eitaa logo
انس روزانه با آیات الهی
2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
3 فایل
با وجود خداوند، معبود ديگرى مخوان؛ زيرا جز او معبودى كه شايسته پرستش باشد وجود ندارد؛ چرا كه هرچه جز خداست نابود مى‏شود و حاكميت و تدبير جهان هستى در اختيار اوست. ادمین : @rezazadeh_joybari تبلیغات: @tablighatch
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ این یک اعلام خطر است ⚠️ هروقت دیدی حق باتو نیست اما قبول نمیکنی و بهانه تراشی میکنی احساس خطر کن⛔️ چون هوای نفست داره مانع پذیرش حق میشه ای مؤمنین! کاملاً قیام به عدالت کنید...اگرچه به زیان خود شما، یا پدر و مادر و نزدیکان شما باشد...از هوی و هوس پیروی نکنید؛ که از حق، منحرف شوید... نساء۱۳۵ https://eitaa.com/joinchat/141623429C4293928e60
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم تسبیح خداوند از جانب جهان خلقت تُسَبِّحُ لَهُ اَلسَّمٰاوٰاتُ اَلسَّبْعُ وَ اَلْأَرْضُ وَ مَنْ فِيهِنَّ وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلاّٰ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لٰكِنْ لاٰ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كٰانَ حَلِيماً غَفُوراً [سوره إسراء آیه 44] ترجمه آسمان‏‌هاى هفتگانه و زمين و هر كه در آن‌هاست، تسبيح خداوند را مى‏‌گويند، و هيچ چيز نيست مگر آنكه با ستايش، از او به پاكى ياد مى‏‌كند، ولى شما تسبيح آن‌ها را نمى‏‌فهميد. همانا او بردبار و آمرزنده است. تفسیر برخی مفسّران این تسبیح را تسبیح تکوینی دانسته‌اند؛ یعنی ساختار وجودی هر ذرّه‌ای از عالم، نشان از اراده، حکمت، علم و عدل خدا دارد. بعضی دیگر معتقدند که هستی، شعور و علم دارد و همه در حال تسبیح‌اند، ولی گوش ما صدای آن‌ها را نمی‌شنود. این نظر با ظاهر آیات سازگارتر است. نطق داشتن اشیاء محال نیست، چون در قیامت تحقّق می‌یابد، «أَنْطَقَ کلَّ شَی‌ءٍ» حتّی سنگ هم علم و خشیت دارد و از خوف خدا از کوه سقوط می‌کند، «وَ إِنَّ مِنْها لَما یهْبِطُ مِنْ خَشْیةِ اللَّهِ» حضرت سلیمان سخن مورچه را می‌فهمید و منطق الطیر می‌دانست. منبع برگرفته از تفسیر نور، جلد 5، صفحه 66 الی 68 https://eitaa.com/joinchat/141623429C4293928e60
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم ایمان و عمل لازمه امیدواری به رحمت الهی إِنَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ اَلَّذِينَ هٰاجَرُوا وَ جٰاهَدُوا فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ أُولٰئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اَللّٰهِ وَ اَللّٰهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ [سوره البقرة آیه 218] ترجمه همانا کسانی که ایمان آورده‌اند و کسانی که مهاجرت نموده و در راه خدا جهاد کرده‌اند، آن‌ها به رحمت پروردگار امیداوار هستند و خدا آمرزنده و مهربان است. تفسیر در شأن نزول این آیه آمده است که: مؤمنانی که هجرت و جهاد کردند، ولی هلال ماه رجب را با ماه جمادی‌الاخری اشتباه گرفتند و دست به قتال زدند، ناراحت نباشند؛ زیرا اشتباهشان مورد عفو است و آنان قصد انجام گناه نداشته‌اند. امید بدون عمل، آرزویی بیش نیست. چنانکه در آخرین آیه سورهٔ کهف می‌خوانیم: «فَمَنْ کانَ یرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیعْمَلْ عَمَلًا صالِحاً وَ لا یشْرِک بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً» هرکس امید به لقای پروردگار و رسیدن به مقام قرب را دارد، پس باید عمل خالصانه انجام دهد. منبع برگرفته از تفسیر نور، جلد 1، صفحه 339 الی 340 https://eitaa.com/joinchat/141623429C4293928e60
💙🍃🦋 🍃🍁 🦋 🦋هنگامی كه شیطان به خداوند گفت مـن از چهار طرف جلـو، پشت، راسـت و چـپ انـســان را گرفتار و گمراه می‏كنم. 🍃فرشتگان پرسیدند... شیطان از چهار سمت بر انسان مـسلّط اسـت پس چـگونه انـسـان نجات می ‏یابد...؟ خداوند فرمود راه بالا و پایین باز است... راه بالا نیایش و راه پایین سجده و بر خاک افتادن است ✍🏼بنابراین ڪسی كه دستی به سـوی خدا بلند كند یا سری بر آستان او بساید می ‏تواند شیطان را طرد كند... 📖سوره‌اعراف17 📗بحار_ج60_ص155 📕مراحل‌اخلاق‌درقرآن‌ج11‌ص108 .💚@twonoor💚
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم آزمایش‌های الهی إِنّٰا جَعَلْنٰا مٰا عَلَى اَلْأَرْضِ زِينَةً لَهٰا لِنَبْلُوَهُمْ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ إِنَّا لَجاعِلُونَ ما عَلَیها صَعِیداً جُرُزاً [آیه 7 و 8 سوره مبارکه کهف] ترجمه البتّه ما آنچه را روی زمین است، زینت برای آن قرار دادیم تا آنان را بیازماییم که کدامشان بهتر و نیکوتر عمل می‌کنند و ما (سرانجام) آنچه را روی آن است، به صورت خاک و زمینی بی‌گیاه قرار می‌دهیم. تفسیر خداوند، کلمه «لِنَبْلُوَهُمْ» مربوط به مسئله آزمایش مردم را در میان دو کلمه «جَعَلْنا» و «لَجاعِلُونَ» قرارداد که یکی مربوط به سرسبزی زمین است و دیگری مربوط به بی‌گیاهی آن، تا اشاره باشد به اینکه آزمایش و امتحان مردم در لابلای سبزی و شادابی و خشکی و غم‌ها می‌باشد، امّا آنچه مهم است عملکرد انسان و پیروزی اوست. منبع برگرفته از تفسیر نور، جلد 5، صفحه 142 الی 143
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹هر روز باقرآن و نهج البلاغه🌹 🤗به تصویر کشیدن شیرین ترین داستان قرآن با صدای عبدالباسط 4⃣بخش چهارم 🌟 داستان یوسف پیامبر (ع) با صدای دلنشین عبدالباسط @twonoor
«بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِیمِ» اسماء الهی آیه و ترجمه آن هُوَ اللَّهُ الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنی یسَبِّحُ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ «24» اوست خداوندِ آفریننده، پدیدآورنده و صورت بخش، بهترین نام‌ها و صفات برای اوست. آنچه در آسمان‌ها و زمین است، تسبیح‌گوی اویند و اوست توانای بی‌همتا و با حکمت. نکته‌ها «بارئ» به معنای پدید آورنده‌ای است که پدیده‌هایش از یکدیگر متمایز و متفاوت باشند. سوره مبارکه حشر تنها سوره‌ای است که آغاز و پایانش با تسبیح الهی است. سَبَّحَ لِلَّهِ ... یسَبِّحُ لَهُ ... آیه اول آن سخن از عزّت و حکمت است و آیه آخر آن با عزیز حکیم پایان یافت. پیام‌ها 1- خداوند، آفریننده‌ای است که در آفرینش مخلوقاتش، از کسی یا جایی الگوبرداری نکرده است، بلکه خود، صورت بخش پدیده‌هاست. «الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ» 2- کسی که تمام کمالات را داراست، سزاوار تسبیح همه هستی است. لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنی یسَبِّحُ لَهُ ... 3- تسبیح موجودات، نشانه نوعی علم و شعور در هستی است. «یسَبِّحُ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» 4- تسبیح موجودات، تذکری به انسان‌هایی است که اهل تسبیح نیستند. «یسَبِّحُ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» 5- قدرت خداوند همراه با حکمت است نه ستم و تجاوز. «هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ» منبع برگرفته از تفسیر نور، جلد 9، صفحه 565 الی 566
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹هر روز با قرآن و نهج البلاغه🌹 🍃 لحظه ای آرامش🍃 🌷امام علی علیه السلام : 🍂 اگر مردم در قدرت عظیم خداوند و نعمت هاى فراوان او مى اندیشیدند، حتماً هدایت مى شدند و از عذاب الهى مى ترسیدند 🍂ولى افکار مردم بر اثر هوى و هوس، ناتوان شده و حجاب هاى خودپرستى جلو دیدگان آنها را گرفته است 🍂 نه چشم بینا دارند و نه قلب پذیرا. نگاهى به این موجودات کوچک و ریز بیفکن که چگونه خلقت اینها را شگفت انگیز آفریده است! تمام اجزاء و اندامى که یک حیوان بزرگ آن را داراست، خداوند براى این موجودات نیز آفریده است. 💠خطبه ۱۸۵ نهج البلاغه💠 .💚 @twonoor💚
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم احسان به پدر و مادر وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا آیه 23 سوره مبارکه إسراء ترجمه پروردگارت مقرّر داشت كه جز او را نپرستيد و به پدر و مادر نيكى كنيد. تفسیر در این آیه خدمتگزارى و احسان به پدر و مادر، از *اوصاف موحّد واقعى* به حساب آمده است از کلمه «قَضی» این مفهوم برداشت میشود که *فرمان نيكى‏به والدين مانند فرمان توحيد، قطعى ونسخ‏نشدنى* است. احسان به والدين در كنار توحيد و اطاعت از خداوند آمده است تا نشان دهد اين كار، هم واجب عقلى و وظيفه‏ى انسانى است، هم واجب شرعى. همچنین از این آیه برداشت می‌شود که *در احسان به والدين، مسلمان بودن آنها شرط نيست.* در احسان به پدر و مادر، فرقى ميان آن دو نيست. نيكى به پدر ومادر را بى‏واسطه و به دست خود انجام دهيم. «بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً» احسان، بالاتر از انفاق است و شامل محبّت، ادب، آموزش، مشورت، اطاعت، تشكّر، مراقبت و امثال اينها مى‏شود. احسان به والدين، حدّ و مرز ندارد. «بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً» (نه مثل فقير، كه تا سير شود، وجهاد كه تا رفع فتنه باشد و روزه كه تا افطار باشد.) سفارش قرآن به احسان، متوجّه فرزندان است، نه والدين. «وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً» زيرا والدين نيازى به‏سفارش ندارند و به طور طبيعى به فرزندان خود احسان مى‏كنند. منبع تفسير نور، ج‏5، ص: 39 الی 41 .
Karimi-Shab19Ramazan1395[01].mp3
9.28M
🎧🎧 آلوده دامن، خود را رساندم بر روی شانه بارم کشاندم اما همیشه ردم نکردی من نامه خود با گریه خواندم 🖤یا ربی العفو یاربی العفو🖤 🎙 بانوای: حاج ⏰ مدت زمان: 9:32 اگر یادتان بود و باران گرفت دعایی به حال بیابان کنید🙏 🆔 @twonoor
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم رازقیت خداوند متعال آیه و ترجمه قُلْ مَنْ یرْزُقُکمْ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ أَمَّنْ یمْلِک السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ مَنْ یخْرِجُ الْحَی مِنَ الْمَیتِ وَ یخْرِجُ الْمَیتَ مِنَ الْحَی وَ مَنْ یدَبِّرُ الْأَمْرَ فَسَیقُولُونَ اللَّهُ فَقُلْ أَ فَلا تَتَّقُونَ بگو: چه کسی از آسمان و زمین شما را روزی می‌دهد؟ یا چه کسی مالک گوش و چشم‌هاست؟ وچه کسی زنده را از مرده و مرده را از زنده بیرون می‌آورد و چه کسی کار هستی را سامان می‌دهد؟ (در پاسخ) خواهند گفت: خدا. پس بگو: آیا از کیفر پرستش غیر خدا پروا نمی‌کنید؟ [سوره یونس آیه 31] نکته‌ها برای بیرون آوردنِ مرده از زنده و زنده از مرده که کار خداوند است، نمونه‌هایی گفته‌اند، از جمله: خروج انسان از نطفه و نطفه از انسان، جوجه از تخم و تخم از جوجه، گیاه از دانه و دانه از گیاه، فرزند صالح از پدر و مادرِ فاسد و فرزند فاسد از والدین شایسته. از اینکه در آیه از میان تمام اعضای انسان، تنها نام چشم و گوش آمده است، شاید به خاطر آن باشد که در میان اعضای بدن، کار آمدترین قوا این دو عضو می‌باشد، زیرا ورود معلومات به ذهن از این دو راه است. پیام‌ها 1- شیوهٔ سؤال و واداشتن انسان‌ها به فکر و رجوع به فطرت، از وظایف مربیان آسمانی است. «قُلْ مَنْ یرْزُقُکمْ» 2- خداوند، آسمان و زمین را در رزق و ارتزاق انسان دخالت داده است. «یرْزُقُکمْ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ» 3- رزق دادن، آفریدن و اداره کردن، از سنّت‌های دائمی الهی است. «یرْزُقُکمْ، یمْلِک، یخْرِجُ، یدَبِّرُ» (فعل مضارع رمز استمرار است) 4- جهان آفرینش، پیوسته به تدبیر نیاز دارد و وحدت تدبیر، نشانهٔ وحدت ربوبیت است. «مَنْ یدَبِّرُ الْأَمْرَ» 5- رزق ما، شنیدن و دیدن ما، زندگی و مرگ ما، همه به دست خداست و جز او کسی و چیزی در این زمینه‌ها توانایی و حاکمیت ندارد. أَمَّنْ یمْلِک السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ ... فَسَیقُولُونَ اللَّهُ 6- فکر در نعمت‌ها و قدرت الهی، از شیرین‌ترین، ملموس‌ترین، عمومی‌ترین، ساده‌ترین و عشق آفرین‌ترین راههای خداشناسی است. قُلْ مَنْ یرْزُقُکمْ ... فَسَیقُولُونَ اللَّهُ 7- مشرکان نیز در درون خود، خدا را آفریدگار هستی می‌دانند. «فَسَیقُولُونَ اللَّهُ» 8- تنها عقیده کافی نیست، عمل هم لازم است. «فَسَیقُولُونَ اللَّهُ، فَقُلْ أَ فَلا تَتَّقُونَ» 9- شناخت و علم، زمینه‌ساز تقواست. «فَسَیقُولُونَ اللَّهُ، فَقُلْ أَ فَلا تَتَّقُونَ» منبع برگرفته از تفسیر نور، جلد 3، صفحه 565 الی 566 موضوع و شماره مطلب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم بیزاری از دشمنان خداوند آیه و ترجمه لا یتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرِینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَنْ یفْعَلْ ذلِک فَلَیسَ مِنَ اللَّهِ فِی شَی‌ءٍ إِلَّا أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً وَ یحَذِّرُکمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَ إِلَی اللَّهِ الْمَصِیرُ نباید اهل ایمان، بجای مؤمنان، کافران را دوست و سرپرست خود برگزینند و هر کس چنین کند نزد خدا هیچ ارزشی ندارد، مگر آنکه از کفّار پروا و تقیه کنید (وبه خاطر هدف‌های مهم‌تر، موقّتاً با آنها مدارا کنید) و خداوند شما را از (نافرمانی) خود هشدار می‌دهد و بازگشت (همه) به سوی خداوند است. [سوره آل‌عمران آیه 28] پیام‌ها 1- پذیرش ولایت کفّار از سوی مؤمنان، ممنوع است. «لا یتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرِینَ أَوْلِیاءَ» (اگر مسلمانان جهان تنها به این آیه عمل می‌کردند الآن وضع کشورهای اسلامی این چنین نبود.) 2- در جامعه اسلامی، ایمان شرط اصلی مدیریت و سرپرستی است. «لا یتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرِینَ أَوْلِیاءَ» 3- ارتباط سیاسی نباید مُنجرّ به سلطه پذیری یا پیوند قلبی با کفّار شود. «لا یتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرِینَ أَوْلِیاءَ» 4- ارتباط یا قطع رابطه باید بر اساس فکر و عقیده باشد، نه بر اساس پیوندهای فامیلی، قومی و نژادی. «الْمُؤْمِنُونَ، الْکافِرِینَ» 5- هرکس به سراغ کفّار برود، خداوند او را به حال خود رها واز امدادهای غیبی خود محروم می‌سازد. «وَ مَنْ یفْعَلْ ذلِک فَلَیسَ مِنَ اللَّهِ فِی شَی‌ءٍ» 6- ارتباط ظاهری با کفّار برای رسیدن به اهداف والاتر، در مواردی جایز است. «إِلَّا أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً» منبع برگرفته از تفسیر نور، جلد 1، صفحه 494 الی 495