eitaa logo
آیت الله علی اکبر رشاد
1.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
102 ویدیو
37 فایل
🔶 مجالی برای بازتاب افکار، آراء و رویدادهای مرتبط با استاد #علی_اکبر_رشاد؛ به همت جمعی از شاگردان ایشان 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @Akharinsardar 🔶 وبگاه رسمی: Rashad.ir 🔶 آدرس صفحه اینستاگرام: instagram.com/aliakbarrashad
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ ✅ دروس خارج آیت الله بمناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از روز شنبه ۲۷ دی تا سه شنبه ۳۰ دی ماه تعطیل و شروع دروس از روز چهارشنبه خواهد بود. 🆔 @Rashad_ir
osool24dey99.mp3
13.39M
🔊 🔰 / جلسه هشتصد و نود و شش 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و یکم 🎙آیت الله 📅 چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
🔻آیت الله در نکوداشت علمی آیت الله : 🔰 علامه مصباح بزرگترین عصر ماست ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/nhalame 🆔 @Rashad_ir
◽️آیت الله بزرگترین متفکر علوم انسانی اسلامی عصر ما است آیت الله رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: ◾️آیت الله مصباح یزدی در فریادها و خروش هایش همچنان زنده و جوشان است، در جلوی جبهه انقلاب حرکت کرده و سربازان انقلاب نیز او را چونان مشعلی در فراراه مسیر انقلاب می نگرند و از او پیروی می کنند. ◾️ما در سوگ مردی نشسته ایم که دلش خانه خدا و قلبش پایتخت الهی و جانش آکنده از صفات الهی بود؛ قلب ایشان بدون هیچ مقاومتی به خانه خدا تبدیل شده بود و هرگز از یاد خداوند غافل نمی شد. 🌐 rasanews.ir/002oxv 🆔 @Rashad_ir
Mesbah Yazdi.mp3
5.26M
🔰 صوت کامل سخنرانی آیت ‌الله در آیین نکوداشت علمی حکیم مجاهد علامه آیت‌الله ؛ 📅 چهارشنبه ۲۴ دیماه ۹۹ 📌 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @Rashad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپی کوتاه از مرثیه شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام آیت ‌الله 📌 در حاشیه هم اندیشی مدیران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فروردین ماه ۹۲ 🆔 @Rashad_ir
♨️ به مناسبت ایام 🔸 در گفت و گو با آیت الله عنوان شد: 🔰 نفوذ تاریخی و منزلت علمی حضرت فاطمه علیهاالسلام ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 rashad.ir/?p=1308 🆔 @Rashad_ir
🔸 آیت الله در بازدید از فرهنگستان هنر: 🔰 تنها به مدد عشق، ایمان و خلوص می‌توان چنین روایت جامعی از سردار بزرگ ایران و انقلابمان آفرید ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 rashad.ir/?p=4253 🆔 @Rashad_ir
🔰 سالگشت فعالیت های علمی اجرایی آیت الله 📆 ماه بهمن 💢 تصرف و اداره پادگان قلعه مرغی ۱۳۵۷ 💢 كشف طرح ترور آیت الله رشاد در خانه تیمی سازمان مجاهدين خلق، همراه با عکس و نقشه و فهرست اسامی افراد دیگر ۱۹ بهمن ۱۳۶۱ 💢 تأليف و انتشار کتاب حریت و مدارات ۱۳۸۶ 💢ملاقات با دکتر لئوناردو از کشور ایتالیا با موضوع: فلسفه اسلامی / تهران ۱۳۸۶ 💢تأليف مقالۀ معنا منهای معنا ۱۳۸۷ 💢ترجمه‌ی انگلیسی کتاب «‌فلسفه‌ی دین» ۱۳۸۸ 📌 محتوای مرتبط به گاه نگار در طول هر ماه در کانال بارگذاری خواهد شد... 🆔 @Rashad_ir
♨️ 🔰 فردا پنجشنبه 99/11/2 درس خارج آیت الله علی اکبر رشاد ساعت 15:30 از طریق سامانه آنلاین برگزار می گردد. 🆔 @Rashad_ir
🔶 سخنان آیت الله پیش از درس خارج، در ارتباط با حواشی برنامه زاویه: 🔰 رعایت حریم مقامات و مسؤولان نظام، مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/hatrash 🆔 @Rashad_ir
آیت الله علی اکبر رشاد
#خبر 🔶 سخنان آیت الله #علی_اکبر_رشاد پیش از درس خارج، در ارتباط با حواشی برنامه زاویه: 🔰 رعایت حری
🔰 مشروح سخنان آیت الله پیش از درس خارج، در ارتباط با حواشی برنامه زاویه: 💠 رعایت حریم مقامات و مسؤولان نظام، مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است 💢 افتراء غیر از انتقاد است، انتقاد حق هرکسی است اما هیچکس حق افتراء بستن به غیر را ندارد حتی اگر طرف انتقاد منتقد کافر و منافق باشد، شرعا افتراء بستن به اهل کفر و اصحاب نفاق هم حرام است. نباید انتقاد با انتقام خلط شود، و نقد از نفی، ماهیتا و غایتا متفاوت است، غرض از نقد و انتقاد اصلاح و نهی از منکر است. 💢 مقامات و مسؤولان نظام مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب دام ظله است و باید بجد هم رعایت شود، البته این بدان معنا نیست که مسؤولان هر کاری بکنند از مصونیت بی حد و حصر برخوردارند. 💢 ما طلبه ها بیش از سایر اقشار باید پایبند منطق و اخلاق نقد و امر به معروف و نهی از منکر باشیم، طرح مطالب ناصواب و به شیوه ناصواب تر قبیح مضاعف است. 💢 باید با تدابیر شایسته و تدوین شیوه نامه های مناسب و توجیه افرادی که این تریبون ملی را در اختیار آنها قرار می دهد، از وقوع موارد دور از منطق و اخلاق در برنامه های خود پیشگیری نماید تا هر از چندی شاهد رخدادهای دور از منطق و اخلاق و موازین شرعی در برنامه نباشیم. 🆔 @Rashad_ir
osool4bahman99.mp3
11.76M
🔊 🔰 / جلسه هشتصد و نود و هفتم 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و دوم 🎙آیت الله 📅 شنبه 4 بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
Ghaza24.mp3
15.15M
🔊 🔰 / جلسه یکصد و چهاردهم 📌 النظام القضائي الإسلامی / جلسه بیست و چهارم 🔸 الگوی عملی نظام قضائی اسلامی 🎙آیت الله 📅 یکشنبه ۵ بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
osool6bahman99.mp3
15.78M
🔊 🔰 / جلسه هشتصد و نود و هشتم 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و سوم 🎙آیت الله 📅 دوشنبه 6 بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
Osool6bahman.mp3
15.78M
🔊 🔰 / جلسه هشتصد و نود و هشتم 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و چهارم 🎙آیت الله 📅 دوشنبه ۶ بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
Ghaza25.mp3
14.13M
🔊 🔰 / جلسه یکصد و پانزدهم 📌 النظام القضائي الإسلامی / جلسه بیست و پنجم 🔸 الگوی عملی نظام قضائی اسلامی 🎙آیت الله 📅 سه شنبه ۷ بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
🔰 درس زیست فن آوری و مهندسی ژنتیک آیت الله از این هفته روز های پنجشنبه ساعت ۱۶ درسامانه (همکلاسی) بصورت آنلاین برگزار می گردد. 🆔 @Rashad_ir
🔶 آیت الله پیش از درس خارج فقه عنوان کرد: 🔰 اسلام چیزی به عنوان دوگانه ندارد ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 Rashad.ir/solh 🆔 @Rashad_ir
Osool8Bahman.mp3
14.23M
🔊 🔰 / جلسه هشتصد و نود و نهم 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و ‍پنجم 🎙آیت الله 📅 چهارشنبه ۸ بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir
🔰 رویدادهای ماه بهمن 📌 ترجمه کتاب اثر ارزشمند آیت الله به زبان انگلیسی / بهمن ماه ۱۳۸۸ 📘 برای تهیه نسخه فارسی این اثر اینجا کلیک کنید: 🌐 poiict.ir/?p=4838 🆔 @Rashad_ir
‼️📣 با غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همراه باشید... 📖 کتاب «نظام علمی ـ آموزشی پرورش مآل» ✍🏼 اثر آیت الله 🔺نظام علمی ـ آموزشی پرورش مآل، دستگاه تعلیماتی ـ تربیتی ای است فطرت بنیاد، استعداد محور، جامع نگر و جامعه گرا، که بر پروردن استعدادهای فطری گونه گون متربیان، با نقش آفرینی فعال خود آنان تمرکز دارد. برایند این نظام به فعلیت درآمدن قوا و قابلیت های ذاتی افراد تحت تربیت، شکل گیری ملکات پایدار علمی و عملی در وجود آنان و فراهم آمدن توانایی های معنوی، معرفتی و مهارتی لازم، معطوف به نیازهای جامعه ی اسلامی است. ⚜️ هم اکنون برای سفارش این اثر ارزشمند اقدام کنید: 📦 ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان 🌐 b2n.ir/po25 🆔 @iictchannel 🆔 @Rashad_ir
🔻آدرس سایت و شبکه‌های مجازی استاد خسروپناه: 🌐 khosropanah.ir/ 🆔 instagram.com/khosropanah_ir2 🆔 t.me/khosropanah_ir 🆔 eitaa.com/khosropanah_ir 🆔 sapp.ir/khosropanah_ir
آیت الله علی اکبر رشاد
#گاه_نگار 🔰 رویدادهای ماه بهمن 📌 ترجمه کتاب #فلسفه_دین اثر ارزشمند آیت الله #علی_اکبر_رشاد به زبان
🔰 در روزگار ما سه پرسش زیر سؤال های حیاتی دین پژوهی و معرفت دینی است: 💠 «آیا فهم دین، ممکن است؟ » 💠 اگر آری «آیا فهم دین روشمند است؟» 💠 اگر روشمند است «منطق فهم دین چیست؟» 💢 دانش های دین پژوهی کنونی – از جمله علم اصول، به رغم مزایا و مواهب بدیل ناپذیرش – در پاسخ گویی به این پرسش ها(به خصوص با توجه به نیازها و نظرهای نوپیدا) از کمال و کفایت درخور برخوردار نیستند، و نه تنها در روش شناسی فهم دین با کاستی ها و کژیهایی مواجهیم، از حیث جامع نگری در غایت و قلمرو دین، همچنین در بابت مدارک درک گزاره ها و آموزه های دینی و قواعد تنقیح و بازشناخت معرفت دینی، بغایت حاجتمند بازنگری و بازنگاری هستیم؛ 💢 تقسیم ثلاثی سنتی معارف(به عقاد، احکام و اخلاق) تقسیم شاملی نیست؛ برخی مدارک مانند اجماع(به مثابه منبع) فاقد حجیت و کارایی است؛ تقسیم سنتی سنت(به قول، فعل و اقرار) دقیق نیست؛ سنت فعلی و فعل هِداییِ معصوم(که دارای سه قسم است: ایجادی، امساکی و امضایی) می تواند در عرض سنت قولی، حجت مستقلی قلمداد شود؛ عقل آن چنان که شایان شأن الاهی او – به مثابه حجت موجه حق – مصب اهتمام برخی دین پژوهان نیست؛ سهم فطرت در درک دین و بازشناخت سره از ناسره در معرفت دینی مغفول مانده است؛ سنجش و آسیب شناسی معرفت دینی نیازمند بسط و قاعده گذاری جامع تری است؛ علی هذا برای سد خلأها و رفع خطاهای پیشگفته و ایجاد امکان دسترسی به فهم جامع و صائب، روزآمد وکارآمد دین، باید دانش کامل تر و کارآمدتری سامان یابد؛ این دانش می تواند منطق فهم دین نامیده شود. 💢 «پدیده » عنصر کانونی مباحث منطق فهم دین است، برایند ماهیت و مختصات متغیرهای پنجگانه «مبدأ دین»، «مدارک دین»، «مُدرَک(ساحت و غایات) دین»، «مُدرِک»(مخاطب و مفسر) و «متد ادراک دین»، در مقام گزینش و کارگماشت روش ها و قواعد فهم باید به نحوی مضبوط و معقول منظور گردد؛ پدیده فهم دین، برآمد و پی آورد کاربرد درست و دقیق رهیافت جامع نگر به دین است؛ مؤلف محترم بر آن است با پذیرش نقادانه بخش هایی از دست آورد علوم دین شناسی و متن پژوهی سنتی و جدید می توان به یک سامانه کارآمد و روزآمدی در فهم دین دست یافت؛ در مقاله دوم در این راه سعی بلیغ صورت یافته است. 💢 مقاله سوم، (در حقیقت به مثابه نمونه)، شرح نسبی جزء کوچکی از یکی از مدعیات منطق فهم دین به عهده گرفته است؛ فهم قرآن که اولین مدرک درک معارف دینی است بدن درک و لحاظ یک سلسله نهادهای پیش انگاشته میسر نمی گردد. این نهادها به دو گروه اصلی و اصطیدی قابل تقسیم است، نهادهای اصلی عبارتند از: ۱. وحیانیت متن و محتوای قرآن، ۲. هدایت مآلی قرآن، ۳. عقلایی بودن ساخت زبانی قرآنی، ۴. حکیمانگی ومعقولیت قرن، ۵. فطرت نمونی آموزه های قرآنی. سایر نهادها از نهادهای اصلی قاب اصطیاد است. 💢 در مقاله چهارم پیامدهای فلسفی کلامی نظریه تکثرگرایی دینی بازگفته شده، مقاله پنجم که متمم مقاله چهارم است گزارش چکیده است از مباحثه ای بین مؤلف و پروفسرور جان هیک(صاحب نظریه پلورالیسم دینی) صورت بسته است. مطلب ششم به یکی از مهم ترین مباحث فلسفه دین یعنی نسبت دین و ایدئولوژی پرداخته است. 🆔 @Rashad_ir
Osool11Bahaman99.mp3
15.85M
🔊 🔰 / جلسه نهصدم 📌 مبحث تقسیم الواجب / جلسه چهل و ‍پنج 🎙آیت الله 📅 شنبه ۱۱ بهمن ماه ۹۹ 🏬 برگزاری آنلاین و مجازی 🆔 @Rashad_ir