eitaa logo
رَشَحاتُ الْبِحار | ارواح
1.7هزار دنبال‌کننده
190 عکس
40 ویدیو
6 فایل
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی ⭕️ رشحه ای از رشحات بحر معارف الهی در فلسفه و حکمت ، عرفان ، طب ، نجوم و... آیدی بنده : @Amirh_BazYar786
مشاهده در ایتا
دانلود
الهی‼️ الهی‼️ الهی‼️ . . ⚡️ الهی آن که را عشق نیست ، ارزش چیست؟ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔶 تعلق روح به بدن برای حیات و آگاهی ⚡️ از روزگار قدیم میان فلاسفه الهی بحثی بوده که افلاطون و پیروان او معتقد بودند روح و نفس ناطقه، پیش از آفرینش بدن و تعلق روح به آن در عالم دیگری به نام «عالم مُثُل» موجود بوده و در آن عالم، از همه حقایق آگاه بوده، ولی هنگامی که از آن عالم تنزل کرده و به این تن خاکی تعلق گرفته، تمامی آنها را فراموش کرده، گویا بدن همچون پرده ضخیمی جلوی دید روح را گرفته است. وقتی انسان بزرگ شده و به مدرسه می رود و کسب معلومات می کند، در حقیقت همه اینها تذکر و یاد آوری گذشته هاست و مطلب جدیدی نیست. بدین جهت افلاطون را طرفدار نظریه استذكاری می‌دانند. ⭕️ در برابر این نظریه، ارسطو و پیروانش برآنند که روح، پیش از بدن وجود نداشته، بلکه همزمان با آفرینش بدن آفریده می شود و «روحانيةُ الحدوث و البقاء» هم هست، یعنی از اول مجرد (غیر مادی) آفریده شده و به بدن تعلق می‌گیرد. بدن ، مَرکَب روح و ابزار کار او است که توسط این ابزار در این عالم به کسب کمالات و معلومات می پردازد و از راه چشم و گوش و عقل به حقایق نایل می شود. این بحثی دامنه دار است که در مباحث فلسفه شناخت و شناخت شناسی مطرح است. فلاسفه اسلامی بیشتر طرفدار این نظریه هستند و از نظر اسلام همین رأی قابل تأیید است اگر چه نظرات تکمیلی دیگری نیز وجود دارد. «و اللّهُ أخرَجَكُم من بطون أمَّهاتِكُم لا تعلمون شيئاً و جَعَلَ لكم السَّمعَ و الأبصارَ والأفئدةَ لعلَّكم تشکرون» ترجمه: روزی که از مادر زاده شدید، هیچ نمی‌دانستید آنگاه از صفر شروع کردید و خداوند متعال ابزار شناخت در اختیار شما گذاشت، از قبیل چشم و گوش برای شناخت محسوسات و عقل برای شناخت قوانین کلیه و جهان شمول، و اینها ابزار شناخت شما از حقایق است باشد که شکر نعمت بگذارید. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
4_5803079915926457468.mp3
3.97M
🎶 موسیقی عرفانی 🔥 خدا 🎙 با صدای: حمید هیراد 🔶 نیمه شب بیرون زدم رفتم پی می خواریم تا در میخانه رفتم در پی دلداریم 🔷 دوش دیدم در میخانه صف است از عاشقان ای خدا ناخورده می من به شما رسیده ام ✍ : اینجاشو خیلی قشنگ میگه... ای خدا ناخورده می من به شما رسیده ام. اینجوری تحلیل می کنم که اگه کسی رو تو تهجهدش با خم عرفانی نظیر کشف و امثالهم هم مست نکنن همین که برا شب بیداری مهیا شده واصله، یعنی نفس تهجد وصوله . . «اِنَّ الوُصُولَ اِلَی اللهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا یُدرَکُ اِلّا بِامتطاءِ اللَّیلِ» رسيدن به خداوند عز و جل سفرى است كه جز با نشستن بر مركب شب، پيموده نشود. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
🔷 هر کسی خواسته ای اجمالی دارد و در پی تحصیل تفصیل آن می رود. 📚 دروس معرفت نفس، علامه حسن زاده، ص 132
در اینجا باید اندیشه کرد که: الف: چگونه تصور اجمالی [برای رسیدن به خواسته ها و ذهنیات] برای انسان پیش می‌آید؟ ب: و به چه راهی همین راه باریک و تصور اجمالی به مقصودش را به دست می آورد؟ ج: و پس از آن که در طلب آن کوشش می‌کند چگونه از راه کوشش می‌یابد؟ د: یابنده کیست؟ ه: و دارنده ای که دهنده است، کیست؟ و: و نحوه ی گرفتن آن و دادن این چگونه است؟ ز: و تمیز آن دو از چه روست؟ ح: و چگونه یابنده رشد نفسانی می‌کند؛ یعنی کمال و دانشی که فرا گرفته است به چه نحوه عاید او می‌شود و در تکمیل او به کار می آید؟ 📚 دروس معرفت نفس، علامه حسن زاده، ص 133
رَشَحاتُ الْبِحار | ارواح
در اینجا باید اندیشه کرد که: الف: چگونه تصور اجمالی [برای رسیدن به خواسته ها و ذهنیات] برای انسان پ
🔷 ادراک و فهمیدین 🔶 فرآیند کسب آگاهی 🔷 هسته مرکزی کائنات که به ما آگاهی میده 🔶 گیرنده آگاهی یعنی ما 🔷 و آگاه شدن و کامل شدن به وسیله آگاهی همه و همه به صورت ماوراء الطبیعی و غیر مادی اتفاق میفته یعنی مدرِک، مدرَک، معلِم، معلَم و تکامل ما همه به نحو مجرد و غیر مادی و روحیست پس هویت انسان روحش است. و انسان یکپارچه روح است. در حقیقت ما با روح می فهمیم! با روح رشد می کنیم! با روح کسب می کنیم! با روح اثر گذاری می کنیم! با روح کامل میشیم و گفتیم روح همون نحوه آگاه شدن ما هست پس با روح حرکت می کنیم چون داریم کامل میشیم و سیر می کنیم پس تمام سیر و سلوک یعنی: سیر علمی روحی ✍ امیرحسین بازیار •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔷 با کسب علم حرکت می کنیم... «اسکندر از استاد خود ارسطو صد و پانزده مسئله پرسیده از آن جمله گوید: گفتم: معدن ما از کجاست؟ گفت: از آنجا که آمدیم. گفتم: از کجا آمدیم؟ گفت: از آنجا که اول کار بود گفتم: به چه دانیم که از کجا آمدیم؟ گفت: «زیرا که چون علم می آموزیم پیشتر می‌رویم.» 📚 بابا افضل الدین، رسائل، ج 2، ص 665 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔰 رمز تصرف و تأثیر گذاری روحی نظیر طی الأرض، شفای مریض، هیپنوتیزم، تله کینزی و... در کائنات افزایش آگاهی و داناییست. 🔻 انسان هر چه داناتر می‌شود و به کمال نزدیک‌تر می‌گردد آثار وجودی او بیشتر می‌شود، کارهای عجیب و شگفت از او پدید می‌آید و اختراعات و اکتشافات بسیار حیرت آور از فکر [و ذهن] او ظهور می‌کند، بلکه از ایما و اشاره او اسراری بوالعجب بروز می‌کند. شیخ ابوعلی سینا در کتاب می گوید امور غریب و عجیب از انسان‌ها صادر می‌شود و از شنیدن این گونه امور استنکاف نداشته باش. 🔹 از این گونه امور غریبه که از انسان‌ها صادر می‌شود از حد شمار خارج است. مگر این همه صنایع و اختراعاتی که در کتابها می‌خوانیم و به چشم خود می‌بینیم که یکی از دیگری حیرت آورتر است پدیده ی افکار انسانی نیست؟ [همه ی کار های خارق العاده، کرامات و امور غریبه نظیر فعال سازی طلاسم، شواکل، اوفاق و... از نیروی ذهن و روح است.] : با پرورش فکر از طریق علم نیروی ذهن و همت روح زیاد میشه و تا به چیزی (فکری، امری) توجه بشه یعنی نسبت به چیزی همت تعلق بگیره اون اتفاق مد نظر محقق میشه. در حقیقت آگاهی منجر به قدرت روح میشه و روح قوی میشه. 📚 دروس معرفت نفس، علامه حسن زاده، ص 136 و 139 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
انسان را دو مرحله  «وجود» [و هستی] است: 🔻 یکی طبیعت و دیگر ماورای طبیعت و دیگر این که «انسان» بهترین طریق بلکه تنها طریق برای پی بردن به جهان هستی است. 📚 دروس معرفت نفس، علامه حسن زاده، ص 152
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔷 انسان به دنبال چیزی می رود که در آغاز کار از آن بویی برده است... 🔰 طلب مجهول مطلق محال است یعنی انسان به دنبال چیزی که به کلی و از هر جهت برایش گم و نامعلوم باشد نمی تواند برود و مجهول مطلق را طلب کردن آب در غربال بیختن است و انسان به دنبال چیزی می رود که در آغاز کار از آن بویی برده است و چیزکی یافته است یعنی علم اجمالی به آن دارد. ✍ ببینید چه خواسته هایی دارید؟ چه چیزایی رو می خواید؟ هر چی رو می خواید مطمئنا از اون بویی در وجودتون هست و استعداد رسیدن بهش رو داشتین که الآن طلبش کردید. . «انسان به دنبال چیزی می رود که در آغاز کار از آن بویی برده باشد» 📚 دروس معرفت نفس، علامه حسن زاده، ص 135 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔷 منشأ امور غریبه مثل طی الأرض و... 🔻می‌شنویم و می‌خوانیم که مردمی روی دریا راه می‌رفتند آنچنان که دیگران روی زمین یا این که کسی طی الارض دارد در مدت بسیار کوتاهی مثلاً به طرفة العينى مسافت بسیاری را پیموده است که سرعت سیر او از سرعت نور بیش تر است. این گونه امور غریبه پدیده ی فکر انسانی است. انسان هر چه داناتر می شود آثار وجودی او بیشتر و قوی تر می گردد و به کمال می سرد. غرض این است که نطفه ها از قوت به فعلیت رسیدند که این چنین منشأ آثار گوناگون شدند. [در حقیقت] هر چه مشابهت او [یعنی انسان] به اصلی که «علم [یا همان آگاهی]» شدید تر می شود آثار وجودی او بیشتر و قوی تر می گردد. 📚 دروس معرفت نفس، علامه حسن زاده، ص138 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
تئوگنیس شاعر یونانی قرن ششم قبل از میلاد : «بهترین چیز برای انسان، زاده نشدن و آفتاب را ندیدن است، ولی همین که زاده شد (بهترین چیز دوم برای او) هر چه زودتر گذشتن از دروازه مرگ است.»: مرگ لزوما به معنای در قبر خفتن نیست. مرگ به معنای رویش و تولدی جدید در آن سوی عالم ظاهر است (غیب و باطن) و چه بسا انسان هایی که در همین نشئه (دنیا) بدون هر گونه آرمیدنی در قبر خاکی مردند و سر از عوالم روحی روح بخش در آوردند. ⭕️ به قول مولانا: بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید در این عشق چو مردید همه روح پذیرید بمیرید بمیرید و زین مرگ مترسید کز این خاک برآیید سماوات بگیرید •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔷 صورت انسانی یعنی حقیقت انسانی منشأ همه ی قوا و تأثیرات ظاهری و غریبه است. 🔻ما ظرف‌های آب را گوناگون می‌بینیم، از آنی که یک قطره آب در او می گنجد تا آنی که ظرف اقیانوس است که ظرف بسیار بزرگی است؛ یعنی یک قسمت عمده از گودی زمین که ظرف آب اقیانوس است. می بینیم که این ظرف‌ها را گنجایش محدود است؛ و اگر آب از آن حد گنجایش فزونتر شود از لبه های آوند فرو می‌ریزد؛ ولی انسان که دانش فرا می‌گیرد گنجایش آوند دانش برای دانش بیشتر بیشتر می‌شود و آمادگی بهتر برای فرا گرفتن دانش دشوارتر پیدا می کند. ظرف آب و نان [انسان] تا اندازه ای که غذا قبول کرد از پذیرفتن غذای بیشتر ابا می کند؛ اما دانش پژوه هر چه بیشتر دانش تحصیل می‌کند به دانستن دانش‌های سخت تر سنگین‌تر و بالاتر گرایش بیشتر پیدا می‌کند، از فهمیدن آن لذت بهتر می‌برد. 📌 : دانش سعه ی وجودی میاره یعنی ظرف وجودی آدم رو بزرگ تر می کنه. اینم گفتیم فرآیند ادراک روحی و ماوراء الطبیعی هست پس وقتی آگاهیمون میره بالا یعنی داریم بزرگ میشیم یعنی روحمون بزرگ میشه. حالا وقتی چیزی و کسی بزرگ میشه بر چیزای کوچکتر و مادون خودش احاطه و تسلط پیدا می کنه یعنی احاطه و تسلط (که تسلط هم یعنی قدرت داشتن) از لوازم علم و آگاهی هست. اگه کسی علم و آگاهی داشته باشه و نتونه با قدرت فکرش دیگران و غیر رو منقاد کنه بدونید علمش فایده نداره چون باعث سعه ی وجودی و قوتش نشده. حالا گفتیم پس از لوازم علم احاطه، قدرت، تسلط و تسخیر هست چنان چه در حدیث داریم: «العلم سلطان» علم سلطنت میاره. وقتی آدم بر کسی و چیزی مسلط میشه اون چیز تابعش میشه و هر چیزی اعم از انسان ها، مادیات و حتی روحانیات و امور غریبه تابع انسان عالمه و به خاطر همین علم، صورت انسانی از همه ی موجودات بالاتره. ما علممون از همه ی موجودات بالقوه بیشتره و چون علممون بیشتره قدرت تسلطمون بر ماسوی الله یعنی هر چیزی غیر از خدا اعم از فرشته، جن، ارواح، نفوس فلکی و... هم بیشتره. چرا ما قدرتمون بیشتره؟ چون سعه ی وجودیمون بیشتره و در حقیقت چون علممون بیشتره! خدا هم تو قرآن میگه «و علم آدم الاسماء کلها». ما از نظر علمی معلَّم به اسماء الهی هستیم پس بایدم خدا بگه که ای انسان همه چیز رو مسخر تو کردم چنان چه در قرآن در آیات متعدد میگه: 🔸کشتى را مسخّر شما ساخت. 🔹شب و روز را براى شما تسخیر کرد. 🔸خورشید و ماه را مسخّر شما ساخت. 🔹 خداوند آنچه را در آسمان ها و زمین است مسخر شما کرد. ادامه: داره میگه همگى را مسخّر شما ساختم اما تو بندگی منو بکن در عین این که می تونی برا این که بفهمی کی هستی یعنی برا خود شناسی از امکانات وجودیت استفاده کنی! خدا از ما می خواد از امکانات وجودی و روحیمون استفاده کنیم نه این که بلا استفاده بذاریم بعدم بمیریم ولی به نحو درست باید استفاده کنیم. ✍ امیرحسین بازیار 📚 دروس معرفت نفس، علامه حسن زاده، ص 140 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
4_5949657808185068478.mp3
4.52M
🎙 استاد صمدی آملی 🔻 تهیه، تقطیع و تنظیم: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⏱ تایم تقطیع: دقیقه 10 _ 25 جلسه 158 🔷 نقش ساختار وجودی سالک در حصول مکاشفات 🔶 تحول روحی 🔷 حرکت فکری برای کشف ماوراء الطبیعه 🔶 تجارب روحی 🔷 سفر از طبیعت به ماوراء الطبیعة 🔶 سختی و صعوبت کشف ماوراء 🔷 جلال ملکوت عالم 🔶 جلال حافظ جمال 🔷 برزخ و فشار قبر 🔶 تجلیات جلالی حق 🔷 اتصال فیزیک فلسفی به متافیزیک 🔶 خلوت 🔷 اسطرلاب نفس 🔶 کارکرد اسطرلاب نجومی 🔷 صفحه آفاقی 🔶 دستور العمل تفکر در شب 🔷 شکوفایی جدول وجودی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔹 سهیم و شریک ملائک و موَکَّلین شدن 🔻 برادر من ! اگر همّت داری از اهل معرفت شوی و انسان بشوی، بشر روحانی باشی، سهيم و شريك ملائكه باشی و رفيق انبياء و اولياء عليهم السلام بوده باشی، كمر همّت به ميان زده و از راه شريعت بيا و مقداری از صفات حيوانات را از خود دور كن و متخلّق به اخلاق روحانييّن باش. ⭕️ راضی به مقام حيوانات و قانع به مرتبه جمادات نشو، حركتی از اين آب و گِل به سوی وطن اصلی خود (كه از عوالم علييّن و محل مقربين است) بكن. بلكه نفس خود را بشناسی و بالكشف و العيان به حقيقت اين امر بزرگ نائل باشی، كه شناختن آن راه، شناختن خداوند جلّ جلاله است، چنانچه در روايت است كه: «مَنْ عَرَفَ نَفسه فَقَد عَرفَ رَبّه». 📚 مأخوذ از رساله لقاء الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد فروغی 🔻یکی از اساتید بودیم از محضرش استفاده می کردیم می گفت ناصر الدین شاه این شعرو گفته: ناصر چو به روز جزا شافعت علیست باکی نداشته باش و گناه کن بعد خواب می بینه امیرالمؤمنین رو که: ناصر! یقین به روز جزا شافعت علیست شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن 🔹 «حب علی حسنة لا تضر معها سیئة» اگر محبت امیرالمؤمنین وارد زندگی انسان بشه امنیت میاره. خانه ی انسان خانه ی امن میشه. جامعه ی انسان جامعه ی امن میشه امن از هوای نفس. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
🎙صوت کتاب هفت عمق آگاهی 🔻اثر: مسعود ریاعی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
4_5832258252993201668.mp3
32.73M
🎙 صوت کتاب هفت عمق آگاهی 🔻اثر : مسعود ریاعی 5⃣ فایل: شماره پنج 📌 عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار 🔹 محبت قانونی فرا قانونی 🔸 اهل محبت 🔹 صیادی و قوانین آن 🔸 اهمیت زمان، مکان و سلاح صیادی برای سالک 🔹 نقش مهم سکوت و استتار در صیادی سالک 🔸 بهترین صید یعنی صید « خود » 🔹 محبت به مخلوقات خدا 🔸 نیروی اعجاب برانگیز برکت 🔹 دشمنان محبت 🔸 فرق محبت یا دلسوزی 🔹 آگاهی های اسراری از پی محبت می آید. 🔸 محبت سرنوشت ها را تغییر می دهد. 🔹 شکسته شدن قیود و آزادی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
🔻مجنون تو من مات قد و قامت موزون توأم مفتون جمال روی بی چون توآم حاشا که بگویمت تو لیلای منی اما منِ دلباخته مجنون توأم «علامه حسن زاده»
🔰 لیلی آفرینش در تجلّی است... همه رسم نگار نازنین اش همه همنام لیلی آفرینش همه افراشته ی حُسن و بهایند همه آئینه ایزد نمایند نگارستان عالم با جلالش حکایت می نماید از جمال اش «علامه حسن زاده» . . 🔸 مجموعه ی عالم در حرکته حالا یا حرکت جوهری یا به نحو تجدد امثال و حرکت هم غیر متناهی و «بی چون و بی مانند» است چون غیر متناهیه بی چونه. خداوند مثل نداره یعنی بی چونه ما هم بی چون هستیم ذره ذره حالات ما مثل نداره حال الآن ما با حال قبلمون فرق می کنه و در نهایت باید بگیم: «لا تکرار فی التجلیات» در تجلیات خدا تکرار نیست. حتی تو حالات ما هم تکرار نیست یه حال باقی نمی مونه! ✍ : از این که گفتیم میشه نتیجه بگیریم که: 🔸 ناامیدی اصلا معنا نداره همه چی داره عوض میشه هیچی یکسان نمی مونه! 🔹 اصلا نباید بگیم ما یکساله داریم فلان کار می کنیم نتیجه نمی گیریم همه چی یکسان نمی مونه! هم تو و هم حالاتت داری عوض میشی! 🔸 نگو دیگه کارم نمیشه آدم بشو نیستم ما داریم حرکت می کنیم مطمئن باش یجای ثابت نیستی! ‼️ حاصل کلام اصلا نباید ناامید باشیم از خدا و خودمون ما می تونیم عوض بشیم و توسعه شخصیتی پیدا کنیم فقط لازمه با خودمون و احساساتمون مواجه بشیم حتی اگه خیلی زشت و ترسناک باشن و فکر کنیم قابل حل نیستن. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
1: وحدت حقه حقيقیه ذاتیه صمدیه 2: وحدت حقه حقیقیه ظلیه رشحیه
4_5814180727054404381.mp3
17.82M
🎙 استاد صمدی آملی 📌 عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار 🗓 تاریخ: فاطمیه دوم سال ۱۳۹۳_۱۳۹۴ 1⃣ فایل شماره: یک 🔹 شهود عالم غیب 🔸 تحویل به شاهدین غیب و ذائقین 🔹 سفر با موت ارادی و طبیعی 🔸 درک حاکمیت خدا با شهود غیب در عین عذاب 🔹 تحول روحی و انتقال روحی برزخی 🔸 فواید شهود غیبی 🔹 از غیبت در آمدن غیب با شهود آن 🔸 سنگینی حالت انتقال و غشوه 🔹 سفر از ظاهر به باطن و رفع سوفسطی گری 🔸 جمع واقعیات 🔹 ایده آلیست و رئالیست 🔸 استنباط لزوم داشتن استاد و اهل ذوق به عنوان اصل 🔹 تلبس به بسمله 🔸 راه های مختلف رسیدن به خدا 🔹 فرق نفس و نَفَس در قول «طرق الی الله بعدد انفاس خلائق» 🔸 راه انسان کامل و به فعلیت رسیده 🔹 تعویذ انسان و مقام عوذ و پناه 🔸 رهایی از وسواس خناس 🔹 محرم حقیقی انسان افراد به فعلیت رسیده است. 🔸 ستاره های خنس 🔹 حشر با انسان کامل •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
جهت افزایش اعضای کانال و تولید محتوای متفاوت تر لینک کانال رو با دوستان خودتون به اشتراک بذارید. 🌻
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 نیافتن، دلیل بر نبودن نیست بلکه دلیل بر نا آگاهی و جهل آدمیست در راه کشف حقیقت. ⭕️ فرض کنید دانشمند مادی و آزمایشگاهی می گوید : «من هر چه گشتم خدا را نیافتم پس خدایی وجود ندارد.» سؤالی که از آن دانشمند می شود این است که تو مگر همه عالم را با همه وسعتش گشته ای که چنین ادعایی می کنی؟! و اصولا مگر خداوند موجود مادی و محسوس است که با چشم سر و با آزمایش در لابراتوار به وی برسیم؟! اشتباه تو در این است که عدم وِجدان (نیافتن، دارا نشدن) خود را مساوی با عدم وجود (نیستی آن امر، نبود آن) قرار می دهی در حالی که عدم وجدان برابر با عدم وجود و نیستی نیست بلکه مساوی است با: « من نمی دانم » لذا انصاف حکم می کند که «لا أدری» گویان شوی نه این که بگویی خدایی نیست. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔰 اُمّی 🔻 اگر محی الدین ابن عربی ها و خواجه طوسی ها و شیخ مفید ها و همهٔ اعاظم و مشایخ از اهل کشف و شهود و علوم و معارف جمع شوند، و در محلی اجتماع کنند و جناب معصوم (ع) تجلی کند، مثلا حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) تجلی فرماید و ظهور نماید؛ همهٔ این مفاخر اسلام و عالم علم، در مقابل آن ولی اعظم الهی، امّی اند. 📚 شرح دفتر دل علامه حسن زاده آملی ، جلد ۱ ، صفحه ۲۸۲ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🎙صوت کتاب هفت عمق آگاهی 🔻اثر: مسعود ریاعی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
هفت عمق آگاهی_6.m4a
22.75M
🎙 صوت کتاب هفت عمق آگاهی 🔻اثر : مسعود ریاعی 6⃣ فایل: شماره شش 📌 عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار 🔹 تسلیم حرف استاد بودن 🔸 غرور و لغزش سلوکی 🔹 در قبر جسم بودن و فشار آن 🔸 جای پای خود را پیدا کن 🔹 فرق تسلیم با اسارت 🔸 محیط بودن استاد بر عالم سلوک 🔹 ویژگی های تسلیم 🔸 تفویض اختیار به خدا و روح الهی 🔹 نتیجه تسلیم نبودن = خستگی و سرگردانی 🔸 جدایی ناپذیر بودن سالک از استاد 🔹 عشق نتیجه تسلیم 🔸 تسلیم شاهراه کسب آگاهی 🔹 تکنیک رها شدن از «هیولای تعلقات» در سه ثانیه 🔸 فرق راضی و منفعل بودن •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR