eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻رهبر انقلاب صبح امروز: دانشگاه جلوی سلطه دشمن را میگیرد / هر چه دانشگاه را بتوانند لنگ و تعطیل و خراب و ناقص کنند برای دشمنان کشور و برای دشمنان پیشرفت کشور مغتنم است 🔹یک رکن مهم پیشرفت کشور دانشگاه است و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند. این که شما می‌بینید در مقاطع مختلف ــ نه فقط حالا دیروز و پریروز ــ تلاش شده که دانشگاهها و کلاسها تعطیل بشود، بچه‌ها سر کلاس نروند، استاد نرود و ... این ناشی از این است که دانشگاه نقش اساسی دارد. حالا آن کسی که استاد را تلفنی تهدید میکند که اگر بروید چنین و چنان، -او حالا خودش معلوم نیست عامل اصلی باشد، عامل پشت صحنه مهم است- این بخاطر آن است که هر چه دانشگاه را بتوانند لنگ و تعطیل و خراب و ناقص کنند برای دشمنان کشور و برای دشمنان پیشرفت کشور مغتنم است. دانشگاه یکی از بزرگترین موانع در مقابل سلطه‌ی استکبار است، ما باید این را بدانیم که قدرتهای گردن کلفت جهانی هدفشان سلطه است، به چه وسیله؟ یک روز با اسلحه، یک روز با فریب، یک روز با علم، با علم هم سلطه پیدا میکنند. دانشگاه جلوی سلطه را میگیرد یعنی شما اگر چنانچه توانستید سطح علم کشور را بیاورید بالا در مقابل سلطه‌ی دشمن یک مانعی ایجاد کرده‌اید. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نخبه های ایرانی انحصاری دیگر را شکستند 🔹این تکنولوژی باعث افزایش راندمان ۳برابری در تولید برق می شود. 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 انتقاد رهبر انقلاب از دستگاههای مسئول: چرا با انواع ترفندها جلوی هیأتِ علمی شدن نخبگان گرفته می‌شود؟ / اشتغال مناسب با دانش‌ و امکانِ ادامه‌ی تحقیقات، اصل خواسته‌ی نخبگان است / بعضیها سنگ نخبه را به سینه میزنند، اما در عمل نخبه را مأیوس میکنند 🔻 از دستگاه‌ها توقع داریم که از نخبگان حمایت کنند. این حمایت همه‌اش به معنای پول دادن نیست، گاهی پول دادن مضرّ است؛ بلکه حمایت عاقلانه، خردمندانه و با توجه به جوانب گوناگون باشد. نخبه، حالا چه نخبه‌ای که در ایران درس خوانده چه نخبه‌ای در خارج درس خوانده و آمده ایران، دو توقّع دارد. یکی از موارد حمایت این است که این دو توقّع را برآورده کنیم: 🔹 یک توقع آنها اشتغال مناسب با دانش‌شان است؛ یک توقّع هم امکان ادامه‌ی تحقیقات و ارتباط با مراکز علمی دنیاست. این دو توقّع نخبه‌های ماست. 🔹 توقّع زیادی نیست. بنده اطلاع دارم نخبه‌ای که میخواهد در هیأت علمی دانشگاه وارد بشود، با انواع و اقسام ترفندها جلویش را میگیرند نمیگذارند. چرا؟ چرا از این نخبه استفاده نمیکنید؟ بعضی از نخبه‌های ما، نخبه‌های برجسته بیرون درس خواندند، آمدند اینجا به امیدی که بتوانند کار کنند، بر اثر همین رفتار برگشتند رفتند. دیدند اینجا نمیشود زندگی کرد. خب من چه توقّعی بکنم از این جوان؟ باید حمایت کرد. 🔹 نگذارید نخبه از دانشگاه مأیوس بشود، حالا حداقلش این است که بتواند در دانشگاه وارد بشود، جایگاهی پیدا کند. بعضی‌ها سنگ نخبه را به سینه میزنند، مدام میگویند نخبه‌ها، نخبه‌ها، اما در عمل نخبه را مأیوس میکنند، ناامید میکنند، مانع‌تراشی میکنند. ۱۴۰۱/۷/۲۷ 🏷 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣برنامه ای دیدنی از شبکه افق 🎞 ◽️در این مستند به سفر علمای اهل سنت به سوریه می پردازد سفری که در آن به خاطرات همراهی با شیخ عدنان رهبر علمای اهل سنت سوریه اشاره دارد و مرور خاطرات همراهی با ایشان و رد کردن رویه های تکفیر با اجماع نظر علمای اهل سنت و تلاشهای فرزند شهید شیخ عندان با نام شیخ احمد برای احیای حرکت مقاومت پدرش را به تصویر می کشد. در این مستند تشکلهای اسلامی برای مقابله با نظریات ضد اسلام تکفیر و مقابله با این جریان اشاره دارد. ✅ سه شنبه ٢۶ مهر ساعت ٢٠:٠٠ 🌐 www.ofoghtv.ir
🔰 پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها پیش رویداد «جنسیت و علوم اسلامی» را برگزار می کند: 🗓 از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۳۰ تا ۱۴۰۱/۸/۵ 📌قم، سالاریه، بلوار بوعلی سینا، جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان شهید بهشتی، سالن آمفی تئاتر طبقه همکف. 🔹راه ارتباطی 🌐 https://pm.jz.ac.ir ✉️ pajoheshgah@jz.ac.ir 📞 025-32112657 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاه یک مثال از هزاران مقاله و کتاب یک موضوع رو بهتر اثبات می کنه. احسنت به این مجری،عالی بود.👏 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
1_1828605839.attheme
94.2K
روی این فایل بزنید و وقتی اجرا شد قسمت پایین سمت راست گزینه اعمال را بزنید زمینه ایتاتون ، شهید سلیمانی می شود جالبه امتحان کنید👌😍😊 🌷@bighrar_shahadat
💢ایران دارای ۳ درصد دانشگاه‌های برتر جهان. 🔹نتایج رتبه‌بندی 2023 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی «تایمز» که به تازگی منتشر شده است، جایگاه علمی و استنادی 1799 دانشگاه در 104 کشور جهان را ارزیابی کرده است. طبق این نتایج، تعداد دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی از 58 (طبق ارزیابی 2022) به 65 رسیده است و روند صعودی سهم ما از این رتبه‌بندی، امسال نیز تداوم داشته است. این مؤسسه دانشگاه‌های جهان را در سه حوزه اصلی فعالیت یعنی «تحقیق»، «تأثير» و «تدریس» ارزیابی می‌کند. در همین زمینه این ارزیابی به شاخص‌ها و معیارهای مهمی توجه دارد، از جمله: آموزش (محیط یادگیری)، تحقیق (حجم، درآمد و شهرت)، استنادات (تأثیر تحقیق)، درآمد صنعت (انتقال دانش) و چشم‌انداز بین‌المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات). ملاک اصلی در این ارزیابی‌ها، امتیاز کسب شده توسط دانشگاه‌هاست، این امتیاز برای دانشگاه آکسفورد به عنوان برترین دانشگاه جهان، 4/96 است. این در حالیست که ما با ۳ درصد بهترین دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی تایمز جمعیتی معادل یک درصد جهان داریم. ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
تاریخچه جهان و ایران تاریخچه پیدایش سواد رسانه‌ای، به سال ۱۹۶۵ باز می‌گردد. _لوهان اولین بار این واژه را بکار برد و نوشت: “زمانی که دهکدۀ جهانی تحقیق یابد، لازم است انسان‌ها به سواد جدیدی بنام دست یابند. فرهنگ دیگر در چارچوب مرزهای جغرافیایی تعریف نمی شود. فرهنگ را هم مردم دنیا می سازند.” تئوری ، توسط مطرح شد است. دهه‌ های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را باید دهه‌ های پیوند و ارتباط سواد رسانه ‌ای با دانست. در این سالها، دپارتمان‌ های دانشگاهی تحلیل فیلم در سراسر ایالات متحده و انگلستان، کار خود را آغاز و فیلم‌های روز را مورد تحلیل قرار دادند. سواد رسانه ای، در به عنوان اولین کشور، به صورت رسمی از طرف نظام آموزش و پرورش پذیرفته و جزء برنامه‌های درسی مدارس گنجانده شد. کانادا یکی از قویترین جنبش های سواد رسانه‌ای را در دنیا دارد و سازمان “شبکه آگاهی رسانه‌ای” به عنوان سازمانی برجسته در این کشور مستقر است. پیشگامان عرصه آموزش سواد رسانه و کانادا می باشند که برای حفظ فرهنگ خود و جلوگیری از تحریف و تغییر در آنها اقدام به این کار کردند. در کشور ما از اواسط دهه هشتاد شمسی، سواد رسانه ای جای خود را در میان کتاب های دانشگاهی بازکرد و استادان و مقالات متعددی را ترجمه و تألیف کردند. تأکید نخبگان دانشگاهی و رسانه ای برضرورت آموزش سواد رسانه ای به اقشار مختلف جامعه سبب شد،تا در سالهای اخیر هم اندیشی ها و همایش های زیادی با موضوع سواد رسانه ای در فرهنگسراها و مدارس کلان شهرهای کشور برگزار شود. باوجود اینکه قدمت سواد رسانه ای در جهان به بیش از سه دهه می رسد اما زمان اندکی از ورود آن به ایران می گذرد. به همین خاطر، سواد رسانه‌ای در کشور ما مبحث فوق العاده جوانی محسوب می شود .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام عالی خوابی که رهبر معظم انقلاب دیدند 🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی 🍂 @gharar_a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غوغای دختران مشهدی علیه فتنه تشویق ایسلندی ایران در تجمع روز گذشته دختران در مشهد 👌👌 این کلیپ عالیه😍 🍃• @dahe80iran 🍃• https://eitaa.com/joinchat/2963996866C327b9dd1c5
برنامه کلاس های استاد فلسفیان ۱- روز شنبه: دنیا در نهج البلاغه ۲- دوشنبه : خواندن روایات بحار ۳- سه شنبه : دعای مکارم الاخلاق ۴- چهار شنبه: مسئولیت و سازندگی ساعت برگزاری کلاس در برنامه قرار هفت شب می‌باشد. ابتدا برنامه کاربردی «قرار» را نصب کنید و با استفاده از پیوند زیر در کلاس به صورت مجازی شرکت کنید . https://gharar.ir/r/ce6e9956
هدایت شده از طلبه بانو
✔️فیمینیسم و زن ایرانی در برنامه شیوا امشب🔻 @talabebanooeitaa
هدایت شده از ندای تهذیب
شاخص‌های حوزه انقلابی-6.pdf
221K
📄کوتاه بخوانیم. 🔰 از نگاه امام خامنه‌ای شماره 6 📌حوزه‌ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل باشند. چه بسا شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آینده تغییر کند و جوامع بشری برای حلّ مشکلات خود به مسایل جدید اسلام نیاز پیدا کند. علماء بزرگوار اسلام از هم اکنون باید برای این موضوع فکری کنند. 🔹ادامه مطلب را در فایل مطالعه کنیم. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
📚معرفی و دریافت «۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی» 🔰طولانی بودن فرایند تحصیل در حوزه های علمیه موجب ضعف انگیزه در مسیر تحصیل علم است و در نتیجه منجر به انحراف از مسیر رشد و موجب دور شدن از اهداف عالیه می‌گردد. این امر حاصلی جز سرخوردگی، حسرت و پشیمانی ندارد. معاونت تهذیب حوزه­‌های علمیه با تدوین و انتشار کتاب ۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی تلاش در رفع این آسیب داشته است. 📍این کتاب شامل یک پیش گفتار و ۴ بخش با عناوین زیر می­باشد: ۱- تعریف انگیزه ۲- راهکارهای ایجاد انگیزه و افزایش نشاط در میان طلاب ۳- راهکارهای ایجاد انگیزه توسط اساتید ۴- راهکارهای ایجاد انگیزه توسط مدیران و مسئولان مدارس. ✍️نویسنده: مدیریت مطالعات تربیتی فرهنگی معاونت تهذیب 📤 مشاهده و دریافت فایل کتاب🔻 https://hojre-nama.ir 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔻 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه" 🔺 جلسه سوم: بررسی شرایط حق الزام حجاب از سوی حاکمیت با رویکرد تفسیر تنزیلی 💬 با ارائه نظریه توسط استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور زیدعزه 📚 عضو شورای عالی آموزش و پرورش کشور 📚 دارنده دکترای تفسیر با رویکرد تفسیر تنزیلی 📚 نویسنده کتاب «سیر فرهنگ سازی پوشش اسلامی با رویکرد تفسیر تنزیلی» 💬 با نقد استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین خالد الغفوری زیدعزه 📚 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیة 📚 مدیر مرکز عین للدراسات و البحوث المعاصرة 📚 سردبیر سابق مجله فقه أهل البیت علیهم السلام ⏳ چهارشنبه 27 مهر، بعداز نماز ظهر و عصر (به روز برگزاری جلسه دقت شود!) 📍 مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام طبقه ۳ سالن سلمان فارسی
💠مراسم استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه سلام‌الله علیها به شهر مقدس قم 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس "حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها" 🆔 @astanqom
❇️ # یاداوری اولین جلسه: چهارشنبه ۲۷ مهرماه ساعت ۱۴
❇️اولین کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه خانواده و تربیت معنوی "خاتم": 🗓️پنل روانشناسی مهمانان: 🌱موضوع: نقش دینداری و معنویت در پیشگیری از طلاق دکتر ناصر آقابابایی( استادیار گروه علوم رفتاری،دبیر گروه روانشناسی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی) 🌱موضوع: تاب آوری معنوی زوجین در کنار آمدن با مشکلات پس از طلاق دکتر عباس آیینه چی (عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده) 🌱موضوع: اصول و فنون مدیریت رفتارهای معنوی فرزندان با رویکرد یکپارچه توحیدی دکتر محمدحسین شریفی نیا(عضو هیئت علمی گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🌱موضوع: نقش انعطاف و انسجام خانواده در پیش بینی سلامت معنوی با میانجی­گری هسته های ارزشیابی خود سیده محدثه پیش نمازی(دانشجوی دکتری روانشناسی، پژوهشگاه حوزه ودانشگاه و مدرس دانشگاه) 🌱موضوع: عوامل معنوی پیش گیرنده از پیشرفت زوجین در مراحل شکل گیری طلاق دکتر مهدی عباسی (عضو هیئت علمی گروه روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث) 🌱موضوع: نقش مداخلات معنوی در کاهش احتمال طلاق مهدیه حیدری زاد(کارشناس ارشد روان شناسی) 🌱موضوع: رابطه سبک فرزندپروری ادراک شده با سلامت معنوی: با میانجیگری رابطه ھمشیران سیده زهرا حسینی نژاد(دانشجوی دکتری روانشناسی) 🌱موضوع: خانواده، به مثابه کارگاه معنویت پروری دکتر عباس پسندیده(رییس پژهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی) 📝دبیر پنل: دکتر محمدرضا سالاری فر(دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🗓️زمان:پنج شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ 🕑ساعت:۱۰ لینک شرکت مجازی: http://vc.rihu.ac.ir/ch/Bayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تواضع علما در برابر پدرانشان را مقایسه کنید با رفتارهای خودمان در برابر پدرهایمان 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
گزارش یک از ویژگیهای نسلی امروز که البته خود میتواند قابل نقد و موضوع یک باشد. 👇 ⭕️ نسل کوروش درباره دهه هشتادی‌ها من از 87 تدریس می‌کنم. در مدارس طبقه متوسط تهران. آن موقع، دانش آموزانم، متولد 1370 بودند. تابستان امسال به متولدین 89 که الان پایه هفتم هستند درس دادم. 20 سال را دیدم. نسل 70 و 80. مشاهداتم را از این نسل می‌گویم. لزوما درست نیست، صرفا مشاهده من است: مهم‌ترین ویژگی این نسل "بی تفاوتی" است. حتی شجاعتش هم ناشی از بی تفاوتی است نه نترس بودن به معنایی که ما می‌فهمیم. ناشی از "به حساب نیاوردن" است. زیست آزادانه جنسی‌اش هم لزوما در منطق "آزادی جنسی" نمی‌گنجد. ناشی از همان بی تفاوتی است. ویژگی‌های دیگر این نسل به نظر من این پنج مورد است: 1⃣ کتاب نخوانده ولی اهل فیلم و سینما است. (روایت را بلد است) 2⃣ مطالعه تئوریک ندارد ولی زبان بلد است.  3⃣ در یک شبکه ارتباطی قوی و مستمر با هم‌سالانش زیست می‌کند که حتی از سوی اکثر ما و حاکمیت مشاهده هم نمی‌شود چه رسد به نظارت. به خاطر همین هم وقتی مشاهده پذیر می‌شود، حاکمیت را متعجب می‌کند (مورد تجمع کوروش یا تجمع اسکیت سواران در شیراز) یا وقتی حرف می‌زند و می‌نویسد، زبانش را نمی‌فهمیم. این شبکه ارتباطی در اینترنت به طور مشخص مبتنی بر سه شبکه اجتماعی یوتیوب، تیک تاک و توییچ (و سایر استریم‌های گیم است) در فضای واقعی هم چون پلتفرم مشترک روزمره دارد (مدرسه و سال‌های ابتدای دانشگاه)، همیشه در ارتباط با هم‌سالان است.  4⃣ احساساتی است که البته کاملا مطابق سن است و در سایر نسل‌ها هم مشاهده می‌شود.  5⃣ و نظام ارزشی همگون ندارد. مثلا پسرهایشان در مورد حجاب پارتنرهایشان تقیدی ندارند ولی به شدت غیرتی هستند. یا آن معیارهایی که برای نسل من دهه شصتی به عنوان نماد مردانگی، وجود داشت برایشان بازتولید شده است. تقریبا همه این‌ها خاصیت تربیت این نسل با شبکه‌های اجتماعی و موبایل است. خاصیت توییتر و اینستاگرام و تیک‌تاک، لحظه‌ای بودن است. الگوریتم مبتنی بر مومنت است. آدمی که در لحظه است، در عمق، غور نمی‌کند و بی‌تفاوت می‌گذرد. غواصی نمی‌کند. مثل یک قایق فقط عبور می‌کند. عبور قایق هم البته می‌تواند موج درست کند. مخصوصا وقتی بخواهی یک دریاچه را آرام نگه داری یا نشان دهی.  من هیچ ارزش‌گذاری مثبت یا منفی درباره کلیت این نسل ندارم. خوب دارند و بد مثل نسل ما ولی مشاهده من می‌گوید که این ویژگی‌ها بین‌شان عمومی است.  و یک چیز دیگر. برای این نسل بی تفاوت، تقدس ساختن یک امر محال است. حتی پدر و مادر و معلم هم برایش مقدس نیست؛ چه رسد به بقیه چیزها. این نسل حتی "سلام فرمانده" را ریمیکس می‌کند و در پارتی‌اش می‌خواند و با آن می‌رقصد. من برای خودم اسمشان را گذاشتم "نسل کوروش" یا "نسل مال (نام این روزهای پاساژ)". نسلی به غایت سکولار حتی در دیندارترین‌هایشان. نسلی که هر نظامی در ایران باشد، باید تقریبا از سال 1404، با آن‌ها در عرصه عمومی دست و پنجه نرم کند و به عنوان یک نیمچه معلم می‌گویم! عجب کار سختی!