💠ادامه 👇
❕گویی وهابی از زنده شدن پیامبر گرامی پس از مرگش تعجب کرده است , در حالی که این مساله تعجبی ندارد , در وقتی که عیسی مسیح مردگان را زنده می کرد : " أُحْيِ الْمَوْتى بِإِذْنِ الله "( آل عمران ٤٩ )
👌یا اهلسنت معتقدند که علمایشان می توانستند مردگان را زنده کنند , چنان که در مورد " ابوبکر باعلوی " می نویسند :
" «هنگامى كه «ابو بكر بن عبد اللّه با علوى» از سفر حج بازگشت، وارد «زيلع» شد. حاكم آنجا در آن موقع، محمّد بن عتيق بود. اتفاقا مادر فرزند حاكم مزبور وفات كرد و لذا بسيار اندوهگين بود. كم مانده بود كه از مرگ او عقلش زايل شود، سيد با علوى كه شدت ناراحتى او را شنيده بود، براى تسليت بحضور او آمد تا او را به صبر و پايدارى دعوت كند. در اين حال، روى جنازه او پارچه كشيده و آن را پوشانيده بودند. هر چه تسليت گفت و او را به صبر فرا خواند، سودى نداشت. او به قدمهاى شيخ افتاد كه ببوسد و به وى گفت: اى سيد من، هرگاه خدا اين مرده را زنده نكند، من نيز بدنبال او مىميرم و ديگر به كسى عقيده پيدا نمىكنم. آنگاه سيد پارچه را از روى مرده برداشت و او را صدا كرده و او جواب داد: لبيك. سپس خدا روح او را بر گرداند. حاضران همه بيرون رفتند، ولى شيخ بيرون نيامد، تا اينكه با او غذاى آبگوشت صرف كند و آن زن مدت درازى زنده ماند».
" لمّا رجع أبو بكر بن عبد اللَّه باعلوي من الحجِّ دخل زيلع، و كان الحاكم بها يومئذٍ محمد بن عتيق، فاتّفق أنَّه ماتت أُمّ ولد للحاكم المذكور، و كان مشغوفاً بها فكاد عقله يذهب لموتها، فدخل عليه السيّد- باعلوي- لمّا بلغه عنه من شدّة الجزع ليعزِّيه و يأمره بالصبر و هي مسجّاة بين يديه بثوب، فعزّاه و صبّره فلم يفد فيه ذلك، و أكبّ على قدمي الشيخ يقبّلهما و قال: لا سيّدي إن لم يحي اللَّه هذه متُّ أنا أيضاً، و لم يبق لي عقيدةٌ في أحد، فكشف السيّد عن وجهها و ناداها باسمها فأجابته:
لبّيك، و ردّ اللَّه روحها، و خرج الحاضرون و لم يخرج السيّد حتى أكلت مع سيّدها الهريسة و عاشت مدّة طويلة. "
📚شذرات الذهب ج ١٠ ص ٩٢ حوادث سنه ٩١٤ _ النور السافر ص ٧٩
❕اهلسنت حتی معتقدند که دجال ( دشمن خدا ) نیز می تواند مردگان را زنده کند و در موردش نقل می کنند که دجال ادعاى ربوبيت مى كند ( سنن ابن ماجه ج 2 ص 1360 ) ، عمر طولانى دارد ، ( صحیح مسلم ج 8 ص 205 ) ، همراه او آب و آتش است. ( صحیح بخاری ج 8 ص 103 ) ، كور را بينا كرده و برص را شفا مى دهد ( مسند احمد ج 5 ص 13 ) ، مرده را زنده مى كند ، ( مسند احمد ج 5 ص 13 )، کسى را مى کشد، آنگاه او را زنده مى کند ( مستدرک حاکم ج 4 ص 537 ).
❕مثلا بخاری صراحتا نقل می کند که دجال فردی را می کشد و بعد او را زنده می کند ؛ « فَيَقْتُلُهُ ثُمَّ يُحْيِيه »
📚صحیح بخاری ج 2 ص 223 _ ج 8 ص 104
❕بنابراین زنده شدن پیامبر گرامی پس از مرگ نمی تواند مورد انکار وهابی قرار گیرد در جایی که مستنداتی بر امکان این واقعه از قرآن و روایات و معتقدات اهلسنت وجود دارد ❗️❗️❗️
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌وهابی مدعی شده است که مامون بوده است که به امام رضا علیه السلام لقب " رضا" را داده است , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2987
❕یا یا با استناد به ریا و ظاهر سازی های مامون در تکریم امام رضا ع مدعی است که مامون , امام رضا علیه السلام را شهید نکرده است , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2858
توضیحی در مورد کشته شدن ام قرفه توسط مسلمین !!!!
🤔#پرسش
❓یكى ادعاهای مسلمین این است که جنگهاى صدر اسلام همه دفاعى بوده اند. زمانی بین ادعاى ديگرشان اين است كه: مسلمین به افرادی که در جنگ شرکت نداشته اند آسيبى نميرساندند.. اما در معتبرترين كتب تاریخی اسلامى مخالف هر دو ادعاى بالا نوشته شده است.
▪️شرح داستان:
رمضان سال ششم بعد از هجرت سریه زید بن حارثه برای کشتن ام قرفه "زید به همراه ديگر مسلمانان، به خانه ام فرقه حمله كردند، جاریه دختر مالک بن حذیفه و مادر او را که معروف به ام قرفه بود به اسارت گرفتند، سلمه در مورد جاریه و زیبایی او با پيامبرشان صحبت کرد وى نيز اين دختر بينوا را بعنوان كنيز به شخصى به نام ابن وهب داد.
هرچند كه خود محمد نير به اين دختر بنوي تمايل داشته است. قيس بن مسحر پاهاى ام قرفه را كه يك بانوى بسيار سالخورده بود، به دو شتر سرکش بست و از هم دریده شد.
ديديد كه مسلمین دو زن را از خانه های خود (در جنگ شرکت نداشتند) اسیر كرده يكى را به كنيزى برده و پیرزن سالخورده را وحشیانه اعدام كردند.
#منبع: مغازی واقدی، جلد ٢، صفحه ٤٢٨-٨ ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌بارها گفته ایم که کسانی به اسیری و بردگی و کنیزی گرفته می شوند که به سرزمین اسلامی حمله کرده باشند و قصد نابود سازی مسلمین و دین و آیین آنها را داشته باشند ، اینان همان کفار حربی هستند که تنها اجازه جهاد با آنان داده شده است ، در گذشته در رابطه چرایی به بردگی گرفتن چنین کفاری توضیحات لازم را داده ایم ؛
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9717
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12052
❕حال معاند با استدلال به نقلی از کتاب مغازی واحدی مدعی شده است که مسلمین به کسانی که در نبرد شرکت نداشتند هجوم می بردند و آنان را اسیر می گرفتند , در حالی که استدلال به نقل واقدی در جایی که نقل واقدی خلاف مسلمات تاریخی و حدیثی است , نمی تواند صحیح باشد , چرا که واقدی حتی در نزد علمای اهلسنت هم جایگاهی ندارد و علمای اهلسنت , نقلهای او را جعلی و دروغین تلقی می کنند .
❕
❕بخاری و ابوحاتم در مورد واقدی می گفتند متروک است و به نقلهای او توجه نمی شود ، احمد در موردش می گفت احادیث رادگرگون می کند ، ابوحاتم و نسائی می گویند وضع و جعل حدیث می کرده است ، ابن راهویه می گوید او در نزد من از جاعلان حدیث است ، ابن معین گفته است او ثقه نیست ، دار قطنی گفته است در او ضعف است ، ابن خلکان گفته است او را در حدیث تضعیف کرده اند ، یافعی گفته است ، ائمه حدیث او را ضعیف می دانند ، ذهبی نیز گفته است بر ترک نقلهای او اجماع است »
📚میزان الاعتدال ج 6 ص 273 _ المغنی فی الضعفاء ، ج 2 ص 354 _ الکاشف ج 3 ص 65 _ مراه الجنان ج 2 ص 36 _ الانساب ج 5 ص 567 _ تقریب التهذیب ج 2 ص 117 _ طبقات الحفاظ ص 149
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
2⃣اهلسنت در بیان جریان مذکور ضد و نقیض سخن گفته اند که این تضاد و تناقض گواه بر جعلی بودن اصل داستان می تواند باشد . مثلا بر خلاف نقل واقدی , طبری مدعی می شود که فرمانده گروهی که اعزام شد , زید نبوده است , بلکه ابوبکر بوده است ❗️❗️
❕طبری بر خلاف واقدی , چنین نقل می کند :
" روايت ديگر درباره اين سفر جنگى از سلمة بن اكوع هست كه سالار قوم ابو بكر بن ابى قحافه بود. گويد: پيغمبر ابو بكر را سالار ما كرد و به جنگ بنى فزاره رفتيم و چون به آب آنها نزديك شديم ابو بكر گفت بخوابيم، و چون نماز صبح بكرديم، ابو بكر گفت تا به آنها حمله برديم و بر سر آب، كسان بكشتيم و من گروهى از كسان را ديدم كه با زن و فرزند سوى كوه مىرفتند و تيرى ميان آنها و كوه انداختم و چون تير را بديدند بايستادند و من آنها را سوى ابو بكر آوردم. زنى از بنى فزاره در آن ميان بود كه پوستين به تن كرده بود و دخترش را كه از زيباترين زنان عرب بود، همراه داشت. گويد: و به مدينه آمدم و پيغمبر مرا در بازار بديد و گفت: «اى سلمه اين زن را به من ببخش.» گفتم: «اى پيغمبر بخدا فريفته او شدهام و هنوز دست به او نزدهام.» پيغمبر چيزى نگفت و روز ديگر باز مرا در بازار بديد و گفت: «اى سلمه اين زن را به من ببخش.» گفتم: «اى پيغمبر بخدا هنوز دست به او نزدهام و متعلق به تو است.» و پيغمبر او را به مكه فرستاد كه چند تن از اسيران مسلمان كه در چنگ مشركان بودند در عوض وى آزاد شدند. "
📚ترجمه تاریخ طبری ج ٣ ص ١١٣١
3⃣اگر از نکات پیش گفته هم چشم پوشی کنیم , باز هم گفتنی است که علت ایجاد این جنگ خود قبیله بنی فزاره و شخص ام قرافه بوده است و زنان این قبیله , در کنار مردان , در صدد بودند که پیامبر اسلام و مسلمین را بکشند و وقتی تعدادی از مسلمین را کشتند , پیامبر گروهی را برای مقابله با آنان روانه کرد , بنابراین آنچه واقع شده است , اسیر گرفتن زنانی است که در کنار مردان با مسلمین دشمنی و نبرد می کردند , و سخن ابتدای کلام ما نقض نمی شود .
❕ یعقوبی نقل می کند :
" نيز زيد را بر لشكرى به وادى القرى گسيل داشت 👈چه ام قرفه دختر ربيعة بن بدر كه مالك بن حذيفة بن بدر او را به همسرى گرفته بود، چهل مرد از نسل خود را نزد رسول خدا فرستاده و گفته بود: بر او در مدينه هجوم آوريد. 👉پس رسول خدا زيد بن حارثه را با سوارانى فرستاد تا در وادى القرى با آنها نبرد داد ليكن شكست خورد و👈 زيد از ميان كشتگان جان بدر برد، 👉 پس سوگند ياد كرد كه شستشو نكند و روغن نمالد تا با آنان بجنگد. پس از رسول خدا خواستار شد كه او را بر سر آنها بفرستد، پس او را با لشكرى بزرگ فرستاد و در وادى القرى با هم روبرو شدند و نبردى سخت كردند، پس بنو فزاره شكست خوردند و كشته شدند و در همان روز ام قرفه دستگير شد، پس او را به سختى كشت و در ميان دو شتر جوان بدو نيم كرد، اما دخترش در بخش قيس بن محسر افتاد پس رسول خدا از او خواست تا او را بدائيش حزن بن ابى وهب بن عائذ بن عمران ابن مخزوم ببخشد، پس عبد الرحمن بن حزن را زاييد "
📚ترجمه تاریخ یعقوبی ج ١ ص ٤٣٤
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
❕معاند مفلوک مدعی شده است که امام خمینی گفته است که پیامبر اسلام در رساندن امامت به امت کوتاهی کرده است , در حالی که معاند با بیسوادی از لغت عرب , ترجمه ای اشتباه ای از کلام امام خمینی ارائه می دهد .
👌مطابق تصویری که معاند از کتاب کشف الاسرار ارائه می دهد , مرحوم امام خمینی چنین می گوید :
" الواضح ان الامامه لو تمت کما اراد الله و کما بلغه النبی و سعی الیه لم تکن لتقع جمیع هذه الاختلافات فی بلاد الاسلام و لم تکن کل هذه الحروب و سفک الدماء "
" روشن است که امامت اگر به صورت کامل به اجرا در می آمد , چنان که خداوند اراده کرده بود و همانطور که پیامبر تبلغیش را کرده بود و در این مسیر تلاش کرده بود , در این صورت این اختلافات در بلاد اسلامی و جنگ ها و خونریزی ها رخ نمی داد "
❕میبینیم که مرحوم امام خمینی تصریح می کند که پیامبر در مسیر تبلیغ و رساندن امامت سعی و تلاش کرد و امامت را به مردم رساند , و اگر امت تن به امامت و تبلیغ پیامبر می دادند و دستور الهی در امامت را می پذیرفتند , دیگر خبری از جنگ و نبرد و اختلافات و خونریزی ها در امت اسلام نبود .
👌معاند شیاد با ترجمه اشتباه و غلط مطلب را وارونه جلوه داده و نسبت ناروایی به مرحوم امام خمینی می دهد .
@Rahnamye_Behesht
👌یکی از کاناهای معاند اشکال کرده است که چرا خداوند برای رساندن پیام خود از واسطه چون فرشتگان یا پیامبران استفاده می کند ,در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2895
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1295
❕در ادامه می گوید که به عکس خداوند , شیطان برای رساندن پیامش , نیازی به واسطه ندارد , در ذیل در این رابطه نیز توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1568
❕علمای دینی نیز مبلغ آنچه پیامبر عرضه کرده است می باشند تا مردم بهتر با آموزه های پیامبر آشنا شوند و مامور مستقیم خداوند نیستند .
رابطه بین زدن موهای زائد بدن و تعدیل میل جنسی !!!!!
🤔#پرسش :
❓موى زياد شهوت را كم ميكند :
در كتاب من لايحضر الفقيه نوشته شيخ صدوق يكى از موسسين مذهب شيعه روايتى عجب اما واقعى آمده است بدين مضمون؛
#ترجمه: امام على گفت: موى هيچ مردى زياد نميشود مگر اينكه شهوتش كم شود(موى زياد مردان شهوت آنها را كم ميكند)
#متن_عربى: جعفر عن أبيه قال : قال على: ما كثر شعر رجل قط إلا قلت شهوته.
#منابع:
الف) من لايحضر الفقيه ج ٣ ص ٤٧٢
ب) وسائل الشيعه ج ٢٠ ص ٢٤١
▪️اما اين ادعاى على دقيقا برعكس واقعيت علمى است. سايت رويان كلينيك ميگويد:
اگر سطح تستوسترون به شدت کاهش یافته و بسیار پایین تر از حد طبیعی شود، این علایم بروز خواهند كرد:
١) کاهش میل جنسی ٢) انرژى کمتری ٣) افزایش وزن ٤) احساس افسردگی ٥) کم مویی بدن(ريزش مو)
پس هرمون تستسترون باعث پر پشتى مو و زياد شدن ميل جنسى ميشود نه برعكس ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌از برخى روايات، استفاده مىشود كه موى بدن انسان، در تعديل ميل جنسى ( نه از بین بردن میل جنسی ) مؤثّر واقع مىشود.
❕آنچه در روايات وارد شده، اين است كه اگر موى زائد بدن، كوتاه نشود، موجب تعدیل شهوت جنسى مىگردد. ازاينرو براى تعدیل و کنترل شهوت جنسى، مىتوان از اين راهكار استفاده كرد.
👌 در روايت، وارد شده است كه روزى مردى نزد پيامبر ص آمد و عرض كرد: يا رسول اللّه! من وضع مالى خوبى ندارم كه با زنان ازدواج كنم. به خاطر مجرّد بودنم، چه كنم؟ پيامبر فرمود: « [دو كار انجام بده: يكى اينكه] موى بدن خود را زياد كن و [ديگر اينكه] بر روزه گرفتن، مداومت كن». پس آن شخص رفت و چنين كرد و درنتيجه، شهوتش تعدیل شد "
" جَاءَ رَجُل إِلَى النَّبِيِّ ص فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ- لَيْسَ عِنْدِي طَوْلٌ فَأَنْكِحَ النِّسَاءَ فَإِلَيْكَ أَشْكُو الْعُزُوبِيَّةَ فَقَالَ وَفِّرْ شَعْرَ جَسَدِكَ وَ أَدِمِ الصِّيَامَ فَفَعَلَ فَذَهَبَ مَا بِهِ مِنَ الشَّبَقِ "
📚الکافی ج ٥ ص ٥٦٤
❕امام على عليه السّلام مىفرمايد: " ما كثر شعر رجل قطّ إلّا قلّت شهوته. " " موى هيچ مردى زياد نمىشود، مگر اينكه شهوتش كم شود. "
📚وسائل الشیعه ج ٢٠ ص ٢٤١
❕از سوى ديگر، از اين روايات استفاده مىشود كه اگر شخص، موى بدن خود را كوتاه كند، شهوتش زياد خواهد شد. پس مىتوان چنين نتيجه گرفت كه فردى كه بخواهد از ناتوانى جنسى رها شود، مىتواند از اين راه، بهره گيرد و شهوت جنسىاش را بالا ببرد.
📚تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها ... ، ص: 165
❕آنچه گفته شد , موافق یافته های علمی نیز است , چنان که برخی از سایتهای علمی می نویسند :
" دکتر لورن استریکر استاد برجسته سلامت زنان در دانشکده ی پزشکی دانشگاه نورث وسترن است .این، متخصص زنان و زایمان در این زمینه گفت : در حالی که بسیاری از زنان به خاطر دلایل مذهبی موی خود را می زدایند٬ بسیاری معتقدند که بی مویی آلت باعث افزایش میل جنسی حین رابطه شده و احساس پاکیزگی و تمیزی بیشتری به شما می دهد.
❕اخیرا طی تحقیقی که دانشمندان دانشگاه هندوستان بر روی خاطرات زنان بین 18 تا 68 سال انجام دادند دریافتند که کسی که موی خود را می زداید٬ میزان علاقه اش برای داشتن رابطه ی جنسی و فعالیت های جنسی خاص بیشتر است "
🌐https://b2n.ir/f42319
❕بنابراین بین زدن یا نزدن موهای زائد با میل جنسی ارتباط است , زدن موهای زائد موجب افزایش میل جنسی و نزدن موجب تعدیل و کنترل میل جنسی می گردد .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
شهادت عمار توسط گروه طاغی معاویه و ابوالغادیه !!!!
🤔#پرسش :
❓ یک سوال ساده چرا علی علیه السلام قاتل عمار رض را قصاص نکرد مگر نمیگوید که قاتلش ابوالغادیه رض بوده؟ ❗️❗️
💠پاسخ💠
👌جناب عمار ( رضی الله عنه ) در جنگ صفین و توسط ابوالغادیه که از سربازان معاویه ( لعنه الله علیه ) بود به شهادت رسید و پیامبر گرامی ص سالها قبل کشته شدن عمار را توسط گروه طاغی معاویه پیش بینی کرده بود و طبق نقل بخاری فرموده بود :
"آه بر عمّار! گروه سركش، او را مىكشند. او آنان را به بهشت مىخواند و آنان، او را به دوزخ مىخوانند " "وَيحَ عَمّارٍ! تَقتُلُهُ الفِئَةُ الباغِيَةُ، يَدعوهُم إلَى الجَنَّةِ ويَدعونَهُ إلَى النّارِ. "
📚صحيح البخاري: ج 1 ص 172 ح 436
❕طبری به نقل از حبّة بن جوين عرنى نقل می کند که می گوید :
" من و ابو مسعود، در مدائن نزد حُذَيفه رفتيم و بر او داخل شديم. گفت: خوش آمديد! از ميان قبايل عرب، هيچ كس نيست كه بيش از شما دو تن، دوستش بدارم.
من [به تواضع] اين سخن را به ابو مسعود نسبت دادم. آنگاه گفتيم: اى ابو عبد اللّه! با ما سخن بگو كه از فتنهها بيم داريم.
❕حُذيفه گفت: بر شما باد همراهى با گروهى كه [عمّار] فرزند سميّه در آن است. همانا خود از پيامبر خدا شنيدم كه فرمود: «گروهك متجاوز گمراه، او را خواهند كشت و واپسين خوراكش قدرى شير آميخته به آب خواهد بود».
👌حبّه گفت: پس در صِفّين، عمّار را ديدم كه مىگفت: «واپسين خوراك من از دنيا را برايم بياوريد» و برايش قدرى شير آميخته به آب، در پيالهاى تَهْ فراخ با حلقهاى سرخ آورده شد. پس حذيفه، سرِ مويى هم خطا نگفته بود. [عمّار] سپس خواند: امروز با دوستان ديدار مىكنم؛ با محمّد و حزب او. [و افزود:] به خدا سوگند، اگر به ما ضربه زنند، چندان كه به نخلستانهاى هَجَر پرتابمان كنند، باز يقين داريم كه ما بر حقّيم و آنان بر باطلاند. آن گاه گفت: مرگ زير [سايه] نيزه است و بهشت زير [سايه] شمشير! "
" فَقالَ: عَلَيكُما بِالفِئَةِ الَّتي فيهَا ابنُ سُمَيَّةَ؛ إنّي سَمِعتُ رَسولَ اللّهِ يَقولُ: تَقتُلُهُ الفِئَةُ الباغِيَةُ ... "
📚تاريخ الطبري: ج 5 ص 38، الكامل في التاريخ: ج 2 ص 381
❕علمای اهلسنت نقل می کنند که :
" پس از كشته شدن عمّار، سپاهيان شام آشفته شدند؛ زيرا روايت عمرو بن عاص [از پيامبر خدا] به يادشان بود كه: «عمّار را گروهك متجاوز خواهند كشت». از اين رو، معاويه گفت: جز اين نيست كه عمّار را كسى كشت كه او را به ميدان جنگ كشاند و در معرض كشته شدن قرار داد! امير مؤمنان گفت: «پس قاتل حمزه [نيز] پيامبر خداست!». "
" قالَ مُعاوِيَةُ لَمّا قُتِلَ عَمّارٌ وَاضطَرَبَ أهلُ الشّامِ لِرِوايَةِ عَمرِو بنِ العاصِ كانَت لَهُم: «تَقتُلُهُ الفِئَةُ الباغِيَةُ»: إنَّما قَتَلَهُ مَن أخرَجَهُ إلَى الحَربِ وعَرَّضَهُ لِلقَتلِ! فَقالَ أميرُ المُؤمِنينَ عليه السلام: فَرَسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله إذَن قاتِلُ حَمزَةَ!! "
📚شرح نهج البلاغة: ابن ابی الحدید , ج 20 ص 334 ح 835، العقد الفريد: ج 3 ص 337 _ الفتوح: ج 3 ص 159
❕علمای اهلسنت تصریح کرده اند که ابوالغادیه , که صحابی پیامبر اسلام بود , قاتل عمار بوده است و می نویسند :
" او قاتل عمار بن یاسر بود , وقتی از معاویه و دیگران اجازه ورود می خواست , می گفت قاتل عمار پشت در است و وقتی از او می خواستند که شرح کشتن عمار را دهد , بی هیچ پروایی شرح می داد !!! "
" هو قاتل عمار بن ياسر، و كان إذا استأذن على معاوية و غيره يقول: قاتل عمّار بالباب، و كان يصف قتله إذا سئل عنه لا يباليه "
📚الاستیعاب ج ٤ ص ١٧٢٥
❕دیگران از علمای اهلسنت تصریح و نقل کرده اند که ابوالغادیه , قاتل عمار بوده است : " كان الذى قتل عمارا: أبو الغادية "
📚انساب الاشراف ج ١ ص ١٧٠ _ اسد الغابه ج ٥ ص ٢٣٧ _البدایه و النهایه ج ٧ ص ٣١١ _ تاریخ الاسلام ذهبی ج ٤ ص ١٣٥ _ الطبقات الکبری ج ٣ ص ١٩٨
❓وهابی اشکال سطحی مطرح کرده است که چرا علی ع ابوالغادیه را قصاص نکرد !!!
👌در حالی که روشن است که ابوالغادیه به دست علی ع نیفتاد تا قصاصش کند , او از معرکه صفین با جریان حکمیت گریخت و پس از آن نیز علی ع درگیر فتنه خوارج و جنگ نهروان شد و نهایتا هم توسط یکی از خوارج به نام ابن ملجم ملعون به شهادت رسید و دیگر فرصتی برای قصاص ابوالغادیه پیدا نکرد .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد روایتی از امام صادق ع پیرامون خروج پرنده ای از بینی در هنگام عطسه زدن را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3316
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
⚫️شهادت امام عسکری علیه السلام را تسلیت می گوییم ؛
✔️برخی از پرسش و پاسخ های مرتبط با امام عسکری علیه السلام ؛
1⃣آیا علمای اهل سنت هم درباره #عظمت و بزرگی امام عسکری چیزی گفته اند یا خیر ❕اگر گفته اند برایمان بیاورید❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2200
2⃣آیا حقیقت دارد که وکیل امام عسکری لواط کار بوده است ❗️چرا امام حسن عسکری که طبق ادعای علماى شیعه داراى #علم_غیب_الهى هستند،
نماینده و قائم مقامش لواط کارش را مجازات نكرده ؟ و اصولاً چرا یک شخص شرابخوار و همجنس باز را قائم مقام خود كرده بود ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2201
3⃣پرسش_کانال_ضد_شیعه ؛ در کتاب شیعه یعنی کتاب اصول #کافی آمده است که در آن امام حسن عسگری از علم غیب خود سو استفاده می کند و برای جلوگیری از ضرر مالی شیعیانش ، اخلاق را زیر پا می گذاشته است ...❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2202
4⃣امام_حسن_عسكرى: كردها را فقط با شمشير تنبيه كنيد
در معتبرترين كتاب روائى شيعيان روايت صحيح السندى آمده كه در آن از #امام_حسن_عسكرى در مورد رفتار با #كردها سئوال ميشود كه ايشان دستور قتل عام كردها را صادر ميكند ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1977
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
مستندات تاریخی شهادت امام عسکری ع در پاسخ به منکرین !!!!!
🤔#پرسش
❓برخی در شهادت امام عسکری ابهاماتی مطرح می کنند و در این زمینه تردید و سوال هایی مطرح می کنند ❗️آیا برای اثبات شهادت ایشان مستندی است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌ما بر اساس روایاتی که از معصومین علیهم السلام به ما رسیده است , معتقدیم که امامان گرامی ما به مرگ غیر طبیعی از دنیا رفته اند و شهید شده اند , چنان که امام حسن علیه السلام فرمود:
«هیچ یک از ما نمی باشد جز آنکه یا توسط شمشیر از دنیا می رود و یا توسط سم از دنیا می رود» " َ مَا مِنَّا إِلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ "
📚بحار الانوار ج27 ص217 _ کفایه الاثر ص227
👌امام رضا علیه السلام فرمود:
«همه ما مقتول و شهید از دنیا می رویم و من نیز با سم مقتول و شهید می شوم » " وَ مَا مِنَّا إِلَّا مَقْتُولٌ وَ إِنِّي وَ اللَّهِ لَمَقْتُولٌ بِالسَّم "
📚الفقیه ج 2 ص 585 _ عیون الاخبار ج 2 ص 203
❕بر همین اساس , شیخ صدوق می گوید :
" اعتقاد شیعه آن است که امام حسن بن علی عسکری ع توسط معتمد خلیفه عباسی , مسموم شد و به شهادت رسید " " وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيُّ- عَلَيْهِ السَّلَامُ- قَتَلَهُ الْمُعْتَمِدُ بِالسَّمِّ. "
📚إعتقادات الإمامية (للصدوق)، ص: 99
❕جدای از آنچه بیان شد , در کتاب سیره پیشوایان در رابطه با شهادت امام عسکری ع چنین می خوانیم :
" معتمد عباسى كه همواره از محبوبيت و نفوذ معنوى امام در جامعه نگران بود، چون ديد توجه مردم به امام روز به روز بيشتر مىشود و زندان و اختناق و مراقبت تأثير معكوس دارد، سرانجام به همان شيوۀ مزورانۀ ديرينه متوسل شد و امام را پنهانى مسموم ساخت.
❕دانشمند نامدار جهان تشيع، «طبرسى» ، مىنويسد: بسيارى از دانشمندان ما گفتهاند: امام عسكرى عليه السلام بر اثر مسموميت به شهادت رسيد، چنانكه پدرش و جدش و همه امامان، با شهادت از دنيا رفتهاند.
📚اعلام الوری ص ٣٦٧
❕«كفعمى» ، دانشمند معروف شيعه، مىگويد: او را «معتمد» مسموم ساخت .
📚 الانوار البهیه , شیخ عباس قمی , ص ١٦٢
❕ «محمد بن جرير بن رستم» ، از دانشمندان شيعى در قرن چهارم، معتقد است كه: امام عسكرى عليه السلام در اثر مسموميت به درجۀ شهادت رسيد.
📚دلائل الامامه ص ٢٢٣
💠#ادامه 👇
💠ادامه 👇
👌يكى از نشانههاى شهادت امام توسط دربار عباسى، تحرّكها و تلاشهاى فوقالعادهاى بود كه معتمد عباسى در روزهاى مسموميت و شهادت امام، براى عادى جلوه دادن مرگ آن حضرت از خود نشان داد.
❕ «ابن صبّاغ مالكى» ، يكى از دانشمندان اهل سنت، از قول «عبيداللّٰه بن خاقان» ، يكى از درباريان عباسى (كه از احترام او نسبت به امام ياد كرديم) مىنويسد: «... هنگام درگذشت ابومحمد حسن بن على عسكرى عليه السلام، معتمد، خليفۀ عباسى حال مخصوصى پيدا كرد كه ما از آن شگفتزده شديم و فكر نمىكرديم چنين حالى در او (كه خليفۀ وقت بود و قدرت را در دست داشت)، ديده شود. وقتى «ابومحمد» (امام عسكرى) رنجور شد، پنج نفر از اطرافيان خاص خليفه كه همه از فقيهان دربارى بودند، به خانۀ او گسيل شدند. معتمد به آنان دستور داد در خانۀ ابومحمد بمانند و هرچه روى مىدهد به او گزارش كنند، نيز عدهاى را به عنوان پرستار فرستاد تا ملازم او باشند و همچنين به «قاضى بن بختيار» فرمان داد ده نفر از معتمدين را انتخاب كند و به خانۀ ابومحمد بفرستد و آنان هر صبح و شام نزد او بروند و حال او را زير نظر بگيرند. دو يا سه روز بعد به خليفه خبر دادند حال ابومحمد سختتر شده و بعيد است بهتر شود. خليفه دستور داد شب و روز ملازم خانۀ او باشند و آنان پيوسته ملازم خانۀ آن بزرگوار بودند تا پس از چند روزى رحلت فرمود. وقتى خبر درگذشت آن حضرت پخش شد، سامرّاء به حركت در آمد و سراپا فرياد و ناله گرديد و بازارها تعطيل و مغازهها بسته شد. بنىهاشم، ديوانيان، امراى لشكر، قاضيان شهر، شعرا، شهود و گواهان و ساير مردم براى شركت در مراسم تشييع حركت كردند، سامرّاء در آن روز يادآور صحنۀ قيامت بود! وقتى جنازه آمادۀ دفن شد، خليفه برادر خود، «عيسى بن متوكل» را فرستاد تا بر جنازۀ آن حضرت نماز بگزارد. هنگامى كه جنازه را براى نماز روى زمين گذاشتند، عيسى نزديك رفت و صورت آن حضرت را باز كرد و به علويان و عباسيان و قاضيان و نويسندگان و شهود نشان داد وگفت: اين «ابومحمد عسكرى» است كه به مرگ طبيعى وفات يافته است و فلان و فلان از خدمتگزاران خليفه نيز شاهد بودهاند!! ( و خلیفه او را نکشته است ) بعد روى جنازه را پوشاند و بر او نماز خواند، و فرمان داد براى دفن ببرند...» "
📚الفصول المهمه ص ٣٠٧
❕ اين قضيه را مرحوم شيخ مفيد در ارشاد و فتّال نيشابورى در روضة الواعظين و طبرسى در إعلام الورى و على بن عيسى اربلى از قول احمد پسر عبيداللّٰه بن خاقان نقل كردهاند.
👌اين گزارش نشان مىدهد كه امام در جامعه چه موقعيتى داشته و حكومت عباسى چرا نگران بوده است و نيز روشن مىكند كه خليفه از برملا شدن مسموميت و قتل امام تا چه حد وحشت داشته است و لذا با زمينهسازى قبلى كوشيده است شهادت امام را مرگ طبيعى قلمداد كند!
❕البته اين نماز جنبۀ تشريفاتى داشت و طرحى بود كه رژيم حاكم براى لوث كردن ماجراى شهادت امام ريخته بود و چنانكه در ميان دانشمندان شيعه مشهور است، حضرت مهدى - عج - بهطور خصوصى بر جنازۀ پدر بزرگوارش، امام عسكرى عليه السلام نماز گزارد. "
📚سیره پیشوایان , مرحوم مهدی پیشوایی ص ٦٧٤
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir