eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨اخبار موسسه 📢اطلاعیه معاونت پژوهش 📃 فراخوان سیزدهمین جشنواره علامه حلی( ره ) در موضوعات علوم اسلامی و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین 📚 موضوع بخش ویژه "حوزه و جامعه؛ گذشته، حال، آینده" 🔸نحوه شرکت آثار: مراجعه به پایگاه کوثرنت به نشانی: kowsarnet.whc.ir و ثبت آثار در سامانه فراخوان های پژوهشی. ✅ حداکثر زمان ارسال آثار: ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ 🔷پذیرش آثار علمی با محتوای پژوهش، تالیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب ، تحقیق پایانی و پایان نامه 🔴 جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید. https://b2n.ir/z86641 🌺🌺 🌴 @masoumiyeh
خانم داودی نهایی۷.pdf
7.99M
🚨اخبار موسسه 📢کتاب عطر داودی 📃گنجینه ای از خاطرات و دل نوشته ها 🥀به مناسبت اولین سالگرد درگذشت استاد ولایت مدار و انقلابی مرحومه داودی توسط موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران ارائه شد. 🌺🥀 🌴 @masoumiyeh
🚨اخبار موسسه 📢جلسه دفاعیه پایان نامه سطح ۳ خانم زهرا سادات امیدی نوجه ده سادات با عنوان "نقش شادی و نشاط در تحکیم روابط خانوادگی و راهکارهای ایجاد آن از منظر اسلام" 🌺🌺 🌴 @masoumiyeh
هدایت شده از مشاور خانواده
نقش ایمان و دعا در سلامت جسم و روان.mp3
25.75M
نقش ایمان و دعا در سلامت جسم و روان اساتید: حجت الاسلام و المسلمین دکتر آذربایجانی جناب آقای دکتر احمدی فراز http://eitaa.com/joinchat/890306572Cd4fe3f13fa
🔅در تبیین عبارت « زنجیره تواصی » 🔆 بیان شده در فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی 🔷 قطع جریان تواصی بسیار خطرناک است و جوانان به‌عنوان افسران جنگ نرم نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد. 🔹۱۳۹۹/۱۲/۲۱ 🔶مصداق «وَ تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر» بشوید؛ همدیگر را حفظ کنید و نگه دارید؛ مثل کوه‌نوردها در جاهای خطرناک که با ریسمان یکدیگر را، کمرها را، به هم وصل می‌کنند؛ یکی اگر پایش بلغزد، پرت نمی‌شود تا آخر کوه؛ وقتی به همدیگر وصل شدند، ریسمان بستند، اگر یکی لغزید، دیگران که هنوز نلغزیده‌اند، او را نگه میدارند و بالا می‌کشند؛ ارتباط و اتّصال، این‌جوری است. تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر؛ هم به پیمودن راه حق یکدیگر را توصیه کنید، هم به صبر؛ صبر یعنی استقامت، ایستادگی، ثبات قدم، در مقابل حوادث تلخ نلغزیدن، نلرزیدن، مردّد نشدن؛ این عرض ما با شما است. 🔸 ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از ریحانه
🔺متن پیام رهبر معظّم انقلاب اسلامی به کنگره‌ی ملّی هفده هزار زن شهید، آزاده و جانباز بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم شهیدان و جانبازان و آزادگان زن، نمایشگرانِ یکی از برترین قلّه‌های افتخارات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی‌اند. قدرت ایمان، راه مجاهدتهای بزرگ را به روی زنان ایرانی گشود و صحنه‌های شگفت‌انگیز و کم‌نظیری از حضور شجاعانه و فداکارانه و مبتکرانه‌ی آنان در میدانهای دشوار پدید آورد. از تظاهرات شورانگیز روزهای انقلاب تا دوران فراموش‌نشدنی دفاع مقدّس، و از قهرمانی در صفوف نبرد تا دل بریدن از فرزند و همسر و فرستادن آنان به پیشباز خطر و تا خدمات پشت جبهه، و از حضور در جبهه‌ی علم و تحقیق و فنّاوری و درخشندگی در وادی ادبیّات و هنر، تا هنرنمایی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و مدیریّتها، و سرانجام فداکاری در میدان سلامت و خدمت به بیماران در آزمون پُرخطر اخیر، همه و همه نشانه‌های اعتلای معنوی زنِ ایرانی است که به برکت نظام اسلامی و درسها و ارزش‌گذاری‌های اسلام پدید آمده است. بی‌شک زنان شهید و جانباز و آزاده ــ که تعداد آنان را هفده هزار دانسته‌اند ــ در قلّه‌ی این افتخاراتند. زن ایرانی توانست به‌رغم فرهنگ فساد و انحطاط غربیِ تحمیل‌شده بر بسیاری از زنان در دوران نحس پهلوی، خود را به شرافت و طهارت مطلوب اسلام نزدیک کند و این افتخاری بزرگ است؛ و الحمد للّه ربّ العالمین. سیّدعلی خامنه‌ای 18 اسفند 1399 @khamenei_reyhaneh
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴اولین تجربه همکاری اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در انجام طرح های پژوهشی مشترک با پژوهشگران خارجی به نقل از گروه همکاری‌های علمی‌ بین‌المللی پژوهشگاه: اولین تجربه همکاری مشترک میان اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگران بین‌المللی در انجام طرح‌های پژوهشی مشترک محقق شد. در این همکاری، پروفسور دکتر هارولد کوئینگ، روان‌شناس و پزشک صاحب‌نام اهل آمریکا و استاد دانشگاه‌های کارولینای شمالی و دوک (Duke) آن کشور و همچنین پژوهشگر و نویسنده شهیر در حوزه روان‌شناسی، سلامت و معنویت - که آثار ایشان از جمله آثار پرفروش و پراستناد در این حوزه مطالعاتی در سطح جهانی شناخته می‌شود - برای همکاری با جناب آقای دکتر مسعود جان‌بزرگی؛ استاد تمام گروه روان‌شناسی پژوهشگاه به منظور تألیف کتاب «درمان‌های رفتاری-شناختی مبتنی بر رویکرد دینی، معنوی؛ نیروی چهارم» اعلام آمادگی نمودند و مقرر شده است تا این طرح پژوهشی به صورت مشترک با حضور این دو شخصیت برجسته علمی در حوزه علم روان شناسی تألیف و نسخه انگلیسی این اثر با همکاری ناشران معتبر بین المللی منتشر شود. همچنین، همکاری با ایشان در قالب عضویت در هیأت تحریریه نشریه مطالعات اسلام و روان‌شناسی و نظارت و راهنمایی پروژه‌های پژوهشی با رویکرد سلامت، دین و معنویت نیز از سایر محورهای همکاری ایشان با پژوهشگاه خواهد بود. پیش از این نیز، پروفسور کوئینگ در دو نشست تخصصی با اعضای گروه روان‌شناسی پژوهشگاه شرکت نموده و ضمن ابراز شگفتی از فعالیت‌های انجام شده در پژوهشگاه در زمینه روان‌شناسی بالینی اسلامی و همچنین پژوهش‌های انجام شده در حوزه‌های خانواده و فرزندپروری، بر ضرورت معرفی و گسترش دستاوردها و یافته‌های روان‌شناسی و مشاوره با رویکرد اسلامی در سطح جهانی و ایجاد زمینه اجرای کلینیکال آنها در سایر کشورها از جمله آمریکا تأکید کرده بودند.
nashriye 15.pdf
1.69M
درخواست مقاله: اولویتهای <هاد> در انتخاب مقالات 1 .تربیـت اخلاقی معنوی 1.1 .سـلوک عملی بر مدار مکتب اخلاقی نجف 1.2 .سـبک زندگی معنوی (حیات طیبه) 2 .حکمـت عملی (تبییـن عقلی مفاهیم و گزاره های اخلاقی) 3 .فقـه الاخلاق (اخلاق اجتهادی) 4 .اخلاق کاربردی با رویکرد اساـامی 5 .معرفـی و نقد مکاتب اخلاقـی، عرفانی و تربیتی
محدث نوری در خاتمه مستدرک‌الوسائل به نقل از ملاصالح مازندرانی می‌نویسد: «من حجّت بر همه طلاب هستم. زیرا به لحاظ فقر، کسی از من فقیرتر نبود و اوقاتی بر من گذشت که جز نور مستراح نوری [برای مطالعه] نداشتم. اما به لحاظ حافظه و ذهن، کسی وضعش بدتر از من نبود! به صورتی که گاهی راه خانه ام را گم می کردم و نام فرزندانم را فراموش می کردم. سی سال از عمرم گذشته بود که به آموختن الفبا پرداختم! آن قدر کوشش کردم تا خدا آن چه را دارم به من تفضّل فرمود.» ! 📗خاتمه مستدرک‌الوسائل، ج۲، ص۱۹۷. 📚تلخیص کتب و مقالات ▶️ @Talkhisbooks
با سلام و تبریک ایام محضر آنهایی که در سمت دبیری انجمن و همیاری و پشتیبانی تمرین سرداری و رهبری و همیاری و پشتیبانی میکنند🌷 ✨عیدی محضر شما در شب میلاد سردار ارباب نامه ای از سردار امام تقدیم میشود. 🎁 ▪️ابلاغیه سرلشکر شهید مهدی باکری به فرماندهان زیر دستش! بعد از همه نیروها غذا بگیرید،کمتر و دقیقا هم نوع آنها باشد،در داشتن مواد غذایی، چادر و پتو فرقی با بقیه نداشته باشید. مدیریت انقلابی و جهادی 🌷🇮🇷🌷
🔻 فراخوان سومین همایش ملی کتاب سال بانوان اعلام شد/ مهلت ارسال آثار تا تیرماه 1400 🔹 سومین همایش ملی کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1400 برگزار خواهد شد. 🔹 اهداف این همایش «حمایت از آثار پژوهشی بانوان و آثار برتر پژوهشی در عرصه زن و خانواده»، «شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده» و «زمینه سازی افزایش مشارکت پژوهشگران و واحدهای پژوهشی در تولید علم و گسترش مرزهای دانش و ارتقای کمی و کیفی پژوهش های دینی در حوزه های مختلف علوم اسلامی ـ انسانی به ویژه در عرصه زن و خانواده» است. 🔹 در سومین همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح، رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان و مقالات علمی پژوهشی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تألیف و منتشر شده‌اند، پذیرفته می‌شوند. 🔹 همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این همایش شرکت کنند و همایش مختص حوزویان نیست. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/105208 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
♦️از خوی‌گان نقدگریز تا ساختار نقدستیز: در باره‌ی نقدهای میری به فاضلی | (تقدیم به دکتر نعمت‌الله فاضلی) ✍ حسن محدثی گیلوایی | ۸ فروردین ۱۴۰۰ 🔻واکنش‌هایی که بارها و بارها در پاسخ به نقادی‌‌هایم دریافت کرده‌ام، مرا در این باره که این مقاومت در برابر نقد از چه چیزی نشات می‌گیرد، به فکر و تامل فرو برده است. به‌راستی، آبشخور این فرهنگ نقدستیز چیست؟ 🔻نقدهای دامنه‌دار دکتر سیدجواد میری به آثار دکتر نعمت‌الله فاضلی (که اکنون مواد یک کتاب را فراهم ساخته است) نیز با همین‌گونه مقاومت‌ها و واکنش‌ها مواجه شده و این تامل مرا بیش‌تر کرده است. 🔻چرا کسی کوشش دکتر میری را که ۱۳ کتاب هم‌کار خود را خوانده و نقد کرده، ستایش نمی‌کند و افراد متعدّدی از او به‌نحوی خواسته‌اند به نقد خود خاتمه دهد؟! آیا این پرسش‌برانگیز نیست؟! 🔻چرا به جای این‌که ایرادهای نوع نقّادی دکتر میری را آشکار سازند و بگویند، از او می‌خواهند کلّاً نقّادی را رها کند؟! 🔻مجموعه‌ی این واکنش‌های حاکی از مقاومت در برابر نقد، برای من دلالت بر این دارد که ۱) جامعه‌ی ما و فرهنگ ما ضدّ نقد است و هنوز به بلوغ نقّادی نرسیده و نقدستیز و نیز واجد ساختارهای نقدستیز است؛ ۲) خوی‌گان (ethos) بسیاری از ما ایرانی‌ها نقدگریز است. خوی‌گان ما تمجیدطلب و ستایش‌خواه است. ما در این نوع از تعلیم و تربیت با نقّادی خو نمی‌گیریم بل‌که برعکس نقّاد را دشمن می‌داریم. ۳. خوی‌گان نقدگریز و ساختارهای نقدستیز رابطه‌ی تقویت‌کننده‌ی متقابل دارند. 🔻میری و فاضلی هر دو از دوستان عزیز من هستند و هر دو پر کار و پرتلاش‌اند. هر دو بزرگوار به بلوغ نقّادی رسیده‌اند و هیچ‌یک از آنان واجد خوی‌گان نقدگریز نیستند. شک ندارم که دکتر فاضلی سینه‌ای فراخ دارد و شک ندارم که از نقدهای دکتر میری سود خواهد برد و آثار بعدی او از برخی معایب پیراسته‌تر خواهند بود. 🔻از قضا من نیز برخی از آثار دکتر فاضلی را جسته‌گریخته نقد کرده‌ام و دکتر فاضلی خود از من خواسته است کتاب "زندگی سراسر فهم مساله است" را نقد کنم و من نیز چنین خواهم کرد (به تاکید دکتر فاضلی عزیز کتاب را تهیه کرده و در حال مطالعه‌ی آن هستم). ممکن است روزی آثار دکتر میری را هم نقد کنم، چنان‌که قبلاً در جلسه‌ای یکی از آثار دکتر میری را نقد کرده‌ام. 🔻بنابراین، از کسانی که به این‌گونه نقّادی‌ها روی خوش نشان نمی‌دهند و به جای کمک به تداوم نقادی یا تصحیح فرآیند و روش نقّادی، از نقّاد می‌خواهند به نقد خود خاتمه دهد، توصیه می‌کنم قدری خودکاوی و خوداندیشی کنند. 🔻شاید شما واجد خوی‌گان نقدگریز هستید و نیاز به اصلاح یا حتّا درمان این خوی‌گان دارید. گمان می‌کنم قدری خوداندیشی بد نباشد. 🔻یکی از ویژه‌گی‌های کسانی که خوی‌گان نقدگریز دارند این است که در جست‌وجوی خصلتی منفی در ناقد می‌گردند یا او را به‌نحوی تخطئه‌ی اخلاقی می‌کنند. برای من این‌طور به‌نظر می‌رسد که فرد واجد خوی‌گان نقدگریز در درون خود نوعی خودسرزنش‌گری را تجربه می‌کند و این خودسرزنش‌گری را به‌نحو واکنشی به ناقد برمی‌گرداند تا ضعف اخلاقی و شخصیتی خود را به‌نحو روانی انکار و آن را در قالب ضعف اخلاقی و شخصیتی ناقد بازنمایی کند. این‌که ریشه‌ی این خودسرزنش‌گری چیست، نیازمند واکاوی و کند و کاو است و یحتمل از فردی به فرد دیگر متفاوت است. 🔻امیدواراَم روان‌شناسان و جامعه‌شناسان ایرانی در باره‌ی خوی‌گان نقدگریز و ساختارهای نقدستیز مطالعاتی تجربی انجام دهند. 🔻باری، اگر تاکنون در نیافته‌اید که کار دانش‌پژوهی بدون نقّادی پیش نمی‌رود، لابد مشکلی دارید. بد نیست در باره‌ی خوی‌گان خود قدری اندیشه بفرمایید! 🔻آخر وقتی خودتان مادون فرهنگ نقادی هستید و در کار نقادی مشارکت نمی‌کنید و هرگز هیچ‌کسی را (جز در حد گفت‌وگوهای دوستانه و یواشکی که نمی‌توان آن را نقادی نامید) نقد نکرده‌اید، چه‌طور می‌توانید در باره‌ی کار کسی که مافوق فرهنگ نقادی قرار دارد، داوری کنید؟! 🔻کاش کسی در سطح دکتر میری عزیز یا بالاتر از او پیدا شود و آثار بنده را مورد نقد قرار دهد! زیاده جسارت شد! @horqlia
.archivetemp3.pdf
3.92M
سیاست ها و راهبردهای کودک و نوجوان در کشور های غیر اسلامی
ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی.pdf
1.38M
📥دریافت فایل ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی 💠 محورهای جشنواره به همراه توضیحات آن 💠 قوانین ارسال 💠جوایز و مزایا 💠قالب و نحوه ارسال آثار 💠مهلت ارسال آثار ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه روند رو به تعالی خود در تولید، چاپ و نشر آثار پژوهشی موفق گردید درسال 1399 تعداد 45 عنوان از آثار پژوهشی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران خود را منتشر نموده و در اختیار اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و طلاب ارجمند قرار دهد. از مجموع آثار تولید شده در پژوهشگاه 24 اثر متعلق به آثار پژوهشگران پژوهشکده علوم اسلامی، 12 اثر از آثار پژوهشگران پژوهشکده علوم اجتماعی، 8 اثر از آثار پژوهشگران پژوهشکده علوم رفتاری و 1 اثر از آثار پژوهشگران پژوهشکده تازه تأسیس مطالعات و همکاری حوزه و دانشگاه می باشد. خاطر نشان می‌ساز به همت همکاران محترم اداره آماده سازی و نشر پژوهشگاه آقایان سیدعدنان اسلامی و حسین عسگری علاوه بر 45 اثر سال 1399 تعداد 5 عنوان از آثار سال 1400 نیز فرایند آماده سازی و نشر خود را سپری نموده اند که در ایام آغازین سال جدید از طریق شبکه توزیع و فروش اینترنتی و نمایندگی‌های پژوهشگاه آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگا در سراسر کشور تقدیم جامعه علمی کشور و علاقه مندان محترم خواهد شد. ♦️نشانی فروشگاه اینترنتی پژوهشگاه : 📕http://rihu.ac.ir/fa/book
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
پیرو مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر امکان برگزاری همایش‌های علمی به صورت مجازی و غیر حضور با رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد کرونا در اردیبهشت ماه سال 1399، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تشکیل کمیته‌های علمی و اجرایی، برگزاری سه کنفرانس بین المللی مجازی با عنوان «نقش معرفت دینی در علوم انسانی »، «آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع)» و «بحران کرونا و مسئولیت‌های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی» را با حضور اندیشمندان و استادان برجسته داخلی و بین المللی در دستو ر کار قرارداد. ♦️کنفرانس« آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) » با محوریت گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه پس از برگزاری 12 پیش نشست در قالب کرسی ترویجی و نشست علمی با حضور 9 استاد برجسته بین المللی از 5 دانشگاه خارجی و 33 استاد و پژوهشگر داخلی از 18 دانشگاه و پژوهشگاه داخلی در 6 پنل علمی به صورت همزمان در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد. ♦️کنفرانس «نقش معرفت دینی در علوم انسانی» با محوریت معاونت پژوهشی پس از برگزاری 5 پیش نشست در قالب کرسی علمی ترویجی با محوریت گروه فلسفه علوم انسانی با حضور 6 استاد خارجی و 18 استاد داخلی از دانشگاه های معتبر خارجی و داخلی در 4 پنل طی دو روز برگزارشد. ♦️کنفرانس «بحران کرونا و مسئولیت‌های حقوقی و اخلاقی مروبط به رعایت سلامت همگانی» پس از برگزاری دو پیش نشست علمی با محوریت گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه با حضور 4 استاد بین المللی و 13 استاد و پژوهشگر برجسته داخلی در دو پنل علمی در یک روز برگزار شد.
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴 حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی دبیر علمی کنفرانس بین المللی مجازی «رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا» گفت: کنفرانس بین المللی مجازی با عنوان «رهیات معنویت خداسو در مواجهه با کرونا» با دو محور خاص برگزار می‌شود. نخستین موضوع، مساله کرونا است که امروزه بشر را با خود مواجه کرده است. اندیشمندان و نخبگان و طبقه نخبگانی جامعه نیز باید به صورت جدی‌تری وارد این موضوع شوند. وی افزود: این کنفرانس بستری فراهم می‌کند که طبقات نخبگانی ما که علاقه مند به این مباحث هستند بنا بر مسئولیت‌های اجتماعی خود وارد این میدان شوند، این ظرفیت را به فعلیت درآورند و با تحقیق و پژوهش و فعالیت‌های میدانی نتیجه آن را عرضه کنند. استاد تمام گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: رهیافت‌های مختلفی نسبت به کرونا وجود داشته است که مسائل پزشکی و دارویی از مهمترین آنها بوده است ولی با توجه به اینکه به سمت گذار از کرونا حرکت می‌کنیم، ممکن است شرایط پس از کرونا را نیز درک کنیم باید به آنها توجه کنیم. پیامدهای روانشناختی و اعتقادی و کلامی و جامعه شناختی از جمله این پیامدها است. مشروح گفتگوی ایشان را در لینک زیر مشاهده فرمایید: 🔴http://mehrnews.com/xTvnT --------------------------------------- ♦گروه اطلاع رسانی پژوهش: https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
♦️مؤلف: دکتر حسین بستان ♦️گروه: جامعه‌شناسی ♦️ناشران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جبهه فرهنگی عفاف و حجاب ♦️قیمت: 38000تومان ♦️تعداد صفحات: 303 ♦️سال انتشار: 1399 ♦️فروش در فروشگاه اینترنتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه : 📕http://rihu.ac.ir/fa/book ♦️چکیده: فقه عفاف جنسی، بخشی از علم فقه است که به بررسی احکام شرعی رفتارهای جنسی می‌پردازد. مباحث عفاف جنسی با توجه به حجم بالای آیات و روایاتِ مربوط به این موضوع از یک‌سو و کثرت مسائل مورد ابتلا در این زمینه از سوی دیگر، ظرفیت وسیعی برای تبدیل شدن به یک باب مستقل فقهی را داشته‌اند. با این حال، از آنجا که این مباحث به طور پراکنده در ابواب مختلف فقهی، به‌ویژه در کتاب‌های صلاه، نکاح و حدود مطرح شده‌اند، اهتمامی از سوی فقهای بزرگوار در جهت مستقل کردن این مباحث صورت نگرفته است. تألیف این اثر گامی در جهت تحقق این امر بوده است. مباحث در دو محور سامان یافته‌اند: فقه فردی که به بررسی وظایف افراد می‌پردازد و این کتاب متکفل آن است و فقه اجتماعی که به بررسی مسئولیت‌های اجتماعی و نهادی اختصاص دارد و در کتاب «فقه عفاف جنسی؛ فقه اجتماعی» بررسی خواهد شد -------------------------------------- ♦گروه اطلاع رسانی پژوهش: https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
💢دکتر غلامحسین رحیمی ، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: 🔹تولیدات علمی ایران ۲ درصد مقالات جهان را شامل می‌شود 🔹تعداد مقالات بین‌المللی ایران قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۵۰۰ مقاله بود اما در ۲ دهه اخیر تعداد مقالات علمی کشور، ۲ درصد مقالات جهان را شامل می‌شود که رتبه قابل قبولی است. 🔹تحقیقی موثر است که معطوف به کاربرد باشد؛ ۲۰ تا ۳۰ درصد تحقیقات هر کشوری برای توسعه علمی است. همچنین ۷۰ درصد تحقیقات باید معطوف به کاربرد باشد، اگر تحقیقات منجر به تولید مقاله هم شود، ارزش زیادی دارد چون باعث افزایش سطح علمی کشور می شود. 🔹از نظر کمی و کیفی مقالات باید در عرصه بین المللی و ملی بیشتر تلاش کنیم، مقالات علمی نشان دهنده حیات فعال، پویا و رو به رشد در این عرصه است. 🔹رساندن رتبه جهانی ایران از ۱۵ به ۱۴ به مراتب کار سخت تری بود اما به این رتبه رسیدیم چرا که باید با کشورهای پیشرفته تر رقابت می کردیم؛ همینطور رساندن این رتبه به ۱۰ و زیر ۱۰ سخت تر است چون بقیه کشورها بیکار نمی نشینند، رسیدن ایران به رتبه ۱۰ کشور برتر ما را در وضعیت پایداری از نظر سطح کیفی مقالات علمی قرار می دهد. ♻️ با ما همراه باشید 🆔 @msrt_ir
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
به اطلاع اعضای محترم هیأت علمی مراکز آموزشی عالی و پژوهشگران محترم متقاضی همکاری پژوهشی با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می رساند شرایط انعقاد قرارداد پژوهشی با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به شرح ذیل می باشد: 1. انطباق موضوعات پیشنهادی با رسالت و مأموریت پژوهشگاه و اولویت های ابلاغی مقام محترم ریاست؛ 2. تأیید پیشنهاده (پروپوزال) یا محتوای اثر پژوهشی توسط شورای علمی گروه ؛ 3. تأیید رزومه علمی متقاضیان توسط مدیر و شورای علمی گروه ؛ خاطر نشان می سازد طرح های اساتید و پژوهشگران صاحب اثر و شناخته شده در یکی از حوزه های پژوهشی علوم انسانی – اسلامی ، طرحهای پژوهشی معطوف به حل مسائل و آسیب های اجتماعی و طرح های پژوهشی ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی و نهادهای علمی در اولویت پذیرش می باشند. مدیریت پژوهش و همکاریهای علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه .............................. 09120774456 02532111236 .............................
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
به نقل از گروه همکاری‌های علمی‌ بین‌المللی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه: گام دیگری در جهت توسعه همکاری مشترک میان اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگران بین‌المللی در انجام طرح‌های پژوهشی مشترک برداشته شد. در این تعامل، پروفسور هارولد کوئینگ، روان‌شناس و پزشک و استاد دانشگاه‌های کارولینای شمالی و دوک (Duke) آمریکا و همچنین پژوهشگر و نویسنده حوزه روان‌شناسی، سلامت و معنویت با پروفسور مسعود جان‌بزرگی؛ استاد تمام گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به منظور تألیف کتاب «درمان‌های رفتاری-شناختی مبتنی بر رویکرد دینی، معنوی؛ نیروی چهارم» همکاری خواهد کرد. این طرح پژوهشی به صورت مشترک با حضور این دو شخصیت برجسته علمی در حوزه علم روان شناسی تألیف و نسخه انگلیسی این اثر با همکاری ناشران معتبر بین المللی منتشر شود. همچنین، عضویت در هیأت تحریریه نشریه مطالعات اسلام و روان‌شناسی و نظارت و راهنمایی پروژه‌های پژوهشی با رویکرد سلامت، دین و معنویت نیز از سایر محورهای همکاری ایشان با پژوهشگاه خواهد بود. پیش از این نیز، پروفسور کوئینگ در دو نشست تخصصی با اعضای گروه روان‌شناسی پژوهشگاه شرکت نموده و ضمن ابراز شگفتی از فعالیت‌های انجام شده در پژوهشگاه در زمینه روان‌شناسی بالینی اسلامی و همچنین پژوهش‌های انجام شده در حوزه‌های خانواده و فرزندپروری، بر ضرورت معرفی و گسترش دستاوردها و یافته‌های روان‌شناسی و مشاوره با رویکرد اسلامی در سطح جهانی و ایجاد زمینه اجرای کلینیکال آنها در سایر کشورها از جمله آمریکا تأکید کرده بودند.
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
معرفی طرحهای در دست اجرا(1).pdf
874.4K
🔴فراخوان مشارکت در اجرا و انتشار طرح های پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به اطلاع مدیران و رابطین محترم پژوهشی مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی می‌رساند مجموعه عناوین طرح‌های مصوب و در دست اجرای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به شرح فایل پیوست(PDF) تقدیم حضور می‌شود. مستدعی است ضمن ملاحظه عناوین فهرست شده که به تفکیک پژوهشکده‌ها و گروه‌های اقتصاد، جامعه‌شناسی، مدیریت، علوم سیاسی، خانواده، روانشناسی، علوم تربیتی، فلسفه علوم انسانی، قرآن پژوهشی، تاریخ، حقوق و فقه اجتماعی و فلسفه وکلام ، ارتباطات، آینده‌پژوهی، دانشگاه اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه تقدیم حضور شده است مراتب موافقت خود جهت مشارکت در اجرا و انتشار هر یک از آثار یاد شده را با مدیریت پژوهش و همکاری‌های علمی پژوهشگاه به شماره 02532111236، 02532111208 و شماره همراه 09127580650 اعلام نمایند تا پس از بررسی و مکاتبه با مبادی ذیربط سازمانی هماهنگی مقتضی به منظور انعقاد قراردادهای اجرای طرح پژوهشی و انتشار مشترک آثار بعمل آید. با آرزوی توفیق مدیریت پژوهش و همکاری‌های علمی بین المللی
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
هر مرکز پژوهشی دارای ضوابط و قواعدی است که مسیر حرکت پژوهش و پژوهشگر را مشخص می‌نماید. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز به عنوان یک مرکز پژوهشی، از این امر مستثنی نیست. از سوی دیگر پراکندگی ضوابط و مقررات و فرم‌ها ورویه‌ها و عدم اطلاع برخی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران از آنها، معاونت پژوهشی، آموزشی و فناوری را بر آن داشت تا در کتابچه‌ای واحد، مهمترین ضوابط، فرم‌ها و اصطلاحات پژوهشی که اعضای هیئت علمی و پژوهشگران در فرآیند پژوهش‌ها و مطالعات خود بدان نیاز دارند را جمع آوری نماید. سعی شده تا مفاهیم و اصطلاحات، متناسب با فرآیند یک پژوهش(تصویب طرحنامه، انجام طرح، ارزیابی و در نهایت ترویج محتوای پژوهش در جامعه علمی) سازماندهی گردد. امید است این اثر، راهنمای عمل اثربخشی در انجام وظائف اعضای هیئت علمی و در نهایت تحقق اهداف پژوهشگاه واقع گردد. نسخه اولیه فایل WORD و PDF این نظام نامه به شرح ذیل تقدیم حضور می شود ضمن آنکه علاقه مندان می توانند از سایت پژوهشگاه به نشانی زیر به این نظامنامه دسترسی داشته باشند. http://rihu.ac.ir