eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
234 ویدیو
59 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ به شبهات فضای مجازی پیامبر اسلام.جلد1.-07.Prp.pdf
1.87M
📖کتاب الکترونیک : " پاسخ به شبهات فضای مجازی پیرامون پیامبر گرامی اسلام " ( جلد اول ) ✍نویسنده : احمد پودینه ئی ( مدیریت مجموعه شیعه پاسخ ) @Rahnamye_Behesht
📘 کتاب الکترونیک : پاسخ به شبهات فضای مجازی پیرامون پیامبر گرامی اسلام ( جلد اول ) ◀️نویسنده: احمد پودینه ئی 📚چکیده‌ای از کتاب: کتاب فوق حاوی بروزترین و تازه ترین شبهات مطرح شده توسط جریانهای معاند پیرامون پیامبر گرامی اسلام است که نویسنده با شبهه یابی میدانی و دقیق , آنها را گرد آوری کرده و مورد پاسخگویی قرار داده است . برخی از شبهات پاسخ داده شده در کتاب فوق عبارتند از : ازدواج پیامبر اسلام با زنان با انگیزه مالی و زیبایی آنان _ بی ایمانی پیامبر اسلام در دوره قبل از بعثت _ بی تفاوتی پیامبر اسلام در مورد حجاب همسران خود و زنان مسلمان _ نهی پیامبر اسلام از آزاد سازی بردگان _ فحاشی پیامبر اسلام به دشمنان در جنگها و بستن آب به روی آنان _ شکنجه کردن دیگران توسط پیامبر اسلام بابت گرفتن اعتراف و .... 📕📘لینک دانلود کتاب📕📘 ┄┅═══••✾••═══┅┄
11.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| مقصود از ولایت مطلقه فقیه !!! ❕برخی ولایت مطلقه فقیه را به معنای استبداد و دیکتاتوری فقیه در امر حکومت معنا می کنند . ▫️در کلیپ فوق ضمن رد معنای فوق , سعی شده است با استناد به آیات و روایات و اقوال برخی بزرگان , معنای صحیحی از ولایت مطلقه فقیه ارائه شود . @Rahnamye_Behesht
شیعه پاسخ
پاسخی به وهابی در مورد بتول بودن فاطمه صدیقه سلام الله علیها !!! 🤔پرسش : ❓ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ قَالَ : كَانَ بَيْنَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ  طُهْرٌ. وَكَانَ بَيْنَهُما فِي الْمِيلَادِ سِتَّةُ أَشْهُرٍ وَعَشْراً. امام جعفر صادق فرمود : ميان حسن و حسين يك طُهر فاصله شد. وفاصله‌ی ولادت آنها 6 ماه و ده روز بود. ( کافی ٤٦٣/١ ) حدیث فوق، صراحت دارد که حضرت فاطمه {رَضِيَ اللهُ عَنْهَا} نیز، طهر داشت. که بعد از حیض و نفاس، واقع می‌شود. و این حدیث صحیح‌السند، افسانه‌ی حائض‌نشدنِ ایشان  را منتفی می‌کند. نکته : نمی‌توان ادعا کرد که منظور امام، اندازه‌ی یک طهر است. زیرا اولاً : امام اصلاً نگفته به‌اندازه‌ی یک طهر که برای باقی زنان اتفاق می‌افتد، فاصله شد!! بلکه صراحتاً فرموده که یک طهر واقع گشت. ثانیاً : اصلاً مدت‌زمان طُهر برای هر زن، کاملاً متفاوت است و اندازه‌اش یکسان نیست !!! 💠پاسخ :💠 ❕در مورد پاکی ظاهری حضرت فاطمه صدیقه سلام الله علیها در نقلی آمده است که : "از پیامبر گرامی اسلام سؤال شد: اى رسول خدا بتول يعنى چه، ما از شما شنيده‏ام كه مى‏فرموديد: مريم و فاطمه  بتول مى‏باشند؟ 👌پيامبر گرامی فرمودند: " بتول به زنى گفته مى‏شود كه قرمزى هرگز نبيند يعنى حيض نشود چه آن كه حيض در دختران انبياء ناپسند مى‏باشد. " " أَنَّ النَّبِيَّ ص سُئِلَ مَا الْبَتُولُ فَإِنَّا سَمِعْنَاكَ يَا رَسُولَ الله تَقُولُ إِنَّ مَرْيَمَ بَتُولٌ وَ فَاطِمَةَ بَتُولٌ فَقَالَ ص الْبَتُولُ الَّتِي لَمْ تَرَ حُمْرَةً قَطُّ أَيْ لَمْ تَحِضْ فَإِنَّ الْحَيْضَ مَكْرُوهٌ فِي بَنَاتِ الْأَنْبِيَاءِ. " 📚علل الشرائع، ج‏1، ص: 181 ❕در نقل دیگر فرمود : " فاطمه مانند زنان عالمیان نیست. او به مانند آنان نقص نمی پذیرد یعنی خون نمی بیند " "إِنَّ فَاطِمَةَ لَيْسَتْ كَنِسَاءِ الْآدَمِيِّينَ لَا تَعْتَلُّ كَمَا تعتلن [تَعْتَلِلْنَ‏] " 📚بحار الانوار ج 43 ص 16 _ مناقب آل ابی طالب ج 3 ص 330 ❕حال وهابی اشکال کرده است که بر اساس روایتی از کتاب کافی شریف , فاطمه صدیقه سلام الله علیها خون می دیده است ,  زیرا در روایت مذکور آمده است که فاطمه صدیقه در فاصله میان تولد امام حسن و انعقاد نطفه امام حسین علیهم السلام یک طهر و پاکی را گذرانده است و طهر و پاکی بعد از نجاست و آلودگی اتفاق می افتد !!!! ❗️در پاسخ وهابی گفتنی است : ▫️1 _ واژه " طُهْر " مصدر " طَهُرَ " به معنای پاک بودن از نجاست و آلودگی و خون دیدن است . 📚ترجمه معجم الوسیط ج 2 ص 1211 👌بر این اساس , در روایت مورد اشکال وهابی آمده است که فاطمه صدیقه بعد از تولد امام حسن یک طهر یعنی یک پاک بودن را گذراند و سپس به امام حسین حامله شده است . ❓حال سوال اینجاست که مقصود از طهر و  پاک بودن , پاک بودن خود فاطمه صدیقه از خون است یا مقصود پاک بودن نوع زنان از خون و آلودگی  است ? ❕با توجه به آنکه در روایات متعددی , خون دیدن فاطمه صدیقه نفی شده است و این روایات , روایت مورد استناد وهابی را نیز تفسیر می کند لذا روشن می شود که مقصود از طُهر و پاک بودن در روایت مورد بحث, پاک بودن خود فاطمه صدیقه نیست بلکه مقصود از " طُهر " پاک بودن نوع زنان است یعنی در مدت زمان پاک بودن نوع زنان پس از خون دیدن , نطفه امام حسین ع منعقد شده است . 👈  باتوجه به آنکه در ادامه روایت آمده است که فاصله سنی امام حسین ع با امام حسن ع , شش ماه و ده روز است و از سوی دیگر مدت زمان حمل امام حسین ع شش ماه بوده است , بنابراین مدت زمان طُهری که فاطمه در آن مدت به حسین حامله شده است مقدار اقل طُهر زنان بوده که ده روز است :👉 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏1، ص: 627 ❗️بنابراین  فاطمه صدیقه ده روز پس از تولّد امام حسن , امام حسين عليهم السلام را حامله شد و چون مدت حمل امام حسین هم شش ماه بوده است , پس مدت زمان فاصله سنی امام حسن و امام حسین , شش ماه و ده روز بوده است : " عن أبي عبد الله  عليه السلام: " وذلِكَ أنَّ الحُسَينَ بنَ عَلِيٍّ عليه السلام وُلِدَ وهُوَ ابنُ سِتَّةِ أشهُر " 📚تهذيب الأحكام: ج 1 ص 328 ❕از آنچه گفتیم روشن شد که مقصود از طُهر در روایت مورد بحث , مقدار و زمان حداقل طهر و پاک بودن نوع زنان از حیض است که ده روز می باشد , چنانچه که شارحین روایت مذکور به این نکته تصریح کرده اند : " أراد بالطهر مقدار زمان الطهر لأن فاطمة ع لم تطمث و لم تر دما ثم أراد به أقل الطهر و هو عشرة أيام كما دل عليه آخر الحديث فإن مده حمل الحسين ع كانت ستة أشهر كما عرف‏ " 📚الوافي، ج‏3، ص: 758 _ شرح الكافي (الأصول و الروضة )  ج‏7، ص: 226 _ مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏5، ص: 362 ▫️ادامه 👇
❗️ادامه 👇 ▫️2 _ اگر وهابی به توضیحات ما توجه نکند و باز هم بگوید مقصود روایت مورد بحث آن است که فاطمه صدیقه سلام الله علیها خون می دیده است , در این صورت می گوییم که روایت مذکور از روی تقیه و موافق با روایات اهلسنت صادر شده است زیرا مضمون آن را علمای اهلسنت هم نقل کرده اند : " لَم يَكُن بَينَ الحَسَنِ وَالحُسَينِ  إلّا طُهرٌ " _  لَم يَكُن بَينَ الحَملِ بِالحُسَينِ  بَعدَ وِلادَةِ الحَسَنِ إلّا طُهرٌ واحِدٌ.  " 📚المعجم الكبير: ج 3 ص 95 ح 2766، المصنّف لابن أبي شيبة: ج 8 ص 45 ح 40، التاريخ الكبير: ج 2 ص 286 ح 2491، تهذيب الكمال: ج 6 ص 398 _  اسد الغابة: ج 2 ص 25، الإصابة: ج 2 ص 68 👈در همچنین مواردی که روایتی موافق با روایات اهلسنت است و به ظاهر با روایات شیعه (خون ندیدن فاطمه صدیقه  ) هم در تعارض است , روایت مورد بحث از اعتبار ساقط است زیرا ما در هنگام تعارض روایات ماموریم روایتی را که موافق با اهلسنت است را طرد کنیم و بگوییم که تقیه ای صادر شده است ,👉 چنانکه راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد که ؛ «  دو خبر از شما می بینیم که یکی از آنها موافق اهل سنت و دیگری مخالف اهل سنت است ، کدام خبر را اخذ کنیم ؟ امام علیه السلام فرمود آن خبری را که👈 با اهل سنت مخالف است ،👉 آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » « وَجَدْنَا أَحَدَ الْخَبَرَيْنِ مُوَافِقاً لِلْعَامَّةِ وَ الْآخَرَ مُخَالِفاً لَهُمْ بِأَيِّ الْخَبَرَيْنِ يُؤْخَذُ  قَالَ مَا خَالَفَ الْعَامَّةَ فَفِيهِ الرَّشَاد » 📚 الکافی  ج 1 ص 68 👌در ذیل در مورد چرایی صدور روایات تقیه ای و موافق با مذهب اهلسنت توضیحات خوبی داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4061 @Rahnamye_Behesht
پاسخ به شبهات فقهی فضای مجازی جلد 1-.05.Prp.pdf
1.62M
📖کتاب الکترونیک : " پاسخ به شبهات فقهی فضای مجازی ( جلد اول ) ✍نویسنده : احمد پودینه ئی ( مدیریت مجموعه شیعه پاسخ ) @Rahnamye_Behesht
شیعه پاسخ
📖کتاب الکترونیک : " پاسخ به شبهات فقهی فضای مجازی ( جلد اول ) ✍نویسنده : احمد پودینه ئی ( مدیریت
📘 کتاب الکترونیک : پاسخ به شبهات فقهی فضای مجازی( جلد اول ) ◀️نویسنده: احمد پودینه ئی 📚چکیده‌ای از کتاب: کتاب مذکور حاوی تازه ترین سوالات و شبهات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون احکام و قوانین اسلامی است که به صورت استدلالی و با استناد به منابع فقهی مورد بحث و بررسی و پاسخگویی نویسنده قرار گرفته است . ❕برخی از موضوعات مطرح شده در کتاب مذکور از قرار ذیل است : حکم فقهی مهاجرت از مملکت اسلامی _ جواز نگاه به بدن زن در جلسه خواستگاری _ اشتباه قرآن در بیان قوانین فقهی ارث _ بررسی ادله جواز ساختن بمب اتم در هنگام ضرورت _ حرام بودن پیروی از رای و دیدگاه زنان _ محرمیت همه انسانها با یکدیگر _ حرام بودن جراحی کردن _ مبانی فقهی دفاع از فلسطین _ مقصود از ولایت مطلقه فقیه _ واجب بودن اجبار کردن کنیزان بر زنا بر اساس مبانی فقهی _ بررسی فقهی سهمیه ایثارگران از بیت المال و .... 📕📘لینک دانلود کتاب📕📘 ┄┅═══••✾••═══┅┄
10.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| چشم زخم !!!! ❓1 _ آیا چشم زخم مورد تایید اسلام است یا مساله ای خرافی است ? ❓2 _ آیا یافته های علمی نیز مساله چشم زخم را تایید می کنند ? ❓3_برای دفع چشم زخم چه دعا و ذکری موثر است ? ❓4_آیا تخم مرغ شکستن و اسپند دود کردن در دفع چشم زخم تاثیر دارد ? 👌پاسخ پرسشهای مطرح شده را در کلیپ فوق ببینید . @Rahnamye_Behesht
🔻متی نصرالله؟ 🔸أمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ 🔹آیا گمان کردید داخل بهشت می‌شوید، بی‌آنکه حوادثی همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟! همانان که گرفتاریها و ناراحتیها به آنها رسید، و آن چنان ناراحت شدند که پیامبر و افرادی که ایمان آورده بودند گفتند: «پس یاری خدا کی خواهد آمد؟!» آگاه باشید، یاریِ خدا نزدیک است! (بقره/٢١۴)
شیعه پاسخ
🔻متی نصرالله؟ 🔸أمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَو
حزب الله پیروز است !!! 👌خداوند می فرماید : "وعده قطعى ما براى بندگان مرسل ما از قبل مسلم شده - كه آنها يارى مى‏شوند - و لشكر ما (در تمام صحنه‏ها) پيروزند. " "وَ لَقَدْ سَبَقَتْ كَلِمَتُنا لِعِبادِنَا الْمُرْسَلِينَ _ إِنَّهُمْ لَهُمُ الْمَنْصُورُونَ _ وَ إِنَّ جُنْدَنا لَهُمُ الْغالِبُونَ " ( سوره صافات آیات 171 _ 172 _ 173 ) ❤️ "چه عبارت صريح و گويا، و چه وعده روح‏پرور و اميدبخشى؟! آرى پيروزى لشكر حق بر باطل، و غلبه جند اللَّه و يارى خداوند نسبت به بندگان مرسل و مخلص از وعده‏هاى مسلم او، و از سنتهاى قطعى است كه در آيات فوق به عنوان" سَبَقَتْ كَلِمَتُنا" (اين وعده و سنت ما از آغاز بوده) مطرح شده است. 👌نظير اين مطالب در آيات فراوان ديگرى از قرآن مجيد آمده است: ▫️در آيه‏ 47 سوره روم مى‏خوانيم: وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ" يارى كردن مؤمنان حقى است مسلم بر ما"! ▫️و در آيه 40 سوره حج آمده است: وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ:" خداوند هر كس را كه به يارى آئين او برخيزد ياريش مى‏كند". ▫️و در آيه 51 از سوره غافر مى‏خوانيم: إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ:" ما رسولان خود و افراد با ايمان را در زندگى دنيا و در (روز رستاخيز) آن روز كه شاهدان به حق قيام مى‏كنند يارى مى‏دهيم". ▫️و بالآخره در آيه 21 سوره مجادله با قاطعيت تمام از اين غلبه و پيروزى به عنوان يك سنت قطعى سخن مى‏گويد: كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلِي:" خداوند مقرر داشته است كه من و رسولانم بطور قطع غلبه خواهيم كرد"! ❕ بديهى است خداوندى كه بر همه چيز توانا است، و در وعده‏هاى او هرگز تخلف نبوده و نيست، مى‏تواند به اين وعده بزرگ خود جامه عمل بپوشاند، و همانند سنتهاى تخلف‏ناپذير عالم هستى بى‏كم و كاست مردان حق را پيروز گرداند. ▪️اين وعده الهى يكى از مهمترين مسائلى است كه رهروان راه حق به آن دلگرمند، و از آن روح و جان مى‏گيرند، هر زمان خسته شوند با آن نفس، تازه مى‏كنند، و خون جديدى در عروقشان جارى مى‏شود.... " 📚تفسیر نمونه ج 19 ص 187 ❕❕ولى نبايد فراموش كرد كه اين وعده حتمى خداوند بى قيد و شرط نيست، شرط آن ايمان و آثار ايمان است، شرط آن اين است كه سستى به خود راه ندهند، و از مشكلات نهراسند و غمگين نشوند، چنان كه در آيه 139 آل عمران مى‏فرمايد: "وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ‏ " " و سست نشويد و غمگين مگرديد و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد. " . ▪️شرط ديگر آن اين است كه دگرگونيها را از خود شروع كنند چرا كه خداوند نعمتهاى هيچ قوم و ملتى را تغيير نمى‏دهد مگر تغييرى در خود آنها پيدا شود " ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى‏ قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ " (انفال 53). 👈بايد دست به رشته محكم الهى بزنند و صفوف خود را متحد كنند، نيروهاى خود را بسيج نمايند، نيات را خالص گردانند و مطمئن باشند دشمن هر قدر قوى و نيرومند و آنها هر قدر به ظاهر كم جمعيت و كم توان باشند سرانجام با جهاد وكوشش و توكل بر پروردگار پيروز مى‏شوند. 👉 📚تفسیر نمونه ج 23 ص 467 @Rahnamye_Behesht
آگاهی بهشتیان و دوزخیان از احوال یکدیگر !!! 🤔 : ❓بهشتیان و جهنمبان همدیگر را می بینند و با همدیگر صحبت می کنند درسته؟  «ما سَلَکَکُمْ فی‏ سَقَرَ...... این از ورای حجاب است یا نه؟ یکی از علما گفته بود از پشت دیوار شيشه ای این ملاقات و گفتگو ها انجام میشه . سندش را میخواستم ! ❗️❗️ 💠پاسخ :💠 ❕از روایاتی استفاده می شود که خداوند شرایطی را فراهم می کند که بهشتیان و دوزخیان , مستقیما و بدون واسطه یکدیگر را می بینند و با هم گفتگو می کنند . ▫️امام صادق عليه السلام فرمود : " خداوند، هيچ مخلوقى نيافريد، مگر آن كه براى او منزلى در بهشت و منزلى در دوزخ قرار داد. پس چون اهل بهشت در بهشت و اهل دوزخ در دوزخ جاى گيرند، منادى‏اى بانگ مى‏زند كه: «اى اهل بهشت! بنگريد». بهشتيان به دوزخ مى‏نگرند و منزل‏هايشان در دوزخ برايشان بالا آورده مى‏شود. سپس به ايشان گفته مى‏شود: «اينها منزل‏هاى شما بود كه اگر پروردگارتان را نافرمانى مى‏كرديد، به آنها وارد مى‏شديد». پس اگر بنا بود كسى از خوش‏حالى بميرد، بهشتيان در آن روز از خوش‏حالىِ اين كه عذاب از ايشان برطرف شده است، مى‏مُردند. آن گاه [به دوزخيان‏] ندا مى‏شود كه: «اى گروه‏هاى دوزخى! سرهايتان را بلند كنيد و به منزل‏هاى خود در بهشت بنگريد». دوزخيان، سرهاى خود را بلند مى‏كنند و منزل‏هاى خود در بهشت و نعمت‏هاى آن را مى‏بينند. پس به ايشان گفته مى‏شود: «اينها منزل‏هاى شما بود كه اگر پروردگارتان را فرمان مى‏برديد، به‏ آنها وارد مى‏شديد». پس اگر بنا بود كسى از اندوه بميرد، دوزخيان در آن روز از اندوه مى‏مُردند. آن گاه بهشتيان، منزل‏هاى [بهشتىِ‏] دوزخيان را و دوزخيان، منزل‏هاى [دوزخىِ‏] بهشتيان را به ارث مى‏برند. اين، همان سخن خداى متعال است كه: «ايشان‏اند وارثان؛ همانان كه فردوس را به ارث مى‏برند و در آن، جاويدان‏اند». " " ما خَلَقَ اللَّهُ خَلقاً إِلَّا جَعَلَ لَهُ فِي الجَنَّةِ مَنزِلًا وَفِي النّارِ مَنزِلًا، فَإِذا سَكَنَ أَهلُ الجَنَّةِ الجَنَّةَ وَأَهلُ النّارِ النّارَ نادَى مُنادٍ: يا أَهلَ الجَنَّةِ أَشرِفُوا، فَيُشرِفُونَ عَلَى النّارِ، وَتُرفَعُ لَهُم مَنازِلُهُم فِي النّارِ، ثُمَّ يُقالُ لَهُم: هذِهِ مَنازِلُكُمُ الَّتِي لَو عَصَيتُم رَبَّكُم دَخَلتُمُوها. فَلَو أَنَّ أَحَداً ماتَ فَرَحاً لَماتَ أَهلُ الجَنَّةِ ذلِكَ اليَومَ فَرَحاً بِما صُرِفَ عَنهُم مِنَ العَذابِ. ثُمَّ يُنادَونَ: يا مَعاشِرَ أَهلِ النّارِ ... " 📚ثواب الأعمال: ص 307 ح 1، تفسير القمّي: ج 2 ص 89 ، بحار الأنوار: ج 8 ص 287 ح 19 👌در نقل دیگری , پیامبر گرامی فرمود : " هيچ كس نيست كه وارد بهشت شود، مگر آن كه جايگاهش در آتش- كه اگر بدى مى‏كرد، به آن جا مى‏رفت- به او نشان داده مى‏شود تا سپاس‏گزارى‏اش افزون شود، و هيچ كس نيست كه وارد آتش شود، مگر آن كه جايگاهش در بهشت- كه اگر كار نيك مى‏كرد، به آن جا مى‏رفت- به او نمايانده مى‏شود تا مايه [افزايش‏] دريغ و افسوس او گردد. " " لا يَدخُلُ أحَدٌ الجَنَّةَ إلّاارِيَ مَقعَدَهُ مِنَ النّارِ لَو أساءَ؛ لِيَزدادَ شُكراً. ولا يَدخُلُ النّارَ أحَدٌ إلّاأُرِيَ مَقعَدَهُ مِنَ الجَنَّةِ لَو أحسَنَ؛ لِيَكونَ عَلَيهِ حَسرَة " 📚مجمع البيان: ج 10 ص 450، جامع الأخبار: ص 515 ح 1451 ▫️ادامه 👇