🌈 #مثلا_گرافی
بسم الله الرحمن الرحیم
📚📚📚
این مسأله که زن به سمت معرفت، علم، مطالعه، آگاهی، کسب معلومات و معارف حرکت کند، باید در میان خودِ بانوان خیلی جدّی گرفته شود و به آن اهمیت بدهند.»
#رهبر_انقلاب ۱۳۷۶/۰۷/۳۰
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
مبانی-و-اصول-راهنمایی-و-مشاوره-سیداحمد-احمدی.pdf
4.22M
#دانلود
#رایگان
📚کتاب مبانی و اصول راهنمایی و مشاوره
🖊نویسنده: دکتر سیداحمد احمدی
مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
https://eitaa.com/ravanshenasa
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
📣📣 اطلاعیه برگزاری کلاس خارج «قرآن و روانشناسی» 📣📣
👆 👆 👆 👆
#خارج_قرآن_و_روانشناسی
✍️ درس خارج «قرآن و روانشناسی» حجتالاسلام والمسلمین دکتر «محمد کاویانی»؛ پنجشنبهها از ساعت ۸ تا 10 صبح برگزار میگردد.✅
💠 حضور طلاب رشته قرآن و روانشناسی مرکز الزامی است. 💢
💠 حضور برای عموم طلاب و فضلای حوزوی آزاد است. 💢
♨️ برای حضور، دستورالعملهای بهداشتی رعایت شود... ✅
🕌 مکان برگزاری: قم، صفائیه، کوچه 21 ، دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)🕌
#لینک_مستقیم
ا🆔 لینک ورود مستقیم طلاب به کلاس خارج «قرآن و روانشناسی» :👇
🆔 https://ac.ismc.ir/r43j2i0mph46/
🌱🌱
آموزش مرکز
ایشان ژان پیاژه است. روانشناس مشهور تو اتاق کار خودش.
دفن شده میان کتاب ها و نوشتجات
....
بعد طلبه جوان ما، یا دانشجوی حزب اللهی ما
عجولانه و مغرورانه
میخاد با تلاش کم و خیلی زود
یک نظام روانشناختی/سیاسی/جامعه شناختی و.... اسلامی
در مقابل کل تاریخ دانش غرب بنا کنه. و اون رو زمین بزنه.
خب معلومه که کار لاغر و کم اثری بیرون میده.
"علم" وجودی خسیس و حسود و صدارت طلبه. اگر تمام وجودت رو بهش بدی شاید یه ذره از وجود خودش رو بهت بده.
باهاش شوخی نکنیم.
🌷
هدایت شده از فرزندپروری مثبت استاد شهیدی
4_5931758471849444803.apk
8.14M
🔺🔺🔺🔺🔺🔺
💢نرم افزار #خانواده_سالم رونمایی شد.
اگر در بازار نتوانستید این نرم افزار را پیدا کنید، همین فایل بالا را دانلود و نصب کنید
این #اپلیکیشن در هشت موضوع مطالب علمی و کاربردی را برای یک خانواده سالم بیان کرده است.
یکی از این موضوعات بحث #فرزندپروری (خانواده و فرزندان) است.
فرزندپروری در این اپلیکیشن همان مباحث PMT در رویکرد CBT است که در این #نرم_افزار آورده ام و براحتی می توانید مطالعه، کپی برداری و جستجو کنید.
#کانال_فرزندپروری_مثبت
┏━━━🍃🍂━━━┓
http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182
┗━━━🍂🍃━━━┛
هدایت شده از آموزشگاه پژوهش
📚کتابخانه دیجیتال یابش
پایگاه اطلاعات و مدارک علمی-تخصصی برای نوآوری و خلق فناوری
17 میلیون کتاب،
86 میلیون مقاله انگلیسی و فارسی،
4 میلیون پایان نامه
🌐http://lib.yabesh.ir/
#معرفی_کتابخانه_دیجیتالی
🌷پیوست : صلوات
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
✅ دوره #روششناسی فقه تمدنی
🔹ارائه: استاد #واسطی
🔹زمان: پنج شنبهها، ساعت ۱۰ صبح
(شروع دوره: ۲۹ مهر ۱۴۰۰)
🔹شرکت حضوری: مشهد مقدس، شهید کاشانی۲۵، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🌐شرکت مجازی: https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/m-c-j
@nhrazavi
🔸کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔@ravesh_ejtehad
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
سرفصل های واحد درسی روش شناسی فقه تمدنی.pdf
437.4K
✅ سرفصلهای درس #روششناسی فقه تمدنی
🔹ارائه: استاد #واسطی
🔹شروع دوره: پنجشنبه ۲۹ مهر، ساعت ۱۰ صبح
🔹وبینار:
https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/m-c-j
@nhrazavi
🔸کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔@ravesh_ejtehad
👈 حکایت دو سید حسن
💥 از سیدحسن آقامیری تا سیدحسن پورآذر
✍️ #محمدصادق_ابوالحسنی
1⃣ اگر قرار باشد روزی از سرشت و سرنوشت رفقای قدیمیام برای شما گرامیان بنویسم، بسیار پرخاطره و پرماجرا میشود. خیلی از دوستان دوران طلبگی من، به جایگاه شایستهای رسیدند که انصافا تحسین برانگیز است اما برخی نیز دچار ریزش شدند و از شاهراه "کتاب الله و عترتی" دور افتادند.
از سیدحسن آقامیری - که اول بسیجی تند و تیزی بود و بعدا چوب حراج به همه باورها و اعتقادات خویش زد - بگیر؛ تا سید حسن سید پورآذر - همحجره دوستداشتنی و پرتلاشم - که به نحو عجیبی در دام فرقه احمدالحسن افتاد؛ چندانکه مدیر دانشکده آن فرقه در ایران گردید.
برای من هنوز قابل هضم نیست که چرا یک طلبه فاضل مثل ایشان، بایستی از مدرسین سطوح حوزه باشد و دکترای کلام اسلامی را هم بگیرد، ولی به راحتی به دست یک فرقه معلوم الحال شکار شود؟! در هر صورت، از خبر ندامت و بازگشت ایشان خوشحال شدم و بدین وسیله لطف پرورگار مهربان را سپاس میگویم.
2⃣ ابتدا، از قصه "سیدحسن پورآذر" شروع میکنم. از دوران همحجرگی ما در مدرسه رسالت، چیزی حدود ۲۳ سال میگذرد. فضای دهه ۷۰ با امروز قابل قیاس نیست ولی داعیه انحراف ستیزی ایشان با سرنوشتی که بعدا برایش رقم خورد، همخوانی نداشت. فراموش نمیکنم که بارها از انحرافات فکری در برخی روحانینمایان سخن میگفتم و او نیز عمیقا اظهار تاسف میکرد. اهل شب زندهداری بود و به جد از سوء عاقبت میهراسید.
یادم نمیرود حدود یک سال بعد، او و دوستان همفکرش، شدیدا بر منحرف بودن برخی از طلاب مدرسه، پافشاری کردند و حتی به مدیر گوشزد کردند که اگر آنها را اخراج نکنی، ما و جمع کثیری از مدرسه میرویم. مدیر مدرسه که چنین رویکردی را تندروی میدانست، مقاومت کرد و لذا ایشان و دوستانش همگی رفتند! این اقدام، شکاف زیادی ایجاد کرد و ضربهای به پیکر مدرسه وارد آورد. افزون بر این، یکی از خطبای بسیار معروف کشوری - که حتما او را میشناسید - در مدرسه ما تدریس میکرد. یکی از همفکران صمیمی آقای پورآذر -که کاملا مورد تایید وی بود- به بهانه اینکه شوخیهای آن استاد مناسب نیست، کلاس درس ایشان را به هم زد و هر طور بود زمینه اخراج استاد را از مدرسه فراهم آورد! ایشان نسبت بدین گونه اقدامات، انتقادی نداشت و گاه حمایت هم میکرد.
روی همین سوابق بود که وقتی شنیدم رفیق قدیمی ما، با احمدالحسن بیعت کرده و با حلقه انحرافی وی، بویژه فرد شهرآشوبی مثل "عباس فتحیه" متحد شده است، سخت متعجب شدم.
3⃣ دقیقا در همان دوران بود که با سید حسن دوم، یعنی "آقامیری" رفیق شدم. طلبه مدرسه صدوقی بود و از فعالان جدی پایگاه بسیج. روحیات خاصی داشت که در قیاس با وضعیت امروزش، بسی شگفتانگیز است؛ فیالمثل نمازجمعهاش ترک نمیشد و حتی زمانی که پایش شکسته بود، به زحمت خودش را به مصلی میرسانید و گاه از من میپرسید: چرا هر جمعه با ما نمازجمعه نمیآیی؟ داعیه حمایت از ولایت فقیه داشت و برای حضور در تجمعات سیاسی - انقلابی دوران دوم خرداد پیشتاز بود. از دامهای رنگارنگ استعمار برای جوانان حرف میزد و اینکه باید آنها را از فساد و گناه نجات داد و بصیرت سیاسی آنان را در برابر امریکا و اسرائیل بالا برد!! و از همنشینی با افراد منحرف دوری جست. آن روز کسی وضعیت امروزش را حتی به خواب هم نمیدید. او تحت تاثیر آقای حاج سید محمود ابطحی، به مدل خاصی از ترویج اسلام (مدل موسوم به اسلام رحمانی) روی آورد.
ادبیات آن روز آقامیری با امروز کاملا متفاوت بود. مثلا با آب و تاب از آیت الله مصباح یزدی (ره) با عنوان "علامه" یاد میکرد و ضمن انحرافی دانستن افکار دکتر سروش، تاکید میکرد که او جرات مناظره با استاد مصباح را ندارد!
چندی قبل که شنیدم آقامیری از برادرش "سید حسین" انتقاد کرده و گفته او بیش از حد انقلابی است، لختی بر این سخن خندیدم؛ چون شاید برادرش تا چهل پنجاه سال دیگر هم، به گرد پای سید حسن انقلابی آن روز نرسد! مع الوصف، بسیار بانشاط، خوش گعده و اثرگذار بود و افسوس میخورم که ای کاش این روحیه را در راه حق و حقیقت استفاده میکرد.
4⃣ اما از حق نگذریم سید حسن اول - پور آذر - با سید حسن دوم - آقامیری - تفاوتهایی داشت و همین امتیازات او را نجات داد. اول اینکه جدیت در تحصیل داشت و یکی از طلاب موفق کلاس به شمار میرفت. در مباحثه ادبیاتمان هم این مسئله پیدا بود و بعدا این مسیر را با قوت ادامه داد. لذا پس از گرایش به فرقه نیز بر کرسی فکری آن نشست؛ ولی متاسفانه آقامیری با دروس حوزه، میانه خوبی نداشت. یعنی هر چقدر در فوتبال و شنا و کوهنوردی کوشا بود، همان قدر در درسش، غافل و ناموفق بود. چند سال بعد برایم از درسهایی که هنوز نتوانسته بخواند، گفت و من حساسیت درس خواندن را به او یادآوری کردم. این خلا در سرنوشت او بیاثر نبود...
هدایت شده از طرح «عریف»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨👌چقدر #دلنشین و #عمیق و #راهبردی
✅ ارزش شنیدن دهها بار را دارد.
📹 تبیین و تحلیل وظایف مسجد و ائمه جماعات در رشد و توسعه فرهنگی به بیان سردار شهید #حاج_قاسم_سلیمانی در جمع ائمه جماعات مساجد...
#مرد_میدان
#سردار_دلها
#مسجد=#پل
#مسجد_قرارگاه
#مدیریت_استراتژیک
#معیار_سقوط_خط_من!
#مدیریت_فرهنگی
#محیط_فرهنگی!
#مقیاس_ارزیابی
#خود_ارزیابی
#امام_خسته!
🇮🇷 روحت شاد سردار همیشه راهنما وراهگشایی
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
📌اطلاعیه
موسسه آموزش عالی حوزوی #امام_رضا علیهالسلام در جهت تقویت دانش تخصصی طلاب،
آزمون سطح ۴ رشته #مشاوره_اسلامی با گرایش:
#ازدواج و #خانواده
برگزار می کند.
◀️شرایط:
1. ویژه طلاب برادر
2. دارای اتمام سطح 3
3. اشنا به دانش مشاوره و روانشناسی
◀️زمان:
پنجشنبه 9 دی ماه، ساعت هفت و ربع صبح.
◀️ثبت نام در سایت سنجش و پذیرش حوزه و تماس با
تلفن (بعدازظهرها): 32136641 و 32136661 و 32136575
منابع آزمون:
◀️روش تحقیق:
شناخت روش علمی در علوم رفتاری (ضریب 1)، نویسنده: حیدرعلی هومن، ناشر: سمت
◀️زبان تخصصی:
متون روانشناسی به زبان انگلیسی (Reading in psychology) (ضریب 1)، نویسنده: یحیی سیدمحمدی، ناشر: روان
◀️آسیب شناسی:
آسیب شناسی روانی (ضریب 2)، نویسنده: دیوید اچ بارلو؛ وی مارک دیورند، مترجم: مهرداد فیروزبخت، ناشر: رسا
◀️خانواده:
خانواده درمانی (ضریب 2)، نویسنده: هربرت گولدنبرگ؛ آیرین گولدنبرگ، مترجم: مهرداد فیروزبخت
◀️ازدواج:
مشاوره پیش از ازدواج (ضریب 1)، نویسنده: شهربانو قهاری، ناشر: قطره
◀️فقه خانواده:
تحریرالوسیله (باب النکاح و الطلاق) (ضریب 1)، نویسنده: امام خمینی ره
مزایای دوره:
1. اعطای مدرک تخصصی
2. برخوداری از شهریه ماهانه
3. مهارت آموزی طلاب در کارگاه های مورد نیاز
👇👇
🌻 @ahlebait110
هدایت شده از مشق زندگی
🎁 #سبك_زندگي_پيامبر (صلی الله علیه و آله)
0. #فساد_ستیز بود.
1. هنگام راه رفتن با آرامی و #وقار راه میرفت.
2. در راه رفتن قدمها را بر زمین نمیکشید.
3. نگاهش پیوسته به #زیر افتاده و بر زمین دوخته بود.
4. هرکه را میدید #مبادرت به سلام میکرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت.
5. وقتی با کسی دست میداد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمیکشید.
6. با مردم چنان معاشرت میکرد که هرکس گمان میکرد #عزیزترین فرد نزد آن حضرت است.
7. هرگاه به کسی مینگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمیکرد.
8. هرگز به روی مردم #چشم_نمیدوخت و خیره نگاه نمیکرد.
9. چون اشاره میکرد با #دست اشاره میکرد نه با چشم و ابرو.
10. سکوتی طولانی داشت و تا #نیاز نمیشد لب به سخن نمیگشود.
11. هرگاه با کسی، هم صحبت میشد به سخنان او #خوب_گوش فرا میداد.
12. چون با کسی سخن میگفت کاملا برمیگشت و #روبه_او مینشست.
13. با هرکه مینشست تا او اراده برخاستن نمیکرد آن حضرت #برنمیخاست.
14. در مجلسی نمینشست و برنمی خاست مگر با #یادخدا.
15. هنگام ورود به مجلسی در آخر و #نزدیک_درب مینشست نه در صدر آن.
16. در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمیداد و از آن نهی میکرد.
17. هرگز در حضور مردم #تکیه نمیزد.
18. اکثر نشستن آن حضرت رو به #قبله بود.
19. اگر در محضر او چیزی رخ میداد که ناپسند وی بود #نادیده میگرفت.
20. اگر از کسی خطایی صادر میگشت آن را #نقل_نمیکرد.
21. کسی را بر لغزش و خطای در سخن #مواخذه_نمیکرد.
22. هرگز با کسی #جدل و منازعه نمیکرد.
23. هرگز سخن کسی را #قطع نمیکرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید.
24. پاسخ به سوالی را چند مرتبه #تکرار میکرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.
25. چون سخن ناصواب از کسی میشنید. نمیفرمودـ «چرا فلانی چنین گفت» بلکه میفرمود «بعضی مردم را چه میشود که چنین میگویند؟»
26. با فقرا #زیاد نشست و برخاست میکرد و با آنان #هم_غذا میشد.
27. دعوت بندگان و غلامان را #میپذیرفت.
28. هدیه را #قبول میکرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود.
29. بیش از همه #صله_رحم به جا میآورد.
30. به خویشاوندان خود #احسان میکرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد.
31. کار نیک را تحسین و #تشویق میفرمود و کار بد را #تقبیح مینمود و از آن نهی میکرد.
32. آنچه موجب صلاح #دین و #دنیای مردم بود به آنان میفرمود و مکرر میگفت هرآنچه حاضران از من میشنوند به غایبان برسانند.
33. هرکه عذر میآورد عذر او را #قبول میکرد.
34. #هرگز کسی را #حقیر نمیشمرد.
35. هرگز کسی را #دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند.
36. هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را #نفرین نکرد.
37. هرگز عیب مردم را #جستجو نمیکرد.
38. از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمیگرفت و با همه #خوشخو بود.
39. هرگز مذمت مردم را نمیکرد و بسیار #مدح آنان نمیگفت.
40. بر جسارت دیگران #صبر میفرمود و بدی را به نیکی جزا میداد.
41. از بیماران #عیادت میکرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود.
42. سراغ اصحاب خود را میگرفت و همواره #جویای_حال آنان میشد.
43. اصحاب را به #بهترین نام هایشان صدا میزد.
44. با اصحابش در کارها بسیار #مشورت میکرد و بر آن تاکید میفرمود.
45. در جمع یارانش #دایرهوار مینشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد میشد نمیتوانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است.
46. میان یارانش #انس و الفت برقرار میکرد.
47. وفادارترین مردم به #عهد و پیمان بود.
48. هرگاه چیزی به فقیر میبخشید به #دست_خودش میداد و به کسی حواله نمیکرد.
49. اگر در حال نماز بود و کسی پیش او میآمد نمازش را #کوتاه میکرد.
50. اگر در حال نماز بود و کودکی گریه میکرد نمازش را #کوتاه میکرد.
#پيامبر_مهربانی
#محمد
#مشق_زندگي
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
📙 #معرفی_کتاب
📚 عنوان کتاب: ششمین باغبان اندیشه؛ روایتی نو از زندگی و زمانه امام صادق (ع) داستانی بر اساس مستندات تاریخی
✍️ نویسنده: کمال السید
✍️ مترجم: حسین سیدی
🏡 ناشر: دفتر نشر معارف
📖 صفحات: ۱۴۴ صفحه
📗 معرفی کوتاه کتاب
این کتاب داستان بلندی درباره روزگار و زندگی امام صادق(ع) است نویسنده در این داستان، ابعاد مختلف زندگی آن حضرت را در کنار حوادث تاریخی آن زمان در بیست و هشت فصل در قالبی داستانی روایت کرده است. این کتاب برنده کتاب سال حوزه علمیه قم نیز شده است.
📖 قطعهی کوتاه کتاب
زید خویشتن را مرد تنهایی یافت؛ مردی كه گویی سرنوشت شگفتانگیزی وی را به كوفه ـ پایتخت شكوهِ پوسیده ـ كشانده است. مردِ كوفی، شترش را میراند و سخن میگفت. اگر مرد در سخنانش كلمهای را به كار نبرده بود كه زید پیش از این آن را شنیده بود، توجهی به حرفهای مرد نداشت. صاحب شتر، كه خرمای «هجر» را بار زده بود، به منطقه «كناسه» میرفت. در كناسه چیزی بود كه زید را به سوی خود میكشاند و یاد حرفهایی افتاد كه روزی برادرزادهاش «جعفر (ع)» زده بود. ...
🪴 #کتاب_بخوانیم
🇮🇷 @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکیمانه
💠حدیث خرق حجاب
علامه جوادی آملی
🔹سه چیزی که تمام حجابها را برای رسیدن به لقاء الهی دفع میکند:
🌺قلم علما که حرف خدا و پیامبر اکرم را بیان میکند.
🌺صدای کفش مجاهدان و مدافعان حریم دین، حرم، مملکت و شرف
🌺صدای چرخ ریسندگی، کار کردن، تولید، اشتغال، عدم بیکاری و حفظ نان مملکت
https://eitaa.com/Rooshdaneh/10068
استاد دهقان 14000803.mp3
16.12M
🚨اخبارموسسه
📢معاونت فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می کند:
📃 به اطلاع کلیه طلاب سطح ۳ می رساند: جلسه فرهنگی دوشنبه سوم آبانماه در دو بخش و به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد:
✅ بخش اول: جلسه اخلاق حرفهای
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #دهقان
#جلسه_اول
🔸موضوع:
برنامه و زندگی نامتناسب با خلقت = محرومیت
📖 طلبه #عطار نیست #طبیب است!
⏱ دوشنبه سوم آبانماه ۱۴۰۰
مراحل:
شناخت #ترکیب_وجودی!
شناخت #ترکیب_قومیتی!
🔺ترکیب خلقتی خودت را بشناس این معیار است برای:
نوع عبادت
میزان عبادت
انتخاب نوع غذا
انتخاب نوع لباس
انتخاب نوع ماشین
انتخاب نوع رنگ خانه و ...
همه با #ترکیب خودت باید #هماهنگ باشد!
و الا دچار مشکل میشوید! و الا #تحمیلها توانت را تحلیل میبرد!
#تربیت_فرزند متناسب با ترکیب وجودی #فرزند
#همسرداری متناسب با ترکیب وجودی #همسر
#راهنمایی و #مشاورهدادن متناسب با ترکیب وجودی #مراجع
#خانواده_اسلامی
#مشاوره_خانواده_اسلامی
#فرهنگی
@razmahromiatha
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📝 فراخوان جشنواره فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی
📚در قالبهای؛ کتاب پژوهشی، گزارش اختتامیافته پژوهش، رساله دکتری، پایاننامه کارشناسی ارشد.
📗 آثاری که از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان اسفند ۱۳۹۹ منتشر و یا پایان یافتهاند، میتوانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند
📆 مهلت ارسال: ۱۰ آبان ۱۴۰۰
🌐 سایت جشنواره: http://farabiaward.ir
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#همایش
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 علوم انسانی ؛ روح دانش
🔰 بیانات دقیق مقام معظم رهبری دربارهی اهمّیت علوم انسانی و ضرورتِ «اسلامیسازیِ علوم انسانی»
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#علوم_انسانی
#مقام_معظم_رهبری
#تهران
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📢 اولین همایش ملی روانشناسی و دین
⏰ آخرین مهلت ارسال مقالات: 15 آبان ماه 1400
⏰ تاریخ برگزاری همایش: 25 آبان ماه 1400
✅ چاپ مقالات برگزیده در مجلات علمی پژوهشی
🔶 محورهای همایش:
🔷 روانشناسی اجتماعی و دین
🔷 روانشناسی دین و خانواده
🔷 روانشناسی سلامت و دین
🔷 آسیبشناسی اجتماعی و دین
🔷 آسیبشناسی روانی و دین
🔷 آموزههای روانشناختی در قرآن
🔷 آموزههای روانشناختی در حدیث
🔷 مطالعات نوین در روانشناسی و دین
🔷 آموزههای روانشناختی در نهجالبلاغه
🔷 معنویت و سلامت روانی - اجتماعی
🔷 فرهنگ و سلامت روانی - اجتماعی
🔷 دین و سلامت روانی – اجتماعی
☎️ تماس: 09018214421
🌐 نشانی سایت:http://cpruma.ir
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#فراخوان_همایش
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📚 تشریح برنامههای نمایشگاه «دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی» توسط معاون آموزش حوزههای علمیه کشور؛ حجتالاسلام والمسلمین رستمنژاد
💢 نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزههای علمیه برای اولین بار برگزار میشود، تاکنون نمایشگاهی در هیچ سطحی برای ارائه عملکرد و دستاوردهای مدارس علمیه، مراکز تخصصی و دیگر واحدهای آموزشی حوزوی برگزار نشده است و این نمایشگاه برای اولین بار در این موضوع برگزار میگردد.
💢 معرفی توانمندیها و ظرفیتهای واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی در ابعاد تربیت منابع انسانی متخصص، توسعه علمی موضوعات مرتبط با حوزههای دانشی علوم اسلامی و علوم انسانی، توجیه و تبیین برنامههای تدوین شده برای توسعه علمی و گسترش علوم اسلامی و... از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
💢 نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی دارای چند محور است؛ یکی محور آموزشی میباشد و محورهای پژوهش، تهذیب و تبلیغ در مراکز تخصصی نیز از دیگر محورهای این نمایشگاه هستند.
💢 مجموعه ۴۹ غرفه برای شرکت کنندگان در ابعاد مختلف در این نمایشگاه تعبیه شده است. این نمایشگاه از ۱ الی ۱۰ آبان از ساعت ۷ صبح تا اذان مغرب دایر خواهد شد؛ البته ۵ روز هم برای تمدید در صورت نیاز در نظر گرفتهایم. نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی در مسجد جمکران، سالن امام حسن عسکری علیه السلام برگزار میگردد.
📝 متن کامل: http://meftahandishe.com/?p=24653
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
❇️اولین کنفرانس ملی علوم شناختی از دیدگاه حکما و اندیشمندان اسلامی
💠اولین کنفرانس ملی علوم شناختی از دیدگاه حکما و اندیشمندان اسلامی در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ توسط دانشگاه صنعتی مالک اشتر،انجمن علمی قرآن و تحول علوم ایران در شهر تهران برگزار خواهد شد.
📝 اطلاعات تکمیلی در پوستر👆👆
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#نشست_علمی
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
🔹 برگزاری نشستهای الهیات و هوش مصنوعی
📝 اطلاعات تکمیلی در پوستر☝️☝️
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#نشست_علمی
#تهران
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
💢 سخنرانی دکتر احمد پاکتچی در نشست «بازخوانی تجربه کشورهای پیشرو در بینالمللیسازی آموزش عالی در استفاده از زبان واسط؛ درسهایی برای ایران»
📚 در بحث علم، دانشگاه و آموزش عالی، یک محور بسیار مهم و اساسی خود علم است. مؤلفه مهم دیگر موضوع آموزش است. به تعبیری مسئله حفاظت و نگهبانی از دانش مطرح است.
📚 از ما به عنوان ملت ایران دو انتظار وجود دارد؛ انتظار نخست این است که سهم خودمان را در مدیریت جهانی ایفا کنیم و امکان ندارد که ما فاقد سهم باشیم؛ به خصوص در یک حوزهای مانند علم که هم سابقه بسیار طولانی داریم و هم در زمان حاضر کشور ما عالمان و دانشمندان بسیاری دارد.
📚 دیگر اینکه باید علم و توسعه علم در کشور ما به صورت واقعی و فراتر از شعار، به عنوان یک اولویت مطرح باشد و سرمایهگذاریهای لازم انجام شود.
📚 وارد شدن در فضای بینالمللیسازی دانشگاههای کشورمان میتواند تضمین بسیار مناسبی برای این باشد که بتوانیم جایگاه خودمان را در این فضا به دست بیاوریم.
📚 بینالمللیسازی آموزش عالی در ایران گامی بسیار مهم در راستای دیپلماسی علمی و دیپلماسی فرهنگی و نیز در مسیر کادرسازی است. البته اهداف غیرعلمی و غیرفرهنگی مانند اهداف اقتصادی که وارد آنها نمیشوم نیز مطرح است.
📝 متن کامل: http://meftahandishe.com/?p=24715
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#گزارش
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
💢 گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح اندیشه از سخنرانی حضرت آیتالله العظمی جعفر سبحانی از آیین رونمایی از مجموعه۱۷ جلدی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»؛
📝 این اتهام که شیعه پیشگام علوم اسلامی نیست، پیشینه تاریخی دارد. در زمان سید مرتضی ایشان احساس میکند که در بغداد به تشیع اتهاماتی زده میشود، از این رو نجاشی را مأمور بر رد این اتهام میکند و نتیجه فعالیت نجاشی کتابی به نام رجال نجاشی است که نه تنها کتابی رجالی بلکه کتابی است که به تاریخ علمی شیعه پرداخته است.
📝 احمدبن تیمیه در کتاب خود مینویسد: اهل سنت در علم احادیت از شیعه مقدم است و شیعه سهم کمی در این باره دارد. در قرنهای 14 و 16 نیز این اتهامات رشد کرده به گونهای که از زبان جرجی زیدان مسیحی جاری میشود، او میگوید شیعه آثار ندارد و اگر هم داشته باشد از بین رفته است.
📝 در آن زمان 3 نفر برای پاسخ به این اتهام احساس مسئولیت میکنند، نخست سید حسن صدر، دوم آقا بزرگ تهرانی و کاشف الغطاء. نتیحه فعالیت این بزرگان چنین است؛ سید صدر کتاب تأسیس الشیعه لعلوم الاسلام را نوشت. آقا بزرگ تهرانی کتب شیعه را به تفصیل فهرست میکند و کتابی به نام الذریعه الی تصانیف الشیعه را به نگارش در میآورد و کاشف الغطاء کتاب المراجعات ریحانیه را نوشت.
📙 متن کامل: http://meftahandishe.com/?p=24792
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#گزارش
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی مفتاح از "بررسی روش تحقیق در فقه تربیتی" توسط استاد مجید طرقی در مدرسه پائیزه «فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی»
💢 دانش تربیت کردنی که بر اساس دین باشد را فقه تربیت میگوییم. دانش فقه تربیتی دانشی است که موضوع شناختش مثل موضوع شناخت دیگران است یعنی مطالعه راجع به کارهایی که کسانی که میخواهند میل فرزند آوری خودشان را تحقق دهند انجام دهند.
💢 فقه تربیتی به دو قلمرو تقسیم میشود. یکی دانش تربیت اگر بر اساس دین به دست بیاید به آن فقه تربیتی میگوییم. اما فقه تربیتی خاص فقط راجع به وظایف و تکالیف بحث میکند. چهکارهایی والدین باید انجام دهند و چگونه. روش فرزند پروری. بایدها و نبایدها را مورد مطالعه انجام میدهد.
💢 یکی از مباحثی که پیرامون هر دانشی باید پرداخته شود مشخص شود که این دانش روش تولیدش یا بهاصطلاح امروز روش تحقیقش چیست تا کسانی که وارد مطالعه این دانش میشوند آنها هم کسانی شوند که در عرصه این دانش معارف بیشتری تولید میکنند تا این دانش توسعه پیدا کند.
💢 به عبارت امروزیتر با روش تحقیق این علم یاد میگیرند چگونه مجهولات و مشکلات علمی و عمل تربیتی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند تا دانش تولید شود و بر اعتبار و ارزش این دانش افزوده شود تا جزء دانشهای ماندگار شود و توسعه و گسترش بسیار بالایی پیدا کند.
📝 متن کامل: http://meftahandishe.com/?p=24824
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فرهنگ
#گزارش
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران
عضویت رایگان
💡به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت، طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان قم اجرا میشود.
🔰 علاقه مندان می توانند در روزهای ۱، ۲ و ۳ آبان ماه به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی استان قم شوند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از تجمع متقاضیان، ضروری است علاقه مندان در روزهای یاد شده عدد ۱ را به سرشماره ۵۰۰۰۲۹۲۹ ارسال کنند. پس از پایان مهلت مذکور، کد تخفیف معتبر تا پایان آبان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
#عضویت_رایگان #عضویت_کتابخانه
#کتابخانه_های_عمومی
#نهاد_كتابخانه_های_عمومی_كشور
#کتابخانه_های_عمومی_قم
#publiclibrary
#library
@iranplir
@qomplir
@eduwhc | معاونت آموزش مرکز