eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨اخبار مرکز پژوهش 📢فراخوان جذب مقالات با موضوعات مرتبط با حوزه مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت: 📃گروه مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت مرکز پژوهش های اسلامی معصومیه، به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی خواهران، از پژوهشگران در حوزه های اخلاق، خانواده، سبک زندگی اسلامی ارائه طرح و جهت همکاری پژوهشی در قالب عقد قرارداد دعوت به همکاری می نماید. 🔹مزایای همکاری: • استفاده از ظرفیت برترین اساتید ناظر • ارزیابی آثار • پرداخت حق التالبف پس از اتمام و تایید اثر. • چاپ اثر به نام محقق • امکان جذب به عنوان محقق پروژه ای 🔹راه های ارتباطی: 🔺تلفن تماس: 025-31156288 🔺تماس در فضای مجازی: 09186950659 🔺ارتباط با ادمین: @adminmasoumiyeh 🔺آدرس سایت: http://masoumiyeh.ir 🌺🌺 🌴 @masoumiyeh
🚨اخبار دفتر تبلیغات 📢فراخوان مقاله همایش اخلاق امدادگری 📃محورهای همایش: 1. ارتقای انگیزه‌های اخلاقی امدادگران و داوطلبان 2. نظام ارج‌گذاری خدمات داوطلبانه 3. راهکارهای ارتقای اخلاق امدادگری 4. فرآیند تصمیم‌گیری و حل مساله اخلاقی در عملیات امداد و نجات 5. مراقبت های معنوی از آسیب دیدگان و مددجویان 6. ابعاد اخلاقی مدیریت بحران جامعه محور 7. ابعاد اخلاقی کار گروهی در عملیات امداد و نجات 8. ملاحظات فرهنگی در عملیات امداد و نجات 9. ایمنی فرهنگی ـ اجتماعی جوانان امدادگر و داوطلب 10. عدالت در توزیع امکانات و خدمات امدادی 11. غنی سازی دوره های آموزشی، مباحث اخلاقی، روان‌شناختی، فرهنگی، فقهی و قانونی 🔴لینک کسب اطلاعات بیشتر: http://emdadgari.isca.ac.ir/fa/ 🌺🌺 🌴 @masoumiyeh
هر جنین قرن ها در راه بوده تا فرصت تولد داشته باشه (براساس فرازی از دعای عرفه) کانال ایتا حوزه جوانی جمعیت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ( آستان قدس رضوی ) https://eitaa.com/joinchat/823853267Cf359f4413e
هدایت شده از جهاد تبیین جمعیت
14011007_42947_1281k.mp3
13.95M
🎙بشنوید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۱/۱۰/۷ 🏷 http://eitaa.com/jamiyat 🏴 Farsi.Khamenei.ir حجت الاسلام عالی: فرزندان برای یک خانواده مایه افتخار هستند😍 و برای یک کشور مایه اقتدار💪 🔆سخنرانی حجت الاسلام عالی در محضر امام خامنه ای دام عزه العالی و پرداختن به مساله فرزندآوری. 🔆مطالبه از رئیس جمهور بابت تسهیل گری در تسهیلات ازدواج و تشویق به فرزندآوری 🔲جهت دریافت اطلاعات، اخبار و محتواهای جمعیتی به کانال جهاد تبیین بپیوندید: http://eitaa.com/jamiyat
46.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢مستند خاله سکینه (بخش اول) 🔸 قابله‌های فراموش شده/ روایتی از زندگی یک ی قدیمی و حرف هایی دلنشین از جنس فرزند آوری و زایمان آسان در خانه با چهار دهه تجربه مامایی 🔺با انتشار این مستند با رخنه‌ی موزیانه WHO و پروتکل‌های این سازمان مخوف توسط مُشتی به آئین و سنت‌های بومی ایرانی مخالفت کنید کانال ایتا حوزه جوانی جمعیت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ( آستان قدس رضوی ) https://eitaa.com/joinchat/823853267Cf359f4413e
35.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ جدید ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ کانال ایتا حوزه جوانی جمعیت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ( آستان قدس رضوی ) https://eitaa.com/joinchat/823853267Cf359f4413e
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به حاج قاسم گفتن شما یه چیزی به حاج بگید که به کم‌حجاب‌ها تذکر بده.... حاج قاسم گفت؟... ✍حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
📣📣 👈با موضوع: ♦️به‌کارگیری روش‌های کیفی در مطالعات اخلاقی- تربیتی♦️ 👤استاد دوره: دکتر حمید رفیعی هنر ❇️عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ☀️ویژه: 👨‍💼اعضای هیئت علمی 👨‍🎓دانش آموختگان دکتری و سطح 4 🔹در رشته‌ها و گرایش‌های اخلاق و تربیت 🔶طول دوره: 16 ساعت 🍀سهم مشارکت با احتساب (60%) تخفیف ویژه:۱۶۰ تومان (شرط ذکر شده در پوستر توجه شود) 🌷با اعطای گواهی معتبر🌷 📅تاریخ: 6 و 19 بهمن 1401 صبح و عصر 🗓مهلت ثبت نام : 1401/10/15 لینک ثبت نام: https://events.isca.ac.ir/workshop/24 ⏹ آدرس: قم، پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
فقه تربیت سیاسی ج بیست پنجم 010930.mp3
10.47M
📌 دروس «استاد سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1401_1402 آذر 1401 🔸درس «فقه تربیت سیاسی» جلسه بیست پنجم 👇🏾: ادامه مباحث گذشته : دلیل 3: وجوب تعلیم قرآن و حدیث (که دشمن شناسی بخشی از اموزه هاست) «وَ حَقُّ الوَلَدِ عَلَى الوالِدِ أن يحَسِّنَ اِسمَهُ وَ يحَسِّنَ اَدَبَهُ و يعَلِّمَهُ القرآن» «وَ أَنْ أَبْدَأَكَ بِتَعْلِيمِ كِتَابِ اللَّهِ وَ تَأْوِيلِهِ وَ شَرَائِعِ الْإِسْلَامِ وَ أَحْكَامِهِ وَ حَلَالِهِ وَ حَرَامِهِ لَا أُجَاوِزُ ذَلِكَ بِكَ إِلَى غَيرِه» «عَنْ مُعَاذٍ قَالَ‌: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه و آله يقُولُ‌: مَا مِنْ رَجُلٍ عَلَّمَ وَلَدَهُ الْقرآن إِلَّا تَوَّجَ اللَّهُ أَبَوَيهِ يوْمَ الْقِيامَةِ تَاجَ الْمُلْكِ وَ كُسِيا حُلَّتَينِ لَمْ يرَ النَّاسُ مِثْلَهُمَا». « عن النبى ص قال: إِذَا قَالَ الْمُعَلِّمُ لِلصَّبِى: قُلْ‌: بسم‌الله الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌، فَقَالَ الصَّبِى: بسم‌الله الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌، كَتَبَ اللَّهُ بَرَاءَةً لِلصَّبِى وَ بَرَاءَةً لِأَبَوَيهِ وَ بَرَاءَةً لِلْمُعَلِّمِ‌». نکات - در تربیت قرآنی و تربیت اسلامی هم ایمان را باید اموزش داد و هم کفر را -اشاراتی به مغالطه جریان روشنفکری در سکولاریزاسیون شریعت و تئوریزه کردن اسلام رحمانی است - اشاراتی به عادت نومن ببعض و نکفر ببعض جریان فمینستی در اغتشاشات اخیر که حکم پوشش اسلام را نمی پذیرد و مهریه و نفقه را شرعا واجب می دانند و ... سایت مؤسسه اشراق و عرفان ▶️ eshragh-erfan.com کانال استاد علیرضا اعرافی ▶️ @alireza_arafi کانال مدرسه مجازی فقه تر
هدایت شده از مدرسه امین
نه دی، روز بصیرت مبارک باد. بصیرت واحد ارزش یک ملت است. @madrese_amin
هدایت شده از مدرسه امین
شاهچراغ ۱ .MP3
30.82M
نه دی، روز بصیرت مبارک باد. مجموعه شاهچراغ، تحلیلی از اغتشاشات اخیر ارائه می‌دهد. در قسمت اول با منابعی که به ما در فهم اغتشاشات اخیر کمک می‌کند آشنا می‌شویم. @madrese_amin
Kahesh_jamiat.pdf
2.69M
🚨 کتابی ناب در عرصه جمعیت 🔶 کاهش جمعیت ضربه سهمگین برپیکر مسلمین ♻️ مرحوم علامه تهرانی ━🍃❀💠❀🍃━═••• به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f
36.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📑 پژوهشی پیرامون نافرمانی مدنی زنان - بخش پنجم 📎 مهندس کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» 🎥فیلم کامل نشست: 🌐 aparat.com/v/8joSX 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💠 تفاوت دو اصطلاح ذمه و عهده 🔻 دو اصطلاح ذمه و عهده، هر چند گاهی به جای یکدیگر به کار می‌روند، اما ماهیّتی متفاوت دارند: 🔹 عهده، ظرف تصوری و اعتباری است برای و اعمالی که انجامشان بر انسان لازم است. 🔸 ذمه، ظرف اعتباری است برای که به نفع غیر و علیه انسان ثابت است. ✅ رابطه بین ذمه و عهده عموم و خصوص من وجه است؛ یعنی یک ماده اجتماع و دو ماده افتراق دارند: 🔹 ماده اجتماع: مکلفی که مال غیر را تلف کرده، ذمه و عهده‌اش مشغول است، ذمه‌اش مشغول به مال است، مثلا صد هزار تومان از مال زید را تلف کرده، زید مالک صد هزار تومان در ذمه این مکف است. عهده‌اش هم مشغول است یعنی بر این مکلف واجب است اعطاء مال به غیر. گویا یک حکم وضعی و یک حکم تکلیفی است. 🔸 ماده افتراق اول: گاهی هست ولی ذمه نیست، تکلیف هست، حکم وضعی نیست. مانند نفقه اقارب واجب النفقه بر انسان غیر از همسر، یعنی پدر، مادر و اولاد انسان، که این‌ها می‌شوند واجب النفقه انسان، اینجا عهده انسان مشغول به نفقه است، یعنی پرداخت نفقه این‌ها واجب است اما ذمه‌اش مشغول نیست لذا اگر این کار را ترک کرد از اموالش نمی‌گیرند و اقارب در ذمه او طلبکار نیستند، یا اگر از دنیا رفت اقارب از ترکه او چیزی را مالک نیستند. اینجا عهده هست ولی اشتغال ذمه نیست. 🔸 ماده افتراق دوم: گاهی هست بدون عهده، طفلی که مال غیر را تلف کرده، ذمه‌اش مشغول است به مال غیر، اگر از دنیا رفت از ترکه‌اش بر می‌دارند ولی خود طفل وجوب دفع ندارد چون تکلیف ندارد. ذمه خاصیتش این است با موت انسان از بین نمی‌رود یک ظرف اعتباری است که حتی پس از موت باقی است لذا فردی که از دنیا رفته وجوب پرداخت دیون ندارد چون عهده ندارد اما دیون بر ذمه میت ثابت است و زمانی فراغ ذمه حاصل می‌شود که حق طلبکارها از ما ترک میت پرداخت شود. 📚 برگرفته از درس خارج فقه معاصر «فقه رمزارزها) استاد آیت الله جواد (حفظه الله) 👈 نکات بیشتر: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
✅ چرا نخبگان حوزوی به سمت دانشگاه ها گرایش پیدا می کنند؟ 🔻 معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران تهران پاسخ می دهد: 🔸 پژوهش حوزه های علمیه در گام نخست برای تحقق اهداف مقدسی همچون احیا و اشاعه ارزش های ناب اسلام و انتشار آثار علمی فرهنگ ساز دایر شد و تاکنون قوت علمی و بیان رسای آثار طلاب در رشد و تعالی جامعه علمی این مرکز منشأ برکات فراوان و نوید بخش آینده ای روشن برای پژوهش های اثر بخش حوزوی بوده است. 🔸 در این میان نقش اساتید مجرب و تراز اول علمی حوزه در راهبری طلاب کم نظیر است و بخش عمده ای از آثار طلاب در حوزه مطالعات علوم انسانی و اسلامی به شناخت و کاهش نارسایی های اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، حقوقی و سیاسی پرداخته و در صدد بررسی آسیب هایی همچون مشکلات زوجین، خلأ فرزندپروری و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع آن است. 🔸 زمانی نقش حوزه در بهبود وضعیت اجتماع مؤثر است که پیش تر جایگاه حوزه به عنوان متولی اجرای امر دین در تمامی عرصه ها از جمله نقش آفرینی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان و وزارت ورزش وجوانان دیده شده باشد. 🔸 حوزه های علمیه امروز به عنوان یک مرکز علمی دست کم با کارکردی سه گانه از جمله تربیت مدرس، محقق و مبلغ فعالیت دارند و با توجه به موفقیت ها از دیگر مراکز علمی شأن بالاتری دارد. 💢 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31181 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅ تشریح فعالیت های مراکز و امور پژوهش معاونت پژوهشی حوزه های علمیه 🔻 در گفت و گو با مدیر مراکز و امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه مطرح شد: 🔹 نزدیک به ۵۰۰ کتابخانه در مدارس علمی سراسر کشور وجود دارد که به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ کتابخانه‌های مرکزی و کتابخانه‌های مراکز حوزوی. تفاوت این دو کتابخانه این است که افراد خارج از حوزه نیز می‌توانند از کتابخانه‌های مرکزی استفاده کنند اما کتابخانه‌های حوزوی عموماً در اختیار طلاب و واحدهای آموزشی قرار دارد. 🔹 تا امروز نزدیک به ۴۸ شماره از این نمایه چاپ شده است و برای مراکز حوزوی، دانشگاهی و مراکز علم‌سنجی ارسال می‌شود و بازخورد بسیار مثبتی در جهت اطلاع رسانی و اشاعه نشریات داشته و دسترسی طلاب و پژوهشگران را نیز آسان کرده است. 🔹 سالانه ۶۰۰ نشست علمی در حوزه‌های علمیه خصوصاً در حوزه‌ علمیه قم و مراکز وابسته به آن برگزار می‌شود که به جهت حجم عددی در واقع حجم قابل توجهی از رد و بدل و تبادل دانش و اطلاعات یافته‌های دینی را نمایش می‌دهد. 🔹 امروز در حوزه‌ علمیه بیش از ۲۱۰ واحد پژوهشی شناسایی شده داریم که که از پژوهشگاه‌های بزرگ تا پژوهشکده‌ها و واحدهای آموزشی کوچک را شامل همچنین این کار در آینده شغلی این طلبه‌ها نیز مؤثر است. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31185 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
https://www.farsnews.ir/news/14011010000129/ پیشنهادات عملیاتی مقام معظم رهبری برای توسعه یک فکر و اندیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چند دقیقه قبل از اعدام قاتل شهید دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران 👌 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 از نظر به کی میگن بچه زرنگ و با ذکاوت⁉️ 🎥 ببینید: اولین تیزر مجموعه «بچه زرنگ» منتشر شد 👌 💢 به‌مناسبت سالگرد شهادت مجموعه مستندداستانی «بچه زرنگ» از شنبه ۱۰ دی هر شب ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. 🔰 داستان این سریال درباره ۸ تن از مشهد است که با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و در نهایت به شهادت رسیدند. با بازی ٤ تا از برادران شهدا در نقش شهید و در خانه خود شهید و بازی يكي از مادران شهدا 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
♨️🎬مستند «به بهانه آزادی» امشب از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود. 📍به بهانه آزادی، کنکاشی در زوایای پنهان رخدادها و ناآرامی‌های بعد از فوت مهسا امینی است. این مستند چهارشنبه ۷ دی بعد از خبر ۲۲ از شبکه ۳سیما پخش خواهد شد. 🧠⚔علوم و جنگ شناختی @CWarfare
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 22 گناه نابخشودنی فتنه‌گران 🌐 AEOS.IR/post/64 دانلود اینفوگرافی ♦️ امام خامنه‌ای(مدظله) گناه فتنه گران سال 88 را نابخشودنی می‌دانند. ایشان طی چهار سال گذشته بارها به تشریح خطا و گناه فتنه گران در سال 88 پرداخته‌اند. محموعه این گناهان در اینفوگرافیک «22 گناه» تهیه و منتشر گردیده است. #️⃣ 🆔 eitaa.com/joinchat/979632309Cbeb5921b2f
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
◼️از سلسه پیش‌نشست‌های همایش علمی اخلاق امدادگری 📒 پیش‌نشست سوم: ابعاد اخلاقی مدیریت بحران جامعه محور 👤ارائه دهندگان: 1️⃣ دکتر شاهین فتحی ◾️ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران 2️⃣ دکتر پیمان صابریان ◾️ هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ معاون آموزش و پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر 📅زمان: یک‌شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ⏰ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ ⏹لینک ورود به جلسه: http://dte.bz/ethicsconf