⭕️اهميت بعد معنوی در همه امور
🔹...آنکه باقی است، آن است که در پیش خودمان است. آنچه باقی میماند، ما و چیزهایی که حمل میکنیم به عالم دیگر است. ما باید فکر این معنا باشیم که خدمت بکنیم؛ خدمتی که برای ما سرمایه باشد برای آن جهان. زدن و پیروز شدن و فتح کردن و همه اینها اگر آن بُعد معنویاش نباشد، همهاش شکست است، بلکه آنهایی که بیشتر در نظر مردم پیروزند، شکسته ترند. این قدرتهای بزرگی که در عالم بوده است و هست و خواهد بود، اینها اگر آن بُعدی که آنها را به سعادت میرساند نداشته باشند، تمامش شکست است. چند روز خورد و خواب و جنایت و خیانت و بعدش تمام، این جا بسته میشود و درِ آن عالم باز میشود، صحیفه ما باز میشود. همه این عالم شهادت میدهند برای ما، همه حاضرند.
بیانات حضرت امام در جمع مسئولان نظام ۶۴/۰۱/۰۱
منبع: وبسایت روح الله (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴به زودی منتشر میشود:
🔴کتاب «الگوی مطلوب تکافل اجتماعی در اسلام» اثر حجج اسلام آقایان دکتر مصطفی کاظمی نجفآبادی و دکتر سیدرضا حسینی اعضای هئیت علمی گروه اقتصاد پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه به زودی(در بهار1402) توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با مشارکت دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی حوزههای علمیه منتشر میشود.
🔴چکیده:
تكافل اجتماعي اصطلاحي است كه برنامههای جامع اسلام در زمینه اهتمام مردم به تامین نیازهای یکدیگر بهویژه نیازهای معیشتی اقشار ضعیف جامعه را بازگو ميكند. راهحلهاي اسلامي در این زمینه اولا مبتنی بر تفسیری ویژه از حيات طيبه و چارچوبی از سیاستگذاری اجتماعی در مسير تكامل معنوي و رسيدن بهجايگاه قرب الهي هستند. ثانيا، بر بنياد مباني اعتقادي و فلسفي اسلامي استوار شده و از اصول و قواعد رفتاري آن پيروي ميكنند. ثالثا، تكاليف عملي و بايستههاي فردي و حقوق و روابط اجتماعی مورد نیاز برای دستیابی به وضعیت مطلوب را معرفی ميكنند. با این حال فهم روزآمد راهحلهای اسلامی و تطبیق آموزههای آن بر نیازها و شرایط نوشونده اجتماعی مستلزم شناخت وضعیت موجود و بهرهگیری از دستاوردهای علمی و تجارب مفید بشری نیز هست. این تحقیق به منطور دستیابی به الگویی روزآمد از تکافل اجتماعی، ابتدا محورهای فوق را در ضمن چند فصل مورد مطالعه و بررسی قرار میدهد و در پایان، مسیر بهبود و ارتقاء بخش خیریه کشور را در قالب نهادنگاشتی از عناصر متولی سیاستگذاری، قانونگذاری، نظارت، آموزش، فرهنگسازی، تسهیلگری، خدمترسانی و کنشگران انفرادیِ امور خیریه، ارائه مینماید.
🔴@research_hu
هدایت شده از دانشگاه فردوسی مشهد
🔶🔹 همایش ملی علامه مصباح یزدی (ره) با همکاری پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می کند:
✅ عنوان سومین نشست تخصصی همایش ملی علامه مصباح یزدی (ره) :
« اندیشه های اقتصادی علامه مصباح یزدی (ره) »
سخنران :
🔸 حجت الاسلام دکتر سید مهدی معلمی
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه
و عضو شورای پژوهشی گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
🕡 زمان: سه شنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۲
🔰 مکان: دانشگاه فردوسی، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
لینک حضور مجازی:
http://vroom.um.ac.ir/iish
@fum_iish
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این فریادهای دردآور دکتر زرشناس درباره آثار و تبعات اجرای سیاستهای نئولیبرال را بشنوید...
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔺دزدی اسناد تاریخی ترکیه به بهانه امدادرسانی
🔻یک گروه اسرائیلی امدادگر وارد استان هاتای ترکیه شده و بعد از مدتی به بهانه عدم وجود امنیت از ترکیه خارج شدند
حالا مشخص شده که این گروه جهت اجرای برنامه دزدی یک تورات قدیمی وارد این منطقه شده بود که محتوای آن میتوانست آبروی یهودیت تحریفی را ببرد
ترکیه این تورات را مخفی کرده بود
این اسناد تاریخی در یکی از کلیساها که در اثر زلزله ویران شده بود نگهداری میشد
⛴ ساخت نسل جدید یدککشها و ۴۰ تیپ کشتی
گروهی از محققان یکی از شرکتهای فعال در صنعت دریایی علاوه بر ساخت ۴۰ تیپ کشتی، بزرگترین یدککش نسل جدید را در کشور تولید کردند.
بیشتر بخوانید
📆۱۴۰۱/۱۱/۲۶
#ساختوتولید
#شناورها
خوشخبر 👈 ♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیرمرد اهل کوهرنگ با گریه میگه من ۷۶ سالمه زمان شاه همینطور برف آمده بود یکی نیامد بگه شما مُردید یا زندهاید الان این همه بسیجی اومدن کمک ما...
🌷🇮🇷🌷
یکى از مسائل مورد اختلاف بین اهل سنّت و شیعه امامیه، اطاعت از امام و حاکم فاسق و ظالم است؛ اجماع اهل سنّت بر این است که سلطان با فسق، از خلافت عزل نمى شود.
در اینجا به نمونه هایى از نظرات آنها اشاره مى کنیم:
۱ ـ «امام نووى» مى گوید: «اهل سنّت اجماع نموده اند که سلطان و خلیفه، با فسق از خلافت عزل نمى شود....»(۱)
۲ ـ «قاضى عیاض» مى گوید: «جماهیر اهل سنّت از فقیهان، محدّثان و متکلمان معتقدند که سلطان، با فسق، ظلم و تعطیل حقوق از خلافت عزل نمى شود.»(۲)
۳ ـ «قاضى ابوبکر باقلانى» نیز مى نویسد: «جمهور اصحاب حدیث معتقدند، امام با فسق، ظلم، غصب اموال و زدن سیلى به صورت ها و متعرض جان هاى محترم شدن و تضییع حقوق و تعطیل حدود، از امامت خلع نمى شود و خروج بر او هم جایز نیست، بلکه تنها وظیفه مردم آن است که او را موعظه کرده و از عواقب کارهایش بر حذر دارند. و در آنچه از معاصى که مردم را به آن ها دعوت نموده، نباید عمل کرد».
این افراد در این مسئله به روایات فراوانى از پیامبر(صلى الله علیه وآله) و صحابه، در وجوب اطاعت از امام و خلیفه، هر چند ظالم و ستمگر باشد و اموال مردم را به زور از آنان بستاند، تمسّک کرده اند؛ زیرا مى گویند پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: «گوش فرا دهید و اطاعت نمایید از حاکمان ولو بنده اى بینى بریده یا حبشى باشد. و به هر شخص نیکوکار و فاسقى در نماز اقتدا نمایید.» و نیز فرمود: «از حاکمان خود اطاعت کنید اگرچه مالتان را به غارت برده و کمر شما را بشکنند.»(۳).(۴)
پی نوشت :(۱). شرح صحیح مسلم، نووى، ج ۱۲، ص ۲۲۹.
(۲). شرح صحیح مسلم، نووى، ج ۱۲، ص ۲۲۹.
(۳). التمهید، باقلانى.
(۴). گردآوری از کتاب: امام شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد مقدس جمکران، چاپ اول، ج ۱، ص ۱۹۳.
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
🚨تهذیبی
📢دعای حضرت فاطمه زهرا علیها السلام در روز دوشنبه :
✨اللّهُمَّ إنّی أسأَلُک قُوَّةً فی عِبادَتِک، وتَبَصُّراً فی کتابِک، وفَهماً فی حُکمِک. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، ولا تَجعَلِ القُرآنَ بِنا ماحِلاً، وَالصِّراطَ زائِلاً، ومُحَمَّداً(ص) عَنّا مُوَلِّیاً .✨
🌺پروردگارا! از درگاهت قدرتی برای
عبادت و بندگی،بینشی برای درک قرآن،و فهم لازم برای درک احکامت را خواستارم
🌺🍃پروردگارا! بر محمد (ص)و خاندان محمد(ص)درود فرست،
🌺 و فهم قرآن را دور از دسترس فکر ما قرار مده ما را از صراط ملغزان و محمد(صل الله علیه وآله) راروی گردان ازماقرارمده.
آمین یا رب العالمین 🤲 🤲 🤲
بحار الأنوار : ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸
#فرهنگی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
وبینار تربیت فرزند متفکر - محمد مهدی الهی منش.mp3
34.66M
#شنیدنی
🔰 وبینار "تربیت فرزند متفکر"
پرورش ریشه ها، بجای شاخه ها
🔹 ارائه دهنده: محمد مهدی الهی منش
مؤسس مجموعه تربیت بنیادی
🔸شنبه 29 بهمن
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا ماها بچه هامونم نمی بینیم 😞😐😐
________________________
❇️همایش تجربه نگاری و تولید دانش انقلاب اسلامی
✅به همراه رونمایی از مجموعه کتب 10 جلدی تجربه نگاری حلقه های میانی موفق
🔘سخنرانان:
🔰حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
🔰سردار محمدعلی جعفری: مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج)
🔰سید احمد عبودتیان: مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج)
⏱زمان: سه شنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۱
ازساعت ۱۴ الی ۱۸
🔹مکان: میدان فلسطین، سالن همایش کوثر واقع در مسجد امام صادق (ع)
________________________
#حلقه_میانی
#تجربه_نگاری
#تولید_دانش
#رونمایی_کتاب
#امتداد
#الگو
@mtedad_org
________________________
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
از این #شاهزاده چیزی میدونستید؟
🔹روزی #شاپورغلامرضا پسر رضاخان که در #رامسر باغی داشته، #شهردار را میخواهد و میگوید: در صندوق شهرداری چقدر پول هست؟ شهردار جواب میدهد: فلان قدر! میگوید باغ مرا از این پول کابلکشی کنید، شهردار در جواب میگوید: این پولِ مختصر برای سیمکشی روستاهاست.
🔹شاپورغلامرضا میگوید: گور پدر روستائیان! فورا #باغ مرا کابلکشی کنید و پای هر #چنار هم نورافکن بگذارید! شهردار ناچار میشود چنین کند.
🔸 پس از اتمام کار، شاپورغلامرضا در باغ حاضر میشود و میبیند کنتوری بر دیوار گذاردهاند، میپرسد این دیگر چیست؟! شهردار میگوید: کنتور برق است! شاپور غلامرضا با #عصبانیت میگوید: این کثافت را بردارید؛ مگر پول برق را باید از من بگیرید! شهردار چنین میکند و شاپور غلامرضا به عنوان انعام، یک نیمپهلوی به او میدهد.
📚 منبع: کتاب شکوفایی دیکتاتوری/نوشته #ژراردوویلیه فرانسوی /ترجمه دکتر #شمس_الدین_امیرعلایی (وزیر اقتصاد و وزیر دادگستری در زمان پهلوی) /صفحه156
#حافظه_تاریخی
#جنگ_شناختی
#جنگ_رسانه
@emswar
گاردین مدعی شده ایران از یک بازیگر پهپادی منطقه ای، به رهبر پهپادی دنیا تبدیل شده و از جنگ اوکراین بعنوان ویترین تکنولوژی های خود استفاده میکند. این ادعا در حالی مطرح میشود که غرب و رسانه هایش تا چندی پیش دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی را بلوف یا حتی فتوشاپ معرفی میکردند!
💬 عبدالرحیم انصاری
@BisimchiMedia
#گزارش_کارشناسی | * عملکرد هشت ماهه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری*
🔻 به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز در گزارشی با عنوان «بررسی عملکرد هشت ماهه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری موضوع تبصره «١۶» قانون بودجه سال ١۴٠١» آورده است که درمجموع ١ میلیون و ١۵۵ هزار نفر متقاضی دریافت این تسهیلات بوده اند که از این میان تنها ۴۶ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده اند که نسبت قابل تأملی است. ازسوی دیگر علی رغم ممنوعیت پرداخت تسهیلات به افراد بالای ۵٠ سال با توجه به احتمال ازدواج صوری، در سال ١۴٠١ به ٩١۴ فرد بالای ۵٠ سال تسهیلات پرداخت شده که 296 مورد آنها بالای ۶٠ سال سن داشتند که نیازمند نظارت بیشتر است.
هدایت شده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
💢تماممتن پایاننامهها و رسالههای پایگاه (گنج) بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار دریافت شد
🔹تماممتن ۴۱۶ هزار پایاننامه و رساله پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) را ۱۷۲ هزار کاربر، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، دریافت کردند.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇
http://www.msrt.ir/fa/news/76214
♻️ با ما همراه باشید
http://eitaa.com/msrt_ir
🆔@msrt_iri✅
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴به زودی منتشر می شود:
کتاب «اصول و روشهای تربیت در قرآن کریم» اثر دکتر سیدعلی حسینی زاده دانشیار گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه بزودی توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی حوزه های علمیه منتشر می شود.
🔴چکیده :
هر نظام تربیتی دستکم متشکل از چهار عنصر اصلی مبانی، اهداف، اصول و روشهای تربیتی است. مبانی از داشتههای متربی سخن میگویند و اهداف از نداشتهها و آنچه باید به آنها دست یافت. در این میان مربیان و دستاندرکاران تعلیم و تربیت با تمسک به اصول تربیتی و با بهکارگیری روشهای تربیتی میکوشند تا بر پایه مبانی به اهداف تربیت دست یابند. از اینرو اصول و روشهای تربیتی از جمله مهمترین بایدهای تربیتی است که باید به دست مربیان و دستاندرکاران امر تربیت اجرایی شوند تا اهداف تربیتی تحقق یابد. پس اصول و روشهای تربیتی نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند. در این کتاب مهمترین اصول تربیتی قرآنکریم، چون اصل محبت، تکریم و احترام، رفق و مدارا، عدالت و اعتدال و نظارت و مراقبت و نیز مهمترین روشهای تربیتی قرآن کریم، مانند تذکر، موعظه، امر و نهی، عفو گذشت، الگویی، قصه و داستان و .... بررسی شده است و از مفهوم، مبانی، شرایط، کارکردها و آسیبهای آنها سخن به میان آمده است.
همراه ما باشید:
🔴@research_hu
هدایت شده از ذکری
📝 درسنامه با دست پُر
✳️ ویژه اردوی راهیان نور
✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان.
☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است.
🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی #راهیان_نور کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها.
#جهاد_تبیین
#اردو
#مبعث
#عید_مبعث
#پیشنهاد_دانلود
📲دانلود کتاب با دست پُر🖨
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از ذکری
درسنامه دست پُر - راهیان نور -طلاب.pdf
1.93M
📝 درسنامه با دست پُر
✳️ ویژه اردوی راهیان نور
✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان.
☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است.
🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی #راهیان_نور کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها.
#جهاد_تبیین
#اردو
#مبعث
#عید_مبعث
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام #تربیت_اسلامی در کلام استاد هادیزاده
1⃣ #گام_اول در تربیت انبیاء
تحول در حوزه بینش و معرفت است
🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه
🔹این #تربیت_بنیادی یا پایه ای است
که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است
2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از #انسان_شناسی و ساخت او ناظر به حوزه تربیت
🔹اساس آن »» موجود #حی است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند
(در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود)
3⃣ #موانع:
تعصب _ تقلید _ دلبستگی
4⃣ راه حل: #شش_گانه تربیت👇
💢کار مربی:
» آزادسازی فکر __ #تزکیه
» #تعلیم و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن)
» #تذکر
💢اتفاق در متربی:
#تدبر #تفکر #تعقل برای انتخاب
به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها
🔹تطبیق این روش:
در جهانبینی در چه تدبر کند و تفکر؟
»»»ارسلنا رسلنا بالبینات«««
از آگاهی های استوار شروع کند
5⃣ آثار این جهانبینی:
👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان
👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها
6⃣ مخاطب شناسی
مراحل مذکور مال مخاطب حی بود
ولی روحیات در مقابل آن حی :
موتی کر کور
✅ خلاصه :
تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهانبینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی
#تربیتی
@hadianeha
هدایت شده از قم آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 به این میگن وزیر؟؟
عذرخواهی فتوشاپی وزیر نیروی ژاپن که توسط خود تحقیرهای وطنی منتشر شده بود لو رفت!😏
اخبار مهم را ابتدا اینجا ببینید
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
اولین و بزرگترین رسانه خبری قمیها☝️
کارآمدی نظام.pdf
3.47M
📘پرسمان کارآمدی نظام اسلامی
@Bayanalsidq |بیان الصدق