eitaa logo
رَشَحاتُ الْبِحار | ارواح
1.7هزار دنبال‌کننده
190 عکس
40 ویدیو
6 فایل
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی ⭕️ رشحه ای از رشحات بحر معارف الهی در فلسفه و حکمت ، عرفان ، طب ، نجوم و... آیدی بنده : @Amirh_BazYar786
مشاهده در ایتا
دانلود
1_4779821351.mp3
11.54M
🎶 موسیقی عرفانی ⚡️ ای شاه شاهان جهان 🎙 با صدای: سید خلیل عالی نژاد (ره) 🌱 ای شاه شاهان جهان مولا، مولانا علی / ای نور چشم عاشقان مولا، مولانا علی 🌱 حمد است گفتن نام تو ای نور فرخ نام تو / خورشید و مه هندوی تو مولا، مولانا علی «اگر کوهی مرا دوست بدارد ، از هم فرو ریزد» 📚 نهج البلاغه، حکمت ۱۱۱، ص ۴۵۹ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
حکما و قدمای خمسه : 🔸 فیثاغورث 🔹 سقراط 🔸هرمس (ادریس نبی) 🔹 اَبَرخُس (هیپارکوس) 🔸 اَنباذُقِلِس (امپدوکلس) https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
رَشَحاتُ الْبِحار | ارواح
🔻 راه باز است... تو قاصد ار نفرستی و نامه ای ننویسی از این طرف که منم راه کاروان باز است ز جور کرد
🔻حکیم مکتب شیراز شیخ ابوالقاسم کازرونی ابوالقاسم بن ابو حامد بن نصر بلیانی انصاری کازرونی از دانشمندان اواخر قرن دهم و اوایل قرن یازدهم و از شاگردان شیخ بهائی و افضل الدین ترکه بوده و به قزوین، تبریز کاشان، فارس و عراق سفر کرده و مؤلف کتاب جامعی است به نام سُلّم السّماوات در حکمت، احوال حکماء، شعراء و دانشمندان که در ۱۰۰۴ هجری قمری به پایان رسانده است. شیخ ابوالقاسم کاروونی مردی دانشمند و صوفی مشرب و از شاگردان میرزا جان شیرازی بوده و دیوانی شامل سه هزار بیت شعر ترتیب داده و انواع مختلف شعر سروده است. اگر چه اصل آن جناب از کازرون است، اما نشو و نما در شیراز یافته، با محققان و مدققان پیوسته محشورند، و هر گاه از بلده کازرون زینت بخش عرصه شیراز شوند، افاضل و اعالی را سروری دست می دهد. 📚 مأخوذ از دو کتاب تذکره خیرالبیان ص 322_323 و تاریخ نظم و نثر ج 2، ص 813 https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
رَشَحاتُ الْبِحار | ارواح
حکما و قدمای خمسه : 🔸 فیثاغورث 🔹 سقراط 🔸هرمس (ادریس نبی) 🔹 اَبَرخُس (هیپارکوس) 🔸 اَنباذُقِلِس (امپد
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔻ابوالحکماء و الفلاسفه هِرمس الهرامسه و مصحف هرمس مشتمل بر علوم غریبه 🔷 هِرمِس الهَرامس، پیشوا و مقدم جميع طوایف فلاسفه است. حکمای اساطین که مبدأ ایشان تالیس ملطی است تا افلاطون و حکمای اصول که مبدأ ایشان فلوطاخیس است تا ذیمقراطیس و حکمای اقادیما که سولون و بقراط و اقلیدس و بطلمیوس از آن جمله اند، و حکمای اسلامی که مبدأ ایشان ابو نصر فارابی است، تماماً به ریاست و بزرگی هرمس قائل و معترفند؛ و مشهور است که او عروج ؛ به سماوات نموده و آسمان را به شِبر* مساحت کرده و در آثار ابوعلی مسکویه است که عروج به سماء رمز و کنایتی از بلوغ او در علم نجوم و هیئت به درجه اعلی یعنی بلوغ و صعود او به حسب علم است؛ و از بسیاری کتب مستفاد می شود که هرمس اکبر حضرت ادریس - علیه السلام - باشد و قراین و امارات نیز بر این معنی دلالت دارد. از جمله کتبی که به هرمس الهرامسه منسوب است کتابی است که آن را مصحف هرمس می گویند و مشتمل است بر اصول طلسمات و بسیاری از علوم غریبه؛ و دیگر، کتاب ينبوع الحياة که مشتمل است بر بسیاری از نصایح و مواعیظ و به پارسی مترجم شده. * وجب 📚 سُلَّم السموات، شیخ ابوالقاسم بن ابی حامد کازرونی، تصحیح عبد الله نورانی، ص 142 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 قبض و بسط عرفانی ⚡️سالک در بسط به حق متعال و در قبض به عیوب خود توجه پیدا می کند. قبض [گرفتگی روحی] به سالک دست می‌دهد تا او متواضع و سر شکسته شود، بسط می آید تا او اوج گیرد و از سر کون و مکان برخیزد. قبض برای بروز و ظهور آثار نفس است که سالک بدان‌ها توجه پیدا کند و در صدد تزکیه برآید. بسط برای افناء نفس است بدین معنی که حدود سیر و صعود خود را ببیند. قبض و بسط، سالک را به مقام شامخ انسانیت آشنا و به کمال مطلوب می رساند. خداوند متعال وقتی بخواهد بنده ای را به کمال برساند و به خود نزدیک سازد او را در قبض و بسط سیر می دهد. نهایت قبض و بسط وصول به حق و برگشت به اوست عزّ اسمه. این آیه شریفه نیز از همین معنی حکایت می کند : «و الله يقبض و يبسط و إليه ترجعون». 📚 مأخوذ از مقامات معنوی، ترجمه و تفسیر منازل السائرین، خواجه عبدالله انصاری، محسن بینا •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
3: فرد به منزله میزان عرفان 4: انجام افعال غیبی به وزان جواهر مجرده 5: إنشاء مادی و برزخی 6: قابلیت درونی به منزله توسعه جهانی 7: قبض روحی در سلوک به منزله بروز آثار روح •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 📌 علم لدنی یا الهامی یا کشفی و نحوه کسب آن 🔻 در تصوف، بخش عمده ای از آن چه را که علم و دانش تلقی می شود، باید از صندوق سینه بیرون ریخت و آن جایگاه را پاک و یکدست و صاف ساخت و با طاعت و عبادتی صحیح و درست چنان رابطه ای با حضرت دادار برقرار نمود که آن چه که بایسته است از درون بجوشد و حکم «لَدُن» یابد. لدن علمی است که بنده از خدا آموزد بدون واسطه ی بشر یا فرشته [و حتی جن] یا به تعبیر دیگر، علمی که از طریق کشف و الهام حاصل شود همان گونه که حضرت رسول اکرم (ص) به آن اشارت داد که: «مَن أخلص لله أربعین صباحا جَرَت ینابیع الحکمة من قلبه علی لسانه» هر کسی چهل شبانه روز خود را از برای خداوند خالص و ناب گرداند خداوند در ازای این کار چشمه های حکمت را از قلبش می جوشاند و بر زبانش جاری می گرداند. مقابل، علم مُکتَسَب یا علم کسبی و آن علمی است که به وسیله ی ترتیب مقدمات فکری و یا از طریق حواس به دست آید. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی @RASHAHATOLBEHAR
3: فرد به منزله میزان عرفان 4: انجام افعال غیبی به وزان جواهر مجرده 5: إنشاء مادی و برزخی 6: قابلیت درونی به منزله توسعه جهانی 7: قبض روحی در سلوک به منزله بروز آثار روح 8: أخذ علم الهامی و کشفی بدون وساطت مرسلات (فرشتگان) و اجانین •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
4_6021810836396314546.mp3
8.06M
🎙 استاد صمدی آملی 📌 تهیه، تقطیع، تنظیم و عنوان گذاری: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⏱ تایم تقطیع: دقیقه 12 _ 45 جلسه 174 شرح دروس معرفت نفس 🔹 معنای بخت، اتفاق، شانس و اقبال 🔸 اثر گذاری بخت و اقبال در زندگی 🔹 جاهل بودن به علت امور و سبب مستور آن 🔸 هدفمندی افعال و انواع غایات 🔹 اهداف دور و نزدیک 🔸 غایت فعل و ذات فاعل 🔹 غایات بالعرض و برگشت آن به فعل 🔸 نقش اسرار وجودی شخص در ظهور مکنونات غیبی و بروز خوش بختی 🔹 لفظ نداشتن برای بیان اسرار و بیان تعبیر خوش بختی 🔸 بی خبری فاعل از غایات مخفی فعل 🔹 ناتوانی از فهم سلسله علل امور و نفس الأمر 🔸 نفس عمل را اغراض فراوان است 🔹 مجسمه ها و هیاکل خوش شانسی 🔸 توصیه به ریشه یابی علت بدبختی افراد قلیل البخت 🔹دعاها، برنامه ها و محاسبه ها برای اصلاح قلیل البختی افراد در علوم غریبه 🔸 اهمیت موضوع بخت در علوم غریبه و ماوراء الطبیعی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
📌 رسید مرسولات کتب سفارش داده شده... تاریخ ارسال: 7 / 3 ساعت گزارش: 11:37 🔻 افرادی که اسمشون در لیست نیست در نوبت بعد براشون ارسال می شود. افرادی که کتب به دستشون رسید به ادمین اطلاع بدهند. 👇 ثبت سفارش کتاب رائحة الأرواح در موضوعات: فلسفه، عرفان، روحانیات و علوم و فنون غریبه ✅ قیمت کتاب به انضمام هزینه پست و بسته بندی: 125 هزار تومان جهت سفارش مبلغ فوق را به شماره کارت زیر واریز کرده و مشخصات را به آیدی زیر ارسال فرمایید👇 🔻 شماره کارت: 6037997481015551 امیرحسین بازیار 🔻مشخصاتی که باید به آیدی ادمین ارسال کنید: 1⃣ عکس فیش واریزی 2⃣ آدرس دقیق منزل به همراه پلاک 3⃣ شماره تماس (نامه رسان با این شماره تماس خواهد گرفت) 4⃣ کد پستی منزل 5⃣ اسم فرد تحویل گیرنده 🟣 آیدی ادمین ثبت سفارش: @Amirh_BazYar786 https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
16.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 استاد صدوقی سها 🔻 اهمیت وجدان و علم حضوری 📌 زیرنوشت کلیپ: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار 🔸 عقل به گفته بسیاری از عرفای شامخین و خود حکما کمّاً و کیفاً ناقص است. اولاً در عالم موجوداتی هستند که عقل هیچ راهی به شناخت آنها ندارد مثلا عقل شناختش از حق تعالی چیست؟ و... این نقص کمی است. نقص کیفی هم دارد بسیاری از مسائلی را که عقل درک می‌کند کامل درک نمی‌کند ابن سینا می گوید: «إنّ الوقوف علی الحقایق الأشیاء لیس فی قدرت البشر» ما از اشیا جز اعراض و برخی خصوصیات درک نمی کنیم. عقل چون کماً و کیفاً ناقص است پس در معرفت هم ناقص است. ما منکر مطلق عقل نیستیم منکر اطلاق عقلیم. عقل باید به وظایف خودش بپردازد اما عقل نمی‌شنود، نمی‌بیند، لمس نمی کند چون مربوط به عقل نیست. انسان وجدان هم دارد یعنی علم حضوری حال چرا باید بیاید این قوای ادراکی را تعطیل کند در حالی که عقل به آن جایی که باید برسد نمی رسد عقل طریقیت دارد موضوعیت ندارد و در عرض عقل قوای ادراکی دیگری داریم و این ظلم است قوای دیگر را نادیده بگیریم. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
الهی‼️ الهی‼️ الهی‼️ . . ⚡️ الهی، چگونه خاموش باشم که دل در جوش و خروش است و چگونه سخن گویم که خرد مدهوش و بیهوش است؟! •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔰 مناسبت و سازگاری ارواح انسان با ارواح افلاک 💠 روان مردمی از جمله جواهر روحانی است و او را مناسبت و علاقت تمام هست با نفوس افلاک و کواکب، و هم چنان که نفس فلکی را اثر است در کائنات، نفس انسانی را نیز اثر باشد و خاص که نفسی قوی باشد و به شهوات طبیعی آلوده نباشد. از این سبب اصحاب طلسمات عبادت ها کنند و ریاضت ها کشند و روزه دارند و نماز بسیار کنند و خود را از علایق دنیاوی و آلایش طبیعت پاک دارند تا نفس ایشان قوی گردد و روح صافی شود تا هم با دیگر قوّت ها یار شود و قابل فیض گردد. آن گاه وقتی طلب کنند که کواکب و شعاع های ایشان در صورتی از فلک البروج جمع شوند که آن صورت کواکب سبب فاعلی باشند مر وجود آن صورت زمینی از کائنات را که مقصود باشد. آن گاه نگاه دارند تا جزء آن صورت و کواکب بر بالای افق باشند و درجه ای از درجات فلک طلوع کند که مناسب آن صورت و کواکب باشد در قوّت و خاصیت. در آن وقت تمثالی از مس یا از نقره یا چیزی که قوام محکمی دارد، بسازند مانند آن صورت فلکی و دیگری کنند مانند آن صورت که در آن درجه برآید که طالع باشد و در مقابل آن صورت های فلکی نهند تا نور آن صورت فلکی بر این صورت تمثال افتد. آن گاه چنان که فرموده باشند می کنند تا آن مقصود حاصل آید. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
1: وحدت حقه حقيقیه ذاتیه صمدیه 2: وحدت حقه حقیقیه ظلیه رشحیه 3: فرد به منزله میزان عرفان 4: انجام افعال غیبی به وزان جواهر مجرده 5: إنشاء مادی و برزخی 6: قابلیت درونی به منزله توسعه جهانی 7: قبض روحی در سلوک به منزله بروز آثار روح 8: أخذ علم الهامی و کشفی بدون وساطت مرسلات (فرشتگان) و اجانین 9: نفس عمل و غایات خفیه و ظاهری آن و جاهل بودن به سبب مستور امور 10: نقص کمی و کیفی عقل 11: مناسبت، اوفاق و علاقه ارواح انسانی با ارواح فلکی 12: فاعلیت صور کواکب و تکنیک هم قوتی با ارواح آن ها •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔆 عبادت عارف ⭕️ عارف به اعتبار تبرّی و تولّی از ما سوای الله [غیر خدا] اِعراض [دوری] می کند و عبادت اَحرار [آزادگان] را پیشه خود می سازد همان‌ طور که حضرت وصی (ع) فرمود: من تو را به خاطر ترس از آتش جهنم تو و به شوق بهشت تو عبادت نمی کنم، بلکه چون تو را شایسته یافتم عبادتت می کنم. 🔷 چون که اندر هر دو عالم یار می باید مرا / با بهشت و دوزخ و با حور و با غلمان چه کار؟! ‼️ همت بگمارید که بهشتی شوید و بهشت شایق شما بشود، جناب خواجه نصیر در « تذکره آغاز و انجام» می گوید: کمال اصحاب یمین بهشت است و کمال بهشت مقربان هستند. مقربان، سابقان، کُمَّلین و اولیاء الله کمال بهشتند و بهشت کمال اصحاب یمین است. 📌 : عرفا از عبادت و تهذیب نفس، خواهان این نیستن که خواب و حال خوش عرفانی و نورانی، ندایی روحانی، کشف و کرامتی نصیبشون بشه حتی دنبال حال هم نیستن و تو عرفان داریم که سالک اینقدر جلو میره که حال ازش برداشته میشه و به ثبات می‌رسه. در کل نباید معرفت الله را مساوی با کشف و کرامت و پیدا کردن یه سری توانایی ها دونست. معرفت الله و توحید از نظر رتبی از همه ی این ها بالاتره اما این بیان به این معنا هم نیست که باید به بی توجه به خواص و آثار نفس و چیزای پنهانی که تو عوالم مثالی هستن بود. حاصل کلام این که عارف در حالی زبان قال و حالش اینه که: هر کس ز در تو حاجتی می طلبد من آمده ام ز تو ، تو را می خواهم ✍ امیرحسین بازیار 📚 دروس شرح اشارات و تنبیهات ابن سینا،شرح علامه حسن زاده آملی، نمط نهم (مقامات العارفین)، ص 60 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
48.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سکانسی از فیلم عرفانی حاجی بایرام ولی محصول سال 2022 کشور ترکیه ♻️ تقطیع و زیرنوشت پست: مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار ⚠️ ترجمه و تنظیم: تیم مووی تایم 1996 📜 قسمتی از فیلمنامه: امروز می خوایم از مادرمون حضرت فاطمه داستانی تعریف کنیم. در روزی که مادرمون حضرت فاطمه اشتها نداشت حضرت علی پرسید ای فاطمه از لذیذیجات دنیا دلت چی می‌خواد؟ حضرت فاطمه فرمود ای علی انار می خوام... 📌 : تو قطعه فیلم بالا چند تا نکته هست یکی این که این فیلم ساخت کشور ترکیه سنی مذهبه و با توجه به باورمندی های اهل تسنن ساخته شده اما چیزی که خیلی مهمه اینه که هم تو این فیلم هم تو فیلم یونس امره از حضرت علی و ائمه خیلی یاد میشه و تو فیلم یونس امره شیخ تاپتوک کل سلوک رو بر پایه اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین برای یونس امره توضیح میده. حالا حرف تو این زمینه زیاده ان شاء الله تو کلیپ های مشابه بعدی کم کم عرض می کنم. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻 عشق چه زیبا گفت الله ( جلّ جلاله ): «مَن طَلَبَنی وَجَدَنی و مَن وَجَدَنی عَشَقَنی و مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ و مَن قَتَلتُهُ فأنا دِیَتُهُ» هر کس مرا طلب کند خواهد یافت و هر که مرا یافت عاشقم می گردد و هر کس عاشقم شد عاشقش می شوم و هر که من عاشقش شوم عاقبت او را شهید [به شهود رسانیدن] می کنم و هر که را شهیدش کنم خودم خونبهای او می شوم. آری‼️    ⚡️ عشق از اول سرکش و خونین بُوَد / تا گریزد آن که بیرونی بُوَد •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔷 ارواح کواکب و ستارگان و هم قبیله بودن بعضی ارواح با بعضی دیگر 🔻همچنان‌که فلاسفه یونان قبل از او [فارابی] می‌گفتند معتقد است که جز افراد انسانی [یعنی به غیر از آدما] موجودات دیگر نیز دارای نفس هستند [یعنی حیوانات و... نفس دارن و به بیانی روح دارن البته روح مراتب داره باید دید منظورش کدوم روحه]، [مثلا] آسمان را نفسی است و عالم را نفسی دیگر است و هر يك از کواکب را نفسی است [یعنی ماه، خورشید، عطارد زهره و... هر کدومشون روح مخصوصی دارن تا جایی که حکما میگن روح هر کدوم از ماها از کوکبی فائض و صادر میشه بنابراین هر کسی طالع مخصوصی متناسب با کوکبش داره] و حیوان و نبات را نیز نفسی دیگر است. طبیعی است که نفوس اجسام سماوی [یعنی چیزای آسمانی حالا این تعبیر جسم هم باید توضیح داده بشه اما این نفوس اجسام آسمانی یعنی ارواح اجسام آسمانی] مباین نفوس انسان و حیوان و نبات است [یعنی همونی که گفتم روحشون متفاوت و متباینه البته به نظر من روح انسان با کواکب ربط داره و این جا میگه تباین منظورش تباین عزلی نیست یعنی اینجور نیست روح ما کاملا جدا و دور افتاده از روح کواکب باشه بلکه پیوند و علیتی بین ارواح انسان ها و افلاک وجود داره]. 📌: [ ... ] . . ✍ امیرحسین بازیار 📚 تاریخ فلسفه در جهان اسلامی، حنا الفاخوری و خلیل الحر، ترجمه عبدالحمید آیتی، ص 420 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔻ارواح محبوس در برزخ های میانی 🔸 نفس [ روح] تا تمامی حدود و مرزهای طبیعت و سپس نفسانیت را طی نکند به همسایگی و قرب خدا نمی‌رسد لذا مرگ آخرین منزل دنیا و اولین منزل آخرت است بعضی انسان‌ها پس از خروج از دنیا مدتی در برزخ های واسط میان دنیا و عقبی محبوس اند و برخی دیگر به واسطه نور معرفت یا قوه طاعات یا به جذبه ربانی یا به شفاعت شافعان سریع ارتقاء می یابند. 📚 ملاصدرا، الحكمة المتعاليه، ۱۷۱/۹-۱۲۹ و شرح بر زاد المسافر، ١٨٥-١٨١ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔻حدیث عشق ای دوست حدیث عشق دیگر گونست وز گفت و شنید این سخن بیرونست گر دیده دل باز گشائی نفسی معلوم شود که این حکایت چونست «ملاصدرا» 📚 رساله سه اصل به انضمام منتخب مثنوی و رباعیات، ملاصدرا، ص ۸۳ 📌 : عشق مال دله. درک دل هم با دل عقل و فکر متفاوته پس نباید توقع داشت ادراک دل مثه ادراک و انفعال عقل باشه یعنی این دو ادراک با هم مسانخ نیستن، مدلشون فرق داره. جنس ادراک عقل و دل یکیه اما فصلشون و عوارض مشخصه هر کدوم متفاوته. حالا اینجا صدرا هم همینو میگه... میگه با مفهوم پراکنی و حرف زدن و اینا نمیشه ادراک دل رو فهمید چون اون علم مفهومیه این حضوریه! بین مفهوم و محضور یعنی اون چیزی که به حضور دل در میاد زمین تا آسمون فرقه. یه نکته سلوکی هم این جا هست که ببین دلت چیا رو به حضور می طلبه؟! محسوسات رو، مخیلات رو، موهومات رو، معقولات رو یا نه هم سنخ خودش رو که مهمات هستن یعنی اون چیزایی که به همت دل در اومدن. همت مال دله! این که میگن از عرفا همت بگیرین یعنی همت بگیرین دلتون همّش زیاد شه نیروش زیاد شه نیروشم که زیاد شد فتح مهمات ربانی حاصل میشه. ✍ امیرحسین بازیار •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔻اهمیت توجه به علوم روحی و روح شناسی از رهگذر بررسی مسائل مربوط به مرگ 📍مناسب است در این مقام از دانشمند نامور فلکی کامیل فلاماریون فرانسوی یاد شود. فلاماریون را در موضوعات مختلفه مصنفات سودمند و ارزشمند است از آن جمله کتابی به نام مرگ و راز آن که در سه جلد، اولی پیش از مرگ و دومی گرداگرد مرگ و سومی پس از مرگ است. این کتاب فلاماریون را عالم مصری محمد فرید وجدی به عربی ترجمه کرده است و آن را علی أطلال المذهب المادی نام نهاده است که مانند اصل آن بسیار مفید است. ظاهرا جناب استاد [علامه طباطبایی] در تسمیه رسائل یاد شده [انسان قبل دنیا، در دنیا و بعد دنیا] باید ناظر به کار فلاماریون باشد و باید از خود آن جناب پرسید. 📚 هزار و یک کلمه، علامه حسن زاده، ج1، ص 317 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
🔶 کتاب صوتی «لومن» در مسائل روح شناسی اثر کامیل فلاماریون 🔻دومین اثر فرهنگی و معنوی مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار کامیل نیکولاس فلاماریون (به انگلیسی: Camille Flammarion ) (تولد: ۲۶ فوریه ۱۸۴۲، درگذشت: ۳ ژوئن ۱۹۲۵) منجم و نویسندهٔ فرانسوی بود. وی خالق بیش از پنجاه اثر در حوزه های گوناگون مانند نجوم و اسپریتیسم (علوم مربوط به ارواح) می باشد. 📍این کتاب صوتی به شما کمک خواهد کرد تا با نگاه جدیدی به زندگی نگاه کنید و بخش‌های نامعلوم زندگی را بشناسید. با گسترش دانش خود در این حوزه، قادر خواهید بود تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به دنبال پاسخ‌های جدید در مورد مسائل روحانی و ماوراء الطبیعی باشید. این کتاب صوتی برای همه‌ی افرادی که به دنبال گسترش دانش خود در مورد مسائل روحی و ماوراء الطبیعی هستند، مناسب است. این کتاب صوتی توسط مجموعه حکمی، عرفانی و ماوراء الطبیعی رشحات البحار تهیه شده است. 💰قیمت فایل صوتی : 40 هزار تومان برای خرید این کتاب صوتی، به آیدی درج شده سر بزنید: 🆔 @Amirh_BazYar786 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
👇 ثبت سفارش کتاب صوتی «لومن» در مسائل روح شناسی و اسرار مرگ ✅ قیمت کتاب صوتی : 40 هزار تومان جهت سفارش مبلغ فوق را به شماره کارت زیر واریز کرده و فیش را به آیدی زیر ارسال فرمایید👇 🔻 شماره کارت: 6037997481015551 امیرحسین بازیار 🟣 آیدی ادمین ثبت سفارش: @Amirh_BazYar786 📌 بعد از واریز فایل صوتی ارسال می شود. https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔹 منشأ اصوات، مکاشفات و الهامات روحی 🔻 حال بدان که همه القائات آنسوئی از نداها و خطابات و تعلیمات و الهامات و منامات و تجلیات و مکاشفات و مراتب وحی و همچنین نداها و دعاهای این سوئی همه از این جدول و حصه وجودی انسان صورت می گیرد. و امام علیه السلام فرمود: «ثم نادانی بی، و خاطبنی منی، فأجبت بلطافتی» در تعبیر به «بی» و «منی» و «بلطافتی» دقت شود، فتدبر. انسان بزرگترین جدول بحر وجود است اگر این جدول درست تصفیه و لایروبی شود مجرای آب حیات و مجلای ذات و صفات می گردد. 📚 هزار و یک کلمه، علامه حسن زاده آملی، ج۱، ص ۱۱۹ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔹 ردیه ای بر این که جنیان عقل ندارند و نمی توانند منبع تعلیم آدم ها باشند... 🔻فرشتگان مانند جمادات دارای معرفت مفطور نسبت به خداوندند و از قوه عقلانی و نیز از شهوت برخوردار نیستند حیوانات به طور مفطور هم دارای معرفت به خداوند و هم دارای شهوت اند. انسان و جن از حيث صورتشان و نه از جهت ارواحشان به طور مفطور از شهوت و معارف برخوردارند. خداوند عقل را برایشان قرار داد تا شهوت را با میزان شرعی مطابق گردانند و از این راه آنان را از درگیری و نزاع با شهوتی که در حوزۀ غیر مشروع عمل می‌کند دور می‌گرداند خداوند عقل را به آنان نداد تا با آن به اکتساب دانشها بپردازند؛ بلکه آنچه برای کسب علوم در اختیار آنان قرار داد قوۀ فکر است و از این رو، ارواح آنان به طور مفطور همراه با معارف آفریده نشده اند برخلاف ارواح ملائکه و دیگر موجودات (غیر از انسان و جن) که چنین اند. 📚 فتوحات مکیه، جIII، ص۹۹، س۱۲ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ 🔷 فراخوان ارواح ستارگان به کمک اسماء الله و بُخورات و محوریت خواست انسانی در امر تصرف 📜مردان باطن کسانی اند که در عالم غیب و ملکوت دارای تصرف اند، لذا ارواح عِلوی را به همت شان در آنچه می خواهند فرود می آورند، مرادم از ارواح علوی، ارواح ستارگان است.ارواح ستارگان را به واسطه اسماء و بُخورات می توان فرود آورد. * مأخوذ از کانال جامع الأسرار 📚 فتوحات مکیه، باب: بیست و پنجم، بخش هفدهم از فتح مکی 📌: منظور از ارواح نفوس فلکی یا ارواح ستارگان وجودهای غیر مادی است که در آسمان وجود دارن. این ارواح قادر بر تاثیرگذاری بر رویدادها و جریانات زمین هستن. برای استفاده از مطلق ارواح اجرام آسمانی نه حتی صرفاً کواکب باید با اون ها در تعامل بود و رابطه بینشان برقرار کرد به عنوان مثال با خواندن نام‌های خاص مثل اسماء الله و ربط آن با خاصیت هر کوکب می‌توان با اون ها در تعامل و شراکت روحی قرار گرفت و نفوذ روحی متعلق به هر کدوم رو به میزان جذبی که می‌ شود به دست گرفت. بعضیا میگن این مباحث صرفاً جنبه اسطوره‌ای و افسانه‌ای داره در حالی که این طور نیست و هر کوکب یک نیرو یا یک روح خاص متعین هستی شناسانه داره که باید کارکرد اون بررسی بشه که بر رویدادها و اتفاقات زمینی انسانی تاثیر می‌ذاره و اینم مهمه که نفوس فلکی قادر به تقویت نفوس بشری هستن. به هر حال مبحث نفوس فلکی در فلسفه و ارتباط آن با معناشناسی وجودی مبحث مهمیه که کم مورد توجه قرار گرفته. مفهوم نفوس فلکی می تونه به عنوان یک نظریه جذاب برای تفسیر وجود و حتی اهداف زندگی بشر مورد استفاده قرار بگیره و البته در این راستا فارغ از جنبه فلسفی آن نباید به پژوهش‌های جدید در حوزه آسترونومی و آسترولوژی بی‌ توجه بود. ✍ امیرحسین بازیار •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR
┈•‌‌‌‌‌‌꧁رشحات ༼﷽༽البحار ꧂•┈ به رسمیت شناختن یک به یک موجودات و نقش کثرات در سلوک معرفت شناسانه سالک 🔻 هیچ گاه از اسباب و علل رهایی نداری چرا که آن ها ریسمان الهی اند که خداوند تو را به اعتصام بدان ها فرمان داده است. [حکمتی که ابقای علل ثانوی را اقتضا می کند این مجال را به هر موجود می دهد تا نقش کامل خود را ایفا کنند.] * [ دکتر نصر] 📚 فتوحات مکیه، ج II، ص 471، س 25 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• 🔆 قَبَسی از قَبَسات نوریه رحمانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHAR