eitaa logo
رادار انقلاب
29.3هزار دنبال‌کننده
27.4هزار عکس
45.5هزار ویدیو
140 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢برخی میگویند ندارد؛ مگر اهل بیت(ع) داشتند که ما داشته باشیم؟ پاسخ چیست؟ ✅در زمان اهل بیت (ع) توطئه های پیچیده به شکل امروز نبوده، اختصاص دادن یک هفته به هیچ امری رایج نبود. ضمنا اهل بیت ع حکومت نداشتند و پیروان زیادی هم نداشتند و شیعیان عموما در تقیه یا در گریز و اختفا بودند. ✅هفته وحدت از اقتضائاتی است که در صد سال اخیر برای مقابله با توطئه در عراق ابداع شد در عراق در حدود صد سال قبل علمای شیعه در جشن میلاد پیامبر ص که سنیها در بصره برگزار میکردند شرکت کردند و علمای اهل سنت در جشن میلاد ائمه ع در نجف. این متعلق زمانی بود که دو ایران و عثمانی که اولی شیعه و دومی سنی بود در مقابل استعمار انگلیس قرار داشتند. لذا اساسا وحدت یک راهکار نمادین و جدید برای تهدیدات جدید است. یعنی زمانی که حکومت شیعی تشکیل میشه و مرجعیت شیعه می بیند که انگلیس دنبال طرح تفرقه است مجبور است واکنش متناسب با زمان و‌مکان نشان بدهد. ✅هفته وحدت بعدها وقتی آیت الله خامنه ای در مناطق سنی نشین سیستان و بلوچستان تبعید شده بود مطرح شد و ایشان با علمای سنی ایرانشهر توافق کردند. بعد از انقلاب ، مرحوم منتظری که قائم مقام امام خمینی(ره) بود در زمان حیات امام(ره) این را مجددا مطرح کرد و مورد قبول قرار گرفت و در تقویم گنجانده شد. ✅بر فرض که کسانی این سخنان ما را نپذیرند ما به آنها می گوییم مگر هفته ‌و در احادیث اهل بیت ع آمده که توقع دارید هفته وحدت ذکر شده باشد؟! حتی فاطمیه هم به معنای عزاداری در دو تاریخ مختلف که هریک به مدت الی روز برگزار میشه در روایات ما به اینصورت نبوده است‌. 👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢مسلمانان خودشان می گویند پیامبر بوده و معجزه اوست! چگونه یک فرد بیسواد (اُمی) میتواند مردم جهان را هدایت کند؟ ✅اُمی به کسی گفته می شود که خواندن و نوشتن را نیاموخته باشد. به پیامبر اکرم (ص) نیز از آن جهت امی می گویند که خواندن و نوشتن را از کسی نیاموخته بود. این مسأله از نظر مسئله ای روشن و قطعی است و برای پیامبر اسلام (ص) کمال محسوب شده، مدح و ستایش ایشان محسوب می گردد و دلیل رسالت و اعجاز آن حضرت است. زیرا اهمیت و ارزش خواندن و به عنوان یک هنر برای آن است که انسان بتواند با استفاده از این ابزار از آراء و اندیشه های دیگران که در آثارشان بر جای مانده بهره جسته، تا بر معلومات خویش بیافزاید. کسی که خداوند علوم اولین و آخرین را یک جا به او آموخته است که تمام مردم از رسیدن به آن عاجزند چه به خواندن و نوشتن دارد؟ صفت امّی در میان صفات پیامبر (ص) از نشانه های نبوت و دلیل رسالت آن حضرت است که با این صفت دارای علم اولین و آخرین است، از غیب آسمانی و خبر می داد و مردم را به راه حق و صراط مستقیم دعوت می کرد.   به کسی گفته می شود که خواندن و نوشتن را باشد. به پیامبر اکرم (ص) نیز از آن جهت امی می گویند که خواندن و نوشتن را از کسی نیاموخته بود. قرآن کریم برای این علاوه بر واژۀ "اُمی" از دیگری نیز استفاده کرده است؛ مانند: "تو هرگز پیش از این کتابى نمىخواندى، و با دست خود چیزى نمىنوشتى، مبادا کسانى که در صدد (تکذیب و) ابطال تو هستند، شک و تردید کنند.  ✅این اساس برخی از مفسران گفته اند: صفت امّی در میان صفات پیامبر (ص) از نشانه های و دلیل رسالت آن حضرت است که با این صفت دارای علم و آخرین است، از غیب آسمانی و زمین خبر می داد و مردم را به راه حق و صراط دعوت می کرد. 📚شهید مطهری مجموعه آثار، ج 3، ص 219. 📚کشف الاسرار، ج 1، ص 244. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
4_5848213545396732596.pdf
358.1K
💢همزمان با فرا رسیدن ایام ولادت پیامبر باهدف تخریب ایشان تبلیغ می کنند که پیامبر اسلام با دختره هفت ساله ازدواج کرده اند!! @mobahelegharn_21
💢فریبِ مردم با دین سازی یکی از اشتباهات ما در دین این است که بر روی یا پشت (روشنفکر دینی) برای اینکه مردم بخصوص جوانان از خوششان بیاید و به اصطلاح دیندار بمانند آن چیزی هایی را میگویم که و باب میل مردم است. خطرناکتر اینکه حتی یک جاهایی برای اینکه مردم بپذیرند، را طوری بیان‌میکنیم که با خواست مردم تطبیق داشته باشد. ✅حال آنکه آنچه از انسان و مُتعبد میخواهد، همراه با و هم هست. کنترل قطعا است. رشوه نگرفتن و حرام نخوردن، ندیدن نامحرم، انجام فریضه ها... در درجه اول انجام ندادن همه اینها است. حتی یوسف پیامبر را با همین آزمایش سخت، مورد امتحان قرار داد.(زلیخا و کنترل شهوت) ✅بعنوان‌ مثال اگر ما در نظام آموزش و تربیت را با زندگی مومنانه آشنا نکنیم، این کودک در نوجوانی در زیر فشار شهوت کم خواهد آورد. ✅در دین بی مورد نیست اما وجود دارد. اصلا خداوند انسان را در آفریده است 🔵لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی کَبَدٍ «که ما انسان را در آفریدیم و زندگى او پر از رنج‌هاست 📚سوره مبارکه بلد آیه ۴ ✅برای خوش آمد دیگران و جذب به دین، تحویل مردم ندهیم. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢هر بار و اثرش بر... "به پیامبر بدی نکنید" سماعه می‌گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که می‌فرمود: «شما را چه می‌شود که پیامبر(ص) را و می‌کنید؟» مردى گفت: ما او را ناخوش می‌کنیم؟! فرمود: «مگر نمی‌دانید که اعمال شما بر آن‌حضرت می‌شود و چون گناهى در آن بیند، می‌کند؟ پس نسبت به پیامبر نکنید و او را [با عبادات و طاعات خویش] سازید». 📚کافی، ج 1، ص 219 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آیا #ایرانیان عرب‌ستیزند؟ #این_گفتگو_را_بخوانید👇 https://goo.gl/YkaV5R @mobahelegharn_21
💢 چرا نمیتوانند در درمان بیماری های اجتماعی باشند؟ ✅ بیماری اجتماعی را کسی که خود است نمی‌تواند مداوا کند اگر در بيماری‌هاى جسمى احياناً يک بيمار بتواند بيمار ديگرى را معالجه كند، در مداواهاى و اجتماعى ميسر نيست. خودسازى بر جامعه‌سازى مقدم است. على عليه السلام فرمود: «به خدا سوگند من شما را به هيچ كارى ندادم مگر آنكه پيش از آنكه فرمان دهم خودم به بستم، و از هيچ چيز شما را منع نكردم مگر آنكه پيش از آنكه شما را منع كنم، خودم از آن دورى كردم». همچنين آن فرمود: «آن كس كه خود را در مقام امام و رهبر مردم قرار مى‌دهد، نخست خود را تعليم دهد، سپس مردم را. و مؤدّب خويشتن، بيش از معلم و مؤدّب ديگران شايسته اكرام و احترام است». 📚مجموعه آثار، ج۲۴، ص۹۷ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢خواهان تشکر دیگران نباش ✅امام علی(ع): اگر به كسى كردى در واقع با اين كار خود را گرامى داشته اى و به خودت آبرو داده اى، پس به خوبى اى كه به خودت كرده اى از ديگران خواهان مباش. 📚غرر الحكم و درر الكلم ص382 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢جامعه ی اسلامی جامعه ی است؛ اگر در جامعه ای فقر هست، آن جامعه به همان اندازه غیر اسلامی است...! @mobahelegharn_21
💢وظیفه ما در مقابل شایعاتی که می‌شنویم چیست؟ ✅اگر فردی درباره یا مؤسسه‌ای حرفی زد ما چه وظیفه‌ای داریم؟ آیا وظیفه داریم کنیم؟ نه. آیا وظیفه داریم حتی بگوییم «ما که نمی‌دانیم، خدا عالم است»، «من چه می‌دانم، شاید باشد شاید نباشد»؟ نه. آیا وظیفه داریم در مجالس نقل کنیم، بگوییم «چنین چیزی می‌گویند»؟ به طریق اولىٰ نه. ✅پس وظیفه‌مان چیست؟ مادام که بینه شرعی اقامه نشده و شرعاً بر ما ثابت نشده است، باید بگوییم دروغ است. اگر کسی گفت، ما بگوییم: است. نه تنها مثبت حرف نزنیم و خودش را پخش نکنیم، بلکه باید حرف بزنیم، یعنی در جواب دیگران بگوییم دروغ است. ✅هر وقت شرعاً شد، در هر موردی وظیفه‌ای داریم. در بعضی از مسائل، ما باید مبارزه کنیم، در بعضی از مسائل حاکم شرعی باید وظیفه‌اش را انجام بدهد، مثل مورد زنا. 📚آشنایی با قرآن، ج4، ص46-45 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا باید در نماز داشته باشیم؟ بعضی ها می پرسند حجاب درست ولی چرا ما باید در نماز حجاب داشته باشیم؟ مسجد و حرم می آییم حجاب را می گذاریم. ولی ظهر در خانه یک خانم جوان کسی در خانه نیست و یکسره بی حجاب هستم و خدا من را آن موقع می بیند؛ حالا نمازهم می خوانم بی حجاب باشم. چرا در نماز باید چادر سر کنیم؟! مگه خدا نامحرم است؟ من که ده دقیقه بعد حجابم را برمی دارم. ✅ گاهی به این عزیزان سه تا جواب می دهیم: نماز ارزش است. چرا می گوید در نماز وضو بگیر و تمیز باش؟ لباس سفید بپوش و مال ات حلال باشد. این ها ارزش است. وقتی می خواهی نماز بخوانی پاکیزه باش. مظهر ارزش است که نماز با ارزش برگزار شود. نماز فلسفه اش این است که یک ارزش های دینی را مجسم کنیم. غصب نکردن مال مردم، نظم، طهارت، پاکیزگی این ها را می خواهیم کنیم. اگر حجاب ارزش نبود می گفت در خانه بدون حجاب نماز بخوان. ادب در مقابل خداست. نشان دهنده حضور قلب است. توجه انسان و حضور انسان بیشتر می شود. چرا می گویند مردها در نماز عبا بیاندازند. چون برای مرد مستحب است و حضور قلب بیشتر می شود. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چرا مردم میکنند؟ آقای خامنه ای ۲۲ ماه است!! فقط هم پزشک های اسرائیلی را میدانند!!! چقدر خود را فرض کرده است. @mobahelegharn_21
💢نگاهِ حرام... بچه ها به خیلی علاقه دارند، هر چه هم می گویی: پسر جان! نگاه نکن اذیت می شوی می گوید: دلم می خواهد! خوشم می آید ! اما شب که شد ناخوشی ها شروع می شود و درد امانش را می برد و تازه می فهمد که بعضی خوشی ها پایان ندارند. و همین جاست که به خود می آید و با خود می گوید: ای حرف بزرگترها را آویزه گوش می کردم. حال، بزرگ تری مثل علی(ع)به ما همین را می گوید: « کَمْ مِنْ نَظْرَةٍ جَلَبَتْ حَسْرَةً » چه بسا نگاهی که و ندامت در پی دارد. 📚 مثل شاخه های گیلاس ص ۶۲ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢یک تریلی با بار قند در تاریکی بطرف جاده ملکان به بناب واقع در آذربایجان شرقی کرده ! ولی مردم بجای غارت وسایل، در حرکتی زیبا کمک کردند تا کمتری به راننده وارد بشه👌👌
💢 چرا قرآن به نازل شد؟ امام صادق(ع): «لَوْ نُزِّلَ الْقُرْآنُ عَلَى الْعَجَمِ مَا آمَنَتْ بِهِ الْعَرَبُ وَ قَدْ نُزِّلَ عَلَى الْعَرَبِ فَآمَنَتْ بِهِ الْعَجَمُ فَهَذِهِ فَضِیلَهُ الْعَجَمِ» اگر قرآن بر نازل شده بود عرب به آن ایمان نمى آورد، ولى قرآن بر عرب نازل شد و عجم به آن ایمان آورد و این است براى 📚بحارالانوار ج ۶۴ ص ۱۷۴ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چرا پیامبر اسلام از خدا خواست مرگش را به تعویق بیندازد! @mobahelegharn_21
💢سن استفاده از لوازم آرایش در ایران به «خردسالی» رسید! نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی غذا و داروی آذربایجان غربی از کاهش سن مصرف لوازم آرایشی بویژه در بین کودکان خبر داد و گفت: مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در کودکان با پایین، زنگ خطری است که در مهدهای کودک و در جشن های تولد کودکان به صدا در آمده است. بی محابای این محصولات، باعث ورود مقدار قابل توجهی ماده سمی به بدن این کودکان خردسال می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند جبران ناپذیری به سلامت آنان وارد کند/ایسنا http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 انیمیشن فوق‌العاده مفهومی ، و نقد یک پدیده مدرن! راستی از آیفون جدید چه‌خبر؟ این نظام سرمایه داریست که خود نیازِ کاذب می سازد تا بفروشد تا سود بیشتر بدست آورد @mobahelegharn_21
💢 شیعیان میگویند در روز بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن منطقه حضور داشته و حدیث را شنیده اند اما چرا هیچ کدام در اعتراض نکنند؟ ✅اولا مساله غدیر از قطعیات مسلم تاریخی است و در کانال بطور مفصل به آن پرداخته ایم و منابع و اسناد تاریخی را ذکر کرده ایم.( این عبارات را در کانال سرچ کنید: ) ✅ثانیا حال سؤال این است که چرا چنین جمعیّتى، در برابر انحراف سقیفه، اعتراضى از خود نشان نداده و راه سکوت را در پى گرفتند؟! آیا این نکته نمی رساند که حدیث غدیر دلالت بر ولایت حضرت علی نداشته است!؟ در پاسخ باید گفت: اساساً عمومیّت عدم اعتراض صحابه در سقیفه، مورد نقض و ابطال است؛ زیرا چون سلمان، مقداد، طلحه و... در اعتراض به سران سقیفه، کوتاهى نکردند و حتى زبیر، به سوى سر دمداران سقیفه شمشیر کشید. اما گروهى که را فراروى خود پسندیدند؛ یا به خاطر رعایت مصلحت و دورى از تفرق و خونریزى بود: مثل عباس عموى پیامبر و یا از روى ترس و تهدید عمّال خلیفه وقت. و یا این که خود از آمدن این گروه بهرههاى فراوانى مىبردند. مانند نیاکان آنها و یا خاندان امویه. همچنین گروهی دیگر بودند که نه از روی امتناع و تهدید، بلکه به سبب شناختی که از علی (ع) به عنوان حاکمی گستر داشتند، دست از مخالفت برداشتند. آخر این که بخشى از مردم نیز، از روى جهل و نادانى، ابوبکر را به جاى حضرت على (ع) به خیال این که على (ع) است و به سفارش پیامبر در غدیر عمل مىکنند؛ به خلافت برگزیده و با او کردند.   حضرت على (ع) هم طبق وصیّت حضرت پیامبر اسلام، مأمور بود که نگذارد جامعه به دو دستگی کشیده شود، لذا ایشان ده ها بار در مواقع مختلف با استناد به حدیث غدیر تنها به مخالفت قولی کردند. 📚السقیفة والفدک، ابى بکر احمدابن عبدالعزیز جوهرى، ص 50 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢امام صادق(ع): هر كس هر جمعه، قبر حسين(ع) را زيارت كند، خداوند، بى ترديد، او را مى آمرزد و بدون هيچ از دنيا مى رود 📚كامل الزيارات: ص ۳۴۱ @mobahelegharn_21
💢نامه امام علی(ع) به حاکم مکه ✅عصرها در میان مردم بنشین و به سوالات آنها پاسخ بده. افراد جاهل را بده و با دانشمندان سخن بگو. هیچ واسطه‌ای بین تو و به جز زبانت نباشد. هیچ پرده‌ای تو و مردم به جز چهره‌ات نباشد. هیچ حاجت‌مندی را از خود محروم نساز. 📚مستدرک الوسائل ، ج ۹، ص ۳۵۸ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 این مرد تکرار نمیشود. امام صادق(ع): هیچ عملی در روز برتر و با فضیلت‌تر از بر محمّد و آل محمّد نمی‌باشد. 📚وسائل الشیعه ج7 ص381 @mobahelegharn_21
💢 جمعه روز و شادی امام محمد باقر(ل) نقل کرده‌اند که پيامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)فرمود: به جبرئيل آيينه‌اى برايم آورد که در وسط آن نقطه‌ سیاهی بود. پس گفتم: اى جبرئيل! اين چيست؟  گفت: اين جمعه است. گفتم: چيست؟ گفت: براى شما در آن خير و برکت فراوان است. گفتم: خير فراوان چيست؟ فرمود: روز جمعه براى تو و امتت تا روز خواهد بود. ...».  📚مستدرک الوسائل، ج6، ص58 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢با توجه به برخی که علت غیبت امام زمان عج را ترس از کشته شدن دانسته اند، آن حضرت از جان خویش در هراس است. چنین امامی چگونه متصور است که جهان را از ستم نجات دهد؟! ✅بر اساس روایت های متعدد، علّت اصلي غيبت جزء اسرار الهي است و جز ائمه ع که خزانه داران اسرار الهي هستند کسي آن را نمي داند و ذکر بعضي از حکمت هاي آن در برخی روایات، مثل آزمايش و امتحان[1] ، نکردن با ستمکاران[2]، نجات از قتل و فراهم شدن ياران و ... به خاطر پاسخ به سئوالات مکرّري بوده که از امامان معصوم مي شده است؛ اما اين هرگز به معناي انحصار علّت و حکمت غيبت در اين امور نيست. ✅ بدون شك تا زماني كه آمادگي براي پذيرش برنامه‌هاي حضرت حجت پديد نيايد و مردم دنيا از آن استقبال ننمايند تحقق نمي‌يابد و غيبت همچنان به طول خواهد انجاميد از اين نظر مي‌توان گفت آماده نبودن مردم برای پذیرش برنامه های اصلاحی حضرت، يكي از اصلی ترین عوامل تحقق غيبت و تداوم آن به شمار مي‌رود و ترس از گزند دشمنان، از دیگر است. زرارة بن اعين از امام صادق ع روايت مي‌كند كه حضرت فرمود: اي زراره قائم ما ناچار است كه از ديده ها پنهان شود و غيبت نمايد. عرض كردم براي چه؟ فرمود: چون از خود بيم و ترس دارد[3]. ✅ امام هرگز از کشته شدن و شهادت در راه دين، باکي نداشته و ندارد، ولی شهادت او، به صلاح جامعه و دين نيست. زيرا هر يک از ائمه پس از شهادت داشتند، ولي امام زمان اگر کشته شود، جانشيني ندارد و زمين نه تنها از حجت خدا خالي مي گردد[4]، بلکه رسالت احياء دين الهي و برپايي جهاني صالحان در آخر الزمان نیز ناتمام می ماند. 📚منابع: [1]مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، بيروت،‌ لبنان. مؤسسة الوفاء ، ج 51، ص 113. [2]همان، ص 152. [3]شيخ صدوق، كمال الدين و تمام النعمه،. ص 342. [4]امینی، ابراهیم، دادگستر جهان ، ص149. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢امام زمان نمی آید... این که امام عصر(عج) روزی خواهد آمد، صحیح نیست. او نرفته است که حالا بازگردد. این انسانها بودند که از فاصله گرفتند و اصلا سود ماجرا چیست که هزار و اندی سال نباشد و به ناگاه کند! امام همانند است، جایی ایستاده و منتظران باید به طواف او روند، نه کعبه به حاجیان. شاید این تعبیر صحیح است: او بر بلندای آرمانهای بشر ایستاده، ما باید به سمت او کنیم. اینگونه معادله حل خواهد شد. "آوردن" برای منتظر مسولیت و حرکت میسازد. "آمدن" از انسان سلب کرده و منتظر را به خواندن راضی میکند. باید امام زمان(عج) را آورد، او نمی آید. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59