هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
پرورش بچه های باایمان.pdf
1.64M
📘کتاب: پرورش بچه های باایمان 284 صفحه ✨ این کتاب ارزشمند در حقیقت بیان دغدغه های مربیان مسیحی است است برای پرورش نسل با ایمان در تقابل با مدرنیسم 👌 پیشنهاد مطالعه 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🅾 بدترین ضربه هنر روز به کودکان مظلوم
⭕️ توصیه رهبر انقلاب حضرت آیةالله #امام_خامنهای_روحی_فداه درباره قصهگویی و کار هنری برای کودکان
🔶رهبرانقلاب: سعی کنید در این قصّهگویی و در این کار هنری، اوّلین چیزی را که در #کودک ایجاد میکنید، ایمان باشد.
🔹هیچ چیز، معادل ایمان نیست. شما از این بچه، هرچه بخواهید بسازید، باید در او ایمان به وجود آورید.
🔹بدترین ضربهای که امپراتوری خبری و هنری زد، این بود که شبکهی عظیم فساد در دنیا را در این سالهای متمادی راه انداخت - که متأسفانه در دورهی پهلوی، پَرش ما را هم گرفت - هُرهُری مذهبی و بیایمانی را رواج داد که انسان در دل و جان خودش، به هیچ ستونی متّکی نباشد!
🔸سعی کنید بچهها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقتِ مطلق و ایمان به اسلام.
🔷اگر این بچهها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده میشود از آنها هر #شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند. ۱۳۷۷/۰۲/۲۳
💻 Farsi.Khamenei.ir
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
مراحل تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا.pdf
354.1K
مراحل تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا در کودک و نوجوان ✍️نویسندگان: مجتبی حیدری علی عسگری محمود نوذری سید محمدرضا موسوی نسب
📗منبع: روانشناسی و دین سال نهم پاییز 1395 شماره 3 (پیاپی 35) ✨این پژوهش، با هدف بررسی مراحل تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا در کودکان و نوجوانان، با روش مقطعی انجام شده است. 198 دانش آموز دختر و پسر 7 الی 17 ساله شهر قم، به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده های پژوهش بر پایه روش بالینی و از طریق مصاحبه انفرادی نیمه ساخت یافته گردآوری و توسط پنج کارشناس نمره گذاری شدند. داده ها با روش تحلیل واریانس مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که با افزایش سن، سطح عاطفه ایمانی نیز افزایش و دگرگونی می یابد. همچنین بر پایه نتایج به دست آمده، روند تحول مؤلفه عاطفی ایمان به خدا در کودکان و نوجوانان دارای مراحل ذیل است: احساس خدا، به عنوان موجودی مهربان، درد دل کردن با خدا، داشتن رابطه نزدیک و صمیمانه با خدا، داشتن حس شکرگزاری یا شرمندگی در مقابل خدا. همچنین، مقایسه نمرات دختران و پسران بیانگر تفاوت معنادار دو جنس در این مؤلفه، و بالاتر بودن نمره دختران نسبت به پسران است.
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✨👌نشست علمی «نظریه ها و مدلهای رشد معنوی برگزار شد!
🔸پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): نهمین نشست از سلسله نشستهای معنویتپژوهی با عنوان «نظریه ها و مدلهای رشد معنوی با حضور ✨«حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمود نوذری» از سوی مرکز اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مرکز همایشهای غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.به گزارش خبرنگار ایسکا، مطالب ایشان در سه محور کلی طرح شد:
🔺محور اول: موضوع و قلمرو رشد معنوی
موضوع رشد معنوی و دینی، فرایند دیندار شدن انسانهاست. در این فرایند، از این منظر که ابتدائاً چگونه شکل میگیرد؟، براساس چه مکانیسمی رشد میکند؟، نقاط و مراحل میانی این رشد کجاست و چه خصوصیاتی دارد؟ و در نهایت نقطه پایانی این رشد کجاست؟ مورد مطالعه جدی قرار میگیرد.
همچنین در زمینه قلمرو رشد معنوی، میتوان گفت که تحول دینی در انسانها در سه ساحت میتواند صورت گیرد و مورد مطالعه قرار گیرد. اول: تحولاتی دینی که در ساحت شناختها صورت میگیرد. در این گستره این نکته مورد مطالعه قرار میگیرد که فرایند رشد فهم و درک دینی چگونه اتفاق میافتد؟ دوم: تحولاتی که در احساسات انسان صورت می گیرد و نهایتاً تحولاتی که در بعد کنشها و رفتارهای دینی در انسان صورت میگیرد.
با این مقدمه می توان نظریات رشد دینی را این گونه تعریف کرد: « مطالعه فرایند دیندار شدن انسان از منظر روانشناختی و به روش تجربی، که در طول عمر و در سه ساحت شناخت، احساسات و کنشها صورت می گیرد »
🔺محور دوم: پیشینه نظریات رشد معنوی-دینی
اولین نظریه ای که به شکل منسجم در زمینه رشد دینی مطرح شد مربوط به سال 1964 است. از آن پس تا کنون حدود 40 نظریه در زمینه رشد دینی مطرح شده است.
به طور کلی برای تقسیم بندی و طبقه بندی نظریات مطروحه در رشد دینی دو رویکرد میتوان داشت:
اول: طبقهبندی براساس رویکردها، در این دستهبندی براساس نظریات و رویکردهای کلان روانشناسیرشد میتوان دیدگاه های رشد دینی را دسته بندی کرد. به عنوان مثال: نظریات روان تحلیل گری در رشد دینی، نظریات شناختی، نظریات جامعه پذیری و غیره
دوم: طبقه بندی بر اساس رشد مفاهمی دینی در کودکان. در این گونه، تمرکز اصلی بر مفاهیمی است که به عنوان مفاهیم دینی در کودکان رشد میکند. در این نظریات رشد یک تک مفهوم دینی از آغاز شکلگیری تا اوج بلوغ و پختگی آن مفهوم در کودکان و بزرگسالان رصد میشود. مفاهیمی که روانشناسان رشد دینی عمدتاً برآنها تمرکز کردهاند عبارتند از: رشد ایمان، سیر تحول دعا در کودکان، داوری دینی، انگیزه دینی و مفهوم مرگ در کودکان.
🔺محور سوم: نظریات عمده در رشد دینی و رویکردهای انتقادی
نکته اساسی در نظریات رشد معنوی-دینی این است که در حدود نیم قرن گذشته رویکرد شناختی به رشد دینی در عمده نظریه پردازیها حاکم بوده است. رویکرد شناختی در رشد دینی دارای ویژگیهای زیر است:
1. تمرکز ویژه بر بعد شناخت و ساختارهای شناختی دارد.
2. این رویکرد رشد شناختی را مرحله ای میداند.
3. بر تعامل دوسویه ذهن و محیط به شکل فعال تأکید میکند.
4. انگیزه تحول شناختی را عدم تعادل شناختی کودک میداند.
5. تغییرات در شناخت بر حسب ساخت تفسیر می شود ( اجمالاً به این معنا که تحول شناختی منجر به تحولات کیفی در شناخت کودک میشود)
6. این تحول در سه مرحله صورت میگیرد.
اما مهم ترین نظریه پردازان شناختی در رشد دینی عبارتند از: پیاژه، گلدمن، الکایند، اوسر، فاولر و ..... درمیان این نظریه پردزان مشهورترین و برجسته ترین نظریه پرداز «فاولر» است که تحت تأثیر نظریه رشد اخلاقی کلبرگ مدلی هفت مرحله ای برای رشد ایمان دینی پیشنهاد می کند.
❌از سال 1995 به بعد دیدگاههایی شکل گرفت که معتقد بودند تحلیل شناختی موجود در تبیین رشد دینی در همه ابعاد گوناگونش ناکارامد و ناکافی است. این نظریه پردازان عبارتند از:
1. نظریه کویلسکی
2. نظریه جنبش معنوی کودک
3. نظریه نظامهای رشد محور
4. نظریات شناختاری-فرهنگی
منبع:
تاریخ خبر: 1395/9/7 يكشنبه http://www.bou.ac.ir/Portal/home/?news/39806/151257/455910/%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%C2%AB%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%84%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF
1_1683961382.pdf
1.64M
📘کتاب: پرورش بچه های باایمان 284 صفحه ✨ این کتاب ارزشمند در حقیقت بیان دغدغه های مربیان مسیحی است است برای پرورش نسل با ایمان در تقابل با مدرنیسم 👌 پیشنهاد مطالعه 🌷🇮🇷🌷
📚#معرفی_کتاب
🔹دختران در فرهنگ اسلامی از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار هستند. برای ایجاد، حفظ و تقویت این جایگاه می بایست نقشه هست ها و نیست ها و بایدها و نبایدهای سبک زندگی دختران ترسیم شود. #الگوی_تعالی_دختران این نقشه را به استناد فرهنگ قرآن و روایات بیان می دارد. این نقشه منطبق با ویژگی ها و شرایط تکوینی و فطری دختران و لحاظ رشد تربیتی او در دنیای امروز است.
🔸این نوشتار، مجموعه بیانات نماینده معزز مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری است که تحت عنوان «درآمدی بر الگوی تعالی دختران» ارائه می گردد.
🔹کتاب حاضر در هفت فصل تنظیم شده است. عناوین فصول عبارتند از: «کلیات»، «روش دست یابی به الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش دختری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش همسری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش مادری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش اجتماعی در الگوی تعالی دختران» و «تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی».
#سبک_زندگی
#تربیت
#دختر
#کتابخوانی
#تربیت
#سنگر_مدرسه
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 دانشآموزان، علاوه بر کُتُب درسی، نیازمند یک نظام فکری هستند که رابطه بین «اعتقاد» و «عمل» را تمام کند.
🔰 #استاد_میرباقری:
«اگر بخواهيد نسلی تربيت کنيد که در مقابل امواج تمدنی غرب و الگوی توسعۀ غربی، و امواج جريان نفاق در جهان اسلام، مقاومت کند، غير از اينکه بايد نظام تعلیم و کتب درسی بهینه شود و ارتقاء پیدا کند، بايد يک دورۀ #نظام_فکری را هم به جوانها تعليم دهيد که رابطۀ بين «اعتقاد» و «عمل اجتماعی» را تمام کند؛ يعنی بفهمند که چطور بايد عمل کنند تا به نفع اسلام تمام شود.»
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6646
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6647
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
بعضی جوانان از اینکه تیم محبوبشان گُل خورده است، خوابشان نمیبرد، اما کاری ندارند که مبارزۀ «حزباللّه» با «صهیونیسم» به کجا رسید! این بدان معناست که شما به آن جوانان، «نظام فکری» ندادهاید. #نظام_فکری رابطۀ «اعتقادات شیعی» را با «همۀ عرصههای زندگی» مشخص میکند.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
ویرایش هشتم الگوی تعالی دختران.pdf
1.84M
📚#معرفی_کتاب
🔹دختران در فرهنگ اسلامی از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار هستند. برای ایجاد، حفظ و تقویت این جایگاه می بایست نقشه هست ها و نیست ها و بایدها و نبایدهای سبک زندگی دختران ترسیم شود. #الگوی_تعالی_دختران این نقشه را به استناد فرهنگ قرآن و روایات بیان می دارد. این نقشه منطبق با ویژگی ها و شرایط تکوینی و فطری دختران و لحاظ رشد تربیتی او در دنیای امروز است.
🔸این نوشتار، مجموعه بیانات نماینده معزز مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری است که تحت عنوان «درآمدی بر الگوی تعالی دختران» ارائه می گردد.
🔹کتاب حاضر در هفت فصل تنظیم شده است. عناوین فصول عبارتند از: «کلیات»، «روش دست یابی به الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش دختری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش همسری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش مادری در الگوی تعالی دختران»، «تبیین نقش اجتماعی در الگوی تعالی دختران» و «تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی».
#سبک_زندگی
#تربیت
#دختر
#کتابخوانی
#تربیت
#سنگر_مدرسه
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
هدایت شده از انار
30.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از اشتیاق طلبگی
هویت،رسالت و برنامه علمی طلبگی-غنوی-ویرایش شده .pdf
1.01M
هدایت شده از باور
.
🔸ما در جنگ برکتی داشتهایم که در همۀ صحنهها از آن بهره جستهایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمودهایم. ما در جنگ، پرده از چهرۀ تزویر جهانخواران کنار زدیم. ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناختهایم.
🔹ما در جنگ به این نتیجه رسیدهایم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشههای انقلاب پر بار اسلامی مان را محکم کردیم. ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم. ما در جنگ...نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال میتوان مبارزه کرد.
🔸جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت. جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت. جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند...تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آنچنانی برخوردار شد و از همۀ اینها مهمتر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت.
🔹چه کوتهنظرند آنهایی که خیال میکنند چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیدهایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگی و صلابت بیفایده است؛ درحالی که صدای اسلامخواهی آفریقا از جنگ هشت سالۀ ماست؛ علاقه به اسلامشناسی مردم در امریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت سالۀ ماست.
✍ #امام_خمینی | پیام به روحانیون،مراجع،مدرسین،طلاب و ائمۀ جمعه و جماعات، ۱۳۶۷/۱۲/۳
🏷 #نقش_تربیتی_دفاع_مقدس 2⃣
🩸 #هفته_دفاع_مقدس
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از باور
.
🔸بازنشر فهرست کتابهای نوجوان را با موضوع «دفاع مقدس» را تقدیم شما همراهان «باور» میکنیم.
🌀این آثار از سه ویژگیِ جذابیت بالا، محتوای مناسب و اثرگذاری تربیتی بر مخاطب نوجوان، برخوردارند.
🩸 #هفته_دفاع_مقدس
📚 #تربیت_با_کتاب
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از گروه علمی رشته تربیت اخلاقی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
✨ #کرسی_علمی_ترویجی_سوم ۱۴۰۳۰۷۰۸
🔺گروه علمی #تربیت_اخلاقی مؤسسه آموزش عالی حوزوی #مشکات و مؤسسه آموزش عالی اخلاقوتربیت با همکاری معاونت تهذیب حوزههای علمیه برادران برگزار میکند:
🔰سلسله کرسیهای علمی ترویجی ویژه با موضوع
"حوزه های پژوهشي #تربیت_اخلاقی مبتني بر تحليل #نيازهای_ميدان ۳"
🔺به هدف تسهیلگری در انتخاب موضوعات #پایاننامههای_تربیتیاخلاقی ارشد، دکتری، سطح ۳ و ۴
🔻هر نشست علمی با یک گروه از اساتید برجسته و متنوع
✨ نشست #سوم: یکشنبه ۱۴۰۳۰۷۰۸ ✅
🔰 #نشست_علمی سوم باحضور ارزشمند فرهیختگان حججاسلام:
🔸استاد #عالمزادهنوری
🔺معاون محترم تهذیب وتربیت حوزه های علمیه برادران کشور و استاد و عضو گروه علمی مشکات و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی
🔸استاد دکتر #محمدجواد_زارعان
🔺رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت و رییس هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه و مدیر گروه علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و دکترای فلسفه تعلِیم و تربیت از دانشگاه مکگیل کانادا
🔸استاد #حنیف_نصراللهی
🔺مدیر گروه فقه تربیت مرکز جامع علوم اسلامی و مدیر گروه فقه تربیت پژوهشگاه فقه نظام
🔸دبیر نشست: استاد #کربلایی
🔺استاد و مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، تهران
🕢 یکشنبه ۸ مهر ماه ۱۴۰۳
ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰
📌 مکان: قم ابتدای خیابان جمهوری، مجتمع حوزوی مشکات، نمازخانه مدرسه کریمه اهل بيت سلام الله علیها
•-------••✾•🌿🌺🌿•✾••------•
🌐 مؤسّسه آموزش عالی اخلاق و تربيت و مؤسّسه آموزش عالی حوزوی مشکات
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کارگاه های استادان معارف اسلامی
📲معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار میکند:
🔰سلسله کارگاههای مجازی🔰
«شناخت ویژگی های نسل z و نحوه تعامل با آنها»
(چهار جلسه)
💤💤💤💤💤💤💤💤
❇️جلسه اول
⏪ استاد:
«حجت الاسلام دکتر سخاوتیان»
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم و مسئول راه اندازی دانشکده مطالعات بنیادین هوش مصنوعی
⏰زمان: سه شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
⌚️ساعت ۲۰ الی ۲۱
🌐لینک شرکت در کارگاه
https://room.nahad.ir/ch/amozesh
room.nahad.ir/ch/amozesh
✅لطفا با گزینه مهمان وارد شوید. (مشخصات کامل خود ـــ نام و نام خانوادگی و دانشگاه محل تدریس ــ را به فارسی درج نمایید.)
🔰🔰🔰🔰جهت دسترسی به اطلاعیه ها و محتوای کارگاه های آموزشی به کانال ذیل مراجعه نمایید.
📲لینک پیوستن در کانال کارگاه های آموزشی استادان معارف اسلامی در ایتا:
https://eitaa.com/edarehkarghmaaref
هدایت شده از کارگاه های استادان معارف اسلامی
ـ دکتر سخاوتیان 1z نسل.mp3
18.55M
فایل صوتی کارگاه تخصصی با موضوع:🔰
🍃ویژگی های نسل z و نحوه تعامل با آنها🍃
(جلسه اول در این موضوع)
⏪ استاد: حجت الاسلام دکتر سخاوتیان
⏰برگزارشده: سه شنبه 1403/7/3
🔰🔰🔰🔰جهت دسترسی به اطلاعیه ها و محتوای کارگاه های آموزشی به کانال ذیل مراجعه نمایید.
📲لینک پیوستن در کانال کارگاه های آموزشی استادان معارف اسلامی در ایتا:
https://eitaa.com/edarehkarghmaaref
هدایت شده از کارگاه های استادان معارف اسلامی
Z01.pdf
1.32M
📚فایل کارگاه تخصصی 📚
🧷(فرمت PDF)
⏪ بحث کلی: ویژگی های نسل z
1️⃣قسمت اول (PART 1)
⏪ استاد: حجت الاسلام دکتر سخاوتیان
📆 تاریخ برگزاری: 1403/7/3
📃تعداد صفحه: 28
🔰🔰جهت دسترسی به اطلاعیه ها و محتوای کارگاه های آموزشی به کانال ذیل مراجعه نمایید.
📲لینک پیوستن:
https://eitaa.com/edarehkarghmaaref
اداره کارگاه های استادان معارف اسلامی
هدایت شده از طرح «عریف»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انیمیشن قابل تأمل 🤔
✨ همدلی؛ رمز پیشرفت، راز قدرت
🔺"همدلی و اتحاد می تواند زمینه ساز تجمیع همه استعدادهای کشور برای رسیدن به اهداف خودش باشد، پرداختن مسئولان به مسائل اختلافی، اهداف اصلی و اولویت های اساسی کشور را تحت الشعاع قرار می دهد، از این رو« بایستی روح وحدت و روح اهتمام [باشد]؛ پرداختن به یکدیگر را بگذارند برای یکوقت دیگر؛ امروز که دشمن در مقابل کشور ایستاده است، همه با هم دست به دست هم بدهند، متّحد باشند، در یک جهت کار کنند برای استقلال و عظمت کشور .»
📆۱۳۹۷/۳/۲۵
❌ #ره_بر | ولیّ الهی ...
رهبر انقلاب (امروز) :
🔹جوانهایی که رفتند در میدان جنگ، از یک آدم معمولی تبدیل شدند به یک ولیّ الهی.