eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.4هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.8هزار ویدیو
1.2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آرا
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | «قرارگاه اصلی» 🔸مصاحبه با جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی و مردمی پیرامون الزامات تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی کشور با محوریت حلقات مکمل و تسهیلگر مردمی ▫️در حاشیه هم‌اندیشی بازآرایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ✅ باحضور 🔹حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین دکتر خسروپناه‌دزفولی 🔹حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین علی محمدی 🔹حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین سید ناصر میرمحمدیان 🔹سرکار خانم شریعتمدار 🔹برادر رحیم آبفروش 🔹برادر سعید حسینی 🔹برادر حسین افتخاری 🔹برادر علی اکبر 🌺و انتشار آخرین مصاحبه زنده یاد مرحوم حجت الاسلام سید مصطفی مدرس مصلی(دو روز قبل از ارتحال) ⭕️ به زودی از . . . 🔅آرا|تبادل آرا؛ تضارب افکار؛ تعامل اندیشه‌ورزان 🆔eitaa.com/joinchat/1152385329Cac48b49da2 🆔ble.ir/join/MjYwNTM5NW
به جدّ معتقدم جای خالی در اردوهای خالیست! بدون خلوت بدون فکر بدون بررسی و درون‌نگری بدون دیدن آنچه بر ما گذشته و آنچه باید تدبیر کرد، نمی‌توان تحولی بعد از برگشت در زندگی‌مون ایجاد کرد. یا مقلب القلوب... 🔰 https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
فعالیت ۱۵ هزار مدرسه امین در کشور/ برای افزایش آن برنامه داریم ◻️معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه: «طرح امین، از برنامه‌های موفق بوده و مورد توجه مسئولین کشور قرار گرفته است و تا الان ۱۵ هزار مدرسه در این طرح وجود داشته و باید این تعداد به ۳۰ هزار مدرسه در کشور برسد.» منبع:حوزه نیوز ------------------------ 🇮🇷کانال صرفا جهت اطلاع طلاب 📡 @serfan_jahate_ettela_t
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در حلقه فرشتگان 🔸دقایقی دیده‌نشده از مراسم جشن تکلیف دختران در حضور رهبر انقلاب را ببینید. چقدر زیبا و دلنشین 😍 ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🌸
آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی مبارک باد.
☘️الَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفرَج☘️ 🌷🇮🇷🌷
28.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ سال "مهار تورم، رشد تولید" 🌷🇮🇷🌷
10.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد بازی کودکان 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
❇️حرکت بر مدار الگوهای بومی راه خلق نظریه در تعلیم تربیت/نبود نظریه کاربردی در حوزه تعلیم و تربیت 🔹در نشست تخصصی «الزامات نظریه‌پردازی در تعلیم و تربیت اسلامی» مطرح شد؛ 🔹ما در حوزه نظریه‌پردازی در تعلیم و تربیت اسلامی نظریه‌های کاربردی نداریم. ما باید به این پرسش‌ها پاسخ دهیم که ظهور و بروز نظریه کجاست؟ انگیزه‌های نظریه‌پردازی چیست؟ و تاثیر موثر نظریه کجاست؟ 🔹در واقع راهکار توسعه علم این است که دست و بال علم را از سیاست جدا کنیم و نوعی امنیت فکری را برای دانشمندان به وجود بیاوریم. زمانی که امنیت فکری به خطر می‌افتد نوعی ضد انگیزشی در نظریه‌پردازی ایجاد می‌گردد. 🔹بین نظریه و عمل فاصله زیادی است و عمدتاً صاحبان قدرت در عمل نقش ایفا می‌کنند و اندیشمندان صرفاً در حوزه نظریه هستند. 🔹رشته‌های میان‌رشته‌های ارتباط شایسته‌ای با یکدیگر نداشته و متاسفانه به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که این اتفاق باید بیفتد و این الزام دیگری است. 🔹نوع روی آوری ما به فلسفه تعلیم و تربیت می‌تواند تسهیل‌گر نظریه‌پردازی در این حوزه قرار بگیرد. در واقع نوع نگاه به فلسفه صدرایی یا آموزه‌های دینی و یا نگاه علامه طباطبایی و سایر دانشمندان به عنوان یک عامل مهم در نظریه‌پردازی قلمداد می‌شود که می‌تواند نقطه شروع حرکت باشد. 🌐 ادامه خبر: http://ihkn.ir/?p=32190 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅ جایگاه بانوان و خانواده در تمدن سازی و تقویت دینداری 🔻 خانم سیده زهره برقعی در اولین کنفرانس تخصصی «بررسی وضعیت دین داری ایرانیان»: 🔹 به نظر می رسد کنشگری زنان مسلمان در عرصه حکمرانی با تاکید بر حفظ نهاد خانواده، با نگاه حداقلی بوده است. در حالی که برای برخی موضوعات مهم و کلان از جمله «تمرکزبخشی به عرصه حکمرانی، سیاستگذاری و راهبری در مبحث خانواده» بایسته و شایسته است که از ظرفیت بانوان فاضله، مجتهده، متخصص و کارآمد بیش از پیش استفاده کرد. 🔹 هم اکنون زنان مسلمان و به ویژه خواهران طلبه در جامعه الزهرا (س) و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به مثابه پرچم داران زنان تراز انقلاب اسلامی در ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت و تبلیغ آموزه های اسلامی در عرصه داخلی و جهانی هستند. 🔹 این فعالیتها نیازمند دیده شدن و تقویت است و دولت اسلامی می بایست برای گفتمان سازی و جریان سازی در عرصه های علمی و عملی، زمینه های حضور آنها را در مجامع مربوطه در سطح داخلی و جهانی بیش از پیش فراهم نماید. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31926 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بررسی "وضعیت دینداری ایرانیان" در گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام حسین بستان، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 📽 کار سخت سنجش دینداری؛ کاهش سطح دینداری مناسکی در کنار افزایش آگاهی دینی ▫️آیا می توان گفت کمیت دینداری بالا رفته اما کیفیت پایین آمده است؟ 🔹کمیت متأثر از شاخص های رشد جمعیتی هم هست و شاخص های کیفی هم بدلیل تنوع و تکثر، قابل ارزیابی دقیق نیستند و اجمالا می توان گفت در برخی کیفیت ها شاهد رشد و در برخی شاهد کاهش هستیم. 🔸در بخش دیندار جامعه، قطعا شاهد ارتقای سطح دینداری هستیم. ▫️شاید بتوان گفت مردم ما در گذشته التزام های دینی بیشتری داشته اند اما به لحاظ عمق و محتوا، دید و فهم مردم بهتر شده است و از برداشت های سطحی دینی عبور کرده اند. لینک های مرتبط: 📽 وضعیت دینداری ایرانیان در گفتگو با استاد رهدار: بخش اول / بخش دوم 🎙بشنوید: صوت جلسه نقد و بررسی نظریه افول دین مداری با ارائه حجت الاسلام دکتر حسین بستان و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ دینداری 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅ برای مقاوم‌سازی خانواده‌ها باید به سمت درونی‌سازی ارزش‌ها حرکت کرد 🔻 حجت الاسلام عباس آینه چی، عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده: 🔹 امروزه اختلاف نسلی به وقوع پیوسته ولی هنوز گسست نسلی رخ نداده است. باید بررسی کرد که آیا گسست نسلی اصلا اتفاق می‌افتد یا نمی‌افتد و اگر قرار است به وقوع بپیوندد زمان آن کی خواهد بود. فرق گسست نسلی با اختلاف نسلی این است که اگر در هر سه عنصر اساسی هرم هویت اریکسون یعنی باورها، ارزش‌ها و نگرش‌ها و همچنین الگوهای رفتاری اختلاف ایجاد شود و لایه‌های زیرین نیز دارای هیچ نقطه مشترکی نباشد گسست نسلی رخ می‌دهد. 🔹 برای مقاوم‌سازی خانواده‌ها باید به سمت درونی‌سازی ارزش‌ها حرکت کرد. روایتی از امام جواد علیه‌السلام وارد شده است مبنی بر اینکه « مومن نیازمند سه خصلت است: توفیق از جانب خدا، واعظی از نفس خود و پذیرفتن نصیحت کسی که او را نصیحت کند»، این روایت به خوبی بیان کرده است که انسان هم به واعظ درونی و هم به واعظ بیرونی نیاز دارد و تا زمانی که واعظ درونی شکل نگیرد شخصیت محکم مومن واقعی شکل نمی‌گیرد. 🔹 ۶ نظام ارزشی در بحث شخصیت و شکل‌گیری شخصیت مطرح است و افراد ممکن است ترکیبی از این ۶ نظام ارزشی داشته باشند ولی در هر فرد ممکن است یک مورد از این نظام‌های ارزشی غلبه کند. ۶ نظام ارزشی شامل نظام علم و دانش، ارزش‌های سیاسی، زیبایی‌شناختی، اقتصادی، اجتماعی و ارزشی دینی است. متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31967 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا