هدایت شده از KHAMENEI.IR
پیام رهبر انقلاب به اولین جشنواره ملی و بینالمللی سرود فجر
حضرت آیتالله خامنهای در پیامی به اختتامیه اولین جشنواره ملی و بینالمللی سرود فجر، سرود را از ظرفیتهای هنری گرانبها برای گسترش ارزشهای معرفتی و عملی و کشور ایران را از سرآمدان این حوزه توصیف کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
سرود یکی از ظرفیتهای هنری گرانبها برای گسترش ارزشهای معرفتی و عملی است. ترکیب بدیعِ شعر و صدا و آهنگ در اجرای دستجمعی، راز اثرگذاری استثنائی سرودهای مذهبی و ملّی در همه جای جهان است، و بحمدالله ذوق و سلیقه و هنر ایرانی، در این بخش هم توانسته است کشور عزیز ما را در شمارِ سرآمدان قرار دهد.
اکنون با تشکر از دستاندرکاران ترویج سرود، آنان را به زبدهگزینی در همهی اجزاء سهگانهی یادشده و نیز پرهیز از دنبالهرویهای زیانبار، و نیز انتخاب موضوعات ارزشی اسلامی و انقلابی و ملّی توصیه میکنم.
والسلام علیکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🎬 جلسه اول برنامه «چگونه شیعه شدیم؟» ویژه نوجوانان برگزار شد.
این برنامه هشت روز است.
🆔 ble.ir/kashani1395/
🆔 rubika.ir/kashani1395/
🆔 eitaa.com/kashani1395/
🆔 telegram.me/kashani1395/
🆔 instagram.com/hamedkashani__4/
🌐 www.hkashani.com
هدایت شده از حامد کاشانی
Kashani-ChegooneShiaShodim-01-14010419-Hkashani_Com.mp3
30.6M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی کامل سخنرانی
📋 چگونه شیعه شدیم؟ - جلسه اول از هشت جلسه
📌 یکشنبه 19 تیرماه 1401
🆔 ble.ir/kashani1395/
🆔 rubika.ir/kashani1395/
🆔 eitaa.com/kashani1395/
🆔 telegram.me/kashani1395/
🆔 instagram.com/hamedkashani__4/
🌐 www.hkashani.com
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
🎦 مستند "عین صاد"
(روایتی از زندگی آیت الله علی صفایی حائری)
🔹 کاری از: سازمان رسانهای هنری اوج
🔸 مجری طرح: مرکز رسانهای عهد
🎞 کارگردان: محمد دریایی
📺 پخش از شبکه دو سیما
🗓جمعه ۲۴ تیر ماه، ساعت ۲۱
هر کی موفق به دیدن نشده 👇👇
تماشای مستند "عینِ صاد" از تلوبیون
👇👇
http://www.telewebion.com/episode/0x2900bb7
🌷@khatereazalisafaee🌷
هدایت شده از نسل امام زمانی ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین سرود گفتمانی غدیر با اجرای هزار و صد و ده نفری نوجوانان اصفهانی
#وحدت_شیعه_و_سنی
#دیانتعینسیاستاست
#ولایتفقیه
#فلسطین
#فرعونزمان
#نوجوان
#سیداحمدمعنوی
#نسلامامزمانیها
#میدانامامخمینیرهاصفهان
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 چیکار کنیم تا "عید غدیر" برای بچهها یه روز خاص بشه؟
🇮🇷 @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وقتی سلام فرمانده سرود و همایشی آخرالزمانی می شود.
▪️سرود ترکیبی با زبان های فارسی،عربی،اردو، ترکی،آذری، هندی، انگلیسی 👌
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 دوربین مخفی
چگونه با دست خالی میتوان برای عید یک جشن راهاندازی کرد؟
هدایت شده از تربیت بنیادی - نگاهی متفاوت
وبینار بزرگ تربیت بنیادی.mp3
43.58M
✅اینم صوت وبینار تربیت بنیادی برای کسانی که موفق به حضور در وبینار نشدن.
👈 حتما حتما با دقت گوش کنید چون خلاصه 50 جلسه کارگاه تربیت بنیادی هست که داریم 590 تومان میفروشیم👌
🎁یعنی در واقع یک هدیه 200.000 تومانی از طرف ما به شماست به مناسبت عید سعید غدیر خم
هدایت شده از فضائل 🌙ماهمن علي علیهالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدیویی که مشاهده میکنید حاصل تلاش بیش از یک ماه ایرانیان مقیم خارج از کشور است که به مناسبت عید سعید #غدیر ساخته شد و به ۱۳۰ نفر از مردم کانادا، هلند و آلمان ، یادبودی هنری و فرهنگی با هدف معرفی امیرالمومنین علیه السلام تقدیم شد.
🔺بیایید راه را هموار کنیم...
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
🌷هركه دو روزش يكنواخت باشد🌷
✨الإمامُ الكاظمُ عليه السلام :
🔺مَنِ استَوى يَوماهُ فهُو مَغبونٌ،
🔺و مَن كانَ آخِرُ يَومَيهِ شَرَّهُما فهُو مَلعونٌ،
🔺و مَن لم يَعرِفِ الزِّيادَةَ في نفسِهِ فهُو في نُقصانٍ،
🔺و مَن كانَ إلى النُّقصانِ فالمَوتُ خَيرٌ لَهُ مِنَ الحياةِ.
📗بحار الأنوار : 78/327/5
🌙امام كاظم عليه السلام :
🔺هر كه دو روزش برابر باشد، مغبون است
🔺و هر كه امروزش بدتر از ديروزش باشد ملعون (از رحمت حق به دور) است
🔺و هر كه پيشرفتى در وجود خود نبيند در كمبود به سر برد
🔺و هر كه در مسير كاستى باشد، مرگ براى او بهتر از زندگى است!
👏🏻 ولادت #امام_کاظم علیه السلام مبارک...
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
📙 #معرفی_کتاب
📚 عنوان کتاب: تنبیه کاری: داستانی از زندگی امام موسی کاظم علیه السلام
✍️ نویسنده: محمدرضا سرشار
🏡 ناشر: انتشارات سوره مهر
📖 صفحات: ۲۴ صفحه
📗 معرفی کوتاه کتاب
این کتاب قصه مردی به اسم جبیر را به تصویر میکشد که به اهل بیت پیامبر علاقهای ندارد و در میان مردم و کوچه و بازار به آنان دشنام میدهد تا اینکه یک روز با دیدن نحوه رفتار و برخورد امام موسی کاظم با خودش، از این کار دست برمیدارد.
📖 قطعهی کوتاه کتاب
قُثَم آنقدر شگفتزده شد که باقی سخنانی را که میان دوستش و موسی بن جعفر رد و بدل شد، نشیند. آیا این همان جبیری بود که در مدینه، هیچکس بیش از او با علویان دشمنی نمیورزید؟! یعنی این همان کسی بود که همه معتقد بودند دشمنی علی و فرزندان او با خون و گوشت و پوستش درآمیخته است؟!
اینها اندیشههایی بود که ذهن قثم را سخت به خود مشغول کرده بود. اما آغاز شدن نماز، فرصتی باقی نگذاشت تا او، در این باره، از دوستش چیزی بپرسد. هر چند در طول نماز آنقدر ذهنش مشغول آنها بود که هیچ نفهمید چه میخواند...
🪴 #کتاب_بخوانیم
🇮🇷 @Sh_Aviny
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 روش تربیت خانه های چندفرزندی
رهبرانقلاب
🇮🇷 @Sh_Aviny
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
بیست و چهارمین پیش نشست اولین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی باهمکاری مشترک پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با موضوع:
"تربیت معنوی #خانواده در عصر تکثر متولیان تربیت"
اساتید: دکتر #عاصمه_قاسمی
(دکترای جامعه شناسی از دانشگاه ناتینگهام انگلستان؛ مدیر گروه علوم اجتماعی واحد علوم و تحقیقات و مشاور امور زنان و خانواده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی)
دکتر #خدیجه_ذوالقدر
(دکترای مطالعات ادیان از دانشگاه کنکوردیا کانادا؛ هیات علمی گروه مطالعات زنان، دانشگاه علوم و تحقیقات)
محل برگزاری: واحد علوم و تحقیقات، دانشکده ادبیات علوم انسانی و اجتماعی، طبقه ۴ جنوبی سالن دکتر حسابی
زمان: شنبه ۱ مرداد ساعت ۱۰ تا ۱۲
لینک شرکت بصورت مجازی:https://daanaan.daan.ir
کلاس نشست تربیت معنوی
شناسه کلاس 3853c05
گذرواژه 123456
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید:
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍رویداد زمانشناسی و نوگرایی
از تجربۀ علامه کرباسچیان تا چالشهای تربیتی امروز
🗓 پنجشنبه سیام تیرماه
💠مشارکتکنندگان:
مؤسسه مطالعات تعالی نسل
بنیاد تعلیم و تربیت برهان
رویداد چهارسوق
اندیشکده مطالعات راهبردی مفید
اندیشکده ویکیتا
باشگاه فکرپروری و خلاقیت
خانۀ نوآوری تعلیم و تربیت
جهت دریافت اطلاعات و ثبتنام میتوانید از طریق شماره واتساپ مؤسسه ۰۹۰۳۰۱۴۰۹۵۰ یا لینکهای زیر اقدام فرمایید:
ثبت نام مجازی: https://evnd.co/yzJ7t
ثبت نام حضوری: https://evnd.co/JJlKf
💠موسسه فرهنگی علامه کرباسچیان
@allameh_karbaschian
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ فراخوان همایش بینالمللی «فقه و تربیت»
🔻 محورهای همایش:
1️⃣ پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه و تربیت
2️⃣ ظرفیت های تربیتی فقه
3️⃣ تعامل فقه و تربیت
4️⃣ تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی
📆 مهلت ارسال مقالات: ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱
🔹 همایش بین المللی فقه و تربیت ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار میشود.
☎️ تماس: ۰۵۱۳۳۶۹۴۱۱۰ و ۰۵۱۳۳۶۹۴۱۱۲ داخلی ۱۱۹
💻 سایت همایش: http://hamayesh.miu.ac.ir/tarbiyt/fa یا www.j.e.co۱۴۰۰@gmail.com
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تربیت
#همایش
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مستند سلام فرمانده، جمعه ۳۱تیرماه ساعت ۲۱، شبکه دو سیما
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از تبیین
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸
☄
⭕️تربیت دینی خانواده (بخش یازدهم)
🔸شیوه های تربیت دینی خانواده (۲)
💠 #تربیت_دینی در محیط خانواده دارای دو شیوه اساسی #کلامی و #نمادین است که هر یک در #تربیت_کودک نقش اساسی دارد. به طور خلاصه، به آن ها اشاره می شود:
🔹ب. «شیوه نمادین (عملی)»: به آنچه #کودک از اعمال و رفتار #والدین و دیگر افراد خانواده یاد می گیرد بدون این که دعوتی از او شده باشد، #شیوه_نمادین (عملی) #تربیت گفته میشود. این گونه یادگیری و تربیت به صورت پنهان صورت می گیرد و در شکل گیری شخصیت کودک بسیار مؤثر بوده و در عین حال، دارای دامنه گسترده ای است.
🔹اساساً یکی از #شیوههای_تربیتی_انبیاء تربیت از راه #عمل بوده و برای تربیت دینی مردم از آن استفاده می کردهاند؛ یعنی پیش از آنکه به مردم دستوری بدهند، خود به آن عمل می نمودند و برای مردم #الگو قرار می گرفتند. بیشتر مردم و به ویژه #کودکان، از رفتار ظاهری دیگران تقلید می کنند و یا پس از مشاهده رفتار آن ها دست کم، زمینه تربیت کلامی برایشان فراهم می شود. بر این اساس، #حضرت_ابراهیم (ع) برای هدایت بت پرستان از شیوه غیر کلامی و عملی استفاده می نمود و به جای موعظه و نصیحت، با شکستن بت ها به آن ها نشان داد که چنان معبودهایی بیروح، نفع و ضرری به حالشان ندارد و وقتی بت پرستان او را مورد بازپرسی و تهدید قرار دادند، برای او زمینه تربیت کلامی فراهم شد و با بیان قوی و استدلال منطقی به سؤالات بت پرستان پاسخ داد و وجدان خفته آنها را بیدار ساخت. در اثر گفتار منطقی و بیان شیوای حضرت ابراهیم (ع)، فطرت توحیدی بسیاری از بت پرستان از پشت پرده های جهل و تعصب ظاهر گشت و گروهی از آن ها به دین توحیدی گرویدند. [۱]
🔹 #پیامبر_اکرم (ص) نیز در موارد متعددی، مانند تعلیم نماز و حج، از این شیوه استفاده کردند و فرمودند: «صلوا کما رایتمونی اصلی؛ نماز بگزارید، آن گونه که می بینید من نماز می گزارم». [۲] استفاده از شیوه غیر کلامی و عملی در تربیت دینی کودک نیز بسیار مؤثر است و باید در این زمینه، از آن بهره گرفت. #دوره_کودکی دوره وابستگی و اعتماد کامل کودک به والدین است و میزان تأثیرپذیری او از پدر و مادر بسیار عمیق و پابرجاست. از این رو برای #تربیت_دینی_کودک فرصت مناسبی است. بیشترین ارتباط کودک در این دوره با #والدین است و ارتباط در تمامی ابعاد پنهان و آشکار و کلامی و غیر کلامی آن زمینه ساز رشد و تحول کودک در جنبه های روحی و بدنی است. تنها الگوی مورد اعتماد کودک در این دوره، پدر و مادر است و تا آنجا که بتواند، خود را بر اساس رفتارهای آنان منطبق می سازد. [۳]
🔹چشمان ظریف و تیزبین #کودک مانند دوربین حساس از تمام صحنه های زندگی #خانواده و به خصوص حرکات و رفتار #والدین و دیگر اعضای آن، فیلم برداری می کند. از لبخندها، زمزمه ها و نوازش های والدین درس خوشبینی، امیدواری، اعتماد و محبت می آموزد، و به عکس، از تندی ها، بد رفتاری ها و عصبانیت های آنها درس تندی و بداخلاقی می گیرد. معمولاً #کودک، سخن گفتن، آداب معاشرت، رعایت نظم یا بی نظمی، امانتداری یا خیانت، راستگویی یا دروغگویی، خیرخواهی یا بدخواهی را در محیط خانه فرا می گیرد. اگر #والدین به #دستورات_دینی اهمیت دهند، اهل عبادت، نماز، دعا، تلاوت قرآن و توجه به معنویات باشند، بدون شک، بر ابعاد روحی و دینی کودک تأثیر می گذارند. [۴]
🔹به همین دلیل، کودک سه یا چهار ساله هنگام مشاهده نماز والدین به نماز ترغیب میشود و مانند آنان به رکوع و سجده می رود. فرزندان کوچکی که همراه پدر و مادر به مساجد و حسینیه ها رفته در مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) شرکت می نمایند و مانند پدر و مادر خود را به حالت گریه در می آورند، همه حاکی از #تأثیر_عملکرد_والدین بر رفتار دینی فرزندان است. اظهار اینگونه رفتارها از کودک ناشی از تأثیر عمیق رفتار والدین بر جسم و روح اوست، که غالباً تبدیل به ملکه میشود و تا پایان عمر در او باقی می ماند. از میان اعضای خانواده، #مادر نقش بیشتری در #تربیت_کودک دارد؛ چرا که او نخستین کسی است که رابطه ای مستقیم با کودک دارد، نیازهای او را تأمین می کند و به خواسته هایش پاسخ میگوید. از این رو، کودک از عواطف، احساسات، نگرشها و اندیشه های مادر بیشتر متأثر میشود و بر این اساس، #وظیفه_مادر در قبال تربیت دینی کودک سنگین تر است. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] تفسیر نمونه، ج ۱۳، ص ۴۳۵ - ۴۴۲؛ المیزان، ج ۱۴، ص ۴۲۲-۴۲۶
[۲] بحارالانوار، ج ۸۵، ص ۲۷۹
[۳] مصطفی عباسی، نقش اسوه ها در تعلیم و تربیت، سازمان تبلیغات اسلامی، ص ۴۱ به بعد
[۴] ابراهیم امینی، آیین تربیت، ص ۱۰۱
برگرفته از فصلنامه معرفت، شماره ۳۲، محمد احسانی
منبع: حوزه نت
#تربیت #تربیت_دینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد