساله) نجات داد؟
👌گاهی یک تذکر و یا یک مطالبه گری شما از مسئولین، میتواند منشأ برکات زیادی برای جامعه اسلامی باشد.
اصفهان اولین شهری بود که فریاد «مرگ بر شاه» در سراسر آن طنین افکن شد و همچنین اولین جایی بود که حکومت نظامی در آن بخاطر پیشرانی در مبارزه با طاغوت إعمال شد. چه بسا اگر این جشن هنر که بدترین رویداد ضد اخلاقی در قبل انقلاب بود در اصفهان برگزار می شد، این شهر برکات پیشرانی مبارزه را از دست میداد و پیروزی انقلاب با از دست دادن چنین ظرفیت عظیم، با چالش اساسی روبرو میشد.
پاسخ به شبهات روز
🆔 @p_shobahaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفتن بچه هیئتی نه دیگه اینقدر😁
مجله مجازی فراجالب
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
✨جهت استفاده عزیزان کانال برخی مقالاتی که استاد نوذری عزیز در اختیار قرار داده و قبلا در کانال بارگزاری شده بود اما گویا اکنون امکان دانلود ندارد را دوباره بارگزاری میشود: 👇
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی .pdf
473.8K
✨👌✨ واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی
مریم شریفی دروازه -احمدرضا نصراصفهانی - سیدابراهیم میرشاه جعفری
✨چکیده
تعلیم وتربیت دینی شکلگیری شخصیت یکپارچه دینی در فراگیران است. رسیدن به این مهم نیازمند روشهای آموزشی مناسب می باشد. هدف اصلی این پژوهش، واکاوی تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی و تربیتی در خصوص روشهای تدریس دینی در دوره دوم دبستان می باشد. برای دستیابی به این هدف از مصاحبه نیمه ساختاریافته با آموزگاران و متخصصین استفاده شد و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش کدگذاری و مقوله بندی استفاده گردید. آموزگاران ومتخصصین بر استفاده از روشهایی در آموزش دینی تاکید داشتند که بستر لازم برای تفکر واستدلال و قضاوت در دانش آموزان را ایجاد کند. روشهای آموزش دینی، باید علاوه بر گسترش حوزه دین در تلفیق با علوم دیگر، فرصت بحث، مناظره، تجربه دینی و عملیاتی کردن مفاهیم دینی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
🌷این مقاله به تعبیر استاد نوذری با شش واحد آموزشی برابری میکند🌷 🌷🇮🇷🌷
۷۵ درصد رتبههای زیر ۳ هزار کنکور از مدارس دولتی بودهاند
🔹رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی: مدارس سمپاد بهعنوان مدارس خاص دولتی باید تقویت شوند؛ بهاشتباه اعلام شده که اکثر رتبههای برتر و تا رتبهٔ ۳ هزار کنکور ۱۴۰۳ از مدارس غیردولتی بودهاند درحالیکه اینطور نیست و ۷۵ درصد رتبههای زیر ۳ هزار از مدارس دولتی شامل مدارس سمپاد، هیئتامنایی و عادی بودهاند.
@Farsna
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📍آغاز آموزش هوش مصنوعی به معلمان/ تناسب سازی محتوای کتب درسی و زندگی
🔻 حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛
🔸پیش بینی میشود تغییرات کتب تمام مقاطع تحصیلی حدود ده سال طول بکشد. در این بازه ده سال به صورت دورهای کتب درسی نیز تغییر میکند.
🔸طبق سند تحول بنیادین باید مدارس را به محور برنامه درسی ببریم. یکی از مطالبات سند تحول بنیادین از ما این است که معلمان نباید صرفا کتاب محور باشند و به سمت بستههای یادگیری پیش بروند.
🔸امروزه متخصصان اقداماتی را برای تناسب محتوای کتب درسی و زندگی انجام میدهند. برخی از محتوای کتب درسی که بیشتر در متوسطه دوم دیده میشود برای ورود به دانشگاه است در همین راستا ما به دنبال این هستیم تا کاربرد برخی از دروس را به دانشآموزان توضیح دهیم.
🔸در زمینه آموزش مهارتها خصوصا مهارتهای حوزه فناوری به روزرسانی برای کتاب کار و فناوری انجام میشود. همچنین آموزشهای کدنویسی در سطح پایه و مطالب مربوط به هوش مصنوعی و مهارتها برای راه اندازی کسب و کارها، کتاب کارگاه کارآفرینی و تولید نیز ظرفیتهای خوبی است که در کتابهای فعلی موجود است.
🔸دانشگاه فرهنگیان و مرکز توانمندسازی معلمان در قالب پروژهای آموزش هوش مصنوعی به معلمان را در تابستان آغاز کرده اند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#آموزش_و_پرورش
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📍ظرفیت آزمونهای استخدامی برای فارغ التحصیلان علوم انسانی فقط 28 درصد می باشد/ 75 درصد رتبههای زیر سه هزار از مدارس دولتی شامل مدارس سمپاد، هیئت امنایی و عادی
🔻 حجت الاسلام والمسلمین عاملی رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی مطرح کرد؛
📎به اشتباه عنوان شده که اکثر رتبههای برتر و تا رتبه سه هزار کنکور سراسری سال 1403 از مدارس غیردولتی بودهاند در حالی که اینگونه نیست و 75 درصد رتبههای زیر سه هزار از مدارس دولتی شامل مدارس سمپاد، هیئت امنایی و عادی بودهاند
📎۷۲ درصد رشتههای علوم انسانی کدشغلی مشخص ندارند، اگر ۲۰ درصد پذیرش دانشجو برای دانش باشد برای ۸۰ درصد دیگر باید به فکر شغل متناظر باشیم. همچنین باید سعی کنیم شرکتهای دانش بنیان در میان رشتههای علوم انسانی نیز تقویت شود.
📎بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاهها در گروه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر به مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور واگذار شده است، در آیین نامه جدید مطالعات تطبیقی صورت گرفته است و فضا برای گروههای تخصصی علوم اجتماعی و علوم انسانی فراهم شده است
📎بودجه دانشگاهها نیز اندک است و بودجه سال جاری نشان میدهد که کل بودجه وزارت علوم یک میلیارد دلار بوده است در حالی که بودجه یک دانشگاه عربستان اینقدر است
📎ما از نبود حکمرانی و مدیریت پیچیده رنج میبریم سالهاست موضوع آمایش رشتهها مطرح می شود اما چقدر از آن اجرایی شده است؟
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#علوم_انسانی_اسلامی
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
دوستان عزیز سلام
" فرصتی شد تا به برج میلاد برم و بازدید رویداد الفتا.
مرکز نمایشگاهی برج به ۳ بخش تقسیم شده بود: مدارس ابتدایی، مدارس متوسطه و هنرستانها و بخش تکایدهها
از بازیوارسازی درسها و تربیت چند بعدی گرفته تا داروخانهی کتاب همگی نماینده مدارس ابتدایی بودند.
پارک مشاغل و عینک تحول و تربیت نویسنده در مدرسه هم ایدههایی بودند که توجه من رو در بخش مدارس متوسطه به خود جلب کردند.
یه هنرستان با حال همدانی💪 با مدیریت سید علیرضا رسولی هم بود که ایده جالب و نوئی برای مدیریت هنرستان فنی داشت.
سر آخر هم ایدههایی مانند کتاب ماه، وقت آزاداندیشی، بر ایران تا برای ایران، تربیت در صحنه، نقش دل و کلیایده جالب دیگر در بخشتکایدهها من را مجذوب خودکردند.
و اما چند تا نکته:
۱. رویداد الفتا در مسیر کوتاهی که طی کرده توانسته شأنیت خوب علمی به آ.پ بدهد که حقیقتاً جای خالی آن سالها خالی بود.
۲. متأسفانه رویداد الفتا آنچنان که باید به گوش یک میلیون مخاطب اصلی خود که معلمین این سرزمین هستند نمیرسد؛ دقت کنید مد نظرم تنها خبر نیست بلکه خروجی محسوس آن است که شبکه فعالین تعلیم و تربیت را بر آن دارد که این رویداد نیز همانند دیگر رویدادهای مرسوم در کشور تنها رویدادی برای گزارش نیست و اقدامی جدی برای جاریسازی سند تحول بنیادین است.
۳. ایدهها نظم مشخصی در چیدمان جز مقطع تحصیلی نداشتند که ای کاش حداقل مبتنی بر ساحتهای ۶ گانه تقسیمبندی میشد تا مخاطب با توجه به نیاز و علاقه خودش به صورت تخصصیتر غرفهها را ببیند. عمدهی ایدهها و تجربیات از کیفیت کافی برخوردار نبودند و با یک گشت ساده میشد به این مهم پی برد. جای خالی بسیاری از تجربیات و مدلهای تربیتی در این رویداد خالی بود.
۴. شاید علت عدم حضور قد بلندهای این عرصه را در مدل عرضه و مدیریت رویداد الفتا دانست. و آن هم اینکه رویداد بایستی خروجی یک اقدام باشد و اگر تبدیل به رسانهای برای پروموت شدن انسانها و تیمهای مدیریتی شود، قطعاً عمر کوتاهی خواهد داشت.
۵. اینکه رویداد الفتا نمیرود مدلهای موجود و غنی عرصه تعلیم و تربیت را که راه خوبی برای جاری شدن سند تحول بنیادین یافتهاند و خیلی هم گُم و ناپیدا نیستند پیدا کند و مدل آنها را به دیگر اعضای خانواده معرفی کند؛ میشود اینکه پیشبینی میکنم در سال سوم (سال آینده) همینایدههای معمولی و ساده هم در رویداد حاضر نشوند.
۶. از همه مهمتر اینکه پس از بیش از یک دهه از صدور سند تحول بنیادین هنوز مدلی حتی نصفه و نیمه برای تحقق آن تهیه و یا حتی معرفی نشده است که نشان میدهد آموزش و پرورش بایستی وقت بیشتری برای مدلیابی و مدلسازی به صورت میدانی و استانی و منطقهای بگذارد چرا که بسیاری از مجموعههای خوبی که در حال حرکت در مسیر تحول بنیادین هستند بنا به دلایل مختلف حاضر به شرکت در رویدادهای اینچنینی نیستند.
۷. و از همه تلختر اینکه ایدهها و تجربیات هنری مدارس به معنی تربیت هنرمند بسیار اندکی بود و شاید فقط بشود به اندک تلاش کانون فارابی مشهد و کانون رضوان محمودآباد اشاره کرد و حال آنکه یکی از ساحتهای ششگانهی سند تحول بنیادین ساحت تربیت زیباییشناختی و هنری است
و سرآخر اینکه چقدر خوب میشد که ستاد الفتا برونگراتر بود تا بتواند حداقل مشارکت دیگر بازیگران مدرسه و نظام تعلیم و تربیت را نیز به به خدمت بگیرد."
✍#وحید_عظیمی
#سند_تحول
#الف_تا
#حوزه_هنری_انقلاب_اسلامی
#کودک
#نوجوان