eitaa logo
رشدانه(سبک زندگی)
257 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
455 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر در میان بگذارید. ممنونم صفری @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 شهر مهر به نام او هربار گوشه‌ای از ایران گُل می‌کند، خودی نشان می‌دهد و برگ تاریخی خود را رو می‌کند و هویت خود را بروز می‌دهد. هربار "شرف المکان بالمکین" در این دیار اسلامی، بهتر تفسیر می‌شود. خدا قوت شهر دوست‌داشتنی، شهر پر از قدمت، شهر پر از ایران، حق بود که رصدخانه ایران در شهر شما باشد، خواجه نصیر شما را شناخته‌ بود. شما ستاره‌هایی دارید که در آسمان عجیب می‌درخشند و راه را نشان می‌دهند. شهر انگورهای گوارا، این‌بار شیرینی شهادت فرزندت، تنه می‌زند به گوارایی انگورت. مراغه جان، شهر مزارات پنج‌گانه، شهید مالک رحمتی هم آمد و مزارش، جاودانه خواهد ماند، کنار گنبد سرخ و کبود.شهر مهر و مهرابه، شهر سنگ‌نگاره‌ها شهادت فرزندت مبارک. 🖊 سطح سه تاریخ: فاطمه میری‌طایفه‌فرد https://eitaa.com/Rooshdaneh/17781فرق نمیکند متخصص چه رشته ای باشی، استاد باشی یا دانشجو، افتخار مادری داشته باشی یا نوجوان، خون برای نوشتن شهیدانه، میجوشد و کلمات میشوند صفحاتِ دل.... وقتی ابرهای شعور بارور میشوند باران راهش را برای باریدن خواهد یافت؛ پس ببار... 🖌سطح سه مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی: صفری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 فرایند شکل گیری هویت مستقل 🔹رزق حلال 🔹آزادی بندگی 🔹ناکامی بهینه 🔹خدانظارتگری 🔹زندگی زاهدانه 🔹کنشگری اجتماعی 🔹رشد در تمام ابعاد وجودی https://eitaa.com/Rooshdaneh/17783
🌿 سلسله مباحث «تربیت به روز» 🔷"تربیت _ فضای مجازی فرصت ها و تهدیدها" 🔸 ویژه والدین و معلمان و مربیان 🔰 با حضور اساتید متخصص در حوزه خانواده، تربیت فرزند و فضای مجازی ✅ جمعه ۱۱خردادماه ✅ ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب ✅ استاد محسن نصیری موضوع: تأثیر فضای مجازی در انتخاب رشته و آینده شغلی فرزندان ✅ استاد روح الله ملکی موضوع: نقش فضای مجازی در هویت یابی نوجوان ✅ استاد مهدی دهشتی موضوع: مدیریت فضای مجازی در خانواده ✅ استاد رضا یوسف زاده موضوع: روش برخورد والدین با فرزندان آسیب دیده در فضای مجازی ✅استاد هادی طیبی پور موضوع: نقش مهارتهای زندگی در کنترل آسیبهای فضای مجازی 🔹به میزبانی محمد کاظمی 🔹نشانی برخط https://www.skyroom.online/ch/kazemimaharat/t-beroz
🛎 کتابخانه مجازی بنیاد ملی نوجوان راه اندازی شد. 🌐https://bonyad-nojavan.ir/product-category/library/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 کودکان غزه چشم میبندم نبینم جسم خونین تو را می‌کشم بر شانه‌هایم داغ سنگین تو را دل ندارم در هیاهوی مهیب شعله‌ها عکس بردارم به پلکی داغ تدفین تو را حسبنا اللهِ تو در لبخند آخر محو شد کاش من هم داشتم یک شمّه از دین تو را ای بخشکد ریشه‌ی شادی که یک لحظه ندید در طی این سال‌ها چشمان غمگین تو را! شک ندارم طبق قانون الهی می‌خورد این جهانِ بی‌تقیّد سنگ نفرین تو را می‌رسد یک روز مردی از تبار آفتاب تا که پس گیرد ز اهریمن فلسطین تو را 🖌 مشاور، روانشناس: سیدمحمد بابامیری
🔷 نامه امام خامنه ای به دانشجویان حامی غزه "Ayatullah Syed Ali Khamenei YouTube channel in English" https://youtu.be/euMvJ2g1M6A?si=HkFC-Tm8qtsHXCYd 🔹 کانال رشدانه https://eitaa.com/Rooshdaneh/17788
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗آموزش مفاهیم دینی؛ همگام با روان‌شناسی رشد 🖌ناصر باهنر 🔷معرفی کتاب 🔹فصل اول با عنوان «کودک کیست» به ضرورت مطالعه درباره فرایند رشد و مراحل آن پرداخته است و در شش دوره طفولیت (از تولد تا هجده‌ماهگی)،کودکی اول (از دو تا چهارسالگی)، کودکی دوم (چهار تا هفت‌سالگی)، کودکی سوم (هفت تا دوازده‌سالگی)، نوجوانی (دوازده تا شانزده‌سالگی) و جوانی (شانزده تا بیست‌سالگی) به چگونگی فرایند رشد و تکامل پرداخته است. 🔹فصل دوم که با عنوان «مراحل رشد و تکامل درک دینی» مطرح شده است، علاوه ‌بر تشریح مختصری از نظریه‌های رشد توسط دانشمندان مختلف مانند: پیاژه و هامز و گلدمن و... به تفاوت‌های فردی و تفکر منطقی و تفکر دینی پرداخته است. در این فصل سعی شده تا توضیح داده شود که تفکر کودک در سنین مختلف بر چه پایه‌هایی استوار است و ذهن او چه مفاهیمی را می‌تواند درک کند. 🔹در فصل سوم با نگاهی بر جدیدترین یافته‌های علمی در ایران و نتایج بدست آمده از تحقیقات سایر کشورهای دنیا، درصدد بیان درک کودکان و نوجوانان از برخی مفاهیم دینی در سنین مختلف است تا مربی تصویری واضح‌تر و روشن‌تر از دنیای ذهنی متربی را در مقابل خود ببیند. در این بخش علاوه‌ بر بیان دیدگاه اسلام دربارۀ مفاهیمی مانند خدا، پیامبر، عدالت، دعا، کتاب الهی دین، مکان‌های مقدس،شیطان، مرگ، بهشت، دوزخ و... درک کودکان از این مفاهیم نیز تشریح و تبیین می‌شود. 🔹در فصل چهارم به توجه اهل بیت علیهم‌السلام به تعلیم، تربیت و آموزش دینی و وظایف اساسی این آموزش‌ها پرداخته است و در ادامه نیز به نقش معلم و مربی و ویژگی‌های او در تعلیم و تربیت دینی پرداخته است. حسن ختام این فصل نیز بیان ویژگی‌های یک معلم موفق از نگاه امیرمؤمنان علیه‌السلام است. موضوع فصل پایانی، شیوه‌های آموزش معارف اسلامی به کودکان است. در این بخش ابتدا به آموزش‌های مرتبط به دو دورۀ پنج تا نُه سال و نُه تا سیزده سال اشاره شده است و سپس به معرفی و تبیین شیوه‌های آموزش مفهوم دین، اصول دین، داستان‌های دینی، اخلاق، قرآن، دعا، زیارات، اعیاد دینی، وضو و نماز، روزه، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، خمس و زکات و... می‌پردازد.
تربیت کودک و نقش معلم.pdf
578.4K
📗تربیت کودک(نقش معلم . روش تربیت کودک. عوامل تربیت کودک) 🖌علی صفائی حائری(عین صاد) 🔹ناشر؛ لیله القدر
زیارت و سبک زندگی.mp3
44.09M
🔷 زیارت و سبک زندگی 1⃣ زیارت و زندگی 🔸 زیارت جزئی از سبک زندگی مؤمنانه 2⃣ زیارت رضوی 🔹 اهمیت زیارت امام رضا(ع) ▫️ زندگی و شهادت در غربت ▫️ امام رضا(ع) نقطه ضمانت شیعه دوازده امامی 3⃣ چرا زیارت؟ 🔹 زیارت و تجدید حیات معنوی ▪️ زیارت و شارژ قدرت ▫️ زیارت و نقشه راه زندگی 4⃣ امام رضا(علیه السلام) و سنجه داشته‌ها 🔸 تمایل ذاتی انسان برای شناخت بهترین‌ها ▫️ تناسب سنجه‌ها با ماهیت پدیده‌ها ▫️ رابطه احساس تنعم با سنجه داشته‌ها ▪️ سنجه‌های کودکانه ▪️ سنجه‌های بالغانه 5⃣ روش رضوی برای سنجش داشته‌های زندگی ▫️ سنجه داشته‌های مادی ▫️ سنجه داشته‌های معنوی 🔸 داشته‌های معنوی چقدر می‌ارزند؟ ▪️ احساس محرومیت معلول سنجه‌های کودکانه 🌐 گفتار پسندیده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) 📚 معرفی مجموعه های مرتبط با (ره) که توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است: 🔸سبک رهبری (ره) (مدیریت) 🔸 خدمتگزار (جلد اول) (مدیریت) 🔸 خدمتگزار (جلد دوم) (مدیریت) 🔸الگوی رهبری (ره) (مدیریت) 🔸آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت(جلد 6) (ره) (علوم تربیتی) 🔸مفهوم اطلاق در نظریه ولایت مطلقه فقیه از دیدگاه (ره) (حقوق و فقه اجتماعی) 🌐دسترسی به اطلاعات آثار (فایل رایگان 30 صفحه اول و...) پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 عطر پدری هنوز این کوچه‌ها این کوچه‌ها بوی پدر دارد نگاه روشن ما ریشه در باغ سحر دارد هنوز ای مهربان! در ماتمت هر تار جان من نیستان در نیستان، زخمه‌های شعله‌ور دارد نمی‌گویم تو پایان بهاری؛ بعد تو امّا بهار عیش ما لبخند از خون جگر دارد اگر خورشید رفت، این آسمان خورشید می‌زاید اگر خورشید رفت، این آسمان قرص قمر دارد در این بازار، عاشق‌تر کسی کز خود نمی‌گوید همیشه مرد کم‌گو دردهای بیشتر دارد مخواه از نابرادرها که یار و مونست باشند عزیز مصر بودن، یوسف من! دردسر دارد دو روزی مهربانا! غربت ما را تحمّل کن می‌آید آن که از درد تمام ما خبر دارد 🖌علیرضا قزوه
🔹امام خمینی: زندگی در دنیای امروز، زندگی در مدرسه اراده است و سعادت و شقاوت هر انسانی به اراده همان انسان رقم می خورد. 📗صحیفه امام، ج، ۲۱،ص۱۳۷ https://eitaa.com/Rooshdaneh/17804
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب ۲۵ ذی القعده (امشب) شبی است که هر کسی درِ خانه خدا برود محروم بر نمی‌گردد ... 🎙آیت الله ناصری ره