eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
760 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عمارت علم 🔹 معماری به وسیله ایمان است و اگر كسی عالم بود ولی مؤمن نبود، خانه علمش ویران می ‌شود. 🔹 لغزش و لرزش عالم مثل شكست کشتی است، كشتی اول خودش غرق می‌ شود بعد سرنشینان خود را غرق می ‌كند: «زِلَّةُ الْعالِمِ كَانْكِسارِ السَّفينَةِ تَغْرَقُ وَ يَغْرَقُ مَعَها خَلْقٌ». ما به جای اینكه یك كشتی شكسته باشیم چرا نباشیم و به جای اینكه مهماندار بسیاری از مردم باشیم و افراد زیادی را در خانه [علم] خود پذیرایی كنیم، چرا زیر آوار خانه خود هلاک شویم؟! 🔹 یك عالم این قدرت را دارد كه خانه ‌اش را معماری كند و عد‌ه‌ زیادی در خانه علم او وارد بشوند و شاگرد نوح باشد و به خدا عرض كند: ﴿لِمَنْ دَخَلَ بَیتِی مُؤْمِنًا﴾. این علم یك خانه‌ است، اگر معمور بشود بیتی است معمور و اگر مخروب بشود، اول خود صاحبخانه را هلاك می‌ کند؛ لذا وجود مبارك امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: «بالایمان یعمَرُ العلم»؛ با ایمان، كاخ علم تعمیر می ‌شود. همان طوری كه مسجد را مؤمن آباد می‌ كند: ﴿إِنَّمَا یعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ﴾، علم و دانش و فرهنگ را هم مردان با ایمان آباد می ‌كنند. 📚 سخنرانی موضوعی انسان و دین @Quranahlebayt
:: امیرالمؤمنین علی عليه السلام: 🍁🍁 از سرما در آغازش بپرهيزيد و در پايانش استقبال كنيد؛ چون سرما با بدن همان كارى را مى‌ كند كه با درختان مى‌كند، در آغازش مى‌سوزانَد و در پايانش شاخ و برگ مى‌ رويانَد. آغاز فصل سرما، فصل پاییز و پایان آن، فصل بهار است.با توجه به روایت امیرالمومنین (ع) توجه به این سه نکته ضروری است: ۱- پوشاندن بدن از هوای پاییزی به خصوص سر و سینه ۲- استفاده از لباس هایی از جنس پشم که باعث حفظ حرارت بدن شده و از ورود هوای سرد جلوگیری میکند. ۳- پرهیز از شستشوی بدن با آب سرد. 📚 ، حکمت ۱۲۸ ::@Quranahlebayt
قسمت اول: جن، بنابر متون دین اسلام، موجودی اسرارآمیز است که مانند انسان دارای شعور، اختیار و تکلیف است. بنابر برخی آیات و روایات، جن، آفریده شده از آتش و یا آمیخته‌ای از آتش است. قرآن در ۲۲ آیه از جن یاد می‌کند و هفتاد و دومین سوره آن نیز جن نام دارد. جن در عرف قرآن، موجودی است با شعور و اراده که به اقتضای طبیعتش از حواس بشر پوشیده است و در شرایط عادی، قابل درک حسی نیست. او مانند انسان، مکلف است و هدف از خلقت او، همانند انسان، عبادت و بندگی خدا است. او در آخرت برانگیخته می‌شود و می‌تواند مطیع یا عاصی، مؤمن یا مشرک و… باشد. بسیاری از ویژگی‌ها و موضوعات مرتبط با جن از جمله بختک و همزاد، ساخته باورهای عامیانه و بدون دلیل است. برخی محققان، جنّ در اعتقادات ایرانی را برگرفته از فرهنگ اسلامی و عربی دانسته‌اند و برخی دیگر احتمال می‌دهند باورهای خرافی مربوط به جنّ در میان ایرانیان، بازتاب موجوداتی در اعتقاد ایرانیانِ قبل از اسلام است که بعداً به جنّ تغییر نام داده‌اند و با اعتقادات عرب‌ها درباره جنّ، که پس از اسلام به ایران وارد گردیده، آمیخته شده‌اند.[۱][۲] تازه مسلمانانی که میراث‌بَرِ انبوهی از باورهای عمیق دربارۀ موجودات وهمی همچون غول بودند، با مواجهه با مفهوم جن در قرآن، خود برسازندۀ انبوهی باورها دربارۀ جن شدند.[۳ پانوشت: ۱_رجوع کنید به دین و اخلاق، ج ۱، ص۶۷۰ ۲_ نور ملکوت قرآن، ج ۲ ص۳۲۲-۳۲۱ ۳_ دایرة المعارف بزرگ اسلامی، ج۱۷، مدخل جن در فرهنگ عامیانه @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹امیرمؤمنان علی علیه‌السلام : اِعْقِلُوا اَلْخَبَرَ إِذَا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعَايَةٍ لاَ عَقْلَ رِوَايَةٍ فَإِنَّ رُوَاةَ اَلْعِلْمِ كَثِيرٌ وَ رُعَاتَهُ قَلِيلٌ 🍂 حدیثی را كه مى‌شنويد پيرامون آن تفكر ك نيد، تفكر براى عمل، نه تفكر براى نقل کردن زيرا گویندگان علم بسيار و عمل كنندگان به آن كم است. @Quranahlebayt
📌 نگران فردا 🔸 مرحوم دولابی : اگر غلامی پس از سالها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد که برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم. 🔹 حدیث روز @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسیده است بــه دادِ دلِ گـدا کـرمت  چقدر دستِ پُر است این  گدای با کرمت بودنِ بنده، مرا چه کرد همیشه  داشت  هوای  دلِ  مرا  کرمت اَزل اِلیَ الابد این ماجرای نوکرهاست نیاز داشتن از ما وَ از شما کرمت یکی دو مرتبه هم که نبوده  گرفته راهِ مرا نیز بارها کرمت تمام ارض و سماوات زیر دِینِ توأند که ابتدا کرمت هست و انتها  کرمت محیطِ عشق تماماً احاطه کرده ی توست حیات داده هر آنچه که هست را کرمت میانِ روضه کشاندی مرا بَها بدهی بهانه داد به دستِ خدای ما کرمت خدای گریه کُنانِ حسین را عشق است گذاشت کرب و بلا را جدا بَرا کرمت برای اینکه زیارت کنیم او را  هم بس است یک ، حرم، خدا، كرمت مسیر، "سِيرِ الیَ النور"  تا الیٰ حرمت پياده، "سِيرِ اِلىَ الله "  تا الىٰ كرمت حساب كن وَ ببين چند مرتبه شده كه مى آورد همه  را  سمتِ كـربلا كرمت همیشه برگِ براتِ حرم رسیده به ما  همیشه دستِ پُر است این گدای با کرمت : روزگاریست به رویای حرم دل بستم چقدر صحن تو زیباست مرا هم دریاب دست من نیست که این بیت شده ورد لبم حَرَمَـت قبلـه ی دلـهاست مـرا هم دریاب سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا