eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
727 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 نشانه احمق امام سجاد(ع): احمق اگر کارى دست بزند، آن را خراب مى کند،اگر رازى به وى سپرده شود افشا می نماید،نه دانش خودش او را بى نیاز می کند و نه از دانش دیگران بهره مند می گردد،اندرزگوى خود را اطاعت نمى کند و رفیق خود را راحت نمی گذارد. مادرش مرگ او را دوست دارد تا در عزایش گریه کند و زنش آرزوى جدایى وى را در سر مى پرورد 📚 امالی شیخ طوسی/ج2/ص226 🔹 حدیث روز @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
SAMERI-23.mp3
2.9M
داستان قسمت 3⃣2⃣ بر اساس روایات قرآن با روایتگری زیبای اینجا برائت جایز نیست ━━━━◈❖🔹🔆🔹❖◈━━━‌ «» «» @Quranahlebayt
❌مستحبات رو باکسالت‌انجام نده❌ 🔸هنگامی که حال عبادات مستحبی را ندارید انجام ندهید و به واجبات اکتفاء کنید ، انجام دادن مستحبات بدون نشاط حتی خطرناک نیز می‌باشد و باعث از حقیقت می‌گردد . 👤استاد ره @Quranahlebayt
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸دستور قرآن برای بعد از پیروزی: !🔸 ▫️ قرآن می‌گوید: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ * وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا * فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ...». وقتی نصر و فتح، پشت سر هم آمد و دیدی که مردم فوج فوج در دین خدا وارد می‌شوند، «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا»، تسبیح کن، حمد خدا کن، استغفار کن. ▫️ پیروزی چه تناسبی دارد با استغفار؟ یعنی خدا نکند این امت فکر کنند که بازو و توان آنها بود که پیروزی آورد؛ حول و قوۀ آنها بود، فکر و برنامه‌ریزی آنها بود. نه! باید بگویند: «استغفر الله ربی و اتوب الیه». باید بگویند که همۀ اینها بود: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ». ▫️ امام هم وقتی رزمندگان ما در عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین پیروزی‌هایی بدست آوردند فرمود: «مبادا پیدا کنید که این غرور، مایۀ می‌شود». خداوند به بنی‌اسرائیل می‌گوید: «به اینکه فرزند پیغمبرید و از بین شما پیغمبران زیادی آمده‌اند تفاخر نکنید. و می‌بینید که یهود به خاطر این تفاخر، با اینکه فرزندان انبیاء هستند، خداوند شدند. فرمود: «ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَب»: «ذلت و مسکنت بر آنها بارید و به غضب خدا مبتلا شدند؛ چون نعمت‌هایی که من به آنها داده بودم را به حساب خوبی خودشان گذاشتند نه به حساب لطف من. ▫️ یاد کنیم نعمت‌های خدا را. قبلاً کجا بودیم و الآن کجا هستیم؟ ما در سابق دوست شماره یک اسرائیل بودیم؛ اما الآن ... @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ☝️پروردگارم مرا به هفت چیز امر فرمود: 1⃣ در نهان و آشکار اخلاص ورزم؛ 2⃣ کسی را که به من ستم کرد، عفو کنم؛ 3⃣ به کسی که مرا محروم کرد، بخشش نمایم؛ 4⃣ با هر که از من قطع رابطه کرد، رابطه بر قرار کنم؛ 5⃣ سکوتم برای اندیشیدن باشد؛ 6⃣ نگاهم برای پند دادن باشد؛ 7⃣ و همچنين نگاهم برای عبرت گرفتن باشد. 📒سنن النّبی، علّامه طباطبایی، ص ۵۱ @Quranahlebayt
قبل از بارش باران، تند بادی بر می‌خیزد و گرد و غبار زیادی برپا می‌کند و همۀ خس و خاشاک‌ها و آشغال‌ها را از روی زمین جارو می‌کند. اما اگر کمی صبر کنیم باد آرام می‌گیرد و باران می‌بارد و سپس ابرها کنار می‌رود و هوا لطیف و آفتابی می‌شود. آشوب.ها و نابسامانی‌هایی که در روزگار ما در سراسر جهان پدیدار شده است نزدیک شدن هوای لطیف و آسمان صاف و آفتابی ظهور را بشارت می‌دهد. @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
💠آیت الله ناصری (ره): آیت الله کشمیری بارها مشكلات مادّى و به ويژه مشكلات معنوى خود را با استعانت از اين نام مقدّس و ذکر «يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِيْ، یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی» بر طرف كرده بود و بنده نيز خود بارها اثر اين نام مبارك را براى رفع مشكلات، به چشم ديده‌ام. 📚نشريه خُلُق ،١۷ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏝خودم را و روزم را و عزیزانم را هر صبح به دستان مهربان شما می‌سپارم و ایمان دارم که شما همچون کشتی نجات، ما را از غرقاب اضطراب‌ها می‌رهانید و به ساحل سبز و روشن امید می‌رسانید... من هر صبح دلم را با یاد شما پیوند می‌زنم و در آسمان آبی مهر شما تا اوج پر می‌کشم... چه غم دارم وقتی شما را دارم....🏝 ⚘وَ اجْعَلْ دَائِرَةَ السَّوْءِ عَلَى مَنْ أَرَادَ بِهِ سُوءاً وَ اقْطَعْ عَنْهُ مَادَّتَهُمْ وَ أَرْعِبْ لَهُ قُلُوبَهُمْ و حوادث بد را بر بدخواهانش مقرر گردان و از وجود مباركش ماده و ريشه فساد انها را نابود ساز و دلهايشان را از او ترسان و هراسان⚘ 📚مفاتیح الجنان،دعای عصر غیبت . ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آخرش این خاک، ایوانش طلایی میشود گنبد و گلدسته های با صفایی میشود این حرم با چهار گنبد میشود هر کسی اینجا بیاید میشود اینجا چه قیامت میکند واقعا اینجا عجب دارالشفایی میشود نقشه ی این صحن را باید که از گرفت نقشه را مادر دهد بَه چه بنایی میشود و ، دارد دل هوایی میشود حتم دارم ساخت و ساز حرمهای از همان لحظه که آقا تو میایی میشود میرسد روزی که با دستان پر مهر شما از رواق و صحن اینجا رونمایی میشود آخرش من مطمئنم این گره وا میشود این حرم زیباترین تصویر دنیا میشود : 💔 دست ما باز بلند است به گدایی سرِصبح بسته ام رشته ی دل را به نخِ شالِ سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
دو شنبه: يا قاضيَ الحاجات (100مرتبه) بِسمِ الله الرَّحمَن الرَّحِیم وَأَنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ در راه خدا انفاق كنيد و خويشتن را به دست خويش به هلاكت ميندازيد و نيكى كنيد كه خدا نيكوكاران را دوست دارد. (۱۹۵ البقره) صَبَاح الخَیر وَالنُّور وَالعَاقِبَه لِلمُتَّقِین قَالَ. الامَام الحَسن عَلیه السَّلام مَن عَدَّدَ نِعَمَهُ مَحَقَ كَرَمَهُ هر كه احسانهاى خود را بر شمرد، بخشندگى خويش را از بين برده است (بحار الأنوار : ۷۸ ، ۱۱۳ ،۷) دعاءخیردرحق خواهران وبرادران ایمانی رافراموش نفرمایید @Quranahlebayt
بسم الله الرحمن الرحیم اللهُ يُنَجِّيكُمْ مِنْهَا وَمِنْ كُلِّ كَرْبٍ خدا شما را از آن سختی ها و از هر اندوهی نجات می دهد 🌸 سوره انعام ، آیه ۶۴ @Quranahlebayt
توجه و برکت خداوند شامل حال شما 🌹 @Quranahlebayt آیه ۷ سوره # حمد ( صفحه۱) صِرَط الَّذِينَ أَنْعَمْت عَلَيْهِمْ غَيرِ الْمَغْضوبِ عَلَيْهِمْ وَ لا الضالِّينَ  راه آنها كه بر آنان نعمت دادى نه آنها كه بر ايشان غضب كردى و نه گمراهان ! 🟣تقسیم انسانها به سه دستهٔ ؛ ثابت قدمان بر هدایت و مغضوبین درگاه خدا و گمراهان، از طبقه بندیهاى مردم در این سوره است و مراد از «نعمت» در «انعمت علیهم» به قرینه فرازهاى قبل و بعد، نعمت 👈🏻هدایت است. 🔵معلوم است كه منظور از گروه اول مؤمنان واقعى هستند كه از نعمت هدايت الهى برخوردارند و آنها طبق آیه۶۹ سوره نساء، پيامبران و صديقين و شهداء و صالحين هستند:👈🏻«وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا » بنابراين ما در سوره حمد در شبانه روز پى در پى از خدا مى  خواهیم که در خط این ۴ گروه؛ انبياء -صديقين - شهدا - و صالحين قرار گیریم. انسانهائى كه راه عبوديت را طى کرده اند و مشمول رحمت ‏خاصه پروردگار هستند و انعام بعد از انعام على الدوام شامل حالشان مى‏ گردد. اين دسته همان مقربان درگاه الهى مى‏ باشند كه در درجه اول انبياء و اوليا و سپس افراد كامل انسانها هستند. و انسان بايد هميشه آنها را جلوى راه قرار دهد و بدنبال آنان قدم بردارد و راه آنان را از خداوند طلب ‏كند. 🟣و اما گروه دوم كه همان غضب شدگانند، كسانى هستند كه كارهايى انجام داده اند كه خدا را به غضب آورده اند و آنها طبق بعضى از آيات قرآنى مشركان و منافقان (آیه۶فتح)و يهود (۶۱ بقره)و كسانى هستند كه مؤمنى را به ناحق و از روى عمد بكشند (۹۳ نساء)كه اين مصداق اخير مى تواند از مسلمانها هم باشد منتهى مسلمان فاسقى كه با قتل عمد غضب خدا را سبب شده است. اينها در حقيقت انسانهائى هستند كه بجاى اين كه راه انسانيت را طى كنند، به راههاى حيوانى مى‏ روند، انسانيت‏شان مسخ گرديده و بجاى آن كه پيش بروند عقب گرد مى‏ كنند. 🔵در اين ميان گروه سومى هستندکه راه معين و مشخصى در پيش ندارند، متحير و سرگردانند، هر لحظه راهى را پيش گرفته و بجائى نمى‏ رسند. قرآن از اين‏ها به «الضالين‏» ياد مى‏ كند 🟣از موارد استعمال دو كلمه ضالین و مغضوب علیم در قرآن مجيد چنين استفاده مى شود كه «مغضوب عليهم » مرحله اى سختتر و بدتر از «ضالين» است ، و به تعبير ديگر ضالين گمراهان عادى هستند، و مغضوب عليهم ، گمراهان لجوج و يا منافق. و به همين دليل، غضب و لعن خداوند در مورد آنها ذكر شده . در (آيه ۱۰۶ سوره نحل) و (آيه ۶ سوره فتح) 🔵جمعى از مفسران نیز عقيده دارند كه مراد از «ضالين» منحرفين نصارى و منظور از «مغضوب عليهم » منحرفان يهودند. اين احتمال نيز وجود دارد كه «ضالين» به گمراهانى اشاره مى كند كه اصرارى بر گمراه ساختن ديگران ندارند در حالى كه «مغضوب عليهم» كسانى هستند كه هم گمراهند و هم گمراه گر، و با تمام قوا مى كوشند ديگران را همرنگ خود سازند! @Quranahlebayt 🌸🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹توضیح آیت‌الله مکارم شیرازی دامت‌برکاته: البته اين مربوط به جايى است كه گوشت انسان از اموال حرام روييده باشد و تعبير به «حَتَّى تُلْصِقَ الْجِلْدَ بِالْعَظْمِ; تا پوستت به استخوانت بچسبد» نوعى تأكيد و مبالغه است. حداقل چنين شخصى كه در عيش و نوش و اموال حرام فربه شده به وسيله گرفتن روزه هاى مستحب لاغر شود و بخش قابل توجهى از آن گوشت ها را از طريق روزه و رياضت آب كند. قابل توجه اين كه اين دو مرحله يكى ناظر به جنبه هاى جسمى است و ديگرى ناظر به جنبه هاى روحى (هر چند هر دو از طريق جسم انجام مى شود); جسم را با رياضت لاغر مى كند و روح را با چشيدن زحمت طاعت، همان گونه كه در حال معصيت جسمش را با اموال حرام چاق و فربه كرد و روحش را با گناهانى مانند شنيدن انواع موسيقى ها و كارهاى حرام ديگرى كه از طريق جسم به روح منتقل مى شود. در پايان مى فرمايد: «پس از انجام اين مراحل مى گويى: استغفر الله»; (فَعِنْدَ ذلِكَ تَقُولُ: «أَسْتَغْفِرُ اللّهَ»). 📖شرح نهج‌البلاغه 👈در گرفتن روزه مستحبی، رعایت اعتدال و میانه‌روی در نظر گرفته شود و به نحوی انجام شود که انسان از آن لذت ببرد زیرا افراط در هر چیزی موجبات زدگی انسان می‌گردد. @Quranahlebayt
🔴پیچیدگی تدبیر ایران، دردناک‌تر از اصابت موشک 🔹جمهوری اسلامی ایران می توانست: 🔻به جای ۴۰۰ صد موشک و پهپاد، ۴۰۰۰ فروند موشک و پهپاد شلیک کند؛ 🔻به جای تسلیحات متوسط، از موشک‌ها و پهپادهای فوق‌مدرن استفاده کند؛ 🔻به‌جای چند ساعت عملیات، ظرف چند دقیقه ضربه بزند؛ 🔻به‌جای خبر دادن و همه را حساس کردن، غفلتا و دفعتا بزند؛ 🔻به‌جای پایگاه‌های مهم نظامی اسرائیل، تل آویو و حیفا و دیمونا را در هم بکوبد؛ 🔻و به جای این‌که از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک کند، عملیات را به متحدانش بسپارد. 🔹اما ایران، غریب ترین، نامتعارف‌ترین، پیچیده‌ترین، دشوارترین، و در عین حال تاثیرگذارترین کار را با حداقل توانمندی‌هایش انجام داد. 🔹ایران می توانست مُشت خود را در همین ضربه اول باز کند و فقط برای یک بار، درد را به اسرائیل بچشاند. اما این ضربه هر قدر عمیق، تمام می شد و دشمن به آسودگی پس از دریافت ضربه می‌رسید 🔹ایران، مُشت خود را باز نکرد و دشمن را در هراس و خماری عمیق فرو برد. دشمن هم درد کشید، تحقیر شد و هیبتش فرو ریخت، و هم نمی‌داند نیش و نشتری که نوک آن بر پیکرش نشست، تا کجا و چقدر می‌تواند عمق پیدا بکند. 🔹شمشیر هیبت و هراس افکنی ایران، همچنان بالای سر اسرائیل خواهد ماند و این، کُشنده‌تر است. این ابهام راهبردی در حالی است که تازه، دست ایران برای زدن ضربات مستقیم باز شده است. 🔹اینها که گفته شد، شاید تحلیلی ابتدایی و ناقص، از بیانات امروز رهبر انقلاب، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح است: 🔻"به‌لطف خداوند نیروهای مسلح در قضایای اخیر، چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند. 🔻دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است. 🔻موضوعِ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده -که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده- موضوع دست دوم و فرعی است؛ 🔻موضوع اصلی، ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است. 🔻حوادث گوناگون، با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاوردها افزوده شود و این کاری است که نیروهای مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند". @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥شرح روایت امیرالمومنین صلوات الله علیه سُـرورُ المُؤمنِ بطاعَهِ رَبّـهِ وَ حُزنهُ عَلی ذَنبِـهِ 💌غرر و دُرر ج۱ ص ۵۱۶ ما شاد و خوشحال می شویم که فلان کار، فلان معامله و امثال اینها درست شد و محزون می شویم که فلان مساله و آن خرید درست نشد؛ اینها مال مؤمـن نیست، یعنی وصف مومن نیست. اگر مومـن واقعی باشد، سرور و شادیش فقـط به این است که پروردگارش را اطــاعت کرده است و خوشحال می شود، اگر به گناه مبتلا شد، محزون می شود. این طاعتی که ما می کنیم و می گوییم، سبحــان الله، یعنی اینها مناسب حــق نیست، درنتیجــه عجب به سراغ انسان نمی آید؛ اینـــکه در تسبیــح خـدای متعــال می گوییـم سبحــــان الله، یعنی از این طـاعت من، خدا منــزه است؛ از همه چـیز منـزه است. خدا این عالـم و آسمـان و زمین را خلــق کرده که حتی یک برگ کوچک هم حساب دارد، آنوقت این چیـزها چگونه مناسبش خواهد بود… الحمــد لله یعنی حمد مخصوص خداست، هر چه خوب است خدا خواسته خوب شود، پس مــال خداست؛ خـدا بنا باشد کسی را به جــوار خودش راه بدهد، این نه بـرای این است که عملش منـاسب بوده، بلکه به فضــلش این کار را می کند. 🗂آیت الله شیخ محمد شجاعی (ره) @Quranahlebayt
ویژگی های نفاق و منافقین 🎙آیت الله مجتبی (ره) 📖 توجّه! حالتی که نفاق نیست ✍️این حالت، عدم تطابق گفتار و کردار است که در آیات و روایات بسیاری آمده است که یکی از بارزترین نشانه‎های نفاق این است که شخصی گفتارش با کردارش ناهماهنگ باشد. به عنوان تذکّر بگویم که عدم هماهنگی گفتار با کردار دو تصویر دارد: اوّل، گفتارش بد است، امّا کردارش خوب است. توجّه کنید چنین فردی را منافق نمی‌گوییم؛ یک وقت اشتباه نشود. به گفتار بد و کردار خوب منافق نمی‌گوییم و مُرادمان این تصویر نیست. او باید برود و گفتارش را اصلاح کند. آنچه در باب نفاق مطرح است، تصویر دوّمی است که گفتارش خوب و کردارش بد باشد. این عکس آن عمل است. علی(ع) می‌فرماید:«الْمُنَافِقُ قَوْلُهُ جَمِيلٌ وَ فِعْلُهُ الدَّاءُ الدَّخِيلُ»1️⃣؛ عملش یک بیماری مُسری است و کارهایش این‌گونه است: خوب حرف می‎زند. در خطبۀ نهج‌البلاغه می‌رسیم که او معمولاً حرف‌های خوبی می‌زند، امّا به کارش که نگاه کنی، می‎بینی این‌گونه نیست و از نظر عملی عملش خلاف است. التزام عملی ندارد به آنچه که می‎گوید. 1️⃣غرر الحكم و درر الكلم، ص 84 @Quranahlebayt
❤ سـاعت عاشقی ❤ ساعت هشت به وقت امام هشتم صلوات خاصه امام رضا علیه السلام اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روی زمین است و هر که زیر خاک، رحمت بسیار و تمام با برکت و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی. التماس دعا🙏 @Quranahlebayt
♨️ 🔸 ۳۱۳ نفر میباشند و اینها همانهایی هستند که حضرت علی و امام صادق علیهما السلام درباره آنها فرمودند: «آنان پرچمداران او هستند»(۱) 🔺هرکدام از این اشخاص نقش مهمی در فتح کشورها و فرماندهی لشکرها به عهده دارند. 🔸، مؤمنان و صالحانی هستند که به امام زمان در مکه ملحق می شوند و تحت پرچم ایشان با دشمنان خدا و رسولش میجنگند. 🔺امام صادق علیه‌السلام در فضیلت خواندن دعای عهد میفرمایند: «هرکس ۴۰ روز با این دعا خداوند را بخواند از انصار قائم ما خواهد بود و چنانچه بمیرد خداوند تبارک و تعالی او را از قبر خارج خواهد نمود»(۲) 👌برای عاقبت به خیر شدن، یا باید جزء اصحاب امام زمان باشی یا یک از هزاران یار و انصارش. ظهور نزدیک است و امام درحال یارگیری. 📌یک "" برای حسرت تمام تاریخ شیعه کافیست. 📚۱.غیبت نعمانی، باب۲۰، ح۳ ۲.بحارالانوار، ج۵۳، ص۹۵ ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt
❇️مراقب باشيم در محاصره رفتارهای بدمان، دفن نشويم 🔹و لقد استهزيء برسلٍ من قبلك فحاق بالذين سخروا منهم ما كانوا به يستهزؤن حاق يعني احاط هر معصيت و استهزائي كه اينها مي‌كنند اين گناه محيط به اينهاست عمل انسان كه انسان را رها نمي‌كند اين‌چنين نيست كه انسان يك معصيتي بكند بگويد گذشت عمل او حيّ است و او را رها نمي‌كند و اگر اين معاصي زياد شد يك كمربندي دور او مي‌كشند كه به خطيئته ديگر راه فرار نيست و اگر گناه زياد نباشد يك راه باز است براي توبه و بازگشت اما اگر زياد باشد احاطت به خطيئته مي‌شود اصحاب النار هم فيها خالدون 🔹 براي كفار تعبيري كه قرآن كريم دارد هم احاطه است هم حاق يَحيقُ گاهي ماضي گاهي مضارع كه معني احاطه است حاق يعني أحاط يحيق يعني يحيط ولايحيق المكر السييء الا باهله يعني لايحيط حاق بهم يعني احاط بهم ما كانوا به يستهزئون اين استهزاء كمربندوار به اينها كرده نمي‌توانند بيرون بروند يعني اين معصيت اينها را دفن كرده وسط,گناه اينها را احاطه كرده و اصولا ً گناه از انسان جدا نيست يك, و مي‌كوشد حلقه محاصره را تنگتر كند و انسان را در وسط گرفتار كند فرمود وحاق بهم يعني احاط بهم ماكانوا به يستهزؤن و گرفتار آن سيئات شدند. 📚آيت اله جوادي املي @Quranahlebayt