eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
728 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 صلوات خاصه امام هادی عليه السّلام 🤲 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِيِّ الْأَوْصِيَاءِ وَ إِمَامِ الْأَتْقِيَاءِ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ وَ الْحُجَّةِ عَلَى الْخَلائِقِ أَجْمَعِينَ اللَّهُمَّ كَمَا جَعَلْتَهُ نُورا يَسْتَضِي‏ءُ بِهِ الْمُؤْمِنُون 🤲َ فَبَشَّرَ بِالْجَزِيلِ مِنْ ثَوَابِكَ وَ أَنْذَرَ بِالْأَلِيمِ مِنْ عِقَابِكَ وَ حَذَّرَ بَأْسَكَ وَ ذَكَّرَ بِآيَاتِكَ وَ أَحَلَّ حَلالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ بَيَّنَ شَرَائِعَكَ وَ فَرَائِضَكَ وَ حَضَّ عَلَى عِبَادَتِكَ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِكَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِيَتِكَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ. ‏ 🖤 شهادت امام هادی علیه السلام تسلیت باد @Quranahlebayt
🏴سالروز شهادت دهمین پیشوای دین ،حضرت امام علی النقی الهادی (ع) برعموم مسلمین جهان تسلیت باد 🏴 @Quranahlebayt
های_خدا را برخود و دیگران نکنید. در شرایط ، تکلیف ساقط است. 🔸فَكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ إِن كُنتُم بِآيَاتِهِ مُؤْمِنِينَ انعام:118 پس، از آنچه [هنگام ذبح] نام خدا بر آن برده شده است بخورید، اگر [به راستي] به آياتش ايمان داريد. وَمَا لَكُمْ أَلَّا تَأْكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَقَدْ فَصَّلَ لَكُم مَّا حَرَّمَ عَلَيْكُمْ إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَيْهِ انعام:119 شما را چه مي‌شود كه از آنچه نام خدا بر آن برده شده است نمي‌خوريد؟ حال آنكه [خداوند] چيزهايي را كه بر شما حرام شده [پيش از اين] به وضوح برايتان بيان كرده است، مگر آنچه از [خوردن] آن ناچار باشيد، __ 👈- اين آيه تأكيدي است بر توصية آية قبل؛ اما سؤال اين است كه چه كساني از آنچه بر آن برده شده بود نمي‌خوردند و آن را حرام مي‌شمردند!؟ جز مشركين و ظاهراً نو مسلماناني كه همچنان تحت تأثير فرهنگ ريشه‌دار و شرك‌زدة حاكم بودند؟ 👌پاسخ چرايي آن را بايد در مرز ميان نظام و يافت؛ مشركين به «شفاعت» واسطه‌ها در ارتباط با خدا و قرباني كردن دام‌ها پايبند بودند و ارتباط مستقيم با خدا و ذبح قرباني را جز در آستانة بُت‌ها و به ياد و نام و تبرّك آنان مجاز نمي‌شمردند. طبق آية 136 همين سوره ، آنها سهم معيني از محصولات كشاورزي و دام‌ها را وقف آستانة «شركاء» خود مي‌كردند و بديهي است كه در صورت قرباني كردن مستقيم به نام خدا، چيزي براي متوليان و پاسداران نظام شرك باقي نمي‌ماند! 💫تفسیر بازرگان ⭕️از اين آيه چنين برمى‌آيد كه برخى از مسلمانان از خوردن ذبيحه‌اى كه نام خدا برآن برده مى‌شد، خوددارى مى‌كردند؛ زيرا اين شبهه در اذهانشان به‌وجود آمده بود كه چگونه خوردن حيوانى كه انسان با دست خود آن را ذبح مى‌كند و نام خدا را برآن ياد مى‌كند برايش جايز باشد؛ امّا خوردن حيوانى كه خود مرده است برايش جايز نباشد. ازاين‌رو، خدا سخن اين گروه را ردّ مى‌كند 📚تفسیر کاشف ✅۱- هر كس بدون دليل الهی را بر خود كند بايد توبيخ شود. «وَ ما لَكُمْ أَلَّا تَأْكُلُوا ...» (گويا بعضی از مسلمانان تحت تأثير سنّت‌های جاهلی قرار می‌گرفتند و حلال‌هايی را بر خود حرام می‌كردند.) ‌‏↩️- اصل و قانون كلّی در خوردنی‌ها، حلال بودن است و هر چه حرام باشد، خداوند بيان می‌كند. «فَصَّلَ لَكُمْ ما حَرَّمَ» ‌‏↩️ اضطرار، تكليف را ساقط می‌كند. «إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَيْهِ» ‏↩️- تكليف‌های الهی، متناسب با شرايط زمان، مكان و توان انسان است. «إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَيْهِ» ‏↩️ استفاده از خوردنی‌های حرام، در موارد اضطراری جايز است. «إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَيْهِ» 📚تفسیر نور 👈تعبير انتهايى آيه، روشن مى‌كند كه افرادى كه با چون و عرفان و ، از پيش خود به مى‌پردازند، از نگاه قرآن، ، و پيروان آن‌ها گمراهانى بيش به‌شمار نمى‌آيند. 📚تفسیر همگام با وحی @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام هادی (علیه‌السّلام): ۰ نافرمانی والدین، تنگ‌دستی می‌آورد و به ذلّت می‌کشاند. @Quranahlebayt 🖤 شهادت مظلومانه دهمین اختر آسمان امامت و ولایت، مشعل فروزان هدایت، حضرت امام علی نقی (علیه‌السّلام) را به شما تسلیت عرض می‌نماییم. هدیه به روان پاکشان ۳صلوات
روزتون منور به نور خدا🌹 آیه ۸۳ سوره شعراء ( صفحه ۳۷۰) رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ پروردگارا به من دانش عطا كن و مرا به صالحان ملحق فرماى 🔵 در این آیه، ابراهیم علیه السلام از خداوند نخست مقام حُکم مى خواهد، و سپس ملحق شدن به صالحان . حكم و حكمت از يك ريشه است ، و حكمت همانگونه كه راغب در مفردات گفته 👈🏻رسيدن به حق از طريق علم و آگاهى است و شـنـاخت موجودات و افعال نيك .. 🔴 و به تعبير ديگر 👈🏻معرفت ارزشها و معيارهائى كه انسان بـه وسـيـله آن بـتـوانـد، حـق را هـر كـجـا هـسـت بـشـنـاسـد، و بـاطـل را در هـر لبـاس تشخيص دهد، اين همان چيزى است كه بعضى از فلاسفه از آن به عنوان كمال قوه نظريه تعبير كرده اند. 🔵 اين همان حقيقتى است كه لقمان در آیه ۱۲ سوره لقمان از ناحيه خدا دريافت داشته بود: و لقد آتينا لقمان الحكمة و به عنوان 👈🏻خير كثير در آيه۲۶۹ سوره بقره از آن ياد شده است :  و من يؤ ت الحـكمة فقد اوتى خيرا كثيرا 🔴البته به نظر مى رسد كه حكم مفهومى برتر از حكمت داشته بـاشـد، يـعـنى آگاهى توأ م با آمادگى براى اجرا، و به تعبير ديگر قدرت بر داورى صحيح كه خالى از هوا پرستى و خطا باشد. 🔵 بـدون شـك ابـراهـيم (عليه السلام ) هم داراى مقام حكم بود و هم در زمره صالحان پس چرا چنين تقاضائى از خدا مى كند؟ پـاسخ اين است كه نه حكمت داراى حد معينى است و نه صالح بودن ! او تقاضا مى كند روز بـه روز بـه مـراتـب بـالاتـر و والاتـر از عـلم و عمل برسد، حتى به موقعيت يك پيامبر اولواالعزم در اين جنبه ها قانع نيست ! 🔴 بـعـلاوه او مـى دانـد هـمـه ايـنها از ناحيه خدا است و هر لحظه امكان لغزش و سلب اين مواهب وجـود دارد، لذا ادامـه آن را عـلاوه بـر تـكـامـل از خـدا مى طلبد، همانگونه كه ما ، با اينكه انـشـاء الله در صـراط مـسـتقيم ايمان گام بر مى داريم ، همه روز از خدا هدايت به صراط مـسـتـقـيـم را در نـمـازهـايـمـان مـى طـلبـيـم ، و تـقـاضـاى ادامـه ايـن راه و تكامل داريم . 🌸🍃🌸🍃🌸 هر روز شرح آیه ای از یک صفحه @Quranahlebayt
🌼آیت الله سید علی قاضی رحمة الله علیه: ماه‌های رجب و شعبان و رمضان از راه رسید؛ بیدار باش! تا اینکه برای مسافرت خویش[به جهان آخرت] توشه برداری، و این فرصت را از دست مده و غنیمت بشمار! @Quranahlebayt
📌پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: ای فاطمه! هرکس بر تو صلوات بفرستد، خداوند او را می آمرزد ودر هرجای بهشت که باشم، او را به من ملحق می‌سازد 📚 كشف‌الغمة، ج‏۱، ص: ۴۷۲. @Quranahlebayt
🔴 هدایت در دوران غیبت کبری 🔵 امام هادی علیه السلام فرمودند: 🌕 اگر نبودند کساني از علما که بعد از غيبت قائم شما (عجّل اللَّه فرجه الشريف) به او دعوت کنند و بر او دلالت نمايند، از دين او با دلايل خداوند دفاع کنند، و بندگان ضعيف خداوند را از دام‏هاي ابليس و سرکشان او رها سازند، و از شبکه ‏هاي ناصبيان خلاص نمايند، [اگر اينان نبودند] هيچ کس نمي ‏ماند مگر اين‏که از دين خدا بر مي‏ گشت، ولي اينان هستند که زمام دل‏ هاي شيعيان ضعيف را به دست مي ‏گيرند، همچنان که ناخداي کشتي سکّان آن را در دست دارد، آنان برترين کسان نزد خداي عزّ و جلّ مي ‏باشند. 📚 مکیال المکارم ج ۲ ص ۳۳۰ ⚫️ فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی علیه السلام بر همه منتظران به ویژه امام عصر ارواحنا فداه تسلیت باد. @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
❇️ راه خودسازی و خداشناسی‌ 💠قُلْ ما يَعْبَؤُا بِكُمْ رَبِّي لَوْ لا دُعاؤُكُمْ فَقَدْ كَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ يَكُونُ لِزاماً (۷۷/فرقان) 🌱بگو پروردگار من برای شما ارجی قائل نيست اگر دعای شما نباشد، شما (آيات خدا و پيامبران را) تكذيب كرديد و دامان شما را خواهد گرفت و از شما جدا نخواهد شد. 🔷می‌دانيم در آيات قرآن و روايات اسلامی اهميت زيادی به مساله دعا داده شده كه نمونه آن آيه فوق بوده ولی ممكن است قبول اين امر برای بعضی در ابتدا سنگين باشد كه دعا كردن كار بسيار آسانی است و از همه كس ساخته است، و يا قدم را از اين فراتر نهند و بگويند دعا كار افراد بيچاره است! اين كه اهميتی ندارد!. 👈‏ولی اشتباه از اينجا ناشی می‌شود كه دعا را خالی و برهنه از شرائطش می‌نگرند در حالی كه اگر شرائط خاص دعا در نظر گرفته شود اين حقيقت به وضوح ثابت می‌شود كه دعا وسيله مؤثری است برای خودسازی و پيوند نزديكی است ميان انسان و خدا. 🔸‏نخستين شرط دعا شناخت كسی است كه انسان او را می‌خواند. 🔸‏شرط ديگر شستشوی قلب و دل، و آماده ساختن روح برای تقاضای از او است، چرا كه انسان هنگامی كه به سراغ كسی می‌رود بايد آمادگی لقای او را داشته باشد. 🔸‏شرط سوم دعا جلب رضا و خشنودی كسی است كه انسان از او تقاضايی دارد چرا كه بدون آن احتمال تاثير بسيار ناچيز است. 🔸‏و بالآخره چهارمين شرط استجابت دعا آن است كه انسان تمام قدرت و نيرو و توان خويش را به كار گيرد و حد اكثر تلاش و كوشش را انجام دهد، و نسبت به ما ورای آن دست به دعا بردارد و قلب را متوجه خالق كند. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫محمد بن مسلم گويد: «از امام باقر (ع) درباره قائم (ع) پرسيدم كه چون قيام نمايد، به كدام سيرت در ميان مردم عمل مى‌كند؟» حضرت فرمود : 💫«بِسيرَةٍ مَا سَارَ بِهَا رَسُولُ اللهِ (ص) حَتَّى يُظْهِرَ الاِْسْلاَمَ.» به سيرتى عمل مى‌كند كه رسول خدا (ص) عمل كرد تا اسلام را آشكار ساخت. گفتم: «سيرت رسول خدا (ص) چه بود؟» فرمود : 💫«أَبْطَلَ مَا كَانَ فِي الْجَاهِلِيَّةِ وَ اسْتَقْبَلَ النَّاسَ بِالْعَدْلِ؛ وَ كَذلِکَ الْقَائِمُ (ع) إِذَا قَامَ يُبْطِلُ مَا كَانَ فِي الْهُدْنَةِ مِمَّا كَانَ فِي أَيْدِي النَّاسِ وَ يَسْتَقْبِلُ بِهِمُ الْعَدْلَ.»       💫آن‌چه را كه در جاهليت بود، از بين برد و با مردم به رفتار كرد؛ و همين‌گونه است قائم (ع) كه چون قيام كند آن‌چه را كه از در مردم است از بين ببَرَد و با ايشان به رفتار كند. 📚تهذیب الاحکام ، طوسی ، ج ۶ ، ص ۱۵۴ @Quranahlebayt
┈┅❁ـ﷽ـ❁┅┈ 🌤یا اباصالح المهدے ادرکنے ✍زمینه‌سازی برای ظهور باید صورت بگیرد و اولین اتفاق باید در باور ما رخ بدهد. یعنی باور ڪنیم ڪه به امام به صورت جدی نیاز داریم ... حتی ضروری تر از نیاز به هوا، غذا ... این باید در ذهن ما جا بیافتد تا بعد آنقدر به صورت عینی برای ظهور فعالیت ڪنیم ڪه گویی همین فردا قرار است آقا بیاید. امام زمان (ارواحنافداه) آوردنی است. یعنی ما باید به آن درجه از بلوغ برسیم ڪه آمادگی حضور امام در بین خودمان را داشته باشیم. بسیار متاسفیم ڪه برخی نشسته‌اند ڪه بعد از آمدنش حرڪتی ڪنند، عمده حرڪت قبل از آمدن حضرتش صورت می‌گیرد. مومن باهوش و زیرڪ از الان پای ڪار است... منتظر فردا نمی نشیند. ✍ باید زمینه را فراهم ڪنید برای آمدن امام زمان (سلام الله علیه) ✅ امام خمینی (رحمةالله علیه) : ما تڪلیف داریم آقا! این طور نیست ڪه حالا ڪه ما منتظر ظهور امام زمان (سلام الله علیه) هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه‌هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی‌ فَرَجِهِ». عجّل، با ڪار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم ڪنید برای آمدن او. و فراهم ڪردن اینڪه مسلمین را با هم مجتمع ڪنید. همه با هم بشوید. ان شاء الله ظهور می‌ڪند ایشان. 📚 صحیفه امام، ج۱۸، ص۲۶۹ 🌤 مهدے جان ای نسیم سحر از آمدنِ یار بگو از زوال نفس و ختم شبِ تار بگو تا که خورشید برآید ز پسِ ابرِ سحر از اناالمهدی و از موسمِ دیدار بگو -------------------- اللﮩـم عجل لولیڪ الفـــرج @Quranahlebayt
✅راهِ رسیدن به امام زمان (علیه‌السلام) ✍نسخه‌ای شفابخش از امام زمان و امام باقر (علیهماالسلام) 🌤امام زمان (علیه‌السلام) فرمود: هر یک از شما بايد به آنچه كه او را به دوستىِ ما نزدیک مى‌سازد، عمل كند. و از آنچه كه خوشايند ما نبوده، و خشمِ ما در آن است، دورى گزيند. زيرا مرگ به طور ناگهانى انسان را مى‌گيرد، در وقتى كه توبه برايش سودى ندارد، و پشيمانى او را از كيفر ما به خاطر گناهش نجات نمى‌دهد. 📚بحار الأنوار، ج۵۳، ص۱۷۴ 📚احتجاج طبرسی،ج۲، ص۴۹۵ ‌ ‌ ☀️امام باقر (علیه‌السلام) فرمود: ‌ کسی به ولایت و شفاعت ما اهل‌بیت نمی‌رسد، مگر با عمل صالح و ترک گناه. ‌ 📚وسائل‌الشّيعه، ج ۱۱، ص ۱۹۶ -------------------- ✍سلام بر آن خورشیدے ڪه همه مردمان تاریخ در انتظارش بوده اند. و با طلوعش همگان زیر سایه محبّتش یڪدل و یک نوا مے شوند. سلام بر او و بر لحظه هاے طلوعش -------------------- اللﮩـم عجل لولیڪ الفـــرج @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 304 🌹ادلاء علي صراطه عصمکم الله من الزلل🌹 ◀️ قسمت دوم 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺧﻂ ﮐﺶ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ خداوند ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺧﻄﺎ ﻭ ﻟﻐﺰﺵ ﻣﺼﻮﻥ ﻭ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﻭ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﺩﺍﺷﺘﻪ. ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻧﯿﻢ ﻋَﺼَﻤَﻜُﻢُ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺰَّﻟَﻞِ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﻟﻐﺰﺷﯽ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﺩﻩ. 🔹ﺣﺎﻻ‌ ﻫﻢ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺣﻔﻆ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ. ﭼﻄﻮﺭ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﺩ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺣﻔﻆ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ. ﯾﮏ ﻓﺮﻣﻮﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﺍﺣْﻔَﻆِ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﯾَﺤْﻔَﻈْﮏَ (ﻣﻜﺎﺭﻡ ﺍﻷ‌ﺧﻼ‌ﻕ، ﺝ ۲، ﺹ ۳۷۷) ﺷﻤﺎ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ بکنید. ﺧﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺣﺎﻓﻆ: ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭ ﺳﺮ ﺭﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩ... ﺷﻤﺎ ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﺭﯾﺪ و ﺣﻔﻆ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ،ﺍﻭ ﭼﻪ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﺑﮑﻨﺪ؟! 🔸یک ﺑﭽﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺘﺶ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﭘﺪﺭﺵ ﺑﻮﺩ. ﭘﺪﺭﺵ ﺣﻔﻈﺶ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﻧﺨﻮﺭﺩ ﻭ ﺁﺳﯿﺐ نبیند. ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﺑﭽﻪ ﺑﺎ ﺷﯿﻮﻥ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺑﺎ ﺯﻭﺭ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﭘﺪﺭﺵ ﺑﺮﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﺩ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺁﺳﯿﺐ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﺪ. 🔹ﻣﺎ ﺁﻥ ﺑﭽﻪ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺯﻭﺭ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﯾﻢ ﻭﻟﯽ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ خودشان ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ دست خداوند. 🔸ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭﻗﺘﯽ آن ها ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﺪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺩﺳﺘﺎﻥ ﺍﻟﻬﯽ هستند ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ «ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﻳُﺮِﻳﺪُ ﺍﻟﻠَّـﻪُ ﻟِﻴُﺬْﻫِﺐَ ﻋَﻨﻜُﻢُ ﺍﻟﺮِّﺟْﺲَ ﺃَﻫْﻞَ ﺍﻟْﺒَﻴْﺖِ ﻭَﻳُﻄَﻬِّﺮَﻛُﻢْ ﺗَﻄْﻬِﻴﺮًﺍ» (ﺍﺣﺰﺍﺏ/۳۳) ﺍﺻﻼ‌ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﻭﺭ ﺑﮑﻨﺪ. 🔹ﺣﺎﻻ‌ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﺫﻫﻦ ﺧﻄﻮﺭ ﺑﮑﻨﺪ که: "ﺑﺒﯿﻦ ﺧﻮﺩ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺑﺒﺮﺩ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﺮدﻩ. ﺍﮔﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺩﻥ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻭﻟﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺩﺭ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﻗﺒﻠﯽ ﻻ‌ﺯﻡ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﺜﻞ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﯿﻢ ﺧﺪﺍ ﺑﻼ‌ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮ ﺑﺮﺩﻩ ﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﻼ‌ﯾﯽ ﺑﻮﺩﻩ و ﺑﻌﺪ ﺑﺮﺩﻩ. ﻧﻪ ﺑﻼ‌ﯾﯽ ﮐﻪ ﺭﺩ ﻣﯽ‌ﺷﺪﻩ و ممکن بوده ﻓﺮﻭﺩ آید ﺭﺍ ﻧﮕﺬﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﺮﺩﻩ. 🔸ﺣﺎﻻ‌ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻌﻀﯽ‌ﻫﺎ ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﺎ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻫﻢ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺷﻤﺎ ﺩﻋﺎﯼ ﮐﻤﯿﻞ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻧﯽ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: "ﻇَﻠَﻤْﺖُ ﻧَﻔْﺴِﻲ". ﺩﻋﺎﯼ ﺍﺑﻮﺣﻤﺰﻩ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻧﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺳﺠﺎﺩ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: "من ﺩﺭ ﺧﻠﻮﺕ ﺣﯿﺎ ﻧﮑﺮﺩﻡ" ﺍﮔﺮ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﭘﺲ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. ﺧﻄﺎ و ﻇﻠﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﺩﺭ ﺧﻠﻮﺕ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺣﺪﻭﺩ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﮑﺮﺩﻧﺪ. 🔹ﺧﯿﻠﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﻭ ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ. تصور کنید ﺷﻤﺎ ﭘﺪﺭ ﻫﺴﺘﯿﺪ و ﻓﺮﺯﻧﺪﺕ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﺳﻨﮕﯽ ﺑﺮﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﺩ و ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺷﯿﺸﻪی مردم ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺷﮑﻨﺪ و ﭘﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻣﯽ‌ﺭﺳﯽ و به صاحب خانه ﻣﯽ‌ﮔﻮیی ﻣﻦ ﻋﺬﺭﺧﻮﺍﻫﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻢ. ﻣﻦ ﺭﺍ ﺑﺒﺨﺶ. 🔸اهل بیت علیهم السلام ﭘﺪﺭﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻟﺬﺍ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻟﻐﺰﺷﯽ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﻧﺘﺴﺎﺏ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻫﻤﺎﻥ ﻟﻐﺰﺵ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺷﺪﯾﻢ... 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 305 🌹ﺁﻣَﻨَﻜُﻢْ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻔِﺘَﻦِ🌹 📖زیارت جامعه کبیره ⏱ﻋﻘﺮﺑﻪ‌ﯼ ﻗﺒﻠﻪ ﻧﻤﺎ ﻣﺮﺗﻌﺶ و ﻣﻀﻄﺮﺏ و ﻟﺮﺯﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ﮐﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﺛﺒﺎﺕ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ؟ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﻮ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺑﺎ ﻗﺒﻠﻪ ﻭ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻤﺴﻮ ﺷﺪ ﺑﺎ ﻗﺒﻠﻪ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ما ﻣﯽ‌ﺧﻮﺭﺩ. ﺁﻥ ﻟﺮﺯﺵ ﻫﺎﯾﺶ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺭﺩ. 🔺ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﻢ ﯾﮏ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻣﺮﺗﻌﺶ ﻭ ﻟﺮﺯﺍﻥ ﻭ ﻣﻀﻄرب و ﻣﺘﺰﻟﺰلی ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﻭ ﺗﺰﻟﺰﻝ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﻤﯽ‌ﺧﻮﺭﺩ. ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﻮ ﺷﻮﺩ ﺑﺎ ﻗﺒﻠﻪ‌ﯼ ﻫﺴﺘﯽ و ﻋﺎﻟﻢ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ◀️ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺛﺒﺎﺕ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﻭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﻢ ﺳﻮ ﺷﻮﺩ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮔﻔﺖ «ﺃَﻟَﺎ ﺑِﺬِﻛْﺮِ ﺍﻟﻠَّـﻪِ ﺗَﻄْﻤَﺌِﻦُّ ﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏُ» (ﺭﻋﺪ/ ۲۸) ﯾﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻣﯽ‌ﺑﺨﺸﺪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﺎﻡ‌ﻫﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻣﻮﻣﻦ ﺍﺳﺖ. "ﺍَﻟْﻤُﺆْﻣِﻦُ"(ﺣﺸﺮ ۲۳) ﺍﻭ ﻣﻮﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﻣﻮﻣﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ؟ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻤﻨﯽ ﺑﺨﺶ. ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺁﻭﺭ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻭﺳﺖ. ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﯾﻤﻦ ﺑﮑﻨﺪ. ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻭﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺪﻫﺪ. ❓ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ؟ ﺳﺮّ ﻭ ﺭﺍﺯﺵ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺣﺎﻝ و ﺩﺭ ﻫﻤﻪﯼ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﻫﻤﺴﻮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ. ﻟﺬﺍ ﻗﺮﺍﺭ و ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. 🔹"ﺁﻣَﻨَﻜُﻢْ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻔِﺘن" يعنيِ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﯾﻤﻨﯽ ﺑﺨﺸﯿﺪ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ. ﻣﻨﺘﻬﺎ ﺷﺎﻩ ﺑﯿﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺍﺯ ﻓﺘﻨﻪ ﻫﺎ. 📚ﻓﺘﻨﻪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻣﻌﻨﺎ ﺍﺳﺖ: ﯾﮏ ﻣﻌﻨﺎﯾﺶ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺁﺯﻣﻮﻥ و ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺍﺳﺖ: "ﺃَﺣَﺴِﺐَ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﺃَﻥ ﻳُﺘْﺮَﻛُﻮﺍ ﺃَﻥ ﻳَﻘُﻮﻟُﻮﺍ ﺁﻣَﻨَّﺎ ﻭَﻫُﻢْ ﻟَﺎ ﻳُﻔْﺘَﻨُﻮﻥَ"(ﻋﻨﮑﺒﻮﺕ/ ۲) ﺷﻤﺎ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺑﮕﻮﯾﯿﺪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻡ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ؟ ﺍﺑﺪﺍ! ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺷﻮﯼ. ☝️🏻ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭ ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﻣﻦ ﻭﺯﻧﻪ‌ﯼ ﺻﺪ ﮐﯿﻠﻮ ﺭﺍ ﯾﮏ ﺿﺮﺏ ﺑﺮﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﻡ. ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﯿﻢ ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﻭﺯﻧﻪ‌ﯼ ﺻﺪ ﮐﯿﻠﻮ. ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ... ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. 📝ﻟﯿﺴﺖ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺩﻩ. می فرماید ﻣﻦ ﺳﻪ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻧﺪﺍﺭﻡ. ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺸﺎﭘﯿﺶ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﻡ ﻭ ﺩﻗﯿﻖ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺟﺎ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ. ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺭﺍ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ و ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ و ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺍ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﻡ. «ﻭَﻟَﻨَﺒْﻠُﻮَﻧَّﻜُﻢ ﺑِﺸَﻲْﺀٍ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺨَﻮْﻑِ ﻭَﺍﻟْﺠُﻮﻉِ ﻭَﻧَﻘْﺺٍ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺄَﻣْﻮَﺍﻝِ ﻭَﺍﻟْﺄَﻧﻔُﺲِ ﻭَﺍﻟﺜَّﻤَﺮَﺍﺕِ ﻭَﺑَﺸِّﺮِ ﺍﻟﺼَّﺎﺑِﺮِﻳﻦَ» (ﺑﻘﺮﻩ/ ۱۵۵) 🔹ﻣﺎ ﮔﺎﻫﯽ ﻭﻗﺖ‌ﻫﺎ ﯾﮏ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺗﺮﺱ ﻣﯽ‌ﺍﻧﺪﺍﺯﯾﻢ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺖ. ﻣﺜﻼ‌ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﺭﻩ‌ﺍﯼ ﻫﺴﺘﯽ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﻣﺪﯾﺮ یا ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺷﺪﻩ ﯾﮏ ﺗﺮﺳﯽ ﻣﯽ‌ﺍﻧﺪﺍﺯﯾﻢ ﺩﺭ ﺟﺎﻧﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺁﻣﺪ ﻧﮑﻨﺪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ. ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺱ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ. ﮐﻪ ﭼﻪ؟ ﺑﺒﯿﻦ ﺗﻮ ﭼﻄﻮﺭﯼ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ؟ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﻑ ﺁﻥ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺷﺎﯾﻌﻪ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﺑﮑﻨﯽ. ﺳﺴﺖ و ﺳﺒﮏ ﺑﮑﻨﯽ؟ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﭼﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ. 📌ﺩﻭﻡ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﯾﮏ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﯾﮏ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺩﺭ ﺁﻣﺪﺕ ﮐﻢ ﻭ ﺯﯾﺎﺩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ. ﻣﻨﺘﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﻓﻼ‌ﻥ ﺁﺩﻡ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﭼﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ. 🔘ﻭ ﻧﻘﺺ یعنی ﯾﮏ ﮐﺴﺮﯼ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ. ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﻧﻘﺺ ﻫﻢ ﺳﻪ ﺷﻌﺒﻪ ﺩﺍﺭﺩ. ﻧﻘﺺ ﺍﺯ ﺍﻣﻮﺍﻝ: ﺳﻮﺍﺭ ﻣﺎﺷﯿﻨﺖ ﻫﺴﺘﯽ ﺩﺍﺭﯼ ﻣﯽ‌ﺭﻭﯼ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺭﺩ ﺑﻪ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺒﯿﻨﺪ ﭼﻄﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺁﺩﻡ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ؟ ﺍﺯ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﯼ ﭼﻄﻮﺭﯼ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ‌ﺯﻧﯽ؟ ﺩﺍﺩ ﻣﯽ‌ﺯﻧﯽ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﻣﯽ‌ﺯﻧﯽ؟ ﺗﻮﻫﯿﻦ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ ﯾﺎ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﯽ ﻧﻪ ﺁﻗﺎ ﻣﯽ‌ﺯﻧﯿﻢ ﮐﻨﺎﺭ ﭘﻠﯿﺲ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﭘﻠﯿﺲ ﮔﻔﺖ. 👈🏻ﻭ ﺍﻧﻔﺲ: ﯾﮏ ﮐﺴﯽ هولت ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﺩﺳﺘﺖ ﺩﺭ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ. ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺒﯿﻨﺪ ﭼﻪ ﺍﺯ ﺩﻫﺎﻧﺖ ﺩﺭ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ. ﺛﻤﺮﺍﺕ: ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺑﻮﺩﯼ و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺘﯽ ﺩﺍﺷﺘﯽ. ﯾﮏ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﺮﺩﯼ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯽ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺪﻫﺪ.ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺪﻫﺪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻋﺰﻝ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. خدا ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺒﯿﻨﺪ ﺗﻮ ﭼﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ؟ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﺁﺯﻣﻮﻥ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺩﻫﯿﻢ. ➕ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ فرماید: ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ از فتنه ها ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ منظور این ها که شمردیم نیست. ﯾﮏ ﻓﺘﻨﻪ‌ﺍﯼ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻓﺮﯾﺐ. ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﻣﻮﺍﻇﺐ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﭼﺎﺭ ﻓﺘﻨﻪ ﻭ ﻓﺮﯾﺐ ﻧﮑﻨﺪ .ﯾﻌﻨﯽ ﺍیشان ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﮐﻼ‌ﻩ ﺳﺮشان ﺑﮕﺬﺍﺭﺩ و فریبشان دهد... 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌°•~🌻 تنها خوشی ما به خدا گریه بر توست ایام که غمگین تو باشیم به کام است آقا بطلب این دل مجروح شده تا کی سهمش فقط از فاصله دور سلام است؟ ‌ 🕌🚩🌴🕌🚩 ✨ هر روز ما ، عجل الله به محضر اباعبدالله الحسین علیه السلام✨ ● اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ● ⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌⚘ 🕌🚩🌴🕌🚩 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.Room.06-08.mp3
3.08M
🔹سوره روم سوره ۳۰ قرآن کریم استاد قرائتی تفسیرنور ⚘تفسیر آیات ۸_۶ سوره روم⚘ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به بندگی نرسد بنده ای به پای علی قلم چه عاجز ولال است در ثنای علی محب آل علیم خوشم که اثباتِ حلال زادگی من بود به پای علی علی امام من است و تمام عمرم را شوم غلام کسی که بود گدای علی لبم که خورد به انگور زرد کنج ضریح شدم ز باده پرستان مبتلای علی قسم به شأن یدالله فوق ایدیهم قبول حق نشود سجده بی ولای علی پیمبران که نه از جبرئیل خواهش کن بپرسد از خود ایزد از ابتدای علی نبی پس از شب معراج با تبسم گفت: نشسته بین هجاهای رب صدای علی نشانه ایست فقط سنگ کعبه فکر کنم بهانه بوده بنایش فقط برای علی از اینکه قبله شده زادگاه شاه نجف زمان سجده بود در سرم هوای علی زمانه بر سر جنگ ولایت مولاست گرفته فاطمه در دست خود لوای علی علی و فاطمه یک روح در دوتا بدن اند نوشته ام صد و ده فاطمه به جای علی قسم به ضامن آهی که سر زد از آهو فقط رضای خدا هست در رضای علی : تا روز حشر هم که بگویم علی کم است قرآن بدون او ثمرش ابن ملجم است سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، روزتون معطر بنام . @Quranahlebayt