▪️محمدرضا کرباسچی (پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی) : در جست و جوی نظریه ی اجتماعی آیت الله خامنه ای (حاشیه ای بر خطبه ی اول نماز جمعه ی۱۳ مهر۰۳)
▫️بیانات امروز «آقا» در خطبه ی اول نماز جمعه، پیرامون شبکه ی ارتباطی امت اسلامی را، باید همان بازتعریف الگوی جامعه ی اسلامی، این بار در عرصه ی بین الملل دانست. به عبارت دیگر بیانات امروز امتداد همان مدل ولایت، در عرصه ی بین الملل است.
🔹اگرچه در تبیین مفهوم ولایت گاهی بر سرپرستی تاکید می شود، اما آقا در کتاب طرح کلی، در تبیین مفهوم ولایت، بر معنای پیوستگی و ارتباط تاکید دارند. به عبارت دیگر ایشان جامعه ی ولایی را جامعه ای می داند که در وهله ی اول بین آحاد آن ارتباط و پیوستگی و هماهنگی وجود دارد و اینگونه نیست که هر کس در پی تامین خواسته ها و منافع خود باشد.
🔹آقا امروز این معنا از ولایت را در عرصه ی روابط بینالملل ترسیم کردند که بر اساس ملت های مسلمان نیز باید بهم پیوسته و متحد باشند، بطوریکه تعرض به یکی پاسخ بقیه را نیز در پی داشته باشد و اصولاً معنای امت چیزی جز این نیست.
🔹این مدل از نظم بین المللی تقابل آشکاری دارد با نظم فعلی جهان و ظرفیت های جدیدی از حیات اجتماعی انسان را پدیدار می کند. بسیار جای فکر و تحقیق دارد این الگوی نظم اجتماعی.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
▪️ مروری بر ویژگیهای شخصیت و مکتب ماندگار شهید سیدحسن نصرالله در خطبههای نماز جمعه رهبر انقلاب اسلامی
▫️ رهبر انقلاب: مقاومت در منطقه با این شهادتها عقب نخواهد نشست. مقاومت پیروز خواهد شد. ۱۴۰۳/۷/۱۳
📥 نسخه قابل چاپ | #جمعه_نصر
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
سید حسن نصرالله؛ شهید مقابله با عادیسازی روابط.mp3
27.87M
▪️فایل صوتی نشست علمی با موضوع " سید حسن نصرالله؛ شهید مقابله با عادیسازی روابط"
🔹 دکتر محمدرضا قائمی نیک (معاونت پژوهش دانشگاه رضوی )
🔹 تاریخ : 1403/07/15
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
▫️آیت الله العظمی جوادی آملی : ظرفیت بخشی علم
▪️يک طلبه ای که وارد مثلاً رسائل يا مکاسب شد، قلب او ظرفيت فهميدن ده تا مطلب عميق علمی را دارد، همين که اين ده تا مطلب را فهميد، حالا ظرفيت دارد که بيست مطلب را بفهمد؛ وقتی اين بيست مطلب را فهميد، حالا ظرفيت دارد که سی مطلب را بفهمد.علم آن خاصيت را دارد که نه تنها جای کسی را تنگ نمیکند، بلکه به ظرف ظرفيت میدهد. اين بيان بوسيدنی نيست؟! «كُلُّ وِعَاءٍ يَضِيقُ بِمَا جُعِلَ فِيهِ إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ فَإِنَّهُ يَتَّسِعُ بِه»
۹۶/۰٨/۰٣
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
4_6005850183873597259.mp3
8.17M
▫️فایل صوتی نشست علمی با موضوع " امکان تحقق فلسفه دینی در اندیشه میرفندرسکی " با ارائه استاد منوچهر صدوقی سها
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
💫 السلام علیک یا مولانا و یا سیدنا حسن بن علی ایها الزکی العسکری یا بن رسول الله
🌺 اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ، وَصَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْهادِي إِلَىٰ دِينِكَ، وَالدَّاعِي إِلىٰ سَبِيلِكَ، عَلَمِ الْهُدىٰ، وَمَنارِ التُّقىٰ، وَمَعْدِنِ الْحِجىٰ، وَمأْوَى النُّهَىٰ، وَغَيْثِ الْوَرَىٰ، وَسَحَابِ الْحِكْمَةِ، وَبَحْرِ الْمَوْعِظَةِ، وَوَارِثِ الْأَئِمَّةِ، وَالشَّهِيدِ عَلَى الْأُمَّةِ، الْمَعْصُومِ الْمُهَذَّبِ، وَالْفاضِلِ الْمُقَرَّبِ، وَالْمُطَهَّرِ مِنَ الرِّجْسِ، الَّذِي وَرَّثْتَهُ عِلْمَ الْكِتابِ، وَأَلْهَمْتَهُ فَصْلَ الْخِطابِ، وَنَصَبْتَهُ عَلَماً لِأَهْلِ قِبْلَتِكَ، وَقَرَنْتَ طاعَتَهُ بِطاعَتِكَ، وَفَرَضْتَ مَوَدَّتَهُ عَلَىٰ جَمِيعِ خَلِيقَتِكَ.
🌺💐خجسته سالروز ولادت با سعادت یازدهمین فخر عالم امکان، سبط رسول الله، امام نور و هدایت، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر همه شیعیان و محبان آن حضرت مبارک باد💐🌺
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
cheragh 1403.7.18.mp3
12.63M
▪️فایل صوتی برنامه معارفی چراغ با ارائه حجت الاسلام دکتر محمد جعفری؛ دانشيار و مدیر گروه کلام موسسه امام خمينی (ره)
🔹 آیا دین منکر کارایی و انسان سازی عقل است؟
🔹 مصداقی که عقل به تنهایی نمیتواند آن را درک کند و دین به کمک عقل آمده است.
🔹تفکر بودایی از کجا و چگونه شکل گرفت؟
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
💫 انتصاب وزیر علوم به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاهها
▪️ حجتالاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۹۰۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی:
▫️ محور اصلی جلسه، هماندیشی بین اعضای حقیقی و حقوقی در خصوص اولویتهای چهار ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت جدید بود.
▫️ بحثهایی که مطرح شد شامل موضوعاتی نظیر سبک زندگی، هویت ملی، عدالت، انسجام ملی، تقویت خانواده، سالمندی، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، و عدالت آموزشی بود. در حوزه علم و فناوری نیز مباحثی مانند مأموریتگرایی در دانشگاهها، حفظ نخبگان و متخصصان و توجه به فناوریهای نو مورد تأکید قرار گرفت.
▫️ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاهها با اکثریت آرا انتخاب شد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
هوش مصنوعی_1.mp3
14.71M
▫️فایل صوتی نشست نخبگانی با موضوع " هوش مصنوعی فرصتی نو یا تهدیدی بزرگ؟ " با ارائه آیتالله سید محمد مهدی میرباقری
🔹زمان: ۱۹ مهر ماه ساعت ۱۰:۳۰
🔹این نشست به همت " تشکیلات تربیتی رسانه ای ماذنه " با حضور جمعی از نخبگان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
نگاهی به یک ترجمه .pdf
5.15M
▪️مقاله علمی با عنوان " نگاهی به یک ترجمه " نقدی بر ترجمه کتاب " عقل و اعتقاد دینی ، درآمدی بر فسلفه دین " محمد علی مبینی ، محمد جعفری.
🔹کتاب " عقل و اعتقاد دینی ، درآمدی بر فسلفه دین " اثر مایکل پترسون، ویلیلام هاسکر، بروس رایشنباخ ،دیوید بازینجر که سال 1377 توسط احمد نراقی و ابراهیم سلطانی ترجمه و توسط نشر طرح نو چاپ شده است.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️پایانناپذیری فحاشیها: از «شبهعلم» تا «علم شکمی»!◾️
▫️مدافعان علم دینی و علم اسلامی که سالیانی است با رویی گشاده از منتقدان و مخالفان، پذیرایی کرده و میکنند. به آنان اعلام کرده و میکنند که بیایید به دور از فحاشی و توهین و تحقیر در فضایی علمی با هم گفتگو کنیم.
▫️شما که خود را علمدان و علمشناس میدانید، در کجای تاریخ علم دیدهاید که با توهین و تحقیر، نظریهای ابطال شده باشد یا از میدان به بیرون رانده شده باشد؟! چرا حاضر نیستید در یک میدان واقعی علمی، با مدافعان علم دینی گفتگو کنید؟!
احمدحسین شریفی استاد حوزه و دانشگاه
🔹«عدهای متوهم»، «از قعر به رو آورده شده»، «مخالفان ریشهای علم»، «سِمَتگرفته از حکمرانان»، «قدرت یافته از حاکمان»، «دنبالکنندگان علمی میانایی»، «صاحبان مدعیات بیدلیل»، «متقاضیان پول و قدرت»، «کبکصفتان دور از واقعیت»، «پنهان شدگان پشت قدرت»، «به خود مشغولان در خلوت»، «سیاستنشینان در جلوت»، «بهرهمندان از ثروت»، «جویندگان علم ناموجود»، «پنهانشدگان پشت مقدسات»، «خائنان به دانشگاه»، «خائنان به فرهنگ»، «خائنان به اسلام»، «بازیکنندگان در زمین دشمنان»، «به اوج رسانندگان ابتذال علم در ایران»، «غوطهوران در توهم مطلق»، «غرقشدگان توهم دانایی»، «نه علم را میشناسند و نه سیاستگذاری علم را»، «پیاز را با زعفران اشتباه گرفتهاند»، «از شبهعلم گذشته و به گزارههایی مبتنی بر توهم رسیدهاند»، «سخن از روی باد شکم میگویند»، «دنبالکنندگان علم شکمی»، «فراتر روندگان از یاوهگویی».
▫️با اعتذار از ساحت مخاطبان عزیز، بابت فهرست کردن چنین سخنانی ، گمان میکنید از سوی چه کس یا کسانی و درباره چه کس یا کسانی بیان شده است؟
🔹اینها بخشی از تعابیری است که از سوی یکی از مدعیان علمدانی در کشور ما نوشته شده است! اینها تعابیر کسی است که مدتها در جمهوری اسلامی معاون وزیر بوده است! و خود را از مدافعان اخلاق علمی در کشور میداند! علیه بیاخلاقی و بیفرهنگی در کشور داد سخن داده و میدهد! حال چنین شخصی، که خداوند او را به «مرض خودتحقیری» و «درد و رنج فحاشی»، و «بیماری بدگویی» مبتلا کرده است، چنین فحاشیها و رکیکگوییها و ناسزاگوییهایی را خطاب به یکی از اندیشمندان افتخارآفرین، مرزشکنان شناختهشده علم در دنیا، و مدافعان استوار دانش و دانشگاه اسلامی، (و البته سایر مدافعان علم و دانش اسلامی) گفته است!
▫️از روی دلسوزی و طبیبانه، خطاب به این برادر عزیز عرض میکنیم:
اولاً، قدری به خود آیید؛ در خود اندیشه کنید؛ علت عصبانیت و فحاشی و ناسزاگویی خود را بکاوید؛ شاید بتوانید درمانی برای این درد جانکاه بیابید.
ثانیاً، مدافعان علم دینی و علم اسلامی که سالیانی است با رویی گشاده از منتقدان و مخالفان، پذیرایی کرده و میکنند. به آنان اعلام کرده و میکنند که بیایید به دور از فحاشی و توهین و تحقیر در فضایی علمی با هم گفتگو کنیم. خوب است با همان روش علمی مورد قبول خودتان بررسی کنید که چرا تن به گفتگوی علمی نمیدهید؟! و به جای آن راه فحاشی و توهین و تحقیر در پیش میگیرید؟!
🔹مع الاسف، این ادبیات سخیف و رکیک، اختصاصی به این بنده خدا ندارد؛ بلکه مدتهاست که برخی از مدعیان علم و دانایی، به جای تن دادن به گفتگو با مدافعان ایده علم اسلامی، راه فحاشی و هوچیگری در پیش گرفتهاند! و معلوم نیست که چه هدفی از به کار بردن و رواج دادن چنین ادبیاتی در فضای علمی و دانشگاهی کشور دنبال میکنند! آیا واقعاً میپندارند با چنین توهینها و تحقیرهایی میتوانند ماهی مراد خود را صید کنند؟!
🔹و بالاخره خطاب به این بنده خدا عرض میکنم، شما که خود را علمدان و علمشناس میدانید، در کجای تاریخ علم دیدهاید که با توهین و تحقیر، نظریهای ابطال شده باشد یا از میدان به بیرون رانده شده باشد؟! چرا حاضر نیستید در یک میدان واقعی علمی، با مدافعان علم دینی گفتگو کنید؟!
🔹کمترین انتظار این است که دست کم با همان روش علمی مورد قبول خودتان، به «تبیین» نحوه کنشگری مخالفان علم دینی بپردازید، شاید راه نجاتی از این بیماری بیابید.
موجهای تیز دریاهای روح
هست صد چندان که بُد طوفان نوح
لیک اندر چشم کنعان موی رست
نوح و کشتی را بهشت و کوه جست
طرح نو چاپ شده است.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
▪️وفات کریمه اهل بیت( علیهمالسلام والصلوة) حضرت فاطمه معصومه (سلاماللهعلیها) تسلیت باد
▫️ جایگاه ویژه قم و حضرت فاطمه معصومه (س)
🔹امام جعفر صادق علیهالسلام: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ أَلاَ إِنَّ لِرَسُولِ اَللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ اَلْمَدِینَةُ أَلاَ وَ إِنَّ لِأَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ اَلْکُوفَةُ أَلاَ وَ إِنَّ قُمَّ اَلْکُوفَةُ اَلصَّغِیرَةُ أَلاَ إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلاَثَةٌ مِنْهَا إِلَی قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا اِمْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اِسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی اَلْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.
🔹 خدا را حرمی است که مکه است؛ رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) را حرمی است که مدینه است و راستی برای امیر المؤمنین (علیه السّلام) حرمی است که کوفه است؛ بدانید قم کوفه صغری است؛ بدانید بهشت را هشت درب است که سه درب آن بسوی قم است؛ در آن زنی از فرزندانم بنام فاطمه درگذرد و بشفاعت او همه شیعههایم به بهشت روند.
📚بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۲۸
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
▪️فایل صوتی کرسی_علمی_ترویجی با عنوان: " نقد کتاب درآمدی بر فلسفه چگونگی اسلامی" با ارائه کننده: حجت الاسلام محمد متقیانتبریزی (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و مولف کتاب )
🔹ناقد: حجت الاسلام عباس حیدریپور
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
🔹دبیر علمی: حجت الاسلام احمد زنگنه
استاد و محقق گروه فلسفه فرهنگستان علوم اسلامی قم
🔹زمان: چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ | ساعت ۱۰
🔹مکان: بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه دوم|سالن جلسات فرهنگستان علوم اسلامی قم
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
کرسی نقد کتاب فلسفه چگونگی. متقیان تبریزی.mp3
51.36M
فایل صوتی کرسی_علمی_ترویجی با عنوان: " نقد کتاب درآمدی بر فلسفه چگونگی اسلامی" با ارائه کننده: حجت الاسلام محمد متقیانتبریزی (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و مولف کتاب )
◾️انتشار کتاب: «علل و عوامل ناهنجاریهای اجتماعی از نظر استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی» تنظیم و نگارش ؛ عباس معلمی ، حسن نوروزی
▫️معرفی کتاب : موضوع کتاب «علل و عوامل ناهنجاریهای اجتماعی» بررسی و موشکافی گسلها، شکافها و دوقطبیهای اجتماعی است که ثمره و پیامد تنازع فرهنگ غربی با فرهنگ انقلابی است.
➖این دوقطبیها کداماند؟
➖چگونه به وجود آمدهاند ؟
➖چه پیامدهایی دارند؟
➖و راه برونرفت از آنها چیست؟
📖 کتاب حاضر به این چند پرسش پاسخ میدهد.
▪️از نگاه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی، انقلاب اسلامی اثر عمیقی بر مردم گذاشته است و مردم هم بر زندگی و جامعۀ خود اثر میگذارند و لذا چنانچه ساختارهای کلان «سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» در تعارض و تقابل با انگیزشها و گرایشها و جهتگیریهای ایمانی و انقلابی باشد، جامعه دچار دوقطبیهای اجتماعی میگردد.
▪️از نگاه ایشان، تنازع قطب حسگرا (قطب توسعۀ غربی) با قطب ارزشگرا (قطب انقلاب اسلامی در حوزه «اقتصاد، علم و دموکراسی» ریشه همۀ ناهنجاریها و بحرانها و تنشهای اجتماعی در ایران است که آشفتگیها و نابسامانیهایی را در ابعاد و ارکان مختلف نظام و کشور پدید آورده است.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️استاد پارسانیا و بنیانگذاری زیربنای حکمی علوم انسانی اسلامی◾️
💫 "تجليل از اقدام مهمی که دیده نشد"
▫️ استاد حمید پارسانیا از اندیشمندان معاصری است که توصيف ماهیت و ابعاد پروژه فکری وی و امتدادهای آن نیاز به بحث تفصیلی دارد.
▫️ در ابتدای سال تحصیلی خبری منتشر شد که درس شرح اسفار جناب استاد پارسانیا بهدلیل اشتغال به تدوین بخشهایی از دروس فصوص آیتالله جوادی آملی فعلاً تعطیل است.خب، خبر ساده است اما به پشت صحنه آن دقت نشد.
https://eitaa.com/parsania_net/3870
🔹 استاد پارسانیا که خود اندیشمندی برجسته، نظریهپرداز و مؤسس است، بیش از سه دهه خود را وقف تنظیم و تدوین و نشر اندیشههای حکمی آیتالله جوادی آملی کرده است.
🔹 مجموعه ارزشمند رحیق مختوم، شرح فصوص و برخی آثار دیگر نتیجه کوشش این استاد فرهیخته است. بااینکه او میتوانست زمان خود را تدوین آثار و کتب خود اختصاص دهد، اما این ایثار با یک هدف راهبردی اتفاق افتاد:
1️⃣ استاد پارسانیا درصدد است موسوعة و زیربنای حکمی تحول علوم انسانی اسلامی را مبتنی بر اندیشه و خوانش یکی از مقررین برجسته حکمت متعالیه را بنیان بگذارد. اتفاقی به ظاهر ساده، اما در حقیقت دارای یک جهتگیری راهبردی و زمینهساز تکیه به تراث در زمینه تحول علمی.
2️⃣ استاد پارسانیا تنها مدون آثار آیتالله جوادی آملی نیستند، بلکه در ارتقای محتوا، قالب و نظارت یافتن آن به حوزههای نیاز فکری روز نیز نقشآفرینی محوری دارند.
🔹 استاد پارسانیا یک ایثار و از خودگذشتگی راهبردی انجام میدهند و بهجای آنکه خود آثار خود را ترویج و تولید کنند، به آثار استادشان میپردازند تا جایی که حتی تدریس خود را نیز اینچنین تعطیل میکنند. این اقدام ارزشمند بهعنوان یک سرمایه راهبردی بهچشم نمیآید.
🔹 تبیین ابعاد شخصیت اخلاقی استاد، پروژه فکری، اقدامات راهبردی، اثرگذاری در لایههای زیرین سیاستگذاری کشور و نقشآفرینی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، امتداد اندیشه، تربیت نسل جدید و... ابعادی است که میتوان بعدا به آن بهصورت مستوفی پرداخت.
سایهی این استاد عزیز مستدام...
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
نظریه مرجعیت علمی قرآن و رویکردهای مختلف در تعامل با علوم انسانی غربی.mp3
17.54M
▪️فایل صوتی سی و پنجمین پیش نشست همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم با موضوع : نظریه مرجعیت علمی قرآن و رویکردهای مختلف در تعامل با علوم انسانی غربی
🔹 ارائه دهنده: حجت الاسلام محمدتقی احمدی پرتو
🔹ناقد: حجت الاسلام سیدعلیاکبر حسینی رامندی
🔹 دبیر علمی:حجت الاسلام حسین شمآبادی
🔹 زمان: چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
💢مؤسسه پژوهشی امام علی (ع) با همکاری مراکز عالی آموزشی و پژوهشی برگزار می کند:
📣 سلسله دورههای تربیت مربّی و پژوهشگر در عرفان و فلسفه (در سه سطح #مقدماتی؛ #متوسطه و #پیشرفته)
🔰فرصتی #بی_نظیر با تدریس برجستهترین اساتید
💠 مزایا:
✅ صدور #مدرک معتبر
✅ امکان #پرسش_و_پاسخ و #مشاوره
✅ اولویت #استخدام فارغ التحصیلان
💠اطلاعات بیشتر در کانال ایتا به آدرس:
http://eitaa.com/joinchat/3181904050C32a22f4cab
👈ثبت نام با پیام به آیدی: @Imam_Ali111 یا تماس با: 09919538949 _ 🖥 عزیزان طلبه می توانند از طریق سامانۀ نجاح در دوره ثبت نام کنند.
‼️ دوره #عمومی است و اختصاص به طلاب ندارد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
2024_10_15_10_11_32_128kbs.mp3
96.76M
◾️فایل صوت نشست تخصصی با موضوع " معماری علم دینی (نظریه پیوندی علم دینی)" با ارائه حجت الاسلام علیرضا قائمی نیا
🔹زمان 24 مهر 1403
🔹در جمع هیئت علمی مؤسسة آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)
▫️در این جلسه نخست دکتر قائمینیا ادعاهای خود را با توجه به مراحل مختلف فسفه علم مطرح کرده و سپس در ادامه اعضای هیئت علمی پرسشهایی پیرامون این ادعاها مطرح کردهاند.
▫️بنا به دیدگاه دکتر قائمینیا, علم دینی حاصل تلفیق مفهومی معرفت دینی با معرفت علمی است. معرفت دینی هم در روی صحنه علم و هم پشت صحنة آن میتواند تأثیر بگذارد. علم دینی هنوز در مرحلة پیشاپارادایمی به سر میبرد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
شیوه دستیابی به نظامهای اسلامی بر اساس اقتصادنا1.mp3
10.75M
▪️فایل صوتی جلسه اول درسگفتار نظام های اسلامی با موضوع " شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا " با ارائه آیت الله محمد حسین ملک زاده
🔹 زمان: پنج شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۳
🔹 مکان: قم ، خیابان صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک۳۹
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
JRM_Volume 56_Issue 1_Pages 183-202.pdf
502.3K
▪️متن مقاله پژوهشی "رابطۀ علم و دین از منظر علامه حسنزاده آملی" نویسنده احمد ملکی (مدرس سطح عالی، حوزۀ علمیۀ قم، قم، ایران)
💫چکیده مقاله
▫️نزاع میان علم و دین، در مغربزمین، و مخصوصاً بعد از رنسانس، ریشه دارد که تدریجاً در مشرقزمین نیز گسترش یافت و مورد توجه عالمان مسلمان قرار گرفت. در همین راستا، علامه حسن زاده آملی با تکیه بر سنت جامع تفکر اسلامی، به تبیین رابطۀ این دو پرداختهاست، که تحقیق پیشرو در مقام تبیین و بررسی آن، در نهایت به این نتایج دست یافتهاست: علامه حسنزاده در تعریف علم، با اصالت دادن به حیث کاشفیت علم، تقلیل آن را به علوم تجربی ناصواب میدانند. وی در تعریف دین نیز با دینِ حق دانستنِ اسلام، دین را به معنای جعل تشریعی الهی مبتنی بر اسرار تکوینی آفرینش، در جهت سعادت ابدی انسان دانستهاند و نهایتاً در تبیین رابطۀ میان علم و دین، نظریه معاضدت را، چه در حیطه علوم تجربی، چه ریاضی و چه فلسفی و عرفانی، ارائه نمودهاند.
🔹منتشر شده در مجله عرفان و ادیان دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران ؛دوره 56، شماره 1 ؛ شهریور 1402 ؛صفحه 183-202
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️القائد المجاهد ؛ فرمانده شهید یحیی سنوار : ما از مرگ در بستر یا حوادث جاده ای می ترسیم اما از مرگ در راه دین ، وطن و مقدسات مان هراسی نداریم.
🏴 خدا حافظ مجاهد ... تو هم فرقان شدی جداکننده حق و باطل ...
و یحیی هم به سید پیوست ... 😭
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار»
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه!
مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست.
او چهرهی درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربهی جبرانناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد..
کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایستهی او نیست. فقدان او برای جبههی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن اللّه. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.
ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من اللّه و عونه.
اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همهی دلبستگان جهاد فیسبیلاللّه تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم.
والسّلام علی عباد اللّه الصّالحین
سیّدعلی خامنهای،۱۴۰۳/۷/۲۸
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami