فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازی_و_یادگیری
💥تقارن
💫روش ساخت : با چسب میز را نصف می کنید، لوله های دستمال کاغذی را حلقه حلقه می کنید سپس با همان حلقه ها شکل یک پروانه درست میکنید، یک سمت پروانه را با توپ رنگی کامل می کنید و سمت دیگر را به دانش آموز می دهید که کامل کنید
💡اهداف :
یادگیری تقارن باعث تقویت اکمال دیداری، افزایش دقت، توجه و تمرکز حواس، یادگیری فن تقارن و رشد قوه تخیل و ایده پروری می شود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازی_و_یادگیری
🪷خب خب خب اومدیم با یه بازی جذاب که با توجه به پایه میتونید تغییرش بدید،عاشق این جور بازی هام🥰
💥کلمات دستمال کاغذی
💫روش ساخت : یک دستمال کاغذی را تا می کنی به برد می چسبانیم روی آن یک کلمه می نویسم و پایین آن معنی یا هم خانواده یا بخش هاشو یا ضرب رو مینویسیم و جواب رو پایین،دانش آموز سوال روی دستمال را می خواند و جواب می دهد سپس با آبپاش به دستمال آب میپاشد تا جواب مشخص شود که درست است یا اشتباه
💡اهداف:
تقویت دقت و توجه
یادگیری مباحث ارائه شده
هماهنگی اعضای بدن
تقویت خلاقیت
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازی_و_یادگیری
🪷خلاقیت از این بیشتر؟دوستان بنظر من بجای ماهی که به دانش آموزان بدهید بهتر است ماهیگیری یاد بدهید🥰
💥نقاشی با سایه
💫روش اجرا : وسیله های متنوع را روی میز قرار می دهیم و با توجه به سایه آن نقاشی می کشیم،به طوری که سایه توی نقاشی ما نقش داشته باشه
💡اهداف :
افزایش خلاقیت
تقویت دقت و هوش
تقویت حافظه دیداری
ایجاد ایده پردازی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازی_و_یادگیری
🪷بازی و یادگیری جدید آوردیم که بازهم میشه با توجه به یایه تغییر داد.چی از این بهتر😉
💥لیوان و توپ رنگی
💫شرح بازی : برای پایه های پایین طبق فیلم روی لیوان عدد می نویسیم و گردی های مقوایی هم عدد و رنگ را در نظر میگیریم مثلا شماره ۴ روی گردی نارنجی نوشته شده است توپ نارنجی را روی لیوان شماره ۴ می گذاریم،اما برای پایه های بالاتر بجای عدد میتوان کلمات متضاد ، هم معنی و هم خانواده یا جمع و ضرب یا کسر را روی گردی های مقوایی نوشت و جواب را روی لیوان نوشت و دانش آموز باید جواب را پیدا کند سپس توپ را روی لیوان جواب قرار دهد
💡اهداف :
تقویت دقت و توجه
تقویت قدرت استدلال
تقویت حافظه دیداری
هماهنگی اعضای بدن
یادگیری مباحث ارائه داده شده
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢برگزاری کنکور ویژه تربیت معلم در بهمنماه برای اولین بار
👤وزیر آموزش و پرورش:
▫️ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار نفر است که هر سال ۵ هزار نفر تا رسیدن به مرز ۴۰ هزار نفر به آن اضافه می شود.
▫️برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می شود
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢صحرایی:دستاوردهای جدید وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
وزیر آموزشوپرورش:
🔸موضوع بسیار مهم تامین معلم برای کشور و جمعیت دانشآموزی برخلاف انتظار از سال ۱۴۰۰ شروع به افزایش کرد.و از ۱۲ هزار دانشآموز به بالای ۱۶ میلیون دانشآموز داریم.
🔸سازمان اداری و استخدامی ۵۷ هزار مجوز استخدامی مستقیم به ما داد.
🔸در آزمون امسال ۵۰۰ گروه ارزیاب تشکیل شده است و هر روز ۶ نفر را ارزیابی میکنیم.
🔸امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار دانشجو معلم میگیرد و اینها ۴ سال بعد معلم میشود.
🔸در موضوع کتاب های درسی تغییرات خوبی انجام شد.امتحانات نهایی یکپارچه استاندارد در کشور برگزار شد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
▪️شیرینی رتبهبندی معلمان را با تسامح و تاخیر در پرداخت مطالبات تلخ نکنید
محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از سازمان برنامه و بودجه و وزارت آمورش و پرورش خواست در خصوص اجرای قانون و انجام تعهداتشان برای پرداخت مابهالتفاوت رتبه فرهنگیان از سال ۱۴۰۰ اقدام کنند و اجازه ندهند شیرینی رتبهبندی با تسامح و تاخیر در پرداخت مطالبات حاصل از آن موجب تلخکامی این قشر فرهیخته شود.
وی افزود: یکی از اولویتها و رویکردهای مجلس انقلابی در راستای عدالتمحوری همسانسازی حقوق بازنشستگان و کارمندان است که با پیگیریهایی که در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در انجام است، امیدواریم این مهم به نتیجه برسد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💯آموزگار از دید روسو
🔅دراندیشه " ژان راک روسو" آموزگار خوب کسی نیست که در کمترین زمان بیشترین چیزها را می آموزد، بلکه کسی است که شوق به آموختن و فهمیدن را در شاگرد برمی انگیزد. زیرا هدف آموزش و پرورش گردآوردن و انباشتن اطلاعات نیست، بلکه به کارآوردن توانایی اندیشیدن و فهمیدن است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ قابل توجه همکاران استخدام اداری ویا خدماتی که بخاطر بهره مندی از مزایای رتبه بندی تغییر رسته ورشته شغلی داده ودر پست های آموزشی مدارس شاغل هستند.
ـــــــــــــــــــــــــ
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان 30 هزار نفر شد
خبر وزیر آموزش و پرورش در رابطه با جذب ۳۰ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
❇️ اختلالات نوشتاری در کودکان را بدانیم و درمان کنیم:
🌿 بدخطی یا نارسانویسی✏️
اختلال یادگیری شکلهای گوناگونی دارد و بر اساس آن با علائم متفاوتی تظاهر پیدا میکند.
یکی از علائم اختلال نوشتن است. دانشآموز مبتلا توان نوشتاری و دستخط خوبی ندارد، املای او پر از غلط است و نقطهگذاری و دستور زبان او مشکل دارد. توانایی برقراری ارتباط با جملاتی که مینویسد، ندارد چون نمیتواند کلمات و جملات را درست به هم مرتبط کند.
ساختار نوشتار این کودکان ضعیف است و نمیتوانند آنچه در ذهنشان است را با نوشته به دیگران انتقال دهند.
نوشتههای این گروه افراد پراکنده و گسسته است و خواننده توانایی درک مطلب را نخواهد داشت.
🌿 فاصلهنویسی بین حروف و کلمات✏️
از جمله علل بروز این حالت سرعت زیاد قلم هنگام نوشتن، حرکت بیش از حد و سریع جانبی و بیتوجهی به هماهنگی لازم برای نوشتن است. برای رفع این مشکل والدین یا معلم باید کلمههای یک جمله را بهصورت کمرنگ یا نقطهچین بنویسند تا دانشآموز ضمن کامل کردن به فاصلهها هم توجه داشته باشد. همچنین میتوان از چوب کبریت به شکل عمودی بهعنوان حد فاصل استفاده کرد تا دانشآموز پس از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد سپس کلمه بعدی را بنویسد
🌿 اختلال در گذاشتن سرکش و نقطه✏️
بچههایی که نقطه و سرکش کم و زیاد میگذارند، نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند. اگر در سال اول دقت دانشآموز را افزایش ندهید در سالهای بعد مشکل او بیشتر به چشم میآید و بیدقتی او به سایر دروسش منتقل خواهد شد.
تمریناتی مانند اختلاف تصویر را پیدا کن، بگرد و پیدا کن، کارهای نقطهچین، شباهت را پیدا کن، بازیهای دقتی و... میتواند دقت دانشآموز را افزایش دهد.
🌿 کجنویسی✏️
از جمله علل بروز این اختلال سفت در دست گرفتن مداد و فشار زیاد انگشت شست به آن یا در جهت درست قرار ندادن دفتر یا کاغذ و قرار نگرفتن درست مداد بین انگشتان است. برای درمان کافی است از کودک بخواهید هنگام نوشتن بازو را به بدن بچسباند تا دست انعطاف زیادی نداشته باشد.
🌿 نامرتبنویسی✏️
علت نامرتبنویسی حرکت بسیار کند دست، محکم گرفتن مداد بین انگشتان و نبودن آزادی حرکت و انعطاف پایین دست، همچنین نادرست بودن وضعیت نشستن و قرار دادن کاغذ است. برای درمان ابتدا قوانینی را در نظر میگیریم، مثلا از ابتدای خط شروع به نوشتن میکنیم. از خط منحرف نمیشویم. از پاککن استفاده نمیکنیم. نوک مداد هنگام نوشتن باید تیز باشد و... همچنین میتوانید از کپی کردن استفاده کنید.
🌿 پررنگنویسی✏️
وقتی دانشآموز روی دفتر یا کتاب مینویسد، بیش از حد مداد را فشار میدهد پس به جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده کنید و آن را روی فرش یا بالش قرار دهید تا بنویسد، به شرط اینکه به اندازهای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشود.
بعد از مدتی تمرین مشاهده میکنید مداد را زیاد فشار نمیدهد یا از مداد رسم که نوک آن زود میشکند استفادهکنید تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ چک لیست چیست و چگونه یک چک لیست بسازیم؟
▪️چک لیست چیست؟
یکی از انواع ابزارهای سنجش مشاهده ای است که معلم با توجه به اهداف و انتظارهایی که در هر فعالیت آموزشی، مهارتی و نگرشی وجود دارد، با مواد یا سنجه های ساده، قابل فهم، روشن و مشخص، آنرا به صورت فهرستی فراهم می نماید. البته چک لیست را به نام های چک لیست، سیاهه ی رفتار، فهرست بررسی و فهرست بازبینی نیز می نامند.
▪️ویژگی های یک چک لیست خوب چیست؟
اولا چک لیست باید نسبتا کوتاه باشد، دوم اینکه هر یک از مواد یا سنجه ها به طور کاملا روشن، موضوع مورد ارزشیابی را بیان نماید، سوم اینکه هر ماده باید تنها بر یک رفتار و یا ویژگی قابل مشاهده تاکید نماید، همچنین فقط رفتارها یا ویژگی های مهم باید در چک لیست منظور شود و نیز مواد یا سنجه های چک لیست باید به گونه ای تنظیم شوند که کل فهرست را بتوان به سادگی مورد استفاده قرار داد.
▪️چگونه یک چک لیست تولید می شود؟
برای تولید یک چک لیست خوب، رعایت سه نکته باید مورد توجه قرار گیرد.
اول اینکه معلم ابتدا باید سنجه های هر یک از انتظارات خود را در زمینه ی آموزشی یا سایر زمینه ها تهیه نماید به گونه ای که به تحقق این انتظارات بیانجامد؛ در مرحله بعد باید فعالیتها و شواهد تحقق انتظار آموزشی ملاک مورد نظر، به صورت عبارتها و جملات کوتاه ولی واضح و قابل مشاهده نوشته شود.
و سوم اینکه چنانچه انتظار آموزشی به صورت فرایندی تعریف شده است باید ترتیب زمانی مواد و سنجه های چک لیست رعایت گردد.
▪️یک چک لیست چه ابزار و عناصری دارد؟
نمون برگ چک لیست دارای اجزا و عناصر مختلفی چون مشخصات دانش آموز، تاریخ، عنوان یا موضوع، سنجه ها یا مواد و مقیاس ها است.
⬅️ مشخصات دانش آموز
معمولا مهمترین این مشخصات بر نام و نام خانوادگی دانش آموز و پایه های تحصیلی وی دلالت می کند.
⬅️ تاریخ
بر روی هریک از فعالیتهایی که دانش آموز انجام می دهد درج تاریخ آن فعالیت دارای اهمیت است.
⬅️ عنوان یا موضوع
نکته قابل توجه درباره ی عنوان یا موضوع آن است که باید از قبل، متناسب با اهداف، مشخص گردد.
⬅️ سنجه ها یا مواد
برای سنجه واژه های دیگری مانند گویه، ماده، انتظار و نشانه و رفتار مورد نظر نیز به کار برده اند.
سنجه های مورد نظر هر چک لیست به صورت جمله ای روشن و کامل و به گونه ای که بر یک رفتار یا ویژگی مهم و قابل مشاهده تاکید دارند بیان می شود.
⬅️ مقیاس ها
معمولا مقیاس ها را متناسب با مواد چک لیست تعیین می کنند. مقیاس های (بلی/خیر)، (مشاهده شد/مشاهده نشد)، (دارد/ندارد)، (هست/نیست) کاربرد بیشتری در چک لیست دارد.
▪️ارزشیابی از چک لیست چه جایگاهی در ارزشیابی توصیفی دارد؟
اهمیت چک لیست آن است که معلم از نتایج مشاهده ی خود در زمینه فرآیند یاددهی- یادگیری استفاده نماید و اگر معلم نتایج مشاهده های حاصل از چک لیست را ارزشیابی ننماید، این فهرست هیچ کمکی به او نکرده است.
منظور از ارزشیابی چک لیست، جمع بندی، تحلیل، تفسیر و قضاوت درباره ی مشاهده های ثبت شده است. به عبارت دیگر منظور نهایی از ارزشیابی چک لیست آن است که بتوان از نتایج کیفی آن به جریان یادگیری، بهبود بخشید و دانش آموز را آماده نمود تا گام بعدی یادگیری را آگاهانه تر بردارد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💥تکالیف خلاق و مشترک برای تمامیدرسهای فارسی
▫️كلمات بی نقطه و یک نقطه و ... را از درس پیدا کن و بنویس
▫️کلمات سه حرفی ، چهار حرفی و... را از درس پیدا کن و بنویس
▫️جملات پرسشی درس را بنویس
▫️جملات نقل قول درس را بنویس
▫️کلماتی که حروف (ص ث ط ت و...) دارند را از درس پیدا کن و بنویس
▪️کلمات تشدید دار درس را پیدا کن و بنویس
( قبل از دادن تمامی این تکالیف " حتما خودتون چک کنید که کلمات زیاد و خسته کننده نباشه و همیشگی هم نباشد چون باعث زدگی و خستگی بچه ها از انجام تکالیف میشود )
▪️۳ کلمه بنویس که تمام نقطه های آن بالا باشد
▪️۳ کلمه بنویسکه تمام نقطه های آن پایین باشد
▪️۳ کلمه بنویس که هم نقطه در بالا داشته باشد و هم در پایین .
▪️۵ کلمه بنویس که حروف آن ها به هم چسبیده باشد و با آن ها جمله بساز (مسجد)
▪️۵کلمه بنویس که حروف آن ها جدا باشد(درس)
🔸️ده کلمه از درس را بصورت دومینو بنویس (حرف آخر کلمه اول، حرف اول کلمه ی بعدی ...)مثل تشکر رایانه و... |
🔸️با حروف اسم خود، کلماتی را در درس پیدا کن و بنویس مثال احمد:انجام_حوض_مسجد_دقت
🔸️و یا کلماتی از درس پیدا کن و بنویس که حرف اولشان، مشابه حرف اول اسم خودشان است )
🔹️روخوانی درس از آخر به اول مثال اما محله ی مسجد..
🔹️قسمتی از درس را بصورت کچل بنویسند(بی نقطه و سرکش) و فردا همان قسمت را با مداد قرمز نقطه گذاری کنند و سرکش بگذارند
🔹️مشق رنگی بنویسند(قسمتی از درس را رونویسی کنند به این صورت که هر کلمه را با یک رنگ بنویسند)
🔹️سه جمله از درس را بصورت نامرتب بنویس این تمرین برای انجام تمرین مرتب کن، که اکثر بچه ها مشکل دارند، عالیست و حتما توصیه می شود)
🔹️اسامی که در درس آمده است را به ترتیب حروف الفبا بنویس
🔹️هم معنی یا مخالف کلمات زیر را از حکایت یا درس پیدا کن و با آن ها جمله
بساز
🔹️املا از والدین و تصحیح توسط بچهها
🔹️داستان درس را برای پدر و مادرت تعریف کن
🍁با چند کلمه جدید درس، یک داستان کوتاه بنویس
🍁با توجه به متن درس، داستان نیمه تمام داده و بچه ها آن را به دلخواه ادامه بدهند(حتی تخیلی)
🍁كل درس را روخوانی کنند و آنچه از درس در ذهنشان مانده را بنویسند
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#روش_تدریس
#آموزش_عینی
#خلاقیت_معلمی
❇️ آموزش عینی قدرشناسی از نعمات الهی
👀چشم های دانش آموزان را بستم و از ایشان خواستم با چشم بسته نام و نام خانوادگی خود را بنویسند.
♦️برای یادآوری نعمت بینایی این کار را کردم و در هنگام بازی از نعمت بینایی گفتم.....
▪️عینی سازی آموزش، در یادگیری اثربخش بسیار موثر است👌
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#مهارت_معلمی
#روش_تدریس
✅کم توجهی به شاگردان ضعیف
♦️یکی از "اشتباهات رایج معلمان"، این است که به جای توجه بیشتر به دانش آموزان ضعیف، توجه کمتری به آنان دارند، و این واقعا جای شگفتی دارد که نیازمند، فقیر تر می گردد و غنی، غنی تر...😳
✍🧔یکی از صاحب نظران می نویسد:👇👇
"یکی از مهمترین عواملی که دانش آموزان ضعیف، ضعیف باقی می مانند، قطع و یا ضعف جریان ارتباطی است.👌
❇️ برخی از معلمان در برخورد با دانش آموزان کم پیشرفت چنین عملکردی دارند.👇👇
اول:
▪️شاگردان ضعیف را کمتر از شاگردان قوی تشویق می کنند.☘
دوم:
▪️غافل از بازخورد دادن به پاسخ های شاگردان ضعیف در جمع هستند.🌿
سوم:
▪️به شاگردان ضعیف کمتر توجه میکنند و یا تعامل با آنان را در دفعات کمتری انجام می دهند.🌿
چهارم:
▪️از شاگردان ضعیف کمتر سوال میکنند و یا سوالات او از آنان آسان تر و نیاز کمتری به تحلیل دارد.🌿
پنجم:
▪️شاگردان ضعیف را از خود دور تر می کنند.☘
ششم:
▪️کار کمتری از آنان می خواهند.☘
هفتم:
▪️نمره معلم به آزمون ها و تکالیف متفاوت است به طوری که نمره او در هنگام شک و تردید نسبت به درستی پاسخ به نفع شاگردان قوی تمام می شود تا دانش آموزان ضعیف.☘
هشتم؛
▪️تعامل رفتار معلم با شاگردان ضعیف کمتر دوستان است؛ یعنی کمتر لبخند می زند؛ کمتر از لحظه صمیمی و بیشتر از لحن خشن و اضطراب آور استفاده می کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#تجربه_معلمی
#اخلاق_حرفه_ای
❇️ #اتفاقات کلاسی١٤
♦️"انصاف در آموزش
🧓دانش آموزی دارم که عارضه ذهنی دارد؛ به زحمت میخواند و به کندی مینویسد، "کج دار و مریز" با او تا کردم، بارها تصمیم داشتم که با نمرات حقیقی، تحصیلش را ناتمام کنم. اما هر بار چیزی مانع میشد،
⁉️اگر از آغوش مدرسه به جای دیگری پناه ببرد چه؟
⁉️ اگر از خانواده و مدرسه جدا شود با چه پیوندی میشود جوان ۱۷ ساله را نگهداشت؟
⁉️اگر با این وضع به دام گرگها بیفتد چه؟
⁉️اگر
⁉️اگر
😵مثل خوره بودند، این تردیدها و اگرها.
▪️تصمیم گرفتم این یک نفر را، که نه من و نه خودش در پذیرفتن رسمی او بین بچههای عادی، نقشی نداشتیم، استثنا کنم و با معیار انصاف نگاه کنم که کمتر آسیب ببیند👌
🧓"محمدعلی" به حرفم گوش داد و برگه را پر کرد، واز او پذیرفتم و با نمره حداقلی، تمام اگرها را کنار زدم و در آغوش مدرسه، نگه داشتم و داشتیم.👌🌹
..........................................
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#داستان_معلم_شاگرد
#چاشنی_کلاس
🧔اﺳﺘﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﺳﯿﺪ:
⁉️«به نظر ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﯾﺒﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ؟»
ﻫﺮﯾﮏ ﺟﻮﺍﺑﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ؛ ﯾﮑﯽ ﮔﻔﺖ:
🌾«ﭼﺸﻤﺎﻧﯽ ﺩﺭﺷﺖ.»
🌾ﺩﻭﻣﯽ ﮔﻔﺖ: «ﻗﺪﯼ ﺑﻠﻨﺪ.»
🌾ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﻔﺖ: «ﭘﻮﺳﺖ ﺷﻔﺎﻑ ﻭ ﺳﻔﯿﺪ»
▪️ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺳﺘﺎﺩ،
دو کاسه کنار شاگردان گذاشت و گفت:
🌾«به اين دو کاسه نگاه کنيد.
🌾اولي از طلا درست شده است و درونش سم است
🌾و دومي کاسهاي گلي است و درونش آب گوارا است.
⁉️شما از کدام کاسه مینوشید؟»
🌾شاگردان جواب دادند: «از کاسه گلي.»
استاد گفت:
«ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻥ کاسهها ﺭﺍ
در نظر گرفتید، ﻇﺎﻫﺮ آنها ﺑﺮﺍﯾﺘﺎﻥ ﺑﯽﺍﻫﻤﯿﺖ ﺷﺪ.
🌾آدمي هم همچون اين کاسه است.
آنچه که آدمي را زيبا ميکند
درونش و اخلاقش است.
بايد سيرتمان را زيباکنيم نه صورتمان را
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#روش_تدیس
#ارزشیابی
#پرسش
⁉️چگونه از دانش آموزان سئوال بپرسیم؟
♨️"#سوال" سازوکاری است برای ورود به ذهن دانش آموزان برای شناسایی نحوه فهم و درک و تفکر آنها
بنابراین برای اینکار باید به خوبی آماده باشید.
❇️ نکات زیر می توانند در این ارتباط به شما کمک کنند !👇👇
✔️در مجموع باید سوالاتی پرسید که تفکر بیشتر را تشویق کنند !
1❓سوالات را واضح بپرسید.
2❓برای انتقام از بینظمی و ساکت کردن کلاس سوال نپرسید.
3❓فقط از کسانی که ابراز تمایل میکنند، سوال نکنید.
4❓برای پاسخ دادن، زمان انتظار در نظر بگیرید.
5❓مواظب باشید سئوال، فقط یک جواب خاص نداشته باشد.
6❓ابتدا سوال و بعد پاسخدهنده را مشخص کنید.
7❓تاکیدتان بر سوالات بازپاسخ و تحلیلی باشد، نه حافظهای و دانشی.
8❓بعد از پاسخ دانشی(مانند؛ بله یا خیر و امثال این)، چرایی را جویا شوید.
9❓از فراگیر بخواهید به زبان خود توضیح دهد، نه بیان خط کتاب و جزوه.
10❓توضیح را با مثال بخواهید.(میتونی مثال بزنی؟)
11❓تفاوت توضیح و مثال را به دانشآموز بگویید.
12❓مبنای پاسخ درست را با خلاقیت دانشآموز همراه سازید.
13❓اگر فراگیر به سوال پاسخ نداد، سوال را به شکل دیگری بیان کنید.
14❓در صورت عدم پاسخگویی درست، برداشت فراگیر از سوال را جویا شوید.(شاید سوال شما مشکل دارد!)
15❓گاه دانشآموز را در بیان یا نوشتن پاسخ، مختار بذارید.
16❓به سوالات مشارکتی و مباحثهای هم توجه کنید.
17❓برای فراگیری که پاسخ اشتباه میدهد، فرصت بازآموزی در نظر بگیرید.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#مهارت_معلمی
#خلاقیت_کلاسی
#آموزش_ابتدایی
📚کتابدار کلاس
♨️روز گذشته گفت وگویی با یکی از آموزگاران خوب پایه پنجم از ناحیه ۴ آموزش و پرورش داشتم.
این آموزگار خوش ذوق می گفت: من در کلاس خود یکی از بچهها را به عنوان کتابدار کلاس معرفی نموده ام، هر کدام از بچه های کلاس که کتاب داستانی📖 در منزل🏡 دارد که ان را مطالعه نموده است به ایشان تحویل می دهد.
📚 کتابدار نام هر دانش آموز و کتاب یا کتابهای آورده شده او را در دفتری که برای این کار اختصاص یافته ثبت می کند.
هر روز بچه هایی کتابی 📓می آورند و کتاب📔 دیگری تحویل میگیرند.
▪️ این معلم عزیز می گفت شور و شوقی در بچه ها برای خواندن📖 کتاب های جدید دوستانشان ایجاد شده است.
ایشان اضافه کردند از شما چه پنهان از زمانی که این طرح را در کلاس اجرا نموده ام وضعیت تحصیلی بچه ها در همه دروس ارتقا پیدا نموده و علاقه♥️ بچه ها به درس و مدرسه بیشتر شده است.
این عزیز تاکید می کرد: اجرای این طرح زحمتی برایم ندارد و امانت دادن و امانت گرفتن در زنگ🔔 تفریح صورت می گیرد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅فراخوان تدریس در دانشگاه فرهنگیان
🔹متقاضیان تدریس
(نیروی آزاد ، دبیران، بازنشستگان و...)
در دانشگاه فرهنگیان
(بصورت حق التدریس و مأمور آموزشی)
تا 20مرداد ماه فرصت دارند در سایت
( tid.cfu.ac.ir)
ثبت نام کنند.
🔹برای اطلاع از شرایط، نحوه مصاحبه، رشته و محل های مورد نیاز به سایت
tid.cfu.ac.ir
مراجعه نمایید.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🗓 #تقویم| چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢رایزنی برای مجازی شدن دانشگاهها در ۱۰ روز اول مهر
مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران:
🔹بر اساس مطالعات سالهای متمادی با آغاز مهر ماه ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش ترافیک در سطح شهر خواهیم داشت.
🔹معتقدیم شناورسازی ساعت کار به بحث روان سازی ترافیک تهران کمک میکند.
🔹در حال رایزنی، مکاتبه و طی فرآیند کارشناسی هستیم که از آموزش عالی بخواهیم در راستای کاهش ترافیک پایتخت ۱۰ روز اول مهر ماه فعالیت دانشگاهها مجازی باشد که این پیشنهاد ما در حال مکاتبه است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
12.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 آشنایی با اشکال هندسی
🔸 ریاضی اول دبستان
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔹 زمان شروع مصاحبه فرهنگیان!!!
⚠️نهایت تا ۵ شهریور ماه اسامی اعلام میشه. ظرف ٢۴ ساعت اطلاعیه هر استان بر روی سایت دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش آن استان قرار میگیره و داوطلبان باید ظرف چند روز بعد مصاحبه خود را بر اساس حروف الفبا (حرف ابتدای فامیل) آغاز کنند.
❗️خیلی خلاصه: 💬
⌨️زمان تقریبی شروع مصاحبه: ١١ شهریور ماه
📓زمان تقریبی پایان مصاحبه: ٢۴ شهریور ماه
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
☀️ نحوه شرکت در آزمون تعیین رشته مجدد
✍پیرو اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش چنانچه دانش آموز پایه نهم، حد نصاب ورود به رشته/ زمینه را کسب نکرده باشد و در فرم هدایت تحصیلی در زیر آن "خیر" درج شده باشد،
می تواند در شهریور1402، به همراه دانش آموزان تجدیدی، در امتحان درس یا درس هایی از پایه نهم که کمبود نمره داشته و باعث شده که حد نصاب را کسب نکند شرکت کند،
و در صورت کسب حد نصاب در پایه دهم رشته مورد نظر ثبت نام کند.
🔺فرایند درخواست امتحان رشته مجدد در شهریور ماه توسط دانش آموز و بصورت الکترونیکی از طریق سایت my.medu.ir انجام خواهد شد.
✅اطلاعات تکمیلی ونحوه فرایند ثبت نام متعاقبا در کانال اطلاع رسانی خواهد شد .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢آغاز ثبتنام دانش آموزان اتباع خارجی از هفته آینده در سامانه سهما
✍اطلاعیه سازمان ملی مهاجرت:
▫️با توجه به شروع طرح ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین خارجی در کشور و آغاز ثبت نام دانش آموزی، سازمان ملی مهاجرت اقدام به طراحی و راهاندازی سامانه هوشمند (سهما) نمود است که کلیه مراحل فرایند ثبت نام دانش آموزی در این سامانه انجام میشود.
▫️سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور در هماهنگی به عمل آمده با وزارت آموزش و پرورش از کلیه خانوادههای دانش آموزان اتباع و مهاجران درخواست مینماید از هفته آینده با مراجعه به سامانه
http://irmigrationorg.ir
نسبت به ثبت نام قطعی دانش آموزی اقدام نمایند.
ـــــــــــــــ
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آموزش نشانه جمع با (ان)
🔸 فارسی دوم دبستان
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
◀️ گردهمایی کارشناسان روابط عمومی مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با حضور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش /ارومیه ، مرداد ماه ۱۴۰۲
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 آموزش واژه سازی
🔸 فارسی سوم دبستان
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98