eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
274 ویدیو
61 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman سایت: shiapasokh.com shiapasokh.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
شرکت زنان در نماز عیدین !!!! 🤔 : ❓این واقعیت دارد که در اسلام زنان حق شرکت در نماز عید را ندارند به غیر از دختران جوان که می توانند برای شوهر پیدا کردن در نماز شرکت کنند ❕❕❕ 💠💠 👌شرکت زنان در نماز عید حرمتی ندارد و آنان می توانند شرکت کنند . ❕امام علی علیه السلام فرمود : " مانع شرکت زنان در نماز عیدین نشوید " " عَنْ عَلِيٍّ ع أَنَّهُ قَالَ: لَا تَحْبِسُوا النِّسَاءَ مِنَ الْخُرُوجِ إِلَى الْعِيدَيْن‏ " 📚وسائل الشیعه ج ٧ ص ٤٧٢ ▫️در روایت دیگر آمده است که همانگونه که مردان می توانند در نماز جمعه و عیدین شرکت کنند , زنان هم می توانند : " مُوسَى ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ النِّسَاءِ هَلْ عَلَيْهِنَّ مِنْ صَلَاةِ الْعِيدَيْنِ وَ الْجُمُعَةِ مَا عَلَى الرِّجَالِ قَالَ نَعَمْ. " 📚همان منبع ص ٤٧٣ ❕بنابراین شرکت زنان در نماز عیدین حرمت شرعی ندارد , علاوه بر این در روایاتی آمده است که دوشیزگان نیز می توانند با رعایت حدود شرعی از این جواز استفاده کنند و با شرکت در نماز عید هم از فضای معنوی آن محیط استفاده کنند و هم با توجه به زیادی جمعیت حاضر در نماز عید , این شرکت دوشیزگان می تواند بر شناخته شدن بیشتر آنان توسط خانواده های مختلف تاثیر گذار باشد و به تبع امکان ازدواج های متناسب بیشتری برایشان مهیا میشود : "عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ (عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع) قَالَ: إِنَّمَا رَخَّصَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِلنِّسَاءِ الْعَوَاتِقِ فِي الْخُرُوجِ فِي الْعِيدَيْنِ لِلتَّعْرِض لِلرِّزْقِ. " _ "عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ص أَنَّهُ قَالَ: رَخَّصَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِي خُرُوجِ النِّسَاءِ الْعَوَاتِقِ لِلْعِيدَيْنِ لِلتَّعَرُّضِ لِلرِّزْقِ يَعْنِي النِّكَاحَ. " 📚تهذیب الاحکام ج ٣ ص ٢٨٧ _ دعائم الاسلام ج ١ ص ١٨٦ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
مردگان و عدم درک برزخ !!!! 🤔 : ❓وهابیون می گویند مردگان در برزخ درک و شعور ندارند , شاهد این سخن آیه سوره اسراء است که مردگان چیزی از برزخ را درک نکرده اند !!! پاسخ شما به این اشکال چیست !!!! 💠💠 👌ما در نمایه های ذیل مفصلا درک و شعور مردگان در عالم برزخ را به اثبات رسانیده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1824 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/765 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/395 ▫️حال در مورد اشکال مطرح شده گفتنی است : 👌خداوند در سوره اسراء می فرماید : " همان روز كه شما را (از قبرهايتان) فرا مى‏خواند، شما هم اجابت مى‏كنيد در حالى كه حمد او مى‏گوئيد و تصور مى‏كنيد تنها مدت كوتاهى (در جهان برزخ) درنگ كرديد. " " يَوْمَ يَدْعُوكُمْ فَتَسْتَجِيبُونَ بِحَمْدِهِ وَ تَظُنُّونَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ قَلِيلا " ( اسراء ٥٢ ) ❕آیه فوق به این معنا نیست که مردگان در برزخ درک و شعوری ندارند , بلکه معنای آن همانگونه که مفسرین توضیح داده اند این است که : " آن روز اين احساس به انسان دست مى‏دهد كه دوران برزخ هر چند طولانى بوده، در برابر عمر بى نهايت در عالم بقاء، لحظات زود گذرى بيش نيست. " 📚تفسير نمونه، ج‏12، ص: 155 ❕به بیان دیگر : 👌" در اينجا اين سؤال پيش مى‏آيد كه چگونه آنها مدت طولانى عالم برزخ را اين گونه كوچك و كم مى‏شمرند؟ ▫️پاسخ اين سؤال با توجه به يك نكته روشن است، و آن اينكه: هنگامى كه به انسان وعده شيرين و جالبى داده شود و آتش شوقش براى وصول به آن لحظه برافروخته‏تر گردد ساعات و دقايق بر او بسيار دير مى‏گذرد، و گاه يك ساعت به منزله روزها و سال‏ها است، به عكس هنگامى كه وعده مجازات دردناكى داده شود انسان ميل دارد چرخ زمان متوقف گردد، و گاه روزها و ماه‏ها به قدرى در نظرش به سرعت مى‏گذرد كه گويى لحظه‏ها و دقايقى بيشتر نبوده است، و چنين است سرنوشت مجرمان در قيامت! درست است كه در عالم برزخ نيز از عذاب الهى بى‏نصيب نيستند اما عذاب برزخى كجا، و عذاب عالم قيامت كجا؟!" 📚پيام قرآن، ج‏5، ص: 362 ❕البته ممکن است که مقصود آیه مورد بحث اشاره به توقف در دنيا باشد ,  يعنى آن روز است كه مى‏دانيد زندگى دنيا چندان طولانى نبوده، ساعاتى بوده كوتاه و بسيار زود گذر , چنان که در آیه دیگر خداوند می فرماید : " (خداوند) مى‏گويد چند سال در روى زمين توقف كرده‏ايد - در پاسخ مى‏گويند: تنها به اندازه يك روز يا قسمتى از يك روز! از آنها كه مى‏توانند بشمارند سؤال فرما- مى‏گويد (آرى) شما مقدار كمى توقف كرديد اگر مى‏دانستيد!" " قالَ كَمْ لَبِثْتُمْ فِي الْأَرْضِ عَدَدَ سِنِينَ _ قالُوا لَبِثْنا يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ فَسْئَلِ الْعادِّينَ _ قالَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ قَلِيلاً لَوْ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ " ( مومنون ١١٢ تا ١١٤ ) ❕توضیح اینکه : 👌"در واقع آنها روز قيامت به اين واقعيت پى مى‏برند كه عمر دنيا در برابر عمر آخرت روز يا ساعتى بيش نيست، ولى در اين جهان كه بودند آن چنان پرده‏هاى غفلت و غرور بر قلب و فكرشان افتاده بود كه دنيا را جاودانى مى‏پنداشتند، و آخرت را يك پندار و يا وعده نسيه!، لذا خداوند مى‏فرمايد: آرى اگر شما آگاهى داشتيد به اين واقعيت كه در قيامت پى برديد در همان دنيا آشنا مى‏شديد . ❕به بیان دیگر : 👌اين احساس كم بودن مقدار اقامت در دنيا يا به خاطر آن است كه اصولا در برابر زندگى جاويدان قيامت به مقدار ساعتى بيش نيست. و يا به خاطر آن است كه اين دنياى ناپايدار چنان با سرعت بر آنها گذشته كه گويى يك ساعت بيش نبوده است. و يا اينكه به خاطر عدم استفاده صحيح از عمر خود چنين مى‏پندارند كه همه عمرشان بيش از يك ساعت ارزش نداشته است‏ " 📚تفسير نمونه، ج‏14، ص: 343 ، ج‏8، ص: 303 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
نقد برنامه زندگی پس از زندگی !!!! 1 _ کلیپ اول در نقد این برنامه : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5005 2 _ کلیپ دوم در نقد این برنامه : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5022 3 _تحریفات دینی ناشی از القاءات شیطان یا توهمات ذهنی تجربه گران در برنامه زندگی پس از زندگی : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5006 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5009 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5021 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5029 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5038 4 _ نقد علمی برنامه زندگی پس از زندگی با استدلال به آیات و روایات : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5040 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5011 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2100 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
شیعه پاسخ
توضیحاتی در مورد سخن رهبری پیرامون رفراندوم !!!! 🤔 : ❓محمود صادقی در توییتی پاسخ رهبر انقلاب در مورد رفراندوم را چنین داد : "همه پرسی از مردم در مسائل مهم ریشه در سیره پیامبر دارد . پس از شکست در جنگ احد بعضی به پیامبر ایراد گرفتند که چرا نظر اکثریت را ( که قدرت تحلیل مسائل را ندارند ) بر نظر خودت ترجیح دادی ? آیه شریفه " و شاورهم فی الامر " نازل شد " 💠💠 👌رجوع به رای و آراء مردم در حکومت اسلامی یک اصل مسلم است که قابل انکار و تردید نیست , چنان که برخی می نویسند : " با قبول توحيد، حاكميّت كه از شاخه‏هاى توحيدافعالى خدااست حق حكومت اوّلًا و با لذّات از آن خدا شمرده مى‏شود؛ سپس از آن هر كس كه اوبخواهدو براى اين منصب قرار دهد. بنابراين حكومت اسلامى نه حكومت ديكتاتورى و استبدادى است، و نه حكومت دموكراسى؛ بلكه نوعى حكومت برتر يعنى حكومت خدايى و الهى است. ▫️ولى اين بدان معنى نيست، كه اصل مشورت و توجّه به آراء مردم در بافت حكومت اسلامى نقشى نداشته باشد؛ و نسبت به آن بى توجّهى شود. زيرا هنگامى كه «مالِكُ الْمُلوك» و «احكَمُ الْحاكِمينَ» كه خداوند است، دستور به مشورت و توجّه به آراء مردم بدهد؛ اين امور مشروعيّت پيدا مى‏كند. از طرفى مى‏دانيم در دو آيه از قرآن مجيد صريحاً دستور به شورا داده شده است. در آيه 38 سوره «شورى» كه به خاطر همين آيه اين‏سوره «شورى» ناميده شده، براى مؤمنان متوكّل على اللَّه هفت صفت بارز ذكر مى‏كند كه يكى از آنها مشورت در امور مهمّه است‏و مى‏فرمايد: وَ امرُهُمْ شُورى بَيْنَهُمْ: «وامورشان با مشورت درميان آن‏ها انجام مى‏گيرد!»! و در آيه 159 «آل عمران» از اين فراتر رفته و سه توصيه مهم درباره مؤمنان به پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله داده كه يكى از آن سه دستور، مشاورت با آنان در امور مهمّه است، مى‏فرمايد:صلى الله عليه و سلم وَ شاوِرْهُمْ فى الامْرِ رحمهما الله: «ودر كارها، با آنان مشورت كن». 👌بنابراين احترام به آراء مردم مشروعيّت خود را از فرمان پروردگار به دست مى‏آورد. از سوى ديگر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و جانشينان معصوم او و دانشمندان و علمايى كه به‏ عنوان ولىّ فقيه مشروعيت خويش را باواسطه از خداوند كسب مى‏كنند، مأموريت دارند كه مصالح مردم (بندگان خدا) را در همه جا مورد توجّه قرار دهند؛ و به اصطلاح رعايت غبطه عموم كنند؛ و مسلّم است مصلحت مردم ايجاب مى‏كند كه به نوعى درامر حكومت سهيم و شريك باشند و به آراء آنها توجّه شود؛ بنابراين توجّه به آراء مردم جنبه الهى پيدا مى‏كند. ❕به تعبير ديگر حكومت الهى وقتى انسجام پيدا مى‏كند كه توان وقدرت اجرائى بالايى داشته باشد؛ و به دست آوردن اين توان و قدرت جز با مشاركت مردم در امرحكومت ميسّر نيست. در واقع اجراى احكام الهى واجب است؛ و مشاركت مردم در امر حكومت مقدّمه اين واجب محسوب مى‏شود؛ و مقدّمه واجب، واجب است." 📚پيام قرآن، ج‏10، ص: 37 ❕رهبری انقلاب هم بارها تصریح کردند که رجوع به آراء مردم در نظام اسلامی یک اصل اساسی است و مثلا در یکی از سخنانشان چنین گفتند : " مردم‌سالارى در مكتب سياسى امام بزرگوار ما - كه از متن اسلام گرفته شده است - مردم‌سالارىِ حقيقى است؛ مثل مردم‌سالارى امريكايى و امثال آن، شعار و فريب و اغواگرىِ ذهنهاى مردم نيست. مردم با رأى خود، با اراده‌ى خود، با خواست خود و با ايمان خود راه را انتخاب مى‌كنند؛ مسئولانِ خود را هم انتخاب مى‌كنند. لذا دو ماه از پيروزى انقلاب نگذشته بود كه امام اصل نظامِ برآمده‌ى از انقلاب را به رأى مردم گذاشت.... ❕در مكتب سياسى امام رأى مردم به معناى واقعى كلمه تأثير مى‌گذارد و تعيين‌كننده است. اين، كرامت و ارزشمندى رأى مردم است. از طرف ديگر امام با اتكاء به قدرت رأى مردم معتقد بود كه با اراده‌ى پولادين مردم مى‌شود در مقابل همه‌ى قدرتهاى متجاوز جهانى ايستاد؛ و ايستاد. در مكتب سياسى امام، مردم‌سالارى از متن دين برخاسته است؛ از «امرهم شورى بينهم» برخاسته است؛ از «هو الّذى ايّدك بنصره و بالمؤمنين» برخاسته است. ما اين را از كسى وام نگرفته‌ايم. " 📚بيانات، جلد: ۲۶، صفحه: ۸ ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 👌همه پرسی و رفراندوم و رجوع به آراء مردم در مسائل بسیار مهم و سرنوشت ساز که مردم می توانند حول آن تامل و تصمیم گیری کنند ,  هم در قانون اساسی پیش بینی شده و هم تاکنون سه بار در تاریخ انقلاب همه پرسی عمومی برگزار شده است , چنان که برخی می نویسند : " به‏موجب اصول قانون اساسى جمهورى اسلامى، تنها مرجع قانون‏گذارى در ايران، مجلس شوراى اسلامى است كه مى‏تواند براى همه امور كشورى قانون وضع كند. با اين همه، قانون‏اساسى براى ارج نهادن به حاكميت ملى و دخالت ملت در سرنوشت خويش، مسئله همه‏پرسى را مطرح نمود كه براساس آن آحاد ملت مى‏توانند در مسائل مهم و اساسى، به‏طور مستقل و مستقيم تصميم‏گيرى كنند. پس از انقلاب اسلامى، براى اولين بار در فروردين سال 1358 و به پيشنهاد رهبر كبير انقلاب، همه‏پرسى و مراجعه به آراى عمومى به‏منظور تعيين نوع حكومت برگزار گرديد كه دراين‏باره ملت ايران با اكثريت قاطع نظام جمهورى اسلامى را پذيرفتند؛ چنانكه اصل اول قانون اساسى نيز بدين موضوع اشاره كرده است. همچنين تاكنون دوبار پس از تصويب قانون اساسى ازسوى خبرگان و اصلاح آن توسط شوراى بازنگرى، همه‏پرسى صورت گرفته است كه در هر دو بار، مردم به مصوبات و اصول تنظيم‏شده از سوى دو نهاد فوق، رأى مثبت داده‏اند. بنابراين تجديدنظر در قانون اساسى بايد از طريق همه‏پرسى صورت گيرد. گفتنى است اين نوع همه‏پرسى پس از امضاى مصوبات شوراى بازنگرى از سوى مقام رهبرى (اصل 177)، قابليت اجرا مى‏يابد و به تصويب نمايندگان مجلس نيازى ندارد. افزون بر اين به‏موجب اصل 59 قانون اساسى، مراجعه به آراى عمومى بايد به تصويب دوسوم كل نمايندگان مجلس نيز برسد. براى بررسى تقاضاى همه‏پرسى كميسيون ويژه‏اى مركب از پانزده نفر از نمايندگان با رأى مستقيم مجلس تشكيل مى‏شود تا پس از بررسى موضوع، گزارش خود را به مجلس تقديم نمايد " 📚آشنايى با قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران، ص: 174 👌حال برخی انتقاداتی از رهبری مطرح می کنند که ایشان موافق رجوع به رای مردم و همه پرسی نیستند , در حالی که توجه ندارند که ایشان تصریح کردند که👈 مقصودشان همه پرسی و رفراندوم در تمام مسائل است و روشن است که مردم در تمام مسائل اعم از مسائل ریز سیاسی و اقتصادی و اجتماعی تخصص ندارند تا بخواهند در همه پرسی شرکت کنند 👉 و اسلام نیز چنین مشورت و همه پرسی با افراد غیر متخصص در موضوعات غیر تخصصی شان را توصیه نمی کند , بلکه با صراحت در روایات تصریح شده است که مشورت باید با افرادی باشد که در موضوع مورد مشورت تخصص و آگاهی و تجربه داشته باشند : " قِيلَ لِرَسُولِ اللَّهِ ص مَا الْحَزْمُ قَالَ مُشَاوَرَةُ ذَوِي الرَّأْيِ وَ أَتْبَاعِهِمْ _ خير من شاورت ذوو النّهى و العلم و أولوا التّجارب و الحزم. _  مَن شاوَرَ ذَوي الألبابِ، دُلَّ عَلَى الصَّواب‏ " 📚المحاسن، ج‏2، ص: 600 _ غرر الحكم و درر الكلم، ص: 356 _ الإرشاد: ج 1 ص 300 👌پیامبر اسلام هم در جنگ احد نرفت مسائل خاص نظامی و دفاعی را با مردم کوچه و بازار و غیر متخصص در میان نگذاشت بلکه با فرماندهان نظامی اش در مورد نحوه مواجه با دشمن مشورت کرد : 📚فروغ ابدیت ص ٥٢٨ 👌مردم در مسائل غیر تخصص خود وارد صحنه می شوند و رییس جمهور و نماینده مجلس انتخاب می کنند تا آنها به وکالت از مردم امور را سامان دهند و مردم از این طریق مورد مشورت قرار میگیرند , چنان که پس از انقلاب بارها و بارها همه پرسی در این جهت صورت گرفته است و مردم نمایندگان مجلس و رییس جمهور را انتخاب کرده اند . ▫️رهبری انقلابی به زیبایی متذکر این نکات شدند و فرمودند : " حرف مردم کجا است؟ خب مردم در همه‌ی مسائل که حرف ندارند، [ضمناً] یک حرف ندارند؛ باید فکر کنند، مطالعه کنند. حرف مردم سازوکاری دارد. حرف مردم همین است که الان وجود دارد؛ یعنی یک نفر را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب میکنند؛ این حرف مردم است. یک عدّه‌ای را به عنوان نماینده‌ی مجلس انتخاب میکنند؛ این حرف مردم است.‌ حرف مردم را این‌جوری میشود فهمید دیگر. حالا یکی از برادرها گفت رفراندوم؛ این‌جوری گفتند که👈 اگر چنانچه شما از اوّل در همه‌ی مسائلی که پیش می‌آمد رفراندوم میکردید، حالا آن حسّاسیّت روی رفراندوم وجود نداشت. کجای دنیا این کار را میکنند؟ مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟👉 مگر همه‌ی مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت میکنند، امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟ چطور میشود رفراندوم کرد، در مسائلی که تبلیغات میشود کرد، از همه طرف حرف میشود زد؟ اصلاً یک کشور را شش ماه درگیر بحث و جدل و گفتگو و دوقطبی‌سازی میکنند برای اینکه یک مسئله‌ای رفراندوم بشود. 👈در همه‌ی مسائل رفراندوم بکنیم؟👉 یعنی قضایا این‌جوری نیست که آدم این‌جور ساده از رویشان [عبور کند]." 🌐https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=52554 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
هدایت شده از  شیعه پاسخ
ـ🍃💌🍃💌☘🍃 ـ💌🍃💌🍃 ـ🍃💌☘🍃 ـ💌🍃﷽ ـ☘🍃 ـ🍃 🌹پرسش و پاسخ های مرتبط با عید سعید و پایان ماه مبارک رمضان ؛ 1⃣مسلمانان ميگويند ماه رمضان ماه خداست پس چرا وقتى اين مهمانى تمام ميشود جشن ميگيرند و ميكنند؟ معمولا انسانها پايان غم و رسيدن شادى را جشن ميگيرند، يعنى مهمان خدا بودن اينقدر آزار دهنده است كه اتمامش را ميگيرند ❗️ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/177 2⃣فلسفه خواندن نماز فطر چیست؟ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/178 3⃣فلسفه پرداخت زکات چیست؟ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/176 4⃣علت اختلاف مراجع در رویت هلال ماه در چیست چه اختلاف در آغاز ماه و چه در پایان ماه ❗️ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2745 5⃣نظرتان درباره این سخن در مورد هلال ماه چیست ❕اگر در همه دنیا یک جا ماه دیده شد، برای کل مردم زمین اول ماه است/ چند اول ماه، خلاف واقعیت و قرآن کریم است آیت‌الله‌‌‌‌‌‌‌ نوری همدانی: بر اساس بیان قرآن، ماه یک موجود است که مبدا، مسافت و مقصد آن معلوم است و یک بدر بیشتر نداریم. این نوع اختلافات را باید از روی قرآن حل کنیم؛ قرآن فرموده که تعداد ماه‌ها در سال ۱۲ عدد بیشتر نیست و ملاک هم ماه است. در همه دنیا در یک جا اگر ماه دیده شد برای کل مردم زمین اول ماه است، زیرا ماه موجود مشخص است. آیت‌الله بروجردی و امام به وحدت افق قائل بودند؛ لذا اگر ما بخواهیم با قرآن ارتباط بیشتری داشته باشیم خیلی از مسائل فقهی را می‌توانیم حل کنیم. متاسفانه در یک شهر نیز این اختلاف را می‌بینیم که نمونه آن در قم هم رخ داده است و در سال جاری با اینکه جمعه، عید فطراعلام شده بود برخی شنبه را عید می‌دانستند. 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2746 6⃣این اختلاف مراجع در باب رویت هلال و اعلام عید فطر چه توجیهی دارد ؟ چرا همه بر یک نظر واحد جمع نمی شوند؟ چرا دو دستگی بین مردم ایجاد می کنند ؟ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2156 . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir 🍃 ☘🍃 💌🍃 🍃💌☘🍃 💌🍃💌🍃 🍃💌🍃💌☘🍃
شفای کنیز نابینا توسط خضر نبی بخاطر حب علی علیهما السلام !!!! 🤔 : ❓جایی دیدم مبلغی می گوید که حضرت خضر کنیز نابینایی را به خاطر ابراز محبت به امام علی شفا دادند و بینا شد !!! آیا این جریان در کتابها نقل شده !!!! 💠پاسخ💠 👌در مورد حضرت خضر علیه السلام و نبوت  و طول عمر و زندگی ایشان در ذیل توضیحات خوبی داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3508 ❕حال در مورد سوال مذکور گفتنی است که علامه مجلسی از اعمش نقل می کند : "کنیزی سیاه را دیدم که سقایی می‌کرد و می‌گفت: به عشق و دوستداری علی بن ابی طالب علیه السلام بنوشید در حالی که نابینا بود. سپس او را به مکه آوردم در حالی که بینا بود و سقایی می‌کرد و می‌گفت: بنوشید به حب و دوستی کسی که خداوند به واسطه او بینایی‌ام را به من بازگرداند من گفتم: ای کنیز! من در مدینه تو را دیدم که نابینا بودی و می‌گفتی: بنوشید به عشق مولایم علی بن ابی طالب علیه السلام و امروز تو بینا شده ای تو را چه شده است؟ گفت: پدرم به فدایت! به جدّم سوگند که من مردی را دیدم که گفت: ای کنیز آیا تو خدمت گزار و دوستدار علی بن ابی طالب علیه السلام هستی؟ گفتم: بله، پس گفت: پروردگارا اگر راست می‌گوید بینایی اش را به او بازگردان، به خدا سوگند، خداوند بینایی‌ام را به من بازگرداند و من گفتم: تو کیستی؟ گفت: من خضر و از شیعه علی بن ابی طالب علیه السلام هستم " " ....  إِنِّی رَأَیْتُ رَجُلًا قَالَ یَا جَارِیَةُ أَنْتِ مَوْلَاةٌ لِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام وَ مُحِبَّتُهُ فَقُلْتُ نَعَمْ فَقَالَ اللَّهُمَّ إِنْ کَانَتْ صَادِقَةً فَرُدَّ عَلَیْهَا بَصَرَهَا فَوَ اللَّهِ لَقَدْ رَدَّ اللَّهُ عَلَیَّ بَصَرِی فَقُلْتُ مَنْ أَنْتِ قَالَ أَنَا الْخَضِرُ وَ أَنَا مِنْ شِیعَةِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ " 📚بحار الانوار ج ٤٢ ص ٩ _ غرر الاخبار دیلمی ص ٨٧ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
13.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺گرانی های زمان شاه !!!! ▫️در کلیپ فوق وضعیت بد معیشتی مردم در دوره پهلوی را با استناد به گفته های مقامات و درباریان پهلوی و نیز محققین خارجی به تصویر کشیده ایم . @Rahnamye_Behesht
هدایت شده از  شیعه پاسخ
◼️به مناسبت فرا رسیدن هشتم شوال ، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام توسط وهابیت کور و پلید ؛ ✔️کانال پرسمان اعتقادی تقدیم می کند ؛ ⚫️پاسخ به چند سوال و شبهه پیرامون ساختن گنبد و بارگاه بر روی قبور ائمه ؛ 1⃣چه دلیلی از آیات و روایات ، مبنی بر جواز و استحباب گنبد و بارگاه ساختن بر روی قبور اهل بیت وجود دارد ❕ 🔶 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2757 🔶 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2758 2⃣چرا حرم های اهل بیت از طلا و نقره ساخته می شود ❕آیا این کار لازم است ❕❕ 🔶 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2758 3⃣در روایات شیعه از ساختن گنبد و بارگاه ساختن نهی شده است مانند حدیثی از پیامبر که فرمود ساختن بنا بر قبر کار خوبی نیست ❕با این وجود چرا برای اهل بیت گنبد و بارگاه ساخته می شود ❕❕ 🔶 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2759 4⃣آیا به راستی پیامبر گرامی حضرت علی را مامور کرد که هر قبری که بر آن گنبد و بارگاه ساخته شده است را خراب کند ❕چنان که وهابیان استدلال می کنند ❕❕ 🔶 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2760 5⃣یکی از مولوی های وهابی می گفت که ساختن گنبد و بارگاه ساختن بر روی قبور حرام است چون در روایات آمده است که قبور بزرگان نباید شود خواستم نظر شما را در این رابطه بدونم ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/202 6⃣یکی از سوالاتی که وهابیان زیاد مطرح می کنند اینه که فلسفه زیارت قبور چیه ❗️چرا این قدر تاکید بر زیارت قبور می کنید ❕چه دلیلی بر زیارت قبور وجود دارد ❕چرا زندگان را کرده و به مردگان چسبیده اید ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/203 . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
هدایت شده از  شیعه پاسخ
◾️پرسش ها و پاسخ های برگزیده پیرامون امام صادق علیه السلام ؛ 1⃣آیا حقیقت دارد که امامان و بزرگان اهل شاگرد امام صادق علیه السلام بوده اند ❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2215 2⃣در ميان دانش آموختگان و شاگردان دو نام بزرگ به چشم ميخورد يا امام ابوحنيفه از ائمه اهل و پايه ريز مذهب حنفى از مذاهب اهل سنت٢- يا امام مالك از ائمه اهل سنت و پايه ريز مذهب مالكى از مذاهب اهل سنت سئوال: اگر امام صادق دانشمند و تئوريسين بزرگ شيعه و پايه گذار است، چگونه از بزرگان اهل سنت هستند ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2216 3⃣ تحدی کانال ضد دین ؛ به تمامى روحانيون و مراجع شيعه در كل فضاى مجازى تحدى ميكنيم كه فقط و فقط يكى از كتابهاى را براى اثبات دانشمند بودن ايشان، معرفى كنند ❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2217 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3559 4⃣چرا امام صادق علیه السلام اختراعی نکرد و از این طریق به بشریت خدمت نکرد !!!! 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3563 5⃣چرا ما شیعیان را شیعه می گویند ❗️آیا امام صادق مذهب شیعه را به وجود آورده اند ❕یعنی تا قبل از امام شیعه نبوده است ❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2218 6⃣❔چرا به امام صادق ، می گویند ❗️مگر بقیه امامان معاذ الله کاذب بوده اند که ایشان شده اند ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2219 7⃣جایگاه امام صادق علیه السلام در نظر و اندیشمندان اهل سنت ❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2220 8⃣تـــــــــحـــدی ؛ به مناسبت شهادت امام ❕ یک روایت صحیح از کتب تشیع راجب ونحوه شهادت امام صادق ارائه کنید❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2791 @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
کراهت سوگند و سوگند خوردن خداوند و ائمه !!!! 🤔 : ❓مگر قسم کراهت ندارد چرا خداوند در قران قسم خورده؟❕❕❕ 💠💠 👌برخی از محققین در این رابطه می نویسند : " از مباحث گذشته روشن شد كه سوگند ياد كردن اگر راست هم باشد كراهت شديد دارد، و لذا در دستورات دينى سفارش به ترك آن شده است. با توجّه به اين مطلب، چرا خداوند متعال اين همه قسم ياد كرده است؟ ▫️ طبق جستجوى محدودى كه فقط روى جمله «والذى نفسى بيده» در كتاب بحارالانوار انجام شد، اين جمله در 16 جلد كتاب مذكور و نزديك به دويست بار از زبان پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله تكرار شده است. چرا پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله بطور وسيع و گسترده سوگند خورده است؟ ▫️حضرت اميرالمؤمنين على عليه السلام نيز در نهج‏البلاغه مكرّر قسم ياد كرده است. مثلًا در جمله‏اى فرمودند: «وَاللَّهِ لَوْ اعْطيتُ الْأقاليمَ السَّبْعَةَ بِما تَحْتَ افْلاكِها، عَلى‏ انْ اعْصِىَ اللَّهَ فى‏ نَمْلَةٍ اسْلُبُها جُلْبَ شَعيرَة ما فَعَلْتُهُ‏ "به خدا سوگند! اگر هفت اقليم (تمام كره زمين) را با آنچه در زير آسمانهاست به من دهند تا خدا را نافرمانى كنم، به اين كه پوست جوى را به ظلم از دهان مورچه‏اى بگيرم، چنين نخواهم كرد». " 📚نهج البلاغه خطبه ٢٢٤ ❕اين سوگندها چگونه توجيه مى‏شود؟ 👌جواب: قسم براى مسائل شخصى، طبق آنچه در مباحث پيشين گذشت- حتّى اگر راست باشد- كراهت شديد دارد. امّا چنانچه موضوع سوگند، مسائل شخصى نباشد، بلكه براى مسائل تربيتى قسم ياد شود هيچ اشكالى ندارد. و سوگندهايى كه در قرآن مجيد و روايات حضرات معصومين عليهم السلام آمده، از اين قبيل است. بنابراين اگر ما هم براى تشويق مردم به كارهاى خير، قسم بخوريم، مثل اينكه بگوييم: «به خدا قسم نماز جماعت قابل مقايسه با نماز فرادى نيست» يا براى نهى از منكر بگوييم: «قسم به ذات پروردگار كه رشوه‏خوارى از گناهان بزرگ است» و قسم‏هايى مانند آن، نه تنها كراهتى ندارد، بلكه كار خوبى است. ❕نتيجه اينكه قسمهاى شخصى حتّى اگر راست باشد مكروه است، امّا قسم‏هاى كه به منظور تربيت افراد جامعه ياد مى‏شود هيچ كراهتى ندارد. و قَسم‏هاى خدا از قِسم دوم است. " 📚سوگندهاى پر بار قرآن، مکارم شیرازی ص: 42 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir