eitaa logo
رادار انقلاب
29.3هزار دنبال‌کننده
27.4هزار عکس
45.5هزار ویدیو
140 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢سن استفاده از لوازم آرایش در ایران به «خردسالی» رسید! نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی غذا و داروی آذربایجان غربی از کاهش سن مصرف لوازم آرایشی بویژه در بین کودکان خبر داد و گفت: مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در کودکان با پایین، زنگ خطری است که در مهدهای کودک و در جشن های تولد کودکان به صدا در آمده است. بی محابای این محصولات، باعث ورود مقدار قابل توجهی ماده سمی به بدن این کودکان خردسال می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند جبران ناپذیری به سلامت آنان وارد کند/ایسنا http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 انیمیشن فوق‌العاده مفهومی ، و نقد یک پدیده مدرن! راستی از آیفون جدید چه‌خبر؟ این نظام سرمایه داریست که خود نیازِ کاذب می سازد تا بفروشد تا سود بیشتر بدست آورد @mobahelegharn_21
💢 شیعیان میگویند در روز بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن منطقه حضور داشته و حدیث را شنیده اند اما چرا هیچ کدام در اعتراض نکنند؟ ✅اولا مساله غدیر از قطعیات مسلم تاریخی است و در کانال بطور مفصل به آن پرداخته ایم و منابع و اسناد تاریخی را ذکر کرده ایم.( این عبارات را در کانال سرچ کنید: ) ✅ثانیا حال سؤال این است که چرا چنین جمعیّتى، در برابر انحراف سقیفه، اعتراضى از خود نشان نداده و راه سکوت را در پى گرفتند؟! آیا این نکته نمی رساند که حدیث غدیر دلالت بر ولایت حضرت علی نداشته است!؟ در پاسخ باید گفت: اساساً عمومیّت عدم اعتراض صحابه در سقیفه، مورد نقض و ابطال است؛ زیرا چون سلمان، مقداد، طلحه و... در اعتراض به سران سقیفه، کوتاهى نکردند و حتى زبیر، به سوى سر دمداران سقیفه شمشیر کشید. اما گروهى که را فراروى خود پسندیدند؛ یا به خاطر رعایت مصلحت و دورى از تفرق و خونریزى بود: مثل عباس عموى پیامبر و یا از روى ترس و تهدید عمّال خلیفه وقت. و یا این که خود از آمدن این گروه بهرههاى فراوانى مىبردند. مانند نیاکان آنها و یا خاندان امویه. همچنین گروهی دیگر بودند که نه از روی امتناع و تهدید، بلکه به سبب شناختی که از علی (ع) به عنوان حاکمی گستر داشتند، دست از مخالفت برداشتند. آخر این که بخشى از مردم نیز، از روى جهل و نادانى، ابوبکر را به جاى حضرت على (ع) به خیال این که على (ع) است و به سفارش پیامبر در غدیر عمل مىکنند؛ به خلافت برگزیده و با او کردند.   حضرت على (ع) هم طبق وصیّت حضرت پیامبر اسلام، مأمور بود که نگذارد جامعه به دو دستگی کشیده شود، لذا ایشان ده ها بار در مواقع مختلف با استناد به حدیث غدیر تنها به مخالفت قولی کردند. 📚السقیفة والفدک، ابى بکر احمدابن عبدالعزیز جوهرى، ص 50 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢امام صادق(ع): هر كس هر جمعه، قبر حسين(ع) را زيارت كند، خداوند، بى ترديد، او را مى آمرزد و بدون هيچ از دنيا مى رود 📚كامل الزيارات: ص ۳۴۱ @mobahelegharn_21
💢نامه امام علی(ع) به حاکم مکه ✅عصرها در میان مردم بنشین و به سوالات آنها پاسخ بده. افراد جاهل را بده و با دانشمندان سخن بگو. هیچ واسطه‌ای بین تو و به جز زبانت نباشد. هیچ پرده‌ای تو و مردم به جز چهره‌ات نباشد. هیچ حاجت‌مندی را از خود محروم نساز. 📚مستدرک الوسائل ، ج ۹، ص ۳۵۸ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 این مرد تکرار نمیشود. امام صادق(ع): هیچ عملی در روز برتر و با فضیلت‌تر از بر محمّد و آل محمّد نمی‌باشد. 📚وسائل الشیعه ج7 ص381 @mobahelegharn_21
💢 جمعه روز و شادی امام محمد باقر(ل) نقل کرده‌اند که پيامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)فرمود: به جبرئيل آيينه‌اى برايم آورد که در وسط آن نقطه‌ سیاهی بود. پس گفتم: اى جبرئيل! اين چيست؟  گفت: اين جمعه است. گفتم: چيست؟ گفت: براى شما در آن خير و برکت فراوان است. گفتم: خير فراوان چيست؟ فرمود: روز جمعه براى تو و امتت تا روز خواهد بود. ...».  📚مستدرک الوسائل، ج6، ص58 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢با توجه به برخی که علت غیبت امام زمان عج را ترس از کشته شدن دانسته اند، آن حضرت از جان خویش در هراس است. چنین امامی چگونه متصور است که جهان را از ستم نجات دهد؟! ✅بر اساس روایت های متعدد، علّت اصلي غيبت جزء اسرار الهي است و جز ائمه ع که خزانه داران اسرار الهي هستند کسي آن را نمي داند و ذکر بعضي از حکمت هاي آن در برخی روایات، مثل آزمايش و امتحان[1] ، نکردن با ستمکاران[2]، نجات از قتل و فراهم شدن ياران و ... به خاطر پاسخ به سئوالات مکرّري بوده که از امامان معصوم مي شده است؛ اما اين هرگز به معناي انحصار علّت و حکمت غيبت در اين امور نيست. ✅ بدون شك تا زماني كه آمادگي براي پذيرش برنامه‌هاي حضرت حجت پديد نيايد و مردم دنيا از آن استقبال ننمايند تحقق نمي‌يابد و غيبت همچنان به طول خواهد انجاميد از اين نظر مي‌توان گفت آماده نبودن مردم برای پذیرش برنامه های اصلاحی حضرت، يكي از اصلی ترین عوامل تحقق غيبت و تداوم آن به شمار مي‌رود و ترس از گزند دشمنان، از دیگر است. زرارة بن اعين از امام صادق ع روايت مي‌كند كه حضرت فرمود: اي زراره قائم ما ناچار است كه از ديده ها پنهان شود و غيبت نمايد. عرض كردم براي چه؟ فرمود: چون از خود بيم و ترس دارد[3]. ✅ امام هرگز از کشته شدن و شهادت در راه دين، باکي نداشته و ندارد، ولی شهادت او، به صلاح جامعه و دين نيست. زيرا هر يک از ائمه پس از شهادت داشتند، ولي امام زمان اگر کشته شود، جانشيني ندارد و زمين نه تنها از حجت خدا خالي مي گردد[4]، بلکه رسالت احياء دين الهي و برپايي جهاني صالحان در آخر الزمان نیز ناتمام می ماند. 📚منابع: [1]مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، بيروت،‌ لبنان. مؤسسة الوفاء ، ج 51، ص 113. [2]همان، ص 152. [3]شيخ صدوق، كمال الدين و تمام النعمه،. ص 342. [4]امینی، ابراهیم، دادگستر جهان ، ص149. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢امام زمان نمی آید... این که امام عصر(عج) روزی خواهد آمد، صحیح نیست. او نرفته است که حالا بازگردد. این انسانها بودند که از فاصله گرفتند و اصلا سود ماجرا چیست که هزار و اندی سال نباشد و به ناگاه کند! امام همانند است، جایی ایستاده و منتظران باید به طواف او روند، نه کعبه به حاجیان. شاید این تعبیر صحیح است: او بر بلندای آرمانهای بشر ایستاده، ما باید به سمت او کنیم. اینگونه معادله حل خواهد شد. "آوردن" برای منتظر مسولیت و حرکت میسازد. "آمدن" از انسان سلب کرده و منتظر را به خواندن راضی میکند. باید امام زمان(عج) را آورد، او نمی آید. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢جنیفرلوپز کجایی؟ @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢جنیفرلوپز کجایی؟ @mobahelegharn_21
💢 آمریکایی ها مراسمی دارند بنام (چند روز پیش برگزار شد) دور هم جمع میشوند، قربانی میکنند، چیزی شبیه قربان‌ ما. فقط بطور نمادین بوقلمون کاخ سفید را از قربانی شدن معاف میکند! بعد بی سواد و بی اطلاع ما، چقدر فرهنگ آنها را بر سر ما ما میکوبند که حیوان را نمیکنند تا از خدا شکرگزاری کنند! مثلا فرض کنید جنیفرلوپز در آمریکا راه می اندازد یا آنجلینا جولی پُست روشنفکری میذارد و انتقاد میکند!!! همان کارهایی که مهناز افشار و امیرجعفری در ایران میکنند. وقتی قوه عاقله جامعه را بدست بازیگر، فوتبالیست و خواننده بدهیم، میشود این از خود بیگانگی و احساس حقارت در مقابل دیگری. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 جایگاه زن قبل و بعد از اسلام زنان در دوران از اسلام در حجاز منزلت اجتماعی بالایی داشتند. آنان در پوشش، روابط جنسی، تجارت و دیگر امور اجتماعی و حتی از نظر تعداد شوهر، آزاد بودند. اسلام با وضع قوانین و ایجاد نگرش های منفی نسبت به زن، جایگاه او را کاهش داده و با وضع محدودیت های جنسی، آزادی او را محدود کرد. 1⃣نگاه به زن در جاهلیت، نگاه کالایی بود تا جایی که مرد می توانست در مقابل کامجویی از همسر دیگری و یا رهایی از تنگدستی، همسر خود را به دیگری بدهد و یا پس از مرگ، همچون کالا به پسر خانواده ارث می رسید و پسر او را به نکاح خود در آورده و یا تا آخر عمر از ازدواج محروم می کرد، در آن ، اختیار ازدواج زن به دست چندین نفر همچون برادر، عمو، پسر عمو و ... بود که با ظهور اسلام، کلیه این رسوم لغو و با انحصار اجازه ازدواج دختر باکره به پدر و جد پدری، دایره آزادی زن یافت. از طرفی طلاق به آسانی توسط مرد و عمدتا از سر هیجان، غضب و یا انتقام جویی صورت می گرفت، اما اسلام علاوه بر مبغوض دانستن طلاق و سخت کردن آن که به ضابطه مند شدن طلاق منجر شده است، در مواردی همچون ناتوانی جسمی مرد، به زن نیز حق طلاق داده است. 2⃣چند با طبیعت زن که خواستار پناه یافتن زیر چتر حمایت عاطفی یک مرد است سازگار نیست، چنانکه با طبیعت مرد نیز تعارض دارد، چون در چند همسری اطمینان به اینکه فرزند، از آن کیست و باید تحت حمایت چه کسی قرار گیرد، وجود نداشته و به عاطفی نسل ها منجر می شود، از طرفی انجام آزمایش علاوه بر سخت بودن در همه جوامع، مشکلات حاشیه ای فراوانی دارد، چنانکه عملی آن در غرب به شکست انجامید. 3⃣اسلام زنان را از نظر آفرینش یکسان دانسته و ملاک برتری را کمالات انسانی و نه جنسی می داند، از طرفی اسلام علیرغم پذیرش تفاوت زن و مرد و نیز وضع متناسب با این تفاوت ها، حقوق اجتماعی و سیاسی زنان را به رسمیت شناخت، همچون حق همچون مردان که به منزله مشارکت در تعیین سرنوشت بود و یا احترام به حق امان دادن زنان که یک ظرفیت سیاسی بود و در اثر همین توجهات به زن بود که زنان همچون مردان دسته دسته به پیامبر ایمان می آوردند. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آخوندها در آب سد و ذکر میخوانند تا مردم را جادو و کنند! ابتدا باید مردم را فرض کنند تا برای فریب آنها چنین بزنند! @mobahelegharn_21
💢اگر سند حقانیت علی(ع) است پس چرا امیرالمومنین نکرد؟ ✅امير مؤمنان فرمود: نگاه كردم كه نه كاري دارم و نه ياري كننده اي؛ پس خواستم كه خاندان خود را از نابودي حفظ كنم؛ و اگر براي من پس از رسول خدا حمزه و جعفر بودند با زور بيعت نمي كردم؛ وليكن من مبتلا به دو نفر تازه مسلمان شدم؛ عباس و عقيل؛ پس خواستم كه خود را از نابودي حفظ كنم؛ چشم خود را با وجود خار( در آن ) بستم و آب دهان را با وجود تيغ فرو بردم و بر چيزي تلخ تر از علقم ( گياهي تلخ) صبر كردم؛ و بر چيزي درد آور تر از تيغ براي ، صبر نمودم. 📚بحار الأنوار، ج 30 ص 15، http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢استاد ازغدی : اگر در جمعه حرف‌هایی میزنید که هیچ کس از دست شما نمی‌شود بدانید شما امر به معروف نمی‌کنید ،ورّاجی میکنید... @mobahelegharn_21
💢پیامبر اسلام با زنان و متعددی ازدواج کرد. این تعداد ازدواج برای کسی که خود را پیامبر خدا می‌داند و برای گسترش معنویت و دوری از دنیازدگی شده است، پذیرفته نیست. این ازدواج‌های پرتعداد حاکی از هوس رانی و شهوت‌زدگی است و علت دیگری برای آن وجود ندارد! مهمترین نکته در پیامبر (ص) این است که آن حضرت در طولانی‌ترین بخش عمر خویش یعنی از 25 تا 50 سالگی فقط با اول خود حضرت خدیجه (س) زندگی کرد و تا ایشان زنده بود، همسر دیگری اختیار نکرد. پیامبر گرامی اسلام (ص) در طول 13سالی که در مدینه اقامت داشت، به خاطر مسایل تبلیغی، سیاسی و امنیتی، آزادی کنیزان و بردگان، شکستن سنت‌های و حمایت مالی و عاطفی تن به این ازدواج‌ها داده است. با توجه به نکات مطرح شده، هر پژوهشگر منصفی به این نتیجه می‌رسد که ازدواج‌های متعدد پیامبر اسلام (ص)که در اواسط پر برکت آن حضرت رخ داده، اهدافی غیر از و میل به خوش‌گذرانی داشته است. پیامبر اکرم (ص) با وجود فراوانی که در اسلام داشت که رفتار را همیشه زیر نظر داشتند و بر هر کار حضرت ایراد می گرفتند؛ هیچ یک از دشمنان پیامبر، ازدواج های متعدد ایشان را به عنوان و ایراد ذکر نکرده‌اند. ✅ضمن این که ازدواج های با فرهنگ حاکم بر عصر و زمانش ناسازگار نبود و آموزه‌های دین اسلام نیز بود. این ازدواج‌ها مشکلاتی برای پیامبر ایجاد می‌کرد که هر کسی حاضر به چنین مشکلاتی نبود، تحمل این مشکلات، پیامبر را در چشم مخالفان و دشمنان، کرامتی والا بخشیده است. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا حضرت محمد را آزار می‌دهیم ✅امام صادق(ع) در مجلسی فرمودند: چه مى‌شود شما را كه حضرت محمد(ص) را آزار مى‌دهيد؟! مردى گفت: شوم! چگونه رسول‌الله را آزار داده‌ایم؟ امام صادق(ع)فرمودند: مگر نمى‌دانيد كه شما بر آن حضرت عرضه مى‌شود؟ و وقتی معصيتى در آنها فرمايد آزرده مى‌‌گردد؟ پس رسول‌الله را ندهيد و با اعمال نیکوی خود، آن حضرت را شادمان سازيد. 📚امالی شیخ مفید،مجلس۲۳، شماره ۲۹ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 برای سگ تون چه کار میکنید؟!! سبک زندگی که برای ما می سازند! @mobahelegharn_21
💢از ابن عباس است كه به ايشان، اطلاع دادند كه على (ع) عده اى انسان(مرتد) را است. ابن عباس گفت: اگر من بجاى او مى‌بودم، آنها را نمى‌سوزاندم. زيرا نبى‌اكرم فرمود: ” مردم را با خدا (آتش) عذاب ندهيد.”بلكه آنها را مى‌كشتم همانطور كه پیامبر فرمود: “هركس دينش را تغيير داد او را بكشيد.” [مختصر صحيح بخارى، باب٧٠، ص٦٤٩ ] این‌ امام شیعیان است!! ✅آنچه در مورد افراد توسط پیشوایان مسلمین نقل شده است باید به دقت بررسی شود چون این عمل را نمی توان با اسناد به کسی نسبت داد مخصوصا کسانی که مهربان ترین انسانها بوده اند و صدها روایت تاریخی صحیح، این مسئله را می کند. یکی از راویان این عکرمه است که به اقرار علمای اهل سنت فردی دروغگو بوده است: جریر بن عبدالحمید از یزیدبن ابی زیاد نقل می کند که روزی به دیدار علی بن عبدالله بن عباس رفتم و را دیدم که بر درب نخلستان بسته شده بود، پرسیدم: چرا عکرمه را بسته ای؟ گفت: او بر پدرم دروغ می بندد. [1] قضیه دروغ بستن عکرمه بر ابن عباس بین مشهور بود تا جائی که ضرب المثل شده بود کما اینکه یحیی بن بکا می گوید از ابن عمر شنیدم که به نافع می گفت: از خدا بترس و بر من نبند همان گونه که عکرمه بر ابن عباس می بست. [2] گفته شده که بر رأی خوارج بوده است به همین خاطر امام مالک و مسلم از او روایتی نقل نکرده اند. [3] قاسم به عثمان بن مرة گفت: ای برادر! عکرمه دروغگوئی است. صبح یک حدیثی را نقل می کند و غروب از حدیث خود بر می گردد. [4] با توجه به این این نقل نمی تواند به عنوان سند قابل اعتماد محسوب شود. 📚 منابع: [1]. سیر أعلام النبلاء، ج5، ص23. [2]. همان، ج7، ص237. [3]. تذکرة الحفاظ، ج1، ص74. [4]. تهذیب الکمال، ج20، ص286 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
✅ پاسخ تمامی و در کانال را با واژه یا هشتگ مدنظر مطالعه بفرمایید.
💢شهادت دادن به امام علی (ع) در شیعیان علاوه بر اینکه هیچ مبنای و تاریخی ندارد، از بدعتی‌هایی است که صفویان در اذان وارد کردند. 1⃣ در زمان آل‌بویه برخی از شعارهای شیعه از جمله شهادت به ولایت، به عنوان شعاری آشکار، مطرح شد. اصرار آل بویه به اینجا منجر شد که شهادت ثالثه در اذان و اقامه رسمیت یافت. شیخ صدوق درباره این مسأله قائل به وجود نص خاص بود. از آن به بعد کسی نتوانست از انتشار آن کند مگرمدتی درعهد سلجوقیان که گفتن آن به کلی منع شد. و بعد با برپایی حکومت مقتدر صفوی، این هماره با عشق به امیرمؤمنان آشکارتر گفته می‌شد. 2⃣ فقیهان شیعی اتفاق نظر دارند که شهادت بر ولايت در اذان و اقامه واجب نیست؛ بلكه بر اساس عمومیت و اطلاق پاره‌ای از ادلّه، اظهار آن را دانسته‌اند. شهادت بر ولایت امام علی (ع) با اینكه از فصول اذان و اقامه به شمار نميرود، اما از آنجا که ، در امتداد نبوت است، شهادت بر ولايت، كامل‌كنندة بر توحيد و نبوت است. 3⃣بدعت در جایی است که فردی در میان احكام، آموزه‌ها و ارزش‌های دين اسلام ـ كه خداوند به وسيله پيامبر (ص) براي معین كرده است ـ تغيير یا تغییراتی پدید آورد؛ به گونه‌اي كه مستلزم کاستن از يا افزودن بر آن شود. در حالی که امام صادق (ع) می‌فرمایند: «هرگاه يكي از شما گواهي بر توحيد و داد، بايد بگويد عليُّ اميرالمومنين وليّ الله»! به گفته مرحوم صاحب جواهر اين اضافه ضرري به موالات و ترتيب ميان فصول اذان نميزند. 📚جواهر الكلام، ج9، ص87. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ما هم ملی گرا هستیم! مذهبی ها به وطن و ملیت اعتقاد ندارند؟ @mobahelegharn_21
💢 عدم جواز ازدواج موقت با زن شوهردار در کتاب اصول کافی، که از معتبرترین کتاب‌های است، ازدواج موقت با زنان مجاز شمرده شده است. در روایتی آمده است که یکی از اصحاب امام صادق (ع) به امام گفت: زنی را به ازدواج موقت درآوردم و در اثناء معاشقه فهمیدم که شوهر دارد؛ امام به او گفت: چرا در این باره تحقیق کردی؟! یعنی مهم نبود که او شوهردار است و نباید با پرس و جو عیشت را مکدر می‌کردی! این روایت به خوبی نشان می‌دهد که در مسیر شهوت¬رانی مرد و خفت زن به عنوان ابزار هوسبازی او به خوبی تسهیل شده است؛ تا جایی که رابطه جنسی با زن شوهردار هم مجاز شده است. 1⃣ ازدواج با زن در مذهب شيعه حرام است، چه آن ازدواج دائم باشد يا موقت و روايتي كه به آن استدلال شده دقيقاً خلاف فهم اشكال كننده را مي¬رساند. هيچ¬كدام از فقهاي شيعه در طول تاريخ، فتوا به جواز موقت با زن شوهردار نداده¬اند و هيچ روايتي مبني بر جواز اين مسئله وجود ندارد. 2⃣ ازدواج با زن شوهردار در صورت علم، علاوه برحرمت، كيفر نيز دارد. اگر كسي عمداً با زن شوهردار ازدواج كرده و با او نزديكي كند، در مرتكب عمل زنا شده و احكام زنا بر او جاري مي‌شود. 3⃣جايگاه والاي زن در مكتب شيعه امري آشكار است كه در موارد متعدد از مصادر تشريع استفاده مي-شود. اينگونه نیز بيانگر جايگاه والاي زن در جامعه است چرا كه به كلام زن اعتبار مي‌بخشد كه اگر بگويد: من متأهّل نيستم، به همين مقدار اكتفا شده و گفتار او پذيرفته مي‌شود و نيازي به بيشتر نيست و نپذيرفتن كلام او به معني پذيرفتن او در جايگاه اتّهام است. پس اين نه تنها نشان خفّت زن نيست كه عزّت و احترام اوست. 4⃣اگر مكلّفين در همه موارد خود را ملزم به احتياط و بدانند، به حرج و سختي افتاده و نظم زندگي آنان مختلّ مي شود؛ در حالي كه دين اسلام دين نيست بلكه دين آساني و وسعت است. يكي از مواردي كه احتياط را لازم ندانسته، بحث تحقيق كردن مرد در مورد مجرّد بودن زني است كه قصد ازدواج موقّت با او را دارد. در اين مورد هم مانند بسياري موارد ديگر، اسلام مسير موقّت را دشوار نكرده است و به كلام خودِ زن در اين مسئله، اعتبار است. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59