eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
229 ویدیو
57 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
مشروعیت دریافت مالیات در فقه اسلامی !!!! 🤔 : ❓ برخی مدعی هستن در زمان پیامبر مالیات داده نمیشد و فقط خمس داده می‌شده و الان هم باید خمس بدیم و هم روی اجناس ۹درصد مالیات کشیده شده لطفا پاسخ بدید ❕❕❕ 💠💠 👌در زمان پیامبر گرامی و امام علی علیه السلام در کنار خمس از مردم خراج نیز گرفته می شد و مال خراجی به عنوان مال بیت المال به مصارف عمومی جامعه می رسید , چنانچه که در مورد خراج می نویسند : " خراج مالياتى است كه از سوى دولت اسلامى بر زمينهاى خراجى مقرر مى‏گردد. منظور از زمينهاى خراجى زمينهايى است كه به عموم مسلمانان تعلّق دارد و آن دو قسم است: 1. زمينهاى آبادى كه با قهر و غلبه بر كفّار از آنان گرفته شده است ( و مسلمین از آنها استفاده می کنند که باید خراج آن را بدهند ) . 2. زمينهاى آباد گرفته شده از كفّار از طريق مصالحه بر آنها، بدين گونه كه زمينهاى مورد مصالحه از آنِ مسلمانان باشد و كفّار تنها حقّ سكونت در آنها را داشته باشند . خراج از منابع بيت المال  به شمار مى‏رود؛ از اين رو، مصرف آن نيازهاى عمومى مسلمانان، اعم از فرهنگى، اقتصادى و اجتماعى است، مانند حراست از مرزها، حقوق كارگزاران دولت، ساختن مدرسه، بيمارستان، پل و مانند آنها " 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏3، ص: 440 ❕جهت آگاهی بیشتر در مورد خراج رجوع کنید : 📚نهج البلاغه , عهد نامه مالک اشتر ( نامه 53 ) _ وسائل الشیعه ج 15 ص 149 باب 68 _ ص 158 باب 72 _ جواهر الکلام ج 21 ص 157 به بعد 👌در زمان کنونی با توجه به آنکه مصارف عمومی جامعه بسیار زیاد و متنوع بوده و درآمدهای خراجیه برای حکومت اسلامی نیز عملا قابل تحقق نیست , لذا از باب ضرورت و احکام ثانویه و ولایتی که خداوند و ائمه علیهم السلام به حاکم اسلامی تفویض کرده اند ( ولایت مطلقه )  که در ذیل در مورد مستندات این ولایت توضیح داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5560 ❗️ حاکم اسلامی می تواند با رعایت عدالت از افراد جامعه مالیات بگیرد و طبیعتا مالیات اخذ شده به مانند خراج اخذ شده در زمان پیامبر اسلام و امیر مومنان علیهما السلام , جایگزین پرداخت خمس یا زکات نمی گردد , چنانچه که فقیه بزرگ , آیت الله مکارم شیرازی به روشنی متذکر نکات مورد اشاره شده و در پاسخ سوالی که پرسیده بودند : "  آيا حاكم اسلامى مى‏تواند غير از خمس و زكات واجب، پرداخت وجوه ديگرى مانند ماليات را بر مردم مقرّر سازد؟ پاسخ دادند : در صورتى كه ضرورتى براى جامعه اسلامى پيش آيد و هيچ راهى براى حلّ آن جز ماليات‏هاى جديد نباشد، حكومت اسلامى مى‏تواند به مقدار لازم ماليات وضع كند، و رعايت عدالت دينى در اين امر واجب است. " 📚استفتاءات جديد، ج‏ 2، ص: 190 ❕و ادامه دادند : " ماليات جهت هزينه تأمين امنيّت و حفظ كشور از داخل و خارج است تا مردم، كشور، ناموس و اموالشان در امنيّت كامل باشند و همچنين براى كشيدن جادّه‏ها، ساختن مدارس و بيمارستانها و ساير نيازهاى اجتماع مى‏باشد و همان گونه كه در سابق گفته شد، ماليات را نمى‏توان به جاى خمس محسوب داشت، بلكه مانند سايز هزينه‏هاى كسب و كار است. " 📚استفتاءات جديد، ج‏1، ص: 537 ❕" مسأله مهمّ اين است كه ماليات نوعى هزينه كار اقتصادى است. يعنى كسى كه فعّاليّت اقتصادى دارد، از جادّه‏ها استفاده مى‏كند، از امنيّت بهره مى‏گيرد، از رسانه‏هاى جمعى كمك مى‏گيرد، و از ديگر امكانات بهره‏مند مى‏گردد. اگر اين امكانات نبود، كار اقتصادى ممكن نمى‏شد، يا بهره كمى داشت. بنابراين وظيفه دارد سهمى از هزينه‏هاى كارهاى عمومى دولت، كه در انجام امور اقتصادى او مؤثّر است را بپردازد، و اين يك امر طبيعى است. حال اگر بعد از پرداختن ماليات، چيز اضافه‏اى براى او باقى نماند، خمس به او تعلّق نمى‏گيرد، و اگر اضافه بماند 80 درصد آن مال خود اوست، و 20 درصد ديگر كه خمس است در حال حاضر عمدتاً صرف مسائل فرهنگ اسلامى، و حفظ عقايد و ارزشها مى‏گردد، كه سود آن عائد مردم مى‏شود. چون اگر حوزه‏ها نباشد، نسل آينده از اسلام دور و جدا مى‏گردد. بنابراين، اساساً نبايد قلمرو مالياتها را با وجوه شرعيّه مخلوط كرد. " 📚استفتاءات جديد، ج‏ 3، ص: 115 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
شیعه پاسخ
توضیحی در مورد آیات ابتدایی سوره بقره در شرح حال منافقان !!!! 🤔پرسش : آیه 19 از سوره بقره !!!! ١)  در ابتدا، كافران را به، باران شديدى كه تاريكى و رعد و برق با خود دارد، توصيف كرده است اما اينكه ارتباط باران شديد و شخص كافر در چه هست! خودش يك معضل لاينحل ميباشد. ٢) اما در قسمت دوم آيه، شاهد خلق يك شاهكار ادبى هستيم وقتى ميگويد؛ آنها از ترس مرگ، انگشتهايشان را در گوشهايشان فرو ميكنند. در كدام دوره از تاريخ بشريت، يا كدام فرهنگ و تمدن و قوم و نژادى بر روى زمين، مردم از ترس مرگ انگشتهايشان را در گوشهايشان فرو ميكنند؟ ❗️❗️❗️ 💠پاسخ💠 ❕خداوند در سوره بقره , مثالی در شرح حال منافقان می زند که بسیار زیبا و رسا بوده و معاند مفلوک اگر کمی زحمت مطالعه و تامل را به خودش می داند متوجه می شد  اشکالاتی که مطرح کرده ,  بسیار سطحی و بی مورد است اما امان از جهل و بیسوادی که نشانه عمومی افراد معاند است . ❕ما توضیح آیات ١٧ تا ٢٠ سوره بقره را از تفسیر نمونه بیان می کنیم : " در مثال دوم قرآن صحنه زندگى (منافقان ) را به شكل ديگرى ترسيم مى‏نمايد: شبى است تاريك و ظلمانى پرخوف و خطر، باران به شدت مى‏بارد، از كرانه‏هاى افق برق پرنورى مى‏جهد، صداى غرش وحشتزا و مهيب رعد، نزديك است پرده‏هاى گوش را پاره كند، انسانى بى‏پناه در دل اين دشت وسيع و ظلمانى و پر از خطر، حيران و سرگردان مانده است، باران پر پشت، بدن او را مرطوب ساخته، نه پناهگاه مورد اطمينانى وجود دارد كه به آن پناه برد و نه ظلمت اجازه مى‏دهد گامى به سوى مقصد بردارد. قرآن در يك عبارت كوتاه، حال چنين مسافر سرگردانى را بازگو مى‏كند: " يا همانند بارانى كه در شب تاريك، توام با رعد و برق و صاعقه (بر سر رهگذرانى) ببارد" (أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّماءِ فِيهِ ظُلُماتٌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ). سپس اضافه مى‏كند" آنها از ترس مرگ انگشتها را در گوش خود مى‏گذارند تا صداى وحشت‏انگيز صاعقه‏ها را نشنوند" (يَجْعَلُونَ أَصابِعَهُمْ فِي آذانِهِمْ مِنَ الصَّواعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ). و در پايان آيه مى‏فرمايد:" و خداوند به كافران احاطه دارد" (و آنها هر كجا بروند در قبضه قدرت او هستند) (وَ الله مُحِيطٌ بِالْكافِرِينَ). برقها پى در پى بر صفحه آسمان تاريك جستن مى‏كند: " نور برق آن چنان خيره كننده است كه نزديك است چشمهاى آنها را بربايد" (يَكادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصارَهُمْ). " هر زمان كه برقى مى‏زند و صفحه بيابان تاريك، روشن مى‏شود، چند گامى در پرتو آن راه مى‏روند، ولى بلافاصله ظلمت بر آنها مسلط مى‏شود و آنها در جاى خود متوقف مى‏گردند" (كُلَّما أَضاءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَ إِذا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قامُوا). آنها هر لحظه خطر را در برابر خود احساس مى‏كنند، چرا كه در دل اين‏ بيابان نه كوهى به چشم مى‏خورد، و نه درختى تا از خطر رعد و برق و صاعقه جلوگيرى كند، هر آن ممكن است هدف صاعقه‏اى قرار گيرند و در يك لحظه خاكستر شوند!. مى‏دانيم صاعقه‏ها به هر برآمدگى از زمين حمله مى‏كنند، اما در دل بيابان جز آنها برآمدگى پيدا نمى‏شود كه صاعقه متوجه آن گردد، بنا بر اين خطر جدى و حتمى است (با توجه به اينكه خطر صاعقه در بيابانهاى مسطحى همچون بيابانهاى حجاز به درجات از مناطق كوهستانى بيشتر است اهميت اين مثال براى مردم آن محيط روشنتر مى‏شود). خلاصه نمى‏داند چه كند، مضطرب و پريشان، حيران و سرگردان بر جاى خود ايستاده، نه راهى در ميان شنهاى بيابان پيدا است و نه راهنمايى كه در پرتو هدايت او گام بر دارد. حتى اين خطر وجود دارد كه غرش رعد، گوش آنها را پاره و نور خيره‏كننده برق چشمشان را نابينا كند، آرى" اگر خدا بخواهد گوش و چشم آنها را از ميان مى‏برد چرا كه خدا به هر چيزى توانا است" (وَ لَوْ شاءَ الله لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَ أَبْصارِهِمْ إِنَّ الله عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ). آرى منافقان درست به چنين مسافرى مى‏مانند، آنها در ميان مؤمنان روز- افزون كه همچون سيل خروشان و باران پرپشتى به هر سو پيش مى‏روند قرار گرفته‏اند افسوس كه به پناهگاه مطمئن ايمان، پناه نبرده‏اند تا از شر صاعقه‏هاى مرگبار مجازات الهى نجات يابند. جهاد مسلحانه مسلمين در برابر دشمنان همانند خروش رعد و صاعقه بر سر آنها فرود مى‏آمد، گاهگاه فرصتهايى، براى پيدا كردن راه حق نصيبشان مى‏شد و انديشه‏هاشان بيدار مى‏گشت، ولى افسوس كه اين بيدارى همچون برق آسمان ديرى نمى‏پائيد تا مى‏خواستند چند گامى بردارند خاموش مى‏شد و تاريكى غفلت و سپس توقف و سرگردانى جاى آن را مى‏گرفت. پيشرفت سريع اسلام همچون برق آسمانى چشم آنها را خيره كرده بود، و آيات قرآن كه پرده از رازهاى نهانيشان بر مى‏داشت همچون صاعقه‏ها آنها را هدف قرار مى‏داد، هر دم احتمال مى‏دادند آيه‏اى نازل گردد و پرده از رازهاى ديگرى بر دارد و رسواتر شوند. ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 چنان كه قرآن در آيه 64 سوره توبه مى‏گويد: " منافقان از اين مى‏ترسند كه سوره‏اى بر ضد آنها نازل شود و آنچه در درون مخفى مى‏دارند فاش گردد بگو هر چه مى‏خواهيد استهزاء كنيد خدا آنچه را از آن مى‏ترسيد ظاهر مى‏سازد". منافقان از اين نيز وحشت داشتند كه با علنى شدن اسرارشان فرمان جنگ از طرف خدا با اين دشمنان خائن داخلى صادر شود و مسلمانان كه در آن روز قوى و نيرومند بودند بر آنها، حمله كنند، آن چنان كه قرآن مى‏گويد: " " اگر منافقان و آنهايى كه قلبشان بيمار است و كسانى كه با اشاعه اكاذيب، ترس و وحشت و سستى مى‏آفرينند، دست از كردار خود بر ندارند ما تو را بر آنها مى‏شورانيم تا نتوانند در جوار شما جز اندكى زندگى كنند و به صورت افراد نفرين شده هر جا يافت شوند، آنها را بگيرند و بكشند" (احزاب- 60- 61). از اين آيات به خوبى استفاده مى‏شود كه منافقان در وحشت و سرگردانى سختى در مدينه قرار داشتند، آيات با لحن شديد و قاطعى پى در پى همانند رعد و برق آسمانى بر ضد آنها نازل مى‏شد، و هر آن احتمال اين مى‏رفت كه دستور مجازات و يا حد اقل اخراج آنها از مدينه صادر گردد. اگر چه شان نزول اين آيات، منافقان عصر پيامبر ص است اما با توجه به اينكه‏ خط نفاق در هر عصر و زمانى، در برابر خط انقلابهاى راستين وجود داشته و دارد به منافقان همه اعصار و قرون گسترش مى‏يابد، و ما با چشم خود تمام اين نشانه‏ها را يك به يك و مو به مو در مورد منافقان عصر خويش، مى‏يابيم، سرگردانى آنها، وحشت و اضطرابشان و خلاصه بى‏پناهى و بدبختى و سيه‏روزى و رسوايى آنها را درست همانند همان مسافرى كه قرآن به روشنترين وجهى حال او را ترسيم كرده است مشاهده مى‏كنيم. " 📚تفسير نمونه، ج‏1، ص: 112 به بعد ❕اما در مورد اشکال دوم معاند هم گفتنی است که معاند با تقطیع کردن کلام خداوند , مدعی شده که قرآن گفته است منافقان از ترس مرگ انگشت در گوش خود می گذارند در حالی که  آیات فوق الذکر تصریح دارد که " منافقین از ترس مرگ انگشت در گوش خود می گذارند تا صدای صاعقه را نشوند " . 👈یعنی صدای وحشتناک صاعقه ممکن است سبب مرگشان شود و آنها از ترس مرگ و در امان ماندن از صدای صاعقه , انگشت در گوش خود می گذارند .👉 ❕امروز علم ثابت کرده است که امواج صوتی می تواند تاثیرات وحشتناکی بر انسان و محیط پیرامون او بگذارد و حتی سبب مرگ انسان شود , چنانچه که برخی می نویسند : "مى‏دانيم «صوت» نوعى از امواج است كه در هوا، آب يا جامدات به وجود مى‏آيد، و آنچه با گوش انسان از اين امواج شنيده مى‏شود صداهايى است كه شدّت تواتر امواج آن از بيست مرتبه در ثانيه كمتر، و از بيست هزار بيشتر نباشد، ولى هستند كسانى كه امواج شديدتر از آن را هم مى‏شنوند، و در ميان حيوانات خُفّاش ارتعاشاتى را مى‏شنود كه شدّت تواتر آنها بالغ بر 145 هزار مرتبه در ثانيه است و اين‏كه معروف است حيوانات قبل از انسان‏ها وقوع زلزله‏ها را درك مى‏كنند شايد به خاطر همين باشد كه آنها امواج صوتى ناشى از آن را كه براى انسان قابل درك نيست احساس مى‏كنند. اين را نيز مى‏دانيم كه امواج شديدگاه همه چيز را درهم مى‏كوبد، تأثير بمبها و مواد منفجره روى بدن انسان‏ها و ساختمان‏ها از طريق همين امواج شديد است كه از آن تعبير به «موج انفجار» مى‏كنند و مى‏تواند در يك لحظه هرگونه مقاومتى را در هم بشكند و گاه انسان يا ساختمان را به اجزاى بسيار كوچكى همچون پودر تبديل كند. بنابراين جاى تعجب نيست كه صيحه رستاخيز و «بانگ صور» در مدّتى كوتاه مايه مرگ انسان‏ها و در هم شكستن كوه‏ها شود " 📚پيام قرآن، ج‏6، ص: 55 ❕بنابراین امواج قوی صوتی می تواند حتی سبب مرگ انسان شود و آیات فوق نیز از صدای مهیب صاعقه و تاثیر آن بر مرگ افراد منافق سخن به میان آورده است و یافته های علمی امروز نیز این تاثیر را تایید می کند که جهت آگاهی می توانید به نمایه ذیل رجوع کنید : 🌐yun.ir/yi7mt3 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
هدایت شده از  شیعه پاسخ
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺مهمتر بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی از حفظ جان امام عصر علیه السلام !!!! ❕اخیرا سخنانی از مرحوم امام خمینی مورد بحث و نقد قرار گرفت که ایشان فرموده بودند که اهمیت حفظ نظام از حفظ جان امام عصر ع هم بیشتر است , ما در کلیپ فوق در جهت تبیین و توضیح این سخنان , نکات مفیدی ارائه داده ایم و از بیان مرحوم امام خمینی رفع شبهه کرده ایم !!!! @Rahnamye_Behesht
شیعه پاسخ
اجماع بر حجیت یا عدم حجیت خبر واحد !!!! 🤔 : تناقض پایان ندارد ... ‼️ شیخ طوسی ← اجماع امامیه بر حجیت خبر واحد است شریف مرتضی ← اجماع امامیه بر عدم حجیت خبر واحد است چرا علماء رافضه، هنوز نمی‌دانند اجماع مذهبشان در مورد خبر واحد چیست ❕❕❕ 💠💠 ❕در تعریف خبر واحد می نویسند : "خبر غير متواتر و غير يقين‌آور خبر واحد، كه مقابل خبر متواتر مى‌باشد، به حديثى گفته مى‌شود كه به نفسه با نظر به ذاتش و بدون كمك گرفتن از خارج علم‌آور نبوده و تعداد راويان آن به حد تواتر نرسد، چه راوى آن يك نفر باشد يا چند نفر و چه غير مستفيض باشد يا مستفيض؛ به عبارت ديگر، خبر واحد، خبرى است كه به حد تواتر نرسيده يا همراه آن قرائن قطع‌آور نباشد. " 📚فرهنگ نامه اصول فقه ص 447 ❕شیخ طوسی در کتاب اصولی خود یعنی " العده فی اصول الفقه " در موارد متعددی تصریح می کند که مقصودش از اجماع بر حجیت خبر واحد , خبر واحدی است که قرائن بر صحتش وجود داشته باشد : " إنا لا نقول أن جميع أخبار الآحاد يجوز العمل بها، بل لها شرائط نحن نذكرها فيما بعد ... " _ " : القرائن التي تقترن بالخبر و تدل على صحته أشياء مخصوصة- نذكرها فيما بعد- من الكتاب، و السنة، و الإجماع، و التواتر ... " _ " فصل 5 «في ذكر القرائن التي تدل على صحة أخبار الآحاد أو على بطلانها ... " 📚العدة في أصول الفقه، ج‏1، ص: 132 _ 135 _ 143 👌بنابراین شیخ طوسی قائل به حجیت خبر واحد همراه با قرائن است و بر این مطلب ادعای اجماع می کند . ❕سید مرتضی نیز در کتاب اصولی خود یعنی " الذریعه الی اصول الشریعه " تصریح می کند که مقصودش از عدم حجیت خبر واحد , خبر واحد خالی از قرائن مفید علم است : " نقول : العمل بالخبر لا بدّ من أن يكون تابعاً للعلم " 📚الذریعه الی اصول الشریعه ج 2 ص 530 ❕بنابراین ادعای اجماع هر دو عالم فوق الذکر صحیح است . 👈 مقصود شیخ طوسی از ادعای اجماع بر حجیت خبر واحد , خبر واحد همراه با قرینه مفید علم است و مقصود سید مرتضی از اجماع بر عدم حجیت خبر واحد , خبر واحد خالی از قرینه مفید علم است ,👉 چنانچه که برخی به نقل از صاحب معالم و افراد دیگری , می نویسند : " مراد سيد از خبرهاى واحدى كه ادعاى اجماع نموده بر عدم حجيت آنها خبر واحدى است كه از قرائن‏ قطعيه عارى و برهنه باشد و مراد شيخ از خبر واحدى كه ادعاى اجماع نموده بر حجيت آن خبر واحدى است كه همراه با قرائن قطعيه باشد پس منافاتى نيست فما اثبته الشيخ لم ينكره السيد و ما انكره السيد لم يثبته الشيخ. " 📚شرح اصول فقه , علی محمدی , ج 3 ص 143 ❕به هر حال در ذیل ثابت کرده ایم که روایات موجود در مجامع روایی شیعه خبر واحد صرف نیستند بلکه همراه با قرائن متعدد بر صحت اند که طبق مبنای شیخ طوسی و سید مرتضی باید به آن اخبار عمل شود : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4753 👌وهابی نیز بهتر است که به جای طرح مباحث فوق فکری به حال اختلافات علمای اهلسنت با هم کند که در مواردی این اختلافات به حدی بوده  که علمای اهلسنت یکدیگر را تکفیر کرده و مستحق مجازات می دانستند , در ذیل بیشتر بخوانید : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2668 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🌹بسته میلاد مبارک امام سجاد علیه السلام !!!! پرسش و پاسخ ها مرتبط با امام سجاد علیه السلام ؛ 1 _ آیا ازدواج شهر بانو با امام حسین واقعیت دارد و براستی ایشان مادر امام سجاد می باشد. https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2799 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2546 2_ جایگاه امام سجاد علیه السلام در نزد علمای اهل سنت چگونه بوده است؟آیا آنان تصریح به برتری ایشان کرده اند؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2548 3 _ آیا راست است که امام سجاد علیه السلام با یزید بیعت کرد؟ می گویند این مطلب در کتاب کافی آمده است❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1377 4_ چرا امام سجاد در کربلا نجنگید؟آیا ایشان در تمام طول عمر بیمار بوده اند؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2550 5_ ماجرای اقرار حجر الاسود به امامت امام سجاد چه بود؟مگر محمد حنفیه امامت امام سجاد را قبول نداشت؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2551 6 _ این حدیث سند دارد؟ محدث نوری در کتاب دارالسلام میگه امام سجاد مجلس عزا گرفت برا امام حسین بعد به اقا سنگین اومد سر مبارک خودش را به دیوار کوبید و خون بر بینی و سینه اش جاری شد❗️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2552 7 _ چرا به امام سجاد ابن می گویند؟دلیل خاصی دارد؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2554 8 _ این که در روایاتی آمده که امام سجاد در ماه رمضان بردگان خودش را نمی زد یعنی چه؟ برده زدن داره که امام سجاد به خاطر ماه رمضان اونها را نمی زد؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2555 9 _ دعاى امام سجاد براى نابودى ايرانيان❗️ توضیح درباره دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه؛ دعا برای مرزداران https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2556 10 _ آیا حقیقت دارد که امام سجاد در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خواندند؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2560
هدایت شده از  شیعه پاسخ
11_ روايتى كه امام سجاد را گناهكار جلوه داده و عصمتش را به باد ميدهد ترجمه روايت: امام سجاد غلامی را از برای کاری میفرستند واو دیر میکند، بدين دليل سجاد به او یک ضربه تازیانه میزنند وغلام گریه میکند ومیگوید..... https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3669 12 _ تجاوز امام سجاد از پشت به کنیز حامل❗️ نقد عصمت ، جایگاه زن نزد امامان شیعه https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3472 13 _ اثبات عدم دارا بودن عصمت ائمه شيعه امام سجاد در صحيفه سجاديه ميگويد: خدایا سپاسگذارم که بعد از اینکه میدانی که چه کار کرده ام  گناهان مرا پوشانده ای... https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2912 14 _ آیا مقصود از  " السلام... علی علي بن الحسين " در زیارت عاشورا، حضرت علی اکبر علیه السلام است؟ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2821 15 _ آیا امام سجاد شهید شدند یا به مرگ از دنیا رفتند؟آیا حقیقت دارد که دلیلی بر شهادت ایشان نیست؟ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1379 16 _ ⁣در کتاب "جهاد النفس وسائل الشیعه" تالیفِ شیخ حُر عاملی، از امامِ سجاد نقل شده که نباید با سلطان دربیافتی، که آنگاه با سلطان در ضرر رساندن به خودت، شریک خواهی بود. به زبان خودمان؛ حتی اگر حاکم، ظالم باشد، نباید با او در بیافتی، در غیر اینصورت، خونت به پای خودت است❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1573 17_امام سجاد فرزندان و بانوان خود را با زیور طلا و نقره می آراست❗️حال چگونه عمامه به سرهای خائن مدعی ساده زیستی کسانی میشوند که زنان و کودکانشان در طلا و نقره غوطه ور بودند؟ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1537 18_توضیحی پیرامون تأثیر دعای هفتم صحیفه سجادیه در دفع بلا و عدم رفع بلا از امام سجاد ع در کربلا❗️ شبهه: امام سجاد اگر دعايش بدرد ميخورد كه بیماری خود را درمان ميكرد❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4212 19_امام سجاد خالق زمين است و خورشيد را جا به جا ميكند! ترجمه روايت: سالم بن قبيصه نقل ميكند كه امام سجاد را ديدم كه ميگفت: من اولين كسى هستم كه زمين را خلق كرد و آخرين كسى هستم كه آنرا هلاك خواهم كرد❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4160 20_آیا می‌دانستید شیعیان با مجوز و تایید امام سجاد٬ مجرمین عاشورا را به فجیع‌ترین شکل ممکن زجرکش کردند؟ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3107
هدایت شده از  شیعه پاسخ
21_معاند می گوید امام سجاد علیه السلام به خاطر بیماری در میدان کربلا حاضر نشد ، آن وقت از ما می خواهند با وجود بیماری کرونا در محافل عزاداری حسین علیه السلام حاضر شویم چون محافل عزاداری عامل درآمد زایی آخوندها است❗ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2479 22 _ علامه ميرزاى نورى در كتاب خاتمة المستدرك ، روايتى را آورده است كه هم در نوع خود جالب است و هم اثبات يك جعل تاريخى ديگر در منابع شيعى ميباشد. : عبدالله ابن عتبه ميگويد نزد حسين بودم كه فرزندش على كه معروف به على اصغر است وارد شد، حسين گفت اين فرزندم امام بعد از من است و … ▪️نكته: بنابر ادعاى شيعيان، على اصغر فرزند حسين در واقعه كربلا كمتر از يك سال سن داشت و در همانروز كشته شد ❗️❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4345 23_ دوستی امام سجاد با مروان ❓در قيام مردم مدينه، شورشيان عوامل يزيد را در خانه مروان محاصره كردند، مروان براى نجات خانواده اش به تقلا افتاد، از عبدالله بن عمر خواست كه خانواده اش را نجات دهد، ولى او نپذيرفت. سپس مروان از على بن الحسين(سجاد) خواست كه همسرش، عايشه دختر عثمان و فرزندانش را به خارج از شهر منتقل كند. سجاد نيز آنها را از شهر خارج كرد و فرزندش عبدالله را نيز به آنها سپرد كه وى را با خود ببرند. !!!! https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4304 24 _ از اساتید شنیده ام که می گویند توحید خداوند توحید عددی نیست در حالی که امام سجاد در صحیفه سجادیه می گوید خداوند وحدانیه العدد است ❕❕❕❕ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5610 25 _اگر امر به معروف و نهى از منكر، يك واجب دينى است كه يك امام براى انجام آن، جان خود و خانواده اش را به خطر انداخته است، پس چرا فرزند او يعنى على بن الحسين، اين واجب دينى را انجام نداد؟ ١) آيا يزيد عوض شده بود و ديگر نياز به امر به معروف نداشت؟ ٢) آيا حسين با اشتباه خود، اين همه انسان را به كشتن داد؟ !!!! https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5643 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir ◽️ ◾️◽️ ◽️◾️◽️ ◼️◽️◾️◽️◾️
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❕من در انتخابات شرکت نمی کنم زیرا در ایران انتخابات آزاد نیست و بجای انتخابات بگوییم انتصابات بهتر است !!!!! 👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید . حجت الاسلام خواجه پور @baghiyatallah_khokha @Rahnamye_Behesht
سهمیه ایثارگران از بیت المال !!!! 🤔 : ❓در مورد مصوبات مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها که سهمیه های متعددی را برای اقشار ویژه ( ایثارگران ) در نظر گرفته اند، آیا این کارشان شرعی و منطبق با سیره امام علی (ع) است ❕❕ 💠💠 👌خداوند در قرآن همگان را دستور به رعایت قسط و عدل داده و می فرماید : " بگو پروردگارم به عدالت فرمان داده است‏ " "قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْط " ( سوره اعراف آیه 29 ) اجراى عدل و قسط كه يكى از مهمترين وظايف حكومت اسلامى در جامعه مى باشد اقتضا مى كند كه به هر فردى از افراد جامعه براساس ميزان خدمات و اقداماتى كه براى جامعه انجام مى دهد، توجه شده و حق متناسب خود را دريافت نمايد , چنانچه که امیر مومنان در عهدنامه مالک اشتر فرمود : " هرگز نبايد افراد نيكوكار و بدكار در نظرت يكسان باشند، زيرا اين كار سبب مى‏شود نيكوكاران به نيكى‏ها بى‏رغبت شوند و بدكاران به اعمال بد تشويق گردند؛ 👈بنابراين هر يك از اينها را مطابق آنچه براى خود خواسته‏اند پاداش ده. " 👉وَلَا يَكُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَالْمُسِي‏ءُ عِنْدَكَ بِمَنْزِلَةٍ سَوَاءٍ، فَإِنَّ فِي ذَلِكَ تَزْهِيداً لِأَهْلِ الْإِحْسَانِ فِي الْإِحْسَانِ، وَتَدْرِيباً لِأَهْلِ الْإِسَاءَةِ عَلَى الْإِسَاءَةِ! وَأَلْزِمْ كُلّاً مِنْهُمْ مَا أَلْزَمَ نَفْسَه‏ " 📚نهج البلاغه , نامه 53 ❕ بر اين اساس رزمندگان سلحشورى كه جان بر كف نهاده و با ايثار و فداكارى خود امنيت ملى، تماميت ارضى، منافع ملى كشور را از هجوم بيگانگان به قيمت جان خود يا قسمتى از اعضاى بدن خود يا از دست دادن بهترين سال هاى خود در زندان هاى دشمن، تأمين نموده اند براساس عدل و انصاف , حكومت اسلامى بايد متولى امور زندگانى آنها و جبران خسارت هاى وارده باشد. ❕از سوی دیگر , برخی در مورد تقسیم بیت المال در سیره پیامبر اسلام و امیر مومنان علیهما و آلهما السلام می نویسند : " از بررسى جامعِ روايات، به طور كلّى دوگونه مورد مصرف براى بيت المال به دست مى‏آيد: مصارف خاص و مصارف عام. 1. مصارف خاص‏ : اين قسم، آن دسته از مصارف عمومى را كه داراى عنوانى خاص هستند، شامل مى‏شود، مانند: تأمين فقرا و مستمندان 👈و از كارافتادگان و خانواده‏هاى شهدا،👉 تأمين حقوق كارگزاران بيت المال و قضات و سربازان، آموزش و بهداشت، مخارج زندانيان، بدهى بدهكاران، ديه مقتولانى كه ضامن شخصى ندارند، عمران و آبادى شهرها و ... 2. مصارف عام‏ در صدر اسلام، پس از تأمين مصارف خاص، مازاد بيت المال بين عموم مسلمانان تقسيم مى‏گرديد. در متون روايى از اين نوع مصرف، به عنوان حقّ عام افراد در بيت المال، ياد گرديده است. " 📚دانش نامه امیر المومنین علیه السلام ج 4 ص 139 👌بنابراین برای از کار افتادگان که مصداق جانبازان مجاهد هستند و خانواده شهدای عزیز , باید از بیت المال نصیبی قرار داد , زیرا این افراد و خانواده شهدا ,  اگر حمایت حکومت اسلامی نباشد , باید در فقر زندگی کنند , چنانچه که در همان عهد نامه مالک اشتر می خوانیم که امام علی علیه السلام فرمود : " خدا را، خدا را، در مورد طبقه پايين اجتماع، همان ها كه راه چاره‏اى ندارند،👈 از مستمندان و نيازمندان و تهيدستان و از كارافتادگان، 👉زيرا در اين قشر كسانى هستند كه روى سؤال دارند و نيز افرادى هستند كه بايد بدون سؤال و تقاضا به آنها كمك كنى.👈 آنچه خداوند در مورد آنان به تو دستور داده است عمل كن؛ در بخشى از بيت المال، 👉 و قسمتى از درآمدحاصل از كشاورزى را در هر منطقه‏اى به آنها تخصيص ده؛ زيرا آنها كه دوراند به‏ مقدار كسانى كه نزديك اند سهم دارند، و بايد حقّ همه آنها رعايت شود، هرگز نبايد سرخوشى و غرور و زمامدارى تو را از آنها به خود مشغول سازد، و (بدان) هيچ گاه به خاطر كارهاى فراوان و مهمّى كه انجام مى‏دهى از ترك رسيدگى به كارهاى كوچك معذور نيستى؛ هرگز دل از اين گروه برمگير! و چهره خود را در برابر آنها درهم نكش " 📚نهج البلاغه نامه 53 👌و بالخصوص در بیان دیگر امام علی علیه السلام خطاب به یکی از کارگزارانش , از لزوم بهره مندی  مجاهدین راه حق از بیت المال سخن به میان آورده و می فرماید : "اى مخنف بن سليم! براى تو در اين ماليات‏ها بهره و حقّى معيّن است و تو در آن، شريكانى دارى: تنگ‏دستان، تهى‏دستان، بدهكاران،👈 مجاهدان، 👉در راه ماندگان، بردگان، ونيازمندان به الفت و مهربانى. به درستى كه ما حقّ تو را كامل ادا كنيم. تو نيز حقوق‏آنان را كامل ادا كن، وگرنه در روز رستاخيز، پُر دشمن‏ترينِ مردم خواهى بود؛ و بدا به حال كسى كه دشمنش اينها باشند "يا مِخنَفَ بنَ سُلَيمٍ، إنَّ لَكَ في هذِهِ الصَّدَقَةِ نَصيبا وحَقّا مَفروضا، ولَكَ فيهِ شُرَكاءَ: فُقَراءَ، ومَساكينَ، وغارِمينَ، ومُجاهِدينَ، و أبناءَ سَبيلٍ، ومَملوكينَ، ومُتَأَ لَّفينَ " 📚دعائم الاسلام ج 1 ص 252 ▫️ادامه 👇