.°•~🕊
هَرگِز بھ ڪَس و ناڪَــسے اٌرباب نَگفٺـیم
زیرا فَقَط این لَفظ سِزاوارِ حُسین اَسٺ
🕌🚩🌴🕌🚩
✨#سلام هر روز ما ، به نیابت از امام زمان عجل الله به محضر اباعبدالله الحسین علیه السلام✨
● اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ
وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ●
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـ⚘
🕌🚩🌴🕌🚩
@Quranahlebayt
.#امام_زمانم🌱
ز همه
دست کشیدم که تو
باشی همهام
با تو بودن
ز همه دست کشیدن
دارد ❣
✨السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ
فِی أَرْضِهِ ..✨
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
@Quranahlebayt
34.Saba.18-20.mp3
2.79M
🔹سوره سبا سوره ۳۴ قرآن کریم
#تفسیر_صوتی_قرآن
استاد قرائتی
تفسیرنور
⚘تفسیر آیات ۲۰ _ ۱۸ سوره سبا⚘
الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#امام_زمان
@Quranahlebayt
قال الرضا علیه السلام:
سِتّ مِنَ المُرُوءَهِ... ثَلَاث مِنهَا فِی السَّفَرِ :.. فَبَذلُ الزَّادِ وَ حُسنُ الخُلُقِ وَ المِزَاحُ فِی غَیرِالمَعَاصِی.
امام رضا(علیهالسلام):
شش خصلت نشانه جوانمردی وبزرگواری است:... و سه تای آن درسفرمی باشد:
🔹زاد و توشه (طعام سفر)خود را دراختیار همراهان قراردادن؛
🔹 اخلاق و رفتار خوش داشتن؛
🔹 شوخی بدون گناه کردن.
الخصال، ج۱،ص۳۲۴
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
@Quranahlebayt
هنگام اذان به افق تهران
اللهم عجّل لولیک الفرج
«إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما»
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین
با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع)
کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام
@Quranahlebayt
.#شرح_مختصر_زیارت_آل_یاسین
جلسه 4⃣1⃣
«السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَ تَقْنُتُ»
سلام بر شما آن هنگام که در نماز و نیایش و قنوت هستید!🤲
🌴🌴🌺🌺 در فراز های قبلی زیارت آل یاسین، به دو حالت از حالات عبادی امام مهدی علیه السلام چه در « قعود و قیام» ، و چه آن هنگام که به «قرائت و تبیین » کتاب خدا و معارف الهی مشغول هستند ،اشاره گردید.
در این فراز خدمت آقا و مولایمان آن هنگام که در حال اقامه ی نماز و دست به دعا برداشتن در قنوت هستند، سلام و عرض ارادت می نماییم!
«السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَ تَقْنُتُ»
سلام بر شما آن هنگام که نماز می خوانید و قنوت می گیرید.
« صلاة » در اصل به معنای دعا و تسبیح است، اما چون همیشه این واژه همراه با اقامه نماز در ذهن و قلب آمده ، معمولا به نماز ،« صلاة » گفته می شود .
متخصصین معصوم [علیهم السلام] در زمان خود و معصوم عصر ما، امام مهدی [علیه السلام ]به دو شکل معارف قرآن📗 و دین خدا را شرح و تبیین میکنند.
۱-] 👈 با گفتار 🌺
۲-]👈 باعملکرد🌺
هر چند که زبان و گفتار، خود ابزار بسیار مهم انتقال معارف و زیباییهای دین است ،اما عمل و عملکرد به مراتب اثرشان بیشتر و ماندگار تر و موثرتر است و در واقع عمل، تبلور و تجلی گفتار است.
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
به عمل کار بر آید، به سخندانی نیست
از این روست که حالات عملی و عبادی امام [علیه السلام ]در زیارت آل یاسین در ۱۴ ویژگی ایشان به زیبایی به تصویر در می آیند که الگو و سرمشق و سبک زندگی دوستداران حجت خدا [علیه السلام ] باشند.
نماز مهمترین عمل عبادی مومن است. همان عملی که در قیامت معیار پذیرش سایر اعمال انسان هاست.
همان عملی که اولین و آخرین سفارش انبیاء و اوصیای الهی بوده است.
مولایمان امام مهدی [علیه السلام] مصداق همان آیه از قرآن هستند که میفرماید: آنها کسانی هستند که نماز ها را پیوسته به جا می آورند و پیوسته در نمازند.
یعنی امام در محضر پروردگار دائم الحضورند.
🍃🌸🍃🌸🍃
خوشا آنانکه الله یارشان بی
بحمد و قل هو الله کارشان بی
خوشا آنان که دایم در نمازند
بهشت جاودان بازارشان بی
🍃🌸🍃🌸🍃
قنوت هم به تمام معنا، تجلی رأفت و محبت امام زمان علیه السلام است؛ چرا که همواره در حال دعای برای بشریت و هدایت آنها هستند..🤲☘🤲
سلام به مولایمان آن هنگام که دستهای مبارک و پدرانه را به نشانه ی دعا به سوی آسمان بر می دارند و اینگونه می فرمایند:
«اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ »🤲
«ان شاءالله آن هنگام که امام زمان [علیه السلام] دست به دعا بر می دارند، همه ی ما شیعیان و دوست داران ایشان ، از خاطر مبارکشان به نیکی عبور کنیم و خداوند اجابت کننده دعای ایشان در حق همه ی ما باشد .🤲
انشاءالله ادامه مباحث در جلسه آینده
🍃🌸
🌹#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
@Quranahlebayt
دستور خواندن نماز امام زمان درمنزل.mp3
769.5K
⁉️دستور خواندن نماز امام زمان عجل آلله در منزل :
🎙#ابراهیم_افشاری
@Quranahlebayt
چگونه #رحمت_خدا، برپايي #قيامت و #حساب و كتاب را ايجاب ميكند؟
قُل لِّمَن مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ قُل لِّلَّهِ كَتَبَ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَا رَيْبَ فِيهِ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ (انعام:12)
ـ [از آنها] بپرس: آنچه در آسمانها و زمين است از آنِ كيست؟ [با سكوت يا بديهي بودن پاسخ آنان] بگو: خداي يكتا، [همان كه] رحمت را بر خود مقرّر داشته است [كه] مسلماً شما را به روز رستاخيزي كه ترديدي در آن نيست جمع ميكند. [اما] كساني كه نفس خود را [با انكار آخرت و اقبال به دنيا] به زيان دچار ساختهاند، ايمان نميآورند. __
❇ جملة «كَتَبَ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَهَ» ذاتي بودن رحمت خدا را تصريح ميكند و عذاب حالتي عارضي و محصول عمل خود انسان است، همچنانكه تأسيس مدرسه و برنامه و هدف آن آموزش و پرورش محصلين است (رحمت)، در حالي كه رفوزگي، هرچند به حكم مدرسه صادر ميشود، عارضي و نتيجة عمل شخص است.
در اين آيه نشانه رحمت خدا را جمع كردن انسانها در قيامت و بهرهمند كردنشان از محصول تلاشهاي دنيایي آنهاست. به راستي اگر در مدارس و مؤسسات آموزشي دنيا، پس از پايان دوره، همه تلاشها ناديده گرفته ميشد و محصولي در مزرعه عمر درو نميشد، چقدر پوچ و عبث بود، آيا در پسِ «زحمت» نبايد «رحمت» باشد؟
👈- در قرآن 8 بار جملة «خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ» (خودشان را باختند- به خودشان خسارت وارد كردند) آمده است. آدمي گاهي سودي نميبرد و #ضرر ميكند، گاهي اصل سرماية خود را ميبازد كه مصيبت است، با اين حال ممكن است بار ديگر با كار و تلاش آن را جبران كند،
واي به وقتي كه سرماية عمر كه دوباره برنميگردد را در قمار زندگي ببازد.
اين است خود را باختن و بزرگترين خسارت را به خود وارد كردن!
💫تفسير بازرگان
❇همان گونه كه آفريدههاى خدا در دنيا (مثل: باد، باران، روز و شب، گياهان ...) رحمت است، معاد هم رحمت است. «لَيَجْمَعَنَّكُمْ»
📚تفسير نور
❇خدا رحمت را بر خود حتمى كرده و خود را رحمن و رحيم ناميده است، مقتضاى رحمت آنست كه حاجت هر محتاج را رفع كند و سعادت را براى انسانها فراهم آورد، اين مقتضا در صورتى تمام است كه آخرتى باشد و سعادت ابدى نصيب انسانها گردد لذا فرموده: لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلىٰ يَوْمِ اَلْقِيٰامَةِ يعنى مقتضاى وجوب رحمت، بودن آخرت است و گرنه كتابت و حتمى بودن درست نمىشود چون در اين زندگى، رحمت بطور كامل جاى خود را نمىگيرد. على هذا اين دو قسمت در اثبات معاد است اول آنكه همه چيز مال خداست و مىتواند هر جور در آنها تصرف كند، دوم مقتضاى رحمت، بودن قيامت است
📚تفسير احسن الحديث
❇معناى آن اين است كه خداوند نعمت را بر بندگان تمام نموده و آنان را در روز قيامت جمع كرده، پاداش اقوال و اعمالشان را مى دهد، تا اشخاص با ايمان رستگار و ديگران زيانكار گردند، چون رحمت اقتضاى چنين تفضلى را دارد از اين جهت بعد از جمله (كتب على نفسه الرحمة ) چنين نتيجه گرفت
ليجمعنكم الى يوم القيمة لا ريب فيه )
📚تفسير الميزان
@Quranahlebayt