eitaa logo
رشدانه(سبک زندگی)
255 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
455 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر در میان بگذارید. ممنونم صفری @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺«چين» و آيين هاي ماه مبارك رمضان مسلمانان در كشور چين با يكپارچگي و وحدت خاصي نماز جماعت و مراسم افطاري هاي جمعي، طبخ غذاهاي مخصوص و اجراي مراسم عبادي خاص، غبارروبي از مساجد و ... را در اين ماه دنبال مي كنند. برپايه يك رسم قديمي، مسلمانان چين قبل از فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، خود را براي يك ماه عبادت و روزه داري آماده مي كنند كه بخشي از اين آمادگي مربوط به مسائل اقتصادي است، به اين معني كه آنان بايد براي خريد مايحتاج اين ماه لوازم مورد نياز خود را از قبل تهيه كنند. در اين ماه ثروتمندان از اموال خود انفاق كرده و فقيران مسلمان را اطعام مي كنند و در مساجد سفره هاي افطاري با انواع خوراكي ها پهن و از روزه داران پذيرايي مي شود. بر اساس سنت ديرينه، مسلمانان چيني بهترين خوراكي هاي خود را براي ايام ماه مبارك كنار مي گذارند و در ويژه برنامه هايي چون افطار ضمن حضور در كنار يكديگر در مساجد به صرف غذاهاي ويژه اين ايام مبارك مي پردازند. تغذيه ويژه مسلمانان چيني در اين ايام به سبب ارزش غذايي، مورد توجه ديگر اقوام ساكن در چين نيز قرار گرفته است. برنج، آرد، گوشت، چاي، شكر و شيريني از جمله اين موارد است. نظافت و غباررويي مساجد و خانه هاي مسلمانان از جمله رسوم ديگري است كه قبل از شروع ماه مبارك رمضان توسط مسلمانان چيني انجام مي شود. با وجود آيين هاي رنگارنگ رمضان در كشورهاي اسلامي اما فضيلت‌ هاي موجود در اين ماه سبب اخوت و برادري ميان مسلمانان مي شود تا در پرتو اين وحدت و همبستگي، ضمن از ميان برداشتن مشكلات جهان اسلام از بركات معنوي اين ضيافت الهي برخوردار شوند و به قرب الهي نزديك شوند.
🌸 رمضان در بوسنی و هرزگوین در زمان امپراطوری عثمانی در بام سارایوو که هم اکنون پایتخت کشور بوسنی است لحظه افطار را به وسیله توپ به مردم اطلاع می دادند. این سنت امروزه نیز در این کشور پابرجاست و مردم و گردشگران در ماه رمضان بالای تپه ی بلندی می روند تا لحظه شلیک توپ را تماشا کنند. 🖊فاطمه طهوریان
🔷 زمینه های غیبت و بدگویی 🔹چرا برخی پشت سر دیگران بدگویی (غیبت) می کنند؟! زیاده شنیده ایم که لازم است پشت سر دیگران بدگویی نکنیم، اما شاید در این باره که افراد چرا غیبت می کنند، کمتر سخن گفته شده است. مرحوم نراقی در معراج السعاده، دلایلی را برای غیبت کردن برمیشمرد که بسیار قابل تأمل و راهگشاست. برخی از این دلایل (که با بیانی جدیدتر آنها را بازنویسی کرده ام) عبارتند از: ۱. خشم و آزردگی: گاه، فرد به خاطر آزرده بودن از دیگران و عدم حضور آن افراد، به مقتضای طبع می خواهد خشم خود را تخلیه کند. ۲. کینه و دشمنی: دشمنی با دیگران، می تواند زمینه ساز ذکر بدی آنها نزد افراد دیگر باشد. ۳. حسد: حسادت تاب آوری و تحمل افراد را کم می کند، و ممکن است بدین سبب زبان به سرزنش و آشکارسازی بدی های دیگری داشته باشند. ۴. شوخی و مزاح نامناسب: برخی برای گذراندن اوقات به خنده و شوخی، به این اقدام مبادرت می ورزند. ۵. تمسخر دیگران: برخی به قصد تمسخر دیگران، ممکن است پشت سرشان بدگویی نمایند. ۶. خودبرتربینی و خودبرترنمایی: برخی به خیال اینکه خود را با کوچک کردن دیگران دیگران، نزد دیگران بزرگ می کنند، پشت سر دیگران بدگویی می کنند. ۷. دور کردن نسبت اتهام از خود: برخی برای اینکه نسبت دادن کاری ناپسند به آنها (که نکرده اند) را از خود دور کنند، بیان می کنند که من فلان کار را نکرده ام و فلانی آن را انجام داده! ۸. مکانیزم های خودتبرئه ساز: گاه، افراد برای اینکه کار ناپسند خود را توجیه نمایند، با بیان اینکه دیگری هم فلان کار را کرده، سعی می کنند خود را تبرئه نمایند. ۹. ناتوانی در مخالفت با همنشینان: گاه، به دلیل همراهی با رفقا و نگرانی از طرد شدن از جمع دوستان، فرد در بدگویی دیگران با ایشان همراه می شود. ۱۰. بدگمانی: گاه فرد گمان می کند شخصی قصد دارد نزد فردی محترم به سرزنش آنها بپردازد؛ بنابراین پیش دستی می کند تا کلام احتمالی او را (که در گمان خودش حاضر می دیده) خنثی نماید! ۱۱. ترحم کردن: گاهی فرد از روی ناراحتی برای دیگران، بدی ها و عیوب آنها را پشت سرشان نزد دیگران بازگو می کند. ۱۲. گمان انجام کار نیک: گاه از فردی خطایی سر میزند و فرد دیگر به خاطر اینکه از این خطا خشم گرفته، به گمان خود با افشا کردن فرد کار خیری انجام می دهد [توجه شود که این مورد با افشای قانونی_شرعی مرتبط با مسائلی که به حقوق اجتماعی بازمی‌گردد اشتباه نشود]. ان شاء الله آگاهی از دلایل بدگویی کردن پشت سر دیگران (غیبت) به ما کمک کند تا در دور شدن از این امر ناپسند اخلاقی توفیق یابیم. برای مطالعه بیشتر، نک: ملا احمد نراقی، ۱۴۰۰، معراج السعاده، صص ۵۶۳-۵۶۰ 🖌دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🔷 طلبکار یا بدهکار؟ قسمت دوم به هزار نشانه در کشور دو گروه از مردم را داریم. برخی از ما طلبکاریم. طلبکاریم که چرا این جمهوری اسلامی مشکل دارد. چرا همه را پول‌دار و بی‌درد و مرفه نکرده است هنوز... اما گروه دیگری هستند که حس بدهکاری دارند مدام. می‌گویند جمهوری اسلامی به ما عزت داد. آبرو داد. قدرت داد. اسلام را زنده کرد. معنویت را احیا کرد. حیا و عفاف آورد. جوانان ما را از محیط‌های ناسالم به سمت اهداف متعالی کشاند. زنان ما را از جاهای نامناسب و دور از شان، به دانشگاه و تحقیق و مسئولیت‌های بزرگ کشاند. عمق فقر مادی معنوی را کاهش داد. مردم را از رعیت به سالار رساند. پس خودم و فرزندانم فدای جمهوری اسلامی. 🔹این جمهوری اسلامی کیست؟ برخی مردم جمهوری اسلامی را تعدادی مسئول سیاسی و اقتصادی می‌دانند که خطا زیاد از آنان دیده شده پس ارزش حمایت و دفاع ندارد. اما برخی مردم، جمهوری اسلامی را مردان و زنان زیادی می‌دانند که از همین در و همسایه‌شان برای اعتلای اسلام و ایران از جان و مال و آبرو می‌گذرند و همین ایران را از قعر جدول در ۴۰ سال در هر حوزه‌ای به صدر جدول در این کره خاکی رسانده اند. برخی از ما مردم گوشه نشسته‌ایم و فقط خدمات می‌طلبیم. این می‌شود که یک خطا را هم نمی‌بخشیم. مثل وقتی هتل می‌رویم... اما مردمانی در این سرزمین داریم که وطن را خانه خود می‌دانند که هرجایش هم عیب کند فقط درصدد رفع نقص برآیند. جایی برای طلبکاری نمی‌بینند. پس یک بحث هم تفاوت ریشه‌ای نگاه به ماجراست. و اینکه تو در کدام گروه پرورش یافته باشی. ادامه دارد... @ninfrance
🔷 ‌بدفهمی مفاهیم عالی به خاطر عدم کاوش صحیح پیش مردمان جاهل، آزادی یعنی پشت پا زدن به حکم محکم عقل و روگرداندن از دین و غوطه‌ور شدن در منجلاب فحشا و رذالت و پستی، آزادی یعنی به هیچ اصلی از اصول محکم اخلاقی پابند نبودن، آزادی یعنی خاموش کردن وجدان و کشتن فطرت و سقوط به حضیض حیوانیت. آری مردمی که از عقل و تحقیق بدورند هر حقیقتی را از هر منبعی بگیرند، چه از منبع دین و اسلامیت و چه از منبع تمدن و تجدد، به بدترین صورتی آن را مسخ می‌کنند و قلب ماهیت می‌دهند. برای چنین مردمی به جای آن که کلمه صبر معنای ثبات و استحکام روحی بدهد معنای زبونی و سستی و دست روی دست گذاشتن می‌دهد، به جای آن که زهد و ترک دنیا معنای علوّ روح و رُقاء نفس بدهد معنای بیکاری و بیعاری و کلّ بر غیر شدن می‌دهد، کلمه آزادی به جای آن که معنای وارستگی از پستی و از تعلق خاطر به اباطیل و اوهام را بدهد معنای لاابالیگری و غوطه‌ور شدن در منجلاب فحشا و بی‌عفتی و فساد اخلاق می‌دهد، و این است که خدا می‌فرماید: وَ یجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَی الَّذینَ لا یعْقِلونَ. 📗حکمت‌ها و اندرزها،استاد مطهری، ۱۴۰۰، ص ۳۲۸ https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 همایش استعمار سایبری 🔹نقد مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره سکوهای خارجی 📝 https://www.mehrnews.com/news/6052174/ 🎧 خروجی بیست سال سیاستگذاری فضای مجازی | حجت الاسلام محمد رضا فلاح شیروانی 🎧 تعارض مصوبه با مبانی فقهی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری | حجت‌الاسلام مهدی صرامی 🎧 این همانی سایبر و حاکمیت | دکتر کاظم فولادی 🎧 خوانش مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی از منظر حکمرانی متعالی | حجت‌الاسلام دکتر علیرضا طباطبایی 🎧 حراج داده‌های ملی و سلطه اطلاعاتی دشمن | دکتر مهدیرضا برنا 🎧 نسبت قواعد بالادستی فقه با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی | حجت‌الاسلام دکتر محسن انبیائی https://eitaa.com/fvtt_ir
🎙 کتاب صوتی «صهبای حضور» 🔷 همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه بندگی خدا و ماه نزول قرآن، کتاب صوتی «صهبای حضور»(شرح دعای ۴۴ صحیفه سجادیه) در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه عرضه می‌شود. 🔶 علاقه‌مندان می‌توانند اين كتاب صوتی‌ را از آدرس زیر در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار مرحوم علامه مصباح يزدی رضوان‌ الله‌ عليه دريافت كنند. https://mesbahyazdi.ir/node/3955
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ. https://eitaa.com/Rooshdaneh/17059
🔷 دعای روز ششم ماه مبارک رمضان https://eitaa.com/Rooshdaneh/17060
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸  پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند: هرگاه بنده به چهره همسرش و همسرش به چهره او بنگرد، خداوند به آن دو با نگاه مهرآمیز می‌نگرد و هرگاه دست یکدیگر را بگیرند، گناهان آن دو از لای انگشتانشان فرو می‌ریزد. 📚تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث، ری شهری، ص ۱۹۲ https://eitaa.com/Rooshdaneh/17063
📕حکمت نامه کودک (فارسی - عربی) نویسنده محمد محمدی ری شهری مترجم عباس پسندیده
🌸معرفی کتاب حکمت نامه کودک یکی از اساسی ترین اهداف تشکیل خانواده تربیت نسل صالح است. از آنجا که فرزند میوه زندگی و ثمره ازدواج است، تربیت و پرورش او برای والدین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. از سوی دیگر دوران کودکی زیربنای شخصیت انسان و بهترین زمان برای تربیت است. از این رو سوال مهم این است که تربیت سعادت بخش چیست و شیوه تربیت صحیح کدام است؟ در احادیث معصومان (علیهم السلام) آموزه های حکیمانه ای در این باره وجود دارد که می تواند راهگشای خانواده ها و دست اندرکاران تربیت کودک باشد. حکمت نامه کودک با هدف ارائه این آموزه ها به علاقمندان، شکل گرفته است و در سه بخش اصلی "بنیاد تربیت کودک"، "حقوق فرزندان" و "وظایف کودک" تدوین شده است. پرورش فرزند شایسته، بر سه رکن اساسی استوار است. این ارکان عبارت اند از: 1. خانواده شایسته 2. رعایت حقوق کودک 3. وظیفه شناسی کودک. حکمت نامه کودک، رهنمودهای قرآن و پیشوایان اسلام را درباره این ارکان، در سه بخش ارائه می نماید. بخش اوّل، شامل چهار فصل است و در آن، مسئولیت جامعه اسلامی در ساماندهیِ خانواده های شایسته ، نقش وراثت در خوش بختی فرزند ، نقش تغذیه پدر و مادر در سلامت و سعادت فرزند ، و نقش چگونگی انعقاد نطفه در آینده فرزند از زبان پیشوایان اسلام ، بیان می شود . در بخش دوم ، حقوق کودک از نگاه اسلام، در شش فصل ارائه می گردد: فصل اوّل ، درباره حقوق نوزاد است، فصل دوم، درباره حقوق کودک شیرخوار است.در فصل سوم، تعلیم و تربیت کودک، به عنوان مهم ترین حقوق کودک، مورد بررسی قرار می گیرد و نکات مهمّی درباره اهمیّت تعلیم و تربیت کودک و مسئولیتی که دولت اسلامی و خانواده ها در این زمینه دارند (از مهم ترین چیزهایی که هنگام تربیت کودک، ضرور است و تربیت جنسی او و از همه مهم تر ، روش تربیتی اسلام) ارائه می گردد. در فصل چهارم، اخلاق تربیت، در فصل پنجم، توجّه مربّیان به نقش آرایش و ارضای حسّ زیبایی طلبی کودک، و همچنین نقش بازی در رشد کودک، جلب می گردد. در فصل ششم، تأکید بر دعا برای فرزندان و نهی از نفرین کردن آنها ، بیانگر نقش تربیتی دعا در کنار برنامه ریزی و تلاش است . لذا از آن به عنوان یکی از حقوق کودک، یاد می شود. دعای امام سجّاد علیه السلام برای فرزندانش که در پایان این فصل آمده است. ✅ نثار روح فرهیخته آن بزرگوار، فاتحه و صلوات تقدیم بفرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 پویش حافظ شو همزمان با سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، پویش مردمی حافظ شو برگزار میشود. در این پویش، ۱۴ سوره کوتاه آخر قرآن کریم برای کودک و نوجوان انتخاب شده که میتوانند انتخاب و حفظ نمایند. برای افراد بالای ۱۴ سال حفظ سوره مبارکه واقعه قرار داده شده است. بعد از حفظ در سایت یا از طریق پیام رسان ها به نشانی "حافظ شو"، حفظ خود را اعلام میکنند. 🔹دارای جایزه 🔹حضوری و مجازی 🔹 اول تا چهاردهم فروردین، همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن 🔹پویش مردمی "حافظ شو" hafezsho.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 ارزش قرآن پیام استاد حسین انصاریان برای مبلغین فعال در میدان تبلیغ ماه رمضان ✅ التماس دعای عاقبت بخیری داریم.
جلسه هفتم.pdf
2.3M
🔰 جلسه هفتم | آدرس اشتباه 💠 سی روز ، سی آیه ، سی منبر کامل مکتوب 🔸مسطورا | زندگی با سطر سطر آیه 📚بسته فرهنگی (سامانه انتشار محتوای تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب) https://eitaa.com/joinchat/3972268050C15063871c8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 دعای ماه رمضان 🌸اللّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ رَحْمَةَ الْأَیتَامِ وَ إِطْعَامَ الطَّعَامِ وَ إِفْشَاءَ السَّلامِ وَ صُحْبَةَ الْکرَامِ بِطَوْلِک یا مَلْجَأَ الْآمِلِینَ. https://eitaa.com/Rooshdaneh/17074
🌸 دعای ماه رمضان 🌸اللّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ رَحْمَةَ الْأَیتَامِ وَ إِطْعَامَ الطَّعَامِ وَ إِفْشَاءَ السَّلامِ وَ صُحْبَةَ الْکرَامِ بِطَوْلِک یا مَلْجَأَ الْآمِلِینَ. https://eitaa.com/Rooshdaneh/17075
📙این نقش ها واقعی است 🌺همه جهان صحنه یک نمایش است و زنان و مردان، بازیگران این صحنه اند. در نمایش، کارگردان نقش های نمایش نامه را بین افراد گروه تقسیم می کند و از لحظه ای که بازیگران وارد صحنه می شوند، نقشی را ایفا می کنند که همه اجزای آن از قبل پیش بینی شده است؛ اما با ایفای ناهماهنگ نقش ها، انتظار نمایش عالی، بیهوده و بیجا خواهد بود. در نظام خانواده نیز، کارکرد مناسب آن، بر توزیع نقش های خانوادگی استوار است. اسلام با تعیین نقش های اعضای خانواده، حیطه و مرز رفتار هر یک را مشخص می کند و تبادل نظر میان آنها را آسان می سازد. برای هریک از اعضا حقوق و وظایفی را ترسیم می کند تا کارآمدی نظام خانواده دو چندان شود.