eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
229 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸ویژه نامه میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ؛ 1⃣برترین دختران امام کاظم علیه السلام ؛ ❕بر حسب آنچه به ما رسيده افضل دختران امام کاظم علیه السلام ، سيّده جليله معظّمه، فاطمه بنت امام موسى عليه السّلام معروفه به حضرت معصومه عليها السّلام است كه مزار شريفش در بلده طيّبه قم است كه داراى قبّه عاليه و ضريح و صحنه اى متعدّده و خدمه بسيار و موقوفات است، و روشنى چشم اهل قم و ملاذ و معاذ عامّه خلق است، و در هر سال جماعات بسيار از بلاد بعيده شدّ رحال كنند و تعب سفر كشند به جهت درك فيوضات از زيارت آن معظمه عليها السّلام. 📚منتهی الامال ج 3 ص 1581 2⃣سبب آمدن ایشان به قم ؛ ❕سبب آمدنش به قم چنان كه علامه مجلسى رحمه اللّه از تاريخ قم نقل كرده و از مشايخ اهل قم روايت كرده آن است كه ؛ 👌 چون مأمون حضرت امام رضا عليه السّلام را در سال دويست از هجرت از مدينه به مرو طلبيد، يك سال بعد از آن خواهرش حضرت فاطمه عليها السّلام به جهت اشتياق ملاقات برادرش از مدينه به جانب مرو حركت كرد، پس همين كه به ساوه رسيد مريضه شد، پرسيد كه از اينجا تا قم چه مقدار مسافت است؟ گفتند: ده فرسخ است، پس خادم خود را فرمود كه مرا به جانب قم ببر، پس آن حضرت را به قم آورد، و در خانه موسى بن خزرج بن سعد فرود آورد. ❕قول اصحّ آن است كه چون خبر آن مخدّره رسيد به آل سعد، همگى متفق شدند كه به قصد آن حضرت بيرون روند و از آن حضرت خواهش نمايند به قم تشريف آورد، پس در ميان همه موسى بن خزرج بر اين امر تقدّم جست، همين كه به خدمت آن مكرّمه رسيد مهار ناقه آن حضرت را گرفت و كشيد تا وارد قم ساخت، و در خانه خود آن سيّده جليله را منزل داد. پس آن حضرت مدّت هفده روز در دنيا مكث نمود و به رحمت ايزدى و رضوان اللّه پيوست، پس او را غسل داده و كفن نمودند و در ارض بابلان آنجا كه امروز روضه مقدّسه او است و ملك موسى بوده آن حضرت را دفن كردند. 📚منتهی الامال ج 3 ص 1581_ بحار الانوار ج 48 ص 290_ ترجمه تاریخ قم ص 213 3⃣وفات ایشان ؛ ❕صاحب تاريخ قم گفته است که حديث كرد مرا حسين بن علىّ بن بابويه، از محمّد بن حسن بن وليد كه چون فاطمه عليها السّلام وفات كرد او را غسل دادند و كفن كردند و حركت دادند او را و بردند به بابلان و گذاشتند او را نزديك سردابى كه براى او كنده بودند. پس آل سعد با هم گفتگو كردند كه كيست داخل سرداب شود و جنازه بى بى را دفن نمايد، بعد از گفتگوها رأى ايشان بر آن قرار گرفت كه خادمى بود از براى ايشان به غايت پير كه نامش «قادر» بوده، و مرد صالحى بوده، او متصدّى دفن شود. 👌چون فرستادند عقب آن شيخ صالح ديدند دو نفر سوار كه دهان خود را بسته بودند به لثام، به تعجيل تمام از جانب رمله (يعنى ريگزار) پيدا شدند، چون نزديك جنازه رسيدند پياده شدند و نماز بر آن مخدّره خواندند و داخل در سرداب شدند و او را دفن كردند و بيرون آمدند و سوار گشتند و رفتند و كسى نفهميد كه ايشان چه كس بودند. 📚همان منابع 👌موسى بر سر قبر آن مخدّره سقفى از بوريا بنا كرد تا آن كه حضرت زينب دختر حضرت جواد عليه السّلام قبّه اى بنا كرد بر روى قبر. و محراب نماز فاطمه عليها السّلام هنوز موجود است در خانه موسى بن خزرج. در زمان ما نيز آن محراب مبارك موجود است و آن واقع است در محلّه ميدان مير و معروف است به ستيّه. يعنى معروف به ستّى، و ستّى به معنى خانم و بى بى است. 📚منتهی الامال ج 3 ص 1582 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 4⃣مدفونین در جوار ایشان ؛ ❕بدان كه در بقعه حضرت فاطمه جماعتى از بنات فاطميّه و سادات رضائيّه مدفونند مانند: زينب و امّ محمّد و ميمونه دختران حضرت امام محمّد جواد عليه السّلام. 👌در نسخه اى از انساب مجدى ديدم كه ميمون دختر امام موسى عليه السّلام با معصومه فاطمه است و بريهه دختر موسى مبرقع و امّ اسحاق جاريه محمّد بن موسى و امّ حبيب جاريه محمّد بن احمد بن موسى- رضوان اللّه تعالى عليهم اجمعين- و اين كنيزك مادر امّ كلثوم دختر محمّد بوده است. 📚منتهی الامال ج 3 ص 1582 _ العوالم ج 21 ص 323 5⃣فضیلت زیارت ایشان ؛ ❕ در فضيلت زيارت حضرت فاطمه بنت موسى عليه السّلام روايات بسيار وارد شده از جمله در تاريخ قم مروى است كه جماعتى از مردم رى خدمت حضرت صادق عليه السّلام رسيدند و گفتند: ما از مردم رى هستيم. 🔸حضرت فرمود: مرحبا به برادران ما از اهل قم. ايشان عرض كردند كه: ما از مردم رى هستيم، ديگر مرتبه حضرت همان جواب را فرمود، آن جماعت چند كرّت اين سخن را گفتند و همين جواب را شنيدند، آنگاه حضرت فرمود: همانا از براى حقّ تعالى حرمى است و آن مكّه است، و براى رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم حرمى است و آن مدينه است. و براى امير المؤمنين عليه السّلام حرمى است و آن كوفه است، و از براى ما اهل بيت حرمى است و آن بلده قم است، و بعد از اين دفن شود در آنجا زنى از اولاد من كه ناميده شود به فاطمه، هر كس او را زيارت كند بهشت از براى او واجب شود. راوى گفت: وقتى كه آن حضرت اين فرمايش نمود هنوز متولّد نشده بود امام موسى عليه السّلام. 📚بحار الانوار ج 102 ص 265_ تاریخ قم ص 214 🔸روايت شده كه حضرت امام رضا عليه السّلام به سعد اشعرى قمى فرمود كه: اى سعد! نزد شما قبرى از ما هست. سعد گفت: فداى تو شوم قبر فاطمه دختر امام موسى عليه السّلام را مى فرمايى؟ فرمود: بلى هر كه او را زيارت كند و حقّ او را بشناسد از براى اوست بهشت. 📚بحار الأنوار، ج 102، ص 265 و 267 و ج 48، ص 316؛ جامع احاديث الشيعة، ج 12، ص 617؛ العوالم، ج 21، ص 230؛ مجالس المؤمنين، ج 1، ص 83؛ النقض، ص 197. ❕قاضى نور اللّه در مجالس المؤمنين فرموده: از امام جعفر صادق عليه السّلام روايت است كه گفت آگاه باش بدرستى كه از براى خدا حرمى است و آن مكّه است، و از براى حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلّم حرمى است و آن مدينه است، و از براى امير المؤمنين عليه السّلام حرمى است و آن كوفه است، آگاه باش بدرستى كه حرم من و حرم اولاد من بعد از من در قم است. آگاه باش بدرستى كه قم كوفه صغيره است، و همانا از براى بهشت هشت در است سه در آن به سوى قم است، و وفات كند در قم زنى كه از اولاد من باشد، و نام او فاطمه دختر موسى عليه السّلام است كه داخل مى شود به سبب شفاعت او شيعه من جميع ايشان در بهشت. 📚بحار الانوار ج 60 ص 228_ مجالس المومنین ج 1 ص 83 6⃣علت ازدواج نکردن ایشان ؛ 🔸و در تاريخ قم است آنچه حاصلش اين است ؛ 👌چنين رسيده كه رضائيّه دختران خود را به شوهر نمى دادند، زيرا كسى را كه همسر و هم كفو ايشان بود نمى يافتند، و حضرت موسى بن جعفر عليه السّلام را بيست و يك دختر بوده است و هيچ يك شوهر نكرده اند. و اين مطلب در ميان دختران ايشان عادت شده، و محمّد بن على الرضا عليه السّلام به شهر مدينه ده ديه وقف كرده است براى دختران و خواهران خود كه شوهر نكرده اند و از ارتفاعات آن ديه ها نصيب و قسط رضائيّه كه به قم ساكن بوده اند از مدينه جهت ايشان مى آوردند. 📚منتهی الامال ، شیخ عباس قمی ، ج 3 ص 1584 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❕علامه_طباطبائى از بزرگترين روحانيون تاريخ تشيع: بيهوده منتظر مهدى در اين دنيا نباشيد، مهدى در اين دنيا ظهور نميكند! ❕داستان امام موهوم شيعيان روز به روز ابعاد مضحك ترى به خود ميگيرد با استناد به نظر علامه طباطبايى ميگويد مهدى موهوم در يك بعد ديگر ظهور ميكند و نه در بعدى كه ما در آن هستيم! حالا كم كم ميتوان بيشتر متوجه شد كه افسانه مهدى دست خود ملاها را نيز در حنا كرده است... ❕❕ 💠💠 👌مساله ظهور امام مهدی علیه السلام ، از فرزندان پیامبر گرامی در همین نشئه و دنیا ، ضروری اسلام بوده و همه علمای مسلمان اعم از شیعه و سنی به آن معتقدند . ❕نقل مشهور از پیامبر گرامی است که فرمود ؛ « اگر از عمر جز یک روز باقی نمانده باشد ، خداوند آن روز را چنان طولانی می کند تا مردی از اهل بیتم قیام کند و زمین را از عدل و داد پر کند ، چنان که از ظلم و جور پر شده است » 📚 الانوار ج51 ص74 🔸این نقل مشهور را ، علمای اهل هم در کتب خود ذکر کرده اند ، چنان که از پیامبر گرامی نقل می کنند که فرمود ؛ « اگر جز يك روز از روزگار نمانده باشد، خداوند، مردى از اهل بيتم بر مى انگيزد كه آن را از عدل پر كند، همان گونه كه از ستم پر شده است » 📚سنن ابی داود ج 4 ص 107 _ المعجم الکبیر ج 10 ص 135 ❕در نقل دیگری می آورند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « «مهدى از من است، با پيشانى بلند و بينى كشيده. زمين را از عدل و داد پر مىكند، همان گونه كه از جور و ستم پر شده است » 📚سنن ابی داود ج 4 ص 107 _ کنزالعمال ج 14 ص 264 🔸علامه نیز معتقد به ظهور مهدی علیه السلام در همین دنیا بوده است ، نسبتی که آقای به علامه طباطبایی می دهد ، بیش نیست که طبیعتا از فردی چون کمال حیدری که مطرود حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید است ، چنین دروغ هایی نیست ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9565 🔸علامه طباطبایی در کتاب « شیعه در اسلام » چنین دلیل عقلی و نقلی بر ظهور امام مهدی علیه السلام در همین می آورد : « غیبت کبری ( امام مهدی ) که از سال 329 شروع کرده و تا وقتی که خدا بخواهد ادامه خواهد یافت ، پیامبر اکرم در حدیث متفق علیه می فرمایند : « اگر نمانده باشد از دنیا مگر یک روز ، خدا آن روز را دراز می کند تا مهدی از فرزندان من ظهور نموده ، دنیا را پر از عدل و داد کند چنان که از ظلم و جور پر شده باشد . ❕ در بحث نبوت و امامت اشاره كرديم كه به قانون هدايت عمومى كه درهمه انواع آفرينش جارى است، نوع انسان به حكم ضرورت با نيرويى (نيروى وحى و نبوت) مجهز است كه او را به سوى كمال انسانيت و سعادت نوعى راهنمايى مى كند و بديهى است كه اگر اين كمال و سعادت براى انسان كه زندگى اش زندگى اجتماعى است، امكان وقوع نداشته باشد اصل تجهيز لغو و باطل خواهد بود و لغو در آفرينش وجود ندارد. 🔸 با بيانى ديگر بشر از روزى كه در بسيط زمين سكنى ورزيده پيوسته در آرزوى يك زندگى اجتماعى مقرون به سعادت (به تمام معنا) مى باشد و به اميد رسيدن چنين روزى قدم بر مى دارد و اگر اين خواسته تحقق خارجى نداشت هرگز چنين آرزو و اميدى در نهاد وى نقش نمى بست چنانكه اگر نبود گرسنگى نبود و اگر آبى نبود تشنگى تحقق نمى گرفت و اگر تناسلى نبود تمايل جنسى تصور نداشت. 👌از اين روى به حكم ضرورت (جبر) آينده جهان روزى را در برخواهد داشت كه در آن روز پر از عدل و داد شده و با صلح و صفا هم زيستى نمايد و افراد انسانى غرق فضيلت و كمال شوند. ❕و البته استقرار چنين وضعى به دست خود انسان خواهد بود و رهبر چنين جامعه اى منجى جهان بشرى و به لسان روايات مهدى خواهد بود. 👌در اديان و مذاهب گوناگون كه در جهان حكومت مى كنند، مانند وثنيت و كليميت و مسيحيت و مجوسيت و اسلام، از كسى كه نجات دهنده بشريت است، سخن به ميان آمده و عموماً ظهور او را نويد داده اند؛ اگر چه در تطبيق اختلاف دارند و حديث عليه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله: «المهدى من ولدى»؛- مهدى معهود از فرزندان من «از نسل من» مىباشد. اشاره به همين معناست. ❕علاوه بر احاديث بى شمارى كه از طريق عامه و خاصه از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله و ائمه اهل بيت عليهم السلام در ظهور مهدى عليه السلام و اينكه از نسل پيغمبر مى باشد و با ظهور خود جامعه بشرى را به كمال واقعى خواهد رسانيد و حيات معنوى خواهد بخشيد . 👌روايات بى شمار ديگرى وارد است كه مهدى فرزند بلافاصله امام حسن عسكرى (امام يازدهم) مى باشد و پس از تولد و طولانى ظهور كرده جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد چنانكه با ظلم و جور پر شده باشد. 📚شیعه در اسلام ص 194 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌علامه در مواضع متعددی از تفسیر المیزان خود نیز بحث ظهور امام مهدی علیه السلام در همین را به صورت مفصل مطرح می کند که از جمله آن مطالب است که در تفسیر آیه شریفه «اوست كه پيامبر خويش را با هدايت و دين حق روانه كرد تا آن را بر همه دينها چيره كند، هر چند مشركان را ناخوش آيد». ( توبه 33) می دارد و می نویسد ؛ « چند روایت در تفسیر آیه به ظهور حضرت مهدی علیه السلام ؛ ❕در تفسير برهان از صدوق نقل كرده كه وى به سند خود از ابى بصير روايت كرده كه گفت: امام صادق در تفسير آيه" هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ الْحَقِّ ..." فرمود: به خدا سوگند هنوز تاويل اين آيه نازل نشده و نخواهد شد تا آنكه قائم (ع) خروج كند، وقتى او خروج كرد ديگر هيچ كافر به خدا و منكر امامى باقى نمى ماند ... ❕ نظير اين روايت را عياشى از ابى المقدام از ابى جعفر (ع) و نيز از سماعه از امام صادق (ع) نقل كرده و همچنين طبرسى مثل آن را از ابى جعفر (ع) روايت كرده است. در تفسير قمى آمده كه اين آيه در باره قائم آل محمد (ع) نازل شده، و معناى اينكه در باره آن جناب نازل شده اين است كه خروج آن جناب تاويل اين آيه است، هم چنان كه از روايت صدوق هم استفاده مى شد. ❕و در الدر المنثور است كه سعيد بن منصور و ابن منذر و بيهقى در سنن خود از جابر روايت كرده اند كه در تفسير آيه" لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ" گفته است: معناى اين آيه صورت وقوع به خود نمى گيرد مگر وقتى كه هيچ يهودى و مسيحى و صاحب ملتى جز اسلام نماند، و نيز صورت نمى گيرد مگر وقتى كه گرگ و گوسفند، شير و گاو و انسان و مار با هم زندگى كنند و از يكديگر ايمن شوند، و نيز واقع نمى شود مگر وقتى كه هيچ موشى انبانى را سوراخ نكند و واقع نمىشود مگر وقتى كه جزيه بكلى لغو شود، و صليبها شكسته و خوكها كشته شوند، و اين وقتى است كه عيسى بن مريم از آسمان فرود آيد » ❕ منظور از لغو جزيه به قرينه صدر روايت اين است كه موضوعى براى جزيه باقى نمى ماند. و اين كه اين روايت دلالت داشت بر اينكه در آن روز كفر و شركى در روى زمين باقى نمى ماند معنايى است كه روايات ديگر نيز بر آن دلالت دارند. و همچنين روايات ديگرى هست كه آنها نيز دلالت دارند بر اينكه مهدى (عج) بعد از ظهورش جزيه را از اهل كتاب بر مى دارد. 📚ترجمه تفسیر المیزان ج 9 ص 340 🔸شما می توانید ذیل آیات که ما در گذشته مفصلا آنها را مطرح کرده ایم ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/8891 ❕به تفسیر المیزان رجوع کنید تا ببینید که چگونه علامه طباطبایی بر اساس آن آیات به امام زمان علیه السلام در همین دنیا استدلال می کند و کذب و دروغگویی آقای کمال حیدری در مورد خودش را روشن و واضح می کند . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند را که می گوید از دید قرآن ، زنان صرفا برای سرویس دهی به مردان آفریده شده اند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2032
👌پاسخ وهابی را که می گوید ائمه اسامی خلفا و عایشه را بر روی فرزندان خود می گذاشتند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2033 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2034
👌پاسخ شبهه وهابی در مورد جمع کردن بین نمازها و استنادی که به نهج البلاغه می کند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2036 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2037
🤔 ❔قرآن میفرماید در زمان قیامت زمین وکوهها ودریاها وآسمانها بکلی نابود میشوند و به تلی از خاک تبدیل میشوند ، حال آنکه در روز قیامت زمین یکی ازشاهدان خواهد بودکه پیشتر توسط خداوند نیست ونابود گردیده کدام زمین میخواهد پاسخگو باشد؟؟ زمین نابود شده ❗️❗️ 💠💠 👌در این شکی نیست که زمین یکی از شاهدان اعمال انسان در روز رستاخیز خواهد بود ، چنان که خداوند می فرماید ؛ « در آن روز زمين تمام خبرهاى خود را بازگو مى كند » ( زلزال 4) ❕آری ، آنچه از خوبيها و بديها، و اعمال خير و شر، بر صفحه زمين واقع شده است، همه را برملا مى سازد، و يكى از مهمترين شهود اعمال انسان در آن روز همين زمينى است كه ما اعمال خود را بر آن انجام مى دهيم، و شاهد و ناظر ما است. 📚تفسیر نمونه ج 27 ص 224 🔸در حديثى از پيغمبر اكرم ص مى خوانيم كه فرمود ؛ « آيا مى دانيد منظور از اخبار زمين در اينجا چيست ؟گفتند: خدا و پيغمبرش آگاهتر است" فرمود ؛ « منظور از خبر دادن زمين اين است كه اعمال هر مرد و زنى را كه بر روى زمين انجام داده اند خبر مى دهد، مى گويد ، فلان شخص در فلان روز فلان كار را انجام داد، اين است خبر دادن زمين » 📚تفسیر نور الثقلین ج 5 ص 649 ❕در حديث ديگرى از پيغمبر اكرم مى خوانيم ؛ « مواظبت بر وضو كنيد، و بهترين اعمال شما نماز است، و مراقب زمين باشيد كه مادر شما است، هيچ انسانى كار خير يا شرى بجا نمى آورد مگر اينكه زمين از آن خبر مى دهد » 📚مجمع البیان ج 10 ص 526 🔸از ابو سعيد خدرى نقل شده كه مى گفت ؛ هر گاه در بيابان هستى صدايت را به اذان بلند كن، چرا كه از رسول خدا شنيدم كه مى فرمود ؛« هيچ جن و انس و قطعه سنگى آن را نمى شنود مگر اينكه براى او (در قيامت) گواهى مى دهد » 📚همان منبع ❕جالب اينكه در حديثى از على علیه السلام مى خوانيم كه فرمود ؛ « در قسمتهاى مختلف مساجد نماز بخوانيد، زيرا هر قطعه زمينى در قيامت براى كسى كه روى آن نماز خوانده گواهى مى دهد » 📚لئالی الاخبار ج 5 ص 79 ❕در اينكه زمين چگونه خبر مى دهد، می توان ظاهر آيه را پذيرفت كه در آن روز به فرمان خدا داراى درك و شعور و قدرت بيان خواهد شد، و حوادثى را كه بر او گذشته است بازگو مى كند، اين مطلب جاى تعجب نيست چرا كه روز قيامت روز حيات واقعى است وَ انّ الدَّارَ الاخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ (عنكبوت 64) حتى زمين ممكن است داراى نوعى حيات و شعور شود . 📚پیام قرآن ج 6 ص 123 ❕اما این که گفتید شهادت زمین با فانی شدن آن هنگام قیامت منافات دارد ، صحیح نیست ، زیرا زمین در هنگام رستاخیز ، فانی نمی شود ، بلکه تغییر شکل می دهد ، چنان که می فرماید ؛ «آن در روزى واقع مى شود كه اين زمين به زمين ديگر، و آسمانها (به آسمان ديگرى) مبدل مى شوند: (يَوْمَ تُبَدَّلُ الْارْضُ غَيْرَ الْارْضِ وَ السَّمواتُ). ( ابراهیم 48) 🔸قرآن می گوید در هنگام رستاخیز زمین فانی نمی شود ، بلکه قبرهای انسان ها و خاک های بدن آنها باقی است به گونه ای که خداوند انسان ها را از قبورشان زنده می کند ، چنان که می فرماید ؛ « رستاخیز شکی در آن نیست و خداوند تمام کسانی را که در قبرها آرمیده اند ، زنده می کند » ( حج 7_ انفطار 4_ عادیات 9) 👌و می فرماید ؛ « آنها از قبرهایشان شتابان به سوی پروردگارشان می روند » ( یس 51_ معارج 43_قمر7) Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
👌دوری کردن از پس مانده غذا یا آب کفار اعم از یهودیان و مسیحیان و مشرکین و نواصب بازگشت به نجاست آنها می کند که آن هم فلسفه روشنی دارد ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2038 ❕دوری کردن از نیم خورده ولد الزنا ، همانند محروم بودن او از برخی از شوون و مناصب اجتماعی است که آن هم فلسفه روشنی دارد ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2040 👌عدم دوری کردن از پس مانده حیوانات خانگی چون گربه هم فلسفه روشنی دارد ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2041
👌صدقه دادن از جمله اسباب معنوی شفا یافتن و برطرف شدن مشکل است . پاسخ تفصیلی در این رابطه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2042
🤔 ❔در روایتی از پیامبر اکرم دیدم که در زمان ظهور امنیت همه جا را فرا میگیرد حتی شیر با شتر و گرگ با گوسفند می چرند. سؤال اینه که مگه در زمان ظهور حیوانات گوشت خوار علف خوار میشن ؟ یا قراره انسانا رو بخورن ؟از کجا سیر میشن ❗️❗️ 💠💠 👌از ویژگی های ظهور امام عصر علیه السلام امنیت فراگیر است که همه جای عالم ، حتی عالم حیوانات را در بر می گیرد و درندگی از میان رفته و صلح و صفا همه جا را در بر می گیرد و با توجه به گسترش برکات در عصر ظهور ، حیوانات به جای درندگی از سایر برکات زمینی و آسمانی استفاده می کنند . 🔸امنیت مطلق ظهور مورد تاکید قرآن قرار گرفته و می فرماید ؛ « خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده اند، وعده داده است كه قطعاً آنان را حكمران روى زمين خواهد كرد، همان گونه كه به پيشينيانِ آنها خلافت روى زمين را بخشيد، و دينى را كه براى آنان پسنديده، پابرجا خواهد ساخت و ترسشان را به امنيت مبدّل خواهد كرد، [آن چنان كه] تنها مرا مىپرستند و چيزى را شريك من نخواهند ساخت و هر كس پس از آن به كفر گرايد، آنان اند كه نافرمان اند.». ( نور 55) ❕امام صادق عليه السلام مى فرمايد ؛ «خداوند متعال، در اين امّت، مردى را پديد مى آورد كه از من است و من از اويم. خداوند متعال، بركات آسمانها و زمين را به دست او روان مى كند و آسمان، بارانش را فرو مى فرستد و زمين، بذرش را بيرون مى دهد و حيوانات وحشى و درندگان، ايمن و آسوده مى شوند و زمين، از عدل و داد پر مى شود، همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است». 📚الغیبه طوسی ص 188، بحار الانوار ج 51 ص 146 ❕امير مؤمنان عليه السلام در يك مجلس، چهارصد نكته به يارانش آموخت كه به صلاح دين و دنياى مسلمان است. فرمود: «... و اگر قائمِ ما قيام كند، آسمان، بارانش را فرو مى فرستد و زمين، گياهش را بيرون مى آورد و دشمنى، از دلهاى بندگان مى رود و درندگان و با هم در صلح و صفايند، تا آن جا كه زن از عراق تا شام مى رود و پايش را جز روى سبزه نمى نهد و زينتش بر سرشاست و نه درنده اى او را مى ترساند و نه او از آن مى ترسد» 📚تحف العقول ص 115_ بحار الانوار ج 52 ص 316 ❕در نقل دیگری پیامبر اکرم فرمود ؛ «هنگامى كه عيسى بن مريم فرود مى آيد و دجّال را مى كُشد، از زندگى بهره مى بريد تا شبى برسد كه خورشيد مى خواهد از غرب طلوع كند، و پس از بيرون آمدن جنبنده. چهل سال بهره مى بريد، نه كسى مى ميرد و نه كسى بيمار مى شود و مرد به گوسفندان و چارپايانش مى گويد:" برويد و در فلان مكان بچريد و فلان ساعت بياييد" و گاو و گوسفند، ميان دو كشتزار مى روند و يك خوشه گندم و جوى آن را نمى خورند و يك آن را با سُمشان نمى شكنند، و مارها و عقربها آشكارند، [ولى] نه كسى را مى آزارند و نه كسى آنها را مى آزارد، و درندگان بر درِ خانه ها غذا مى خواهند، بى آن كه كسى را بيازارند ، و انسان، يك مَن يا يك مُد گندم يا جو را به روى زمين مى پاشد و بى آن كه شخمى بزند و راه آبى بكشد. هر تخم، هفتصد تخم مى شود» 📚الفتن ج 2 ص 579 🔸 👇
🔸ادامه 👇 ❕و در نقل دیگر فرمود ؛ « دشمنى، رخت بر مى بندند و زهر هر زهردارى گرفته مى شود، تا آن جا كه پسر بچّه، دستش را در كام مار مى کند و به او زيانى نمى رسد و دختر بچّه، شير را مى راند؛ امّا آن، آسيبى به او نمى زند، و در كنار گوسفندان، مانند سگ گلّه است و زمين مانند ظرف پر از آب، از صلح و دوستى موج مى زند و همه يكپارچه مى شوند و كسى جز خداوند، عبادت و اطاعت نمى شود و جنگ، فروكش مى كند و فرمانروايى قريش به پايان مى رسد و زمين به سان تشت نقره، درخشان و به سرسبزى روزگار آدم عليه السلام مى شود، تا آن جا كه گروهى بر يك خوشه انگور گرد مى آيند و سيرشان مى كند و گروهى بر يك انار فراهم مى آيند و سيرشان مى كند و يك گاو نر به فلان مقدار [اندك] و يك اسب با چند درهمِ كم ارزش معامله مى شود» 📚سنن ابن ماجه ج 2 ص 1359_ کنزالعمال ج 14 ص 295 ❔اكنون سؤالى به ذهن مى كند كه چگونه در حال صلح درندگان با يكديگر به سر مى برند با اينكه غريزه و سرشت آنها درنده خويى است؟! 👌پاسخ روشن است . آن خدايى كه هنگام سرازيرى قهرمان توحيد حضرت ابراهيم عليه السّلام به سوى آتش با يك فرمان يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً عَلى إِبْراهِيمَ ( انبیاء 69)« اى آتش! سرد و سالم باش براى ابراهيم » خاصيت سوزندگى را از آتش گرفت، خو و سرشت حيوانات موذى را نيز با يك فرمان از آنها مى گيرد. ❕از سوی دیگر ، اين صفات در اين گفتارها يا در واقع حقيقت پيدا خواهد كرد و يا در اثر بركت وجود امام عليه السّلام درنده خويى از بين رفته و به اين حالت درمى آيند. اين احاديث و امثال آن در مقام بيان شدّت امنيت كه با ظهور «مهدى موعود عليه السّلام» در جهان حكم فرما خواهد شد را ارايه مى دهد. در هردو صورت، آن زمان جامعه در امنيت قرار مىگيرد و گرگصفتان خون خوار نخواهند توانست از وجود مستضعفان جامعه بهره كشى نمايند و در اينگونه احاديث اشاره به برقرارى عدالت كامل در جهان و تغيير روش گرگ صفتان خون خوار است كه در طول تاريخ در سايه سازش با حكومتهاى جبّار، قرنها به خوردن خون قشرهاى مستضعف انسانى ادامه داده اند. ❕ لحن روايات و تصريحات آن، گوياى به حقيقت پيوستن اين تغييرات خواهد بود كه حيوانات وحشى و درنده اهلى شده و خواص طبع آنها دگرگون خواهد شد و حيوانات گوشتخوار سبزه خوار خواهند شد و از نعمتهاى ديگر خداوند استفاده خواهند نمود. بچه ها با مارهاى سمّى بازى مى كنند و مارها به آنها ضرر نمى رساند. 📚سیمای جهان در عصر امام زمان ، ج 2 ص 317 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht