فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اهل_روضه
💢بیابونا نمی ره از یادم
@mobahelegharn_21
#شبهات_ماه_محرم
💢آیا امام حسین(ع) #خواهری به نام #رقیه داشت؟ آیا او مانند دیگر خواهران حضرت، در کربلا حضور داشتند؟
#بخوانید
بر اساس نقل برخی منابع حدیثی و تاریخی؛ امام علی(ع) دختری به نام رقیه داشت که با پسر عمویش مسلم بن عقیل ازدواج کرد و از وى این فرزندان متولد شدند: عبد الله، علی و محمّد که عبدالله در کربلا شهید شد.
برخی نیز گفتهاند: رقیه دختر علی(ع) در کودکی از دنیا رفت.
به هر حال؛ امام حسین(ع) خواهری به نام رقیه داشت.
درباره اینکه خواهرش رقیه، همراه امام حسین(ع) در کربلا بوده یا نه، در منابع روایی به نام ایشان تصریح نشده و تنها به طور عام اشاره شده است که خواهران امام(ع) نیز همراه آنحضرت در سفر به مکّه بودند و از آنجا به سوی کربلا رهسپار شدند:
امام زین العابدین(ع) فرمود: «حسین(ع)؛ #خواهرانش و دخترش و برادرزادهاش قاسم بن حسن بن على را بر مَحمل، #سوار کرد. سپس با 21 مرد از یاران و خانوادهاش از جمله: ابو بکر بن على، محمّد بن على، عثمان بن على، عبّاس بن على، عبد الله بن مسلم بن عقیل، على اکبر و على اصغر، رهسپار شد».
ابن اعثم کوفی(م 314ق) در الفتوح میگوید: «حسین(ع) یارانش را -که به همراه او، قصد رفتن به عراق داشتند- گرد آورد و به هر یک، ده دینار و یک شتر براى حمل توشه و اثاثشان داد. آنگاه خانه خدا و صفا و مروه را طواف نمود و آماده رفتن شد و دختران و #خواهرانش را بر کجاوهها سوار کرد».
اما ام کلثوم همراه امام(ع) در کربلا بودهاند؛ چنانکه در الأخبار الطوال چنین آمده است: «حسین(ع) نیز به سمت مکّه #رهسپار شد و دو خواهرش: زینب و امّ کلثوم، و برادرزادههایش و برادرانش: ابو بکر، جعفر و عبّاس، و تمام #بستگانش که در مدینه بودند، جز برادرش محمّد بن حنفیّه، همراه ایشان بودند».
📚خصائص الأئمة، ص 289،
📚الامالی، ص 152،
📚الاخبار الطوال، ص 228
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
رادار انقلاب
💢 شاهان #قاجار و #پهلوی هم برای محرم عزا میگرفتند اما کسی نمیگفت ما برای عربها #عزاداری نمیکنیم. ا
#حرف_حساب
💢کدام امام حسین(ع)؟
این روزها لشکر مجازی مخالفان حسین(ع) از سر #عقده و #کینه بدلیل استقبال مردم بخصوص نسل جوان از هیاتهای عزاداری، هر چه در #توان دارند خرج میکنند تا بین مردم و #محبت امام حسین(ع) فاصله بیاندازند.
اما اینها با کدام امام حسین(ع) راحتترند؟
شاهان دیکتاتور قاجار، زورگویان پهلوی هم برای حسین(ع) عزا میگرفتند، اما #شبهات امروزی مطرح نبود؛ براستی چرا؟
دلیل یک چیز است، این جماعت امام حسینی شبیه به مسیح تحریف شده در دین #مسیحیت میخواهند.
امامِ مهربان، #راستگو و نیکوکاری که سر در گریبان خود دارد و در مسجد #عبادت میکند. همین.
اما اگر همین امام و منطقِ این امام مقابل ظلمِ ظالمان بایستد فورا از او عبور میکنند. #منطقِ حسین(ع) پرورش دهنده نسلی بی تفاوت نیست، آنها میخواهند نسلی بی خطر و بی تفاوت تربیت شود، پس باید علیه حسین(ع) و قیام او شبهه پراکنی کنند.
#علیرضا_زادبر
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#اسلام_واقعی
#نفقه_حیوانات
💢 به بهانه انتشار تصاویر آتش گرفتن کبوترها(غیرعمدی)
✅در دنیای مدرن، عده ای #اصرار دارند #دین و احکام دین را مخالف حقوق انسان و حیوانات قلمداد کنند، بدون اینکه از #حساسیت احکام نسبت به حفظ حقوق موجودات زنده آگاه باشند.
✅ بخشی از این #احکام را بخوانید
در اسلام هر کسی صاحب حیوانی باشد (چه حرام گوشت چه حلال گوشت) واجب است نفقه اش را بدهد.
نفقه و وسایل زندگی #حیوان اعم است از خوراک، آشامیدنی، مسکن، دارو و هر
ماده ضروری #معیشت که ادامه حیات حیوان به آن بستگی دارد.
اگر مالک حیوان #نفقه آن را ندهد، حاکم شرع باید حیوان را از فشار
زندگی نجات بدهد؛ مانند فروش حیوان یا ذبح آن (حلال گوشت باشد) ، یا رها کردن حیوان تا دیگران #معیشت آن را به عهده گیرند . .
فقیه عالقیدر؛ صاحب_جواهر میگوید: به مجرد اینکه صاحب #حیوان از اداره زندگی حیوان
امتناع بورزد و هیچ راهی را برای رهایی جاندار انتخاب نکند، حاکم به جهت ولایتی که دارد، اقدام به تأمین #حیات جاندار مینماید.
📚ج 31 ,ص 394 .
حتی در فقه هست که لازم است مقداری از عسل در کندو بماند تا زنبوران گرسنه نمانند و در صورت #احتیاج مانند فصل زمستان مستحب است که بیش از قوت او در #کندو نگهدارند
✅همچنین #فقها تصریح کرده اند که چون زندگی کرم #ابریشم بسته به برگ توت
است، لازم است که مالک حیوان را حفظ کند و نگذارد تلف شود و اگر برگ کم
باشد و مالک اعتنایی به حیوان نکند، حاکم از مال #مالک میفروشد و برای حیوان
برگ میخرد...
✅اگر مقداری آب و #حیوانات زیادی باشند که به ناچار آب به همه نمیرسد و تلف میشوند ، اگر همه حیوانات با هم مساویند به هر کدام خواست آب بدهد ، اما اگر مثلا یک گوسفند و یک سگ وجود داشت باید گوسفند را ذبح کند و به سگ آب دهد زیرا ذبح گوسفند شرعی است ، اما تشنه گذاشتن و تلف کردن بی دلیل سگ #غیرشرعی است.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#شبهات_ماه_محرم
💢چرا در روز عاشورا، شمر حضرت عباس(ع) را خواهر زاده خطاب کرد؟
او #دایی حضرت بود؟
#پاسخ
راوى میگوید: شمر روز عاشورا در برابر سپاه ایستاد و صدا زد: خواهرزادگانم کجایند؟ عباس و برادرانش کجا هستند؟ کسى بدو پاسخ نداد. امام حسین(ع) بدانها فرمود: «هر چند وى فردى فاسق است ولى به او پاسخ دهید». از اینرو، عباس به سمت او رفت و فرمود: چه میخواهى؟ شمر گفت: خواهرزادگان! شما در امان هستید. عباس(ع) به او فرمود: لعنت خدا بر تو و امان تو! اگر تو دایى ما هستى، پس چرا به ما امان میدهى؟ ولى فرزند رسول خدا را امان نمیدهى؟ برادران عباس نیز نظیر سخنان آنحضرت را تکرار کردند و بازگشتند.
از آن جهت که مادر حضرت عباس(ع) با شمر بن ذی الجوشن هر دو از یک قبیله بودند و رسم عرب این است که به افرادی که از یک قبیله هستند و به نوعی وابستگی با هم دارند به فرزندان آنان با نگاه فامیلی نظر میکنند، به فرزندان ام البنین خطاب به خواهر زادگان نمود
📚عمدة الطالب فی أنساب آل أبى طالب، ص 327.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#حدیث_امروز
💢تاسوعا چه روزی بود؟
✅امام صادق ( ع ):
تاسوعا روزی است که در آن روز، امام حسین و اصحابش را محاصره کردند و ابنمرجانه و عمربنسعد به جهت زیادی لشکر خود #اظهار شادمانی میکردند و در این روز حسین را تنها و غریب یافتند و دانستند که دیگر یاوری به سراغ او نخواهد آمد و اهل عراق او را یاری نخواهند کرد.
📚سفینه البحار - جلد ۲ - صفحه ۱۲۳
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#شبهات_ماه_محرم
💢آیا این که #مداحان میگویند که حضرت عباس جز در لحظات آخر شهادت امام حسین را به لفظ #برادر خطاب نکرده است و تنها به الفاظ مولا و سید خطاب کرده حقیقت دارد!؟
#پاسخ
✅در این شکی نیست که حضرت عباس در لحظات آخر زندگی و در هنگامه شهادت برادرش را چنین مخاطب قرار داد:
«نادی باعلی صوته ادرکنی یا #اخی » «با صدای بلند فریاد زد برادر مرا دریاب »
📚ابصار العین ص30
✅اما این که حضرت جز در این لحظات آخر دیگر حسین(ع) را با تعبیر #برادر خطاب قرار نداده است قابل قبول نمی باشد و در موارد متعددی این تعبیر از #عباس علیه السلام واقع شده است .
✅آنجا که از حسین(ع) اجازه ورود به میدان می خواست، امام را چنین مخاطب قرار داد:
«یا #اخی هل من رخصه » « ای برادر آیا اجازه به میدان رفتن را می دهی »
📚بحار الانوار ج45 ص41
✅آنجایی که شمر برای عباس علیه السلام امان نامه فرستاد ، ایشان چنین پاسخ داد:
« آیا می خواهی که #برادر و سرورمان حسین فاطمه را واگذاریم و در اطاعت ملعونان و فرزندان ملعون ها در آییم »
📚مثیر الاحزان ص55
در روز تاسوعا امام حسین را چنین مخاطب قرار داد:
«ای #برادر آنان به سوی تو حرکت کرده اند» « یا اخی اتاک القوم »
📚تاریخ طبری ج5 ص416
📚انساب الاشراف ج3 ص391
✅نتیجه گیری:
بنابراین ادعای این که حضرت عباس جز در لحظات آخر زندگی دیگر امام حسین(ع) را با تعبیر برادر مخاطب قرار نداده است قابل #قبول نمی باشد.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کسی که پدرش نفر اول مملکته ولی مثل بقیه مردم میره توی جمعیت عزاداری میکنه
نه مثل بعضی از خواص بی بصیرت که توی جایگاه VIP زیر کولر گازی دنبال عزاداریان...
#مجتبی_خامنه_ای
@mobahelegharn_21
#پاسخ_تمامی_شبهات_محرم
💢آیا امام حسین(ع) در ازای خودداری #شمر و عمر بن سعد از نبرد، به آن دو پیشنهاد #جوایزی مادی و معنوی دادند؟!
آنچه در برخی از کتابهای متأخر - به نقل از #مقتل ابومخنف(که البته اصل این کتاب در دسترس نیست) - نقل شده تنها این است که؛ امام حسین(ع) پیش از #شهادت به شمر فرمود: «جایزه یزید پیش تو محبوبتر است یا شفاعت جدم رسول خدا(ص)؟»، شمر ملعون گفت: دانگی از جایزه یزید پـیش من از شفاعت تو و جدّت محبوبتر است. اما سخنی از دادن زمین #شخصی خودش به شمر چیزی نقل نشده است.
📚قندوزی ج 3،ص 83
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 با تمام #اختلاف_نظرها تنها زیر پرچم محبت حسین(ع) باهم #متحد هستیم.
#خواننده_فوتبالیست_وزیر
#کوری_چشم_دشمن
@mobahelegharn_21
💢 حق الناس
شب عاشورا، امام حسین(ع) به اصحاب خود فرمودند:
"چه کسانی از شما به مردم بدهی دارند ؟"
ضحاک بن عبدالله مشرقی و مالک بن نضیر گفتند:
"ما #بدهکار هستیم"
امام حسین(ع):
"بیعت من از شما برداشته شد. شما نمی توانید همراه ما بجنگید."
آن دو از تاریکی #شب استفاده کردند و رفتند.
📚تاریخ طبری، ج 5 ، ص419
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#شب_عاشورا
💢یادتان نرود...
علامه امینی صاحب کتاب الغدیر شب و روز عاشورا مدام برای امام زمان ( عج ) صدقه کنار میگذاشتند و می فرمودند : امشب قلب امام عصر ( عج ) در فشار است.
شب عاشورا در راه است، #صدقه برای حضرت فراموش نشود
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#روزه_عاشورا_کراهت_دارد
💢روزه عاشورا
در منابع روایی #معتبر_شیعه حدیثی با این مضمون وجود ندارد که حضرت محمد (ص) فرموده باشد، روزه گرفتن در روز عاشورا مستحب است.
✅باز نمی توان گفت که در منابع معتبر شیعه روایاتی است که پیامبر (ص) روزه گرفتن روز عاشورا را مستحب می دانسته است؛ چرا که برخی از این روایات ذکر شده از جهت سند ضعیف هستند. علاوه دلالت بر فعل پیامبر دارند، و ما کلامی از پیامبر (ص) در این باره نیافتیم، تا بگوییم خود آن حضرت سخن صریحی دراین باره دارند.
✅بعد از قیام عاشورا، بنیامیه با سوء استفاده از روایات مربوط به روزه و بزرگداشت عاشورا مطلبی را مطرح و تبلیغ کردند که با اساس دین و مکتب منافات داشت، و آن این که چون در این روز امام حسین کشته شده و کشتن امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران او - نعوذبالله - کار بسیار خوب و مستحسنی بوده؛ پس این روز، روز با برکتی شده و به این خاطر باید این روز را روزه گرفت. از این رو روایات فراوانی را جعل نمودند، تا ضمن تحریف قیام عاشورا این روز را عید دانسته و به شکرانه آن روزه بگیرند.
📚بحارالأنوار، ج61، ص291.
مرحوم کراجکی از علمای قرن پنجم شیعه، در رسالة التعجب خود به این نکته اشاره می کند که بعضی افراد در حالی که ادعای محبت اهل بیت را دارند، این روز را به بهانه توبه حضرت آدم عید می دانند و به شادی می پردازند، در حالی که در غم پیامبر اکرم در از دست دادن فرزندش شریک نمی شوند
📚کراجکی، التعجب، ص 45
✅با این عنوان که چون یزید امام حسین (ع) را ظاهراً از بین برده، باید روزه گرفت و از همین تاریخ است که امامان معصوم (ع) ما با #روشنگری، و نهی از روزه عاشورا، با این فکر انحرافی مبارزه کردند.
مثلاً زراره از امام صادق و امام باقر (ع) نقل کرده که به او فرمودند: "لاتصم یوم عاشوراء
📚الإستبصار، ج 2، ص 134؛
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#عصر_عاشورا
💢چرا شمرِ ملعون سر امام حسین(ع) را از #پشت برید؟
✅در این درباره چند #احتمال وجود دارد:
#احتمال_اول
افراد دیگری -غیر از شمر- که میخواستند نزدیک امام حسین(ع) شوند و او را به #شهادت برسانند، همین که امام به آنها نظری میافکند، تنشان میلرزید و شمشیر از #دستشان میافتاد؛
«اولین شخصی که با #شمشیر کشیده به سوی امام پیش تاخت، شبث بن ربعى بود. امام حسین(ع) به جانب او نظرى افکند. شبث را #رعدهاى گرفت و لرزید و شمشیر از دستش افتاد و گفت:
«معاذ اللّه که من خداى را #ملاقات کنم و ذمه من مشغول به خون حسین باشد».
📚قندوزی ج 3، ص 82،
سنان بن أنس با #شماتت و با عصبانیت رو به شبث کرد و گفت: «مادر بر تو بگرید و قوم تو تباه گردد! چرا از #قتل او دست بازداشتى و روى برداشتی؟»
شبث گفت: «چون #چشم بگشود و مرا نظاره کرد، چشمهاى رسول خدا را دیدم. نیروى من برفت و اندامم بلرزید».
سنان گفت: «این شمشیر مرا ده که من از براى قتل او #شایستهتر از تو هستم»
اما او هم با نگاه اباعبدالله #منصرف شد.
شمر او را سرزنش کرد و گفت: «چرا بگریختى؟»
سنان گفت: «چون چشم به سوى من بگشود، #شجاعت پدر او یادم آمد. پس گریختم».
خولى بن یزید اصبحى، تصمیم گرفت که سر مبارک امام(ع) را از تن دور کند. وى نیز چند قدمى برداشت و رعدتى او را گرفت و فرار کرد.
شمر گفت: «چه مردم #ترسویی هستید! هیچکس سزاوارتر از من نیست در قتل او». سپس شمشیر گرفت و بر سینه حسین(ع) نشست...
📚ینابیع ج3 ص 82 – 83.
✅شاید با توجه به این جریانات، برای اینکه شمر ملعون به #عاقبت این افراد دچار نشود، سر امام حسین(ع) را از پشت برید تا چشم او به #چشم امام حسین(ع) نیفتد.
#احتمال_دوم
✅علامه مجلسی مینویسد: در بعضى از کتابهای معتبر از طبری و او از طاوس یمانى نقل کرده است: «...پیامبر اسلام(ص) پیشانی و #گلوى امام حسین(ع) را زیاد میبوسید»
📚بحار الانوار، ج 44، ص 187 – 188،
این مطلب در کتاب «معدن البکاء فی مقتل سید الشهداء» نیز آمده است.
به هر حال، با فرض پذیرش این نقل؛ چون گلوی امام حسین(ع) مکان بوسه پیامبر اسلام(ص) بوده، شمر سر امام حسین(ع) را از پشت برید.
📚ج 21، ص 220 – 221،
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#فکر_کردن_درد_دارد
💢امام حسین(ع) #اصلاح_طلب بود؟
امام حسين (ع) در وقت #خروج از مدينه در #وصيتي كه به برادرشان محمد حنفيه كرده اند، به اين هدف اصلاحي اشاره فرموده است چون #حکومت_یزید تلاش داشت در جامعه حضرت را برهم زننده نظم و فساد طلب معرفی کند.
✅اما ایشان به #صراحت قبل از اطلاع از عهد شکنی مردم کوفه میفرمایند:
همانا من براي ايجاد #آشفتگي و خودنمايي و #نابساماني و ستمگري خروج نكرده ام، بلكه همانا من براي طلب اصلاح امت جدم #قيام كرده ام و اراده كرده ام اينكه امر به معروف و نهي از منكر كنم.
ایشان حرکت خود را بر مبنای #طلب_اصلاح معرفی میکنند و بلافاصله با اضافه نمودن امر به معروف و نهی از منکر #مسیر را مشخص کرده اند.
✅اما اگر #اصلاح_طلبی را در یک حزب یا جریان سیاسی خلاصه کنیم که صرفا همانند جریان رقیب خود(اصولگرایی) در ایام #انتخابات و یا کسب قدرت حضور دارند، در چنین حالتی حرکت امام حسین قابل فهم و گنجاندن در این ظرف نیست.
امام حسین(ع) بدنبال اصلاح دین جدشان بودند حتی اگر ۳۰ هزار نفر در مقابل او باشند. یعنی #مقاومت برای ایشان یک مبنا بود.
امام حسین(ع) بدنبال اصلاح سکولار جامعه نبودند، چشم به خارجی نداشتند، مرعوب #عظمت_پوشالی دشمن نشدند.
تقلید از تفکر یا تمدن دیگر بدون در نظر گرفتن مبانی هویت خود از مبانی اصلاحات امام حسین(ع) نبود.
در هیچ جای نهضت ایشان به دشمن #اعتماد نکرد.
این مدل اصلاح طلبی اباعبدالله ممدوح و قابل الگوبرداری است.
این ظلم بزرگیست که این حرکت عظیم را در #حزب و #تحزب سیاسی امروزی تفسیر کنیم.
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59