eitaa logo
رادار انقلاب
29.3هزار دنبال‌کننده
27.4هزار عکس
45.5هزار ویدیو
140 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢نظر شهید علامه مطهری در مورد تحریف امام سجاد(ع) علامه مطهری: ✅زین العابدین بیمار!!؟؟ یكی از حاضرین واقعه [عاشورا] شخص امام زین العابدین علیه السلام است. ایشان خودشان تمام جزئیات و همه قضایا را نقل كرده اند. متاسفانه یك داستان جعلی و تحریفی درباره امام زین العابدین علیه السلام هست كه حاجی نوری نقل [و انتقاد] میكند. میگویند كه در روز عاشورا، در وقتی كه هیچ كسی برای اباعبدالله نماند، حضرت رفتند به خیمه امام زین العابدین برای خداحافظی; آن وقتحضرت امام زینالعابدین علیه السلام فرمود: پدرجان! كار شما و این مردم به كجا كشید؟ (یعنی اینها میگویند اصلا تا آن وقت امام زین العابدین علیه السلام كاملا بیخبر بوده است!) فرمود: پسرجان! به جنگ كشید. عجب! جنگ واقع شد؟ بله، جنگ واقع شد. یكی یكی اصحاب را یاد كرد. ‌[امام حسین علیه السلام] فرمودند: قتل. این، جعل و دروغ است. امام زین العابدین علیه السلام كه آنجا - العیاذبالله - مریض و بیهوش نبود كه اصلا نفهمد چه گذشته است حتی تاریخ مینویسد: در همان حال امام حركت كرد، به عمهاش فرمود: عصای من را با یك شمشیر بیاور... پس بیاییم توبه كنیم. یك چیزی كه مخصوص ما ایرانیهاست [این است كه میگوییم] «امام زین العابدین بیمار». 📚مجموعه آثار ج 17، ص 97. ✅تذکر اعتراض شهید مطهری به این است که ما ایرانی ها امام سجاد(ع) را صرفا با بیمار کربلا معرفی میکنیم درحالی که شخصیت ایشان مورد مطالعه قرار نگرفته است. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#استوری_کنید 💢 عزاداری #هدف ما نیست! باید روش هیاتداری را تغییر دهیم، دهه #شصت تمام شده است. @mobahelegharn_21
#فقرا #مدرسه 💢 اهدای ۳۹ #بسته کامل لوازم التحریر به برکت روضه امام حسین(ع) با مشارکت مردم عزادار به دانش آموزان بی بضاعت هیات خادمین الحسین(ع) و رایه العباس(ع) شهرستان فومن @mobahelegharn_21
💢سه در کنارهم پیمان برادری دارند وهابیت،بهائیت و شیعیان جاهل هر سه در کنار هم یک خروجی و نتیجه دارند: تحریف قیام حسین(ع) با جمود فکری اش با رسانه ها و تمسخره و استهزاهایش جاهل (شیعیان اسمی) با قمه و عزاداری های ساختگی شان محصول این سه به حسین(ع) است http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 تنها راه مبارزه با دین، خودِ دین است! تمام کسانی که در جنگ جمل، نهروان، صفین و کربلا به علی(ع) و فرزندش رفتند، اهل نماز بودند، از قاریان برجسته قرآن بودند. فهم نادرست از دین، حسین(ع) را به گودال قتلگاه کشاند، تا جایی که پس از او مراسم بجا آورند. امام محمد باقر(ع): کوفیان، به شُکرانه‌ی حسین، چهار مسجد را در کوفه تجدیدبنا و نوسازی کردند: مسجد اشعث، مسجد جریر مسجد سماک و مسجد شبث بن ربعی 📚کافی، جلد ۳، صفحه ۴۹۰ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢حسین بن علی، تفرقه‌افکن است ✅ابن زیاد در نامه‌ای به عمربن سعد نوشت: ((اگر حسین تسلیم شد، او را سالم نزد من بیاور. ولی اگر امتناع کرد، آنها را بکُش و بدن‌هایشان را قطعه‌قطعه کن. هر گاه حسین کشته شد، بر جنازه‌اش اسب بتازان و سینه و پشتش را زیر سم اسب‌ها لگدکوب کن. زیرا حسین‌بن‌علی، انسانی نافرمان، تفرقه‌افکن، قطع کننده پیمان خویشاوندی و ستمگر است! پس از شهادت امام حسین علیه‌السلام، عمربن سعد به لشکریان گفت: چه کسی برای اسب بر جنازه حسین داوطلب می شود؟ ده نفر داوطلب شدند و با اسب بر پیکر حسین تاختند و استخوان‌های سینه و را شکستند. 📚تاریخ طبری ، جلد ۴ ، صفحه ۳۱۴ 📚اعلام الوری ، جلد ۱ ، صفحه ۴۵۳ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آیا امام حسین(ع) به نام داشت؟ آیا او مانند دیگر خواهران حضرت، در کربلا حضور داشتند؟ بر اساس نقل برخی منابع حدیثی و تاریخی؛ امام علی(ع) دختری به نام رقیه داشت که با پسر عمویش مسلم بن عقیل ازدواج کرد و از وى این فرزندان متولد شدند: عبد الله، علی و محمّد که عبدالله در کربلا شهید شد. برخی نیز گفته‌اند: رقیه دختر علی(ع) در کودکی از دنیا رفت. به هر حال؛ امام حسین(ع) خواهری به نام رقیه داشت. درباره این‌که خواهرش رقیه، همراه امام حسین(ع) در کربلا بوده یا نه، در منابع روایی به نام ایشان تصریح نشده و تنها به طور عام اشاره شده است که خواهران امام(ع) نیز همراه آن‌حضرت در سفر به مکّه‏ بودند و از آن‌جا به سوی کربلا رهسپار شدند: امام زین العابدین(ع) فرمود: «حسین(ع)؛ و دخترش و برادرزاده‌اش قاسم بن حسن بن على را بر مَحمل، کرد. سپس با 21 مرد از یاران و خانواده‌اش از جمله: ابو بکر بن على، محمّد بن على، عثمان بن على، عبّاس بن على، عبد الله بن مسلم بن عقیل، على اکبر و على اصغر، رهسپار شد». ابن اعثم کوفی(م 314ق) در الفتوح می‌گوید: «حسین(ع) یارانش را -که به همراه او، قصد رفتن به عراق داشتند- گرد آورد و به هر یک، ده دینار و یک شتر براى حمل توشه و اثاثشان داد. آن‌گاه خانه خدا و صفا و مروه را طواف نمود و آماده رفتن شد و دختران و را بر کجاوه‌ها سوار کرد». اما ام کلثوم همراه امام(ع) در کربلا بوده‌اند؛ چنان‌که در الأخبار الطوال چنین آمده است: «حسین(ع) نیز به سمت مکّه شد و دو خواهرش: زینب و امّ کلثوم، و برادرزاده‌هایش و برادرانش: ابو بکر، جعفر و عبّاس، و تمام که در مدینه بودند، جز برادرش محمّد بن حنفیّه، همراه ایشان بودند». 📚خصائص الأئمة، ص 289،  📚الامالی، ص 152،  📚الاخبار الطوال، ص 228 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 شاهان #قاجار و #پهلوی هم برای محرم عزا میگرفتند اما کسی نمیگفت ما برای عربها #عزاداری نمیکنیم. اما برای کدام امام‌حسین(ع)؟ @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢 شاهان #قاجار و #پهلوی هم برای محرم عزا میگرفتند اما کسی نمیگفت ما برای عربها #عزاداری نمیکنیم. ا
💢کدام امام حسین(ع)؟ این روزها لشکر مجازی مخالفان حسین(ع) از سر و بدلیل استقبال مردم بخصوص نسل جوان از هیاتهای عزاداری، هر چه در دارند خرج میکنند تا بین مردم و امام حسین(ع) فاصله بیاندازند. اما اینها با کدام امام حسین(ع) راحتترند؟ شاهان دیکتاتور قاجار، زورگویان پهلوی هم برای حسین(ع) عزا میگرفتند، اما امروزی مطرح نبود؛ براستی چرا؟ دلیل یک چیز است، این جماعت امام حسینی شبیه به مسیح تحریف شده در دین میخواهند. امامِ مهربان، و نیکوکاری که سر در گریبان خود دارد و در مسجد میکند. همین‌. اما اگر همین امام و منطقِ این امام مقابل ظلمِ ظالمان بایستد فورا از او عبور میکنند. حسین(ع) پرورش دهنده نسلی بی تفاوت نیست، آنها میخواهند نسلی بی خطر و بی تفاوت تربیت شود، پس باید علیه حسین(ع) و قیام او شبهه پراکنی کنند. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 برای خدا #فیلم بازی نکنیم او خودش #کارگردان است. @mobahelegharn_21
💢 به بهانه انتشار تصاویر آتش گرفتن کبوترها(غیرعمدی) ✅در دنیای مدرن، عده ای دارند و احکام دین را مخالف حقوق انسان و حیوانات قلمداد کنند، بدون اینکه از احکام نسبت به حفظ حقوق موجودات زنده آگاه باشند. ✅ بخشی از این را بخوانید در اسلام هر کسی صاحب حیوانی باشد (چه حرام گوشت چه حلال گوشت) واجب است نفقه اش را بدهد. نفقه و وسایل زندگی اعم است از خوراک، آشامیدنی، مسکن، دارو و هر ماده ضروری که ادامه حیات حیوان به آن بستگی دارد. اگر مالک حیوان آن را ندهد، حاکم شرع باید حیوان را از فشار زندگی نجات بدهد؛ مانند فروش حیوان یا ذبح آن (حلال گوشت باشد) ، یا رها کردن حیوان تا دیگران آن را به عهده گیرند . . فقیه عالقیدر؛ صاحب_جواهر میگوید: به مجرد اینکه صاحب از اداره زندگی حیوان امتناع بورزد و هیچ راهی را برای رهایی جاندار انتخاب نکند، حاکم به جهت ولایتی که دارد، اقدام به تأمین جاندار مینماید. 📚ج 31 ,ص 394 . حتی در فقه هست که لازم است مقداری از عسل در کندو بماند تا زنبوران گرسنه نمانند و در صورت مانند فصل زمستان مستحب است که بیش از قوت او در نگهدارند ✅همچنین تصریح کرده اند که چون زندگی کرم بسته به برگ توت است، لازم است که مالک حیوان را حفظ کند و نگذارد تلف شود و اگر برگ کم باشد و مالک اعتنایی به حیوان نکند، حاکم از مال میفروشد و برای حیوان برگ میخرد... ✅اگر مقداری آب و زیادی باشند که به ناچار آب به همه نمیرسد و تلف میشوند ، اگر همه حیوانات با هم مساویند به هر کدام خواست آب بدهد ، اما اگر مثلا یک گوسفند و یک سگ وجود داشت باید گوسفند را ذبح کند و به سگ آب دهد زیرا ذبح گوسفند شرعی است ، اما تشنه گذاشتن و تلف کردن بی دلیل سگ است. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا در روز عاشورا، شمر حضرت عباس(ع) را خواهر زاده خطاب کرد؟ او حضرت بود؟ راوى می‌گوید: شمر روز عاشورا در برابر سپاه ایستاد و صدا زد: خواهرزادگانم کجایند؟ عباس و برادرانش کجا هستند؟ کسى بدو پاسخ نداد. امام حسین(ع) بدان‌‏ها فرمود: «هر چند وى فردى فاسق است ولى به او پاسخ دهید». از این‌رو، عباس به سمت او رفت و فرمود: چه می‌خواهى؟ شمر گفت: خواهرزادگان! شما در امان هستید. عباس(ع) به او فرمود: لعنت خدا بر تو و امان تو! اگر تو دایى ما هستى، پس چرا به ما امان می‌دهى؟ ولى فرزند رسول خدا را امان نمی‌دهى؟ برادران عباس نیز نظیر سخنان آن‌حضرت را تکرار کردند و بازگشتند. از آن جهت که مادر حضرت عباس(ع) با شمر بن ذی الجوشن هر دو از یک قبیله بودند و رسم عرب این است که به افرادی که از یک قبیله هستند و به نوعی وابستگی با هم دارند به فرزندان آنان با نگاه فامیلی نظر می‌کنند، به فرزندان ام البنین خطاب به خواهر زادگان نمود 📚عمدة الطالب فی أنساب آل أبى طالب، ص 327. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢تاسوعا چه روزی بود؟ ✅امام صادق ( ع ): تاسوعا روزی است که در آن روز، امام حسین و اصحابش را محاصره کردند و ابن‌مرجانه و عمربن‌سعد به جهت زیادی لشکر خود شادمانی می‌کردند و در این روز حسین را تنها و غریب یافتند و دانستند که دیگر یاوری به سراغ او نخواهد آمد و اهل عراق او را یاری نخواهند کرد.  📚سفینه البحار - جلد ۲ - صفحه ۱۲۳ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آیا این که میگویند که حضرت عباس جز در لحظات آخر شهادت امام حسین را به لفظ خطاب نکرده است و تنها به الفاظ مولا و سید خطاب کرده حقیقت دارد!؟ ✅در این شکی نیست که حضرت عباس در لحظات آخر زندگی و در هنگامه شهادت برادرش را چنین مخاطب قرار داد: «نادی باعلی صوته ادرکنی یا » «با صدای بلند فریاد زد برادر مرا دریاب » 📚ابصار العین ص30 ✅اما این که حضرت جز در این لحظات آخر دیگر حسین(ع) را با تعبیر خطاب قرار نداده است قابل قبول نمی باشد و در موارد متعددی این تعبیر از علیه السلام واقع شده است . ✅آنجا که از حسین(ع) اجازه ورود به میدان می خواست، امام را چنین مخاطب قرار داد: «یا هل من رخصه » « ای برادر آیا اجازه به میدان رفتن را می دهی » 📚بحار الانوار ج45 ص41 ✅آنجایی که شمر برای عباس علیه السلام امان نامه فرستاد ، ایشان چنین پاسخ داد: « آیا می خواهی که و سرورمان حسین فاطمه را واگذاریم و در اطاعت ملعونان و فرزندان ملعون ها در آییم » 📚مثیر الاحزان ص55 در روز تاسوعا امام حسین را چنین مخاطب قرار داد: «ای آنان به سوی تو حرکت کرده اند» « یا اخی اتاک القوم » 📚تاریخ طبری ج5 ص416 📚انساب الاشراف ج3 ص391 ✅نتیجه گیری: بنابراین ادعای این که حضرت عباس جز در لحظات آخر زندگی دیگر امام حسین(ع) را با تعبیر برادر مخاطب قرار نداده است قابل نمی باشد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢نذر فرهنگی جارو زدن خیابانهای شهر وکمک به پاکبانان توسط جوانان هیاتی(خادمان هیات)درشب تاسوعا هیات خادمین الحسین ورایه العباس(ع) شهرستان فومن @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کسی که پدرش نفر اول مملکته ولی مثل بقیه مردم میره توی جمعیت عزاداری میکنه نه مثل بعضی از خواص بی بصیرت که توی جایگاه VIP زیر کولر گازی دنبال عزاداری‌ان... @mobahelegharn_21
💢آیا امام حسین(ع) در ازای خودداری و عمر بن سعد از نبرد، به آن دو پیشنهاد مادی و معنوی دادند؟! آنچه در برخی از کتاب‌های متأخر - به نقل از  ابومخنف(که البته اصل این کتاب در دسترس نیست) - نقل شده تنها این است که؛ امام حسین(ع) پیش از به شمر فرمود: «جایزه یزید پیش تو محبوب‌تر است یا شفاعت جدم رسول خدا(ص)؟»، شمر ملعون گفت: دانگی از جایزه یزید پـیش من از شفاعت تو و جدّت محبوب‌تر است. اما سخنی از دادن زمین خودش به شمر چیزی نقل نشده است. 📚قندوزی  ج 3،ص 83 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 هزاران ساعت صحبت #روشنفکری به پای یک ثانیه عمل کردن نمیرسد! هیاتی ها در حال #جارو زدن و کمک به #رفتگران در شبهای عزاداری @mobahelegharn_21
💢 حق الناس شب عاشورا، امام حسین(ع) به اصحاب خود فرمودند: "چه کسانی از شما به مردم بدهی دارند ؟" ضحاک بن عبدالله مشرقی و مالک بن نضیر گفتند: "ما هستیم" امام حسین(ع): "بیعت من از شما برداشته شد. شما نمی توانید همراه ما بجنگید." آن دو از تاریکی استفاده کردند و رفتند. 📚تاریخ طبری، ج 5 ، ص419 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢یادتان نرود... علامه امینی صاحب کتاب الغدیر شب و روز عاشورا مدام برای امام زمان ( عج ) صدقه کنار میگذاشتند و می فرمودند : امشب قلب امام عصر ( عج ) در فشار است. شب عاشورا در راه است، برای حضرت فراموش نشود http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢روزه عاشورا در منابع روایی حدیثی با این مضمون وجود ندارد که حضرت محمد (ص) فرموده باشد، روزه گرفتن در روز عاشورا مستحب است. ✅باز نمی توان گفت که در منابع معتبر شیعه روایاتی است که پیامبر (ص) روزه گرفتن روز عاشورا را مستحب می دانسته است؛ چرا که برخی از این روایات ذکر شده از جهت سند ضعیف هستند. علاوه دلالت بر فعل پیامبر دارند، و ما کلامی از پیامبر (ص) در این باره نیافتیم، تا بگوییم خود آن حضرت سخن صریحی دراین باره دارند. ✅بعد از قیام عاشورا، بنیامیه با سوء استفاده از روایات مربوط به روزه و بزرگداشت عاشورا مطلبی را مطرح و تبلیغ کردند که با اساس دین و مکتب منافات داشت، و آن این که چون در این روز امام حسین کشته شده و کشتن امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران او - نعوذبالله - کار بسیار خوب و مستحسنی بوده؛ پس این روز، روز با برکتی شده و به این خاطر باید این روز را روزه گرفت. از این رو روایات فراوانی را جعل نمودند، تا ضمن تحریف قیام عاشورا این روز را عید دانسته و به شکرانه آن روزه بگیرند.  📚بحارالأنوار، ج61، ص291.  مرحوم کراجکی از علمای قرن پنجم شیعه، در رسالة التعجب خود به این نکته اشاره می کند که بعضی افراد در حالی که ادعای محبت اهل بیت را دارند، این روز را به بهانه توبه حضرت آدم عید می دانند و به شادی می پردازند، در حالی که در غم پیامبر اکرم در از دست دادن فرزندش شریک نمی شوند 📚کراجکی، التعجب، ص 45 ✅با این عنوان که چون یزید امام حسین (ع) را ظاهراً از بین برده، باید روزه گرفت و از همین تاریخ است که امامان معصوم (ع) ما با ، و نهی از روزه عاشورا، با این فکر انحرافی مبارزه کردند. مثلاً زراره از امام صادق و امام باقر (ع) نقل کرده که به او فرمودند: "لاتصم یوم عاشوراء  📚الإستبصار، ج 2، ص 134؛  http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا شمرِ ملعون سر امام حسین(ع) را از برید؟ ✅در این درباره چند وجود دارد: افراد دیگری -غیر از شمر- که می‌خواستند نزدیک امام حسین(ع) شوند و او را به برسانند، همین که امام به آنها نظری می‌افکند، تنشان می‌لرزید و شمشیر از می‌افتاد؛  «اولین شخصی که با کشیده به سوی امام پیش تاخت، شبث بن ربعى بود. امام حسین(ع) به جانب او نظرى افکند. شبث را گرفت و لرزید و شمشیر از دستش افتاد و گفت: «معاذ اللّه که من خداى را کنم و ذمه من مشغول به خون حسین باشد». 📚قندوزی ج 3، ص 82، سنان بن أنس با و با عصبانیت رو به شبث کرد و گفت: «مادر بر تو بگرید و قوم تو تباه گردد! چرا از او دست بازداشتى و روى برداشتی؟» شبث گفت: «چون بگشود و مرا نظاره کرد، چشم‌هاى رسول خدا را دیدم. نیروى من برفت و اندامم بلرزید». سنان گفت: «این شمشیر مرا ده که من از براى قتل او از تو هستم» اما او هم با نگاه اباعبدالله شد. شمر او را سرزنش کرد و گفت: «چرا بگریختى؟» سنان گفت: «چون چشم به سوى من بگشود، پدر او یادم آمد. پس گریختم». خولى بن یزید اصبحى، تصمیم گرفت که سر مبارک امام(ع) را از تن دور کند. وى نیز چند قدمى برداشت و رعدتى او را گرفت و فرار کرد. شمر گفت: «چه مردم هستید! هیچ‌کس سزاوارتر از من نیست در قتل او». سپس شمشیر گرفت و بر سینه حسین(ع) نشست... 📚ینابیع ج3 ص 82 – 83. ✅شاید با توجه به این جریانات، برای این‌که شمر ملعون به این افراد دچار نشود، سر امام حسین(ع) را از پشت برید تا چشم او به امام حسین(ع) نیفتد. ✅علامه مجلسی می‌نویسد: در بعضى از کتاب‌های معتبر از طبری و او از طاوس یمانى نقل کرده است: «...پیامبر اسلام(ص) پیشانی و امام حسین(ع) را زیاد می‌بوسید» 📚بحار الانوار، ج 44، ص 187 – 188، این مطلب در کتاب «معدن البکاء فی مقتل سید الشهداء» نیز آمده است. به هر حال، با فرض پذیرش این نقل؛ چون گلوی امام حسین(ع) مکان بوسه پیامبر اسلام(ص) بوده، شمر سر امام حسین(ع) را از پشت برید. 📚ج 21، ص 220 – 221، http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59