eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
1.2هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.3هزار ویدیو
21 فایل
رستگاری در پرتو معرفت به قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و پیروی از ولایت فقیه ارتباط با ادمین: 👇 @alamdar3313 "تبادل و تبلیغ انجام نمی شود"
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هرکه می آید در اینجا غرق احسان میشود همچو آهویی گریزان در بیابان میشود زشت و زیبا خوب و بد هرکس که می آید حرم بر سر این سفره جزو ریزه خواران میشود جذبه ی برق نگاهش بس که ناز و دلرباست نامسلمان هم از این جذبه مسلمان میشود سینه ی زوار قبرش در کنار حوضها همچو این دیوار و در، آیینه بندان میشود بس که این صحن و سرا بوی غریبی میدهد صاحب این خانه یار ما غریبان میشود آب سقاخانه اش مانند آب کوثر است هر مریضی با دو قطره آب درمان میشود پرچم سبز رضا خط امانش میدهد هرکه در این قبه ریزه خوار سلطان میشود عاقبت سلطان ارض طوس روزی میرسد همنشین محفل ما مستمندان میشود این میخانه حاجت میدهد زائرِ او زائرِ شهر میشود : عشق است که درصحن شفاخانه ات آقا حتی به تمارض شده بیمار تو باشم سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میگفت‌: اگر به گناه افتادید، یا حتی غرق در گناه بودید دست از برندارید، این رشته ی باریک بین خود و خدا را پاره نکنید عاقبت این نماز شما را اصلاح میکند🌱 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️اگر باور كنيم آنچه داريم از خداست، با كردن مغرور نمی‌شويم. بهتر می‌توانيم قسمتی از آن را انفاق كنيم 💠الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ (۳/بقره) 🌱‏(متّقين) كسانی هستند كه به غيب ايمان دارند و نماز را به پای می‌دارند و از آنچه به آنان روزی داده‌ايم، انفاق می‌كنند. 🔹وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ: ساختمان مرموز و پیچ در پیچ قواى انسانى مانند دستگاههاى گیرنده و مولّد نیرو است، ایمان به غیب و صلاة اتصال و ارتباط با مخازن قوا را برقرار میسازد: «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ، لَهُ مَقالِیدُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» این ارتباط، قواى عقلى و نفسانى را بحرکت مى‌‏آورد و کلیدهاى سرمایه‏‌هاى طبیعت را بدست میدهد. 🔹یا انسان مانند هسته بذرى است که چون ریشه‏اش بر منابع زمین اتصال یافت قد میکشد و برگ میدهد و در معرض نور و هوا قرار میگیرد و به میزان بالا رفتن قدرت تغذیه و بهره‏‌گیرى بهره و میوه میدهد: من (اگر تبعیضیّه باشد) اشاره باقتصاد در مصرف است، رزق هر نوع بهره معنوى و مادى حلال است بخصوص که نسبت بخدا و عوامل خدا داده شده: «رَزَقْناهُمْ»، و آن یا مالى است که محصول عمل و فکر است یا اعضاء عمل و اخلاق و علم است که منشأ عمل مى‌‏باشد: انفاق رساندن و راه مصرف باز کردن است- عموم افعالى که حرف اول نون و دوم فاء است بهمین معنا آمده مانند نفع، نفخ، نفث-. با انفاق و مصرف مقتصدانه سطح تولید و عمل بالا مى‏رود. 👈 پس از جمله «مِمَّا رَزَقْناهُمْ ...» سه مطلب اساسى دانسته میشود: 1- رزق، و ما، دلالت بر عموم دارد. 2- بدلالت رزق و نا، و آیات گذشته مقصود روزى حلال است. 3- مصرف باید باندازه معین باشد که از من استفاده میشود. اما مورد و چگونگى مصرف بسته به تشخیص است. 📚تفسیر پرتوی از قرآن ༻🍃‌🌸🍃༺ @Quranahlebayt
🔰۹ + ۱ وظیفه انسان در برابر خدا و جامعه 🔹جامع‌ترین ارکان اخلاقی و اجتماعی اسلام، سفارش‌هایی است که در صورت ترک آن، انسان «مختال فخور» می‌شود. 🔹در آیه ۳۶ سوره نساء آمده است «إِنَّ اللهَ‌ لا يُحِبُّ مَنْ كانَ مُخْتالاً فَخُوراً». حجاب برتر را باید حفظ کرد تا با سیرمراحل ده‌گانه عبادت واحسان، محبوب خدا شد. @Quranahlebayt
. 🤲اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ. الاَْمانَ يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ وَ لابَنُونَ اِلاّ مَنْ اَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَليمٍ❤️ 🌱🌸خدايا از تو امان خواهم در آن روزى كه سود ندهد كسى را نه مال و نه فرزندان مگر آن كس كه دلى پاك به نزد خدا آورد 💫مناجات امیرالمومنین علی علیه السلام 🌼سلام صبح بخیر 📚مفاتیح الجنان. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عمارت علم 🔹 معماری به وسیله ایمان است و اگر كسی عالم بود ولی مؤمن نبود، خانه علمش ویران می ‌شود. 🔹 لغزش و لرزش عالم مثل شكست کشتی است، كشتی اول خودش غرق می‌ شود بعد سرنشینان خود را غرق می ‌كند: «زِلَّةُ الْعالِمِ كَانْكِسارِ السَّفينَةِ تَغْرَقُ وَ يَغْرَقُ مَعَها خَلْقٌ». ما به جای اینكه یك كشتی شكسته باشیم چرا نباشیم و به جای اینكه مهماندار بسیاری از مردم باشیم و افراد زیادی را در خانه [علم] خود پذیرایی كنیم، چرا زیر آوار خانه خود هلاک شویم؟! 🔹 یك عالم این قدرت را دارد كه خانه ‌اش را معماری كند و عد‌ه‌ زیادی در خانه علم او وارد بشوند و شاگرد نوح باشد و به خدا عرض كند: ﴿لِمَنْ دَخَلَ بَیتِی مُؤْمِنًا﴾. این علم یك خانه‌ است، اگر معمور بشود بیتی است معمور و اگر مخروب بشود، اول خود صاحبخانه را هلاك می‌ کند؛ لذا وجود مبارك امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: «بالایمان یعمَرُ العلم»؛ با ایمان، كاخ علم تعمیر می ‌شود. همان طوری كه مسجد را مؤمن آباد می‌ كند: ﴿إِنَّمَا یعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ﴾، علم و دانش و فرهنگ را هم مردان با ایمان آباد می ‌كنند. 📚 سخنرانی موضوعی انسان و دین @Quranahlebayt
:: امیرالمؤمنین علی عليه السلام: 🍁🍁 از سرما در آغازش بپرهيزيد و در پايانش استقبال كنيد؛ چون سرما با بدن همان كارى را مى‌ كند كه با درختان مى‌كند، در آغازش مى‌سوزانَد و در پايانش شاخ و برگ مى‌ رويانَد. آغاز فصل سرما، فصل پاییز و پایان آن، فصل بهار است.با توجه به روایت امیرالمومنین (ع) توجه به این سه نکته ضروری است: ۱- پوشاندن بدن از هوای پاییزی به خصوص سر و سینه ۲- استفاده از لباس هایی از جنس پشم که باعث حفظ حرارت بدن شده و از ورود هوای سرد جلوگیری میکند. ۳- پرهیز از شستشوی بدن با آب سرد. 📚 ، حکمت ۱۲۸ ::@Quranahlebayt
قسمت اول: جن، بنابر متون دین اسلام، موجودی اسرارآمیز است که مانند انسان دارای شعور، اختیار و تکلیف است. بنابر برخی آیات و روایات، جن، آفریده شده از آتش و یا آمیخته‌ای از آتش است. قرآن در ۲۲ آیه از جن یاد می‌کند و هفتاد و دومین سوره آن نیز جن نام دارد. جن در عرف قرآن، موجودی است با شعور و اراده که به اقتضای طبیعتش از حواس بشر پوشیده است و در شرایط عادی، قابل درک حسی نیست. او مانند انسان، مکلف است و هدف از خلقت او، همانند انسان، عبادت و بندگی خدا است. او در آخرت برانگیخته می‌شود و می‌تواند مطیع یا عاصی، مؤمن یا مشرک و… باشد. بسیاری از ویژگی‌ها و موضوعات مرتبط با جن از جمله بختک و همزاد، ساخته باورهای عامیانه و بدون دلیل است. برخی محققان، جنّ در اعتقادات ایرانی را برگرفته از فرهنگ اسلامی و عربی دانسته‌اند و برخی دیگر احتمال می‌دهند باورهای خرافی مربوط به جنّ در میان ایرانیان، بازتاب موجوداتی در اعتقاد ایرانیانِ قبل از اسلام است که بعداً به جنّ تغییر نام داده‌اند و با اعتقادات عرب‌ها درباره جنّ، که پس از اسلام به ایران وارد گردیده، آمیخته شده‌اند.[۱][۲] تازه مسلمانانی که میراث‌بَرِ انبوهی از باورهای عمیق دربارۀ موجودات وهمی همچون غول بودند، با مواجهه با مفهوم جن در قرآن، خود برسازندۀ انبوهی باورها دربارۀ جن شدند.[۳ پانوشت: ۱_رجوع کنید به دین و اخلاق، ج ۱، ص۶۷۰ ۲_ نور ملکوت قرآن، ج ۲ ص۳۲۲-۳۲۱ ۳_ دایرة المعارف بزرگ اسلامی، ج۱۷، مدخل جن در فرهنگ عامیانه @Quranahlebayt