eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
274 ویدیو
61 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman سایت: shiapasokh.com shiapasokh.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸فرا رسیدن نهم ربیع الاول ( فرحه الزهراء و عید الغدیر الثانی ) را تبریک می گوییم ؛ 💐پرسش و پاسخ های مرتبط با نهم ربیع الاول ؛ 1⃣آیا براستی به امامت رسیدن امام زمان جشن و شادی دارد ❗️آیا این که امروز روز هشتم ربیع برای شهادت امام عسکری عزاداری می شود ، اما شب نهم ربیع با روز آن برای به امامت رسیدن امام زمان شادی می شود شرعی دارد ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1856 2⃣بیشتر تاریخ نگاران گفته اند که عمر بن خطاب در روز بیست و ششم ذی الحجه کشته شد ❗️حال شما چرا می گویید تاریخ کشته شدن او روز نهم ربیع بوده است ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1857 3⃣ من از هرجا که تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم که حدیث رفع جعلیه چون راویانش مجهول و ضعیف هستن و دو اینکه اگه هم درست باشه با عقل شیعه جور در میاد که سه روز هرکاری که دوس دارن بکنن و هم واسشون نوشته نمیشه این مجالسی هم که میگیرن و میرقصن و فحش میدن از همین روایته ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1860 4⃣شنیدم که فردی به نام که در کاشان دفن است قاتل عمربن خطاب بوده و بعد از قتل او نزد امیرالمومنین رفته و ایشان به ابولؤلؤ میگویند به برو که دوستاران من آنجایند ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1861 5⃣کسانی که از مجالس عید الزهراء و این قضیایای جانبی آن طرفداری می کنند آیا نمی دانید که همه ساله چقدر شیعه به خاطر این مجالس کشته می شوند ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/651 6⃣نظر رهبر انقلاب در مورد کیفیت شادی کردن های نهم ربیع ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1618 7⃣توضیحی بیشتر در مورد اینکه روز قتل خلیفه دوم نهم ربیع بوده و بزرگان شیعه نیز معتقدند که روز کشته شدن عمر نهم ربیع است و بر اساس آن غسل آن روز مستحب است : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3034 8⃣اثبات اینکه روز کشته شدن عمر بن خطاب نهم ربیع است , بر اساس منابع اهلسنت : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3035 9⃣تاملی بیشتر در مورد جشن گرفتن به امامت رسیدن امام زمان علیه السلام !!! 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4407 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
تاملی بیشتر در مورد جشن گرفتن به امامت رسیدن امام زمان علیه السلام !!! 👌در ذیل در این رابطه توضیحات کافی را ارائه دادیم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1856 👌هم اینک اضافه می کنیم : ❗️ما معتقدیم که بلافاصله پس از وفات امام قبلی , جانشین او و امام بعدی , امام می شود یعنی حتی برای یک لحظه زمین از حجت الهی و امام خالی نمی شود , چنان که خداوند می فرماید : " تو تنها بيم دهنده‏اى، و براى هر گروهى هدايت كننده‏اى است " " إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هاد " ( رعد ٧ ) ❕امام باقر ع در مورد تفسير آيه إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ فرمود : "پيامبر اكرم منذر است و در هر زمانى يك هادى و راهنما از ما خانواده هست كه آنها را راهنمائى ميكند به دستورات پيامبر، هاديان بعد از پيامبر اكرم عبارتند از علي بن ابى طالب عليه السّلام سپس جانشينان او يكى پس از ديگرى " "َ رَسُولُ اللَّهِ ص الْمُنْذِرُ وَ فِي كُلِّ زَمَانٍ مِنَّا هَادٍ يَهْدِيهِمْ إِلَى مَا جَاءَ بِهِ نَبِيُّ اللَّهِ ثُمَّ الْهُدَاةُ مِنْ بَعْدِهِ عَلِيٌّ ع ثُمَّ الْأَوْصِيَاءُ وَاحِداً بَعْدَ وَاحِد " 📚الکافی ج ١ ص ١٩١ ❕یعنی بلافاصله پس از شهادت هادی قبلی , هادی بعدی جانشین او می گردد و هیچ قومی حتی برای یک لحظه بدون امام باقی نمی ماند . 👌یا باز خداوند فرمود : " ما قول را يكى بعد از ديگرى براى آنها آورديم شايد متذكر شوند. " " وَ لَقَدْ وَصَّلْنا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُون‏ " ( قصص ٥١ ) ❕امام صادق ع در باره آيه وَ لَقَدْ وَصَّلْنا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ فرمود : " منظور امامان است كه يكى پس از ديگرى به رهبرى خلق قيام دارند. " " فِي قَوْلِ اللَّهِ وَ لَقَدْ وَصَّلْنا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ قَالَ ع إِمَامٌ بَعْدَ إِمَام‏ " 📚تفسیر قمی ج ٢ ص ١٤١ ❕یعنی بلافاصله پس از یک امام , امام دیگر جانشین او می شود . ❕ابو حمزه می گوید : " به امام صادق ع عرض كردم : آيا زمين بدون امام پايدار ميماند؟ فرمود اگر يك لحظه و زمان بدون امام باشد زمين اهلش را فرو ميبرد. " " قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع تَبْقَى الْأَرْضُ بِغَيْرِ إِمَامٍ قَالَ لَوْ بَقِيَتِ الْأَرْضُ بِغَيْرِ إِمَامٍ سَاعَةً لَسَاخَت‏ " 📚کمال الدین ج ١ ص ٢٠١ ❕ راوی می گوید : " از حضرت رضا عليه السّلام پرسيدم آيا زمين خالى از حجت مى‏شود ? فرمود : اگر دنيا يك چشم به هم زدن خالى از حجت باشد زمين اهلش را فرو ميبرد. " " سَأَلْتُ الرِّضَا ع فَقُلْتُ تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ حُجَّةٍ فَقَالَ لَوْ خَلَتِ الْأَرْضُ طَرْفَةَ عَيْنٍ مِنْ حُجَّةٍ لَسَاخَتْ بِأَهْلِهَا " 📚عیون الاخبار ج ١ ص ٢٧٢ ❕بنابراین حتی به اندازه یک لحظه و یک چشم به هم زدن , زمین بدون امام باقی نمی ماند , یعنی بلافاصله پس از وفات امام قبلی , امام بعدی به امامت می رسد , این یعنی امام زمان ع هم بلافاصله پس از شهادت امام عسکری ع به امامت رسیده اند و صبر نکرده اند تا یک روز از شهادت امام بگذرد و بعد به امامت برسند . ❕ اگر قرار است روز و آغاز به امامت رسیدن ایشان جشن گرفته شود , باید روز شهادت امام عسکری ع را اختصاص دهیم به جشن گرفتن امامت امام زمان ع و اگر روز شهادت را جشن نمی گیریم , دیگر جشن گرفتن به امامت رسیدن وجهی ندارد , زیرا زمانش می گذرد . ❓اگر هم زمان به امامت رسیدن امام زمان ع برای شما موضوعیت ندارد , و فقط می خواهید روزی را برای امامت ایشان جشن بگیرید و با ایشان تجدید عهد کنید , چرا روز دیگری مانند روز ده ربیع یا یازده ربیع را برای این امر اختصاص نمی دهید ? چرا حتما باید روز جشن امامت , نهم ربیع باشد ‼️ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
نقدی بر سخنان جناب مسائلی پیرامون جشن به امامت رسیدن امام زمان ع !!!! 🤔 ❓اشکال : آغاز امامت ولی‌عصر (عج) بلافاصله پس از شهادت امام حسن عسگری در روز هشتم‌ربیع اتفاق افتاده است نه نهم‌ربیع! 🔺در پاسخ می گوییم: اصل بزرگداشت آغاز امامت ولی‌عصر(عج)، عنوانی عرفی است و ریزبینی‌های عقلی درباره آن جایی ندارد. اگر توصیه به جشن میلاد ائمه(ع) یا آغاز امامت، مستقیماً از ناحیه شرع مقدس اسلام بیان شده بود، جای آن بود که برای تعیین آن دقت عقلی می‌کردیم. ولی هنگامی که این‌گونه بزرگداشت‌ها موضوعی عرفی و جهت احترام و یادآوری ذکر امام زمان(ع) است، باید دید عرفِ مردم چه روزی را برای آغاز رهبری و امامت قرار می‌دهد. در عرفِ اجتماعی تمام ملل، به خاطر احترام به رهبر پیشین، روز بعد از رحلت او را برای رهبر جدید جشن و بزرگداشت می‌گیرند.❗️❗️ 💠💠 👌متاسفانه برخی از مدعیان افراطی وحدت چون جناب مسائلی و دار و دسته اش , با ارائه تصویر ناصواب از وحدت , معتقدند که باید برای وحدت حتی چشم بر مسلمات حدیثی و تاریخی بست و حتی جعل تاریخ کرد , تا خاطر اهلسنت مکدر نشود و وحدت مختل نشود , در حالی که چنین برداشتی از وحدت , جهالت محض است و ما به تعبیر شهید مطهری , حاضر نیستیم که حتی به خاطر وحدت از یک مستحب کوچک خود , چشم پوشی کنیم !!!! ❗️وحدت اسلامی به معنای دست کشیدن از اصول مسلم بین مذاهب و نادیده گرفتن حقایق تاریخی نیست ، بلکه وحدت به معنای حسن معاشرت و یکی شدن در برابر دشمن است ، علی رغم تمام اختلافاتی که وجود دارد ، چنان که رهبری انقلاب می گوید ؛ «معناى اتحاد بين ملت هاى اسلامى اين است كه در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو حركت كنند و به يكديگر كمك كنند و در داخل اين ملت ها سرمايه هاى خودشان را بر عليه يكديگر به كار نبرند». 📚نرم افزار پرسمان ، کلید واژه وحدت اسلامی ❕شهید مطهری در این زمینه تعبیر جالبی دارد و می گوید ؛ « مفهوم اتحاد اسلامی ... این نیست که فرقه های اسلامی ، به خاطر اتحاد اسلامی از اصول اعتقادی و یا غیر اعتقادی خود صرف نظر کنند ... چگونه ممکن است از پیرو یک مذهب تقاضا کرد که به خاطر مصلحت حفظ وحدت اسلام و مسلمین ، از فلان اصل اعتقادی یا عملی خود که به هر حال به نظر خود ، آن را جزء متن اسلام می داند صرف نظر کند ؟ در حکم این است که از او بخواهیم به نام اسلام از جزئی از اسلام چشم بپوشد .👈 ما خود شیعه هستیم و افتخاری پیروی اهل البیت علیهم السلام را داریم ، کوچکترین چیزی حتی یک مستحب و یا مکروه کوچک را قابل مصالحه نمی دانیم ... »👉 📚امامت و رهبری ، ص 15 ❕نصوص تاریخی و حدیثی و تصریحات فقها و مراجع شیعه تصریح دارد که روز نهم ربیع , عید شیعه است , چون دشمن اهلبیت علیهم السلام در آن روز به درک واصل شده است , اما این سخن به این معنا نیست که ما برویم مجالسی کذایی را تشکیل دهیم و شروع کنیم به لعن و فحش ودشنام و فیلم بگیریم و در فضای مجازی مثلا منتشر کنیم , در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/651 ❕ما در ذیل گفتیم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4407 👌حتی به اندازه یک لحظه و یک چشم به هم زدن , زمین بدون امام باقی نمی ماند , یعنی بلافاصله پس از وفات امام قبلی , امام بعدی به امامت می رسد , این یعنی امام زمان ع هم بلافاصله پس از شهادت امام عسکری ع به امامت رسیده اند و صبر نکرده اند تا یک روز از شهادت امام بگذرد و بعد به امامت برسند . ❕ اگر قرار است روز و آغاز به امامت رسیدن ایشان جشن گرفته شود , باید روز شهادت امام عسکری ع را اختصاص دهیم به جشن گرفتن امامت امام زمان ع و اگر روز شهادت را جشن نمی گیریم , دیگر جشن گرفتن به امامت رسیدن وجهی ندارد , زیرا زمانش می گذرد . ❓اگر هم زمان به امامت رسیدن امام زمان ع برای شما موضوعیت ندارد , و فقط می خواهید روزی را برای امامت ایشان جشن بگیرید و با ایشان تجدید عهد کنید , چرا روز دیگری مانند روز ده ربیع یا یازده ربیع را برای این امر اختصاص نمی دهید ? چرا حتما باید روز جشن امامت , نهم ربیع باشد ‼️ 👌جناب مسائلی پاسخ داده است که در عرف معمولا روز بعد از رحلت رهبر پیشین را برای رهبر جدید , جشن می گیرد , ما نیز بر پایه همین سیره عرفی , روز بعد رحلت امام عسکری ع را به خاطر امامت امام مهدی ع جشن می گیریم ❗️ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 👌این استدلال در نهایت سستی و بی پایگی است , از دو جهت : 1⃣در عرف حاکمان و پادشاهان چنین است که روز بعد رحلت پادشاه قبلی , قدرت و حکومت به پادشاه جدید می رسد و جشن آنان برای پادشاه جدید , جشن به قدرت رسیدن است و از آن روز است که دستورات پادشاه جدید نافذ است و برای همگان لازم الاجراء است , اما در بحث امامت , انتقال امامت و نفوذ دستورات امام جدید , بلافاصله بعد از شهادت امام قبلی صورت می گیرد , نه یک روز بعد , و اگر جشن تاج گذاری و به قدرت رسیدن قرار باشد که گرفته شود , باید همان روز شهادت امام قبلی گرفته شود , بنابراین قیاس صورت گرفته , قیاس مع الفارق و باطلی است . 2⃣سیره عرفی پادشاهان که جناب مسائلی به آن استناد کرد , بر خلاف سیره اهلبیت علیهم السلام است . ❕امامان ع به ما فرموده اند که مصیبت دیده تا سه روز باید مشغول عزاداری و اقامه ماتم و عزا به خاطر از دست دادن عزیزش باشد : " یصنع للمیت ماتم ثلاثه ایام من یوم مات " 📚وسائل الشیعه ج ٣ ص ٢٣٦ ❕ما نیز باید با غم و حزن امامان ع محزون و غمگین باشیم , چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « اگر می خواهی در روز قیامت هم درجه ما باشی با حزن و مصیبت ما ، محزون و مصیبت زده و با فرح و شادی ما ، شاد باش » 📚وسائل الشیعه ج ١٤ ص ٥٠١ ❕امیر مومنان ع فرمود : " إِنَّ اللهَ- تَبَارَك وَ تَعَالَى- اطَّلَعَ إِلَى الأَرْضِ فَاخْتَارَنَا وَ اخْتَارَ لَنَا شِيعَةً ينْصُرُونَنَا وَ يفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ يحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا. " " خداوند- تبارك و تعالى- توجّهى به زمين نمود. پس ما را برگزيد و براى ما، پيروانى انتخاب نمود كه ما را يارى كنند، با شادى ما، شاد باشند و در غم ما، غمگين باشند. " 📚بحار الأنوار، ج 44، ص 288 ❕امام زمان ع هم قاعدتا تا سه روز پس از شهادت پدر بزرگوارشان مشغول عزاداری بوده اند , اما این وسط فردی به نام مسائلی پیدا می شود تا با استدلال به سیره پادشاهان , روز بعد شهادت امام عسکری ع به نزد امام مهدی ع می رود و مجلس جشن و سرور به خاطر به امامت رسیدن امام مهدی ع را بر پا می کند ❗️در حالی که امام مهدی ع محزون و مصیبت دیده اند ❗️ ⁉️به نظر شما برخورد امام مهدی ع با ایشان چگونه خواهد بود ❗️❗️❗️( قضاوت با خودتان ) ❕مسائلی بی اطلاع همینطور گفته است که اگر جشن آغاز امامت در سیره ائمه ع وجود ندارد , توصیه به عزاداری برای سایر ائمه به غیر امام حسین ع هم وجود ندارد و جشن میلاد ائمه ع هم وجود ندارد , راهپیمایی برای عزاداری نیز در روایات نیامده است ❗️❗️ 👌او با این سخنان نهایت بی اطلاعی خود در بحث " شیعه شناسی " را به رخ ما کشیده است و این فرضیه را تقویت می کند که مروجین افراطی وحدت , نسبت به مبانی تشیع بی اطلاع محض هستند , همان دو روایتی که بیان شد , روشن ترین دلیل بر آن است که ما باید در جشن میلاد ائمه شاد و در مصیبت آنان محزون و عزادار باشیم , در ذیل نیز در این رابطه توضیحات مفصلی داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1561 👌در رابطه با ادله شرعی راهپیمایی برای زیارت قبر امام حسین ع و سایر امامان ع یا راه اندازی دسته جات عزاداری در مصیبت امام حسین ع و اهلبیت ع نیز در ذیل مفصل توضیح داده ایم و جهل مسائلی را به این مسائل بیشتر نشان داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2108 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1347 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
سوار شدن جفتی از تمام حیوانات کره زمین بر کشتی نوح !!! 🤔 ❓آیا حضرت نوح تمام حیوانات را از همه نقاط زمین جمع کرد و در کشتی سوار کرد ❗️❗️❗️جمع کردن حیوانات از فاصله های دور دست چگونه ممکن است ❗️❗️ 💠💠 👌قرآن تصریح می کند که نوح نبی ع مامور شد از تمام انواع حیوانات , جفتی را به همراه خود , سوار بر کشتی کند تا نسل آنان منقرض نشود , چنان که می فرماید : "(اين وضع هم چنان ادامه يافت) تا فرمان ما فرا رسيد و تنور جوشيدن گرفت، (به نوح) گفتيم از هر جفتى از حيوانات (نر و ماده) يك زوج در آن (كشتى) حمل كن، همچنين خاندانت را مگر آنها كه قبلا وعده هلاك آنان داده شده (همسر نوح و يكى از فرزندانش) و همچنين مؤمنان را، اما جز عده كمى به او ايمان نياوردند. " " حَتَّى إِذا جاءَ أَمْرُنا وَ فارَ التَّنُّورُ قُلْنَا احْمِلْ فِيها مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَ أَهْلَكَ إِلاَّ مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ وَ مَنْ آمَنَ وَ ما آمَنَ مَعَهُ إِلاَّ قَلِيل‏ " ( هود ٤٠ ) ❕برخی از مفسرین احتمال داده اند که طوفان نوح جهانی نبوده , بلکه منطقه ای بوده است و نوح ع هم مامور شد که جفتی از حیوانات همان منطقه ای را که در آن می زیسته است را سوار بر کشتی کند , و می نویسند : " ولى با اين حال احتمال منطقه‏اى بودن آن نيز بكلى منتفى نيست، زيرا اطلاق كلمه" ارض" بر يك منطقه وسيع جهان در قرآن مكرر آمده است چنان كه در سرگذشت بنى اسرائيل مى‏خوانيم: (وَ أَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذِينَ كانُوا يُسْتَضْعَفُونَ مَشارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغارِبَهَا:" مشرقها و مغربهاى زمين را در اختيار گروه مستضعفان (بنى اسرائيل) قرار داديم" ( اعراف ١٣٧ ) ❕حمل حيوانات در كشتى نيز ممكن است به خاطر اين باشد كه در آن قسمت از زمين، نسل حيوانات قطع نگردد، بخصوص اينكه در آن روز نقل و انتقال حيوانات از نقطه‏هاى دوردست كار آسانى نبود (دقت كنيد). " 📚تفسير نمونه، ج‏ 9، ص: 103 ❕اما ما معتقدیم که از ادله اسلامی با صراحت جهانی بودن طوفان نوح استفاده می شود , چنان که در ذیل گفته ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3498 👌بر این اساس , حیواناتی هم که با نوح در کشتی سوار شدند , جفتی از حیوانات از تمام نقاط زمین بوده است . ❕امام صادق علیه السلام فرمود : " چون حق تعالى اراده نمود كه قوم نوح را هلاك گرداند، عقيم گردانيد رحمهاى زنان ايشان را چهل سال كه فرزندى در ميان ايشان متولد نشد، پس چون نوح از ساختن كشتى فارغ شد خدا امر كرد او را كه 👈ندا كند به زبان سريانى كه نماند چهار پاى و جانورى مگر حاضر شود ، پس از هر جنس از اجناس حيوان يك جفت را داخل كشتى نمود 👉 و آنچه به او ايمان آورده بودند از جميع دنيا هشتاد مرد بودند، پس خدا وحى نمود كه احْمِلْ فِيها مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَ أَهْلَكَ إِلَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْل ... ❕و تراشيدن كشتى در مسجد كوفه بود، پس چون آن روز شد كه خدا خواست كه ايشان را هلاك نمايد، زن نوح نان مى‏پخت در موضعى كه معروف است در مسجد كوفه به «فار التنور»، و نوح از براى هر قسمى از اجناس حيوان موضعى در كشتى قرار داده بود، و جمع نموده بود از براى ايشان در آن موضع آنچه به آن احتياج داشته باشند از خوردنى، و صدا زد زن نوح كه آب از تنور جوشيد، پس نوح بر سر تنور آمد و گِل بر آن گذاشت و مهر بر آن گِل زد كه آب بيرون نيامد تا آنكه جميع جانوران را سوار كشتى نمود پس بسوى تنور آمد و مهر را شكست و گِل را برداشت، و آفتاب گرفت و از آسمان آمد آبى ريزنده بى‏آنكه قطره‏قطره بيايد، و از جميع چشمه‏ها آب جوشيد .... " " لَمَّا أَرَادَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ هَلَاكَ قَوْمِ نُوحٍ عَقَّمَ أَرْحَامَ النِّسَاءِ أَرْبَعِينَ سَنَةً فَلَمْ يلد [يُولَدْ] فِيهِمْ مَوْلُودٌ فَلَمَّا فَرَغَ نُوحٌ مِنِ اتِّخَاذِ السَّفِينَةِ أَمَرَهُ اللَّهُ أَنْ يُنَادِيَ بِالسُّرْيَانِيَّةِ لَا يَبْقَى بَهِيمَةٌ وَ لَا حَيَوَانٌ إِلَّا حَضَرَ فَأَدْخَلَ مِنْ كُلِّ جِنْسٍ مِنْ أَجْنَاسِ الْحَيَوَانِ زَوْجَيْنِ فِي السَّفِينَة .... " 📚تفسیر قمی ج ١ ص ٣٢٧ _ البرهان فی تفسیر القرآن ج ٣ ص ١٠٧ _ بحار الانوار ج ١١ ص ٣٠٣ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 👌می بینیم که جفتی از تمام حیوانات زمین سوار بر کشتی نوح شدند و جمع شدن آنان نیز به اعجاز الهی و با یک ندای نوح نبی ع صورت گرفته بود , و از طریق عادی صورت نگرفته بود . ❕انواع حیوانات وحشی نیز در کشتی به اعجاز الهی رام شده بودند و حیوانی به حیوان دیگر آسیب نمی رساند , چنان که در نقلی آمده است : " چون نوح عليه السّلام در كشتى سوار شد، خداوند , سكينه و آرامش انداخت بر آنچه در كشتى بودند از چهارپايان و مرغان و وحشيان، پس هيچ‏يك از ايشان به ديگرى ضرر نمى‏رسانيدند، گوسفند خود را به گرگ مى‏ماليد و گاو خود را به شير مى‏ساييد و گنجشك بر روى مار مى‏نشست، پس هيچ‏يك به ديگرى آسيبى نمى‏رسانيدند، و در آنجا نزاعى و فريادى و دشنامى و نفرينى نبود و همه به غم جان خود گرفتار بودند، و خدا زهر هر صاحب زهرى را برطرف كرده بود ... " " لَمَّا رَكِبَ نُوحٌ ع فِي السَّفِينَةِ أَلْقَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ السَّكِينَةَ عَلَى مَا فِيهَا مِنَ الدَّوَابِّ وَ الطَّيْرِ وَ الْوَحْشِ فَلَمْ يَكُنْ شَيْ‏ءٌ فِيهَا يَضُرُّ شَيْئاً كَانَتِ الشَّاةُ تَحْتَكُّ بِالذِّئْبِ وَ الْبَقَرَةُ تَحْتَكُّ بِالْأَسَدِ وَ الْعُصْفُورُ يَقَعُ عَلَى الْحَيَّةِ فَلَا يَضُرُّ شَيْ‏ءٌ شَيْئاً وَ لَا يُهَيِّجُهُ وَ لَمْ يَكُنْ فِيهَا ضَجَرٌ وَ لَا صَخَبٌ وَ لَا سَبَّةٌ وَ لَا لَعْنٌ قَدْ أَهَمَّتْهُمْ أَنْفُسُهُمْ وَ أَذْهَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ حُمَةَ كُلِّ ذِي حُمَة " 📚علل الشرایع ج ٢ ص ٤٩٥ ❕ساختن چنین کشتی عظیمی که بتواند حیوانات مختلف را بر خود حمل کند , به اعجاز الهی و وحیانی بوده است , چنان که در نقل دیگری آمده است : " پس خدا امر كرد او را كه كشتى بتراشد، و امر فرمود جبرئيل را كه‏ نازل شود و تعليم او كند كه چگونه بسازد، پس طولش را هزار و دويست ذراع و عرضش را هشتصد ذراع و ارتفاعش را هشتاد ذراع گردانيد، ( فاصله بین آرنج تا مچ را ذراع گویند ) پس گفت: پروردگارا! كه مرا يارى خواهد كرد بر ساختن كشتى؟ خدا وحى نمود به او كه: ندا كن در ميان قوم خود كه هر كه مرا يارى نمايد بر ساختن كشتى و چيزى از آن بتراشد، آنچه مى‏تراشد طلا و نقره خواهد شد. پس چون نوح اين ندا در ميان ايشان كرد، او را يارى كردند بر اين، و سخريه مى‏كردند او را و مى‏گفتند: در بيابان كشتى مى‏سازد " "فَأَمَرَهُ اللَّهُ أَنْ يَتَّخِذَ السَّفِينَةَ وَ أَمَرَ جَبْرَئِيلَ أَنْ يَنْزِلَ عَلَيْهِ وَ يُعَلِّمَهُ كَيْفَ يَتَّخِذُهَا فَقَدَّرَ طُولَهَا فِي الْأَرْضِ أَلْفاً وَ مِائَتَيْ ذِرَاعٍ وَ عَرْضَهَا ثَمَانَ مِائَةِ ذِرَاعٍ وَ طُولُهَا فِي السَّمَاءِ ثَمَانُونَ ذِرَاعا ... " 📚تفسیر قمی ج ١ ص ٣٢٦ _ تفسیر نور الثقلین ج ٢ ص ٣٥١ ❕در نقل دیگری آمده است که ساختن کشتی , صد سال طول کشید : "صَنَعَهَا فِي‏ مِائَةِ سَنَة " 📚تفسیر عیاشی ج ٢ ص ١٤٧ ❕بنابراین ساختن آن کشتی عظیم و جمع کردن جفت های مختلف حیوانی از نقاط مختلف زمین با اعجاز الهی و یک ندای نوح نبی ع صورت گرفته است و به عنوان معجزه نوح نبی ع شناخته می شود و از تحقق آن هم محال عقلی لازم نمی آید , تنها از طریق عادی چنین امری ممکن نبود که معجزه می آید و همین محالات عادی را ممکن می سازد . 👌به بیان دیگر : کسانی که می گویند چنین معجزاتی از امور محال است و مورد قبول ما نمی باشد ، توجه ندارند که معجزه به معناى انجام يك محال عقلى نيست، زيرا محال عقلى (خواه محال ذاتى باشد مانند اجتماع نقيضين و ضدين در محل واحد و در زمان واحد، يا محال بالغير مانند كارى كه وجود آن سرانجام منتهى به يك محال عقلى مى‏ شود) به حكم عقل غير ممكن است، يا به تعبير ديگر از دايره قدرت بيرون باشد، يعنى اصولًا به كاربردن كلمه «قدرت» در مورد آن بى‏ معناست، مثل اين‏كه پيامبر یا امام بخواهد در آنِ واحد چيزى موجود باشد و موجود نباشد، و يا صخره عظيمى را در پوست يك تخم مرغ جا دهد بى ‏آن‏كه صخره كوچك شود يا تخم مرغ بزرگ گردد، اين گونه پيشنهادها در درون خود تضادى را پرورش مى ‏دهد، يعنى خود پيشنهاد غلط است و در حقيقت مفهومش اين است كه انسان چيزى را بخواهد و نخواهد (دقت كنيد). ❕بنابراين محالات عقلى نه در بحث اعجاز و نه در هيچ بحث ديگرى قابل طرح نيست، آنچه قابل طرح است محال عادى مى ‏باشد، بنابراين معجزه فقط يك محال عادى را ممکن می سازد , يعنى طبق روال معمولى قانون علت و معلول چنين چيزى با اسباب و شرايط معمولى و با نيروى انسانى قابل تحقق نمى‏ باشد، ولى هيچ مانعى ندارد كه با نيروى الهى حاصل گردد . 📚پیام قرآن ج 7 ص 270 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
پیش گویی علی علیه السلام پیرامون حکومت معاویه ملعون !!!! 🤔 ❓روایتی زیبا از امیرالمومنین علی علیه السلام در کتب شیعه در خصوص امیر معاویه رضی الله عنه وقتی خبر شهادت معاویه در جنگ صفین توسط عده ای بیان شد امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود لا والذی نفسی بیدی لن یهلك حتی تجتمع علیه هذه الأمة «خیر ، سوگند به خدایی که جانم در دست اوست معاویه از دنیا نخواهد رفت تا آنکه این امت به (فرمانروایی) او اتفاق کنند» بحارالأنوار ج41ص298و304 پس میبینیم که برای خلافت معاویه نیز اجماع امت متفق شدند ❗️❗️ 💠💠 👌وهابی روایتی را که به آن استناد کرده است , به صورت ناقص نقل می کند , کامل روایت چنین است که راوی می گوید : " علی ع در سپاهش سر و صدایی شنید , گفت این سر و صدا برای چیست ? گفتند به خاطر هلاکت و مرگ معاویه است , علی ع فرمود خیر چنین نیست , معاویه نمرده است , قسم به خدایی که جانم در دست اوست , او نمی میرد تا زمانی که ( به حکومت برسد ) و این امت بر ( حکومت او ) اجتماع کنند , پس گفتند برای چه با او مقاتله می کنید ? فرمود ; برای آنکه در پیشگاه خداوند عذری به خاطر عدم مقاتله با معاویه نداشته باشم ( تا مبادا خداوند مواخذه ام کند که چرا با معاویه طاغی و ظالم نبرد نکردی ) " " سَمِعَ عَلِيٌّ ع ضَوْضَاءَ فِي عَسْكَرِهِ فَقَالَ مَا هَذَا قَالُوا هَلَكَ مُعَاوِيَةُ قَالَ كَلَّا وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَنْ يَهْلِكَ حَتَّى تَجْتَمِعَ عَلَيْهِ هَذِهِ الْأُمَّةُ. فَقَالُوا فَبِمَ تُقَاتِلُهُ قَالَ أَلْتَمِسُ الْعُذْرَ فِيمَا بَيْنِي وَ بَيْنَ اللَّه‏ " ❕این روایت را علمای ما و علامه مجلسی به عنوان معجزه و خبر دادن غیبی علی ع نقل کرده اند : " معجزات کلامه من اخباره بالغائبات " 📚بحار الانوار ج ٤١ ص ٢٨٣ 👌بنابراین وهابی که معتقد است جز خداوند , کسی علم غیب ندارد , نمی تواند به این روایت استناد کند , چرا که این روایت به وضوح قدرت غیبی و ارتباط علی ع را با خداوند به اثبات می رساند که ایشان از آینده معاویه و این که حکومت را به دست می گیرد , خبر دادند و همین گونه هم شد که معاویه ملعون با هزاران شورش و نبرد و دسیسه , نهایتا به زور , حکومت را از امام حسن ع می گیرد , امام حسنی که مردم پس از امام علی ع با رضایت و آزادانه , با او بیعت کردند و تن به حکومت او دادند , اما معاویه سر به شورش بلند کرد و در برابر امام حسن ع لشگر کشی کرد و طبق عقیده اهلسنت , از اجماع مسلمین خارج شد و مصداق آیه شریفه گردید که می فرماید : "كسى كه بعد از آشكار شدن حق از در مخالفت با پيامبر در آيد و از راهى جز راه مومنان پيروى كند ما او را به همان راه كه مى‏رود مى‏بريم و به دوزخ داخل مى‏كنيم و جايگاه بدى دارد. " " وَ مَنْ يُشاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدى‏ وَ يَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ ما تَوَلَّى وَ نُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصِيراً " ( نساء ١١٥ ) 👌معاویه همینطور از اجماع مسلمین در حکومت علی ع هم خارج شد و در برابر علی ع سر به شورش برداشت , حال وهابی جاهل فضیلت معاویه را در این می داند که امت بر معاویه اجتماع کرده اند , در حالی که خود معاویه اجتماع مسلمین در حکومت امام علی ع و امام حسن ع را نادیده گرفت و به زور خلافت را از امام حسن ع گرفت . ❕در پیش گویی صورت گرفته توسط علی ع , خبر از حکومت معاویه و اجتماع و تن دادن امت به حکومت معاویه داده شده است , اما به خلاف اجتماعی که در خلافت امام علی ع و امام حسن ع صورت گرفت , تن دادن امت به حکومت معاویه از سر جبر و فشار و شورش معاویه بود , زیرا معاویه با شورش و لشگرکشی بود که خلافت را از امام حسن ع گرفت و مردم را با نیز جبر و فشار تسلیم خود کرد . ❕معاویه بدعت اهانت به ساحت مقدس اميرمؤمنان عليه السلام رابيش از گذشته رواج داد، عرصۀ زندگى را بر شيعيان و ياران بزرگ و وفادار على عليه السلام فوق‌العاده تنگ ساخت، شخصيت بزرگى همچون «حجر بن عدى» و عده‌اى ديگر از رجال بزرگ اسلام را به قتل رسانيد، و كشتار و شكنجه و فشار در مورد پيروان على عليه السلام افزايش يافت به‌طورى كه نوعاً شيعيان يا زندانى و يا متوارى شدند و يا دور از خانه و كاشانۀ خود در محيط فشار و خفقان به سر مى‌بردند. 📚سیره پیشوایان ص ١٣٦ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❕«ابن ابى الحديد» ، دانشمند مشهور جهان تسنن، مى‌نويسد: " شيعيان در هر جا كه بودند، به قتل رسيدند. بنى‌اميه دست‌ها و پاهاى اشخاص را به احتمال اين‌كه از شيعيان هستند، بريدند. هركس كه معروف به دوستدارى و دلبستگى به خاندان پيامبر بود، زندانى شد، يا مالش به غارت رفت، و يا خانه‌اش را ويران كردند. شدت فشار و تضييقات نسبت به شيعيان به حدى رسيد كه اتهام به دوستى على عليه السلام از اتهام به كفر و بى‌دينى بدتر شمرده مى‌شد! وعواقب سخت‌ترى به دنبال داشت! در اجراى اين سياست خشونت‌آميز، وضع اهل كوفه از همه بدتر بود، زيرا كوفه مركز شيعيان اميرمؤمنان عليه السلام شمرده مى‌شد. معاويه «زياد بن سميه» را حاكم كوفه قرار داد و بعدها فرمانروايى بصره را نيز به وى محول كرد. زياد كه روزى در صف ياران على عليه السلام بود و همۀ آن‌ها را به‌خوبى مى‌شناخت، شيعيان را مورد تعقيب قرار داد و در هرگوشه و كنارى كه مخفى شده بودند، پيدا كرده و كشت، تهديد كرد، دست‌ها و پاهاى آن‌ها را قطع كرد، نابينا ساخت، بر شاخۀ درختان خرما به دار آويخت و از عراق پراكنده نمود، به‌طورى كه احدى از شخصيت‌هاى معروف شيعه در عراق باقى نماند. ❕معاويه طى بخشنامه‌اى به عُمّال و فرمانداران خود در سراسر كشور نوشت كه شهادت هيچ‌يك از شيعيان و خاندان على عليه السلام را نپذيرند! وى طى بخشنامۀ ديگرى چنين نوشت: «اگر دو نفر شهادت دادند كه شخصى، از دوستداران على عليه السلام و خاندان او است، اسمش را از دفتر بيت‌المال حذف كنيد و حقوق و مقررى او را قطع نماييد»! 📚شرح نهج البلاغه , . ابن ابى الحديد، ج 11، ص 43 , 45. ❕زياد كه به تناوب؛ شش ماه در كوفه و شش ماه در بصره حكومت مى‌كرد، «سَمُرَة بن جُنْدُب» را به جاى خود در بصره گذاشت تا در غياب وى امور شهر را اداره كند. سمره در اين مدت هشت هزار نفر را به قتل رسانيد. زياد به وى گفت: آيا نمى‌ترسى كه در ميان آن‌ها يك نفر بى‌گناه را كشته باشى‌؟ گفت: اگر دو برابر آن‌ها را نيز مى‌كشتم هرگز از چنين چيزى نمى‌ترسيدم! «ابوسوار عدوى» مى‌گويد: سمره در بامداد يك روز چهل و هفت نفر از بستگان مرا كشت كه همه حافظ قرآن بودند . 📚تاریخ طبری ج ٦ ص ١٣٢ ❕بر همین اساس و طبق منابع اهلسنت , پیامبر گرامی خبر از دوزخی بودن معاویه می داد و می فرمود : «معاويه در تابوتى از آتش در پائين ‏ترين طبقه دوزخ است و از آنجا داد مى‏ زند: اى خداى پر مهر! اى خداى نعمت بخش! اينك بدادم برس كه قبلا سرپيچى نمودم و از تبهكاران بودم». " «إنّ معاوية في تابوت من نار في أسفل درك منها ينادي: يا حنّان يا منّان الآن و قد عصيت قبل و كنت من المفسدين» " 📚تاریخ طبری ج ٨ ص ١٨٦ _ لسان المیزان ج ١ ص ١٩٠ 👌همینطور پیامبر گرامی اسلام بارها از معاویه بدگویی کرده و او را مشمول لعن و نفرین خود قرار داده بود که در ذیل مفصلا این موارد را از کتب اهلسنت اثبات کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2893 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
18.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌سید حسن سید پور آذر از بزرگان فرقه ضاله احمد الحسن در ایران , از پیروی مکتب احمد الحسن برگشت و از این دعوت اعلان برائت نمود و از کسانی که آنان را گمراه کرده بود و به سوی احمد الحسن دعوتشان کرده بود , حلالیت طلبید . ❗️ما در ذیل در مقالات مفصلی , ادله بطلان دعوت احمد الحسن ملعون را بیان کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1631 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2581 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3763
خدا به زیارت قبر امام حسین ع می رود !!!!! 🤔 : ❓حدیث زیر درسته؟ گفته خدا هبوط میکنه یعنی چی؟ نعوذبالله اعتقاد به جسم بودن خدا رو نمیرسونه؟ وقتی امام صادق (ع) به حیره (منطقه‌ای بود در کوفه) تشریف آوردند گفتم: فدایت شوم آیا قبر جد بزرگوارتان حسین(ع) را زیارت می‌کنید؟ آن‌ حضرت فرمود: چگونه آن‌ را زیارت نکنم و حال آن‌که خداوند متعال در هر شب جمعه با فرشتگان و پیامبران و اوصیا به زمین هبوط کرده و او را زیارت می‌کنند ❗️❗️ 💠💠 ❕روایتی است که صفوان جمال می گوید : " وقتى امام صادق عليه السّلام به حيره تشريف آوردند به من فرمودند: آيا مايل به زيارت قبر حسين عليه السّلام هستى؟ عرض كردم: فدايت شوم آيا قبر آن حضرت را زيارت مى‏كنید؟ حضرت فرمودند: " چگونه آن را زيارت نكنم و حال آنكه خداوند متعال در هر شب جمعه با فرشتگان و انبياء و اوصياء به زمين هبوط كرده و او را زيارت مى‏كنند. " البتّه حضرت محمّد افضل انبياء و ما افضل اوصياء هستيم. سپس صفوان عرض كرد: فدايت شوم پس، هر شب جمعه قبر آن حضرت را زيارت كرده تا بدين وسيله زيارت پروردگار را نيز كرده باشيم؟ حضرت فرمودند: بلى، اى صفوان ملازم اين باش برايت زيارت قبر حسين عليه السّلام را مى‏نويسند و اين تفضيلى است و اين تفضيلى است " " قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع لَمَّا أَتَى الْحِيرَةَ هَلْ لَكَ فِي قَبْرِ الْحُسَيْنِ ع قُلْتُ وَ تَزُورُهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ وَ كَيْفَ لَا أَزُورُهُ وَ اللَّهُ يَزُورُهُ فِي كُلِّ لَيْلَةِ جُمُعَةٍ يَهْبِطُ مَعَ الْمَلَائِكَةِ إِلَيْهِ وَ الْأَنْبِيَاءُ وَ الْأَوْصِيَاءُ وَ مُحَمَّدٌ أَفْضَلُ الْأَنْبِيَاءِ وَ نَحْنُ أَفْضَلُ الْأَوْصِيَاءِ- فَقَالَ صَفْوَانُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَتَزُورُهُ فِي كُلِّ جُمُعَةٍ حَتَّى تُدْرِكَ زِيَارَةَ الرَّبِّ قَالَ نَعَمْ يَا صَفْوَانُ الْزَمْ ذَلِكَ يُكْتَبْ لَكَ زِيَارَةُ قَبْرِ الْحُسَيْنِ ع وَ ذَلِكَ تَفْضِيلٌ وَ ذَلِكَ تَفْضِيل‏ " 📚کامل الزیارات ص ١١٣ 👌مقصود از این که خداوند به زیارت قبر امام حسین ع می رود , این نیست که معاذ الله خداوند جسم باشد و از مکانی به مکان دیگر منتقل شود , چرا که قرآن صراحتا تصریح می کند که خداوند جسم نیست و مکانی را اشغال نمیکند و بر چیزی فرود نمی آید . ❕از منظر قرآن، خدا محيط بر همه چيز است ( فصلت 54 ) و همه جا هست ( حدید 4) ، و از اين گذشته اگر خداوند جسم باشد شبيه و مانند دارد، و مى ‏دانيم در آيات متعدّدى از قرآن هرگونه شبيه و مانند از خدا نفى شده است‏ (لیس کمثله شی ء ) ( شوری 11 ) ❕از نظر عقلى نيز موجودى كه از جايى به جاى ديگر منتقل مى‏ شود، نمى‏ تواند واجب الوجود باشد. 🔸روایات اهلبیت ع نیز تصریح دارد که خداوند دارای حرکت و انتقال نیست و مکانی را اشغال نمی کند و اساسا خداوند جسم نیست . 👌امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « کسی که عقیده به جسمیت خدا داشت ، پشت سرش نماز نخوانید و به او زکات ندهید » 📚بحار الانوار ج 3 ص 303 ❕امام کاظم علیه السلام فرمود ؛ « خداوند از ازل وجود داشته بدون زمان و مکانی و الان نیز همان گونه است هیچ مکانی از او خالی نیست در عین حال هیچ مکانی را اشغال نمی کند و در هیچ مکانی حلول نمی کند » 📚توحید صدوق ، ص 310 ❕بلکه مقصود روایت مذکور که می گوید خداوند به زیارت امام حسین ع در شب جمعه می رود , این است که رحمت خاصه خود را در آن شب مشمول امام حسین ع و زوارش می کند , و در جمله " الله یزوره " , محذوفی نهفته است , "رحمه الله یزوره " , یعنی این رحمت و لطف خداوند است که به زیارت امام حسین ع در شب جمعه می رود , چنان که علامه مجلسی می گوید : " مقصود از زيارت حق تعالى، انزال رحمت‏هاى خاصه‏اش بر آن حضرت و زوّار آن جناب مى‏باشد " " زيارته تعالى كناية عن إنزال رحماته الخاصة عليه و على زائريه صلوات الله عليه " 📚بحار الانوار ج ٩٨ ص ٦٠ 💠 👇
💠ادامه 👇 ❕شبیه این تعبیر در قرآن نیز در رابطه با حوادث مربوط به قیامت آمده است که می فرماید : " وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا " " پرودگارت می آید و فرشتگان نیز صف در صف می آیند " ( فجر ٢٢ ) ❕روشن است که در جمله " جاء ربک " محذوفی نهفته است , یعنی امر و فرمان خداوند می آید " جاء امر ربک " و الا روشن است که خداوند آمدنی نیست و فرشتگان نیز در این هنگام , صف در صف اوامر الهی را اجرا می کنند , چنان که در نقلی آمده است که راوی می گوید : " از امام رضا ع درباره آيه «و پروردگارت و فرشتگان، صف اندر صف بيايند» پرسيدم. فرمود: «خداوند عز و جل به آمدن و رفتن وصف نمى‏گردد، از جابه‏جا شدن برتر و بالاتر است. مراد آن است كه فرمان پروردگارت و فرشتگان، صف اندر صف مى‏آيند». " سَأَلتُهُ عَن قَولِ اللّهِ عز و جل: «وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا» فَقالَ: إِنَّ اللّهَ عز و جل لا يوصَفُ بِالمَجي‏ءِ وَالذَّهابِ، تَعالى عَنِ الانتِقالِ، إِنَّما يَعني بِذلِكَ: وجاءَ أَمرُ رَبِّكَ وَالمَلَك صَفّا صَفّا. " 📚معاني الأخبار: ص 13 ح 3، عيون أخبار الرضا: ج 1 ص 125 ح 19 ❕متاسفانه وهابیت بدون توجه به آنچه گفتیم , روایت مورد بحث را به عنوان یک اشکال اساسی بر شیعه وارد می کند , در حالی که مفهوم و معنای کنایی تعبیر مذکور روشن است , و فراتر از آن , خودشان نقل می کنند که خداوند هر سال به زیارت قبر احمد بن حنبل می رفت و قبر احمد بن حنبل به خاطر سنگینی خداوند به زمین می چسبید !!!! ❕ابن جوزی می گوید : " ابو بكر بن مكارم بن ابى يعلى حربى كه مردى صالح بوده برايم نقل كرده است كه: در يكى از سال‏ها چند روز به ماه رمضان مانده باران سختى آمد و در شبى از رمضان خواب ديدم كه بر طبق عادتم به زيارت قبر احمد بن حنبل رفته مشغول زيارتم ديدم كه قبرش به مقدار يك آجر يا دو آجر به زمين چسبيده است، با خود گفتم: لا بد اين حالت به خاطر زيادى باران است ناگهان از قبر صدائى شنيدم كه مى‏گفت: خير، بلكه به خاطر هيبت خداى عز و جل است كه به زيارتم آمده و از او راز زيارتش را از من در هر سال پرسيدم فرمود: اى احمد تو كلامم را يارى كردى در نتيجه انتشار يافت و در محراب‏ها خوانده شد! آنگاه به سوى قبرش رفته آن را بوسيدم، سپس گفتم: اى آقايم رمز اينكه هيچ قبرى جز قبرت بوسيده نمى‏شود چيست؟ در جوابم گفت: پسرم اين كرامت مربوط به من نيست، بلكه مربوط به رسول خدا است زيرا با من چند نخ از موهاى رسول خدا است آگاه باش هر كس مرا دوست داشته باشد، در ماه رمضان زيارتم مى‏كند، و اين را دوبار تكرار كرد. " " حدثني أبو بكر بن مكارم بن أبي يعلى الحربي وكان شيخاً صالحاً قال : كان قد جاء في بعض السنين مطرٌ كثير جداً قبل دخول رمضان بأيام ، فنمت ليلة في رمضان فأريت في منامي كأني قد جئت على عادتي إلى قبر الإمام أحمد بن حنبل أزوره ، فرأيت قبره قد التصق بالأرض حتى بقي بينه وبين الأرض مقدار ساف أو سافين ، فقلت : إنما تم هذا على قبر الإمام أحمد من كثرة الغيث ! فسمعته من القبر وهو يقول : لا ، بل هذا من هيبة الحق عز وجل لأنه عز وجل قد زارني ! ! فسألته عن سر زيارته إياي في كل عام فقال عز وجل : يا أحمد ، لأنك نصرت كلامي فهو ينشر ويتلى في المحاريب . فأقبلت على لحده أقبله ثم قلت : يا سيدي ما السر في أنه لا يقبل قبر إلا قبرك ؟ فقال لي : يا بني ، ليس هذا كرامة لي ولكن هذا كرامة لرسول الله ( ص ) ! لأن معي شعرات من شعره ! ألا ومن يحبني يزورني في شهر رمضان ! قال ذلك مرتين ) ! ! 📚مناقب الإمام أحمد لابن الجوزي الحنبلي ص 454 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌کفگیر کانالهای اصلی ملحدین در فضای مجازی برای شبهه پراکنی به ته دیگ خورده است و تماما شبهات تکراری را باز نشر می کنند , مدتهاست که شبهات تازه ای از این کانالها منتشر نمی شود و فقط شبهات تکراری را که بارها پاسخ گفته ایم را باز نشر می کنند 💪💪 1⃣در رابطه با سمی بودن آب زمزم در ذیل توضیح دادیم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3492 2⃣در رابطه با این که علی علیه السلام در محراب نماز شهید نشدند و جمله " فزت و رب الکعبه " را نگفتند , در ذیل پاسخ داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3883 3⃣در رابطه با اینکه ایرانیان چون کینه عمر را داشتند , بحث شهادت فاطمه سلام الله علیها را مطرح کردند , در ذیل پاسخ گفته ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3397 4⃣در رابطه با اینکه پیامبر اسلام برده فروشی می کرد , در ذیل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3091 5⃣در رابطه با ادعای ملحد که مدعی است شیخ صدوق روایتی از کتب اهلسنت در حرمت اهلبیت علیهم السلام را تحریف کرده است , در ذیل پاسخ گفته ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4352